تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد فنون تدریس با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***2 vاين کتاب شامل سه بخش است : 1. بخش اول : تاريخ و مفهوم تکنولوژي آموزشي در جهان . 2. بخش دوم : آشنايي با طراحي منظم آموزشي . 3 . بخش سوم : معرفي رسانه ها . ***3 آشنايي با مفهوم تکنولوژي آموزشي ، طراحي منظم آموزشي و انواع رسانه ها . ***4 هدف هاي کلي : آ شنايي با تکنولوژي آموزشي ،تاريخچه و مفاهيم وابسته ***5 vمفهوم تکنولوژي آموزشي vتعريف ت ...
***3 }زندگینامه توماس آکویناس توماس آکویناس که نام صحیحش توماس آکوئینی است، اواخر سال 1224 یا اوایل سال 1225میلادی در قلعه روکاسکا در منطقه اکینیو در نزدیکی شهر ناپل، در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش فئودال منطقه اکینو بود و توماس را که کوچکترین فرزندش بود، در پنج سالگی به دیر فرستاد، به امید آنکه روزی رئیس آن دیر شود. توماس در آن دیر که ”مونته کاسینو“ نام داشت، به عنوان ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
نام درس : آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 تعداد واحد : 3 نام منبع درس : آمار و کاربرد آن در مدیریت ( جلد 1 و 2 ) مؤلف : عادل آذر - منصور مؤمنی ***2 جایگاه و هدف درس این درس یکی از دروس اصلی رشته مدیریت بوده و هدف آن آشناسازی دانشجویان با علم آمار و نحوه بکارگیری آن در دانش مدیریت است ***3 چارچوب کلی درس برای این درس ، کلیه فصل های هشتگانه جلد اول و فصل 18 جلد دوم کتاب به استثناء ...
رشته مدیریت مولف:دکتر زهرا برومند ***3 مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت ...
***2 هدف هدف آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم و نحوه مدیریت در واحد های تولیدی و فنون افزایش میزان تولید و کیفیت محصولات تولید است و ضمن بررسی مسائل و مشکلات یک سازمان صنعتی علت های آن ریشه یابی شود. ***3 فصل اول شناخت تولید و فعالیت های تولیدی ***4 مقدمه : اکثر قریب به اتفاق محصولات مختلف مورد نیاز و مورد استفاده بشر برای ادامه حیات به طور طبیعی وجود ندارند و باید انها را(( به ...
***3 روش های نوین تدریس : روش های فردی تدریس هر فرا گیر بر اساس توانمندی های خود به فعالیت و یاد گیری می پردازد. مربی وظیفه دارد به چگونگی یادگیری آنان رسیدگی نماید. ***4 روش های فردی تدریس 1 - روش حل مسأله فرایند متوالی به کارگیری راه هایی که سبب تحقق اهداف شود. ***6 روش های نوین تدریس Øروش حل مسأله - مراحل روش حل مسأله : .1 مشخص کردن مسأله .2 تعیین علل آن .3 در نظر گرفتن راه ...
***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ...
***1 اسپکتروسکپی تجزیه ای (1) 3 واحد درسی ( کارشناسی ارشد) مراجع: 1- Principles of Instrumental Analysis D.A.Skoog 2- Introduction to Instrumental Analysis R.D.Braun 3- Spectrochemical methods of Analysis D.Winefordner ***2 فصولی که تدریس می شود a. Atomic Spectros copy Based Upon Flam and Electro thermel Atomization ( Skoog , chapter , q ) b. Emision Spectroscopy Based Upon ...
***2 درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را (نظیری نیشابوری) در میان مجموعه فعالیتهایی که برای تعلیم و تربیت دانشآموزان انجام میشود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص مییابد، تدریس را میتوان به فعالیتهای دوجانبهای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد، برای این که تأثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیتهای تربیتی ...
***2 فراگیر فعال است مربی وظیفه دارد محیط و شرایط یادگیری را ایجاد نماید. ***3 الف : روش های فردی تدریس هر فرا گیر بر اساس توانمندی های خود به فعالیت و یاد گیری می پردازد. مربی وظیفه دارد به چگونگی یادگیری آنان رسیدگی نماید. ***4 روش های نوین تدریس روش های فردی تدریس 1 - روش حل مسأله فرایند متوالی به کارگیری راه هایی که سبب تحقق اهداف شود. ***4 روش های نوین تدریس روش های فردی ...
***2 بخش اول روش تدریس در آموزش ریاضی ***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ...
***3 " مقدمه " " چون سرو کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد “ چون آخرین یافته های تکنوژی تعلیم و تربیت گواه این مطلب است که یادگیری عمیق و پایدارزمانی اتفاق می افتد که ضمن ایجاد انگیزش لازم در دانش آموزان برای دریافت مفهوم آموزشی مورد نظر، محوریت کار باید مبتنی بر روشهای فعال و دانش آموز محور باشد، بجاست که معلم هنگام استفاده از هر کدام از روشهای سه گانه فرایند یاددهی و ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
***1 (جهت رشته شیمی) (یک واحد درسی ) بر اساس سر فصلهای مصوب دانشگاه ***2 کاربرد اسپکترو فتو متری در بیو شیمی 1 – اسپکتروفتومتری بوسیله اسپکتروفتومتر شدت رنگ محلولها را با دقت اندازه گیری می کنند. دستگاههائی که برای رنگ سنجی به کار برده می شوند الکتروفتومترو یا اسپکتروفتومتر نامیده می شوند. شمای ساده زیر قسمتهای مختلف یک الکتروفتومتر را نشان می دهد. ***3 بطور کلی هر ...
***3 معرفي شرکت مايکروسافت n"Micro-soft" کوتاه شده کلمات (Microcomputer software) در ابتدا توسط Bill gates و Paul Allen در نيو مکزيکو سال 1975 ايجاد شد، که فعاليت آنان براي گسترش و فروش basic Interpreters براي Altair 8800 بود. سرانجام اين کمپاني توانست حکمفرماي تمام Operating سيستم ها شود. ***4 مدارک مايکرو سافت چيست ؟ دستيابي به مدارک قابل ارائه از طرف شرکت مايکروسافت بهترين ...
***2 مقدمه راجرز نظریه راجرز از نظر تکامل 3دوره است 1. درمان غیرمستقیم 2.درمان بر طبق انعکاس مطالب 3. درمان تجربی آمریکایی با داشتن سالها تجربۀ بالینی گسترده یکی از صاحب نظران مشهور در زمینۀ روان درمانی است وی یکی از بانفوذترین روانشناسان می باشد روش او پدیدارشناسی و دیدگاهش انسان گرایی است. راجرز را مبتکر رویکرد روان درمانی دانسته اند، که در آغاز به درمان بی رهنمود یا درمان ...
***2 nتاریخچه مدرسه باهاوس باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک ...
***3 هوش زباني هوش رياضي - منطقي هوش مکاني هوش حرکتي - جسماني هوش موسيقيايي هوش ميان فردي هوش درون فردي هوش طبيعت گرا هوش وجودي ***4 شرايط را براي تجارب عملي آماده مي سازد. M I معلم روش تدريس خود را از زباني به تصويري و از تصويري به . . . تغيير مي دهد. کلاس را گروه بندي مي کند. فرصت انديشيدن را فراهم مي کند. از ابزار هاي متنوع در آموزشي استفاده مي کند. ***5 تکنيک هاي آموزش هوش ...
***1 معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «تاريخ ادبيات (1) و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با ادبيات و تاريخ آن از زمان پيدايش آثار مربوط به آن تا قرن چهارم هجري است. موضوع اصلي اين درس تعريف و هدف ادبيات و تاريخ پيدايش آن و بررسي انواع متون ادبي هر دوره تاريخي و پيدا کردن قانون حاکم بر چگونگي پيدايش و تحول آثار ادب فارسي. ***3 ادب به همه افعال پسنديدهاي گفته ...
***2 معرفي طرح درس درس عروض و قافيه از دروس تخصصي رشته زبان و ادبيات فارسي است که آموختن آن براي شناخت فنون و شگردهاي وزن و قافيه ضروري است. ***3 اهداف درس 1-هدف کلي اين کتاب اين است که مسأله وزن بطور طبيعي در ذهن دانشجو رسوخ يابد و فنون آن ملکه ذهن شود. 2-آموختن فنون تقطيع و دست يافتن به اوزان شعري . 3-آموزش علم قافيه با شيوه علمي جديد. ***4 جايگاه درس براي دانشجوياني که مي ...
***2 بيوگرافي محمد رضا پهلوي در روز ? آبان ???? در تهران به دنيا آمد. پدر او «رضاخان ميرپنج سوادکوهي» (بعدها رضاشاه پهلوي) و مادرش تاجالملوک آيرملو (بعدها «ملکه? مادر») بود. محمدرضا از اين پدر و مادر، دو خواهر و يک برادر به نامهاي شمس، اشرف (دوقلو با محمدرضا) و عليرضا داشته است. محمدرضا پس از به سلطنت رسيدن پدرش به مقام وليعهدي رسيد. تحصيل را در مدرسه نظام به همراه بيست نفر از ...
***5 «اهداف کلي درس» هدف کلي از درس سبک شناسي نثر آشنايي دانشجو با دوره هاي مختلف سبکي نثرفارسي،انواع نثرومختصات سبکي آن است، به نحوي که دانشجو بتواندپس ازآموختن کل مطالب کتاب،انواع نثر فارسي را به نحو مستدلي مشخص کند و آثارمعروف نثرهردوره را بشناسد. ***7 •مقدمه اي بر دوره هاي نثر1 ادوار سبکي از ديدگاه تاريخي(بر حسب توالي قرون): نثر مرسل (معادل سبک خراساني): قرون سوم و چهارم و ...
***1 هدف کلي اين درس آشنايي با انواع آرايشهاي لفظي و معنوي کلام ادبي و تشخيص نوع آرايه موجود در آن کلام ميباشد. در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و معنوي ميپردازيم و بعد به موضوعات مربوط به آرايش کلام ادبي اعم از تشبيه، سجع، تکرار، تمثيل و... به گونهاي که «دانشجويان عزيز بتوانند با يادگيري آنها، مصداق آنها را در متون ادبي بيابند. ***3 بديع مطالعه در ابزار و شگردها و فنوني ...
***3 چون اطلاعات کمي (اطلاعاتي که به صورت اعداد و ارقام بيان شدند ) قابل تفسير نيستند و براي همه کس يک معناي واحد دارد ، اما اطلاعات کيفي (توصيفي) اين طور نيستند ممکن است شنونده برداشت هاي متفاوتي از آن داشته باشد . اولين اقدام در رسيدن به اطلاعات عددي اندازه گيري است . اطلاعات به چند دست تقسيم مي شوند ؟ 2- مدل سازي رياضي را تعريف کنيد ؟ بيان مسئله به زبان رياضي را مدل سازي ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***4 تاريخچه هواشناسي در ايران مطالعه? و بررسي جو هميشه مورد نظر دانشمندان ايراني بوده است ، از اين رو خيلي از دانشمندان نجوم در آثار خود بخشي را به مسائل جوي اختصاص داده اند . مطالعه? و بررسي جو هميشه مورد نظر دانشمندان ايراني بوده است ، از اين رو خيلي از دانشمندان نجوم در آثار خود بخشي را به مسائل جوي اختصاص داده اند .محمد بن ذکرياي رازي ، ابن سينا ، حکيم عمر خيام ، ابوريحان ...
***3 مقدمه بدون شک يکي از کهن ترين فنون نگهداري فرآورده هاي غذايي که بشر آن را فرا گرفته ، توليد پنير از شير بوده است. فن پنير سازي در گذشتهء نه چندان دور يک هنر محسوب مي شده تا دانش ، ولي اکنون يکي از شاخه هاي علوم غذايي محسوب مي شود. وضعيت اين صنعت در ايران در مراحل اوليهء رشد و تکامل قرار دارد و مشکلات فني آن هنوز حل نشده است . لازم است با برنامه ريزي هاي فشرده تر گام هاي ...
***2 روانشناسى تربيتى يا روانشناسى پرورشى شاخهاى از علم روانشناسى است که يافتههاى اين علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد است؛ روانشناسى تربيتى علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. ***3 روانشناسى تربيتى بيش از هر چيز ديگر معلمان را با ماهيت يادگيرى دانشآموزان آشنا مىکند و روشها و فنون ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...
***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر ضرورت اين درس: ضرورت نياز به زبان هاي سطح بالا ضرورت ترجمه برنامه هاي نوشته شده با زبان سطح بالا به برنامه به زبان ماشين تنوع زبانهاي برنامه نويسي سطح بالا دروس پيش نياز: نوع درس: اجباري تعدادکل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس:10 ***4 فصل اول : مفاهيم اساسي اهداف آشنايي با سيکل زندگي نرم افزار آشنايي با الگوريتم ***5 1-1 سيکل زندگي نرم ...
***2 سير تحولي و رشد اصولا توسعه و تغيير پايدار در فنون و روشهاي تجزيه وجود دارد. طراحي دستگاه بهتر و فهم کامل مکانيسم فرآيندهاي تجزيهاي ، موجب بهبود پايدار حساسيت ، دقت و صحت روشهاي تجزيهاي ميشوند. چنين تغييراتي به انجام تجزيههاي اقتصاديتر کمک ميکند که غالبا به حذف مراحل جداسازي وقت گير ، منجر ميشوند. بايد توجه داشت که اگر چه روشهاي جديد تيتراسيون مانند کريوسکوپي ، ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***4 مديريت توليد انگيزه به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوي و عرفاني خويش ره صد ساله را يک شبه طي مي کردند .» سبب چه بود؟ در حالي که مباني معرفتي و مباحث فلسفه اخلاقي در قم تبيين و تدريس مي شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه قم رايج و داير بود و توصيه به اخلاق از اولين روزهاي آغاز زندگي طلبگي در دروس رسمي و در جلسات مختلف تکرار مي شد و علي الاصول در فضاي ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***3 پيشرفت و بقاي يک سازمان در دنياي کنوني که دنياي رقابتي و پرشتاب مي باشد وابستگي زيادي به تصميم مديران آن سازمان دارد. ارزش يک مدير به تصميماتي است که ميگيرد. بنابر اين ديگر نمي توان تنها بر اساس تجربه به اين امر مهم پرداخت بلکه بهرهگيري از اطلاعات و دانش مديريتي از جمله وظايف خطير يک مدير محسوب مي شود. ***5 سرچشمه پژوهش عملياتي منشأ استفاده از پژوهش عملياتي , عمليات ...
***3 جایگاه درس در رشته کامپیوتر ضرورت این درس: ضرورت نیاز به زبانهای سطح بالا ضرورت ترجمه برنامه های نوشته شده با زبان سطح بالا به برنامه به زبان ماشین تنوع زبانهای برنامه نویسی سطح بالا دروس پیش نیاز: نوع درس: تعدادکل ساعات تدریس: تعداد جلسات تدریس: ***4 فصل اول: ریاضیات مقدماتی اهداف رفتاری: دانشجو پس از مطالعه این فصل با مفاهیم زیر آشنا خواهد شد: مفاهیم نمادگذاری و مفهوم ...
***2 •معماری روم • قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند ،و امروز نیز ملتها آ« را احساسا می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم ...
***3 nتعریف مدیریت جامع کیفیت مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود. ***4 ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت فرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد. ...
***4 •تعریف جدول تقسیم کار تعریف : جدول تقسیم کار جدولی است که نشان می دهد کارکنان سازمان در یک مدت معین, چه کارهایی را انجام می دهند و چه مقدار وقت صرف انجام دادن این کارها می کنند . ***5 ¡آگاهی از بار واقعی کار و نحوه توزیع آن در عمل ¡شناخت محلهای تراکم کار از یک طرف و تراکم نیروی انسانی از طرف دیگر ¡آگاهی از تکرارها و تداخلهای وظیفه ای ¡آگاهی از نحوه اختصاص وقت به هر یک از ...
***2 مقدمه تجزیه تحلیل و طراحی سیستمها بخش مهمی از فرایند تولید نرم افزار و سیستمهای نرم افزاری است. فرایند تولید نرم افزار چگونگی ایجاد کد برنامه برای حل یک مسئله پیچیده را که شامل مراحل گوناگونی است توصیف می کند. ***3 مقدمه حل مسئله حداقل شامل مراحل زیر است : درک صورت مسئله یا تجزیه و تحلیل ( نیازمندیها ، معلومات و مجهولات ، ورودیها و خروجیها ، گردش فعالیتها و فرایندها و ... ) ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***2 •متولد 1943 پنسیلوانیا •والدینش در سال 1938 از هامبورگ به آمریکا مهاجرت کردند؛ چون یهودی بودند. مرگ برادر بزرگترش در یک تصادف فعالیت های دوره کودکی او را محدود کرد و همین موضوع در تکامل فکری او مؤثر بود. •ورود به دانشگاه هاروارد در رشته حقوق. •اریک اریکسون معلم گاردنر می شود و به قول خود گاردنر بر پای تحقیقات او مهر می زند. وی از جروم برونر و دیوید رایزمن نیز تأثیر می ...
***2 •طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته ای •بخش اول : مفهوم اولیه رزونانس مغناطیسی هسته ای (NMR)یک روش طیف سنجی است که برای شیمیدانان آلی از اهمیتی والا نسبت به طیف سنجی مادون قرمز برخوردار است . بسیاری از هسته ها را می توان با فنون NMR مطالعه کرد ، ولی هیدروژن و کربن بطور معمول مورد استفاده قرار می گیرند . •رزونانس مغناطیسی هسته ای ما را از تعداد هر نوع هیدروژن مطلع می سازد . به ...
***6 • اهداف درسی: 1- آشنایی با مفاهیم کلی روابط صنعتی در سازمان 2- تبیین جایگاه مباحث مربوط به روابط صنعتی در سازمان 3- طرح سیر تحولات روابط صنعتی در سازمان 4- آگاهی از نظریه ها و دیدگاه های مختلف مربوط به روابط صنعتی 5- آشنایی با رویکرد سیستمی و کارکرد آن در طرح مباحث روابط صنعتی ***9 لطفاً به نکات زیر توجه فرمایید: ارایه مطالب کلاسی منطبق با رئوس مطالب درسی ارایه شده خواهد ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
***2 تجزیه تحلیل و طراحی سیستمها بخش مهمی از فرایند تولید نرم افزار و سیستمهای نرم افزاری است. فرایند تولید نرم افزار چگونگی ایجاد کد برنامه برای حل یک مسئله پیچیده را که شامل مراحل گوناگونی است توصیف می کند. ***3 مقدمه حل مسئله حداقل شامل مراحل زیر است : درک صورت مسئله یا تجزیه و تحلیل ( نیازمندیها ، معلومات و مجهولات ، ورودیها و خروجیها ، گردش فعالیتها و فرایندها و ... ) ارائه ...
***4 •آغاز داستان •در سال 1991 در حالی که جنگ سرد رو به پایان میرفت و صلح در افقها هویدا میشد، در دنیای کامپیوتر، آینده بسیار روشنی دیده میشد. با وجود قدرت سخت افزارهای جدید، محدودیت های کامپیوترها رو به پایان میرفت. ولی هنوز چیزی کم بود... •داس، امپراطوری کامپیوترهای شخصی را در دست داشت. سیستم عامل بی استخوانی که با قیمت 50000 دلار از یک هکر سیاتلی توسط بیل گیتز (Bill Gates) ...
***4 nامآرآی (به انگلیسی: MRI) که مخفف عبارت (به انگلیسی: Magnetic Resonance Imaging) است و تصویرسازی تشدید مغناطیسی نامیده میشود، روشی پرتونگارانه در تصویربرداری تشخیصی پزشکی و دامپزشکی است که در دهههای اخیر بسیار فراگیر شدهاست و بر اساس رزنانس مغناطیسی هسته است. ***6 تشریح چگونگی قرار گرفتن اسپینهای هستهای در میدان مغناطیسی و نوسان با فرکانس لارموربا ام آر آی میتوان در ...
***2 lطرح درس: lدرس 4 واحدی جهت دانشگاه پیام نور l40 ساعت (20 جلسه 2 ساعته در سایت یا (1+1) ساعته در کلاس و سایت. lتوصیه می شود که کلاس در سایت کامپیوتر بر گزار شود, در غیر این صورت پیشنهاد می شود قسمت اول هر جلسه در کلاس و قسمت دوم در سایت, جهت تمرین عملی مطالب تدریس شده, برگزار شود. ***3 lجایگاه درس lاین درس یکی از اصلی ترین دروس رشته های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر می ...
***3 ضرورت این درس: ضرورت نیاز به زبانهای سطح بالا ضرورت ترجمه برنامه های نوشته شده با زبان سطح بالا به برنامه به زبان ماشین تنوع زبانهای برنامه نویسی سطح بالا دروس پیش نیاز: نوع درس: تعدادکل ساعات تدریس: تعداد جلسات تدریس: ***4 فصل اول: ریاضیات مقدماتی اهداف رفتاری: دانشجو پس از مطالعه این فصل با مفاهیم زیر آشنا خواهد شد: مفاهیم نمادگذاری و مفهوم تابع نظریه مجموعه ها مفهوم ...
***1 رشته های ریاضی ، شیمی و کامپیوتر) درس 3واحدی (حذف فصل 12و13) (رشته کامپبوتر) هریس بنسون ترجمه و تدوین: محمد رضا بهاری ***3 هدف های کلی درس آشنایی با: فیزیک ، مفهوم، مدل ، قانون ونظریه بردارها: ضرب نرده ای وبرداری ا نواع حرکت: یک بعدی و دوبعدی حرکت سقوطی آزاد و دایره ای حرکت نسبی دینامیک ذره : قوانین نیوتن و اصطکاک مفاهیم کار ، انرژی وتوان پایستگی انرژِ ی : نیروهای پایستارو ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***3 چکیده در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است. در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن ...
***2 ¨2- بحث قبلی 1-2 مدیریت حسابداری استراتژیک ¨عمده نقشهای هنجاری بر SMA عناوینی برای اصول SMA مثل حسابداری رقیب و ثبت وضعیت رقابتی بودند مدیریت هزینه استراتژیک سرمایه گذاری استراتژیک و توسعه حسابداری معاصر با عنصر استراتژیک بصورت هزینه مبتنی بر فعالیت و کارت نشان متوازن بودند . ***3 ¨یافتههای دیک وود نشان می دهد که کاربرد حسابداری بطور ادواری با محیط بیرونی عملکردهای شرکت ...
***7 معنای تحقیق Resarch تحقیق در لغت به معنای پیدا کردن ، یافتن یا جستجوی حقیقت آورده شده است دسترسی به واقعیت و پاسخ به سوالات مشکلات و مبهمات تلاش فکری و علمی و کشف روابط علت و معلولی شناخت علمی یک مساله با روش منطقی تحقیق به روش علمی را مجموعه مقررات و قواعدی دانسته اند که چگونگی جستجو برای یافتن حقایق مربوط به یک موضوع را نشان می دهد جای دیگر آن راحقیقت پژوهی نامیده اند ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***2 نرمالترسازی رابطه ( ابزار طراحی پایگاه رابطه ای ; آشنایی با تئوری وابستگی ) ایده اصلی : رابطه هر چند نرمال ، ممکن است بازهم آنومالی هایی(Anomalies) داشته باشد . یادآوری : رابطه نرمال رابطه ای است که مقادیر تمام صفات خاصه اش اتومیک باشند . یادآوری : عدم امکان انجام یک عمل بروز تبعات نامطلوب روی انجام یک عمل بروز فزونکاری در سیستم در انجام یک عمل ***3 مثال : رابطه SPc مفروض ...
***2 •منظور از آموزش رزم شبانه چیست ؟ افزایش توانایی دید در شب. ۲ - از بین بردن ترس و هراس نیروها از تاریکی. ۳ - بکاربردن صحیح و بموقع جنگ افزار و وسایل انفرادی. ۴ - آشنایی به فنون حرکات در شب و نگهداری سمت. ۵ - بالا بردن میزان جنگجویی نیروها برای شرکت در رزم شبانه. ***3 استعمال جنگ افزار در شب دشمن همیشه سعی می کند که مواضع و محل جنگ افزارها را کشف نماید.با توجه به اینکه ...
***3 مقدمه مدیریت دولتی همچون سایر نهادها دراین ایام درمعرض دگرگونی ها و تحولات چشمگیری قرار گرفته است ، به گونه ای که بقای آن در آینده با رویکردهای کنونی غیرممکن به نظر می رسد. رویارویی با این تغییر و تحولات نیاز به تحول ذهنی مدیران و تغییرات ساختاری در مدیریت دولتی دارد تا بتواند بر چالش های رویاروی خود توفیق یابد. تحولاتی که مدیریت دولتی معاصر با آنها روبروست ازاین جمله اند: ...
***2 شیوه پارتی پس از حمله اسکندر، یونانیها تلاش داشتند که به گونهای سلیقه وفرهنگ خود را به ایرانیان تحمیل کنند، اسکندر برای رسیدن به این هدف، مخصوصاً در ایران فرمان داد تا ده هزار تن از سربازان و سرداران او با زنان ایرانی ازدواج کنند و خود نیز از میان شاهزادگان و نجیبزادگان ایرانی دو دختر را به همسری برگزید. همچنین او سیهزار تن از کودکان ایرانی را در میان سپاه خود قسمت کرد ...
***2 طرح مساله حفظ ، تقسیم و ساماندهی اراضی شهری و استفاده بهینه از آن ، از آغاز شهرسازی جدید غرب در قرن نوزدهم ، جهت مبارزه اجتماعی ، قانون گذاری ، برنامه ریزی و مدیریت شهری پیدایش مجموعه ای از مفاهیم ، ضوابط ، روش ها و فنون برای استفاده از زمین و ایجاد تعادل بین انسان و فضا ، به عنوان فرایند برنامه ریزی کاربری زمین (Lad Use Plaig) گردید. ***3 سرانه کاربری سرانه :نحوه ارزش ...
***5 •بیوگرافی فرشید موسوی فرشید موسوی، متولد ۱۳۴۱ درساری است که درحال حاضر در انگلستان زندگی می کند.وی متاهل و داری یک فرزند دختر می باشد. وی تا سیزده سالگی در ایران (ساری) بودهاست و سپس برای ادامه تحصیل به انگلستان میرود. وی دانش آموخته دانشگاه کینگز لندن ، دانشگاه داندی و مدرسه معماری بارتلت میباشد. فرشید موسوی علاوه برکار طراحی در دفترخویش به کارهای تحقیقاتی وآکادمیک ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسهای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بناهای اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله دنیاهای ...
***2 باهاوس: مدرسهای که یک مکتب معماری شد باهاوس نام یک مکتب معماری است که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری که از سال 1919 تا 1933 فعالیت میکرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشتههای هنر و معماری به دانشجویان تدریس میشود. ساختمان و کارگاههای این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست ...
***6 معماری چیه ؟ واقعا معماری چیه ؟؟؟ شاید سوال مسخره ای به نظر برسه ولی من مدتهاست با این سوال مشکل دارم ! بعضی اوقات به نتیجه های قانع کننده ای میرسم ولی بعد که زاویه ی نگاهم رو عوض میکنم این سوال دوباره تو مغزم میچرخه ! از روز اول دانشگاه به ما گفتن «معماری خلق فضا است!» ، منم همیشه سعی میکردم فضا خلق کنم ، خودم و تو اون فضا که میخواستم تصور میکردم و سعی میکردم تصویر ذهنیم ...
***2 مقدمه مقارن سال 560ق.م. دو دولت نیرومند آریایی ماد و پارس با هم متحد شدند و بدین ترتیب، امپراطوری ایران تشکیل شد. این وقتی بود که کورش کبیر، نخستین شاه هخامنش، پدربزرگش را که بر مادها پادشاهی داشت، از تخت به زیر افکند. «نبودکد نصر» یا شا شاهان به روایت کتاب دانیال نبی میگوید: «من دیواری محکم برافراشتم که گرداگرد بابل کشیده شود ... تا دشمنی که قصد حمله به ماد را داشته باشد، ...
***2 جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری •جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه ...
***2 این درس 3 واحدی است. منبع: کتاب شیمی معدنی پیشرفته تالیف :دکتر عزیز الله بهشتی ***8 فصل اول: تقارن مولکولی و نظریه گروه ***9 عناصر تقارن و اعمال تقارنی: 1-محور چرخش ساده یا متعارفC n) ): عمل تقارنی این عنصر یک حرکت چرخشی است که سیستم را بعد از انجام یک دورکامل (360) به حالت اولیه خود بر میگرداند. ***10 عناصر تقارن و اعمال تقارنی 2-عمل تقارن یکسانی (E ) 3-مرکز تقارن یا مرکز ...
***2 نام درس: تاریخ علم شیمی تعداد واحد: دو منبع: تاریخ علم شیمی مولف: دکتر حسین آقایی ***3 هدف از ارائه این درس آشنا شدن دانشجویان با تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی این علم در طی ادوار مختلف تاریخی می باشد ***4 معرفی تاریخ علم و برخی نکته های مقدماتی در تاریخ علم تعریفی از تاریخ علم در تاریخ علم، چگونگی تکامل و توسعه علم از عهد باستان تا به امروز و تاثیر دیگر جنبه های تاریخ انسان ...
***1 نام درس :شیمی عمومی 2 تعداد واحد :3 منبع :انتشارات پیام نور، تهران، 1368. مترجم :دکتر اعظم رحیمی ***2 اهداف فصل اول: بررسی فرایندها به هنگام حل شدن یک اسید در آب تعریف اسید وباز طبق نظریه لوری –برونستد مفهوم خود یونش آب مفهوم PH اسید ها وباز های متداول مفهوم عبارت ثابت تفکیک اسید مفهوم ثابت تفکیک باز ارتباط قدرت اسیدی با ماهیت پیوند مفهوم اسید وباز طبق نظریه لویس ***3 فصل ...
***2 تعریف شیمی تجزیه شاخه ای از علم شیمی است و شامل جداسازی، تعیین و اندازه گیری مواد بطریقه تجزیه کمی و کیفی می باشد تقسیم بندی شیمی تجزیه برحسب آنالیز انجام شده بر روی نمونه 1- تجزیه کیفی: عبارتست از شناسایی نوع و ترکیب مواد ویا گونه های شیمیایی 2- تجزیه کمی: عبارتست از تعیین مقدار و یا غلظت یک گونه خاص ***3 انواع روش های تجزیه - تجزیه کلاسیک 2- تجزیه دستگاهی توضیح انواع روش ...