تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد مفاهیم بنیادی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***6 در این درس به بخشی از مفاهیم مبنایی دانش و تکنولوژی پایگاه دادهها و اصول مدلسازی و طراحی آن پرداخته میشود. پایگاه داده و عناصر اصلی محیط آن معرفی میشود. با مدلسازی معنایی دادهها و محیط انتزاعی آشنا میشویم. سطوح معماریهای پایگاه دادهها بیان میشود. سیستم مدیریت پایگاه دادهها (DBMS) و اجزاء آن شرح داده میشود. به انواع معماریهای سیستم پایگاهی و مفاهیم اساسی مدل ...
***2 مقدمه: امروزه فلسفه رياضي يا فلسفه علم رياضيات بعنوان يکي از شاخه هاي فلسفي دامنه و عمق قابل توجهي برخوردار شده است و مکاتب و ديدگاههاي متعددي در حوزه اين دانش فلسفي شکل گرفته است. در اين ميان اين نکته روشن است که دست يافتن به ديدگاهي که پاسخگوي تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه رياضي باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفي انديشان امري ممکن به نظر نميرسدوياآنکه ...
***3 مقدمه: در اين فصل، به تشريح موضوع علم فيزيک مي پردازيم. پس با زمينه هايي که فيزيک در آنها کاربرد دارد و شاخه هاي مختلف علم فيزيک آشنا مي شويم. سرانجام به اهميت اندازه گيري در فيزيک و کميتهاي اصلي و فرعي و کميتهاي نرده اي و بُرداري وعمليات جبري آنها مي پردازيم. تاريخچه پيدايش و گسترش فيزيک: علم مطالعه حرکت، نيرو، انرژي و اثرات آنها بر ماده را علم فيزيک گويند. واژه فيزيک از ...
***11 رئوس مطالب اصلي: مقدمه 2- مفهوم کارآفريني 3- تعاريف کارآفرين 4- کارآفريني مستقل 5- کارآفريني سازماني ***12 فصل اول: مباني و مفاهيم کارآفريني ***13 •در حال حاضر بيکاري (فقدان و يا نقصان فرصت هاي شغلي کافي و مناسب براي جمعيت جوياي کار و توازن بين عرضه و تقاضاي نيروي کار) يکي از معضلات اصلي و اساسي تمامي کشورها به حساب مي آيد. •اين در حالي است که برخورداري از شغل مناسب جزو ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***5 دنباله ها و سري ها دنباله و سري از مفاهيم بنيادي حساب ديفرانسيل و انتگرال هستند. دانشجو در اين درس با اين مفاهيم ، مفاهيم وابسته و کاربردهاي ساده آنها ، نظير پيدا کردن حد برخي دنباله ها ، به دست آوردن مقدار تقريبي برخي اعداد و ... آشنا مي شود. هدف کلي از ارائه اين فصل آشنا کردن دانشجو به طوري که مطالعه درسهاي آناليز 1 و معادلات ديفرانسيل براي آنان آسانتر و لذت بخشتر باشد. ...
***3 •هدف ها ي اصلي آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طريق تجزيه و تحليل اطلاعات موجود در داده هاي نمونه اي. • ب) سنجش ميزان عدم حتميتي که در اين استنباط ها وجود دارد. علمي که براي رسيدن به هدف هاي فوق اهميت دارد, عبارتست از طرح ريزي فرايند و دامنه نمونه گيري به طور يکه مشاهدات مبنايي براي استخراج استنباط هاي معتبر تشکيل دهند. ***4 قرن بيستم شاهد افزايش روز ...
***4 مقدمه: زبان C يک زبان همه منظوره است. دستورالعملهاي اين زبان بسيار شبيه عبارات جبري و نحو آن شبيه جملات انگليسي مي باشد. اين امر سبب ميشود که C يک زبان سطح بالا باشد که برنامه نويسي در آن آسان است ***5 ++C که از نسل C است، تمام ويژگيهاي C را به ارث برده است. اما برتري فني ديگري هم دارد: C++ اکنون «شيگرا» است. ميتوان با استفاده از اين خاصيت، برنامههاي شيگرا توليد ...
***3 تعريف فنّاوري اطلاعات شاخهاي ازفنّاوري است که با استفاده از سختافزار، نرمافزار، شبکه افزار وفکرافزار، مطالعه وکاربرد داده وپردازش آن را درزمينههاي: ذخيره سازي، دستکاري، انتقال، مديريت، جابهجايي، مبادله، کنترل، سوييچينگ ودادهآمايي خودکار امکانپذير ميسازد. ***4 تعريف جامعه اطلاعاتي جامعهاي است که شاخصهاي آن تراکم بسيار زياد اطلاعاتي درزندگي روزمره شهروندان، استفاده ...
***2 uطرح درس در اين درس، ضمن تبيين کليه فصول کتاب مورد نظر، توضيحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشي بيشتر در تفهيم مطالب، از نمودارها و فرمولهاي مرتبط استفاده شايسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخي مطالب که در متن کتاب حاضر موجود نيست ولي در يادگيري مباحث موثر و کارساز ميباشد، دريغ نشده است. ترتيب مطالب و مباحث ارائه شده دقيقا منطبق بر منبع درس ميباشد ...
***6 اهداف این درس در این درس به بخشی از مفاهیم مبنایی دانش و تکنولوژی پایگاه دادهها و اصول مدلسازی و طراحی آن پرداخته میشود. پایگاه داده و عناصر اصلی محیط آن معرفی میشود. با مدلسازی معنایی دادهها و محیط انتزاعی آشنا میشویم. سطوح معماریهای پایگاه دادهها بیان میشود. سیستم مدیریت پایگاه دادهها (DBMS) و اجزاء آن شرح داده میشود. به انواع معماریهای سیستم پایگاهی و مفاهیم ...
***4 مقدمه زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب میشود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامهنویسی در آن آسان است ››› ***5 ++C که از نسل C است، تمام ویژگیهای C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شیگرا» است. میتوان با استفاده از این خاصیت، برنامههای شیگرا تولید ...
***4 مقدمه: زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب میشود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامهنویسی در آن آسان است ***5 که از نسل C است، تمام ویژگیهای C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شیگرا» است. میتوان با استفاده از این خاصیت، برنامههای شیگرا تولید نمود. ...
***3 فرض اساسی ما در روششناسی پژوهش در روانشناسی این است که دانش عینی و پژوهشهای علمی جدید در روانشناسی را باید با حکمت و خرد در یک ترکیب پویا قرار دهیم تا کیفیت شناخت ما از روانشناسی آدمی با پیچیدگیهای دستگاه روانشناختی او هماهنگ گردد. فرضیه اساسی ***4 مفهوم دانش عینی، خِرد، و روش شناسی دانش عینی: اطلاعات و یافته های نظامدار برگرفته از مشاهده و مطالعه و تجربه ای که به ...
***3 •مقدمه : •هدف های اصلی آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در داده های نمونه ای. • ب) سنجش میزان عدم حتمیتی که در این استنباط ها وجود دارد. علمی که برای رسیدن به هدف های فوق اهمیت دارد, عبارتست از طرح ریزی فرایند و دامنه نمونه گیری به طور یکه مشاهدات مبنایی برای استخراج استنباط های معتبر تشکیل دهند. ***4 •قرن بیستم شاهد ...
***4 زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب میشود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامهنویسی در آن آسان است ››› ***5 ++C که از نسل C است، تمام ویژگیهای C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شیگرا» است. میتوان با استفاده از این خاصیت، برنامههای شیگرا تولید نمود. ...
***2 •برنامه نویسی سوکت •تولید برنامه های کاربردی که بتوانند با استفاده از خدمات TCP/IP تهیه شده توسط سیستم عامل، و پروتکل های رایج عملیات مورد نیاز کاربر را فراهم آورد. •برنامه نویسی تحت شبکه اینترنت •متفاوت در ظاهر بین سیستم عاملهای متفاوت – زبانهای متفاوت •شبیه در مفاهیم اصلی/ بنیادی در تمام سیستم عاملها و زبانها ***3 •شباهت عملیات فایل و سوکت •ساختار FCB •باز کردن فایل ...
***1 رشته های ریاضی ، شیمی و کامپیوتر) درس 3واحدی (حذف فصل 12و13) (رشته کامپبوتر) هریس بنسون ترجمه و تدوین: محمد رضا بهاری ***3 هدف های کلی درس آشنایی با: فیزیک ، مفهوم، مدل ، قانون ونظریه بردارها: ضرب نرده ای وبرداری ا نواع حرکت: یک بعدی و دوبعدی حرکت سقوطی آزاد و دایره ای حرکت نسبی دینامیک ذره : قوانین نیوتن و اصطکاک مفاهیم کار ، انرژی وتوان پایستگی انرژِ ی : نیروهای پایستارو ...
***3 uآشنایی با مهمترین مفاهیم اقتصادی نظیر هزینه فرصت، کمیابی، منحنی امکانات تولید، نظامهای مختلف اقتصادی، عرضه، تقاضا، تولید، رفتار مصرف کننده و مطلوبیت، کشش، بازارهای مختلف و ... و بررسی ابعاد و جوانب گوناگون مسائل مطروحه فوق در زمره مهمترین اهداف این درس میباشند. ***4 درس اقتصاد خرد بعنوان نخستین درس در سلسله دروس اقتصادی رشته مدیریت بوده و چون بسیاری از مفاهیم بنیادی که در ...
***2 فصل اول تعاریف و مفاهیم بنیادی ***3 تعریف برنامه ریزی : برنامه ریزی فرایندی برای نیل به آینده ای مطلوب تقسیمات برنامه ریزی از دیدگاه شهرسازی: برنامه ریزی از دیدگاه مسائل اجتماعی و اقتصادی : -برنامه ریزی کلی (کلان) Macro planning -برنامه ریزی بخشی Sectorial planning -برنامه ریزی در سطح خرد Micro planning ***4 برنامه ریزی از دیدگاه مکانی -برنامه ریزی ملی National planning ...
***3 •اینشتین اگر تنها ساعتی فرصت برای نجات دنیا باشد، 59 دقیقه ی آن را به تعریف مساله و یک دقیقه را به حل آن می پردازم ***4 فصل اول تعاریف و مفاهیم بنیادی ***5 •تعاریف برنامه ریزی فرآیند تعیین فعالیت های مناسب در آینده، با کاربرد مجموعه ای از گزینش هاست. (دیویدف و راینر) گزینش هایی که فرآیند برنامه ریزی را تشکیل می دهد 3 سطح است: 1- گزینش هدف های نهایی و معیارها 2- شناخت مجموعه ...
نام درس: اقتصاد خرد رشته مدیریت تعداد واحد درسی: 3 واحد نام منبع درس: اقتصاد خرد، نگارش دکتر جمشید پژویان انتشارات دانشگاه پیام نور ***2 طرح درس در این درس، ضمن تبیین کلیه فصول کتاب مورد نظر، توضیحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشی بیشتر در تفهیم مطالب، از نمودارها و فرمولهای مرتبط استفاده شایسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخی مطالب که در متن کتاب حاضر ...
تعداد واحد: 3 واحد نام منبع : ریاضیات پایه مؤلف: لیدا فرخو ناشر: دانشگاه پیام نور ***4 هدف کلی درس هدف کلی این درس آموزش مباحثی از ریاضیات است که دانشجویان رشته های رشته های علوم انسانی دردروس تخصصی خود به آنها نیاز خواهند داشت. ***6 در آغاز هر فصل نکاتی به عنوان راهنمای مطالعه وهدف کلی آمده است،که به شما کمک می کند تا منظور کل آن فصل را دریابید،درقسمتی که با عنوان هدف های ...
***5 SSL چيست: يا همان SSL يک تکنولوژي استاندارد و به ثبت رسيده براي تامين ارتباطي امن مابين يک وب سرور و يک مرورگر اينترنت است. اين ارتباط امن از تمامي اطلاعاتي که ما بين وب سرور و مرورگر اينترنت ( کاربر) انتقال ميابد , محافظت ميکند تا در اين انتقال به صورت محرمانه و دست نخورده باقي بماند SSL يک استاندارد صنعتي است و توسط مليونها وب سايت در سراسر جهان براي برقراري امنتيت انتقال ...
***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
***2 RAID •مخفف عبارت Redundant Array of Inexpensive Disks •تعريف : سازماندهي چند ديسک ارزان به گونه اي که يک ديسک با حجم حافظه زياد و کارايي بالا به نظر برسد. ***3 پخش داده (Data striping) و افزونگي (Redundancy) •مهمترين مفاهيمي که بايد در طراحي و پياده سازي ديسک هاي آرايه اي مدنظر قرار گيرد، عبارتند از: –پخش داده (Data Striping) براي افزايش کارايي و سرعت –افزونگي (Redundancy) ...
***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
***2 مقدمه دسترسي تعداد زيادي از مردم جهان به شبکه جهاني اينترنت و گسترش ارتباطات الکترونيک بين افراد و سازمان هاي مختلف از طريق دنياي مجازي بستر مناسبي براي برقراري مراودات تجاري و اقتصادي فراهم کرده است. به طوري که با گسترش فناوري اطلاعات تمامي ابعاد زندگي بشر دچار تحولي بنيادين شده و دنياي کنوني در جريان يک دگرديسي کامل قرار گرفته است. ***3 استفاده از اين فناوري موجب توسعه ...
***4 چارچوب تجارت الکترونيک از سه سطح عالي تشکيل شده است: زيرساختار: سختافزار، نرمافزار، پايگاه هاي داده اي و ارتباطاتي را شامل ميشود که براي انجام وظيفه در قالب خدماتWWW بر روي اينترنت يا پشتيبانيEDI و ساير اشکال پيامگذاري و پيامگيري بر روي اينترنت يا ساير شبکههاي ايجاد ارزشافزوده (4) بهکار ميروند. 2 - خدمات: پيامگذاري و پيامگيري و ...
***4 افزايش تعداد معتادان به مواد مخدر اگر بزرگترين معضل سلامت رواني و اجتماعي حال حاضر ايران نباشد لا اقل يکي از بزرگترين هاست . چنانکه کارل مارکس نياز بک جامعه به مواد مخدر را نشانه افول و سير قهقرايي آن جامعه مي دانست يا در يکي از معروف ترين جملات خود چنين گفته : " دين افيون ملت هاست ". با اين همه مواد مخدر به راحتي و صميمانه وارد کشورها و زندگي افراد گشته و زندگي آنها را ...
***3 فصل اول تحقيق چيست؟ ***4 برداشت شما از تحقيق چيست؟ چگونه به تحقيق نگاه ميکنيد؟ چه تعريفي از تحقيق در نظر داريد؟ اين جمله را حد اکثر با بيست کلمه تکميل کنيد. تحقيق عبارتست از: ***5 تعريف تحقيق تحقيق فرايندي است برنامه ريزي شده، هوشيارانه، نظام مند (systematic ) و قابل اعتماد براي يافتن حقايق يا فهم عميق مسايل. ***6 ده نکته در مورد تحقيق تحقيق خيلي وقت گير است. تحقيق يک پديده ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***3 الف) طرح مباحث کلي و بنيادين ب) مراحل تحقيق از آغاز تا انجام ***4 طرح مباحث کلي و بنيادين تحقيق ***5 اهميت و اهداف روش تحقيق نقش پر اهميت روش تحقيق در حل مشکلات و معضلات زندگي انسانها و نيز رشتهها و حوزههاي مختلف تخصصي علوم نقش روش تحقيق در گسترش روزافزون و تراکم نظاممند اطلاعات و دانش بشري. 3- در پرتو روش تحقيق، شناختهاي عاميانه و سطحي يا حسي آدميان به شناخت علمي ...
***2 مرکز داده محلي براي نگهداري سيستمهاي کامپيوتري و تکنولوژي هاي وابسته مانند سيستمهاي ارتباطي و سيستمهاي ذخيره سازي اطلاعات است. اين مراکز معمولا شامل سيستمهاي پشتيباني تامين منبع؛ پشتيباني شبکه هاي ارتباطي و سيستمهاي امنيتي مخصوص ميباشد. و و مفاهيم تعاريف ***4 •کاربرد مرکز داده •اصلي ترين کاربرد مرکز داده ارايه خدمات نرم افزاري جهت پيشبرد اهداف سازمان ميباشد. •نرم افزارهايي ...
***5 مقدمه از نظر تاريخچه،پرورش قارچ در هاله اي از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به عنوان مواد توهم زا درفالگيري استفاده ميکردندوقارچ راگوشت خدا مي ناميدند،ولي بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچين تقريباًاز2000سال قبل با ساده ترين روش والهام از طبيعت برروي چوب درختان کشت مي شده است وتکنولوژي روش کاشت اين قارچ ها جزءهنرهاي خيلي قديمي و محرمانه ي اين سرزمين ها بوده ...
***2 شهروند محوري شهروندان آينده خود را مي سازند. قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است. دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند. جمع آوري ماليات، کارآفريني و توسعه تکنولوژي براي دولت ها روز به روز مشکل تر مي شود. دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند. اين در حالي است که شهروندان نياز مبرم به ...
***2 مفاهيم اوليه کسب و کار ***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural ...
***4 مقدمه در راستاي اجراي برنامه چهارم توسعه و سياستهاي دولت خدمتگذار و وزارت متبوع، مطالعه، طراحي و راه اندازي سرويس پست لجستيک به عنوان يکي از پروژه هاي 11 گانه طرح ايجاد، توسعه و ساماندهي خدمات پستي به تائيد سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور رسيده و ابلاغ گرديده است. براساس برنامه ابلاغي سال 84 به منظور مطالعه و راه اندازي سرويس درنظر گرفته شده است. ليکن عملاً از آذر ماه سال ...
***2 تعريف ارتباطات : واژه « ارتباطات » در جوامع نوين به وسيله همه ، به کار مي رود.اين واژه براي توضيح خطاهاي اجتماع به طور کل و سازمانها به کار مي رود . در ادبيات رفتار سازماني تعريف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهيم اطلاعات که براي اين منظور ، سمبلهايي را به کار مي برند . ***3 هدف ارتباطات به طور کلي هدف از ارتباطات به وجود آوردن تغييرات در رفتار يا تغيير در آن د ...
***2 •مشاوره گروهي •در بحث خدمات مشاوره همواره تاکيد بر شناخت، توانايي ها، قابليت ها، رغبت ها، ماسئل ، نگرش ها، عقايد و ديگر ويژگيهاي فرد بوده است و از فرآيند مشاوره بعنوان تکنيکي براي کاربرد اين آگاهيها در کمک به فرد يادشده است . بديهي است بدليل تغيير و تحولات سريع و گسترده اجتماعي از طرفي و ادغام نهادهاي ايثارگري، تغيير هرم سني همسران و فرزندان شاهد و ايثارگر و نيازهاي جديد ...
***1 DNS مسئولیت حل مشکل اسامی کامپیوترها ( ترجمه نام به آدرس ) در یک شبکه و مسائل مرتبط با برنامه های Winsock را بر عهده دارد. بمنظور شناخت برخی از مفاهیم کلیدی و اساسی DNS ، لازم است که سیستم فوق را با سیستم دیگر نامگذاری در شبکه های مایکروسافت(NetBIOS ) مقایسه نمائیم . قبل از عرضه ویندوز 2000 تمامی شبکه های مایکروسافت از مدل NetBIOS برای نامگذاری ماشین ها و سرویس ها ی موجود ...
***2 مقدمه تعريف فرهنگ لغات از يادگيري: يادگيري عبارت است ازبدست آوردن دانش و يا فهم آن از طريق مطالعه، آموزش و يا تجربه همچنين گفته شده است که يادگيري عبارت است از بهبود عملکرد از طريق تجربه تعريف يادگيري ماشين: يادگيري ماشين عبارت است از اينکه چگونه ميتوان برنامه اي نوشت که از طريق تجربه يادگيري کرده و عملکرد خود را بهتر کند. يادگيري ممکن است باعث تغيير در ساختار برنامه و يا ...
***3 •پيش گفتار هر محصول ويژگيها و مشخصات خاصي دارد که بيش از هر گونه بررسي فني مالي و اقتصادي طرح لازم است اين خصوصيات به درستي شناخته شوند شناخت صحيح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون ترديد راهنماي مناسبي جهت تصميم گيريهاي لازم در انتخاب روش و عمليات توليد و محاسبات بعدي مورد نياز خواهد بود در اين ارتباط يکي از مؤثرترين روشهاي قابل استفاده، به کارگيري استانداردهاي مدرن ملي و ...
***2 هدف کلي : آشنايي دانشجويان ولو به اختصار نسبت به مفاهيم مختلفي که در فهم و تفسير قرآن مجيد به عنوان کتاب ديني مسلمانان لازم است و همچنين علومي که مي توان به کمک آن به فهم بيشتر قرآن مجيد پرداخت . ***4 هدفهاي رفتاري : آشنايي دانشجو با : تعاريف مختلف در باب تأويل و تنزيل فرق انزال و تنزيل علت تدريجي بودن نزول قرآن کريم ***5 تعاريف تفسير: 1- تفسير علمي است که از معني قر ...
***3 تعريف کار آفريني تعريف ساده کار آفريني: کار آفريني يعني راه اندازي واحدهاي توليدي جديد، بطوري که هم منجر به توليد فرصت هاي شغلي جديد شود و هم توليد ثروت حلال از طريق ايجاد ا رزش افزوده دنبال داشته باشد. تعريف علمي کارآفريني: کارآفريني فرايندي است با طعم کسب و کار که: - باعث ايجاد ((تغيير و تحول)) شود. - از طريق ((نوآوري)) محقق مي شود. - باني آن افرادي هستند ... - که ...
***2 •هدف کلي کتاب •هدف کلي اين درس آشنايي با نثر مصنوع در زبان فارسي است که با کليله و دمنه آغاز مي شود و در قرنهاي بعدي تحوّل مي يابد. اهداف ديگر اين درس عبارتند از: آشنا شدن با نثر دور? دوم غزنويان و سلاجقه از طريق آشنايي با شيوه نگارش اين کتاب، درک و دريافت مضامين و مفاهيم آن و آموختن لغات، ترکيبات، امثال و خصايص دستوري. ***3 •جايگاه درس درس کليله و دمنه در دو قسمت و براي ...
***3 آشنايي با مباحث بنيادي علم بيان از قبيل مجاز، تشبيه، استعاره، کنايه و مسائل نوين بلاغت امروزي از قبيل سمبل، تمثيل، اسطوره، آرکي تايپ اهداف درس ***4 •جايگاه درس •درس معاني و بيان از دروس پايه دوره کارشناسي زبان و ادبيات فارسي مي باشد ***6 1- توضيح سبک ادبي 2- توضيح موضوع علم بيان 3- تعريف علم بيان 4- توضيح اداي معناي واحد به طرق مختلف 5- ذکر فايده علم بيان 6- شناخت قرينه و ...
***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
***4 •تخمين نرخ جاري بيکاري در يک ناحيه بر مبناي مطالعه روزي چند هزار نفر از مردم، يا بررسي يک طرح جديد ترافيک برمبناي نظرخواهي از تعدادي از افراد يک منطقه،مثالهايي ازاين موضوع اند.موارد ديگري ازعدم حتميت وقتي پيش مي آيد که مشاهدات مکرر برروي يک پديده،نتايج متفاوتي به دست دهند،حتي اگر سعي کنيم عوامل مؤثر بر پديده اي را که قرار است مشاهده شود کنترل کنيم.مثلا"،همه درختان کاج ...
***3 چون اطلاعات کمي (اطلاعاتي که به صورت اعداد و ارقام بيان شدند ) قابل تفسير نيستند و براي همه کس يک معناي واحد دارد ، اما اطلاعات کيفي (توصيفي) اين طور نيستند ممکن است شنونده برداشت هاي متفاوتي از آن داشته باشد . اولين اقدام در رسيدن به اطلاعات عددي اندازه گيري است . اطلاعات به چند دست تقسيم مي شوند ؟ 2- مدل سازي رياضي را تعريف کنيد ؟ بيان مسئله به زبان رياضي را مدل سازي ...
***3 اصطلاحات و مفاهيم مربوط به ارزشيابي اندازه گيري آزمون آزمودن سنجش ارزشيابي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***4 ارزشيابي سنتي و کاستي هاي آن vسطحي سنجي vاعتبار و روايي اندک vاندازه گيري کمّي و غير مستقيم vمغالطه ي هدف و وسيله vمغالطه ي جزء و کل vاضطراب امتحان vفشار نهادي براي کسب نمره vايجاد رقابت نا مطلوب vامتحان ابزار تهديد و ارعاب vحذف يا کاهش خلاقيت vتقلّب vايجاد نگرش منفي نسبت ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***2 هدف هاي کلي کتاب اصول و مباني آموزش و پرورش آشنايي با مباني آموزش و پرورش به ويژه مباني فلسفي آموزش و پرورش ، و راهگشايي و راهنمايي به کاربرد اين اطلاعات در برنامه ريزي هاي درسي، طراحي آموزشي، مديريت و اداره کلاس است ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول دلايل دروني و بيروني براي ورود به جرگه معلمي را تشخيص دهيد و براي هر کدام 3 نمونه ذکر کنيد 2- ((توجيهات )) خود آگاه و ناخود آگاه را ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***2 vاين کتاب شامل سه بخش است : 1. بخش اول : تاريخ و مفهوم تکنولوژي آموزشي در جهان . 2. بخش دوم : آشنايي با طراحي منظم آموزشي . 3 . بخش سوم : معرفي رسانه ها . ***3 آشنايي با مفهوم تکنولوژي آموزشي ، طراحي منظم آموزشي و انواع رسانه ها . ***4 هدف هاي کلي : آ شنايي با تکنولوژي آموزشي ،تاريخچه و مفاهيم وابسته ***5 vمفهوم تکنولوژي آموزشي vتعريف ت ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***2 •نام بازي: جاي منه زودتر نشستم مهارت هاي حرکتي: جابه جايي-استواري مفاهيم حرکتي:مفهوم فضايي(شخصي)تلاش(سرعت)رابطه بااشياء شکل قرار گيري: به صورت دايره وسايل مورد نياز: تعدادي صندلي تعداد بازي کنان:6 تا 10 مفهوم علمي و شناختي: سرعت –چابکي –سرعت عکس العمل ***3 صندلي ها را کنار هم قرار داده بچه ها دور صندلي ها مي دوند يا تند راه مي روند با صداي قطع شدن اهنگ يا صداي دست ها بچه ها ...
***4 فرآيند و مسائل روز در رشد و تکامل هدفهاي کلي 1.آشنايي با تعريف، موضوع، هدف روان شناسي رشد 2.آشنايي با تعريف مفاهيم رشد، نمو، و نضج. 3.آشنايي با سرگذشت و تئوريهاي روان شناسي ***5 فرآيندهاي رشد و تکامل هر يک از ما فردي است بي همتا. افکار، احساسات، و رفتارهاي يک فرد به خودش اختصاص دارند و اگر چه شبيه همسالانش به نظر مي رسد. زيرا داراي همان دستگاههاي زيستي است که ديگران دارند ...
***2 بخش اول- شناخت و زمينه هاي يادگيري فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري تعريف يادگيري پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند که بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد. گروه ديگر از روان شناسان معتقدند که يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است. ***3 •فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري ماهيت يادگيرى يادگيرى به طور کلى ...
***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...
***2 مقدمه و معرفي درس برنامهسازي پيشرفته: بيان مفاهيم پيشرفته برنامهسازي با استفاده از زبان C ***3 منبع اصلي جهت مطالعه دانشجويان کتاب: برنامهنويسي به زبان C (ويرايش دوم) ***4 سابقه تاريخي زبان C زبان B زبان BCPL زبان C : در سال 1972 توسط دنيس ريچي طراحي شد. ***5 ويژگيهاي بارز زبان C .1C يک زبان مياني است ***6 سطوح زبان هاي برنامه سازي زبانهاي سطح پايين Assembl ...
***3 اهداف درس آشنايي با مفاهيم اوليه فناوري اطلاعات آشنايي با جامعه اطلاعاتي و تاثير فناوري اطلاعات بر وجوه مختلف آن مطالعه سواد اطلاعاتي، توسعه اطلاعاتي و الگوهاي مختلف آشنايي با معماري کامپيوتر و سيستم عامل آشنايي با شبکه هاي کامپيوتري، پروتکلها ، سرويسها و .. ***4 سيلابس درس مفاهيم اوليه فناوري اطلاعات شامل تعاريف ، مزايا ، معايب ، محدوديتها ، مقايسه فناوري مولد و فناوري ...
***2 مفهوم حقيقت مجازي •حقيقت مجازي Virtual Reality : • شبيه سازي فضاي سه بعدي توسط تکنيکهاي نرم افزاري روي فضايي که ذاتا دوبعدي است، بگونه اي که کاربر ميتواند به غير از مشاهده اين فضا در آن سير کرده و در محيط تغييراتي را نيز ايجاد نمايد • مثال: چرخاندن يک صفحه شطرنج و نگريستن به آن از زواياي مختلف و جابجا کردن مهره ها • قابليت تغيير اشياء در محيط VR بدليل حفظ دقيق مشخصات و ...
***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر ضرورت اين درس: ضرورت نياز به زبان هاي سطح بالا ضرورت ترجمه برنامه هاي نوشته شده با زبان سطح بالا به برنامه به زبان ماشين تنوع زبانهاي برنامه نويسي سطح بالا دروس پيش نياز: نوع درس: اجباري تعدادکل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس:10 ***4 فصل اول : مفاهيم اساسي اهداف آشنايي با سيکل زندگي نرم افزار آشنايي با الگوريتم ***5 1-1 سيکل زندگي نرم ...
***3 هدف کار در آزمايشگاه پژوهش در درستي مطالب نظري افزايش توانايي انديشيدن و استدلال ايجاد علاقه به دانش تجربي ايجاد مهارت در کار و حل دشواري هاي روزمره زندگي آساني انتقال مفاهيم فرا گيري انجام کار گروهي ايجاد حس اعتماد بنفس ***4 سلامتي در مرحله ي نخست ايمني در آزمايشگاه ايمني آزمايشگاه مکان آزمايشگاه تهويه مناسب جعبه کمک هاي اوليه کپسول آتش نشان دوش اضطراري ماسک هاي گاز محلول ...
***6 تعاريف و مفاهيم فرآيند q مجموعهاي از فعاليتهاي مرتبط به هم يا متعامل که وروديها را به خروجيها تبديل ميکند. مجموعه ورودي هاي يک فرآيند عمومأ خروجيهاي سايرفرآيندها هستند. فرآيندها در سازمان عمومأ برنامهريزي ميشوند و تحت شرايط کنترل شده به اجرا درميآيند تا ارزشافزوده ايجاد شود. يک فعاليت که با استفاده از منابع و بصورت هدايت شده در جهت کسب توانايي براي تبديل داده ها به ...
***11 علم بنيادي اساس علوم فيزيکي ديگر تقسيم بندي به پنج شاخه مکانيک ترموديناميک الکترومغناطيس نسبيت مکانيک کوانتمي پايه نظريه هاي آزمون در علوم نياز به داشتن سيستمهاي خودسازگار از واحدها براي اندازه گيري عدم قطعيتها ذاتي هستند نياز به قواعدي براي ارتباط با عدم قطعيتها اندازه گيري ***12 سيستمهاي استاندارد توافق با کشورهاي مختلف ?سيستم بين المللي SI -- توافق در يک کميته بين ...
***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural Business) •کسب وکار خانوادگي ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***3 ظهور سازمانها و گسترش آنها مديريت متناسب با ساختار ملاک درستي هر عمل نتيجه ***4 مديريت، فراگرد به کارگيري موثر و کارآمد منابع مادي و انساني بر مبناي يک نظام ارزشي پذيرفته شده است. اهداف تعيين شده ***6 مديريت يک فراگرد است؛ مديريت بر هدايت تشکيلات انساني دلالت دارد؛ مديريت موثر مبتني بر تصميمگيري مناسب و دستيابي به نتايج مطلوب است؛ مديريت کارآ، متضمن تخصيص و مصرف مدبرانه ...
***4 اهداف درس آشنايي دانشجويان با: مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن انواع بازار و محيط بازاريابي تقسيم بازار و تعيين بازار هدف نيازها و رفتار خريداران ***5 اهداف درس اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه تحقيقات بازاريابي سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***2 قبل از پرداختن به مدل ها و مدل سازي ها بهتر است يک بار مفاهيم متدلوژي را مرور کنيم : * رهنمون هاي جامعي هستند در جهت انجام و تکميل تمام فعاليت هاي SDLC (Software Development Life Cycle) . * مجموعه اي از مدل ها ، ابزار و تکنيک ها هستند . مدل ها Models * نمايش يک ”نمود“ مهم از دنياي واقعي ، نه مشابه اجسام واقعي . * تجريد استفاده شده براي مجزا کردن ، خارج از ”نمود“ . * ...
***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
***4 مديريت توليد انگيزه به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوي و عرفاني خويش ره صد ساله را يک شبه طي مي کردند .» سبب چه بود؟ در حالي که مباني معرفتي و مباحث فلسفه اخلاقي در قم تبيين و تدريس مي شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه قم رايج و داير بود و توصيه به اخلاق از اولين روزهاي آغاز زندگي طلبگي در دروس رسمي و در جلسات مختلف تکرار مي شد و علي الاصول در فضاي ...
***3 •اهداف رفتاري کل درس: دانشجو بايد بتواند پس از مشاهده اين برنامه ها: 1 - مديريت مالي را تعريف نمايد. 2 - اهداف مديريت مالي را برشمارد. 3 – مفهوم و نحوه محاسبه ارزش زماني پول را بداند. 4 - نحوه محاسبه ارزش انواع مختلف اوراق بهادار را بداند. 5 - مفهوم و نحوه محاسبه هزينه سرمايه را بداند. 6 - مفاهيم و روشهاي بودجه بندي سرمايه اي را بداند. 7 - ارتباط تصميمهاي مالي و ساختار ...