تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد کارآفرینی سازمانی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 تشخيص و استفاده خلاقانه از فرصتهاي موجود براي تبديل اين فرصتها به موقعيتهاي تجاري سود آور فرايند خلق محصول جديد از طريق فعاليت تجاري با صرف زمان و انرژي لازم و در نظر گرفتن ريسکهاي مالي و رواني و اجتماعي است که در نهايت به دريافت پاداشهاي مالي و رضايت شخصي مي انجامد. ***4 اهميت کارآفريني سازماني در ايران سازمان هاي بزرگ ايراني دولت کارآفرين سازمان هاي بزرگ ايراني درصد قابل ...
دوره کارداني رشته مکانيک خودرو ***10 پيشگفتار: کارآفريني: واژه کارآفريني از کلمه فرانسوي Entreprender به معناي "متعهدشدن" نشأت گرفته است. بنابراين تعريف واژنامه دانشگاهي و بستر: کارآفريني کسي است که متعهد ميشود مخاطرههاي يک فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان نخستين کساني بودند که در نظريههاي اقتصادي خود به تشريح کارآفرين و کارآفريني پرداختند. ژوزف ...
***11 رئوس مطالب اصلي: مقدمه 2- مفهوم کارآفريني 3- تعاريف کارآفرين 4- کارآفريني مستقل 5- کارآفريني سازماني ***12 فصل اول: مباني و مفاهيم کارآفريني ***13 •در حال حاضر بيکاري (فقدان و يا نقصان فرصت هاي شغلي کافي و مناسب براي جمعيت جوياي کار و توازن بين عرضه و تقاضاي نيروي کار) يکي از معضلات اصلي و اساسي تمامي کشورها به حساب مي آيد. •اين در حالي است که برخورداري از شغل مناسب جزو ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***12 پیشگفتار: کارآفرینی: واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی Entreprender به معنای "متعهدشدن" نشأت گرفته است. بنابراین تعریف واژنامه دانشگاهی و بستر: کارآفرینی کسی است که متعهد میشود مخاطرههای یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریههای اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپیتر کارآفرین را نیروی محرکه ...
***3 يک سيستم اطلاعاتي را ميتوان مجموعهاي از اجزاء مرتبط با هم تعريف کرد که اطلاعات را به منظور حمايت از هماهنگي، تصميمگيري و کنترل در يک سازمان، جمعآوري، پردازش، ذخيره، بازيابي و توزيع ميکند. در يک سيستم اطلاعاتي سه عمليات Input، Process و Output منجر به توليد اطلاعات ميشود. ***4 سيستمهاي پشتيبان عمليات مثل: TPS، PCS، OAS، ECS سيستمهاي پشتيبان مديريت مثل: MIS، DSS، EIS ...
***3 سيستمهاي اولويت دار جهت پياده سازي در سازمانها سيستم جامع وبانکهاي اطلاعاتي اختصاصي : اين سيستم ها معمولا در سازمانها و شرکتهاي مختلف با توجه به اهداف ، وظايف و سياستهاي سازماني متفاوت خواهد بود . براي طراحي ، پياده سازي و نصب راه اندازي اينگونه سيستم ها يا بانکهاي اطلاعاتي مستلزم نياز و درخواست سازمان مربوطه و شناخت کامل ميباشد . سيستم هاي جامع عمومي مالي و اداري : ...
***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...
***2 شهروند محوري شهروندان آينده خود را مي سازند. قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است. دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند. جمع آوري ماليات، کارآفريني و توسعه تکنولوژي براي دولت ها روز به روز مشکل تر مي شود. دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند. اين در حالي است که شهروندان نياز مبرم به ...
***4 صورت مسأله: ايجاد يک ميليون فرصت شغلي در سال از طريق ايجاد يکصد هزار کسب و کار در سال - افزايش ظرفيتهاي کسب و کارهاي موجود - اتمام پروژه هاي نيمه تمام - ايجاد کسب و کار هاي جديد ***5 پيش نياز اشتغال توسعه کارآفريني پيش نياز کارآفريني توسعه انواع کسب وکار پيش نيازکسب و کار برقراري محيط مناسب و فضاي کسب و کار پيش نياز محيط کسب و کار ...
***2 طرح مسأله دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرين و ايجاد کننده شغل براي افراد عادي هستند انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا ...
***1 •تعاريف • نظريات • الگوها ***3 تا دهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي ...
***4 فصل اول فيل مديريت استراتژيک ***5 مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک ...
***2 تعريف ارتباطات : واژه « ارتباطات » در جوامع نوين به وسيله همه ، به کار مي رود.اين واژه براي توضيح خطاهاي اجتماع به طور کل و سازمانها به کار مي رود . در ادبيات رفتار سازماني تعريف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهيم اطلاعات که براي اين منظور ، سمبلهايي را به کار مي برند . ***3 هدف ارتباطات به طور کلي هدف از ارتباطات به وجود آوردن تغييرات در رفتار يا تغيير در آن د ...
***7 فصل اول اصول کارآفريني ***8 چرا کار آفريني ؟ چرا بهره وري ؟ چرا مديريت؟ چرا رشد اقتصادي ؟ و ... چرا برخي از افراد نسبت به ديگران موفق تر هستند؟ چرا بعضي از سازمانها نسبت به ديگران موفق تر هستند؟ چرا برخي کشورها توسعه يافته اند؟ با از بين رفتن مرزهاي اقتصادي چه کنيم؟ با تغييرات سريع، رقابت تنگاتنگ ، کمبود منابع و افزايش دانش چه کنيم؟ ((ميزان توسعه اقتصادي کشورها ، ملاک فقر و ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***2 • اهداف اصلي کار آفرينان ايجاد کسب و کار نو آوري در محصول، فرايند،بازار و صنعت اشتغال زايي ، رشد و توسعه ***3 مجموعه از شناختهاي فردي که درقالب برنامه و هدايت به منظور تبديل فرصتها به ارزشها که بدنبال آن منافع فردي ، جمعي و اجتماعي را به همراه داشته باشد. •** هنر يافتن روشها صحيح و اجراء بموقع تبديل منابع “به ارزش” که با ضمانت رشد و انعطاف پذيري درسناريوهاي مختلف اقتصادي و ...
***3 تعريف کار آفريني تعريف ساده کار آفريني: کار آفريني يعني راه اندازي واحدهاي توليدي جديد، بطوري که هم منجر به توليد فرصت هاي شغلي جديد شود و هم توليد ثروت حلال از طريق ايجاد ا رزش افزوده دنبال داشته باشد. تعريف علمي کارآفريني: کارآفريني فرايندي است با طعم کسب و کار که: - باعث ايجاد ((تغيير و تحول)) شود. - از طريق ((نوآوري)) محقق مي شود. - باني آن افرادي هستند ... - که ...
***4 صورت مسأله: ايجاد يک ميليون فرصت شغلي در سال از طريق ايجاد يکصد هزار کسب و کار در سال افزايش ظرفيتهاي کسب و کارهاي موجود - اتمام پروژه هاي نيمه تمام - ايجاد کسب و کارهاي جديد ***5 نياز اشتغال توسعه کارآفريني پيش نياز کارآفريني توسعه انواع کسب وکار پيش نيازکسب و کار برقراري محيط مناسب و فضاي کسب و کار پيش نياز محيط کسب و کار ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***5 مکتب مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند نو ظهور مکتب قدرت : تدوين ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***2 •کارآفرینی: •فرآیند ایجاد یک طرح کسب و کار جدید را کارآفرینی گویند.حالا خواه این طرح در هر زمینه باشد. کشاورزی, صنعت و خدماتی و غیره. کارآفرینی به ایجاد فرصتهای شغلی برای افراد جامعه را گویند. •در کارآفرینی یک فرد با یک ایده جدید می خواهد زمینه ای را برای کسب و کار خود یا دیگران راه اندازی کند. البته یک کارآفرین موفق کسی است که طرحی بدهد که جدید باشد و از نظر علمی و عملی ...
***4 تعالی سازمانی رشد و ارتقای سطح یک سازمان در تمامی ابعاد. کسب رضایتمندی کلیه ذینفعان. ایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان. تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت. ***5 ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در مسیر تعالی،کمک به درک فاصله بین اهداف و واقعیت ها و ترغیب سازمانها به یافتن راه حلهای بهبود. مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
***5 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 سازمان یادگیرنده : به عقیده « سنگه » سازمان یادگیرنده جایی است که افراد دائما تواناییهای خود را برای خلق نتایجی که مد نظرشان است توسعه می دهند، جایی که افکار و ایده های جدید پرورش داده می شود، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد پیوسته چگونه آموختن را به اتفاق هم می آموزند. یادگیری سازمانی: فرایندی است که در آن، سازمان در طول زمان می آموزد، تغییر می کند و ...
***4 üماهیت ( اساس ) رفتار سازمانی : پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت ، ماهیت و اساس این علم می باشد . üتعریف رفتار سازمانی : عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می د هند. ***5 üمدیریت : فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و ...
***3 تعریف سیستم 1- سیستم به مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته و مرتبط به هم که به نحوی تنظیم گرایدهاند که یک کل مجزا از تک تک اجزا را به وجود میآورند. 2- سیستم منظومه یا مجموعه ای از عناصر و اجزای مرتبط و در حال کنش و واکنش متقابل که یک کل هدفمند را به وجود می آورند. انواع سیستم 1- سیستمهای باز: رابطهی متقابل (تعامل) با محیط دارد. 2- سیستمهای بسته: به محیط وابسته نیست و به ...
***2 ساختار سازمان به عنوان نوعی ابزار مدیریتی برای اجرای استراتژی ها و تحقق اهداف ***3 چرا ساختار سازمان ابزار متداول میان مدیران است؟ (1تغییر آن نسبتاً ساده است (تغییر رفتار، اصلاح فرهنگ یا اجرای استراتژی جدید دشوارتر است). اما جذابیت آن به تاثیر شدید آن بر سازمان برمی گردد. (2تغییر ساختار را می توان به عنوان یکی از دغدغه های جدید مدیریت دانست. (3با تغییر ساختار، مدیر جدید می ...
***1 فصل اول موضوع رفتار سازمانی ***2 گفتار اول : کلیات هدف کلی آشنایی وشناخت چگونگی آغاز و تکوین مدیریت رفتار سازمانی ***3 مقدمه مهمترین مسئله ای که کلیه سازمان های امروزی در آینده با آن روبرو هستند این مسئله است که : آیا می توانند به نحو اثر بخشی در بازار جهانی رقابت کنندیا نه ؟ به سخن دیگر ، آیا توان آن را دارند که در این آشفته بازار با رقابت فشرده حضوری پویا داشته باشند؟ ...
رشته مدیریت مولف:دکتر زهرا برومند ***3 مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت ...
تالیف: دکتر زهرا برومند تعداد واحد درسی: 3 ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول : کلیات ***6 موضوع رفتار سازمانی پاسخ به سوالات زیر است: 1- چرا هر کس به گونه ای خاص رفتار می کند. 2- به چه دلیل در موقعیت ها یکسان افراد عکس العمل های متفاوتی بروز می دهند؟ 3- چرا بین چند سازمان که تشکیلات ظاهرا مشابهی دارند یکسان اداره می شوند برخی موفقترند. 4- چرا مدیرانی که موفقترند ...
منبع :مدیریت رفتار سازمانی تالیف :دکتر زهرا برومند تعداد واحد :3واحد ***3 فصل اول : موضوع رفتار سازمانی ***4 •این فصل در سه گفتار به شرح ذیل تنظیم گردیده است 1- گفتار اول : کلیات 2- گفتار دوم : تاریخچه طبیعت و حیطه رفتار سازمانی 3- گفتار سوم : گرایش های رفتار سازمانی ***5 •هدفهای رفتاری فصل اول هدفهای رفتاری گفتار اول 1- ابعاد مختلف مدیریت از دیدگاه نوین 2- مشخصه های رفتار ...
نام درس: مدیریت رفتار سازمانی؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: مدیریت رفتار سازمانی؛ مؤلف: زهرا برومند؛ ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول: کلیات ***6 مقدمه کشمکشهای رویاروی سازمانهای امروزی: اقتصاد جهانی یکپارچه از راه می رسد. ما تقریباً به دومین نسل دهۀ اطلاعات پیوند خورده ایم. توجه کم و بیش به کیفیت تولید کالا و خدمت یا ”انقلاب خدمات کیفتی“. ***7 موضوع ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***5 •توسعه باغداري در شهرستان خلخال •شهرستان خلخال با وسعتي معادل 292867 هکتار در جنوب استان اردبيل واقع شده است. اين شهرستان به لحاظ سيب زياد اراضي و غالب بودن مساحت مناطق مرتفع و کوهستاني، جزو مناطق متوسط از نظر کشاورزي محسوب شده و در ميان شهرستان هاي استان از نظر سطح اراضي کشاورزي در رتبه پاييني قرار دارد. به طوري که از مجموع مساحت شهرستان حدود 40780 هکتار آن را اراضي ...
***5 مقدمه از نظر تاريخچه،پرورش قارچ در هاله اي از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به عنوان مواد توهم زا درفالگيري استفاده ميکردندوقارچ راگوشت خدا مي ناميدند،ولي بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچين تقريباًاز2000سال قبل با ساده ترين روش والهام از طبيعت برروي چوب درختان کشت مي شده است وتکنولوژي روش کاشت اين قارچ ها جزءهنرهاي خيلي قديمي و محرمانه ي اين سرزمين ها بوده ...
***4 مقدمه با توجه به تعريفي که امروزه از کار آفرِين به عنوان فردي داراي ايده و فکر جديد و از طريق ايجاد يک کسب و کار کسب مثل کار منزل، کسب و کار مجازي ، کسب و کار مغازه يا شرکت که توأم با منابع و مخاطره انگيز مالي و اجتماعي است و با هدف ارائه محصول يا خدمت جديد به بازار ارايه مي نمايد و همين طور نقش به سزايي که اين افراد در نظام کاري يک جامعه دارند توجه بيشتري را به اين مقوله ...
***4 خلاصه طرح عنوان: سازهاي چوبي(کارگاه ايکاروس) نوع توليدات: تخت خواب بوفه دراور کمد انواع ميز و... مديريت:آقاي محمد امين گريواني سرمايه گذاري اوليه:8000000 بازگشت سرمايه:2تا 4سال درآمد روزانه:20000تومان تا30000تومان درآمدماهيانه:500000تا700000تومان دربعضي ازروزدرآمدي کسب نميشود تعداد کارکنان:4نفر ***5 هر تخته MDF به ابعاد40/3در2متر ميباشدکه قيمتي معادل90000تومان داردوهر تخته ...
***5 مقدمه تقاضاي مداوم براي سبزي هاي تازه و فراورده ها در بازار هاي کشور نشان دهنده عظيم بودن نقش اقتصادي صنعت توليد سبزي وسهم آن در بر آورد کردن عمده رژيم هاي غذايي است متخصصين علم تغذيه معتقدندکه مصرف سبزي وميوه به صورت تازه يافراورده اي ازبروزناراحتيهاي ناشي ازفقرغذايي جلو گيري مي کند.خوشبختانه مصرف سبزي و ميوه به صورت تازه در ايران بسيار رايج است. ...
***6 خلاصه طرح موضوع طرح: پرورش صيفيجات ( خيار ) گلخانهاي به ظرفيت 100 تن درسال محل اجراي طرح: قابل اجرا در سراسر کشور سرمايه گذاري کل: 05/747 ميليون ريال سهم آورده متقاضي: 05/77 ميليون ريال سهم تسهيلات: 670 ميليون ريال ***7 مقدمه نرخ بالاي رشد جمعيت از يک سو و کاهش وسعت اراضي حاصلخيز به دليل توسعه روزافزون شهرها و مناطق صنعتي از سوي ديگر، ضرورت استفاده بهينه از امکانات موجود ...
***7 مقدمه ضرورت خود کفائي و عدم وابستگي از لحاظ کشاورزي و دامپروري و يا به عبارتي ديگر تهيه ارزاق عمومي بر هيچ فردي از افراد ديگر پوشيده نيست و هر فرد سليمي با جزئي تفکر و تعقل نمي تواند از قبول آن سرباز زند . به عقيده صاحب نظران ، اولين و ابتدائي ترين شرط لازم و ضروري براي پيشرفت سريع در تمام امور کشور، همانا خود کفا شدن از لحاظ ارزاق عمومي مي باشد و به همين مناسبت است که ...
***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***2 مفاهيم اوليه کسب و کار ***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural ...
***2 ارتباطات بدون شک ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي کند. از طرف ديگر،ارتباطات معمولاً بعنوان ريشه هاي واقعي هم? مشکلات جهان است. ***3 نقش ارتباطات سنتي به عقيد? ”هنري فايول“ اگر در يک سازمان فرضي، کانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود و طبق نمودار زير فرد F بخواهد با فرد P ارتباط برقرار کند، از طريق: E-D-C-B-A-L-M-N-O-P بايستي ارتباط برقرار شده و سپس ...
***3 •پيش گفتار هر محصول ويژگيها و مشخصات خاصي دارد که بيش از هر گونه بررسي فني مالي و اقتصادي طرح لازم است اين خصوصيات به درستي شناخته شوند شناخت صحيح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون ترديد راهنماي مناسبي جهت تصميم گيريهاي لازم در انتخاب روش و عمليات توليد و محاسبات بعدي مورد نياز خواهد بود در اين ارتباط يکي از مؤثرترين روشهاي قابل استفاده، به کارگيري استانداردهاي مدرن ملي و ...
***1 1- وب سايت چيست ؟ وب سايت ، مجموعه اي از صفحات مرتبط به يکديگر است که اطلاعات را در قالب متن،تصوير، صدا، و فيلم در اختيار بازديد کننده وب سايت قرار مي دهد. 2- چه کساني مي توانند وب سايت داشته باشند ؟ تمام اشخاص و سازمانها مي توانند وب سايت داشته باشند. به جرات مي توان گفت که سريعترين و بهترين راه معرفي فعاليتها، محصولات و شرکتها ، وب سايت است. در واقع وب سايت نقش دفتر مجازي ...
***6 رئوس مطالب اصلي و عمده: مقدمه 2- مفهوم طرح کسب و کار 3- اهميت طرح کسب و کار 4- موارد اصلي قابل بررسي طرح کسب و کار 5- علل شکست طرح هاي کسب و کار 6- نتيجه گيري ***7 بخش اول: مقدمه ***8 مقدمه يکي ازمهمترين فعاليتها درزندگي اجتماعي بشر امروزمديريت است که به کمک اين فعاليت مي توان ازطريق اصولي و باتوجه به منابع وامکانات موجود به نحو احسن به اهداف سازمان دست يافت. براي رسيدن به ...
***5 تاريخچه: صنايع چوبي کاج که نمايشگاه ان واقع دراستان اردبيل ميدان قيام بطرف دروازه مشکين وکارگاه ان درشام اسبي مي باشد يک کارگاه نوپا مي باشد وقدمت ان به پنج سال مي رسد که با انديشه دوجوان فارغ التحصيل يکي در مديريت وديگري درعمران شروع به کار کرده است. ***6 اهداف ومشکلات: هدف کاج توليدات صنايع چوبي باکيفيت عالي وبا نازلترين قيمت وکمترين سود ممکن اما باتوليدات انبوه مي باشد ...
***1 چکيده تقريباً در هر جامعه اي، ورزش يک نهاد اجتماعي بسيار برجسته محسوب ميشود، زيرا ورزش ويژگيهاي موجد در هر نهادي را با جاذبه منحصر به فردي که فقط شايد دين موجد آن باشد، ترکيب ميکند. در اين مقاله، ديدگاههاي کارکردي) ، تضاد و فرهنگي مرور گرديده و به بحث خواهيم پرداخت که چگونه ورزش با فرآيند جامعهپذيري و تغييرات اجتماعي، ارتباط پيدا ميکند. ...
***2 مرحله توسعه سرعت تغيير طول عمر نياز نهاده اصلي ستاده اصلي سمبل سازنده فعاليتها ساختار فعاليت گسترده جغرافيايي فکري فيزيکي فعاليت مرحله ابتدايي خيلي کم نامعلوم اندک جانوران گياهان وگوشت شکارچي خيلي کم خيلي زياد دهکده مرحله کشاورزي کم 30000 کم زمين محصولات کشاورزي فئودال کم ...
***4 تاريخچه هواشناسي در ايران مطالعه? و بررسي جو هميشه مورد نظر دانشمندان ايراني بوده است ، از اين رو خيلي از دانشمندان نجوم در آثار خود بخشي را به مسائل جوي اختصاص داده اند . مطالعه? و بررسي جو هميشه مورد نظر دانشمندان ايراني بوده است ، از اين رو خيلي از دانشمندان نجوم در آثار خود بخشي را به مسائل جوي اختصاص داده اند .محمد بن ذکرياي رازي ، ابن سينا ، حکيم عمر خيام ، ابوريحان ...
***2 تعريف سيستم اطلاعاتي سيستم اطلاعاتي ، اطلاعات را براي يک هدف مشخص جمع آوري، پردازش، تحليل و منتشر مي کند. ***4 انواع سيستم هاي اطلاعات: اين سيستمهاي اطلاعاتي مبتني بر رايانه ( CBIS ) ميباشند. سيستم پردازش تراکنش (TPS ) سيستم کارگران دانش (KWS ) سيستم اطلاعاتي مديريت ( MIS ) سيستم تصميم يار ( DSS ) سيستم اطلاعات اجرايي (EIS ) سيستم اطلاعات حسابرسي ( AIS ) سيستم اطلاعات ...
***6 تعاريف و مفاهيم فرآيند q مجموعهاي از فعاليتهاي مرتبط به هم يا متعامل که وروديها را به خروجيها تبديل ميکند. مجموعه ورودي هاي يک فرآيند عمومأ خروجيهاي سايرفرآيندها هستند. فرآيندها در سازمان عمومأ برنامهريزي ميشوند و تحت شرايط کنترل شده به اجرا درميآيند تا ارزشافزوده ايجاد شود. يک فعاليت که با استفاده از منابع و بصورت هدايت شده در جهت کسب توانايي براي تبديل داده ها به ...
***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء غيرموظف - توسعه سهامداري - مشارکت کارکنان) از ساختار سلسله مراتبي به نظام شبکه اي اين يا آن به چند انتخابي ***6 کار در سازمانهاي عصر فراصنعتي پايان استخدام مادام العمر - حذف لايه مديريت مياني - حرفه گرايي بجاي سازمان گرايي - کار در شبه سازمانها - اصالت کار فکري - غني سازي ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***2 فهرست مطالب کليات سازمان و مديريت هدف و وظايف اداره امور دفتري روابط اداري سيستم گردش نامه هاي اداري و نقش مسؤول دفتر بايگاني فراگرد تلفني- نقش و وظايف مسؤول دفتر عمليات اداري مسؤول دفتر مديريت و برنامه ريزي استفاده از تلفن جلسه چند نکته مهم مختصري از آيين نگارش ***4 سازمان مکانيکي (داراي ساختار تشکيلاتي و فرايندي به نسبت ثابت که در اثر برنامه ها و محيط ثابت پديد مي آيد.) ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
***2 مديريت امور دفتري: مجموعه اصول و روشهايي است که ناظر بر دريافت و ثبت، تهيه و صدور نامه هاي اداري مي باشد و موجب هماهنگي، کنترل و بهبود روشهاي گردش نامه هاي اداري در کليه سطوح سازماني مي باشد. امور دفتري يا سيستم گردش نامه هاي اداري دريافت،ثبت، ارجاع ،پيگيري وصدور مي شودو هر کدام از مداحل مذکور نيز از اقدامها و مراحل جزيي تري برخوردارمي باشد. ***3 دبير خانه: دبيرخانه و دفاتر ...
***2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***2 •هدف مقاله : •مقايسه بيانيه هاي مفهومي شماره يک و دو FASB تحت عناوين « اهداف گزارشگري مالي واحدهاي انتفاعي » و « ويژگي هاي اطلاعات حسابداري » با بيانيه مفهومي شماره يک هيات تدوين استانداردهاي حسابداري دولتي (GASB) تحت عنوان « اهداف گزارشگري مالي » •وجوه اشتراک و انتراق اساسي حسابداري واحدهاي انتفاعي و غير انتفاعي ***3 •خصوصيات کلي صورت هاي مالي و گزارشگري مالي ( از ديدگاه ...
***3 •پس از به وجود آمدن صنايع کشور و شکل گيري طبقه کارگر به ويژه با آغاز دوران سلطنت رضا شاه و از ابتداي قرن اخير، خواست ايجاد تشکل و آزادي فعاليت هاي سنديکايي و اتحاديهاي مستقل، اصلي ترين مطالبه جنبش کارگران و مزدبگيران ايراني بوده است. هرچند اين جنبش در مقاطع مختلف با سرکوبهاي خونيني نيز مواجه بوده است، اما به مدد مبارزات خستگي ناپذير کارگران و تلاشهاي بي دريغ پيشگامان ...
***3 جایگاه درس : جامعه شناسی سازمانها از دروس تخصصی رشته علوم اجتماعی است و به ارزش یک واحد عملی و دو واحد نظری ارائه می شود . برای یک واحد عملی درس ، معمولا یک کار یا یک گزارش تحقیقی از دانشجو خواسته می شود ***4 nهدف کلی این درس : مطالعه سازمانها از دیدگاه جامعه شناسی هدف کلی و عمومی این درس است .دانشجو در این درس با نکات زیر آشنا می شود : دلایل مطالعه سازمانها ***5 nادامه ...
***2 در عصری که هم از اساتید مدیریت تمجید میشود و هم انتقاد، به نظر میرسد مایکل پورتر یکی از معدود کسانی است که هم توانسته خود را به اثبات برساند و هم این که در جهان کسب و کار تقریباً بدون انتقاد باقی بماند. پورتر، از زمان چاپ نخستین کتاب به نام استراتژی رقابتی در سال 1980، به یکی از بزرگترین متفکران استراتژیک تبدیل شد. مایکل پورتر (MICHAEL E. PORTER) در سال ۱۹۴۷ در آمریکا به ...
***2 نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد -ادخلنی برحمتک فی عبادک الصالحین -و کان فی المدینه تسعه رهط یفسدون فی الارض و لایصلحون -رب قد آتیتی من الملک و علمتنی من تاویل الاحادیث فاطر السموات و الارض انت ولیی فی الدنیا و الآخره تو فی مسلما و الحقی یالصالحین -ووهبنا له اسحاق و یعقوب و داوود و سلیمان و ایوب و یوسف و ...کذلک تجری المحسنین -ذکریا، یحیی، عیسی، الیاس .... کل بین الصالحین ...
***3 •مقدمه: •رویکرد اکثر کشورهای جهان در دهههای اخیر به موضوع کارآفرینی و توسعه آن، موجب گردیده موجی از سیاستهای توسعه کارآفرینی در دنیا ایجاد شود. کشورهای مختلف راه حلی راکه در سه دهه گذشته برای فائق آمدن بر مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی به آن روی آوردهاند، توسعه فرهنگ کارآفرینی، انجام حمایتهای لازم از کارآفرینان، ارائه آموزشهای مورد نیاز به آنان و انجام تحقیقات و ...
***4 •تعریف جدول تقسیم کار تعریف : جدول تقسیم کار جدولی است که نشان می دهد کارکنان سازمان در یک مدت معین, چه کارهایی را انجام می دهند و چه مقدار وقت صرف انجام دادن این کارها می کنند . ***5 ¡آگاهی از بار واقعی کار و نحوه توزیع آن در عمل ¡شناخت محلهای تراکم کار از یک طرف و تراکم نیروی انسانی از طرف دیگر ¡آگاهی از تکرارها و تداخلهای وظیفه ای ¡آگاهی از نحوه اختصاص وقت به هر یک از ...
***2 کارآفرینی: فرآیند ایجاد یک طرح کسب و کار جدید را کارآفرینی گویند.حالا خواه این طرح در هر زمینه باشد. کشاورزی, صنعت و خدماتی و غیره. کارآفرینی به ایجاد فرصتهای شغلی برای افراد جامعه را گویند. در کارآفرینی یک فرد با یک ایده جدید می خواهد زمینه ای را برای کسب و کار خود یا دیگران راه اندازی کند. البته یک کارآفرین موفق کسی است که طرحی بدهد که جدید باشد و از نظر علمی و عملی صحیح ...
***3 •مقدمه •ایران کشوری است که سیم کشی ارتباطی گسترده ای دارد . ایران دارای پنج میلیون استفاده کننده از اینترنت است و انتظار میرود که تعداد آنان تا سال 2009 به 20 میلیون نفر برسد. بنابراین این تکنولوژی جدید می تواند زمینه ای بسیار مناسب برای کارآفرینی باشد.یکی از شغلهای معروف در این رابطه تاسیس یک کافی نت می باشد.البته در ایران به دلیل بازاریابی و جذب مشتری در کافی نت ها اعمال ...