دانلود قالب پاورپوینت با موضوع مقدمات تکنولوژی آموزشی.ppt

تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد مقدمات تکنولوژی آموزشی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات می‌باشد.

تعداد صفحه: ۲۱۸ دسته بندی: دانشگاهی

***2 vاين کتاب شامل سه بخش است : 1. بخش اول : تاريخ و مفهوم تکنولوژي آموزشي در جهان . 2. بخش دوم : آشنايي با طراحي منظم آموزشي . 3 . بخش سوم : معرفي رسانه ها . ***3 آشنايي با مفهوم تکنولوژي آموزشي ، طراحي منظم آموزشي و انواع رسانه ها . ***4 هدف هاي کلي : آ شنايي با تکنولوژي آموزشي ،تاريخچه و مفاهيم وابسته ***5 vمفهوم تکنولوژي آموزشي vتعريف ت ...

تعداد صفحه: ۲۵۶ دسته بندی: دانشگاهی

***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: دانشگاهی

***3 چکیده در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است. در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن ...

تعداد صفحه: ۲۹۳ دسته بندی: دانشگاهی

***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...

تعداد صفحه: ۱۲۱ دسته بندی: دانشگاهی

***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...

تعداد صفحه: ۲۶۹ دسته بندی: دانشگاهی

***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...

تعداد صفحه: ۲۴۷ دسته بندی: دانشگاهی

***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

***2 «سیستم» به نظر می رسد که واژه سیستم واژه ای است مناسب روز...... معنی واژه نامه ای معادل سیستم را چنین بیان می کند: مجموعه ای از اشیاء که به وسیله نوعی تعامل یا وابستگی متقابل و منظم وحدت یافته اند، یک کل ارگانیک یا سازمان یافته چون منظومه شمسی یا یک سیستم تلگراف جدید . از این تعریف چنین بر می آید که سیستم به صورت طبیعی موجود است مانند منظومه شمسی یا انسان آنها را ساخته است ...

تعداد صفحه: ۵۲ دسته بندی: دانشگاهی

***3 معرفی دوره دوره آموزشی آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک عنوان : آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک اهداف دوره: آشنا کردن مدیران و کارشناسان با اصول و مبانی و تکنیک های برنامه ریزی استراتژیک زمان اجرای دوره: 4 روز(30 ساعت) روش اجرا: سخنرانی ، پرسش و پاسخ و روش کارگاهی ابزار مورد استفاده: ویدئو پروژکتور شرایط شرکت کنندگان در دوره: تحصیلات کارشناس و بالاتر و آشنایی با ...

تعداد صفحه: ۲۵۱ دسته بندی: دانشگاهی

***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرم‌افزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيش‌نياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکه‌هاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکه‌هاي کامپيوتري • سخت‌افزار شبکه • دسته‌بن ...

تعداد صفحه: ۴۶ دسته بندی: دانشگاهی

***3 مشخصه هاي توليد دستي 1 - توليد محصول طبق سفارش مشتري 2 - انعطاف زياد 3 - کارگران بسيار ماهر 4 - ابزار و ماشين آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم پايين توليد 6 - قيمت بالاي محصول 7 - تقسيم ناچيز در فعاليت ها 8 - Fitting ***4 مشخصه هاي توليد انبوه 1 – تعويض پذيري کارگر 2 – وجود نيروي غير مستقيم فراوان 3 – وجود م ...

تعداد صفحه: ۱۳۲ دسته بندی: دانشگاهی

***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...

تعداد صفحه: ۲۱۴ دسته بندی: دانشگاهی

***2 مقدمه زراعت و اصلاح نباتات نام يکي از رشته‌هاي آموزشي کشاورزي در دانشگاه‌هاي ايران است. اين رشته را مي‌توان به عنوان گرايش در مقطع کارشناسي انتخاب نمود. مباحث اين رشته در دوران کارشناسي ارشد تخصصي است.شامل زير گروه‌هاي زراعت ،اصلاح نباتات و بيوتکنولوژي ميشود.در دوره دکتري زراعت مي توان اکولوژِي گياهي ويا فيزيولوژِي را پيگيري کرد ***3 گياهان زراعي بسيار متنوع بوده ،به صورت ...

تعداد صفحه: ۳۴۴ دسته بندی: دانشگاهی

***4 nفصل اول: مراحل فعاليت‌هاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدف‌هاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزش‌ها چون آموزش مکاتبه‌اي را بيان نمايد و راه‌هايي را براي رفع کم وکسر‌هاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليت‌هاي آموزشي: معرفي مدل ...

تعداد صفحه: ۲۲۳ دسته بندی: دانشگاهی

***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: دانشگاهی

***3 يادگيري الکترونيکي حتماً بارها اين سخن را شنيده ايد «توانا بود هر که دانا بود». به راستي آنچه که مي توان امروز به آن بعنوان يک سرمايه فنا ناپذير از آن ياد کرد داشتن اطلاعات و توانايي بکارگيري آن است. اطلاعات به عنوان يک کالاي ثمين و وزين محسوب مي شود و هر کشوري که از اين کالا بهره بيشتري بگيرد در عرصه بين المللي نيز پيشرفت هاي چشمگيري خواهد داشت و سخني به گزاف نگفته ايم اگر ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: دانشگاهی

***3 •مقدمه اي در مورد آموزش الکترونيکي کلمه E-Learning از دو قسمت تشکيل شده است: •E اول واژه کلمه ي Electronic است و از نظر مفهومي شامل هر شکلي از وسايل الکترونيکي است که آموزش يا منابع آموزشي ارائه شده از طريق شبکه هاي کامپيوتري را در بر مي گيرد. • Learning آموزشي است که مي تواند در هر زمان ، هر مکان و براي هر کسي انجام گيرد. ***4 •آموزش الکترونيکي •عبارت است از ارائه محتواي ...

تعداد صفحه: ۱۶۵ دسته بندی: دانشگاهی

***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

***2 lتارخچه و تعریف یک سیستم خبره lگذری بر سیستم‌های خبره‌ (Expert Systems) lاشاره : l در میان اهل فن و صاحبان اندیشه تعاریف و تفاسیر متنوعی دارد. در نگاهی کلی، استفاده از دلیل و برهان برای رسیدن به یک نتیجه از فرضیاتی منطقی با استفاده از روش‌های معین، تعریفی از استدلال تلقی می‌شود؛ تعریفی که البته با دیدگاه‌های فلسفی و گاه ایده‌آل‌گرایانه از استدلال تفاوت دارد. با این حال ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: دانشگاهی

***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: دانشگاهی

***2 مهندسی نرم افزار ***5 فرآیند در یک کتاب جذاب که دیدگاه یک اقتصاددان را ازنرم افزارومهندسی نرم افزاربیان میکند Howard Baetjer، درمورد فرآیند نرم افزاراین مطالب رابیان نموده است : چون نرم افزار، مانند بسیاری موارد عمده دیگرنیازمند دانش وآگاهی است و چون این آگاهی درابتدا پراکنده ، قابل فهم و درک وناقص می باشد ، توسعه نرم افزارفرآیندی آموزشی - اجتماعی است . این فرآیند شامل ...

تعداد صفحه: ۱۲۹ دسته بندی: دانشگاهی

***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...

تعداد صفحه: ۲۱۳ دسته بندی: دانشگاهی

***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوری‌های جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصل‌های مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...

تعداد صفحه: ۹۷ دسته بندی: دانشگاهی

***2 •پسمانده های مراقبت از تندرستی : تعریف و طبقه بندی •تعریف: •پسمانده های مراقبت از تندرستی شامل همه ی پسمانده های تولید شده به وسیله ی مؤسسات مراقبت از تندرستی ، مراکز پژوهشی و آزمایشگاههاست. علاوه بر این پسمانده های ناشی از منابع «کوچک» یا «پراکنده» مانند پسمانده های تولید شده در جریان اجرای مراقبت از تندرستی در خانه (مانند تزریقات انسولین ، دیالیز و غیره ) را هم شامل می ...

تعداد صفحه: ۲۲۹ دسته بندی: دانشگاهی

***6 اهداف درسی آشنایی با اصول و مفاهیم تئوری و عملی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم 2- آشنایی با چگونگی بکارگیری تکنیک های تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم در عمل ***11 مفهوم سازمان •سازمان عبارت است از سیستمی متشکل از اجزای به هم پیوسته و مبتنی بر نظم و انضباط که به منظور دستیابی به هدف های خاصی فعالیت می کند و سازماندهی عبارت است از فراهم آوردن امکانات و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به ...

تعداد صفحه: ۱۲۹ دسته بندی: دانشگاهی

***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: دانشگاهی

***3 قبل از آغاز مرحله ارزیابی، باید اهداف ارزیابی بین کارفرما و مسئول ارزیاب به مرحلع توافق برسد. پارامتر هایی که باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از: 1- آیا پایداری کل سازه یا عضوی از سازه مورد شک است؟ در صورتی که ارزیابی پایداری سازه ضروری است، روش آزمایش باید بررسی شود. 2- آیا نقشه های چون ساخت موجود است؟ در صورت موجود نبودن، آیا تهیه نقشه آرماتور بندی و تعیین مقاومت بتن ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: دانشگاهی

***3 شرح بیماری آبله‌مرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است ، ایجاد می‌شود. این ویروس بعد از ایجاد آبله‌مرغان، ، در همه افراد به صورت نهفته ، درمسیر رشته های عصبی که از نخاع خارج می شوند ، جایگزین می شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هریس زوستر می گردد. این ویروس از راه قطره های ریز در هوا یا تماس با ضایعات پوستی ، از فرد بیمار انتقال می یابد . ...

تعداد صفحه: ۲۱۳ دسته بندی: دانشگاهی

***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصه‌های تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکه‌ها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامه‌نویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: دانشگاهی

***1 مقدمه ویژوال بیسیک زبانی است که یاد گیری آن نسبت به سایر زبان ها ساده است. لذا برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار برنامه نویسی را تجربه کنند زبان مناسبی می باشد. البته باید توجه داشت که برای موفقیت در برنامه نویسی تنها کتابها، مطالب و جزوات آموزشی موثر نیستند. برای موفقیت باید تمرین کرد، اندیشید، مساله حل کرد و بالاخره از اشتباهات درس گرفت. می پردازیم به آموزش مباحث ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: دانشگاهی

***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: دانشگاهی

***2 معماری سیستم پایگاه داده : در اوایل تکنولوژی پایگاه داده ها معماری استانداردی وجود نداشت .ANSI در اوایل سال 1970 معماری استاندارد ANSI را پیشنهاد کرد . نکته ! : هر DBMS واقعی باید معماری ANSI را Support نماید . این اساسی ترین ضابطه در تشخیص نرم افزارهاست که آیا DBMS واقعی است یا شبه DBMS است یا DMS است . این اولین محک برای Package هاست . به نکات این چنینیD-logy یعنی شناخت ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: دانشگاهی

***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه می‌توان: مؤسسه‌ ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده می‌شود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدن‌های همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنت‌های هزار ساله ...

تعداد صفحه: ۴۶ دسته بندی: دانشگاهی

***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه می‌توان: مؤسسه‌ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده می‌شود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بناهای اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدن‌های همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنت‌های هزار ساله دنیاهای ...

تعداد صفحه: ۱۸۷ دسته بندی: دانشگاهی

***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: دانشگاهی

***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: دانشگاهی

***2 شهروند محوري شهروندان آينده خود را مي سازند. قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است. دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند. جمع آوري ماليات، کارآفريني و توسعه تکنولوژي براي دولت ها روز به روز مشکل تر مي شود. دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند. اين در حالي است که شهروندان نياز مبرم به ...

تعداد صفحه: ۱۶۲ دسته بندی: دانشگاهی

***1 معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «مقدمات زبان‌شناسي» و جايگاه آن در ميان درس‌هاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با انواع زبان‌هاي دنيا و چگونگي پيوند و ارتباط آن زبان‌ها با همديگر و بررسي و شناسايي قانون حاکم بر تحول و تغيير زبان‌هاي دنيا، از جمله زبان فارسي. ***3 زبان‌شناسي چيست؟ زبان‌شناسي دانش شناخت و بررسي زبان به‌روش علمي است ***4 در مطالعات زبان‌شناسي آنچه اهميت بيشتري دارد ...

تعداد صفحه: ۲۴۱ دسته بندی: دانشگاهی

***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: دانشگاهی

***3 •عصر ديجيتال: عصر جامعه دانش پايه -وقوع ” پديده شبکه“ -متحول شدن عميق، وسيع و پيگير کليه شئون آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي: تحولي عميقتر از پيدايش صنعت چاپ، ماشين بخار، برق -ابزاري برابرساز، و توانمندکننده. -حق دسترسي به سپهر اطلاعاتي (Cyber Space) بايد در اعلاميه حقوق بشر گنجانده شود. (يونسکو) ***4 توانمند سازي و برابرسازي انقلاب نوين آموزشي = ?- دسترسي به ...

تعداد صفحه: ۳۷۷ دسته بندی: دانشگاهی

***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: دانشگاهی

***3 •فرآورده های گوشتی به فرآورده هایی اطلاق می شود که حداقل نیمی از آن را گوشت تشکیل داده باشد. از نظر تکنولوژی فرآورده های گوشتی را به چهار دسته تقسیم می کنند : •1 کالباس های حرارت دیده •2 کالباس های خام •3 کالباس های پخته •4 گوشت های عمل آمده ***4 •تقریباً کلیه کالباس و سوسیس های تهیه شده در کارخانه های فرآورده های گوشتی کشور ما از نوع حرارت دیده می باشند. کالباس و سوسیس ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: دانشگاهی

***3 مقدمه ¥اگرچه کاشت گیاهان دارویی به هزاران سال پیش باز می‌گردد ولی باید گفت که در مورد اصلاح آنها تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته است و در حال حاضر، تعداد کالتیوارهای مفید به‌دست آمده بر اثر اصلاح گیاهان دارویی اندک است. هدف از اصلاح گیاهان دارویی، افزایش کمیت و کیفیت آن دسته از مواد مؤثره در این گیاهان است که در صنایع دارویی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. در سال‌های ...

تعداد صفحه: ۳۵۶ دسته بندی: دانشگاهی

***7 •اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی دارای سه هدف است: 1- استقرار پایگاه اطلاعاتی و الگوی روش شناسی برای بهبود برنامه ریزی توسعه منابع انسانی به صورتی نظام یافته و ***8 •ادامه اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی 2- مشخص نمودن زمینه های نیازمند به تغییر در نظام آموزشی و تعیین محدودیت ها و امکانات و ***11 • تعریف بخش هر بخش دارای مجموعه ای از ویژگی ...

تعداد صفحه: ۲۳۴ دسته بندی: دانشگاهی

***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...

تعداد صفحه: ۱۹۰ دسته بندی: دانشگاهی

***2 واحد نظری ( رشته شیمی کاربردی) نام منبع و مؤلف: تکنولوژی فراورش غذا( اصول و کاربرد)، پی. جی. فیلاوز، ترجمه مرتضی سهرابی ***3 جایگاه درس درس شیمی و تکنولوژی مواد غذایی یک درس دو واحدی نظری همراه با یک واحد عملی از دروس اختیاری رشته شیمی کاربردی است. ***4 از نظر مصرف کننده، مهمترین کیفیت غذا مشخصه‌های احساسی آن (بافت، طعم، بو، شکل و رنگ) است. این خواص سبب گزینش محصولات معینی ...

تعداد صفحه: ۴۰ دسته بندی: دانشگاهی

***2 دو نمونه از مهمترين گستره هاي اينترنت، " اينترانت ها و اکسترانت ها " هستند که شايد کمتر به آنها توجه شده است. گاهي وجود "اينترانت " و " اکسترانت " در مشاغل کوچک در راستاي اجراي برنامه هاي مربوط به اين گونه کسب و کارها تعجب آور است. البته شايد بتوان گفت بهره گيري از اين خدمات، صرفا براي کسب و کارهاي محدود امکان پذير است و ناگفته پيداست که کار با اين شبکه ها در شرکت هاي بزرگ ...

تعداد صفحه: ۲۰۰ دسته بندی: دانشگاهی

***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: دانشگاهی

***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...

تعداد صفحه: ۴۸ دسته بندی: دانشگاهی

***2 مقدمه دسترسي تعداد زيادي از مردم جهان به شبکه جهاني اينترنت و گسترش ارتباطات الکترونيک بين افراد و سازمان هاي مختلف از طريق دنياي مجازي بستر مناسبي براي برقراري مراودات تجاري و اقتصادي فراهم کرده است. به طوري که با گسترش فناوري اطلاعات تمامي ابعاد زندگي بشر دچار تحولي بنيادين شده و دنياي کنوني در جريان يک دگرديسي کامل قرار گرفته است. ***3 استفاده از اين فناوري موجب توسعه ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: دانشگاهی

***3 بشر اوليه شمارش را باانگشتان دست و اندازگيري کميت ها رابا بعضي از اعضاي بدن مانند دست و پا انجام ميداد و بدين ترتيب واحدهاي اندازه گيري مانند وجب و قدم بوجود آمد . سيستم دهدهي امروزه که براي بيان کميتها بکار ميرود از بکار بردن انگشتان دست براي انجام شمارش نتيجه شده است . قديمي ترين دستگاهي که براي شمارش و انجام محاسبات عددي بکار ميرفت چرتکه بود که در حدود 610 سال قبل از ...

تعداد صفحه: ۲۴۰ دسته بندی: دانشگاهی

***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...

تعداد صفحه: ۷۵ دسته بندی: دانشگاهی

***2 مقدمه اکثر شبکه هاي پياده سازي شده در کشور مبتني برسيستم عامل شبکه اي ويندوز مي باشند . شبکه هاي کامپيوتري، بستر و زير ساخت مناسب براي سازمان ها و موسسات را در رابطه با تکنولوژي اطلاعات فراهم مي نمايد . با توجه به جايگاه والاي اطلاعات از يکطرف و نقش شبکه هاي کامپيوتري ( اينترانت و يا اينترنت ) از طرف ديگر ، لازم است به مقوله امنيت در شبکه هاي کامپيوتري توجه جدي شود. سرويس ...

تعداد صفحه: ۲۳۸ دسته بندی: دانشگاهی

***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: دانشگاهی

***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: دانشگاهی

***2 از آن‌جا که شبکه‌هاي بي سيم، در دنياي کنوني هرچه بيشتر در حال گسترش هستند، و با توجه به ماهيت اين دسته از شبکه‌ها، که بر اساس سيگنال‌هاي راديويي‌اند، مهم‌ترين نکته در راه استفاده از اين تکنولوژي، آگاهي از نقاط قوت و ضعف آن‌ست. نظر به لزوم آگاهي از خطرات استفاده از اين شبکه‌ها، با وجود امکانات نهفته در آن‌ها که به‌مدد پيکربندي صحيح مي‌توان به‌سطح قابل قبولي از بعد امنيتي دست ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: دانشگاهی

***1 کارگاه آموزشي مقاله نويسي •انتخاب کنفرانس • تدوين مقاله براي کنفرانس • ارائه مقاله در کنفرانس •انتخاب ژورنال • تدوين مقاله براي ژورنال ***2 •کارگاه آموزشي مقاله نويسي •مقاله نويسي فارسي •مقاله کنفرانس تهيه خلاصه سخنراني Transparency PowerPoint مقاله مجله ***3 •مقاله نويسي انگليسي •مقاله کنفرانس تهيه خلاصه سخنراني Transparency PowerPoint •مقاله مجله ***4 ساخ ...

تعداد صفحه: ۶۲ دسته بندی: دانشگاهی

***3 نياز روز افزون به پويايي کارها ، استفاده از تجهيزاتي مانند تلفن همراه ، پيجرها و ... بواسطه وجود شبکه هاي بي سيم امکان پذير شده است. اگر کاربر يا شرکت يا برنامه کاربردي خواهان آن باشد که داده و اطلاعات مورد نياز خود را به صورت متحرک در هر لحظه در اختيار داشته باشند شبکه هاي بي سيم جواب مناسبي براي آنها ست. ***4 شبکه هاي محلي (LAN ) براي خانه و محيط کار مي توانند به دو صورت ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: دانشگاهی

کارشناسي ناپيوسته کامپيوتر ***7 •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***8 چيست؟Windows Presentation Foundation Windows Presentation Foundation Windows application (WinAPP) ***9 Windows Presentation Foundation •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***10 ارائه نمونه اي ساده: ToolTip The ToolTip control hol ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: دانشگاهی

پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي در رشته مهندسي فناوري اطلاعات (IT) ***2 مقدمه امروزه اکثر تکنولوژي هاي جديد به دنبال راه هايي هستند که منجر به صرفه جويي در زمان، هزينه و انرژي شوند. طرح پيشنهادي ما که در اين پروژه به آن مي پردازيم نيز به دنبال رسيدن به چنين هدفي است در اين ارائه خواهيم ديد که چگونه مديريت يک شبکه کامپيوتري که از ارکان اصلي آن است از راه دور و تنها با فشار ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: دانشگاهی

***2 در برقراري سيستم EMS ملاک اصلي ايجاد برنامه اي براي جنبه هاي زيست محيطي سازمان است. يعني اينکه يک سازمان مي تواند گواهي ايزو 14001 را دريافت نمايد هر چند که بسياري از جنبه هاي زيست محيطي مربوطه آن از حد استاندارد بيشتر باشد.آن چيز که براي EMS اهميت دارد در درجه اول شناسايي جنبه مورد نظر ، سپس ايجاد يک برنامه ريزي هر چند دراز مدت به منظور رفع مشکل شناسايي شده ميباشد. زمان ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: دانشگاهی

***2 مرکز داده محلي براي نگهداري سيستمهاي کامپيوتري و تکنولوژي هاي وابسته مانند سيستمهاي ارتباطي و سيستمهاي ذخيره سازي اطلاعات است. اين مراکز معمولا شامل سيستمهاي پشتيباني تامين منبع؛ پشتيباني شبکه هاي ارتباطي و سيستمهاي امنيتي مخصوص ميباشد. و و مفاهيم تعاريف ***4 •کاربرد مرکز داده •اصلي ترين کاربرد مرکز داده ارايه خدمات نرم افزاري جهت پيشبرد اهداف سازمان ميباشد. •نرم افزارهايي ...

تعداد صفحه: ۴۱ دسته بندی: دانشگاهی

***2 تأثير پيوسته روي کارکرد شرکتي برخي پژوهشها نشان مي‌دهد که اجراي سيستم‌هاي طرح ريزي محل شرکت EPR بهبود‌دهنده کارکرد شرکت است در صورتيکه پژوهش ديگري نشان مي‌دهد که مشمول انگيزه هاي کارکرد غير مالي NFPI در قرردادهاي جبراني اجرائي نيز افزايش دهنده کارکرد است . چون سيستم هاي EPR طراحي مي‌شوند براي تغيير شاخص هاي کارکرد کليدي در طبيعت بطور مالي و غيرمالي هستند . سوال پژوهش اوليه ...

تعداد صفحه: ۱۰۸ دسته بندی: دانشگاهی

***3 پيش گفتار درصدچشمگيري ازکودکان،براثر عواملي گوناگون(چون عوامل ارثي، عوامل دوره بارداري مادر،اشکالات موقع تولد و يا بروز بيماري ها و حوادث اولين سال هاي طفوليت) دچارنقيصه هايي ازنظرذهني وجسمي مي گردند که اين نقيصه يا معلوليت، گاه بعلت فقدان راه حل درماني مناسب،درتمام سنين وتا آخرعمراينگونه کودکان،باآنان همراه مي باشد. عليرغم برنامه هاي گسترده اي که در امر پيشگيري از معلوليت ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: دانشگاهی

***5 مقدمه از نظر تاريخچه،پرورش قارچ در هاله اي از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به عنوان مواد توهم زا درفالگيري استفاده ميکردندوقارچ راگوشت خدا مي ناميدند،ولي بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچين تقريباًاز2000سال قبل با ساده ترين روش والهام از طبيعت برروي چوب درختان کشت مي شده است وتکنولوژي روش کاشت اين قارچ ها جزءهنرهاي خيلي قديمي و محرمانه ي اين سرزمين ها بوده ...

تعداد صفحه: ۴۷ دسته بندی: دانشگاهی

***6 خلاصه طرح موضوع طرح: پرورش صيفي‌جات ( خيار ) گلخانه‌اي به ظرفيت 100 تن درسال محل اجراي طرح: قابل اجرا در سراسر کشور سرمايه گذاري کل: 05/747 ميليون ريال سهم آورده متقاضي: 05/77 ميليون ريال سهم تسهيلات: 670 ميليون ريال ***7 مقدمه نرخ بالاي رشد جمعيت از يک سو و کاهش وسعت اراضي حاصلخيز به دليل توسعه روزافزون شهرها و مناطق صنعتي از سوي ديگر، ضرورت استفاده بهينه از امکانات موجود ...

تعداد صفحه: ۹۸ دسته بندی: دانشگاهی

دوره کارداني رشته مکانيک خودرو ***10 پيشگفتار: کارآفريني: واژه کارآفريني از کلمه فرانسوي Entreprender به معناي "متعهد‌شدن" نشأت گرفته است. بنابراين تعريف واژنامه دانشگاهي و بستر: کارآفريني کسي است که متعهد مي‌شود مخاطره‌هاي يک فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل کند. اقتصاد‌دانان نخستين کساني بودند که در نظريه‌هاي اقتصادي خود به تشريح کارآفرين و کارآفريني پرداختند. ژوزف ...

تعداد صفحه: ۷۷ دسته بندی: دانشگاهی

***3 اهداف آموزشي کارگاه: -آشنايي شرکت کنندگان با مفهوم خلاقيت ، موانع و منابع آن. 2-آشنايي شرکت کنندگان با گزيده اي از کاربردي ترين تکنيک هاي خلاقيت . 3- افزايش توان ايده پردازي شرکت کنندگان جهت دستيابي به راه حلهاي بهترجهت حل مسايل. ***4 خلاقيت چيست؟ 1-توانايي حل مسايلي که فرد قبلا حل آنها را نياموخته است(Weisberg) 2-فرآيندي که نتيجه آن کار تازه اي باشد که توسط گروهي در يک ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: دانشگاهی

***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...

تعداد صفحه: ۱۶۵ دسته بندی: دانشگاهی

***1 •تعاريف • نظريات • الگوها ***3 تا دهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي ...

تعداد صفحه: ۴۸ دسته بندی: دانشگاهی

***1 1950 تا دهه 1960 : معماري کامپيوترهاي محاسباتي 1970 تا اواسط دهه 1980 : طراحي مجموعه دستورالعملها 1990 : طراحي مالتي پروسسورها و شبکه ها تطبيق سيستمها , سازماندهي ساختارها , 2010: محاسبات کوانتومي و يا سيستمهاي DNA ***2 lمروري بر تکامل معماري کامپيوتر و تکنولوژي دهه 1950: تکنولوژي لامپهاي خلاء سال 1951:ارائه Index Register ها سال 1958:تکنولوژي ترانزيستورها سال 1960: بحث ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: دانشگاهی

***3 هوش زباني هوش رياضي - منطقي هوش مکاني هوش حرکتي - جسماني هوش موسيقيايي هوش ميان فردي هوش درون فردي هوش طبيعت گرا هوش وجودي ***4 شرايط را براي تجارب عملي آماده مي سازد. M I معلم روش تدريس خود را از زباني به تصويري و از تصويري به . . . تغيير مي دهد. کلاس را گروه بندي مي کند. فرصت انديشيدن را فراهم مي کند. از ابزار هاي متنوع در آموزشي استفاده مي کند. ***5 تکنيک هاي آموزش هوش ...

تعداد صفحه: ۱۹۳ دسته بندی: دانشگاهی

***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: دانشگاهی

***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: دانشگاهی

***3 •هدف ها ي اصلي آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طريق تجزيه و تحليل اطلاعات موجود در داده هاي نمونه اي. • ب) سنجش ميزان عدم حتميتي که در اين استنباط ها وجود دارد. علمي که براي رسيدن به هدف هاي فوق اهميت دارد, عبارتست از طرح ريزي فرايند و دامنه نمونه گيري به طور يکه مشاهدات مبنايي براي استخراج استنباط هاي معتبر تشکيل دهند. ***4 قرن بيستم شاهد افزايش روز ...

تعداد صفحه: ۲۲۱ دسته بندی: دانشگاهی

***2 هدف هاي کلي کتاب اصول و مباني آموزش و پرورش آشنايي با مباني آموزش و پرورش به ويژه مباني فلسفي آموزش و پرورش ، و راهگشايي و راهنمايي به کاربرد اين اطلاعات در برنامه ريزي هاي درسي، طراحي آموزشي، مديريت و اداره کلاس است ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول دلايل دروني و بيروني براي ورود به جرگه معلمي را تشخيص دهيد و براي هر کدام 3 نمونه ذکر کنيد 2- ((توجيهات )) خود آگاه و ناخود آگاه را ...

تعداد صفحه: ۳۱۸ دسته بندی: دانشگاهی

***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: دانشگاهی

***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...

تعداد صفحه: ۱۵۹ دسته بندی: دانشگاهی

***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...

تعداد صفحه: ۱۱۰ دسته بندی: دانشگاهی

***2 همه ساله دومين چهارشنبه ماه اکتبر (ده اکتبر) به عنوان "روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي" اعلام شده است، وبه مدت يک هفته ادامه دارد . هجدهم لغايت بيست و پنجم مهرماه سالجاري “روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي” ***3 •جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي •روز •يکي از اقدامات مهم در امر آموزش عمومي و ارتقاء سطح آگاهي مردم نسبت به خطرات ناشي از وقوع سوانح و حوادث و نحوه مقابله با ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت