تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد گرایش نوین مدیریت با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
رشته مدیریت مولف:دکتر زهرا برومند ***3 مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت ...
منبع :مدیریت رفتار سازمانی تالیف :دکتر زهرا برومند تعداد واحد :3واحد ***3 فصل اول : موضوع رفتار سازمانی ***4 •این فصل در سه گفتار به شرح ذیل تنظیم گردیده است 1- گفتار اول : کلیات 2- گفتار دوم : تاریخچه طبیعت و حیطه رفتار سازمانی 3- گفتار سوم : گرایش های رفتار سازمانی ***5 •هدفهای رفتاری فصل اول هدفهای رفتاری گفتار اول 1- ابعاد مختلف مدیریت از دیدگاه نوین 2- مشخصه های رفتار ...
نام درس: مدیریت رفتار سازمانی؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: مدیریت رفتار سازمانی؛ مؤلف: زهرا برومند؛ ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول: کلیات ***6 مقدمه کشمکشهای رویاروی سازمانهای امروزی: اقتصاد جهانی یکپارچه از راه می رسد. ما تقریباً به دومین نسل دهۀ اطلاعات پیوند خورده ایم. توجه کم و بیش به کیفیت تولید کالا و خدمت یا ”انقلاب خدمات کیفتی“. ***7 موضوع ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
پاياننامه براي دريافت درجه کارشناسي در رشته مهندسي فناوري اطلاعات (IT) ***2 مقدمه امروزه اکثر تکنولوژي هاي جديد به دنبال راه هايي هستند که منجر به صرفه جويي در زمان، هزينه و انرژي شوند. طرح پيشنهادي ما که در اين پروژه به آن مي پردازيم نيز به دنبال رسيدن به چنين هدفي است در اين ارائه خواهيم ديد که چگونه مديريت يک شبکه کامپيوتري که از ارکان اصلي آن است از راه دور و تنها با فشار ...
***4 مديريت توليد انگيزه به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوي و عرفاني خويش ره صد ساله را يک شبه طي مي کردند .» سبب چه بود؟ در حالي که مباني معرفتي و مباحث فلسفه اخلاقي در قم تبيين و تدريس مي شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه قم رايج و داير بود و توصيه به اخلاق از اولين روزهاي آغاز زندگي طلبگي در دروس رسمي و در جلسات مختلف تکرار مي شد و علي الاصول در فضاي ...
***2 مدیریت دولتی سنتی با ویژگی های خاص خود که ساختاری بوروکراتیک، سلسله مراتبی، بزرگ و متمرکز است، نمی تواند در جریان توسعه نقش موثری ایفا کند و در بعضی موارد حتی به صورت بازدارنده در می آید. در جهت رفع نارسائی های مدیریت دولتی سنتی یا به عبارتی اداره امور عمومی مدیریت دولتی جدید با و توانمندی های نو، پا به عرصه وجود نهاده است که در پاسخ به نیازهای مختلف توسعه می تواند به طور ...
***2 در هزاره سوم همگام با تغییرات سریع در تکنولوژی خصوصاً تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطی بازارها نیز تغییر میکرده اند. امروزه سازمانها در دورافتادهترین کشورهای افریقایی نیز از روند فراگیر تجارت جهانی در امان نیستند و اگر نتوانند وارد بازارهای جهانی شوند و با سازمانهای بینالمللی رقابت کنند، در منطقه خود نیز از رقبای جهانی مصون نیستند. فشار رقابت جهانی و دسترسی مشتریان به ...
***3 تعریف سیستم 1- سیستم به مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته و مرتبط به هم که به نحوی تنظیم گرایدهاند که یک کل مجزا از تک تک اجزا را به وجود میآورند. 2- سیستم منظومه یا مجموعه ای از عناصر و اجزای مرتبط و در حال کنش و واکنش متقابل که یک کل هدفمند را به وجود می آورند. انواع سیستم 1- سیستمهای باز: رابطهی متقابل (تعامل) با محیط دارد. 2- سیستمهای بسته: به محیط وابسته نیست و به ...
رشته مدیریت 3 واحد درسی منبع : آمار وکاربرد آن در مدیریت مؤلف : دکتر عادل آذر - دکتر منصور مومنی انتشارات سمت - تهران 1383 ***4 •طرح درس کلیات مطالعه توصیفی داده های طبقه بندی شده طبقه بندی و توصیف هندسی مشاهدات آماری توصیف مقداری مشاهدات طبقه بندی شده مبادی احتمال توابع احتمال گسسته توابع احتمال پیوسته توزیع نرمال نظریه تصمیم ***5 •اهداف درس معرفی علم آمار آشنایی با داده های ...
***1 فصل اول موضوع رفتار سازمانی ***2 گفتار اول : کلیات هدف کلی آشنایی وشناخت چگونگی آغاز و تکوین مدیریت رفتار سازمانی ***3 مقدمه مهمترین مسئله ای که کلیه سازمان های امروزی در آینده با آن روبرو هستند این مسئله است که : آیا می توانند به نحو اثر بخشی در بازار جهانی رقابت کنندیا نه ؟ به سخن دیگر ، آیا توان آن را دارند که در این آشفته بازار با رقابت فشرده حضوری پویا داشته باشند؟ ...
***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
***3 معرفي شرکت مايکروسافت n"Micro-soft" کوتاه شده کلمات (Microcomputer software) در ابتدا توسط Bill gates و Paul Allen در نيو مکزيکو سال 1975 ايجاد شد، که فعاليت آنان براي گسترش و فروش basic Interpreters براي Altair 8800 بود. سرانجام اين کمپاني توانست حکمفرماي تمام Operating سيستم ها شود. ***4 مدارک مايکرو سافت چيست ؟ دستيابي به مدارک قابل ارائه از طرف شرکت مايکروسافت بهترين ...
***4 چارچوب تجارت الکترونيک از سه سطح عالي تشکيل شده است: زيرساختار: سختافزار، نرمافزار، پايگاه هاي داده اي و ارتباطاتي را شامل ميشود که براي انجام وظيفه در قالب خدماتWWW بر روي اينترنت يا پشتيبانيEDI و ساير اشکال پيامگذاري و پيامگيري بر روي اينترنت يا ساير شبکههاي ايجاد ارزشافزوده (4) بهکار ميروند. 2 - خدمات: پيامگذاري و پيامگيري و ...
***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...
***9 •موضوعات کار عملی پیشنهادی: داده کاوی (Data Mining) 2- مهندسی مجدد (BPR) 3- برنامه ریزی منابع موسسه (ERP) 4- تجارت الکترونیک (e-Commerce) 5- یادگیری الکترونیک (e-Learning) 6- سازمان های مجازی و شبکه ای (Virtual Organizations) 7- دولت الکترونیک (e-Government) 8- مدیریت زنجیره تامین (SCM) 9- مدیریت دانش (Knowledge Management) 10- کارت های هوشمند (Smart Cards) ***19 دوران ...
***3 فصل اول بحثی در زمینه شناخت: فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق و واقعیت های جهان هستی و کشف حقیقت پدیده ها به منابع مختلفی متوسل شده اند ***4 عده ای عقل را به وسیله استدلال و برهان، عده ای تجربه را به وسیله حواس، عده ای قلب و دل را به وسیله تزکیه آن، عده ای وحی رااز طریق کتب آسمانی وعده ای هم همه این ها را منبع شناخت دانسته اند ***5 تا قبل از رنسانس عقل گرایی سنتی ...
***4 چارچوب تجارت الکترونیک از سه سطح عالی تشکیل شده است: زیرساختار: سختافزار، نرمافزار، پایگاههای دادهای و ارتباطاتی را شامل میشود که برای انجام وظیفه در قالب خدماتWWW بر روی اینترنت یا پشتیبانیEDI و سایر اشکال پیامگذاری و پیامگیری بر روی اینترنت یا سایر شبکههای ایجاد ارزشافزوده (4) بهکار میروند. 2 - خدمات: پیامگذاری و پیامگیری و ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ...
***2 شرکت به اندیشی و فناوری فردا (بافکو) با هدف، ورود به عرصه فناوری های نوین صنعتی و بومی سازی، تطبیق و معادل سازی آنها با فرهنگ کاری و محیطهای صنعتی ایران تأسیس گردید. از آنجا که تحقق این مهم قبل از هر چیز نیازمند داشتن نیروی انسانی با انگیزه، پرتلاش و آگاه به دانش فنی روز می باشد و با توجه به دیدگاه نوین جهانی که سرمایه اصلی یک مؤسسه را افراد آن می داند، این شرکت وجهه همت ...
***2 مقدمه معماری ژاپن در ژاپن، معماری نیز مانند تاریخ با تاخیر آغاز شد. قدمت نخستین بناهای یادبود – گورتپه های سلطنتی که به کوفون معروف است – به قرن سوم میلادی می رسد. کوفون عبارت است از تلی مدور که سکویی در جلو آن قرار گرفته است. با پلانی کلی شبیه به سوراخ کلید. طول بزرگترین کوفون (کوفون نینتوکو) 500 متر است و در ساخت آن از سه میلیون تن مصالح استفاده شده و خندقی پر از آب به ...
***2 گرایش رضاشاه به آلمان نازی در سال بعد از جنگ جهانی اول سیاست انگلستان و فرانسه نسبت به آلمان تغییر کرد. زیرا آنها از جانب کمونیست احساس خطر میکردند. بنابراین انگلیس تقویت آلمان تحت رهبری هیتلر را برای مقابله با شوروی مناسب میدانستند. دولت انگلیس به حکومت رضاشاه اجازهی مناسبات سیاسی و اقتصادی با آلمان را داد و رضاشاه روابط تجاری با آلمان را گسترش داد و صدها کارشناس ...
***2 بخش اول روش تدریس در آموزش ریاضی ***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ...
***3 " مقدمه " " چون سرو کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد “ چون آخرین یافته های تکنوژی تعلیم و تربیت گواه این مطلب است که یادگیری عمیق و پایدارزمانی اتفاق می افتد که ضمن ایجاد انگیزش لازم در دانش آموزان برای دریافت مفهوم آموزشی مورد نظر، محوریت کار باید مبتنی بر روشهای فعال و دانش آموز محور باشد، بجاست که معلم هنگام استفاده از هر کدام از روشهای سه گانه فرایند یاددهی و ...
***5 مقدمه هدف ازاین دوره آشنایی بامفاهیم اساسی کامپیوتر و کاربردهای آن در زندگی روزمره میباشد. باپیشرفت تمدن بشری ونیاز به محاسبات پیچیده و وقت گیر ابزارهایی که برای این منظور به کار گرفته شده اند کاملتر و دقیق تر شدند. رایانه ها بجای اینکه تنها ابزاری برای انجام کارهای خاص باشند بخشی از محیط پیرامون ماشده اند.دیری نمی پایید کارهای خدماتی وتجاری با استفادهازروباتها انجام ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***3 مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط ديگر افراد اشاره مي کند. اين فرايند، وظايف يا فعاليت هاي برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را دربر مي گيرد. مفهوم مديريت ***4 •مديريت تغيير و نوآوري شرکتهاي بزرگ، تجارتخانههاي کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتي در ايالات و شهرها، بيمارستانها و حتي ادارات نظامي زير فشار قرار دارند تا تغيير و تحولي را در شيوه ...
***2 ارتباطات بدون شک ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي کند. از طرف ديگر،ارتباطات معمولاً بعنوان ريشه هاي واقعي هم? مشکلات جهان است. ***3 نقش ارتباطات سنتي به عقيد? ”هنري فايول“ اگر در يک سازمان فرضي، کانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود و طبق نمودار زير فرد F بخواهد با فرد P ارتباط برقرار کند، از طريق: E-D-C-B-A-L-M-N-O-P بايستي ارتباط برقرار شده و سپس ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***3 ظهور سازمانها و گسترش آنها مديريت متناسب با ساختار ملاک درستي هر عمل نتيجه ***4 مديريت، فراگرد به کارگيري موثر و کارآمد منابع مادي و انساني بر مبناي يک نظام ارزشي پذيرفته شده است. اهداف تعيين شده ***6 مديريت يک فراگرد است؛ مديريت بر هدايت تشکيلات انساني دلالت دارد؛ مديريت موثر مبتني بر تصميمگيري مناسب و دستيابي به نتايج مطلوب است؛ مديريت کارآ، متضمن تخصيص و مصرف مدبرانه ...
***4 اهداف درس آشنايي دانشجويان با: مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن انواع بازار و محيط بازاريابي تقسيم بازار و تعيين بازار هدف نيازها و رفتار خريداران ***5 اهداف درس اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه تحقيقات بازاريابي سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي ...
***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
***2 مديريت امور دفتري: مجموعه اصول و روشهايي است که ناظر بر دريافت و ثبت، تهيه و صدور نامه هاي اداري مي باشد و موجب هماهنگي، کنترل و بهبود روشهاي گردش نامه هاي اداري در کليه سطوح سازماني مي باشد. امور دفتري يا سيستم گردش نامه هاي اداري دريافت،ثبت، ارجاع ،پيگيري وصدور مي شودو هر کدام از مداحل مذکور نيز از اقدامها و مراحل جزيي تري برخوردارمي باشد. ***3 دبير خانه: دبيرخانه و دفاتر ...
***2 nفلسفه مديريت ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند ***3 بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر ...
***3 مديريت دانش – معرفي اگر ميدانستيم که چه چيزهايي را نمي دانيم ، موفقيتي صد چندان داشتيم . دانش مي داندکه چه چيزهايي را نمي داند . کسي خردمند و بابصيرت است که مطالب مفيدي را بداند نه مطالب زيادي را . فناوري با تغييري که در منطق رقابت بوجود مي آورد يگر نمي تواند بعنوان منبعي پايدار براي رسيدن به ميت رقابتي مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است ...
***3 •اهداف رفتاري کل درس: دانشجو بايد بتواند پس از مشاهده اين برنامه ها: 1 - مديريت مالي را تعريف نمايد. 2 - اهداف مديريت مالي را برشمارد. 3 – مفهوم و نحوه محاسبه ارزش زماني پول را بداند. 4 - نحوه محاسبه ارزش انواع مختلف اوراق بهادار را بداند. 5 - مفهوم و نحوه محاسبه هزينه سرمايه را بداند. 6 - مفاهيم و روشهاي بودجه بندي سرمايه اي را بداند. 7 - ارتباط تصميمهاي مالي و ساختار ...
***2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ...
***2 •تعريف استراتژي: •واژه استراتژي به چهار مقوله استناد مي کند: .1نهادينه ساختن خشونت .2فعال سازي ذهن .3بهبود بخشيدن به تصويرگري ذهن .4روش شناسي منفک بودن از زمان ***3 •توجه به عامل زمان و تفکيک آن به دو سطح: •زمان تاکتيک، که گردش آن بدون توقف و پيوسته است و انجام امور خرد و بي نهايت مولد در حيات يک موسسه، شرکت و سازمان را شامل مي شود. • •زمان استراتژيک، که گردش آن ناپيوسته ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***5 مديريت دارايي هاي جاري مقدمه : براي بسياري از شرکتها سهم سرمايه گذاري در دارايي هاي جاري از کل دارايي ها بيش از 50% است . مديريت دارايي هاي جاري بيشتر از مديريت هزينه ماشين آلات و تجهيزات نيازمند دقت است . ***6 جنبه هريک از دارايي ها : 1- ويژگيهاي اصلي دارايي مورد نظر و چگونگي کاربرد آن در شرکت 2- هزينه و فايده سرمايه گذاري در دارايي ها 3- مخاطره سرمايه گذاري در دارايي ها ...
***4 * نیروی انسانی * مواد اولیه * لوازم وماشین ها (شامل تسهیلات و انرژی) * پول * اطلاعات(داده) ***5 nچگونگی مدیریت منابع اکتساب * آماده کردن وجمع بندی * استفاده بهینه * جایگزینی ***6 انواع کاربران * مدیران * غیر مدیران * تشکیلات و سایر افراد شرکت ***16 مقایسه سیستم دور باز و سیستم دور بسته سیستمهای باز : با محیط خارجی به وسیله جریان منابع مرتبط است سیستمهای بسته : با محیط خارجی ...
***6 •هدف مدیریت مالی: هدف اصلی مدیریت مالی، بکارگیری مهارتهائی است که با استفاده از آن مهارتها هدف اصلی بنگاههای اقتصادی، که همانا حداکثر کردن ثروت صاحبان بنگاه است، محقق گردد. ***7 •هدف اصلی بنگاههای اقتصادی: §برخی افراد هدف اصلی بنگاههای اقتصادی را حداکثر کردن سود می دانند. اما این دیدگاه به دلایل زیر اشکال دارد: •کلمه سود دارای تعاریف مختلفی است. •سودی که در حسابداری تعریف ...
***3 مقدمه ای بر مدیریت پروژه مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسک و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است که هم نیازهای مشتریان (کسانیکه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای کاربران را برآورده کند. این حقیقت که پروژه ...
***3 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 nاگر توانستید چیزی را بصورت کمی اندازه گیری نمایید ،موفق به کسب شناخت در مورد آن پدیده خواهید شد سیستم مدیریت کیفیت سازمان را قادر می سازد تا کیفیت را بطور اقتصای ایجاد کرده ، حفظ و بهبود بخشد سیستمهای مدیریت کیفیت مانند ISO 9001 در صورتی کاربردی و اثر بخش خواهند بود که مدیریت کیفیت جامع ایجاد و در مسیر بهبود مستمر با انجام کارگروهی هدفدار و آموزش مداوم به سمت نقص صفر و ...
***2 اگر توانستید چیزی را بصورت کمی اندازه گیری نمایید ،موفق به کسب شناخت در مورد آن پدیده خواهید شد سیستم مدیریت کیفیت سازمان را قادر می سازد تا کیفیت را بطور اقتصای ایجاد کرده ، حفظ و بهبود بخشد سیستمهای مدیریت کیفیت مانند ISO 9001 در صورتی کاربردی و اثر بخش خواهند بود که مدیریت کیفیت جامع ایجاد و در مسیر بهبود مستمر با انجام کارگروهی هدفدار و آموزش مداوم به سمت نقص صفر و حرکت ...
***2 با سه کلمه زیر سر و کار داریم : TQM در تجزیه لغت فراگیر: نشان دهنده همه گیر بودن آن است کیفیت: درجه تطابق کالای تولید شده یا خدمت ارایه شده با نیاز مشتری بیان می کند مدیریت: فن –هنر- یا روش اداره کردن –کنترل کردن و... است . ***3 lفراهم آوردن محصول با کیفیت برای مشتریان است که انجام این کار افزایش بهره وری و کاهش هزینه را در بر دارد lبا کیفیت بالاتر محصول و قیمت کمتر آن ...
***2 ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب ...
***1 nنوعی استراتژی کسب و کار است که هدفی فراتر ازتوجه به حجم معاملات دارد و نتیجه ان نیل به سود اوری بیشتر برای سازمان و افزایش رضایت مشتری است . nایجاد ارتباط با تک تک مشتریان ارزشمندازطریق استفاده موثر از اطلاعات حساب او((kotler,2003. nCRMواژه ای برای مجموعه متدولوژیها و فرایند ها و نرم افزارها و سیستم هایی استکه به موسسات و سازمان ها در مدیریت موثر و سازمان یافته ارتباط با ...
***3 •فلسفه استراتژی : •استراتژی منابع محدود سازمان را بر موضوعات اصلی متمرکز می کند. •ماهیت استراتژی ، تشخیص فرصت های اصلی و تمرکز منابع در جهت تحقق منافع نهفته در آنها است. •درونمایه اصلی استراتژی، فرصت ها هستند.بدون دستیابی به فرصت های استراتژیک منافع استراتژیک در کار نخواهد بود. •اولین لازمه فرصت یابی ،حساسیت ذهنی است. •احساس رضایت از وضع موجود و احساس امنیت و پایداری ...
***2 oجهت ایجاد و انجام مدیریت بر امور بازرگانی در قدم نخست اشاره به دو نکته حائز اهمیت است: ◄ روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. ◄ پیاده سازی و مدیریت استراتژیک در چارچوب روشهای بکار گرفته شده. ***3 روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. -مشخص کردن هدف: چرا اقدام به انجام این کار می کنید و چگونه آنرا انجام خواهید داد؟ -استفاده از فرمول هدف گذاری هفت ...
***3 مقدمه: قبل از اینکه به مقوله مدیریت پورتفولیو بپردازم, لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که علارغم تلاشهای به کار رفته در جهت ایجاد اصطلاحی به جای پورتفولیو هنوز نتوانسته ایم واژه و عبارتی مناسب جایگزین آن کنیم. ***4 پورتفولیو در لغت به معنی مقام, سهام و در علوم بازرگانی به معنی موجودى اوراق بهادار ،اسناد بهادار جمع آورى شده می باشد مدیریت پورتفولیورا میتوان به عباراتی چون ...
***3 بیان دقیق تاریخچه پیدایش و نزج مدیریت دانش امکان پذیر نمی باشد. در حقیقت ، مدیریت دانش از نخستین سالهای زندگی بشر وحتی در عصر شکارنیز وجود داشته است وبشر به جمع آوری و انتقال اطلاعات و دانش مرتبط با موضوع شکار و گسترش درک و شناخت خود از محیط پیرامونشان در زمینه های میزان منابع غذایی و فرصتها وخطرات موجود در قلمروشان می پرداختند. انسانها بطور مستمر بدنبال دستیابی به علم ...
***22 lارائه 14 اصل برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت lایجاد و انتشار اهداف و مقاصد برای سازمان . l2- بکارگیری فلسفه جدید . l3- درک هدف بازرسی . l4- پایان دادن به پاداشهای بازاریابی صرفا بر اساس قیمت l5- بهبود مستمر و مداوم سیستم . ***23 lارائه 14 اصل برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت lنهادینه کردن آموزش . l7- تحلیل برقراری رهبری . . بر طرف ترس و ایجاد اعتماد و فضای نوآوری 8- l9- ...
***1 رهبری هدف رفتاری رهبری در مدیریت تعریف رهبری: رهبری مقوله ای فراتر از مدیریت است، همانگونه که در یک انقلاب یا کشور رهبر عامل وحدت، همسویی، جهش ونوآوری وهدایت کلی و ضامن تداوم بقاء و سلامتی یک نهضت است، در مدیریت نیز فراتر از امور جاریه مدیریت نوع ویژگی و خصوصیت در مدیر باید وجود داشته باشد که موجب وحدت و یکپارچگی کارکنان و هدایت کلی ایشان در جهت رشد و تعالی معنوی و اخلاقی ...
***2 •بررسی فعالیتهای اتحادیه گازرسانان •اهمیت مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان •چگونگی فعالیت مدیریت امور بازرسی گاز این اتحادیه •رقبای مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان ***3 سیستم فعلی زمان اجرای بازرسی پرونده یک گازرسان تا زمان دریافت تایید نهایی مشخص نمیباشد (از یک هفته تا یک ماه به طول می انجامد). در سیستم فعلی گازرسانانی که فاقد صلاحیت فعالیت در این صنف ...
***6 بنای تجارت الکترونیکی در شرکت FedEx ایجاد تجارت الکترونیک (E-Business) در شرکت FedEx در سال 1973 با مدیریت Fred Smit آغاز شد ، امروزه با یک ساختار کاملا مجتمع فیزیکی و مجازی مدل تجارت FedEx پست 48 -24 ساعته را به هر جایی از جهان حمایت می کند. FedEx یکی از فعال ترین پایگاه داده های مرکزی است با بیش از صد میلیون اطلاعات در روز و بیش از 3000 پایگاه داده و بیش از 50000 فایل ...
***2 مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT) هدف: ارائه اجزای برنامهریزی و روشهای هدایت برنامههای پروژه و ارتباط آنها با یکدیگر به گونهای که اهداف پروژه حاصل گ مقدّمه: • تعاریفی از پروژه (PROJECT) • تعاریفی از مدیریت (MANAGEMENT) • تعاریفی از مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT) • تعریف سیستم (SYSTEM) تعریف سیستم مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT SYSTEM ***3 فعالیتهای عمده و اصلی ...
***3 پیشینه مکاتب بررسی های تاریخی نشان می دهد که در مورد چگونگی اداره سازمان ها (واحدهای تجاری / اداری) پیشینیان از جمله : مصریان ، چینی یان، ایرانیان، رومیان و آلمان ها و دیگران دارای بینیش ها و سیستم های خاص و متناسب با سازمان های اداری و تجاری خود بوده اند. . دوره ای که دانش مدیریت از ابتدای شکل گیری تاکنون طی نموده است و همچنین کلیه نظراتی که تا حال از طریق دانشمندان و ...
***2 بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع میباشد. ***5 تعریف نیاز نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم زده و در او انگیزه ای برای ارضای آن پدید می ...
***5 اصول مدیریت و کنترل پروژه تعریف پروژه یک پروژه را می توان بصورت زیر تعریف نمود : ” مجموعه ای از فعالیتها که برای دستیابی به منظور یا هدفی خاص انجام می گیرند.” ”پروژه به مجموعه ای از فعالیت ها با روابط وابستگی و زمان خاص که برای دستیابی به هدف مشخصی باید انجام شوند اطلاق می گردد“ بعبارت دیگر پروژه شامل فعالیتهایی می باشد که می بایست در تاریخهای معین , با هزینه هایی معین و با ...
***3 مقدمه: ارتباط نزدیکی بین تجربه و دانایی وجود دارد. تجربه را می توان به عنوان پالایشگر دانایی در نظر گرفت. نه تنها انواع خاصی از دانایی می تواند. به تجربه تبدیل شوند،بلکه تجربه می تواند معیاری برای تبدیل داده ها به دانایی محسوب شود. ***4 چکیده: تجربه مدیریتی: مفهوم تجربه:دانش عملی یعنی »» تصمیم،چالش،فرصت یا خواه به عنوان عامل وخواه به عنوان ناضر شامل: 1 – تجارب مدیریتی: در ...
***4 تاریخچه : منطق فازی اولین بار توسط پروفسور لطفی زاده استاد دانشگاه برکلی در مقاله ای تحت عنوان « مجموعه های فازی » در سال 1965 به دنیا عرضه شد، لیکن نزدیک به پنج سال طول کشید تا دانشمندان به کاربردهای آن دست یافتند و منطق فوق در سیستم های کنترلی مورد استفاده قرار گرفت. این منطق سالها بعد و در اوائل دهه 90 کاربردهای خویش را در عرصه های علوم دیگر همانند مدیریت یافت و راهی ...
***7 nروش تحقیق در مدیریت دیدگاههای شناختی 1- دیدگاه پوزیتیویسم (اثبات گرائی ) - در برابر عقل گرائی سنتی مبدع فرانسیس بیکن - اعتبار شناخت به وسیله حواس حاصل میشود - روش استقرائی - دستاوردها زیاد ***8 nروش تحقیق در مدیریت دیدگاههای شناختی 2- دیدگاه عقل گرائی - سابقه در یونان باستان و ارسطو - روش قیاسی - کبری (فرض مسلم مبتنی بر قضایای کلی و عقاید جزمی ) - صغری (رابطه کوچکتر حالت ...
***7 •اهداف دوره آموزشی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و سازمانی داده و اطلاعات 2- آگاهی از کارکردهای سازمانی مدیریت اطلاعات و منابع اطلاعاتی 3- آشنایی با مفهوم سیستم های اطلاعاتی و جایگاه آنها در سازمان 4- آشنایی با کارکرد روش های مختلف تبادل اطلاعات با تاکید بر شبکه های اطلاع رسانی 5- تشریح انواع سیستم های اطلاعاتی 6- توصیف نحوه طراحی فرایندهای یک سیستم اطلاعاتی 7- موارد عملیاتی ...