تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد مدیریت کسب و کار با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***6 رئوس مطالب اصلي و عمده: مقدمه 2- مفهوم طرح کسب و کار 3- اهميت طرح کسب و کار 4- موارد اصلي قابل بررسي طرح کسب و کار 5- علل شکست طرح هاي کسب و کار 6- نتيجه گيري ***7 بخش اول: مقدمه ***8 مقدمه يکي ازمهمترين فعاليتها درزندگي اجتماعي بشر امروزمديريت است که به کمک اين فعاليت مي توان ازطريق اصولي و باتوجه به منابع وامکانات موجود به نحو احسن به اهداف سازمان دست يافت. براي رسيدن به ...
***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural Business) •کسب وکار خانوادگي ...
رشته مدیریت بازرگانی ***3 مقدمه ای بر تجارت الکترونیک یابه تعبیر وسیعتر کسب وکار الکترونیکی در دنیایی که معاصرش هستیم بدون شک کسی نیست که ارزش وقت وکاربرد اطلاعات اگاهی نداشته باشد روزی نخستین رایانه در حجم یک ساختمان دوطبقه اختراع شد کمتر کسی باور داشت که این دسیتگاه عظیم الجثه روزی در ابعاد یک ساعت مچی موردبهره برداری قرار گیرد ***4 تکنولوژی اطلاعات وشبکه جهانی اینترنت تجارت ...
***4 خلاصه طرح عنوان: سازهاي چوبي(کارگاه ايکاروس) نوع توليدات: تخت خواب بوفه دراور کمد انواع ميز و... مديريت:آقاي محمد امين گريواني سرمايه گذاري اوليه:8000000 بازگشت سرمايه:2تا 4سال درآمد روزانه:20000تومان تا30000تومان درآمدماهيانه:500000تا700000تومان دربعضي ازروزدرآمدي کسب نميشود تعداد کارکنان:4نفر ***5 هر تخته MDF به ابعاد40/3در2متر ميباشدکه قيمتي معادل90000تومان داردوهر تخته ...
***3 مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط ديگر افراد اشاره مي کند. اين فرايند، وظايف يا فعاليت هاي برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را دربر مي گيرد. مفهوم مديريت ***4 •مديريت تغيير و نوآوري شرکتهاي بزرگ، تجارتخانههاي کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتي در ايالات و شهرها، بيمارستانها و حتي ادارات نظامي زير فشار قرار دارند تا تغيير و تحولي را در شيوه ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***5 تاريخچه: صنايع چوبي کاج که نمايشگاه ان واقع دراستان اردبيل ميدان قيام بطرف دروازه مشکين وکارگاه ان درشام اسبي مي باشد يک کارگاه نوپا مي باشد وقدمت ان به پنج سال مي رسد که با انديشه دوجوان فارغ التحصيل يکي در مديريت وديگري درعمران شروع به کار کرده است. ***6 اهداف ومشکلات: هدف کاج توليدات صنايع چوبي باکيفيت عالي وبا نازلترين قيمت وکمترين سود ممکن اما باتوليدات انبوه مي باشد ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***2 nفلسفه مديريت ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند ***3 بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر ...
***3 مديريت دانش – معرفي اگر ميدانستيم که چه چيزهايي را نمي دانيم ، موفقيتي صد چندان داشتيم . دانش مي داندکه چه چيزهايي را نمي داند . کسي خردمند و بابصيرت است که مطالب مفيدي را بداند نه مطالب زيادي را . فناوري با تغييري که در منطق رقابت بوجود مي آورد يگر نمي تواند بعنوان منبعي پايدار براي رسيدن به ميت رقابتي مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ...
***3 •پس از به وجود آمدن صنايع کشور و شکل گيري طبقه کارگر به ويژه با آغاز دوران سلطنت رضا شاه و از ابتداي قرن اخير، خواست ايجاد تشکل و آزادي فعاليت هاي سنديکايي و اتحاديهاي مستقل، اصلي ترين مطالبه جنبش کارگران و مزدبگيران ايراني بوده است. هرچند اين جنبش در مقاطع مختلف با سرکوبهاي خونيني نيز مواجه بوده است، اما به مدد مبارزات خستگي ناپذير کارگران و تلاشهاي بي دريغ پيشگامان ...
***2 lتارخچه و تعریف یک سیستم خبره lگذری بر سیستمهای خبره (Expert Systems) lاشاره : l در میان اهل فن و صاحبان اندیشه تعاریف و تفاسیر متنوعی دارد. در نگاهی کلی، استفاده از دلیل و برهان برای رسیدن به یک نتیجه از فرضیاتی منطقی با استفاده از روشهای معین، تعریفی از استدلال تلقی میشود؛ تعریفی که البته با دیدگاههای فلسفی و گاه ایدهآلگرایانه از استدلال تفاوت دارد. با این حال ...
***2 nاگر توانستید چیزی را بصورت کمی اندازه گیری نمایید ،موفق به کسب شناخت در مورد آن پدیده خواهید شد سیستم مدیریت کیفیت سازمان را قادر می سازد تا کیفیت را بطور اقتصای ایجاد کرده ، حفظ و بهبود بخشد سیستمهای مدیریت کیفیت مانند ISO 9001 در صورتی کاربردی و اثر بخش خواهند بود که مدیریت کیفیت جامع ایجاد و در مسیر بهبود مستمر با انجام کارگروهی هدفدار و آموزش مداوم به سمت نقص صفر و ...
***2 اگر توانستید چیزی را بصورت کمی اندازه گیری نمایید ،موفق به کسب شناخت در مورد آن پدیده خواهید شد سیستم مدیریت کیفیت سازمان را قادر می سازد تا کیفیت را بطور اقتصای ایجاد کرده ، حفظ و بهبود بخشد سیستمهای مدیریت کیفیت مانند ISO 9001 در صورتی کاربردی و اثر بخش خواهند بود که مدیریت کیفیت جامع ایجاد و در مسیر بهبود مستمر با انجام کارگروهی هدفدار و آموزش مداوم به سمت نقص صفر و حرکت ...
***1 nنوعی استراتژی کسب و کار است که هدفی فراتر ازتوجه به حجم معاملات دارد و نتیجه ان نیل به سود اوری بیشتر برای سازمان و افزایش رضایت مشتری است . nایجاد ارتباط با تک تک مشتریان ارزشمندازطریق استفاده موثر از اطلاعات حساب او((kotler,2003. nCRMواژه ای برای مجموعه متدولوژیها و فرایند ها و نرم افزارها و سیستم هایی استکه به موسسات و سازمان ها در مدیریت موثر و سازمان یافته ارتباط با ...
***2 oجهت ایجاد و انجام مدیریت بر امور بازرگانی در قدم نخست اشاره به دو نکته حائز اهمیت است: ◄ روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. ◄ پیاده سازی و مدیریت استراتژیک در چارچوب روشهای بکار گرفته شده. ***3 روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. -مشخص کردن هدف: چرا اقدام به انجام این کار می کنید و چگونه آنرا انجام خواهید داد؟ -استفاده از فرمول هدف گذاری هفت ...
***2 •بررسی فعالیتهای اتحادیه گازرسانان •اهمیت مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان •چگونگی فعالیت مدیریت امور بازرسی گاز این اتحادیه •رقبای مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان ***3 سیستم فعلی زمان اجرای بازرسی پرونده یک گازرسان تا زمان دریافت تایید نهایی مشخص نمیباشد (از یک هفته تا یک ماه به طول می انجامد). در سیستم فعلی گازرسانانی که فاقد صلاحیت فعالیت در این صنف ...
***3 پیشینه مکاتب بررسی های تاریخی نشان می دهد که در مورد چگونگی اداره سازمان ها (واحدهای تجاری / اداری) پیشینیان از جمله : مصریان ، چینی یان، ایرانیان، رومیان و آلمان ها و دیگران دارای بینیش ها و سیستم های خاص و متناسب با سازمان های اداری و تجاری خود بوده اند. . دوره ای که دانش مدیریت از ابتدای شکل گیری تاکنون طی نموده است و همچنین کلیه نظراتی که تا حال از طریق دانشمندان و ...
***2 جهت ایجاد و انجام مدیریت بر امور بازرگانی در قدم نخست اشاره به دو نکته حائز اهمیت است: روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. پیاده سازی و مدیریت استراتژیک در چارچوب روشهای بکار گرفته شده. ***3 روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. -مشخص کردن هدف: چرا اقدام به انجام این کار می کنید و چگونه آنرا انجام خواهید داد؟ -استفاده از فرمول هدف گذاری هفت پله ای ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
***2 در هزاره سوم همگام با تغییرات سریع در تکنولوژی خصوصاً تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطی بازارها نیز تغییر میکرده اند. امروزه سازمانها در دورافتادهترین کشورهای افریقایی نیز از روند فراگیر تجارت جهانی در امان نیستند و اگر نتوانند وارد بازارهای جهانی شوند و با سازمانهای بینالمللی رقابت کنند، در منطقه خود نیز از رقبای جهانی مصون نیستند. فشار رقابت جهانی و دسترسی مشتریان به ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
***5 تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه سازمانهای خارجی üتعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه Clarke : هر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاری از طریق ابزار الکترونیکی ، حتی تلفن و فاکس üتعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه اتحادیه اروپا : هر شکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی ، به صورت الکترونیکی تعامل کنند ****6 از دیدگاه صاحب نظران کشور ...
***3 مدیریت زنجیره تامین امروزه مدیریت زنجیره تامین به عنوان یکى از مبانى زیر ساختى پیادهسازى کسب و کار الکترونیک در دنیا مطرح است. این مقاله سعى دارد تا با روشن کردن مفاهیم اصلى مدیریت زنجیره تامین جایگاه آن را در توسعه فناورى اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیک تبیین کند. ***4 در رقابتهاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار ...
***4 üماهیت ( اساس ) رفتار سازمانی : پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت ، ماهیت و اساس این علم می باشد . üتعریف رفتار سازمانی : عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می د هند. ***5 üمدیریت : فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و ...
***4 کلیات درس وظیفه هر سازمانی در این جامعه متحول ایجاد نظم است که در این راستا عامل اساسی مورد نیاز برای نظم بخشیدن به هر سیستمی اطلاعات دقیق و بموقع می باشد در سراسر تاریخ، هم دولتها و هم سازمانهای بخش خصوصی، به کسب اطلاعات به منظور ایجاد تغییر و همچنین شناخت ساختار اولیه مناسب برای جامعه و سازمان علاقه نشان داده اند مطمئناً اگر اهداف دیگری در کار نباشد هر دو، تشکیلات وسیعی ...
***2 •تعریف سازمان: گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین شده برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری میکنند. ***3 •انواع سازمانها: •سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی •سازمانهای تولیدی و خدماتی •سازمانهای دولتی و خصوصی ***4 •سازمانهای انتفاعی: سازمانهایی هستند که با هدف کسب سود تشکیل میشوند. •سازمانهای غیر انتفاعی: این سازمانها، ...
(رشته مدیریت) ***2 مقدمه موفقیت هر سازمان در گرو تلفیق « منابع وارده » به یک سازمان یعنی نیروی انسانی ، سرمایه ، تکنولوژی ، مواد اولیه واطلاعات در جهت نیل به اهداف سازمانی است . انسان مهمترین عامل در جهت نیل به اهداف سازمانی به شمار می رود. ***3 فلسفه مدیریت منابع انسانی براین اساس استوار است که از یک طرف نیل به اهداف سازمانی را در گرو تامین نیاز های انسانی واز طرفی دیگر ، تامین ...
نام درس: مدیریت منابع انسانی؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: مدیریت منابع انسانی؛ مؤلف: سید حسین ابطحی؛ ***4 اهداف کلی فصل اول .1اهمیت و اهداف مدیریت منابع انسانی .2تعاریف و مفاهیم مدیریت منابع انسانی .3وظایف و مسؤلیت های مدیریت منابع انسانی .4 نقش سازمان امور اداری و وزارت کار و امور اجتماعی در مدیریت منابع انسانی ایران ***5 فصل اول: ماهیت مدیریت منابع انسانی ***6 ...
•نام درس: سیستم های اطلاعاتی مدیریت • نام کتاب: سیستم های اطلاعاتی مدیریت(مدل سازی اطلاعات) • نام مولف کتاب: دکتر علی رضائیان •تعداد واحد درسی: 3 واحد ***2 • فصل اول: نگاه کلی بر سیستمهای اطلاعاتی سیر تحول سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه ظهور سیستم اطلاعات مدیریت به اواخر دهه950 و رشد پردازش اطلاعات به بعد ازدهه 1960 بر می گردد.در حال حاضر پردازش اطلاعات به یک فعالیت عمده ...
***3 معرفي شرکت مايکروسافت n"Micro-soft" کوتاه شده کلمات (Microcomputer software) در ابتدا توسط Bill gates و Paul Allen در نيو مکزيکو سال 1975 ايجاد شد، که فعاليت آنان براي گسترش و فروش basic Interpreters براي Altair 8800 بود. سرانجام اين کمپاني توانست حکمفرماي تمام Operating سيستم ها شود. ***4 مدارک مايکرو سافت چيست ؟ دستيابي به مدارک قابل ارائه از طرف شرکت مايکروسافت بهترين ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***3 دولت الکترونيکي Egovernment:راهکارهاي پياده سازي دولت الکترونيک (قسمت اول( مقاله حاضرتحت عنوان" دولت الکترونيکي درعمل" تلاش مؤلفان حول موضوع مورد بحث پيرامون چالشهاي موجود برسرراه تحقق پديده جديد دولت الکترونيک و موانععمده پيشرفت مطلوب است. مقاله حاضر سعي شده تا به راهبرد و راهکارهاي عملي برخي کشورهاي پيشرو در حوزه دولت الکترونيکيبپردازد و ...
***2 معرفي ASP.Net ***3 چکيده: .NET يک API جديد است که ابزارهاي جديدي را براي نوشتن برنامه هاي کاربردي تحت Windows و Web را مهيا ميکند که اين سايت توسط اين زبان نوشته شره است که در مورد شرکت الکتريک خودرو شرق ميباشد که اين شرکت در کيلومتر 2 جاده آسيايي مشهد به قوچان واقع گرديده که هم اکنون با تعداد 814 نفر پرسنل مشغول فعاليت توليدي مي باشند و زير مچموعه گروه صنعتي قطعات اتوبيل ...
***6 تعاريف و مفاهيم فرآيند q مجموعهاي از فعاليتهاي مرتبط به هم يا متعامل که وروديها را به خروجيها تبديل ميکند. مجموعه ورودي هاي يک فرآيند عمومأ خروجيهاي سايرفرآيندها هستند. فرآيندها در سازمان عمومأ برنامهريزي ميشوند و تحت شرايط کنترل شده به اجرا درميآيند تا ارزشافزوده ايجاد شود. يک فعاليت که با استفاده از منابع و بصورت هدايت شده در جهت کسب توانايي براي تبديل داده ها به ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***2 •مفاهيم حسابداري صنعتي مقدمه : حتماً تاکنون بارهاو بارها با اين واژه برخورد داشته ايد . به راستي حسابداري بهاي تمام شده چيست ؟ چرا مديران مالي سازمانها همواره سعي دارند تا خود را به مرحله اي برسانند که بتوانند از اين شاخه از فن حسابداري استفاده نمايند ؟ آيا اين درست است که بعضي ميگويند به واقع نميتوان حسابداري بهاي تمام شده را به صورت کامل در شرکتهاي ايراني پياده سازي نمود ...
***3 يکي از مباحث مهم در مديريت مالي اندازه گيري و کاربرد هزينه سرمايه شرکت مي باشد که معمولاً در اتخاذ تصميمات سرمايه گذاري و هم چنين راههاي مختلف تامين مالي به عنوان اصل مهم تلقي مي شود. براي محاسبه سرمايه شرکت ابتدا بايستي راههاي مختلف کسب مانع مالي را بشناسيم . تامين مالي به اشکال مختلف صورت مي پذيرد : استقراض . صدور سهام . انباشت کردن سود شرکت اما به طور کلي 2 نوع است : ...
***2 چکيده NET يک API جديد است که ابزارهاي جديدي را براي نوشتن برنامه هاي کاربردي تحت Windows و Web را مهيا ميکند که اين سايت توسط اين زبان نوشته شره است که در مورد شرکت الکتريک خودرو شرق ميباشد که اين شرکت در کيلومتر 2 جاده آسيايي مشهد به قوچان واقع گرديده که هم اکنون با تعداد 814 نفر پرسنل مشغول فعاليت توليدي مي باشند و زير مچموعه گروه صنعتي قطعات اتوبيل ايران( IAP ( مي باشد. ...
***6 اهداف این درس در این درس به بخشی از مفاهیم مبنایی دانش و تکنولوژی پایگاه دادهها و اصول مدلسازی و طراحی آن پرداخته میشود. پایگاه داده و عناصر اصلی محیط آن معرفی میشود. با مدلسازی معنایی دادهها و محیط انتزاعی آشنا میشویم. سطوح معماریهای پایگاه دادهها بیان میشود. سیستم مدیریت پایگاه دادهها (DBMS) و اجزاء آن شرح داده میشود. به انواع معماریهای سیستم پایگاهی و مفاهیم ...
***2 در عصری که هم از اساتید مدیریت تمجید میشود و هم انتقاد، به نظر میرسد مایکل پورتر یکی از معدود کسانی است که هم توانسته خود را به اثبات برساند و هم این که در جهان کسب و کار تقریباً بدون انتقاد باقی بماند. پورتر، از زمان چاپ نخستین کتاب به نام استراتژی رقابتی در سال 1980، به یکی از بزرگترین متفکران استراتژیک تبدیل شد. مایکل پورتر (MICHAEL E. PORTER) در سال ۱۹۴۷ در آمریکا به ...
***3 nتعریف مدیریت جامع کیفیت مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود. ***4 ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت فرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد. ...
***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...
***4 تعالی سازمانی رشد و ارتقای سطح یک سازمان در تمامی ابعاد. کسب رضایتمندی کلیه ذینفعان. ایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان. تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت. ***5 ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در مسیر تعالی،کمک به درک فاصله بین اهداف و واقعیت ها و ترغیب سازمانها به یافتن راه حلهای بهبود. مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد ...
***4 موسساتی هستند که با میزان متفاوتی از سرمایه ،نیروی کار،وحجم محصولات یا گردش جاری بعنوان اجزای حیاتی رشد در اقتصاد جهانی ایفای نقش می نمایند .این بنگاهها اغلب بر منابع داخلی متکی بوده برروند رشد اشتغالزایی کمک می نمایند بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد کشورها از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد . نقش این بنگاهها نه فقط به جهت تعدد و تنوع فعالیت آنها ، بلکه بدلیل مشارکت اینگونه ...
***4 چرا روز ملی ارتباطات و روابط عمومی؟ تعریف روابط عمومی تاریخچه روابط عمومی ( ایران و جهان ) وظایف روابط عمومی روابط عمومی کارآمد تکنیکهای روابط عمومی سنتی روابط عمومی الکترونیک تکنیکهای روابط عمومی مدرن ***5 ارتباطات زیربنای توسعه روابط عمومی ابزار اطلاع رسانی دولت روابط عمومی ابزار کاهش شکاف دولت-ملت ضعف دستگاه اطلاع رسانی دولت ***6 کوشش مدیران برای ترغیب مردم یا نفود در ...
***1 اصول بازاریابی تلفنی یکی از تاکتیک های مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود. ازطرفی، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مدیریت زمان برای نیل به اهداف بنگاههای اقتصادی و همچنین اثربخشی بیشتر شیوه ...
***13 رئوس مطالب اصلی و عمده: مقدمه ای بر مفاهیم پایه و عملیاتی 2- انتخاب، تعریف و بیان مسأله تحقیق 3- تدوین فرضیه 4- روش های تحقیق 5- جامعه آماری، نمونه و نمونه گیری 6- روش های جمع آوری اطلاعات 7- تجزیه و تحلیل اطلاعات 8- نتیجه گیری و ارایه پیشنهادها 9- روش تدوین و نگارش گزارش نهایی ***16 nشناخت فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق واقعیت های جهان هستی وکشف حقیقت پدیده ها به ...
***6 در این درس به بخشی از مفاهیم مبنایی دانش و تکنولوژی پایگاه دادهها و اصول مدلسازی و طراحی آن پرداخته میشود. پایگاه داده و عناصر اصلی محیط آن معرفی میشود. با مدلسازی معنایی دادهها و محیط انتزاعی آشنا میشویم. سطوح معماریهای پایگاه دادهها بیان میشود. سیستم مدیریت پایگاه دادهها (DBMS) و اجزاء آن شرح داده میشود. به انواع معماریهای سیستم پایگاهی و مفاهیم اساسی مدل ...
***3 uآشنایی با مهمترین مفاهیم اقتصادی نظیر هزینه فرصت، کمیابی، منحنی امکانات تولید، نظامهای مختلف اقتصادی، عرضه، تقاضا، تولید، رفتار مصرف کننده و مطلوبیت، کشش، بازارهای مختلف و ... و بررسی ابعاد و جوانب گوناگون مسائل مطروحه فوق در زمره مهمترین اهداف این درس میباشند. ***4 درس اقتصاد خرد بعنوان نخستین درس در سلسله دروس اقتصادی رشته مدیریت بوده و چون بسیاری از مفاهیم بنیادی که در ...
***5 مقدمه:پیدایش شرکتهای سهامی تا پایان قرن هیجدهم میلادیواحدهای انتفاعی یا به صورت موسسات انفرادی و یا به صورت شرکتهای غیر سهامی یعنی با مالکیت چند نفر شریک تاسیس می گردید .به علت اوضاع سیاسی در اروپا در قرن هفدم و هیجدهم و پیشرفت علم مخصوصاً علوم تجربی و استفاده کاربری از آنها در معیشت افراد بشر مثلاٌ در کشاورزی استفاده از ماشین تخم پاشی که توسط جتروتال بین سالهای 1647 تا ...
***2 •مدیریت=رهبری=نفوذ •نفوذ:ترغیب فرد به همکاری و همدلی با یکدیگر و با بصیرت کامل •موقیت هر کسب و کار در گرو برقراری ارتباط موثر یک مدیر با کارکنانش است که نفوذ عامل حیاتی در موقیتهای رفتاری یک مدیر است. •3 مهارت اساسی نفوذ: شناخت انطباق مهارت برقراری ارتباط راغبانه ***3 •ارتقاء مهارت تشخیص وشناخت هرچه بیشتر مدیران از طریق تجزیه و تحلیل مراودهای صورت میگیرد: •تجزیه و تحلیل ...
***2 مفاهيم اوليه کسب و کار ***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural ...
***6 •کليات طرح کسب و کار عنوان طرح: توليد مقواي بسته بندي شرح مختصري از طرح: مرحله 1- مواد اوليه ( کاغذ و کارتن خريداري شده) به ايجاد سفارش داده شده مشتريان توسط دستگاه برش قطع و برش داده شده ميشود . مرحله 2- در مرحله دوم برروي درب برخي مقوا بوسيله دستگاه چاپ مشخصات سفارش شده مشتريان و همچنين مشخصات شرکت به چاپ مي رسد . مرحله 3- در اين مرحله درب کارتن و زيره آن به صورت بسته هاي ...
***11 •شرح کسب و کار مشخص کنيد ايده شما چيست؟ آيا فکر اين کسب و کار، عملي است ؟ ايده کسب وکار دقيقا آن چيزي است که مي خواهيد انجام دهيد . در اين قسمت، خواننده بايد دقيقا بفهمد که ايده کسب و کار شما چيست؟ شکل کسب و کار نوع کسب و کار نوع محصولات يا خدمات جنبه هاي منحصر به فرد و خصوصيات ويژه ***12 با پاسخ به سؤالات زير، توجيه اقتصادي و اجرايي براي ايده خود خواهيد داشت: •ايده شما چه ...
***3 تعريف کار آفريني تعريف ساده کار آفريني: کار آفريني يعني راه اندازي واحدهاي توليدي جديد، بطوري که هم منجر به توليد فرصت هاي شغلي جديد شود و هم توليد ثروت حلال از طريق ايجاد ا رزش افزوده دنبال داشته باشد. تعريف علمي کارآفريني: کارآفريني فرايندي است با طعم کسب و کار که: - باعث ايجاد ((تغيير و تحول)) شود. - از طريق ((نوآوري)) محقق مي شود. - باني آن افرادي هستند ... - که ...
***11 مشخص کنید ایده شما چیست؟ آیا فکر این کسب و کار، عملی است ؟ ایده کسب وکار دقیقا آن چیزی است که می خواهید انجام دهید . در این قسمت، خواننده باید دقیقا بفهمد که ایده کسب و کار شما چیست؟ شکل کسب و کار نوع کسب و کار نوع محصولات یا خدمات جنبه های منحصر به فرد و خصوصیات ویژه ***12 با پاسخ به سؤالات زیر، توجیه اقتصادی و اجرایی برای ایده خود خواهید داشت: •ایده شما چه نیازی را ...
***2 همیشه افرادى هستند که با علاقهى زیادى از ایدههایشان صحبت به میان مىآورند؛ از کارهایى که تا به حال انجام دادهاند و از کارهاى بزرگى که مىخواهند به راه اندازند، مىگویند. بعضى از این افراد همیشه در افکارشان سردرگم هستند. اینگونه افراد رؤیاها و ایدههاشان را مرتب نمىکنند و خیلى وقتها پیش مىآید که حرف قبلى خودشان را تغییر مىدهند؛ یا جور دیگرى آن را بیان مىکنند، یا ...
***2 •نکته سرا طرح کسب و کار هر روز هزاران سیب در اطراف ما از درختان فرو می ریزد ، اما آنچه وجود ندارد دیدگان نیوتنی است. و یک نکته مهم : مطالعه و داشتن اطلاعات بروز، فاکتور بسیار مهم در موفقیت کسب وکار در بازار امروز می باشد ***3 •طرح کسب و کار •فلسفه پیدایی طرح کسب و کار: انسان های بیشماری دارای افکار و تصورات ذهنی خلاقانه و خاصی می باشند که برای عملیاتی کردن آن نیاز به مطرح ...
رشته مدیریت 3 واحد درسی منبع : آمار وکاربرد آن در مدیریت مؤلف : دکتر عادل آذر - دکتر منصور مومنی انتشارات سمت - تهران 1383 ***4 •طرح درس کلیات مطالعه توصیفی داده های طبقه بندی شده طبقه بندی و توصیف هندسی مشاهدات آماری توصیف مقداری مشاهدات طبقه بندی شده مبادی احتمال توابع احتمال گسسته توابع احتمال پیوسته توزیع نرمال نظریه تصمیم ***5 •اهداف درس معرفی علم آمار آشنایی با داده های ...
نام درس : آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 تعداد واحد : 3 نام منبع درس : آمار و کاربرد آن در مدیریت ( جلد 1 و 2 ) مؤلف : عادل آذر - منصور مؤمنی ***2 جایگاه و هدف درس این درس یکی از دروس اصلی رشته مدیریت بوده و هدف آن آشناسازی دانشجویان با علم آمار و نحوه بکارگیری آن در دانش مدیریت است ***3 چارچوب کلی درس برای این درس ، کلیه فصل های هشتگانه جلد اول و فصل 18 جلد دوم کتاب به استثناء ...
تعداد واحد: 3 واحد نام منبع : ریاضیات پایه مؤلف: لیدا فرخو ناشر: دانشگاه پیام نور ***4 هدف کلی درس هدف کلی این درس آموزش مباحثی از ریاضیات است که دانشجویان رشته های رشته های علوم انسانی دردروس تخصصی خود به آنها نیاز خواهند داشت. ***6 در آغاز هر فصل نکاتی به عنوان راهنمای مطالعه وهدف کلی آمده است،که به شما کمک می کند تا منظور کل آن فصل را دریابید،درقسمتی که با عنوان هدف های ...
***3 اهداف معرفی تجارت الکترونیک به عنوان ابزار کسب و کار قرن ویژگی ها و ضرورتهای تجارت الکترونیک جایگاه ایران و جهان در تجارت الکترونیک زیر ساختهای لازم برای تحقق تجارت الکترونیک در ایران نحوه ورود یک بنگاه به تجارت الکترونیک چند نمونه عملی موفق در تجارت الکترونیک ***4 مقدمه مدیری که به دانایی ، فکر و اندیشه ، نوآوری و خلاقیت بپردازد مدیر جهان اول است مدیری که فقط به فکر سیستم ...
***2 مقدمه انبارداري يک خدمت اقتصادي است و عبارت از تهيه و نگهداري کالا به منظور عرضه به موقع آن يا گسترش دادن مدت عرضه آن است به نحوي که کالا براي مدت بيشتري قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوري انبارداري ها حلقه هايي از زنجيره توليد ، انتقال ، توزيع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسطه را درانتقال کالا از مناطق توليد به بازارهاي مصرف وسپس توزيع محلي برعهده دارند . ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
پاياننامه براي دريافت درجه کارشناسي در رشته مهندسي فناوري اطلاعات (IT) ***2 مقدمه امروزه اکثر تکنولوژي هاي جديد به دنبال راه هايي هستند که منجر به صرفه جويي در زمان، هزينه و انرژي شوند. طرح پيشنهادي ما که در اين پروژه به آن مي پردازيم نيز به دنبال رسيدن به چنين هدفي است در اين ارائه خواهيم ديد که چگونه مديريت يک شبکه کامپيوتري که از ارکان اصلي آن است از راه دور و تنها با فشار ...
***2 تأثير پيوسته روي کارکرد شرکتي برخي پژوهشها نشان ميدهد که اجراي سيستمهاي طرح ريزي محل شرکت EPR بهبوددهنده کارکرد شرکت است در صورتيکه پژوهش ديگري نشان ميدهد که مشمول انگيزه هاي کارکرد غير مالي NFPI در قرردادهاي جبراني اجرائي نيز افزايش دهنده کارکرد است . چون سيستم هاي EPR طراحي ميشوند براي تغيير شاخص هاي کارکرد کليدي در طبيعت بطور مالي و غيرمالي هستند . سوال پژوهش اوليه ...
***2 تشخيص و استفاده خلاقانه از فرصتهاي موجود براي تبديل اين فرصتها به موقعيتهاي تجاري سود آور فرايند خلق محصول جديد از طريق فعاليت تجاري با صرف زمان و انرژي لازم و در نظر گرفتن ريسکهاي مالي و رواني و اجتماعي است که در نهايت به دريافت پاداشهاي مالي و رضايت شخصي مي انجامد. ***4 اهميت کارآفريني سازماني در ايران سازمان هاي بزرگ ايراني دولت کارآفرين سازمان هاي بزرگ ايراني درصد قابل ...
***4 مقدمه با توجه به تعريفي که امروزه از کار آفرِين به عنوان فردي داراي ايده و فکر جديد و از طريق ايجاد يک کسب و کار کسب مثل کار منزل، کسب و کار مجازي ، کسب و کار مغازه يا شرکت که توأم با منابع و مخاطره انگيز مالي و اجتماعي است و با هدف ارائه محصول يا خدمت جديد به بازار ارايه مي نمايد و همين طور نقش به سزايي که اين افراد در نظام کاري يک جامعه دارند توجه بيشتري را به اين مقوله ...
***5 مقدمه تقاضاي مداوم براي سبزي هاي تازه و فراورده ها در بازار هاي کشور نشان دهنده عظيم بودن نقش اقتصادي صنعت توليد سبزي وسهم آن در بر آورد کردن عمده رژيم هاي غذايي است متخصصين علم تغذيه معتقدندکه مصرف سبزي وميوه به صورت تازه يافراورده اي ازبروزناراحتيهاي ناشي ازفقرغذايي جلو گيري مي کند.خوشبختانه مصرف سبزي و ميوه به صورت تازه در ايران بسيار رايج است. ...
***4 صورت مسأله: ايجاد يک ميليون فرصت شغلي در سال از طريق ايجاد يکصد هزار کسب و کار در سال - افزايش ظرفيتهاي کسب و کارهاي موجود - اتمام پروژه هاي نيمه تمام - ايجاد کسب و کار هاي جديد ***5 پيش نياز اشتغال توسعه کارآفريني پيش نياز کارآفريني توسعه انواع کسب وکار پيش نيازکسب و کار برقراري محيط مناسب و فضاي کسب و کار پيش نياز محيط کسب و کار ...
***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...