تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد نظام آموزشی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...
***2 vاين کتاب شامل سه بخش است : 1. بخش اول : تاريخ و مفهوم تکنولوژي آموزشي در جهان . 2. بخش دوم : آشنايي با طراحي منظم آموزشي . 3 . بخش سوم : معرفي رسانه ها . ***3 آشنايي با مفهوم تکنولوژي آموزشي ، طراحي منظم آموزشي و انواع رسانه ها . ***4 هدف هاي کلي : آ شنايي با تکنولوژي آموزشي ،تاريخچه و مفاهيم وابسته ***5 vمفهوم تکنولوژي آموزشي vتعريف ت ...
***7 •اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی دارای سه هدف است: 1- استقرار پایگاه اطلاعاتی و الگوی روش شناسی برای بهبود برنامه ریزی توسعه منابع انسانی به صورتی نظام یافته و ***8 •ادامه اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی 2- مشخص نمودن زمینه های نیازمند به تغییر در نظام آموزشی و تعیین محدودیت ها و امکانات و ***11 • تعریف بخش هر بخش دارای مجموعه ای از ویژگی ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***2 «سیستم» به نظر می رسد که واژه سیستم واژه ای است مناسب روز...... معنی واژه نامه ای معادل سیستم را چنین بیان می کند: مجموعه ای از اشیاء که به وسیله نوعی تعامل یا وابستگی متقابل و منظم وحدت یافته اند، یک کل ارگانیک یا سازمان یافته چون منظومه شمسی یا یک سیستم تلگراف جدید . از این تعریف چنین بر می آید که سیستم به صورت طبیعی موجود است مانند منظومه شمسی یا انسان آنها را ساخته است ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***3 يادگيري الکترونيکي حتماً بارها اين سخن را شنيده ايد «توانا بود هر که دانا بود». به راستي آنچه که مي توان امروز به آن بعنوان يک سرمايه فنا ناپذير از آن ياد کرد داشتن اطلاعات و توانايي بکارگيري آن است. اطلاعات به عنوان يک کالاي ثمين و وزين محسوب مي شود و هر کشوري که از اين کالا بهره بيشتري بگيرد در عرصه بين المللي نيز پيشرفت هاي چشمگيري خواهد داشت و سخني به گزاف نگفته ايم اگر ...
***2 موضوعات عمومي در جامعه شناسي کار و بيکاري صعود و افول جامعه شناسي کار: مسائل انقلاب صنعتي، در مقابل مسائل جهاني شدن معناي کار، ماهيت بازارهاي اقتصادي : ساخت بازار کار و مقايسه آن با ساير بازارها روندها در نظام اشتغال تقسيم کار و وابستگي اقتصادي (نظام هاي توليدي تيلوريسم و فورديسم) تغييرات در کار (ظهور پست فورديسم، توليد منعطف، توليد گروهي، چند مهارتي ، نقد فورديسم) ***3 ...
***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء غيرموظف - توسعه سهامداري - مشارکت کارکنان) از ساختار سلسله مراتبي به نظام شبکه اي اين يا آن به چند انتخابي ***6 کار در سازمانهاي عصر فراصنعتي پايان استخدام مادام العمر - حذف لايه مديريت مياني - حرفه گرايي بجاي سازمان گرايي - کار در شبه سازمانها - اصالت کار فکري - غني سازي ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***3 عملکرد اقتصادي بعد از انقلاب: عوامل موثر بر عملکرد بعد از انقلاب چند عامل مهم موجب کاهش توليد اقتصادي کشور شد: –خروج مديران با تجربه و تصدي مديران جوان، بي تجربه، و بدون دانش اداره مجمو عه ها، و بدون برنامه حساب شده در سطوح مختلف اداره کشور. –خروج تعداد زيادي از مديران، متخصصان، و کارآفرينان و سرمايه گذاران از چرخه فعاليت کشور –شروع جنگ تحميلي با عراق که خود تا حدودي ناشي ...
***3 تبیین وضع موجود -فرصتها برخورداری از تمدن و فرهنگی غنی با وحدت جوامع و اقوام گوناگون،یکپارچگی سرزمین و پیشنیه تاریخی طولانی که سهم شایان توجهی در تعمیق و گسترش میراث فرهنگی،علمی و فکری بشر داشته است. موقعیت استثنایی و برتر جغرافیایی و ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک برخورداری از سرمایه های انسانی،اجتماعی،پژوهشی و فناوری گسترده برخوردای از ظرفیتهای انسانی از جمله جمعیت ...
***3 انتخاب موضوع .1موضوع مورد علاقه محقق باشد . ● .2با رشته تحصیلی یا مطالعات محقق مرتبط باشد ● .3به اندازه کافی محدود شود . ● ***4 جستجوی منابع .1کتاب .2نمایه ها .3مجلات عمومی و تخصصی .4مطبوعات .5مقالات علمی .6پایان نامه ها .7صفحات وب ( اینترنت ) ***5 انتخاب روش روش کتابخانه ای فصل اول : کلیات فصل دوم : پیشینه پژوهش فصل سوم : بحث و نتیجه گیری ***6 انتخاب روش روش میدانی ● فصل ...
***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...
***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
***6 اهداف درسی آشنایی با اصول و مفاهیم تئوری و عملی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم 2- آشنایی با چگونگی بکارگیری تکنیک های تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم در عمل ***11 مفهوم سازمان •سازمان عبارت است از سیستمی متشکل از اجزای به هم پیوسته و مبتنی بر نظم و انضباط که به منظور دستیابی به هدف های خاصی فعالیت می کند و سازماندهی عبارت است از فراهم آوردن امکانات و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به ...
***5 • اهداف درسی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و فنی سازمان و مدیریت 2- آشنایی با سازمان ها و نقش حیاتی آنها در جوامع امروز 3- آگاهی از اهمیت جایگاه مدیریت در سازمان ها 4- اطلاع از کاربرد اصول مدیریت در زمینه رفع نیازهای جامعه 5- طرح سیر تحولات دانش مدیریت و سازمان در طول چند قرن اخیر 6- آشنایی با نظریه ها و مکاتب مختلف مدیریت 7- توصیف فرایند مدیریت و نقش های مدیر در مراحل مختلف ...
***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***4 الگوی آموزش ورزش آیا نمی شود با دستکاری برخی روشها و برنامه های ورزش دانش آموزی ، در کانون های ورزشی ( ساعات تربیت بدنی ) در تمرین های تیم های ورزشی دانش آموزی ، نظام تمرینی و کاری را به گونه ای طراحی کرد که دانش آموزان ورزشکار در کنار رشد مهارتی در یک رشته ورزشی ، به هنجار های تندرستی مناسبی نیز دست یابند که نشانه ی سلامتی بیش تر از آنها باشد ؟ بیشتر از همه نگاه به ورزش ...
***4 مشتری گرائی چیست؟ نوعی از فرهنگ سازمانی است که به کارامدترین و موثرترین شکل رفتارهای لازم به منظور خلق ارزش برای خریداران را ایجاد می کند مجموعه باورهایی که منافع مشتری را نسبت به سایر ذینفعان نظیر صاحبان سازمان، مدیران و کارکنان به منظور ایجاد شرکتی سودآور در صدر قرار می دهد. ***5 مشتری کیست؟ v مشتری کسی است که نیازش را خود تعریف می کند، کالاها و خدمات تولیدی ما را مصرف می ...
***3 lدستورالعمل اجرایی ماده 144 قانون برنامه چهارم توسعه lاقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران lموضوع قیمت تمام شده فعالیتها و خدمات) lماده 15_ تشویق کارکنان و مدیران واحد مجری lصرفهجویی حاصل از تفاضل بین قیمت تمام شده مورد توافق در توافقنامه مبادله شده با مدیر واحد مجری (اعتبارات مصوب) و هزینههای قطعی فعالیت یا خدمات در همان سال، در طول برنامه چهارم به شرح ذیل ...
***2 پیشگفتار شهرستان بجنورد یکی از مهم ترین شهرستان های استان خراسان شمالی است که دارای مردمانی سخت کوش، پاک اندیش، مهمان نواز و از نژاد آریایی هستند. اکثر آن ها مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری بوده و بهفارسی،کردی و ترکی سخن می گویند.. مهمترین صنایع دستی این شهرستان فرش و قالیچه بافی است با طرحهای کردی، ترکمنی، گلیم و جاجیم بافی (پلای بافی) است. فرش و قالیچه بافی از مهم ترین ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسهای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بناهای اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله دنیاهای ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***3 •عصر ديجيتال: عصر جامعه دانش پايه -وقوع ” پديده شبکه“ -متحول شدن عميق، وسيع و پيگير کليه شئون آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي: تحولي عميقتر از پيدايش صنعت چاپ، ماشين بخار، برق -ابزاري برابرساز، و توانمندکننده. -حق دسترسي به سپهر اطلاعاتي (Cyber Space) بايد در اعلاميه حقوق بشر گنجانده شود. (يونسکو) ***4 توانمند سازي و برابرسازي انقلاب نوين آموزشي = ?- دسترسي به ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***5 ¬مقدمه روابط کارعبارت است ازچگونگي تنظيم روابط کارگرو کارفرما و يا روابط کارکنان و مديريت و باتوجه به اين که روابط اززمان ورود افراد به سازمان تا جدا شدن و حتي بعد از جدا شدن آنها از سازمان مورد توجه است . ***6 ¬روابط کار قبل از انقلاب صنعتي تا قبل از انقلاب صنعتي ، بعلت سادگي و کم حجم بودن توليدات صنعتي و کشاورزي ، روابط کارگر و کارفرما از پيچيدگي چنداني برخوردار نبود و ...
***3 •طلاق روانی تعریف: تلاشی است که برای خلاص کردن خود از رابطه فرساینده و نامطلوب و غیر قابل تحمل که نتیجه ان خرد شدن عزت نفس و از بین رفتن عاطفه است. کسلر هفت مرحله را برای طلاق روانی درنظر گرفته است. 1- سرخوردگی 2- فرسایش وتخریب رابطه 3- دور شدن از تعهدات نسبت به یکدیگر 4-جدایی جسمانی 5-سوگ در اثر فقدان همسر 6-کار شدید جهت ترمیم زندگی 7-قطع رابطه عاطفی و روانی ***4 •اسیب های ...
***3 چکیده در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است. در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن ...
***3 تاریخچه اقدامات مرتبط با نظام مهندسی نرمافزار پیش از نماتن: پروژه بررسی وضعیت نرمافزار کشور (1367) پروژه قرارداد تیپ نرمافزاری (1369) پروژه تدوین مقررات پیمانهای نرمافزاری - مپنا (1371) پروژه تدوین برنامه صنعت نرمافزار (1378) تدوین و مدیریت پروژههای انفورماتیکی (1379) نظام مهندسی نرمافزار ایران - نمنا (1379) ***4 تاریخچه اقدامات مرتبط با نظام مهندسی نرمافزار نظام ...
***3 معرفی دوره دوره آموزشی آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک عنوان : آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک اهداف دوره: آشنا کردن مدیران و کارشناسان با اصول و مبانی و تکنیک های برنامه ریزی استراتژیک زمان اجرای دوره: 4 روز(30 ساعت) روش اجرا: سخنرانی ، پرسش و پاسخ و روش کارگاهی ابزار مورد استفاده: ویدئو پروژکتور شرایط شرکت کنندگان در دوره: تحصیلات کارشناس و بالاتر و آشنایی با ...
***4 نظامی نظامی گنجهای (گنجوی)، جمالالدین ابومحمد الیاس بن یوسف بن زکی متخلص به نظامی (زادهٔ ۵۳۵ در گنجه –درگذشتهٔ ۶۰۷-۶۱۲) شاعر و داستانسرای ایرانیتبار[۱] پارسیگوی قرن ششم هجری، که بهعنوان پیشوای داستانسرایی در ادب فارسی شناخته شده است.[۲] ***5 از زندگانی نظامی اطلاعات دقیق در دست نیست و در بارهٔ سال تولد و وفات او نقلهای تذکره نویسان مختلف استآنچه مسلم در . شهر گنجه ...
***2 کاربرد های نظامی لیزر 1-لیزر به عنوان تکنولوژی پشتیبان برای بالا بردن کارایی سلاح های دیگر 2-لیزر به عنوان یک سلاح لیزر به عنوان تکنولوژی پشتیبان برای بالا بردن کارایی سلاح های دیگر 1-فاصله یاب لیزری 2-مسیر یاب لیزری 3-رادار لیزری 4-تعیین کننده هدف لیزری Beam rider 5 6-شبیه ساز لیزری ***3 •فاصله یاب لیزری •فاصله یابی اولین کاربرد نظامی از تکنولوژی لیزر بود. •برای رسیدن به ...
***2 دو نمونه از مهمترين گستره هاي اينترنت، " اينترانت ها و اکسترانت ها " هستند که شايد کمتر به آنها توجه شده است. گاهي وجود "اينترانت " و " اکسترانت " در مشاغل کوچک در راستاي اجراي برنامه هاي مربوط به اين گونه کسب و کارها تعجب آور است. البته شايد بتوان گفت بهره گيري از اين خدمات، صرفا براي کسب و کارهاي محدود امکان پذير است و ناگفته پيداست که کار با اين شبکه ها در شرکت هاي بزرگ ...
***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...
***2 مقدمه انبارداري يک خدمت اقتصادي است و عبارت از تهيه و نگهداري کالا به منظور عرضه به موقع آن يا گسترش دادن مدت عرضه آن است به نحوي که کالا براي مدت بيشتري قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوري انبارداري ها حلقه هايي از زنجيره توليد ، انتقال ، توزيع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسطه را درانتقال کالا از مناطق توليد به بازارهاي مصرف وسپس توزيع محلي برعهده دارند . ...
***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
***2 انواع خط مشي هاي عمومي خط مشي هاي عمومي را به گونه هاي مختلفي طبقه بندي کرده اند که در هر يک از آنها وجه خاصي از خط مشي هاي عمومي اساس طبقه بندي واقع گرديده است. در يکي از اين تقسيم بندي ها بر اساس قواي سه گانه که هر کدام اختيار و قدرت وضع برخي از خط مشي هاي عمومي را در نظام کشوري دارا مي باشند، به سه نوع خط مشي عمومي اشاره شده است. ***3 nخط مشي هاي عمومي الف خط مشي هاي ...
***3 مشخصه هاي توليد دستي 1 - توليد محصول طبق سفارش مشتري 2 - انعطاف زياد 3 - کارگران بسيار ماهر 4 - ابزار و ماشين آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم پايين توليد 6 - قيمت بالاي محصول 7 - تقسيم ناچيز در فعاليت ها 8 - Fitting ***4 مشخصه هاي توليد انبوه 1 – تعويض پذيري کارگر 2 – وجود نيروي غير مستقيم فراوان 3 – وجود م ...
دانشجوي کارشناسي ارشد فقه و مباني حقوق ***3 حقوقي هستند که براي اشخاص در ارتباط آنها با ”حاکميت“ و ارزيابي عملکرد قدرت سياسي موجود به رسميت شناخته ميشود. وجه مشترک ميان همه اين حقوق، به رسميت شناختن ”حق حيات سياسي ” است. ***4 حاکميت ملي براي تشکيل يک نظام سياسي و دولت در معناي عام آن (دولت-کشور) عوامل زير نقش اساسي ايفا ميکنند: براي تشکيل يک نظام سياسي و دولت در معناي عام آن ...
***3 فصل اول تحقيق چيست؟ ***4 برداشت شما از تحقيق چيست؟ چگونه به تحقيق نگاه ميکنيد؟ چه تعريفي از تحقيق در نظر داريد؟ اين جمله را حد اکثر با بيست کلمه تکميل کنيد. تحقيق عبارتست از: ***5 تعريف تحقيق تحقيق فرايندي است برنامه ريزي شده، هوشيارانه، نظام مند (systematic ) و قابل اعتماد براي يافتن حقايق يا فهم عميق مسايل. ***6 ده نکته در مورد تحقيق تحقيق خيلي وقت گير است. تحقيق يک پديده ...
***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...
***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
***2 مقدمه یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر ساختن شهر است. شکل شهر همواره شاخص بیرحم درجه تمدن بشری بوده و خواهد بود. در واقع این مجموع تصمیمات مردم ساکن شهر است که شکل شهر را تعیین میکند. پیدایش انقلاب صنعتی در نیمه دوم قرن نوزدهم و عوامل نشات گرفته از آن همچون تمرکز صنعت و تجارت، نابرابری در تقسیم کار و توزیع ناعادلانه درآمد از سویی و مهاجرت روستاییان به شهر ها به علت کمبود ...
***3 الف) طرح مباحث کلي و بنيادين ب) مراحل تحقيق از آغاز تا انجام ***4 طرح مباحث کلي و بنيادين تحقيق ***5 اهميت و اهداف روش تحقيق نقش پر اهميت روش تحقيق در حل مشکلات و معضلات زندگي انسانها و نيز رشتهها و حوزههاي مختلف تخصصي علوم نقش روش تحقيق در گسترش روزافزون و تراکم نظاممند اطلاعات و دانش بشري. 3- در پرتو روش تحقيق، شناختهاي عاميانه و سطحي يا حسي آدميان به شناخت علمي ...
***1 کارگاه آموزشي مقاله نويسي •انتخاب کنفرانس • تدوين مقاله براي کنفرانس • ارائه مقاله در کنفرانس •انتخاب ژورنال • تدوين مقاله براي ژورنال ***2 •کارگاه آموزشي مقاله نويسي •مقاله نويسي فارسي •مقاله کنفرانس تهيه خلاصه سخنراني Transparency PowerPoint مقاله مجله ***3 •مقاله نويسي انگليسي •مقاله کنفرانس تهيه خلاصه سخنراني Transparency PowerPoint •مقاله مجله ***4 ساخ ...
***2 مرکز داده محلي براي نگهداري سيستمهاي کامپيوتري و تکنولوژي هاي وابسته مانند سيستمهاي ارتباطي و سيستمهاي ذخيره سازي اطلاعات است. اين مراکز معمولا شامل سيستمهاي پشتيباني تامين منبع؛ پشتيباني شبکه هاي ارتباطي و سيستمهاي امنيتي مخصوص ميباشد. و و مفاهيم تعاريف ***4 •کاربرد مرکز داده •اصلي ترين کاربرد مرکز داده ارايه خدمات نرم افزاري جهت پيشبرد اهداف سازمان ميباشد. •نرم افزارهايي ...
***2 تشخيص و استفاده خلاقانه از فرصتهاي موجود براي تبديل اين فرصتها به موقعيتهاي تجاري سود آور فرايند خلق محصول جديد از طريق فعاليت تجاري با صرف زمان و انرژي لازم و در نظر گرفتن ريسکهاي مالي و رواني و اجتماعي است که در نهايت به دريافت پاداشهاي مالي و رضايت شخصي مي انجامد. ***4 اهميت کارآفريني سازماني در ايران سازمان هاي بزرگ ايراني دولت کارآفرين سازمان هاي بزرگ ايراني درصد قابل ...
***3 پيش گفتار درصدچشمگيري ازکودکان،براثر عواملي گوناگون(چون عوامل ارثي، عوامل دوره بارداري مادر،اشکالات موقع تولد و يا بروز بيماري ها و حوادث اولين سال هاي طفوليت) دچارنقيصه هايي ازنظرذهني وجسمي مي گردند که اين نقيصه يا معلوليت، گاه بعلت فقدان راه حل درماني مناسب،درتمام سنين وتا آخرعمراينگونه کودکان،باآنان همراه مي باشد. عليرغم برنامه هاي گسترده اي که در امر پيشگيري از معلوليت ...
***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...
***2 ?سابقه تاريخي کاروانسراها از جمله يادگارهاي پر ارزش معماري ايران کاروانسراهاست که از روزگار کهن به دلايل گوناگون و ارتباطي چون جريان اقتصادي ، نظامي جغرافيايي و مذهبي بنياد گرديده و در ادوار مختلف بتدريج توسعه و گسترش يافته است . ?عملکرد هاي گوناگون که کاروانسراها در گذشته بعمده داشته اند باعث شده است نامهائي ما نند کاربات – رباط – ساباط – خان –در فرهنگ لغات داده شود که در ...
***4 مقدمه با توجه به تعريفي که امروزه از کار آفرِين به عنوان فردي داراي ايده و فکر جديد و از طريق ايجاد يک کسب و کار کسب مثل کار منزل، کسب و کار مجازي ، کسب و کار مغازه يا شرکت که توأم با منابع و مخاطره انگيز مالي و اجتماعي است و با هدف ارائه محصول يا خدمت جديد به بازار ارايه مي نمايد و همين طور نقش به سزايي که اين افراد در نظام کاري يک جامعه دارند توجه بيشتري را به اين مقوله ...
***1 مقدمه در رشته ظاهراً جوان شهرسازي رسم و روال بر اين است که دو گروه نقشه مورد استفاده قرار ميگيرند. گروه اول نقشه هايي در دو سه مقياس از منطقهاي که شهر و پيرامون را فرا ميگيرند و پس از آن نقشههاي بزرگ مقياستري که جزئيات وضع موجود و عوارض موجود بر روي زمين اعم از طبيعي (Natural details) يا ساخت بشر Cultural details را نشان ميدهند اين گروه نقشه را اصطلاحاً نقشههاي ...
***3 اهداف آموزشي کارگاه: -آشنايي شرکت کنندگان با مفهوم خلاقيت ، موانع و منابع آن. 2-آشنايي شرکت کنندگان با گزيده اي از کاربردي ترين تکنيک هاي خلاقيت . 3- افزايش توان ايده پردازي شرکت کنندگان جهت دستيابي به راه حلهاي بهترجهت حل مسايل. ***4 خلاقيت چيست؟ 1-توانايي حل مسايلي که فرد قبلا حل آنها را نياموخته است(Weisberg) 2-فرآيندي که نتيجه آن کار تازه اي باشد که توسط گروهي در يک ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***2 طرح مسأله دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرين و ايجاد کننده شغل براي افراد عادي هستند انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا ...
***1 •تعاريف • نظريات • الگوها ***3 تا دهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي ...
***3 مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط ديگر افراد اشاره مي کند. اين فرايند، وظايف يا فعاليت هاي برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را دربر مي گيرد. مفهوم مديريت ***4 •مديريت تغيير و نوآوري شرکتهاي بزرگ، تجارتخانههاي کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتي در ايالات و شهرها، بيمارستانها و حتي ادارات نظامي زير فشار قرار دارند تا تغيير و تحولي را در شيوه ...
***1 آجر از قديمي ترين مصالح ساختماني است که قدمت آن بنا به عقيده برخي از باستان شناسان به ده هزار سال پيش مي رسد.در ايران بقاياي کوره هاي سفال پزي و آجر پزي در شوش و سيلک کاشان که تاريخ آنها به هزاره چهارم پيش از ميلاد مي رسد پيدا شده است. همچنين نشانه هايي از توليد و مصرف آجر در هندوستان به دست آمده که حاکي از سابقه شش هزار ساله آجر در آن کشور است وازه آجر بابلي و نام خشت هايي ...
***3 فرآيند مديريت کلان دارودر توليد داروهاي جديد lاثربخشي و ايمني *** ارزيابي باليني داروها ارزيابي شيميائي lکنترل ريز مواد شيميائي بکار رفته در فرآيند توليد دارو سازمان بهداشت جهاني آمادگي همکاري فني و مشاوره اي خود را اعلام کرده است ***4 فرآيند مديريت کلان دارودر توليد داروهاي جديد کنترل GMP کنترل شديد بعد از ورود به بازار برقراري يک نظام سازمان يافته سلامت nثبت عوارض ، ...
***3 هوش زباني هوش رياضي - منطقي هوش مکاني هوش حرکتي - جسماني هوش موسيقيايي هوش ميان فردي هوش درون فردي هوش طبيعت گرا هوش وجودي ***4 شرايط را براي تجارب عملي آماده مي سازد. M I معلم روش تدريس خود را از زباني به تصويري و از تصويري به . . . تغيير مي دهد. کلاس را گروه بندي مي کند. فرصت انديشيدن را فراهم مي کند. از ابزار هاي متنوع در آموزشي استفاده مي کند. ***5 تکنيک هاي آموزش هوش ...
***1 معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «تاريخ زبان فارسي» و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با تاريخ تحول زبان و بررسي دورههاي تاريخي زبان فارسي در سه دوره مستقل فارسي باستان، فارسي ميانه و فارسي جديد (نو). در اين درس با بررسي و مقايسه زبانهاي ايران قبل از اسلام و تحولات آنها و چگونگي تحول و پيدايش فارسي بعد از اسلام بررسي ميشود.\ ***3 زبان امري اجتماعي و ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***2 بيوگرافي محمد رضا پهلوي در روز ? آبان ???? در تهران به دنيا آمد. پدر او «رضاخان ميرپنج سوادکوهي» (بعدها رضاشاه پهلوي) و مادرش تاجالملوک آيرملو (بعدها «ملکه? مادر») بود. محمدرضا از اين پدر و مادر، دو خواهر و يک برادر به نامهاي شمس، اشرف (دوقلو با محمدرضا) و عليرضا داشته است. محمدرضا پس از به سلطنت رسيدن پدرش به مقام وليعهدي رسيد. تحصيل را در مدرسه نظام به همراه بيست نفر از ...
***3 آشنايي با مباحث بنيادي علم بيان از قبيل مجاز، تشبيه، استعاره، کنايه و مسائل نوين بلاغت امروزي از قبيل سمبل، تمثيل، اسطوره، آرکي تايپ اهداف درس ***4 •جايگاه درس •درس معاني و بيان از دروس پايه دوره کارشناسي زبان و ادبيات فارسي مي باشد ***6 1- توضيح سبک ادبي 2- توضيح موضوع علم بيان 3- تعريف علم بيان 4- توضيح اداي معناي واحد به طرق مختلف 5- ذکر فايده علم بيان 6- شناخت قرينه و ...
***1 چکيده تقريباً در هر جامعه اي، ورزش يک نهاد اجتماعي بسيار برجسته محسوب ميشود، زيرا ورزش ويژگيهاي موجد در هر نهادي را با جاذبه منحصر به فردي که فقط شايد دين موجد آن باشد، ترکيب ميکند. در اين مقاله، ديدگاههاي کارکردي) ، تضاد و فرهنگي مرور گرديده و به بحث خواهيم پرداخت که چگونه ورزش با فرآيند جامعهپذيري و تغييرات اجتماعي، ارتباط پيدا ميکند. ...
***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...