تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد مدیریت دارایی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***5 مديريت دارايي هاي جاري مقدمه : براي بسياري از شرکتها سهم سرمايه گذاري در دارايي هاي جاري از کل دارايي ها بيش از 50% است . مديريت دارايي هاي جاري بيشتر از مديريت هزينه ماشين آلات و تجهيزات نيازمند دقت است . ***6 جنبه هريک از دارايي ها : 1- ويژگيهاي اصلي دارايي مورد نظر و چگونگي کاربرد آن در شرکت 2- هزينه و فايده سرمايه گذاري در دارايي ها 3- مخاطره سرمايه گذاري در دارايي ها ...
تالیف : دکتر مهدی تقوی رشته های حسابداری و مدیریت تهیه کننده : مهدی هدایتیان ***2 جایگاه درس این درس در نیمسال ششم و بعد از گذراندن درس مدیریت مالی 1 بایستی خوانده شود ***5 مدیریت دارایی های جاری مقدمه : برای بسیاری از شرکتها سهم سرمایه گذاری در دارایی های جاری از کل دارایی ها بیش از 50% است . مدیریت دارایی های جاری بیشتر از مدیریت هزینه ماشین آلات و تجهیزات نیازمند دقت است . ...
***3 •تاريخچه فعاليت شرکت : شرکت سهامي خاص آزمايشگاه فني و مکانيک خاک طبق مصوبه مورخ 28 فروردين ماه 1362 مجلس شوراي اسلامي تاسيس و در تاريخ 11/3/1366 تحت شماره 65535 در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجارتي تهران به ثبت رسيده است . طبق قانون تاسيس شرکت ، رياست مجمع عمومي به عهده وزير راه وترابري مي باشد . قبل از تاسيس شرکت فعاليتهاي آن طبق مصوبات هيئت دولت تحت نام بنگاه آزمايشگاه فني ...
***3 تعريف فنّاوري اطلاعات شاخهاي ازفنّاوري است که با استفاده از سختافزار، نرمافزار، شبکه افزار وفکرافزار، مطالعه وکاربرد داده وپردازش آن را درزمينههاي: ذخيره سازي، دستکاري، انتقال، مديريت، جابهجايي، مبادله، کنترل، سوييچينگ ودادهآمايي خودکار امکانپذير ميسازد. ***4 تعريف جامعه اطلاعاتي جامعهاي است که شاخصهاي آن تراکم بسيار زياد اطلاعاتي درزندگي روزمره شهروندان، استفاده ...
***3 يکي از مباحث مهم در مديريت مالي اندازه گيري و کاربرد هزينه سرمايه شرکت مي باشد که معمولاً در اتخاذ تصميمات سرمايه گذاري و هم چنين راههاي مختلف تامين مالي به عنوان اصل مهم تلقي مي شود. براي محاسبه سرمايه شرکت ابتدا بايستي راههاي مختلف کسب مانع مالي را بشناسيم . تامين مالي به اشکال مختلف صورت مي پذيرد : استقراض . صدور سهام . انباشت کردن سود شرکت اما به طور کلي 2 نوع است : ...
***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...
***2 کنترل موجودی موجودی : اجناس ، مصالح ، مواد و قطعاتی که در امر تولید و فروش و اداره کردن صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت موجودی ها موجودی ها از جمله دارائی هایی هستند که نیازمند توجه دقیق مدیریت واحد های تجاری تولیدی می باشند. ***3 دو ویژگی مهم موجودی ها : 1- مقدار زیادی ازمنابع واحد تجاری تولیدی در موجودی ها نهفته است. مطالعه و بررسی روی تراز نامه شرکت ها نشان می دهد ...
***3 lدستورالعمل اجرایی ماده 144 قانون برنامه چهارم توسعه lاقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران lموضوع قیمت تمام شده فعالیتها و خدمات) lماده 15_ تشویق کارکنان و مدیران واحد مجری lصرفهجویی حاصل از تفاضل بین قیمت تمام شده مورد توافق در توافقنامه مبادله شده با مدیر واحد مجری (اعتبارات مصوب) و هزینههای قطعی فعالیت یا خدمات در همان سال، در طول برنامه چهارم به شرح ذیل ...
***4 استاندارد حسابداري شماره 14 نحوه ارائه داراييهاي جاري و بدهيهاي جاري اين استاندارد بايد با توجه به ”مقدمهاي بر استانداردهاي حسابداري“ مطالعه و بکارگرفته شود. ***5 مقدمه از جمله اطلاعات مفيدي که ميتواند در تحليل وضعيت مالي واحدتجاري براي استفادهکنندگان صورتهاي مالي مفيد واقع شود، ارائه جداگانه داراييهاي جاري و بدهيهاي جاري در ترازنامه ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
پاياننامه براي دريافت درجه کارشناسي در رشته مهندسي فناوري اطلاعات (IT) ***2 مقدمه امروزه اکثر تکنولوژي هاي جديد به دنبال راه هايي هستند که منجر به صرفه جويي در زمان، هزينه و انرژي شوند. طرح پيشنهادي ما که در اين پروژه به آن مي پردازيم نيز به دنبال رسيدن به چنين هدفي است در اين ارائه خواهيم ديد که چگونه مديريت يک شبکه کامپيوتري که از ارکان اصلي آن است از راه دور و تنها با فشار ...
***3 مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط ديگر افراد اشاره مي کند. اين فرايند، وظايف يا فعاليت هاي برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را دربر مي گيرد. مفهوم مديريت ***4 •مديريت تغيير و نوآوري شرکتهاي بزرگ، تجارتخانههاي کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتي در ايالات و شهرها، بيمارستانها و حتي ادارات نظامي زير فشار قرار دارند تا تغيير و تحولي را در شيوه ...
***2 ارتباطات بدون شک ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي کند. از طرف ديگر،ارتباطات معمولاً بعنوان ريشه هاي واقعي هم? مشکلات جهان است. ***3 نقش ارتباطات سنتي به عقيد? ”هنري فايول“ اگر در يک سازمان فرضي، کانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود و طبق نمودار زير فرد F بخواهد با فرد P ارتباط برقرار کند، از طريق: E-D-C-B-A-L-M-N-O-P بايستي ارتباط برقرار شده و سپس ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***3 ظهور سازمانها و گسترش آنها مديريت متناسب با ساختار ملاک درستي هر عمل نتيجه ***4 مديريت، فراگرد به کارگيري موثر و کارآمد منابع مادي و انساني بر مبناي يک نظام ارزشي پذيرفته شده است. اهداف تعيين شده ***6 مديريت يک فراگرد است؛ مديريت بر هدايت تشکيلات انساني دلالت دارد؛ مديريت موثر مبتني بر تصميمگيري مناسب و دستيابي به نتايج مطلوب است؛ مديريت کارآ، متضمن تخصيص و مصرف مدبرانه ...
***4 اهداف درس آشنايي دانشجويان با: مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن انواع بازار و محيط بازاريابي تقسيم بازار و تعيين بازار هدف نيازها و رفتار خريداران ***5 اهداف درس اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه تحقيقات بازاريابي سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي ...
***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
***2 مديريت امور دفتري: مجموعه اصول و روشهايي است که ناظر بر دريافت و ثبت، تهيه و صدور نامه هاي اداري مي باشد و موجب هماهنگي، کنترل و بهبود روشهاي گردش نامه هاي اداري در کليه سطوح سازماني مي باشد. امور دفتري يا سيستم گردش نامه هاي اداري دريافت،ثبت، ارجاع ،پيگيري وصدور مي شودو هر کدام از مداحل مذکور نيز از اقدامها و مراحل جزيي تري برخوردارمي باشد. ***3 دبير خانه: دبيرخانه و دفاتر ...
***4 مديريت توليد انگيزه به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوي و عرفاني خويش ره صد ساله را يک شبه طي مي کردند .» سبب چه بود؟ در حالي که مباني معرفتي و مباحث فلسفه اخلاقي در قم تبيين و تدريس مي شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه قم رايج و داير بود و توصيه به اخلاق از اولين روزهاي آغاز زندگي طلبگي در دروس رسمي و در جلسات مختلف تکرار مي شد و علي الاصول در فضاي ...
***2 nفلسفه مديريت ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند ***3 بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر ...
***3 مديريت دانش – معرفي اگر ميدانستيم که چه چيزهايي را نمي دانيم ، موفقيتي صد چندان داشتيم . دانش مي داندکه چه چيزهايي را نمي داند . کسي خردمند و بابصيرت است که مطالب مفيدي را بداند نه مطالب زيادي را . فناوري با تغييري که در منطق رقابت بوجود مي آورد يگر نمي تواند بعنوان منبعي پايدار براي رسيدن به ميت رقابتي مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***3 •اهداف رفتاري کل درس: دانشجو بايد بتواند پس از مشاهده اين برنامه ها: 1 - مديريت مالي را تعريف نمايد. 2 - اهداف مديريت مالي را برشمارد. 3 – مفهوم و نحوه محاسبه ارزش زماني پول را بداند. 4 - نحوه محاسبه ارزش انواع مختلف اوراق بهادار را بداند. 5 - مفهوم و نحوه محاسبه هزينه سرمايه را بداند. 6 - مفاهيم و روشهاي بودجه بندي سرمايه اي را بداند. 7 - ارتباط تصميمهاي مالي و ساختار ...
***2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ...
***2 •تعريف استراتژي: •واژه استراتژي به چهار مقوله استناد مي کند: .1نهادينه ساختن خشونت .2فعال سازي ذهن .3بهبود بخشيدن به تصويرگري ذهن .4روش شناسي منفک بودن از زمان ***3 •توجه به عامل زمان و تفکيک آن به دو سطح: •زمان تاکتيک، که گردش آن بدون توقف و پيوسته است و انجام امور خرد و بي نهايت مولد در حيات يک موسسه، شرکت و سازمان را شامل مي شود. • •زمان استراتژيک، که گردش آن ناپيوسته ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***4 * نیروی انسانی * مواد اولیه * لوازم وماشین ها (شامل تسهیلات و انرژی) * پول * اطلاعات(داده) ***5 nچگونگی مدیریت منابع اکتساب * آماده کردن وجمع بندی * استفاده بهینه * جایگزینی ***6 انواع کاربران * مدیران * غیر مدیران * تشکیلات و سایر افراد شرکت ***16 مقایسه سیستم دور باز و سیستم دور بسته سیستمهای باز : با محیط خارجی به وسیله جریان منابع مرتبط است سیستمهای بسته : با محیط خارجی ...
***6 •هدف مدیریت مالی: هدف اصلی مدیریت مالی، بکارگیری مهارتهائی است که با استفاده از آن مهارتها هدف اصلی بنگاههای اقتصادی، که همانا حداکثر کردن ثروت صاحبان بنگاه است، محقق گردد. ***7 •هدف اصلی بنگاههای اقتصادی: §برخی افراد هدف اصلی بنگاههای اقتصادی را حداکثر کردن سود می دانند. اما این دیدگاه به دلایل زیر اشکال دارد: •کلمه سود دارای تعاریف مختلفی است. •سودی که در حسابداری تعریف ...
***3 مقدمه ای بر مدیریت پروژه مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسک و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است که هم نیازهای مشتریان (کسانیکه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای کاربران را برآورده کند. این حقیقت که پروژه ...
***3 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 nاگر توانستید چیزی را بصورت کمی اندازه گیری نمایید ،موفق به کسب شناخت در مورد آن پدیده خواهید شد سیستم مدیریت کیفیت سازمان را قادر می سازد تا کیفیت را بطور اقتصای ایجاد کرده ، حفظ و بهبود بخشد سیستمهای مدیریت کیفیت مانند ISO 9001 در صورتی کاربردی و اثر بخش خواهند بود که مدیریت کیفیت جامع ایجاد و در مسیر بهبود مستمر با انجام کارگروهی هدفدار و آموزش مداوم به سمت نقص صفر و ...
***2 اگر توانستید چیزی را بصورت کمی اندازه گیری نمایید ،موفق به کسب شناخت در مورد آن پدیده خواهید شد سیستم مدیریت کیفیت سازمان را قادر می سازد تا کیفیت را بطور اقتصای ایجاد کرده ، حفظ و بهبود بخشد سیستمهای مدیریت کیفیت مانند ISO 9001 در صورتی کاربردی و اثر بخش خواهند بود که مدیریت کیفیت جامع ایجاد و در مسیر بهبود مستمر با انجام کارگروهی هدفدار و آموزش مداوم به سمت نقص صفر و حرکت ...
***2 با سه کلمه زیر سر و کار داریم : TQM در تجزیه لغت فراگیر: نشان دهنده همه گیر بودن آن است کیفیت: درجه تطابق کالای تولید شده یا خدمت ارایه شده با نیاز مشتری بیان می کند مدیریت: فن –هنر- یا روش اداره کردن –کنترل کردن و... است . ***3 lفراهم آوردن محصول با کیفیت برای مشتریان است که انجام این کار افزایش بهره وری و کاهش هزینه را در بر دارد lبا کیفیت بالاتر محصول و قیمت کمتر آن ...
***2 ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب ...
***1 nنوعی استراتژی کسب و کار است که هدفی فراتر ازتوجه به حجم معاملات دارد و نتیجه ان نیل به سود اوری بیشتر برای سازمان و افزایش رضایت مشتری است . nایجاد ارتباط با تک تک مشتریان ارزشمندازطریق استفاده موثر از اطلاعات حساب او((kotler,2003. nCRMواژه ای برای مجموعه متدولوژیها و فرایند ها و نرم افزارها و سیستم هایی استکه به موسسات و سازمان ها در مدیریت موثر و سازمان یافته ارتباط با ...
***3 •فلسفه استراتژی : •استراتژی منابع محدود سازمان را بر موضوعات اصلی متمرکز می کند. •ماهیت استراتژی ، تشخیص فرصت های اصلی و تمرکز منابع در جهت تحقق منافع نهفته در آنها است. •درونمایه اصلی استراتژی، فرصت ها هستند.بدون دستیابی به فرصت های استراتژیک منافع استراتژیک در کار نخواهد بود. •اولین لازمه فرصت یابی ،حساسیت ذهنی است. •احساس رضایت از وضع موجود و احساس امنیت و پایداری ...
***2 oجهت ایجاد و انجام مدیریت بر امور بازرگانی در قدم نخست اشاره به دو نکته حائز اهمیت است: ◄ روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. ◄ پیاده سازی و مدیریت استراتژیک در چارچوب روشهای بکار گرفته شده. ***3 روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. -مشخص کردن هدف: چرا اقدام به انجام این کار می کنید و چگونه آنرا انجام خواهید داد؟ -استفاده از فرمول هدف گذاری هفت ...
***3 مقدمه: قبل از اینکه به مقوله مدیریت پورتفولیو بپردازم, لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که علارغم تلاشهای به کار رفته در جهت ایجاد اصطلاحی به جای پورتفولیو هنوز نتوانسته ایم واژه و عبارتی مناسب جایگزین آن کنیم. ***4 پورتفولیو در لغت به معنی مقام, سهام و در علوم بازرگانی به معنی موجودى اوراق بهادار ،اسناد بهادار جمع آورى شده می باشد مدیریت پورتفولیورا میتوان به عباراتی چون ...
***3 بیان دقیق تاریخچه پیدایش و نزج مدیریت دانش امکان پذیر نمی باشد. در حقیقت ، مدیریت دانش از نخستین سالهای زندگی بشر وحتی در عصر شکارنیز وجود داشته است وبشر به جمع آوری و انتقال اطلاعات و دانش مرتبط با موضوع شکار و گسترش درک و شناخت خود از محیط پیرامونشان در زمینه های میزان منابع غذایی و فرصتها وخطرات موجود در قلمروشان می پرداختند. انسانها بطور مستمر بدنبال دستیابی به علم ...
***22 lارائه 14 اصل برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت lایجاد و انتشار اهداف و مقاصد برای سازمان . l2- بکارگیری فلسفه جدید . l3- درک هدف بازرسی . l4- پایان دادن به پاداشهای بازاریابی صرفا بر اساس قیمت l5- بهبود مستمر و مداوم سیستم . ***23 lارائه 14 اصل برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت lنهادینه کردن آموزش . l7- تحلیل برقراری رهبری . . بر طرف ترس و ایجاد اعتماد و فضای نوآوری 8- l9- ...
***1 رهبری هدف رفتاری رهبری در مدیریت تعریف رهبری: رهبری مقوله ای فراتر از مدیریت است، همانگونه که در یک انقلاب یا کشور رهبر عامل وحدت، همسویی، جهش ونوآوری وهدایت کلی و ضامن تداوم بقاء و سلامتی یک نهضت است، در مدیریت نیز فراتر از امور جاریه مدیریت نوع ویژگی و خصوصیت در مدیر باید وجود داشته باشد که موجب وحدت و یکپارچگی کارکنان و هدایت کلی ایشان در جهت رشد و تعالی معنوی و اخلاقی ...
***2 •بررسی فعالیتهای اتحادیه گازرسانان •اهمیت مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان •چگونگی فعالیت مدیریت امور بازرسی گاز این اتحادیه •رقبای مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان ***3 سیستم فعلی زمان اجرای بازرسی پرونده یک گازرسان تا زمان دریافت تایید نهایی مشخص نمیباشد (از یک هفته تا یک ماه به طول می انجامد). در سیستم فعلی گازرسانانی که فاقد صلاحیت فعالیت در این صنف ...
***6 بنای تجارت الکترونیکی در شرکت FedEx ایجاد تجارت الکترونیک (E-Business) در شرکت FedEx در سال 1973 با مدیریت Fred Smit آغاز شد ، امروزه با یک ساختار کاملا مجتمع فیزیکی و مجازی مدل تجارت FedEx پست 48 -24 ساعته را به هر جایی از جهان حمایت می کند. FedEx یکی از فعال ترین پایگاه داده های مرکزی است با بیش از صد میلیون اطلاعات در روز و بیش از 3000 پایگاه داده و بیش از 50000 فایل ...
***2 مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT) هدف: ارائه اجزای برنامهریزی و روشهای هدایت برنامههای پروژه و ارتباط آنها با یکدیگر به گونهای که اهداف پروژه حاصل گ مقدّمه: • تعاریفی از پروژه (PROJECT) • تعاریفی از مدیریت (MANAGEMENT) • تعاریفی از مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT) • تعریف سیستم (SYSTEM) تعریف سیستم مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT SYSTEM ***3 فعالیتهای عمده و اصلی ...
***3 پیشینه مکاتب بررسی های تاریخی نشان می دهد که در مورد چگونگی اداره سازمان ها (واحدهای تجاری / اداری) پیشینیان از جمله : مصریان ، چینی یان، ایرانیان، رومیان و آلمان ها و دیگران دارای بینیش ها و سیستم های خاص و متناسب با سازمان های اداری و تجاری خود بوده اند. . دوره ای که دانش مدیریت از ابتدای شکل گیری تاکنون طی نموده است و همچنین کلیه نظراتی که تا حال از طریق دانشمندان و ...
***2 بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع میباشد. ***5 تعریف نیاز نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم زده و در او انگیزه ای برای ارضای آن پدید می ...
***5 اصول مدیریت و کنترل پروژه تعریف پروژه یک پروژه را می توان بصورت زیر تعریف نمود : ” مجموعه ای از فعالیتها که برای دستیابی به منظور یا هدفی خاص انجام می گیرند.” ”پروژه به مجموعه ای از فعالیت ها با روابط وابستگی و زمان خاص که برای دستیابی به هدف مشخصی باید انجام شوند اطلاق می گردد“ بعبارت دیگر پروژه شامل فعالیتهایی می باشد که می بایست در تاریخهای معین , با هزینه هایی معین و با ...
***3 مقدمه: ارتباط نزدیکی بین تجربه و دانایی وجود دارد. تجربه را می توان به عنوان پالایشگر دانایی در نظر گرفت. نه تنها انواع خاصی از دانایی می تواند. به تجربه تبدیل شوند،بلکه تجربه می تواند معیاری برای تبدیل داده ها به دانایی محسوب شود. ***4 چکیده: تجربه مدیریتی: مفهوم تجربه:دانش عملی یعنی »» تصمیم،چالش،فرصت یا خواه به عنوان عامل وخواه به عنوان ناضر شامل: 1 – تجارب مدیریتی: در ...
***4 تاریخچه : منطق فازی اولین بار توسط پروفسور لطفی زاده استاد دانشگاه برکلی در مقاله ای تحت عنوان « مجموعه های فازی » در سال 1965 به دنیا عرضه شد، لیکن نزدیک به پنج سال طول کشید تا دانشمندان به کاربردهای آن دست یافتند و منطق فوق در سیستم های کنترلی مورد استفاده قرار گرفت. این منطق سالها بعد و در اوائل دهه 90 کاربردهای خویش را در عرصه های علوم دیگر همانند مدیریت یافت و راهی ...
***7 nروش تحقیق در مدیریت دیدگاههای شناختی 1- دیدگاه پوزیتیویسم (اثبات گرائی ) - در برابر عقل گرائی سنتی مبدع فرانسیس بیکن - اعتبار شناخت به وسیله حواس حاصل میشود - روش استقرائی - دستاوردها زیاد ***8 nروش تحقیق در مدیریت دیدگاههای شناختی 2- دیدگاه عقل گرائی - سابقه در یونان باستان و ارسطو - روش قیاسی - کبری (فرض مسلم مبتنی بر قضایای کلی و عقاید جزمی ) - صغری (رابطه کوچکتر حالت ...
***7 •اهداف دوره آموزشی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و سازمانی داده و اطلاعات 2- آگاهی از کارکردهای سازمانی مدیریت اطلاعات و منابع اطلاعاتی 3- آشنایی با مفهوم سیستم های اطلاعاتی و جایگاه آنها در سازمان 4- آشنایی با کارکرد روش های مختلف تبادل اطلاعات با تاکید بر شبکه های اطلاع رسانی 5- تشریح انواع سیستم های اطلاعاتی 6- توصیف نحوه طراحی فرایندهای یک سیستم اطلاعاتی 7- موارد عملیاتی ...
***2 نقش MIS در سازمانها نظارت و کنترل دقیق بر فعالیتهای سازمان کاهش حدس وگمان در تصمیم گیریها امکان برنامه ریزی استراتژیک فیدبک از نتایج تصمیمات کاهش سطوح مدیریت کاهش هزینه ***3 سیستم سازماندهی عواملی که بر یکدیگر تاثیر داشته و جهت تحصیل اهداف مشترکی بر روی داده ها عملیات پردازش را در یک زمان و یا زمانهای مختلف را انجام میدهند تا ستاده مورد نظر را بدست آورند. ***4 طبقه بندی ...
***5 • اهداف درسی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و فنی سازمان و مدیریت 2- آشنایی با سازمان ها و نقش حیاتی آنها در جوامع امروز 3- آگاهی از اهمیت جایگاه مدیریت در سازمان ها 4- اطلاع از کاربرد اصول مدیریت در زمینه رفع نیازهای جامعه 5- طرح سیر تحولات دانش مدیریت و سازمان در طول چند قرن اخیر 6- آشنایی با نظریه ها و مکاتب مختلف مدیریت 7- توصیف فرایند مدیریت و نقش های مدیر در مراحل مختلف ...
***2 این مقاله به بحث مدیریت استراتژیک میپردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت و استراتژی آغاز میشود. فرایند مدیریت استراتژیک در پنج مرحله، 1- تجزیه و تحلیل محیطی، 2- پایهگذاری جهتگیری سازمانی، 3- هدفگذاری، 4- تعیین و تدوین استراتژیها، 5- بسترسازی و اجرای استراتژیها و کنترل استراتژیها توضیح داده شده است. ***3 مهارتهای بنیادین شامل مهارت تعامل، تخصیص، نظارت و ...
***7 استراتژی یعنی هنر برنامه ریزی و هدایت عملیاتی و برای اینکه از تاکتیک متمایز شود باید دارای 3 ویژگی باشد : گستره عملیاتی بیشتری دارد دوره زمانی بلند تری دارد جابجائی انبوه نیروها هنری مینتزبرگ : برنامه ریزی استراتژیک به معنی PLAN برنامه ، تمهید ، الگو ، وضعیت ، دیدگاه می باشد . گروه مشاوران بوستون : استراتژی امری مربوط به جایگاه سازمان در میدان رقابتی می گویند . گروه مشاوران ...
***2 جهت ایجاد و انجام مدیریت بر امور بازرگانی در قدم نخست اشاره به دو نکته حائز اهمیت است: روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. پیاده سازی و مدیریت استراتژیک در چارچوب روشهای بکار گرفته شده. ***3 روشهایی که منجر به موفقیت در کسب و کار خواهند شد. -مشخص کردن هدف: چرا اقدام به انجام این کار می کنید و چگونه آنرا انجام خواهید داد؟ -استفاده از فرمول هدف گذاری هفت پله ای ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
***5 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 مدیریت دولتی سنتی با ویژگی های خاص خود که ساختاری بوروکراتیک، سلسله مراتبی، بزرگ و متمرکز است، نمی تواند در جریان توسعه نقش موثری ایفا کند و در بعضی موارد حتی به صورت بازدارنده در می آید. در جهت رفع نارسائی های مدیریت دولتی سنتی یا به عبارتی اداره امور عمومی مدیریت دولتی جدید با و توانمندی های نو، پا به عرصه وجود نهاده است که در پاسخ به نیازهای مختلف توسعه می تواند به طور ...
***2 مدیریت زمان خود ارزیابی تسلط بر مکاتبات اداری برنامه ریزی مدیریت جلسات مدیریت پروژه ها مهار کردن تماس های تلفنی نکات دیگری در باره ی مدیریت زمان و باز نگری ***3 خود ارزیابی تحلیل نحوه کنونی صرف زمان شناخت عوامل اتلاف زمان تغییر عادات وروشهای پیشین ***4 تحلیل نحوه کنونی صرف زمان تکمیل پرسشنامه ی خود ارزیابی ایجاد جدول زمان بندی کار ها ***5 پس از تکمیل پرسش نامه و جدول زمان ...
***2 در سال 1343 شرکت برق منطقه ای خراسان تشکیل شد و مسئولیت تامین برق شهرستان مشهد را با استفاده از چند دستگاه مولد دیزلی بر عهده گرفت. در سال 1347 برای تامین برق شهرهای دیگر استان نیروگاه حرارتی مشهد به بهره برداری رسید. در سال 1349 بنا به تصمیم وزارت متبوع (آب و برق) مدیریت نیروگاه مشهد به شرکت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) منتقل و بدین ترتیب این شرکت تا سال 1365 ...
***3 nپیشرفت و بقای یک سازمان در دنیای کنونی که دنیای رقابتی و پرشتاب می باشد وابستگی زیادی به تصمیم مدیران آن سازمان دارد. nارزش یک مدیر به تصمیماتی است که میگیرد. بنابر این دیگر نمی توان تنها بر اساس تجربه به این امر مهم پرداخت بلکه بهرهگیری از اطلاعات و دانش مدیریتی از جمله وظایف خطیر یک مدیر محسوب می شود. ***5 سرچشمه پژوهش عملیاتی منشأ استفاده از پژوهش عملیاتی , عملیات ...
***2 در هزاره سوم همگام با تغییرات سریع در تکنولوژی خصوصاً تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطی بازارها نیز تغییر میکرده اند. امروزه سازمانها در دورافتادهترین کشورهای افریقایی نیز از روند فراگیر تجارت جهانی در امان نیستند و اگر نتوانند وارد بازارهای جهانی شوند و با سازمانهای بینالمللی رقابت کنند، در منطقه خود نیز از رقبای جهانی مصون نیستند. فشار رقابت جهانی و دسترسی مشتریان به ...
***16 مقایسه سیستم دور باز و سیستم دور بسته سیستمهای باز : با محیط خارجی به وسیله جریان منابع مرتبط است . * سیستمهای بسته : با محیط خارجی مرتبط نیست . ***18 nسیستمهای مفهومی و فیزیکی سیستمهای فیزیکی : شرکت تجاری شامل منابع فیزیکی * سیستمهای مفهومی : نمایش استفاده از سیستم فیزیکی استفاده از منابع مفهومی - اطلاعات (پردازش شده ) - داده ها (سازماندهی نشده ) ***19 nنمایش سیستمها ...
***4 اکثر قریب به اتفاق محصولات مختلف مورد نیاز و مورد استفاده بشر برای ادامه حیات به طور طبیعی وجود ندارند و باید انها را(( به وجود)) آورد. چنانچه برای دستیابی به مطلوبیت ها و قابلیت هایی که خواستهای انسان را برآورد نیاز به ترکیب عوامل تولید باشد لازم است کسی پیشقدم شود و این مهم را به انجام برساند. امروزه در کشورهای پیشرفته پیچیدگی تولید باعث همکاری افراد متبحر بسیاری در رده ...
***3 مدیریت زنجیره تامین امروزه مدیریت زنجیره تامین به عنوان یکى از مبانى زیر ساختى پیادهسازى کسب و کار الکترونیک در دنیا مطرح است. این مقاله سعى دارد تا با روشن کردن مفاهیم اصلى مدیریت زنجیره تامین جایگاه آن را در توسعه فناورى اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیک تبیین کند. ***4 در رقابتهاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار ...
***2 ¨2- بحث قبلی 1-2 مدیریت حسابداری استراتژیک ¨عمده نقشهای هنجاری بر SMA عناوینی برای اصول SMA مثل حسابداری رقیب و ثبت وضعیت رقابتی بودند مدیریت هزینه استراتژیک سرمایه گذاری استراتژیک و توسعه حسابداری معاصر با عنصر استراتژیک بصورت هزینه مبتنی بر فعالیت و کارت نشان متوازن بودند . ***3 ¨یافتههای دیک وود نشان می دهد که کاربرد حسابداری بطور ادواری با محیط بیرونی عملکردهای شرکت ...
***4 üماهیت ( اساس ) رفتار سازمانی : پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت ، ماهیت و اساس این علم می باشد . üتعریف رفتار سازمانی : عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می د هند. ***5 üمدیریت : فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و ...
***3 مقدمه مدیریت دولتی همچون سایر نهادها دراین ایام درمعرض دگرگونی ها و تحولات چشمگیری قرار گرفته است ، به گونه ای که بقای آن در آینده با رویکردهای کنونی غیرممکن به نظر می رسد. رویارویی با این تغییر و تحولات نیاز به تحول ذهنی مدیران و تغییرات ساختاری در مدیریت دولتی دارد تا بتواند بر چالش های رویاروی خود توفیق یابد. تحولاتی که مدیریت دولتی معاصر با آنها روبروست ازاین جمله اند: ...
***3 تعریف سیستم 1- سیستم به مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته و مرتبط به هم که به نحوی تنظیم گرایدهاند که یک کل مجزا از تک تک اجزا را به وجود میآورند. 2- سیستم منظومه یا مجموعه ای از عناصر و اجزای مرتبط و در حال کنش و واکنش متقابل که یک کل هدفمند را به وجود می آورند. انواع سیستم 1- سیستمهای باز: رابطهی متقابل (تعامل) با محیط دارد. 2- سیستمهای بسته: به محیط وابسته نیست و به ...