تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد یادگیری سازمانی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 سازمان یادگیرنده : به عقیده « سنگه » سازمان یادگیرنده جایی است که افراد دائما تواناییهای خود را برای خلق نتایجی که مد نظرشان است توسعه می دهند، جایی که افکار و ایده های جدید پرورش داده می شود، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد پیوسته چگونه آموختن را به اتفاق هم می آموزند. یادگیری سازمانی: فرایندی است که در آن، سازمان در طول زمان می آموزد، تغییر می کند و ...
***4 üماهیت ( اساس ) رفتار سازمانی : پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت ، ماهیت و اساس این علم می باشد . üتعریف رفتار سازمانی : عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می د هند. ***5 üمدیریت : فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***2 lتارخچه و تعریف یک سیستم خبره lگذری بر سیستمهای خبره (Expert Systems) lاشاره : l در میان اهل فن و صاحبان اندیشه تعاریف و تفاسیر متنوعی دارد. در نگاهی کلی، استفاده از دلیل و برهان برای رسیدن به یک نتیجه از فرضیاتی منطقی با استفاده از روشهای معین، تعریفی از استدلال تلقی میشود؛ تعریفی که البته با دیدگاههای فلسفی و گاه ایدهآلگرایانه از استدلال تفاوت دارد. با این حال ...
***9 •موضوعات کار عملی پیشنهادی: داده کاوی (Data Mining) 2- مهندسی مجدد (BPR) 3- برنامه ریزی منابع موسسه (ERP) 4- تجارت الکترونیک (e-Commerce) 5- یادگیری الکترونیک (e-Learning) 6- سازمان های مجازی و شبکه ای (Virtual Organizations) 7- دولت الکترونیک (e-Government) 8- مدیریت زنجیره تامین (SCM) 9- مدیریت دانش (Knowledge Management) 10- کارت های هوشمند (Smart Cards) ***19 دوران ...
***2 برگ اول: هسته حرفه اى و متخصص افرادی باصلاحیت، حرفه اى و با تخصص هاى بالا در زمینه فنى و دانش مدیریت هستند. این گروه با در اختیار داشتن اطلاعات حساس و دانش خاصى که سازمان را از رقباى آن متمایز مى سازد، برای سازمان ضروری اند و رکن اصلى سازمان مى باشند. برگ دوم: مقاطعه کاران و پیمانکاران شرکتهایی هستند که با سازمان قرارداد می بندند و در ازای دریافت حق الزحمه بسیاری از کارها و ...
***3 يک سيستم اطلاعاتي را ميتوان مجموعهاي از اجزاء مرتبط با هم تعريف کرد که اطلاعات را به منظور حمايت از هماهنگي، تصميمگيري و کنترل در يک سازمان، جمعآوري، پردازش، ذخيره، بازيابي و توزيع ميکند. در يک سيستم اطلاعاتي سه عمليات Input، Process و Output منجر به توليد اطلاعات ميشود. ***4 سيستمهاي پشتيبان عمليات مثل: TPS، PCS، OAS، ECS سيستمهاي پشتيبان مديريت مثل: MIS، DSS، EIS ...
***3 سيستمهاي اولويت دار جهت پياده سازي در سازمانها سيستم جامع وبانکهاي اطلاعاتي اختصاصي : اين سيستم ها معمولا در سازمانها و شرکتهاي مختلف با توجه به اهداف ، وظايف و سياستهاي سازماني متفاوت خواهد بود . براي طراحي ، پياده سازي و نصب راه اندازي اينگونه سيستم ها يا بانکهاي اطلاعاتي مستلزم نياز و درخواست سازمان مربوطه و شناخت کامل ميباشد . سيستم هاي جامع عمومي مالي و اداري : ...
***3 سبک هاي يادگيري به چگونگي يادگيري فراگيران اشاره مي کند نه اينکه فرد به چه خوبي مي تواند ياد بگيرد. ترجيحات فرد هستند نه توانايي هاي او پيرس(2000) سبک هاي يادگيري را روشي که فرد در يادگيري مطالب بر روش هاي ديگر ترجيح مي دهد تعريف کرده است ***4 حيطه هاي سبک هاي يادگيري ***5 شناختي cognitive روش هايي که فرد موضوع ها را ادراک مي کند. اطلاعات را به خاطر مي سپارد. درباره مسائل ...
***2 تشخيص و استفاده خلاقانه از فرصتهاي موجود براي تبديل اين فرصتها به موقعيتهاي تجاري سود آور فرايند خلق محصول جديد از طريق فعاليت تجاري با صرف زمان و انرژي لازم و در نظر گرفتن ريسکهاي مالي و رواني و اجتماعي است که در نهايت به دريافت پاداشهاي مالي و رضايت شخصي مي انجامد. ***4 اهميت کارآفريني سازماني در ايران سازمان هاي بزرگ ايراني دولت کارآفرين سازمان هاي بزرگ ايراني درصد قابل ...
***2 تعريف ارتباطات : واژه « ارتباطات » در جوامع نوين به وسيله همه ، به کار مي رود.اين واژه براي توضيح خطاهاي اجتماع به طور کل و سازمانها به کار مي رود . در ادبيات رفتار سازماني تعريف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهيم اطلاعات که براي اين منظور ، سمبلهايي را به کار مي برند . ***3 هدف ارتباطات به طور کلي هدف از ارتباطات به وجود آوردن تغييرات در رفتار يا تغيير در آن د ...
***2 مقدمه تعريف فرهنگ لغات از يادگيري: يادگيري عبارت است ازبدست آوردن دانش و يا فهم آن از طريق مطالعه، آموزش و يا تجربه همچنين گفته شده است که يادگيري عبارت است از بهبود عملکرد از طريق تجربه تعريف يادگيري ماشين: يادگيري ماشين عبارت است از اينکه چگونه ميتوان برنامه اي نوشت که از طريق تجربه يادگيري کرده و عملکرد خود را بهتر کند. يادگيري ممکن است باعث تغيير در ساختار برنامه و يا ...
***2 بخش اول- شناخت و زمينه هاي يادگيري فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري تعريف يادگيري پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند که بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد. گروه ديگر از روان شناسان معتقدند که يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است. ***3 •فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري ماهيت يادگيرى يادگيرى به طور کلى ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***4 تعالی سازمانی رشد و ارتقای سطح یک سازمان در تمامی ابعاد. کسب رضایتمندی کلیه ذینفعان. ایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان. تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت. ***5 ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در مسیر تعالی،کمک به درک فاصله بین اهداف و واقعیت ها و ترغیب سازمانها به یافتن راه حلهای بهبود. مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد ...
***5 یادگیری انسان تنها با تعدادی رفتار رفلکسی ساده متولد می شود و بیشتر آنچه که انجام می دهد حاصل یادگیری است یادگیری: ایجاد تغییرات پایدار در رفتار موجود زنده که بر اثر تجربه حاصل شده است ***6 نگرشهای مختلف یادگیری نگرش رفتاری: یادگیری پیوندی (شرطی) تقویت و تضعیف رابطه بین محرک و پاسخ نگرش شناختی: یادگیری شناختی یادگیری به عنوان یک فرایند ذهنی فعال مفهوم بینش در یادگیری ***7 ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
***5 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 در یک مسئله یادگیری تقویتی با عاملی روبرو هستیم که از طریق سعی و خطا با محیط تعامل کرده و یاد میگیرد تا عملی بهینه را برای رسیدن به هدف انتخاب نماید. ***3 یادگیری تقویتی از اینرو مورد توجه است که راهی برای آموزش عامل ها برای انجام یک عمل از طریق دادن پاداش و تنبیه است بدون اینکه لازم باشد نحوه انجام عمل را برای عامل مشخص نمائیم. دو استراتژی اصلی برای اینکار وجود دارد: .1یکی ...
***2 جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری •جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه ...
***2 ¨معرفی گاتری گاتری در سال 1886 تولد یافت و در سال 1959 درگذشت. مهم ترین اثر او کتاب روان شناسی یادگیری است و سبک نوشتاری او ساده،عامیانه وشوخ طبعانه است. گاتری نظریه اش را با استفاده از فقط یک اصل یعنی اصل مجاورت تبیین کرد و نظریه او جزء نظریه های تداعی گرایی است. ***3 مفاهیم نظری عمده قانون مجاورت = تنها قانون یادگیری قانون مجاورت :ترکیبی از محرک ها که با حرکتی همراه شده ...
***3 تعریف سیستم 1- سیستم به مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته و مرتبط به هم که به نحوی تنظیم گرایدهاند که یک کل مجزا از تک تک اجزا را به وجود میآورند. 2- سیستم منظومه یا مجموعه ای از عناصر و اجزای مرتبط و در حال کنش و واکنش متقابل که یک کل هدفمند را به وجود می آورند. انواع سیستم 1- سیستمهای باز: رابطهی متقابل (تعامل) با محیط دارد. 2- سیستمهای بسته: به محیط وابسته نیست و به ...
***2 ساختار سازمان به عنوان نوعی ابزار مدیریتی برای اجرای استراتژی ها و تحقق اهداف ***3 چرا ساختار سازمان ابزار متداول میان مدیران است؟ (1تغییر آن نسبتاً ساده است (تغییر رفتار، اصلاح فرهنگ یا اجرای استراتژی جدید دشوارتر است). اما جذابیت آن به تاثیر شدید آن بر سازمان برمی گردد. (2تغییر ساختار را می توان به عنوان یکی از دغدغه های جدید مدیریت دانست. (3با تغییر ساختار، مدیر جدید می ...
***1 فصل اول موضوع رفتار سازمانی ***2 گفتار اول : کلیات هدف کلی آشنایی وشناخت چگونگی آغاز و تکوین مدیریت رفتار سازمانی ***3 مقدمه مهمترین مسئله ای که کلیه سازمان های امروزی در آینده با آن روبرو هستند این مسئله است که : آیا می توانند به نحو اثر بخشی در بازار جهانی رقابت کنندیا نه ؟ به سخن دیگر ، آیا توان آن را دارند که در این آشفته بازار با رقابت فشرده حضوری پویا داشته باشند؟ ...
رشته مدیریت مولف:دکتر زهرا برومند ***3 مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت ...
تالیف: دکتر زهرا برومند تعداد واحد درسی: 3 ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول : کلیات ***6 موضوع رفتار سازمانی پاسخ به سوالات زیر است: 1- چرا هر کس به گونه ای خاص رفتار می کند. 2- به چه دلیل در موقعیت ها یکسان افراد عکس العمل های متفاوتی بروز می دهند؟ 3- چرا بین چند سازمان که تشکیلات ظاهرا مشابهی دارند یکسان اداره می شوند برخی موفقترند. 4- چرا مدیرانی که موفقترند ...
منبع :مدیریت رفتار سازمانی تالیف :دکتر زهرا برومند تعداد واحد :3واحد ***3 فصل اول : موضوع رفتار سازمانی ***4 •این فصل در سه گفتار به شرح ذیل تنظیم گردیده است 1- گفتار اول : کلیات 2- گفتار دوم : تاریخچه طبیعت و حیطه رفتار سازمانی 3- گفتار سوم : گرایش های رفتار سازمانی ***5 •هدفهای رفتاری فصل اول هدفهای رفتاری گفتار اول 1- ابعاد مختلف مدیریت از دیدگاه نوین 2- مشخصه های رفتار ...
نام درس: مدیریت رفتار سازمانی؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: مدیریت رفتار سازمانی؛ مؤلف: زهرا برومند؛ ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول: کلیات ***6 مقدمه کشمکشهای رویاروی سازمانهای امروزی: اقتصاد جهانی یکپارچه از راه می رسد. ما تقریباً به دومین نسل دهۀ اطلاعات پیوند خورده ایم. توجه کم و بیش به کیفیت تولید کالا و خدمت یا ”انقلاب خدمات کیفتی“. ***7 موضوع ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***2 محورهاي يادگيري يونسکو يادگيري براي دانستن يادگيري براي انجام دادن يادگيري براي بودن يادگيري براي با هم زيستن ***3 يادگيري براي دانستن در اين محور يادگيري، فرد به توسعه مهارت هاي شناختي براي استفاده از فرصت هاي يادگيري ،که در طول عمر خود به دست خواهند آورد مي پردازد. ***4 يادگيري براي انجام دادن در اين محور، فرد نه تنها به کسب مهارت هاي شغلي مي پردازد. بلکه صلاحيت هايي که ...
***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
***2 ويگوتسکي vigotsky مطابق نظريه منطقه مجاور رشد ويگوتسکي، سطح رشد کودک را نميتوان فهميد. مگر آن که سطح رشد واقعي و سطح ظرفيت رشد او را نيز بشناسيم. مرز مجاور رشد، فاصله ايست ميان سطح رشد واقعي که در جريان حل مستقل مسئله تعيين ميشود . و سطح ظرفيت رشدي که از طريق حل مسئله همراه با راهنمايي مربي يا همکاري با شاگردهاي تواناتر حاصل ميشود ***3 سنجش پويا هرگاه که يک دانشآموز به ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 •بيان مسئله •اختلال وسواس فکري- عملي يک اختلال اضطرابي است که از دو مولفه مهم تشکيل يافته است: وسواسهاي فکري و اجبارهاي عملي (مولر و رابرتز، 2005). ويژگيهاي اصلي اختلال وسواس عبارتند از وسواسهاي فکري يا عملي برگشت کننده که به دليل شديد بودن ، وقت گير هستند (يعني بيش از يک ساعت در روز وقت مي گيرند) يا به پريشاني آشکار ...
کارشناسي ناپيوسته کامپيوتر ***7 •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***8 چيست؟Windows Presentation Foundation Windows Presentation Foundation Windows application (WinAPP) ***9 Windows Presentation Foundation •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***10 ارائه نمونه اي ساده: ToolTip The ToolTip control hol ...
***3 بيان مساله همسر آزاري يکي از آسيب هاي اجتماعي پنهان است که معمولاً در محيط بسته خانه شکل مي گيرد و سبب از هم گسيختگي کانون خانواده مي شود .قربانيان اصلي خشونت در محيط خانواده در مرحله نخست زنان و پس از آن کودکان و سالمندان مي باشند. اگر چه زن آزاري سابقه اي طولاني دارد،ولي از سال 1970 در آمريکا به آن دسته از زناني که با شکايت همسرآزاري مراجعه کردند توجه خاصي شد و اهميت آن ...
دوره کارداني رشته مکانيک خودرو ***10 پيشگفتار: کارآفريني: واژه کارآفريني از کلمه فرانسوي Entreprender به معناي "متعهدشدن" نشأت گرفته است. بنابراين تعريف واژنامه دانشگاهي و بستر: کارآفريني کسي است که متعهد ميشود مخاطرههاي يک فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان نخستين کساني بودند که در نظريههاي اقتصادي خود به تشريح کارآفرين و کارآفريني پرداختند. ژوزف ...
***4 فصل اول فيل مديريت استراتژيک ***5 مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک ...
***2 ارتباطات بدون شک ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي کند. از طرف ديگر،ارتباطات معمولاً بعنوان ريشه هاي واقعي هم? مشکلات جهان است. ***3 نقش ارتباطات سنتي به عقيد? ”هنري فايول“ اگر در يک سازمان فرضي، کانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود و طبق نمودار زير فرد F بخواهد با فرد P ارتباط برقرار کند، از طريق: E-D-C-B-A-L-M-N-O-P بايستي ارتباط برقرار شده و سپس ...
***2 nFrountPage چه کاري مي کند؟ ساخت صفحه هاي تشکيل دهنده يک سايت، فعاليت اجتماعي آن دسته از برنامه نويسان رايانه اي است که اطلاعات جامعي درباره زبان برنامه نويسي HTML -زبان مورد استفاده در ساخت صفحه هاي وب- دارند.اما با استفاده از برنامه FrontPage ديگر ضرورتي ندارد ه با زبان HTML آشنا باشيد.برنامه FrontPage 2000 به جاي شما برنامه نويسي مي کند و به شما امکان مي دهد تا روي عناصر ...
***1 1- وب سايت چيست ؟ وب سايت ، مجموعه اي از صفحات مرتبط به يکديگر است که اطلاعات را در قالب متن،تصوير، صدا، و فيلم در اختيار بازديد کننده وب سايت قرار مي دهد. 2- چه کساني مي توانند وب سايت داشته باشند ؟ تمام اشخاص و سازمانها مي توانند وب سايت داشته باشند. به جرات مي توان گفت که سريعترين و بهترين راه معرفي فعاليتها، محصولات و شرکتها ، وب سايت است. در واقع وب سايت نقش دفتر مجازي ...
***6 رئوس مطالب اصلي و عمده: مقدمه 2- مفهوم طرح کسب و کار 3- اهميت طرح کسب و کار 4- موارد اصلي قابل بررسي طرح کسب و کار 5- علل شکست طرح هاي کسب و کار 6- نتيجه گيري ***7 بخش اول: مقدمه ***8 مقدمه يکي ازمهمترين فعاليتها درزندگي اجتماعي بشر امروزمديريت است که به کمک اين فعاليت مي توان ازطريق اصولي و باتوجه به منابع وامکانات موجود به نحو احسن به اهداف سازمان دست يافت. براي رسيدن به ...
***11 رئوس مطالب اصلي: مقدمه 2- مفهوم کارآفريني 3- تعاريف کارآفرين 4- کارآفريني مستقل 5- کارآفريني سازماني ***12 فصل اول: مباني و مفاهيم کارآفريني ***13 •در حال حاضر بيکاري (فقدان و يا نقصان فرصت هاي شغلي کافي و مناسب براي جمعيت جوياي کار و توازن بين عرضه و تقاضاي نيروي کار) يکي از معضلات اصلي و اساسي تمامي کشورها به حساب مي آيد. •اين در حالي است که برخورداري از شغل مناسب جزو ...
***6 هدف از يادگيري دستورزبان درک متون ادب فارسي اعم از شعر و نثر ادراک صحيح متن هاي مغلق و داراي تعقيد هاي لفظي و معنوي ***7 هدف از يادگيري دستورزبان : کسب معيار هاي لازم براي استنباط صحت و سقم آثارنويسندگان ،شعراو محققان ويرايش متون از نقطه نظردستورفارسي ***8 الفباي فارسي مجموع نشانه هايي که براي نشان دادن آواهاي هر زبان به کار مي رود: ا، ب،... ***9 واج هرکدام از آواهاي زبان ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***1 هدف کلي اين درس آشنايي با انواع آرايشهاي لفظي و معنوي کلام ادبي و تشخيص نوع آرايه موجود در آن کلام ميباشد. در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و معنوي ميپردازيم و بعد به موضوعات مربوط به آرايش کلام ادبي اعم از تشبيه، سجع، تکرار، تمثيل و... به گونهاي که «دانشجويان عزيز بتوانند با يادگيري آنها، مصداق آنها را در متون ادبي بيابند. ***3 بديع مطالعه در ابزار و شگردها و فنوني ...
***1 چکيده تقريباً در هر جامعه اي، ورزش يک نهاد اجتماعي بسيار برجسته محسوب ميشود، زيرا ورزش ويژگيهاي موجد در هر نهادي را با جاذبه منحصر به فردي که فقط شايد دين موجد آن باشد، ترکيب ميکند. در اين مقاله، ديدگاههاي کارکردي) ، تضاد و فرهنگي مرور گرديده و به بحث خواهيم پرداخت که چگونه ورزش با فرآيند جامعهپذيري و تغييرات اجتماعي، ارتباط پيدا ميکند. ...
***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
***3 اصطلاحات و مفاهيم مربوط به ارزشيابي اندازه گيري آزمون آزمودن سنجش ارزشيابي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***4 ارزشيابي سنتي و کاستي هاي آن vسطحي سنجي vاعتبار و روايي اندک vاندازه گيري کمّي و غير مستقيم vمغالطه ي هدف و وسيله vمغالطه ي جزء و کل vاضطراب امتحان vفشار نهادي براي کسب نمره vايجاد رقابت نا مطلوب vامتحان ابزار تهديد و ارعاب vحذف يا کاهش خلاقيت vتقلّب vايجاد نگرش منفي نسبت ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***4 تاريخچه هواشناسي در ايران مطالعه? و بررسي جو هميشه مورد نظر دانشمندان ايراني بوده است ، از اين رو خيلي از دانشمندان نجوم در آثار خود بخشي را به مسائل جوي اختصاص داده اند . مطالعه? و بررسي جو هميشه مورد نظر دانشمندان ايراني بوده است ، از اين رو خيلي از دانشمندان نجوم در آثار خود بخشي را به مسائل جوي اختصاص داده اند .محمد بن ذکرياي رازي ، ابن سينا ، حکيم عمر خيام ، ابوريحان ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***3 يادگيري الکترونيکي حتماً بارها اين سخن را شنيده ايد «توانا بود هر که دانا بود». به راستي آنچه که مي توان امروز به آن بعنوان يک سرمايه فنا ناپذير از آن ياد کرد داشتن اطلاعات و توانايي بکارگيري آن است. اطلاعات به عنوان يک کالاي ثمين و وزين محسوب مي شود و هر کشوري که از اين کالا بهره بيشتري بگيرد در عرصه بين المللي نيز پيشرفت هاي چشمگيري خواهد داشت و سخني به گزاف نگفته ايم اگر ...
***2 مقدمات قبل از شروع يادگيري هک ترمينولوژي (اصطلاحشناسي) Hacker کيست ؟ هکر کسي است که با سيستم هاي کامپيوتري آشناست و ميتواند با روشهايي خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... اين انسان ميتواند خوب يا بد باشد ( در هر حال هکر است ) - سوال: يک هکر از چه راهي وارد يک سيستم ميشود؟ از راه شبکه (نه بابا ! ) بايد توجه کنيد که هر سيستم کامپيوتري (به عبارت بهتر هر سيستم عامل) به هر ...
***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...
***3 تعريف فنّاوري اطلاعات شاخهاي ازفنّاوري است که با استفاده از سختافزار، نرمافزار، شبکه افزار وفکرافزار، مطالعه وکاربرد داده وپردازش آن را درزمينههاي: ذخيره سازي، دستکاري، انتقال، مديريت، جابهجايي، مبادله، کنترل، سوييچينگ ودادهآمايي خودکار امکانپذير ميسازد. ***4 تعريف جامعه اطلاعاتي جامعهاي است که شاخصهاي آن تراکم بسيار زياد اطلاعاتي درزندگي روزمره شهروندان، استفاده ...
***2 ?کلاسه بندي ?فرايندي دو مرحله اي است : ?ساخت مدل : ?تحليل يک مجموعه آموزشي که مجموعهاي از تاپلهاي پايگاه است و مشخص کردن برچسب کلاسهاي مربوط به اين تاپلها . ? يک تاپل X با يک بردار صفت X=(x1,x2,…,xn) نمايش داده ميشود . فرض مي شود که هر تاپل به يک کلاس از پيش تعريف شده متعلق است . ?هرکلاس با يک صفت که به آن صفت برچسب کلاس ميگوييم مشخص ميشود . ? مجموعه آموزشي به صورت ...
***2 تعريف سيستم اطلاعاتي سيستم اطلاعاتي ، اطلاعات را براي يک هدف مشخص جمع آوري، پردازش، تحليل و منتشر مي کند. ***4 انواع سيستم هاي اطلاعات: اين سيستمهاي اطلاعاتي مبتني بر رايانه ( CBIS ) ميباشند. سيستم پردازش تراکنش (TPS ) سيستم کارگران دانش (KWS ) سيستم اطلاعاتي مديريت ( MIS ) سيستم تصميم يار ( DSS ) سيستم اطلاعات اجرايي (EIS ) سيستم اطلاعات حسابرسي ( AIS ) سيستم اطلاعات ...
***6 تعاريف و مفاهيم فرآيند q مجموعهاي از فعاليتهاي مرتبط به هم يا متعامل که وروديها را به خروجيها تبديل ميکند. مجموعه ورودي هاي يک فرآيند عمومأ خروجيهاي سايرفرآيندها هستند. فرآيندها در سازمان عمومأ برنامهريزي ميشوند و تحت شرايط کنترل شده به اجرا درميآيند تا ارزشافزوده ايجاد شود. يک فعاليت که با استفاده از منابع و بصورت هدايت شده در جهت کسب توانايي براي تبديل داده ها به ...
***5 مکتب مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند نو ظهور مکتب قدرت : تدوين ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***2 فهرست مطالب کليات سازمان و مديريت هدف و وظايف اداره امور دفتري روابط اداري سيستم گردش نامه هاي اداري و نقش مسؤول دفتر بايگاني فراگرد تلفني- نقش و وظايف مسؤول دفتر عمليات اداري مسؤول دفتر مديريت و برنامه ريزي استفاده از تلفن جلسه چند نکته مهم مختصري از آيين نگارش ***4 سازمان مکانيکي (داراي ساختار تشکيلاتي و فرايندي به نسبت ثابت که در اثر برنامه ها و محيط ثابت پديد مي آيد.) ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
***2 مديريت امور دفتري: مجموعه اصول و روشهايي است که ناظر بر دريافت و ثبت، تهيه و صدور نامه هاي اداري مي باشد و موجب هماهنگي، کنترل و بهبود روشهاي گردش نامه هاي اداري در کليه سطوح سازماني مي باشد. امور دفتري يا سيستم گردش نامه هاي اداري دريافت،ثبت، ارجاع ،پيگيري وصدور مي شودو هر کدام از مداحل مذکور نيز از اقدامها و مراحل جزيي تري برخوردارمي باشد. ***3 دبير خانه: دبيرخانه و دفاتر ...
***2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***2 •هدف مقاله : •مقايسه بيانيه هاي مفهومي شماره يک و دو FASB تحت عناوين « اهداف گزارشگري مالي واحدهاي انتفاعي » و « ويژگي هاي اطلاعات حسابداري » با بيانيه مفهومي شماره يک هيات تدوين استانداردهاي حسابداري دولتي (GASB) تحت عنوان « اهداف گزارشگري مالي » •وجوه اشتراک و انتراق اساسي حسابداري واحدهاي انتفاعي و غير انتفاعي ***3 •خصوصيات کلي صورت هاي مالي و گزارشگري مالي ( از ديدگاه ...
***2 uطرح درس در اين درس، ضمن تبيين کليه فصول کتاب مورد نظر، توضيحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشي بيشتر در تفهيم مطالب، از نمودارها و فرمولهاي مرتبط استفاده شايسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخي مطالب که در متن کتاب حاضر موجود نيست ولي در يادگيري مباحث موثر و کارساز ميباشد، دريغ نشده است. ترتيب مطالب و مباحث ارائه شده دقيقا منطبق بر منبع درس ميباشد ...