تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد مبانی آموزش و پرورش با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 هدف هاي کلي کتاب اصول و مباني آموزش و پرورش آشنايي با مباني آموزش و پرورش به ويژه مباني فلسفي آموزش و پرورش ، و راهگشايي و راهنمايي به کاربرد اين اطلاعات در برنامه ريزي هاي درسي، طراحي آموزشي، مديريت و اداره کلاس است ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول دلايل دروني و بيروني براي ورود به جرگه معلمي را تشخيص دهيد و براي هر کدام 3 نمونه ذکر کنيد 2- ((توجيهات )) خود آگاه و ناخود آگاه را ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***3 يادگيري الکترونيکي حتماً بارها اين سخن را شنيده ايد «توانا بود هر که دانا بود». به راستي آنچه که مي توان امروز به آن بعنوان يک سرمايه فنا ناپذير از آن ياد کرد داشتن اطلاعات و توانايي بکارگيري آن است. اطلاعات به عنوان يک کالاي ثمين و وزين محسوب مي شود و هر کشوري که از اين کالا بهره بيشتري بگيرد در عرصه بين المللي نيز پيشرفت هاي چشمگيري خواهد داشت و سخني به گزاف نگفته ايم اگر ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای آموزش ...
***7 •اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی دارای سه هدف است: 1- استقرار پایگاه اطلاعاتی و الگوی روش شناسی برای بهبود برنامه ریزی توسعه منابع انسانی به صورتی نظام یافته و ***8 •ادامه اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی 2- مشخص نمودن زمینه های نیازمند به تغییر در نظام آموزشی و تعیین محدودیت ها و امکانات و ***11 • تعریف بخش هر بخش دارای مجموعه ای از ویژگی ...
***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
***2 «سیستم» به نظر می رسد که واژه سیستم واژه ای است مناسب روز...... معنی واژه نامه ای معادل سیستم را چنین بیان می کند: مجموعه ای از اشیاء که به وسیله نوعی تعامل یا وابستگی متقابل و منظم وحدت یافته اند، یک کل ارگانیک یا سازمان یافته چون منظومه شمسی یا یک سیستم تلگراف جدید . از این تعریف چنین بر می آید که سیستم به صورت طبیعی موجود است مانند منظومه شمسی یا انسان آنها را ساخته است ...
***2 جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری •جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه ...
***3 معرفی دوره دوره آموزشی آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک عنوان : آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک اهداف دوره: آشنا کردن مدیران و کارشناسان با اصول و مبانی و تکنیک های برنامه ریزی استراتژیک زمان اجرای دوره: 4 روز(30 ساعت) روش اجرا: سخنرانی ، پرسش و پاسخ و روش کارگاهی ابزار مورد استفاده: ویدئو پروژکتور شرایط شرکت کنندگان در دوره: تحصیلات کارشناس و بالاتر و آشنایی با ...
***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
***3 پيش گفتار درصدچشمگيري ازکودکان،براثر عواملي گوناگون(چون عوامل ارثي، عوامل دوره بارداري مادر،اشکالات موقع تولد و يا بروز بيماري ها و حوادث اولين سال هاي طفوليت) دچارنقيصه هايي ازنظرذهني وجسمي مي گردند که اين نقيصه يا معلوليت، گاه بعلت فقدان راه حل درماني مناسب،درتمام سنين وتا آخرعمراينگونه کودکان،باآنان همراه مي باشد. عليرغم برنامه هاي گسترده اي که در امر پيشگيري از معلوليت ...
***2 nتاریخچه مدرسه باهاوس باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***2 مرحله توسعه سرعت تغيير طول عمر نياز نهاده اصلي ستاده اصلي سمبل سازنده فعاليتها ساختار فعاليت گسترده جغرافيايي فکري فيزيکي فعاليت مرحله ابتدايي خيلي کم نامعلوم اندک جانوران گياهان وگوشت شکارچي خيلي کم خيلي زياد دهکده مرحله کشاورزي کم 30000 کم زمين محصولات کشاورزي فئودال کم ...
***3 اصطلاحات و مفاهيم مربوط به ارزشيابي اندازه گيري آزمون آزمودن سنجش ارزشيابي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***4 ارزشيابي سنتي و کاستي هاي آن vسطحي سنجي vاعتبار و روايي اندک vاندازه گيري کمّي و غير مستقيم vمغالطه ي هدف و وسيله vمغالطه ي جزء و کل vاضطراب امتحان vفشار نهادي براي کسب نمره vايجاد رقابت نا مطلوب vامتحان ابزار تهديد و ارعاب vحذف يا کاهش خلاقيت vتقلّب vايجاد نگرش منفي نسبت ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***2 همه ساله دومين چهارشنبه ماه اکتبر (ده اکتبر) به عنوان "روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي" اعلام شده است، وبه مدت يک هفته ادامه دارد . هجدهم لغايت بيست و پنجم مهرماه سالجاري “روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي” ***3 •جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي •روز •يکي از اقدامات مهم در امر آموزش عمومي و ارتقاء سطح آگاهي مردم نسبت به خطرات ناشي از وقوع سوانح و حوادث و نحوه مقابله با ...
***2 روانشناسى تربيتى يا روانشناسى پرورشى شاخهاى از علم روانشناسى است که يافتههاى اين علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد است؛ روانشناسى تربيتى علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. ***3 روانشناسى تربيتى بيش از هر چيز ديگر معلمان را با ماهيت يادگيرى دانشآموزان آشنا مىکند و روشها و فنون ...
***2 بخش اول- شناخت و زمينه هاي يادگيري فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري تعريف يادگيري پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند که بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد. گروه ديگر از روان شناسان معتقدند که يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است. ***3 •فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري ماهيت يادگيرى يادگيرى به طور کلى ...
***3 اهداف درس آشنايي با مفاهيم اوليه فناوري اطلاعات آشنايي با جامعه اطلاعاتي و تاثير فناوري اطلاعات بر وجوه مختلف آن مطالعه سواد اطلاعاتي، توسعه اطلاعاتي و الگوهاي مختلف آشنايي با معماري کامپيوتر و سيستم عامل آشنايي با شبکه هاي کامپيوتري، پروتکلها ، سرويسها و .. ***4 سيلابس درس مفاهيم اوليه فناوري اطلاعات شامل تعاريف ، مزايا ، معايب ، محدوديتها ، مقايسه فناوري مولد و فناوري ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***3 بخش اول توسعه ***4 •توسعه چیست؟ •”توسعه“ در لغت به معنای رشد تدریجی در جهت پیشرفتهترشدن, قدرتمندترشدن و حتی بزرگترشدن است (فرهنگ لغات آکسفورد, 2001). ادبیات توسعه در جهان از بعد جنگ جهانی دوم مطرح و مورد تکامل قرار گرفت. هدف, کشف چگونگی بهبود شرایط کشورهای عقبمانده (یا جهان سوم) تا شرایط مناسب همچون کشورهای پیشرفته و توسعهیافته است. •امروز تلقی ما از مفهوم توسعه, ...
***3 اهداف آموزشی درس بررسی ماهیت فلسفه ارائه فلسفه های اصلی ریاضیات نقد فلسفه های موجود تحلیل فلسفی فلسفه تاثیر شناخت فلسفی در آموزش ریاضی آشنایی با بحران های ریاضی ***4 فصل یک ماهیت فلسفه اهداف فصل توضیح پیرامون ماهیت فلسفه نظریات ریاضیدانان مقایسه علم وفلسفه سوالات علم وفلسفه ومقایسه آنها ***5 فصل یک ماهیت فلسفه تقسیم بندی بر اساس سوالاتی از قبیل : ماهیت وجود ماهیت حقیقت ...
***5 • اهداف درسی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و فنی سازمان و مدیریت 2- آشنایی با سازمان ها و نقش حیاتی آنها در جوامع امروز 3- آگاهی از اهمیت جایگاه مدیریت در سازمان ها 4- اطلاع از کاربرد اصول مدیریت در زمینه رفع نیازهای جامعه 5- طرح سیر تحولات دانش مدیریت و سازمان در طول چند قرن اخیر 6- آشنایی با نظریه ها و مکاتب مختلف مدیریت 7- توصیف فرایند مدیریت و نقش های مدیر در مراحل مختلف ...
***3 اهداف آموزشی درس بررسی ماهیت فلسفه ارائه فلسفه های اصلی ریاضیات نقد فلسفه های موجود تحلیل فلسفی فلسفه تاثیر شناخت فلسفی در آموزش ریاضی آشنایی با بحرانهای ریاضی ***4 فصل یک ماهیت فلسفه اهداف فصل توضیح پیرامون ماهیت فلسفه نظریات ریاضیدانان مقایسه علم وفلسفه سوالات علم وفلسفه ومقایسه آنها ***5 تقسیم بندی بر اساس سوالاتی از قبیل : ماهیت وجود ماهیت حقیقت ماهیت معرفت ماهیت زیبایی ...
***3 nتعریف مادری: مادر فضیلتی است ملکوتی، هنری است ظریف وفنی است عمیق همراه با مبانی دقیق که در درون جای دارد. هرچه سن به دوران بزرگسالی نزدیک تر میشود این فضیلت به سوی کمال و تخصص می رود مادری فنی است که غفلت و اشتباه در آن موجب تباهی و فساد جامعه میگرددو مراقبت از آن جامعه ای خیرخواه و متکامل پدید می آورد. ***5 nسه ماهه اول بارداری: پذیرش اصل یا حقیقت بیولوژیکی بارداری است. ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***7 معنای تحقیق Resarch تحقیق در لغت به معنای پیدا کردن ، یافتن یا جستجوی حقیقت آورده شده است دسترسی به واقعیت و پاسخ به سوالات مشکلات و مبهمات تلاش فکری و علمی و کشف روابط علت و معلولی شناخت علمی یک مساله با روش منطقی تحقیق به روش علمی را مجموعه مقررات و قواعدی دانسته اند که چگونگی جستجو برای یافتن حقایق مربوط به یک موضوع را نشان می دهد جای دیگر آن راحقیقت پژوهی نامیده اند ...
***2 موسسه آماری هندوستان(ISI) موسسه آماری هندوستان یک سازمان علمی غیر انتفاعی ثبت شده است که تحت نظارت انجمن ها عمل می کند. این موسسه بعنوان یک موسسه بین المللی اعلام شده است . در طی سالهای گذشته ، این موسسه بصورت یک سازمان چند منظوره رشد یافته است . این موسسه بعنوان یک دانشگاه در برنامه های آموزشی و اعطاء جوایز به افراد فعالیت میکند. همچنین پروژه هایی در مقیاس بزرگ را عهده دار ...
***4 الگوی آموزش ورزش آیا نمی شود با دستکاری برخی روشها و برنامه های ورزش دانش آموزی ، در کانون های ورزشی ( ساعات تربیت بدنی ) در تمرین های تیم های ورزشی دانش آموزی ، نظام تمرینی و کاری را به گونه ای طراحی کرد که دانش آموزان ورزشکار در کنار رشد مهارتی در یک رشته ورزشی ، به هنجار های تندرستی مناسبی نیز دست یابند که نشانه ی سلامتی بیش تر از آنها باشد ؟ بیشتر از همه نگاه به ورزش ...
***4 مشتری گرائی چیست؟ نوعی از فرهنگ سازمانی است که به کارامدترین و موثرترین شکل رفتارهای لازم به منظور خلق ارزش برای خریداران را ایجاد می کند مجموعه باورهایی که منافع مشتری را نسبت به سایر ذینفعان نظیر صاحبان سازمان، مدیران و کارکنان به منظور ایجاد شرکتی سودآور در صدر قرار می دهد. ***5 مشتری کیست؟ v مشتری کسی است که نیازش را خود تعریف می کند، کالاها و خدمات تولیدی ما را مصرف می ...
***3 تاریخ و تمدن یونان باستان تمدن یونان باستان که در برجسته ترین جنبه هایش چیزی جز نبوغ اهل آتن نیست؛ بی تردید از با اهمیت ترین و تاثیرگذارترین تمدن های بشری است. نه تنها فلسفه، سیاست، تاریخ، جغرافیا و ... در مکتب یونانی به بالندگی رسیدند بلکه بسیاری از مفاهیمی چون شهروند، دموکراسی، اریستوکراسی، آکادمی، مدینه فاضله و ... که امروز مورد استفاده فراوان قرار می گیرند در مبانی ...
***2 مقدمه: درک طبیعت توسط انسان درکی غریزی و درونی است. آلودگی فزاینده انسان امروز به زندگی در فضاهای محدود و نازیبای شهری، اگر نگوئیم احساس آدمی را نسبت به جلوههای طبیعی از بین میبرد، حداقل تا حد زیادی میتواند آن را ضعیف سازد. عشق به طبیعت و پرورش گیاهان و احداث باغ در ایران پدیدهای است که از لحظهای که مردم وارد تمدن کشاورزی شدهاند با آنان همراه بوده و ریشه در اندیشه و ...
***1 طرح مسأله در دنیای امروز، دانشگاهها درجهت رشد وتعالی جامعه نقشی کلیدی وحیاتی ایفا می کنند به همین دلیل در بسیاری از جوامع برای گسترش کمی وکیفی مراکز آموزش عالی ، قدم های حساب شده ای برداشته می شود. یکی از مواردی که در جهت توسعه این مراکز اهمیت بسیاردارد ، امکانات رفاهی و در رأس آنها تأمین محل اسکان دانشجویان (خوابگاه) است. اگر « پرورش نیروی انسانی سازنده و متخصص مورد نیاز ...
***2 شترها بطور کلی رفتاری آرام و هوشی محدود دارند و بردباری، تحمل سختی ها و بی تفاوتی در برابر عوامل جوی نامناسب ، از ویژگیهای آنها به شمار می آید. این حیوانات در دشوارترین شرایط آب و هوائی، بی غذائی و بی آبی به کار خود ادامه می دهند و این کار را تا آخرین رمق باقیمانده خود دنبال میکنند. شتر ماده معمولاً آرامتر از شتر نر می باشد. ***3 شتر نسبت به تحمل درد و در قبال بیماریها تا ...
***3 " مقدمه " " چون سرو کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد “ چون آخرین یافته های تکنوژی تعلیم و تربیت گواه این مطلب است که یادگیری عمیق و پایدارزمانی اتفاق می افتد که ضمن ایجاد انگیزش لازم در دانش آموزان برای دریافت مفهوم آموزشی مورد نظر، محوریت کار باید مبتنی بر روشهای فعال و دانش آموز محور باشد، بجاست که معلم هنگام استفاده از هر کدام از روشهای سه گانه فرایند یاددهی و ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...
***3 مشخصه هاي توليد دستي 1 - توليد محصول طبق سفارش مشتري 2 - انعطاف زياد 3 - کارگران بسيار ماهر 4 - ابزار و ماشين آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم پايين توليد 6 - قيمت بالاي محصول 7 - تقسيم ناچيز در فعاليت ها 8 - Fitting ***4 مشخصه هاي توليد انبوه 1 – تعويض پذيري کارگر 2 – وجود نيروي غير مستقيم فراوان 3 – وجود م ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...
***5 مقدمه از نظر تاريخچه،پرورش قارچ در هاله اي از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به عنوان مواد توهم زا درفالگيري استفاده ميکردندوقارچ راگوشت خدا مي ناميدند،ولي بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچين تقريباًاز2000سال قبل با ساده ترين روش والهام از طبيعت برروي چوب درختان کشت مي شده است وتکنولوژي روش کاشت اين قارچ ها جزءهنرهاي خيلي قديمي و محرمانه ي اين سرزمين ها بوده ...
***8 و اوحي ربک الي النحل ان اتخذي من الجبال بيوتا ومن الشجر و مما يعرشون.ثم کلي من کل الثمرات فاسلکي سبل ربک ذللا يخرج من بطونهاشراب مختلف الوانه فيه شفاء للناس ان في ذالک لايه لقوم يتفکرون. نحل(67-69) پروردگارت به زنبور الهام کرد که در کوهها و درختان و در آنچه سقف دارند لانه کن، آنگاه از هر ميوه اي بخور و راه هموار پروردگارت را بپوي ، و از شکم آنها نوشابه اي که رنگهاي مختلف ...
***6 خلاصه طرح موضوع طرح: پرورش صيفيجات ( خيار ) گلخانهاي به ظرفيت 100 تن درسال محل اجراي طرح: قابل اجرا در سراسر کشور سرمايه گذاري کل: 05/747 ميليون ريال سهم آورده متقاضي: 05/77 ميليون ريال سهم تسهيلات: 670 ميليون ريال ***7 مقدمه نرخ بالاي رشد جمعيت از يک سو و کاهش وسعت اراضي حاصلخيز به دليل توسعه روزافزون شهرها و مناطق صنعتي از سوي ديگر، ضرورت استفاده بهينه از امکانات موجود ...
***2 طرح مسأله دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرين و ايجاد کننده شغل براي افراد عادي هستند انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***3 •عصر ديجيتال: عصر جامعه دانش پايه -وقوع ” پديده شبکه“ -متحول شدن عميق، وسيع و پيگير کليه شئون آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي: تحولي عميقتر از پيدايش صنعت چاپ، ماشين بخار، برق -ابزاري برابرساز، و توانمندکننده. -حق دسترسي به سپهر اطلاعاتي (Cyber Space) بايد در اعلاميه حقوق بشر گنجانده شود. (يونسکو) ***4 توانمند سازي و برابرسازي انقلاب نوين آموزشي = ?- دسترسي به ...
***2 vاين کتاب شامل سه بخش است : 1. بخش اول : تاريخ و مفهوم تکنولوژي آموزشي در جهان . 2. بخش دوم : آشنايي با طراحي منظم آموزشي . 3 . بخش سوم : معرفي رسانه ها . ***3 آشنايي با مفهوم تکنولوژي آموزشي ، طراحي منظم آموزشي و انواع رسانه ها . ***4 هدف هاي کلي : آ شنايي با تکنولوژي آموزشي ،تاريخچه و مفاهيم وابسته ***5 vمفهوم تکنولوژي آموزشي vتعريف ت ...
***8 مقدمه انسان از هزاران سال گذشته از قارچها آشنا بوده و از آن به عنوان منبع تأمين غذا استفاده کرده است. قارچها که بيشتر در مناطق جنگلي به صورت خودرو رشد ميکنند به علت بالا بودن پروتئين بهعنوان پروتئين جنگل معروف شدهاند. زمينهايي که داراي خاک غني از مواد آلي هستند مکان مناسب براي رويش قارچها ميباشند. استفاده از قارچها به صورت خودرو تا زمان ناپلئون ادامه داشت تا اين که ...
***3 •اهميت گوشت طيور در تغذيه انسان •گوشت طيور به عنوان يک منبع غني پروتئين در سال هاي اخير به طور وسيعي در تغذيه انسان در دنيا و در کشور ما مورد استفاده قرار گرفته است به طوري که در بعضي از کشورها که از نظر شرايط طبيعي و کمبود مرتع دچار مضيقه هستند گوشت طيور به سرعت جانشين گوشت دام هاي ديگر شده است. •ارزش غذايي گوشت مرغ: مي دانيم که منظور اصلي استفاده از گوشت در جيره هاي غذايي ...
***3 معرفي ASP 3.0 براي مبتديان – قسمت اول همان طور که مستحضر هستيد، صفحات وب به دو دسته ايستا (Static) و پويا (Dynamic) تقسيم مي شوند. صفحات Static صفحاتي هستند که همواره ثابت بوده و تغيير پيدا نمي کنند. اما صفحات Dynamic، بر خلاف آنها، همواره به صورت ديناميکي در حال تغيير هستند. علاوه بر تقسيم بندي بالا، صفحات وب را به دو دسته صفحات سمت کاربر (Client Side) و سمت سرور (Server ...
***3 •مقدمه اي در مورد آموزش الکترونيکي کلمه E-Learning از دو قسمت تشکيل شده است: •E اول واژه کلمه ي Electronic است و از نظر مفهومي شامل هر شکلي از وسايل الکترونيکي است که آموزش يا منابع آموزشي ارائه شده از طريق شبکه هاي کامپيوتري را در بر مي گيرد. • Learning آموزشي است که مي تواند در هر زمان ، هر مکان و براي هر کسي انجام گيرد. ***4 •آموزش الکترونيکي •عبارت است از ارائه محتواي ...
***2 مقدمات قبل از شروع يادگيري هک ترمينولوژي (اصطلاحشناسي) Hacker کيست ؟ هکر کسي است که با سيستم هاي کامپيوتري آشناست و ميتواند با روشهايي خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... اين انسان ميتواند خوب يا بد باشد ( در هر حال هکر است ) - سوال: يک هکر از چه راهي وارد يک سيستم ميشود؟ از راه شبکه (نه بابا ! ) بايد توجه کنيد که هر سيستم کامپيوتري (به عبارت بهتر هر سيستم عامل) به هر ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***2 اهداف کلي اين درس الگوريتمي براي حل مسئله ارائه دهد اصول و مباني اوليه نرم افزار و سخت افزار را بشناسد اهداف و مفا هيم زبان هاي برنامه نويسي را بداند مفاهيم اوليه برنامه نويسي ساخت يافته را بداند و اصول لازم را در مرحله اجراء بکار ببرد دستورات زبان پاسکال را در برنامه ها بکار ببرد از توابع و روال هاي استاندارد زبان پاسکال در صورت لوزم استفاده نمايد از توابع ، روال ها براي ...
***5 •بخش اول- منابع تولید احداث مزرعه شترمرغ برای هر کسی پر ماجراست. برای راه اندازی مزرعه شترمرغ به زمین، نیروی کار، آب، مجوز و نقدینگی نیاز دارید. قبل از آغاز چنین پروژه ای برخی از جنبه های مورد نیاز را مورد بررسی قرار می دهیم ***6 •زمین باید بررسی کنید که چگونه از زمینی که در اختیار دارید استفاده کنید. بسته به اینکه چه گزینه هایی را در شروع کار در نظر گرفته اید باید تصمیم ...
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته روانشناسی بالینی ***3 بیان مسئله تیاد یک بیماری مزمن است که عوامل گوناگون زیست شناختی، روان شناختی و اجتماعی در آن تاثیر دارند. ولع مصرف نقش مهمی را در پدیده بازگشت پس از درمان و حفظ موقعیت مصرف و وابستگی به مواددارد. در فرایند درمان معتادان، پس از رسیدن به حالت پرهیز، میل شدیدی برای تجربه دوباره اثرات ماده روان گردان دیده می ...
***1 آموزش یوِلید11:ابتدا برنامه ی یوئولیدرا نسب کرده وبعد آن را باز می کنیم وبعدازچند لحظه یک صفحه بالا می آید که درآن سه گزینه وجوددارد وما گزینه ی videostudioEditor}} را انتخاب میکنیم ***2 بعدازچند لحظه صفحه ی دیگری رابالا می آوردکه ما درآن صفحه می توانیم کارهای (که دربالا گفتیم)انجام دهیم بعدازواردشدن می بینیم که یک کادر سیاه در درسمت راست صفحه وجوددارد ودرزیرآن سه گزینه ...
***3 پیشینه مکاتب بررسی های تاریخی نشان می دهد که در مورد چگونگی اداره سازمان ها (واحدهای تجاری / اداری) پیشینیان از جمله : مصریان ، چینی یان، ایرانیان، رومیان و آلمان ها و دیگران دارای بینیش ها و سیستم های خاص و متناسب با سازمان های اداری و تجاری خود بوده اند. . دوره ای که دانش مدیریت از ابتدای شکل گیری تاکنون طی نموده است و همچنین کلیه نظراتی که تا حال از طریق دانشمندان و ...
***2 یکی از پدیده های جدید و تاثیر گذار در حیطه اینترنت، وبلاگ می باشد. در سالهای اخیر این پدیده انقلابی در اینترنت و فرهنگ استفاده از آن به وجود آورده است. دلیل این امر قابلیت هائی است که در وبلاگ ها نهفته است. مهمترین قابلیت که تفاوت عمده وبلاگ و سایت نیز به حساب می آید این است که ایجاد یک وبلاگ احتیاج به تخصص و دانش خاصی ندارد و همین امر باعث شده است که افراد زیادی به وبلاگ ...
***5 فناوری اطلاعات جهان را به صورت دهکده ای کوچک دراورده است از این روفرهنگ جوامع بشری نیز تحت تاثیر ان قرار می گیرد.این فصل به بررسی چنین تاثیراتی خواهد پرداخت. ***6 •فصل هیجدهم فرهنگ چیست ؟ فرهنگ , مرکب از دو واژه فر + هنگ وبه معانی :ادب ,تربیت ,دانش ,علم ,معرفت و آداب ورسوم می باشد . فرهنگ نظامی است که در طول تاریخ به وجود آمده , شامل طرح های آشکار و نهان برای زندگی است و ...
***2 هدف اصلی: بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر. ***3 •اهداف فرعی تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر. تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر ***4 v با توجه به ویژگی های فرضیه و به دنبال سؤالات مطرح شده در پژوهش حاضر، فرضیه های پژوهش را می توان ...
***2 ظرفیت و پتانسیل پرورش ماهیان دریایی درقفس در کل کشور معادل 100هزار تن می باشد. از این میزان 90هزار تن به استان هرمزگان(50هزارتن متعلق به قشم) اختصاص دارد. اولین پایلوت پرورش ماهی درقفس(ظرفیت 180 تن)در سال 85 با دوگونه شانک وصبیتی در قشم آغاز به کار نمود اکنون تولید ماهیان دریایی در سطح جهان2/5میلیون تن می باشد. سرمایه گذاری احداث پایلوت پرورش در قفس:11میلیون ریال به ازای ...
***3 چکیده در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است. در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***2 آموزش تب Page Layout این تب همانطور که از اسمش پیداست برای تنظیم صفحات سند استفاده میشود . استفاده از این منو بسیار آسان و قابل فهم است . در تصویر زیر تمام امکانات موجود را می بینید : ***3 nتنظیم کاغذ سند برای تنظیم حاشیه های کاغذ باید از تب Page Layout استفاده کنید . در داخل این تب در قسمت Margins می تونید حاشیه ها رو مشخص کرد . با کلیک روی گزینه Margins کادر آن نمایش داده ...
***1 آزمایشگاه مبانی شیمی آلی (رشته زیست شناسی) یک واحد عملی مٶلف: طیبه پرتوی ***3 نقطه ذوب پیش زمینه و تئوری استفاده ها تکنیک های اندازه گیری و ابزار محدوده نقطه ذوب محدوده نقطه ذوب مواد شناخته شده مخلوط و مجهول ***4 نقطه ذوب تئوری و زمینه .aنقطه ذوب دمایی است که در آن تبدیل فاز بین جامد و مایع اطفاق می افتد. دمایی است که در آن بین کریستالهای منظم و جامد و حالت قرار گرفتن شانسی ...
***1 منبع: مبانی کامپیوتر تالیف: دکتر حسین دوستی انتشارات : پیام نور رشته : شیمی تعداد واحد: 2 ***2 فصل ا مفاهیم اصلی کامپیوتر طبقه بندی کامپیوتر ها Micro computer Mini computer Maxi computer ***3 سخت افزار: تمام قسمت های مکانیکی ، الکتریکی و الکترونیکی نرم افزار: هر برنامه طراحی شده برای کامپیوتر تشکیلات کامپیوتر واحد ورودی واحد پردازش اصلی یا CPU حافظه RAM ROM کنترل ...