تعداد 5 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد نثر با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***5 «اهداف کلي درس» هدف کلي از درس سبک شناسي نثر آشنايي دانشجو با دوره هاي مختلف سبکي نثرفارسي،انواع نثرومختصات سبکي آن است، به نحوي که دانشجو بتواندپس ازآموختن کل مطالب کتاب،انواع نثر فارسي را به نحو مستدلي مشخص کند و آثارمعروف نثرهردوره را بشناسد. ***7 •مقدمه اي بر دوره هاي نثر1 ادوار سبکي از ديدگاه تاريخي(بر حسب توالي قرون): نثر مرسل (معادل سبک خراساني): قرون سوم و چهارم و ...
***6 هدف از يادگيري دستورزبان درک متون ادب فارسي اعم از شعر و نثر ادراک صحيح متن هاي مغلق و داراي تعقيد هاي لفظي و معنوي ***7 هدف از يادگيري دستورزبان : کسب معيار هاي لازم براي استنباط صحت و سقم آثارنويسندگان ،شعراو محققان ويرايش متون از نقطه نظردستورفارسي ***8 الفباي فارسي مجموع نشانه هايي که براي نشان دادن آواهاي هر زبان به کار مي رود: ا، ب،... ***9 واج هرکدام از آواهاي زبان ...
***2 •هدف کلي کتاب •هدف کلي اين درس آشنايي با نثر مصنوع در زبان فارسي است که با کليله و دمنه آغاز مي شود و در قرنهاي بعدي تحوّل مي يابد. اهداف ديگر اين درس عبارتند از: آشنا شدن با نثر دور? دوم غزنويان و سلاجقه از طريق آشنايي با شيوه نگارش اين کتاب، درک و دريافت مضامين و مفاهيم آن و آموختن لغات، ترکيبات، امثال و خصايص دستوري. ***3 •جايگاه درس درس کليله و دمنه در دو قسمت و براي ...
***1 هدف کلي اين درس آشنايي با انواع آرايشهاي لفظي و معنوي کلام ادبي و تشخيص نوع آرايه موجود در آن کلام ميباشد. در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و معنوي ميپردازيم و بعد به موضوعات مربوط به آرايش کلام ادبي اعم از تشبيه، سجع، تکرار، تمثيل و... به گونهاي که «دانشجويان عزيز بتوانند با يادگيري آنها، مصداق آنها را در متون ادبي بيابند. ***3 بديع مطالعه در ابزار و شگردها و فنوني ...
***3 اهداف کلی درس آشنایی با سیاست نامه 2 . آشنایی با ویژگی های نثر قرن پنجم 3. آشنایی با شیوه نگارش ودریافت زیبایی های لغوی ومعنوی نثرنظام الملک 4 . تشخیص نقاط ضعف و قوت قلم نویسنده ***4 آشنایی با مسائل سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی دوره سلجوقیان 6. بررسی وتجزیه وتحلیل نظام سازمانهای اداری ،طبقات اجتماعی آداب ورسوم روزگار سلجوقیان 7. تجزیه وتحلیل اندیشه مؤلف ودر نهایت پذیرش یا رد ...