تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد یادگیری ماشین با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 مقدمه تعريف فرهنگ لغات از يادگيري: يادگيري عبارت است ازبدست آوردن دانش و يا فهم آن از طريق مطالعه، آموزش و يا تجربه همچنين گفته شده است که يادگيري عبارت است از بهبود عملکرد از طريق تجربه تعريف يادگيري ماشين: يادگيري ماشين عبارت است از اينکه چگونه ميتوان برنامه اي نوشت که از طريق تجربه يادگيري کرده و عملکرد خود را بهتر کند. يادگيري ممکن است باعث تغيير در ساختار برنامه و يا ...
***5 مانند انسان عمل کردن Acting humanly هنر ساخت ماشینهایی که کارهایی را انجام میدهند که آن کارها توسط انسان با فکر کردن انجام میشوند مطالعه برای ساخت کامپیوترها برای انجام کارهایی که فعلاً انسان آنها را بهتر انجام میدهد. ***7 مانند انسان فکر کردن Thinking humanly تلاش جدید و هیجان انگیز برای ساخت ماشین هایی متفکر و با حس کامل خودکارسازی فعالیت های مرتبط با تفکر انسان، ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***2 AI: به طور رسمی در سال 1956 مطرح شده است. علل مطالعه Al: •AI سعی دارد تا موجودیتهای هوشمند را درک کند. از این رو یکی از علل مطالعه آن یادگیری بیشتر در مورد خودمان است. • جالب و مفید بودن موجودیتهای هوشمند . ***3 AI چیست؟ تعاریفی از AI که به چهار قسمت تقسیم شدهاند: •پردازش فکری و استدلالی • پردازش رفتاری • ایدهآل هوشمندی (منطقی بودن) • ارائه انسانی ***5 .1انسان گونه عمل ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
***2 lاستفاده از رشته های مختلف lپایگاه داده lهوش مصنوعی lیادگیری ماشین lآمار lبازیابی اطلاعات lکشف دانش در پایگاه داده lفرایند استخراج دانش ناشناخته، درست، و بالقوه مفید از داده ***3 lچه چیزی سبب پیدایش داده کاوی شده است؟ lدر دسترس بودن حجم وسیعی از داده ها lو نیاز شدید به استخراج اطلاعات و دانش از این داده ها lتعیین استراتژی برای کسب و کار lپایگاه دانش lتحقیقات علمی و پزشکی ...
***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ...
***5 چکیده مقاله در این مقاله یک کاوش کننده داده (data miner) بر پایه اتوماتای یادگیر پیشنهاد شده است که LA-miner نام گذاری شده است. LA-miner قواعد طبقه بندی را از مجموعه داده ها (data set ) به طور خودکار استخراج می کند. ***6 الگوریتم پیشنهادی بر پایه بهینه سازی که از اتوماتای یادگیر استفاده می کند بنا نهاده شده است. نتایج عملی نشان می دهد که عملکرد LA-miner پیشنهاد شده قابل ...
***3 س ر ن و ش ت نیمی از چهره اش زرد و نیمی دیگر سرخ و نیلگون، پوستش خشک و چروکیده شده بود. دلم به حالش سوخت...از رنگ و رویش کاملا معلوم بود که آخرین روزهای عمرش را سپری می کند. کوچک ترین لرزش و تکانی کافی بود تا نقش زمین شود. امیدی به ماندنش نبود...سرنوشت آخرین سطرهای زندگی را برایش می نوشت. تا پلک برهم زدم از زندگی دل کند و رقصان مقابل پاهایم افتاد! فصل پاییز و ریزش برگ ها ...
***1 نام کتاب : هوش مصنوعی رهیاتی نوین مولف : راسل و نورویگ مترجم : رامین رهنمون آناهیتا هماوندی ***2 AI: به طور رسمی در سال 1956 مطرح شده است. علل مطالعه Al: • •AI سعی دارد تا موجودیتهای هوشمند را درک کند. از این رو یکی از علل مطالعه آن یادگیری بیشتر در مورد خودمان است. • جالب و مفید بودن موجودیتهای هوشمند . ***3 AI چیست؟ تعاریفی از AI که به چهار قسمت تقسیم شدهاند: •پردازش ...
***2 بخش اول روش تدریس در آموزش ریاضی ***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ...
***3 سبک هاي يادگيري به چگونگي يادگيري فراگيران اشاره مي کند نه اينکه فرد به چه خوبي مي تواند ياد بگيرد. ترجيحات فرد هستند نه توانايي هاي او پيرس(2000) سبک هاي يادگيري را روشي که فرد در يادگيري مطالب بر روش هاي ديگر ترجيح مي دهد تعريف کرده است ***4 حيطه هاي سبک هاي يادگيري ***5 شناختي cognitive روش هايي که فرد موضوع ها را ادراک مي کند. اطلاعات را به خاطر مي سپارد. درباره مسائل ...
***2 غلتک : غلتکهاي (roller) زراعي براي خرد کردن کلوخه ها و متراکم سازي خاک سطحي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين غلتکها مجموعه اي از صفحات فلزي ضخيم و دايره اي شکل هستند که در کنار يکديگر قرار گرفته و حول يک محور مرکزي مي چرخند. ***3 واحدهاي يک غلتک بر رويهم استوانه اي را بوجود مي آورند که شيار دار يا دندانه دار است. هر چه طول دندانه ها يا عمق شيار غلتکها بيشتر باشد خردکردن ...
***2 بخش اول- شناخت و زمينه هاي يادگيري فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري تعريف يادگيري پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند که بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد. گروه ديگر از روان شناسان معتقدند که يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است. ***3 •فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري ماهيت يادگيرى يادگيرى به طور کلى ...
***2 پنبه چين ها :کابين ها (اتاقکهاي ) راحت : در ماشين پنبه چين 9970 کابين John Deere Gardtm تعبيه شده و در ماشين پنبه چين 9996 کابين Comfort Gardtm تعبيه شده است . کابين ملقب به sound - Grandtm داراي يک مکان (ايستگاه) عمل کننده تنگ (کوچک) است با تجهيزات گرمايي استاندارد و تعديل کننده هوا ، تا يک محيط ساکت ، تميز و راحت را بوجود آورد . ساير ويژگيها : يک تلسکوپ و رديف دسته هاي ...
***3 ماشين هاي برداشت چغندر قند تکامل ماشين هاي برداشت چغندرقند در کشور هاي پيشرفته به قدري با موفقيت همراه بوده است که امروزه کمتر کشاورزي است که چغندقند کشت نمايد اما فاقد يکي از انواع ماشين هاي برداشت اين محصول باشد . حتي کشاورزاني که فقط چند هکتار محصول چغندرقند مي کارند نيز مي توانند مالک يک ماشين برداشت چغندرقند به نيروي کارگري زيادي نياز دارد ، گواينکه طوقه زدن ها و ...
***1 محصولات: TC CNC ماشين تراش ماشين فرز TN 71 BR ماشين تراش 13 ماشين دريل FP 4MB ماشين MSb20 ماشين دريل ماشين تراش TN 50 BR MS 20 ماشين دريل ***2 TC CNC ماشين تراش ماشين هاي تراش گروه TC توليدي در ماشين سازي تبريز گستره وسيع نيازهاي کشور را به اين نوع از ماشين آلات پوشش مي دهند. استفاده از بستر مايل در استراکچر اصلي ماشين ، به کارگيري دقت هاي عالي در ساخت قطعات و مجموعه هاي ...
***1 1:تراکتور در کشاورزي 2 :ادوات کشاورزي 3انواع محصولات کشاورزي ***2 تاريخچه پيدايش وسير تکاملي پيدايش ماشين هاي کشش (تراکتور ها) به شکل امروزي در حدود 100 سال قبل آغاز شد. نمونههاي اوليه تراکتورها براي استفاده در مزارع و به منظور کشيدن وسايل کشاورزي مثل گاو آهن مورد استفاده قرار مي گرفتند. در اين انواع اوليه براي تامين کردن توان مورد نياز تراکتور از يک موتور بخار استفاده مي ...
***3 جایگاه درس در رشته کامپیوتر ضرورت این درس: ضرورت نیاز به زبانهای سطح بالا ضرورت ترجمه برنامه های نوشته شده با زبان سطح بالا به برنامه به زبان ماشین تنوع زبانهای برنامه نویسی سطح بالا دروس پیش نیاز: نوع درس: تعدادکل ساعات تدریس: تعداد جلسات تدریس: ***4 فصل اول: ریاضیات مقدماتی اهداف رفتاری: دانشجو پس از مطالعه این فصل با مفاهیم زیر آشنا خواهد شد: مفاهیم نمادگذاری و مفهوم ...
***2 مقدمه: سم پاشها یا محلول پاشهای موتوری در انواع مختلف طراحی شده اند و اندازه آنها از سمپاشهای نصب شده روی تراکتور و خودروهای سم پاش متغییر می باشند. معمولاٌ یک سری نازل روی بوم نصب می شوند. دستگاههای کوچکتر دارای موتورهای 2یا4 زمانه همراه با پمپ بوده و روی یک گاری چرخدار یا ماشین نصب می شود. سمپاشهای کوچک برای سمپاش قطعات کوچکتر بکار می روند. از سمپاشهای پشت تراکتوری مجهز ...
***2 مقدمه: مسأله اساسی اقتصاد کشاورزی دنیای امروز اتخاذ تدابیر و به کار بردن ماشین ها و ادوات کشاورزی مدرن که بتوان ضمن تولید بیشتر، محصولاتی ارزان قیمت فراهم نماید، می باشد. زیرا از طریق مکانیزه کردن کشاورزی علاوه بر آسان شدن عملیات تولیدی و افزایش بازده می توان سطح کشت را توسعه داد. (منبع شماره 1) ***3 خاکورزی: آن دسته از عملیات مکانیکی است که برای بهم زدن خاک به منظور پرورش ...
***2 تاریخچه خاکورزی عبارت است از عملیات مکانیکی که به منظور آماده سازی زمین برای زراعت روی خاک انجام می شود. هدف از خاکورزی مطلوب ایجاد محیط مناسب برای جوانه زنی بذر، رشد ریشه، کنترل گیاهان هرز، کنترل فرسایش خاک و کنترل رطوبت خاک است. بشر طی هزاران سال برای افزایش میزان تولید مبادرت به خاکورزی کرده است. از ابزارهای ابتدایی خاکورزی می توان گاوآهنی سبک و چوبی را نام برد که 3000 ...
***3 تراکتور: 1. تراکتورازمهمترین ماشین الات راهسازی وساختمان سازی است که دارای کاربردهای متعددی است هدف اولیه تراکتوربه جلوراندن ویا کشیدن اقسام بارها میباشد برروی تراکتورانواع لوازم مکانیکی را میتوان نصب کرد لوازمی ازقبیل : بیل های مکانیکی ریپرها تیغه های بولدوزر دکل های لوله گذار جانبی کج بیل ها نهرکن ها وغیره به علاوه ازتراکتور استفاده های دیگری هم میکنند نظیرکشیدن اسکریپر ...
***5 یادگیری انسان تنها با تعدادی رفتار رفلکسی ساده متولد می شود و بیشتر آنچه که انجام می دهد حاصل یادگیری است یادگیری: ایجاد تغییرات پایدار در رفتار موجود زنده که بر اثر تجربه حاصل شده است ***6 نگرشهای مختلف یادگیری نگرش رفتاری: یادگیری پیوندی (شرطی) تقویت و تضعیف رابطه بین محرک و پاسخ نگرش شناختی: یادگیری شناختی یادگیری به عنوان یک فرایند ذهنی فعال مفهوم بینش در یادگیری ***7 ...
***3 ضرورت این درس: ضرورت نیاز به زبانهای سطح بالا ضرورت ترجمه برنامه های نوشته شده با زبان سطح بالا به برنامه به زبان ماشین تنوع زبانهای برنامه نویسی سطح بالا دروس پیش نیاز: نوع درس: تعدادکل ساعات تدریس: تعداد جلسات تدریس: ***4 فصل اول: ریاضیات مقدماتی اهداف رفتاری: دانشجو پس از مطالعه این فصل با مفاهیم زیر آشنا خواهد شد: مفاهیم نمادگذاری و مفهوم تابع نظریه مجموعه ها مفهوم ...
***2 سازمان یادگیرنده : به عقیده « سنگه » سازمان یادگیرنده جایی است که افراد دائما تواناییهای خود را برای خلق نتایجی که مد نظرشان است توسعه می دهند، جایی که افکار و ایده های جدید پرورش داده می شود، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد پیوسته چگونه آموختن را به اتفاق هم می آموزند. یادگیری سازمانی: فرایندی است که در آن، سازمان در طول زمان می آموزد، تغییر می کند و ...
***2 در یک مسئله یادگیری تقویتی با عاملی روبرو هستیم که از طریق سعی و خطا با محیط تعامل کرده و یاد میگیرد تا عملی بهینه را برای رسیدن به هدف انتخاب نماید. ***3 یادگیری تقویتی از اینرو مورد توجه است که راهی برای آموزش عامل ها برای انجام یک عمل از طریق دادن پاداش و تنبیه است بدون اینکه لازم باشد نحوه انجام عمل را برای عامل مشخص نمائیم. دو استراتژی اصلی برای اینکار وجود دارد: .1یکی ...
***2 مقدمه : بچینگ ماشین بتن ساز ثابتی است که در مرکز تهیه بتن نصب میشود. این دستگاه بنحوی استقرار می یابد که بتواند از مخازن مختلف شن و ماسه دانه بندی شده را انتخاب کرده و برای اختلاط به وسیله تسمه نقاله های افقی و بالابرهای کاسه ای عمود به دیگ مخلوط کن هدایت کند. ***6 •نوار نقاله •نوار نقاله برای عرضهای 80 – 100 – 120 الی 200 سانتی متر. در این نوع نقاله جهت اتصال قسمتهای مختلف ...
***2 جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری •جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه ...
***2 ¨معرفی گاتری گاتری در سال 1886 تولد یافت و در سال 1959 درگذشت. مهم ترین اثر او کتاب روان شناسی یادگیری است و سبک نوشتاری او ساده،عامیانه وشوخ طبعانه است. گاتری نظریه اش را با استفاده از فقط یک اصل یعنی اصل مجاورت تبیین کرد و نظریه او جزء نظریه های تداعی گرایی است. ***3 مفاهیم نظری عمده قانون مجاورت = تنها قانون یادگیری قانون مجاورت :ترکیبی از محرک ها که با حرکتی همراه شده ...
***2 مقایسه ماشین کاری همراه با سردکردن با هواو یا ماشین کاری خشک برای ماشینکاری چدن خاکستری همراه با ابزارهای اکسیدی مخلوط(آلیاژی) ***3 چکیده: این تحقیق کارایی ابزارهای سرامیکی در ماشینکاری چدن را بررسی میکند وقتی که از هوا برای خنککاری استفاده میشود و یا در حالت خشک ***4 1- در نهایت ماشینکاری خشک کارایی رضایتبخشتری دارد. 2- استفاده از روش جدید شبکههای عصبی دنبالهدار در ...
***3 • انواع ماشین های برداشت 1- ماشین های برداشت علوفه 2- ماشین های برداشت غلات 3- ماشین های برداشت سیب زمینی 4- ماشین های برداشت چغندر قند 5- ماشین های برداشت پنبه ***4 •ماشین های برداشت علوفه یونجه: -دروگرها (Mowers) -جارو ها( شانه ها)(ردیف ساز ها) (Rakers) -بسته بندها (Balers) -ماشین های حمل و نقل (Transporters) ***5 •یونجه: برای برداشت یونجه از ماشین های خاص استفاده می ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***2 دامنه کاربرد اين استاندارد نحوه ارزشيابي وانعکاس موجودي مواد و کالا در صورتهاي مالي را تشريح مي کند وموارد زير را در بر نمي گيرد: کار در جريان پيشرفت پيمانهاي بلند مدت ابزارهاي مالي پيچيده موجودي گله هاي دام، محصولات کشاورزي، جنگلي ومعدني در مواردي که اين اقلام در صنايع مربوط، به خالص ارزش فروش اندازه گيري مي شود. ***4 موجودي مواد وکالا به داراييهايي اطلاق مي شود که: براي ...
***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
***2 محورهاي يادگيري يونسکو يادگيري براي دانستن يادگيري براي انجام دادن يادگيري براي بودن يادگيري براي با هم زيستن ***3 يادگيري براي دانستن در اين محور يادگيري، فرد به توسعه مهارت هاي شناختي براي استفاده از فرصت هاي يادگيري ،که در طول عمر خود به دست خواهند آورد مي پردازد. ***4 يادگيري براي انجام دادن در اين محور، فرد نه تنها به کسب مهارت هاي شغلي مي پردازد. بلکه صلاحيت هايي که ...
***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
***2 مقدمه دسترسي تعداد زيادي از مردم جهان به شبکه جهاني اينترنت و گسترش ارتباطات الکترونيک بين افراد و سازمان هاي مختلف از طريق دنياي مجازي بستر مناسبي براي برقراري مراودات تجاري و اقتصادي فراهم کرده است. به طوري که با گسترش فناوري اطلاعات تمامي ابعاد زندگي بشر دچار تحولي بنيادين شده و دنياي کنوني در جريان يک دگرديسي کامل قرار گرفته است. ***3 استفاده از اين فناوري موجب توسعه ...
***3 بشر اوليه شمارش را باانگشتان دست و اندازگيري کميت ها رابا بعضي از اعضاي بدن مانند دست و پا انجام ميداد و بدين ترتيب واحدهاي اندازه گيري مانند وجب و قدم بوجود آمد . سيستم دهدهي امروزه که براي بيان کميتها بکار ميرود از بکار بردن انگشتان دست براي انجام شمارش نتيجه شده است . قديمي ترين دستگاهي که براي شمارش و انجام محاسبات عددي بکار ميرفت چرتکه بود که در حدود 610 سال قبل از ...
***3 واژه computer از ريشه لاتين compute مشتق شده است ومفهوم لغوي آن حسابگر مي باشد. نخستين وسيله اي که انسان براي شمارش دردست داشت انگشتان دست بود. بشر هزاران سال سعي کرد تا روش ساده جهت محاسبات پيدا کند و مهمترين تحول اختراع چرتکه بود. نخستين ماشين جمع زن ميکانيکي در سال 1642 ميلادي توسط دانشمند فرانسوي به نام بلز پاسگال ساخته شد. ***5 تعريف کامپيوتر: طور کلي مي توان کامپيوتر ...
***3 مشخصه هاي توليد دستي 1 - توليد محصول طبق سفارش مشتري 2 - انعطاف زياد 3 - کارگران بسيار ماهر 4 - ابزار و ماشين آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم پايين توليد 6 - قيمت بالاي محصول 7 - تقسيم ناچيز در فعاليت ها 8 - Fitting ***4 مشخصه هاي توليد انبوه 1 – تعويض پذيري کارگر 2 – وجود نيروي غير مستقيم فراوان 3 – وجود م ...
روبات چيست؟ موسسه بين المللي استاندارد روبات را بصورت زير تعريف کرده است: روبات وسيله اي است که بصورت خودکار کنترل شود، قابل برنامه ريزي مجدد باشد، چند منظوره بوده و با داشتن چندين درجه آزادي قدرت جابجائي داشته باشد. روبات ميتواند متحرک و يا ثابت باشد. ***3 اهميت روبات ها امروزه روباتها در انجام بسياري از کارها به کمک انسان آمده و در برخي کارها نيز جايگزين آدمي گشته اند از جمله: ...
***2 ويگوتسکي vigotsky مطابق نظريه منطقه مجاور رشد ويگوتسکي، سطح رشد کودک را نميتوان فهميد. مگر آن که سطح رشد واقعي و سطح ظرفيت رشد او را نيز بشناسيم. مرز مجاور رشد، فاصله ايست ميان سطح رشد واقعي که در جريان حل مستقل مسئله تعيين ميشود . و سطح ظرفيت رشدي که از طريق حل مسئله همراه با راهنمايي مربي يا همکاري با شاگردهاي تواناتر حاصل ميشود ***3 سنجش پويا هرگاه که يک دانشآموز به ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***5 تعريف سيستم عامل: سيستم عامل مجموعه اي از برنامه هاست که يا به صورت software يا به صورت firmware پياده سازي شده و سخت افزار را قابل استفاده مي سازد. سخت افزار “ قدرت پردازش خام “ را فراهم مي کند سيستم عامل اين قدرت را در دسترس کاربران قرار ميدهد . سيستم عامل همچنين سخت افزار را با دقت مديريت ميکند تا به کارا ...
***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 •بيان مسئله •اختلال وسواس فکري- عملي يک اختلال اضطرابي است که از دو مولفه مهم تشکيل يافته است: وسواسهاي فکري و اجبارهاي عملي (مولر و رابرتز، 2005). ويژگيهاي اصلي اختلال وسواس عبارتند از وسواسهاي فکري يا عملي برگشت کننده که به دليل شديد بودن ، وقت گير هستند (يعني بيش از يک ساعت در روز وقت مي گيرند) يا به پريشاني آشکار ...
کارشناسي ناپيوسته کامپيوتر ***7 •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***8 چيست؟Windows Presentation Foundation Windows Presentation Foundation Windows application (WinAPP) ***9 Windows Presentation Foundation •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***10 ارائه نمونه اي ساده: ToolTip The ToolTip control hol ...
***3 بيان مساله همسر آزاري يکي از آسيب هاي اجتماعي پنهان است که معمولاً در محيط بسته خانه شکل مي گيرد و سبب از هم گسيختگي کانون خانواده مي شود .قربانيان اصلي خشونت در محيط خانواده در مرحله نخست زنان و پس از آن کودکان و سالمندان مي باشند. اگر چه زن آزاري سابقه اي طولاني دارد،ولي از سال 1970 در آمريکا به آن دسته از زناني که با شکايت همسرآزاري مراجعه کردند توجه خاصي شد و اهميت آن ...
***3 مراحل تهيه کنسرو ماهي : به طور کلي مراحل تهيه کنسروماهي با توجه به نوع محصول شامل عمليات زير است : 1- آماده سازي 2- آب نمک گذاري 3- پخت اوليه 4- قوطي کردن 5- اضافه کردن مديوم 6- هواگيري (اگزوست کردن ) 7- دربندي 8- فرآيند حرارتي (اتوکلاو کردن ) ***4 آماده سازي : اين مرحله در گونه هاي مختلف ماهي متفاوت است مثلاً محتويات شکم بعضي از ماهيها در عرضه تخليه و سپس به کارخانه ارسال ...
***5 مقدمه از نظر تاريخچه،پرورش قارچ در هاله اي از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به عنوان مواد توهم زا درفالگيري استفاده ميکردندوقارچ راگوشت خدا مي ناميدند،ولي بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچين تقريباًاز2000سال قبل با ساده ترين روش والهام از طبيعت برروي چوب درختان کشت مي شده است وتکنولوژي روش کاشت اين قارچ ها جزءهنرهاي خيلي قديمي و محرمانه ي اين سرزمين ها بوده ...
***4 صورت مسأله: ايجاد يک ميليون فرصت شغلي در سال از طريق ايجاد يکصد هزار کسب و کار در سال - افزايش ظرفيتهاي کسب و کارهاي موجود - اتمام پروژه هاي نيمه تمام - ايجاد کسب و کار هاي جديد ***5 پيش نياز اشتغال توسعه کارآفريني پيش نياز کارآفريني توسعه انواع کسب وکار پيش نيازکسب و کار برقراري محيط مناسب و فضاي کسب و کار پيش نياز محيط کسب و کار ...
***4 فصل اول فيل مديريت استراتژيک ***5 مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک ...
***2 •مقدمه زير ساخت اينترنت اينترنت از مجموعه اي شبکه کامپيوتري ( بزرگ ، کوچک ) تشکيل شده است . شبکه هاي فوق با روش هاي متفاوتي به يکديگر متصل و موجوديت واحدي با نام "اينترنت " را بوجود آورده اند. نام در نظر گرفته شده براي شبکه فوق از ترکيب واژه هاي " Interconnected" " و " Network" انتخاب شده است . ( شبکه هاي بهم مرتبط ). ***3 اينترنت فعاليت اوليه خود را از سال 1969 و با چهار ...
***3 مقدمه دراين جا يک الگوريتم ردياب و مسيرياب ماشيني با زمان حقيقي براي عکس هاي ويدئويي ماشيني معرفي مي کنيم. اين ردياب ماشيني با زمان حقيقي کاربردهاي قابل استفاده اي دارد مثلا" براي همين سيستم اخطار دهنده تصادم رو در روي ماشين ها . ما از سيستم CDT براي گردآوري ويژگي هاي تصاوير استفاده مي کنيم. ***5 اطلاعات مربوطه و روش پيشنهاد شده اگر بخواهيم در اين روش رديابي موانع از نظر ...
***1 DNS مسئولیت حل مشکل اسامی کامپیوترها ( ترجمه نام به آدرس ) در یک شبکه و مسائل مرتبط با برنامه های Winsock را بر عهده دارد. بمنظور شناخت برخی از مفاهیم کلیدی و اساسی DNS ، لازم است که سیستم فوق را با سیستم دیگر نامگذاری در شبکه های مایکروسافت(NetBIOS ) مقایسه نمائیم . قبل از عرضه ویندوز 2000 تمامی شبکه های مایکروسافت از مدل NetBIOS برای نامگذاری ماشین ها و سرویس ها ی موجود ...
***2 nFrountPage چه کاري مي کند؟ ساخت صفحه هاي تشکيل دهنده يک سايت، فعاليت اجتماعي آن دسته از برنامه نويسان رايانه اي است که اطلاعات جامعي درباره زبان برنامه نويسي HTML -زبان مورد استفاده در ساخت صفحه هاي وب- دارند.اما با استفاده از برنامه FrontPage ديگر ضرورتي ندارد ه با زبان HTML آشنا باشيد.برنامه FrontPage 2000 به جاي شما برنامه نويسي مي کند و به شما امکان مي دهد تا روي عناصر ...
***1 ماشين هاي جوشکاري جريان مستقيم ماشين هاي جوشکاري جريان مستقيم (cached) ماشينهاي جوشکاري با جريان مستقيم که در آنها قوس الکتريکي با جريان مستقيم ايجاد مي شود شامل انواع زير مي باشد. الف يک الکتروموتور جريان سه فاز توان لازم را از جريان سه فاز گرفته و دينامو يا محور مولد جريان مستقيم را به حرکت درآورده و در نتيجه جريان و ولتاژ يک طرف و با آمپر ضروري توليد مي گردد که بسته به ...
***6 هدف از يادگيري دستورزبان درک متون ادب فارسي اعم از شعر و نثر ادراک صحيح متن هاي مغلق و داراي تعقيد هاي لفظي و معنوي ***7 هدف از يادگيري دستورزبان : کسب معيار هاي لازم براي استنباط صحت و سقم آثارنويسندگان ،شعراو محققان ويرايش متون از نقطه نظردستورفارسي ***8 الفباي فارسي مجموع نشانه هايي که براي نشان دادن آواهاي هر زبان به کار مي رود: ا، ب،... ***9 واج هرکدام از آواهاي زبان ...
***5 تاريخچه: صنايع چوبي کاج که نمايشگاه ان واقع دراستان اردبيل ميدان قيام بطرف دروازه مشکين وکارگاه ان درشام اسبي مي باشد يک کارگاه نوپا مي باشد وقدمت ان به پنج سال مي رسد که با انديشه دوجوان فارغ التحصيل يکي در مديريت وديگري درعمران شروع به کار کرده است. ***6 اهداف ومشکلات: هدف کاج توليدات صنايع چوبي باکيفيت عالي وبا نازلترين قيمت وکمترين سود ممکن اما باتوليدات انبوه مي باشد ...
***1 هدف کلي اين درس آشنايي با انواع آرايشهاي لفظي و معنوي کلام ادبي و تشخيص نوع آرايه موجود در آن کلام ميباشد. در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و معنوي ميپردازيم و بعد به موضوعات مربوط به آرايش کلام ادبي اعم از تشبيه، سجع، تکرار، تمثيل و... به گونهاي که «دانشجويان عزيز بتوانند با يادگيري آنها، مصداق آنها را در متون ادبي بيابند. ***3 بديع مطالعه در ابزار و شگردها و فنوني ...
***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
***3 اصطلاحات و مفاهيم مربوط به ارزشيابي اندازه گيري آزمون آزمودن سنجش ارزشيابي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***4 ارزشيابي سنتي و کاستي هاي آن vسطحي سنجي vاعتبار و روايي اندک vاندازه گيري کمّي و غير مستقيم vمغالطه ي هدف و وسيله vمغالطه ي جزء و کل vاضطراب امتحان vفشار نهادي براي کسب نمره vايجاد رقابت نا مطلوب vامتحان ابزار تهديد و ارعاب vحذف يا کاهش خلاقيت vتقلّب vايجاد نگرش منفي نسبت ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***3 •عصر ديجيتال: عصر جامعه دانش پايه -وقوع ” پديده شبکه“ -متحول شدن عميق، وسيع و پيگير کليه شئون آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي: تحولي عميقتر از پيدايش صنعت چاپ، ماشين بخار، برق -ابزاري برابرساز، و توانمندکننده. -حق دسترسي به سپهر اطلاعاتي (Cyber Space) بايد در اعلاميه حقوق بشر گنجانده شود. (يونسکو) ***4 توانمند سازي و برابرسازي انقلاب نوين آموزشي = ?- دسترسي به ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***2 پمپ هاي هيدروليکي: با توجه به نفوذ روز افزون سيستم هاي هيدروليکي در صنايع مختلف وجود پمپ هايي با توان و فشار هاي مختلف بيش از پيش مورد نياز است . پمپ به عنوان قلب سيستم هيدروليک انرژي مکانيکي را که توسط موتورهاي الکتريکي، احتراق داخلي و ... تامين مي گردد به انرژي هيدروليکي تبديل مي کند. در واقع پمپ در يک سيکل هيدروليکي يا نيوماتيکي انرژي سيال را افزايش مي دهد تا در مکان ...
***2 مقدمه : خرد کردن علوفه روشي است که در کنار روش بسته بندي کردن علوفه خشک و کاه ، به طور وسيعي مورد استفاده قرار مي گيرد . از خرد کنهاي علوفه ( ماشينهاي برداشت علوفه سيلو کردني ) به طور عمده براي خرد کردن علوفه در مزرعه و پرتاب کردن مواد به داخل تريلي يا کاميون جهت حمل به محل نگهداري مي شود . در بعضي از نقاط ، ذرت محصول عمده سيلو کردني است ، در حالي که در نقاط ديگر ، ذرت خوشه ...
***3 هندوانه : هندوانه بذري مبدا آن شهرستان سبزوار و کشت آن بيشتر در اين منطقه به صورت ديم و آبي کشت مي شود . تخم هندوانه اين منطقه معروف به تخم ژاپني مي باشد . ***4 کاشت هندوانه در شرايط ديم : کاشت هندوانه در شرايط ديم استان خراسان به علت اينکه از لحاظ آب و هوايي در منطقه نيمه خشک واقع شده است . کشت هندوانه بذري در استان خراسان از اواخر ارديبهشت ماه صورت مي گيرد . بدين ترتيب که ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***3 •مقدمه •مجتمع غذائي رشته به رشته توليد کننده انواع ماکاروني واقع در کيلومتر 17 جاده سنتو مشهد قوچان در سال 1357 تأسيس گرديده است ، مالکيت مجتمع غذائي رشته به رشته خصوصي بوده و ماشين آلات آن توسط شرکت ايتاليايي Braibanti نصب و راه اندازي شده است که کليه مراحل توليد و بسته بندي محصول اتوماتيک مي باشد . و با نام تجارتي رشته به رشته که کيفيت بالاي آن موجبات رضايت مشتريان را ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***2 •مقدمه •کارخانجات توليد کنسانتره آبميوه از محصولات باغات کشور و استان آذربايجان غربي ضمن حفظ نگهداري باغات موجب شده تا زمينه اي براي اشتغال و ارزآوري جديد فراهم آورد به طوريکه از محل صادرات کنسانتره و آبميوه به طور متوسط ساليانه بالغ بر 40 ميليون دلار ارز عايد کشور شود. شرکت شهدآب در راستاي سياست هاي کلي دولت مبني بر انجام سرمايه گذاري هاي مورد نياز و به منظور کمک به حل ...
***2 •جرياني از مايع را در نظر بگيريد هرگاه فشار درون لوله به فشار بخار مايع نزديک شود يا برسد مايع موجود در لوله شروع به جوشيدن مي کند. و حباب هاي بخار در آن تشکيل مي شود. اين حباب هاي کوچک به همراه مايع به نقاطي که فشار در انجا با لاتر است منتقل مي شود و مي ترکند و باعث ايجاد اسيب به بدنه هاي لوله و پره هاي توربين مي شود. اين پديده را کاويتاسيون (خلازايي) مي نامند. کاويتاسيون ...
***3 يادگيري الکترونيکي حتماً بارها اين سخن را شنيده ايد «توانا بود هر که دانا بود». به راستي آنچه که مي توان امروز به آن بعنوان يک سرمايه فنا ناپذير از آن ياد کرد داشتن اطلاعات و توانايي بکارگيري آن است. اطلاعات به عنوان يک کالاي ثمين و وزين محسوب مي شود و هر کشوري که از اين کالا بهره بيشتري بگيرد در عرصه بين المللي نيز پيشرفت هاي چشمگيري خواهد داشت و سخني به گزاف نگفته ايم اگر ...
***2 مقدمات قبل از شروع يادگيري هک ترمينولوژي (اصطلاحشناسي) Hacker کيست ؟ هکر کسي است که با سيستم هاي کامپيوتري آشناست و ميتواند با روشهايي خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... اين انسان ميتواند خوب يا بد باشد ( در هر حال هکر است ) - سوال: يک هکر از چه راهي وارد يک سيستم ميشود؟ از راه شبکه (نه بابا ! ) بايد توجه کنيد که هر سيستم کامپيوتري (به عبارت بهتر هر سيستم عامل) به هر ...