تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد علوم تربیتی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***14 •کلي درس: آشنايي با کم و کيف رشد و تکامل آدمي در دوران نوجواني، مفهوم خصايص، تغييرات و خطرهاي دوران بلوغ، نيازها و بزهکاري نوجوانان •جايگاه درس: از دروس پايه رشته علوم تربيتي (در کليه گرايش ها) • تعداد ساعت – 8 ساعت ***16 •مقدمه •1-روان شناسي رفتار آدمي را مطالعه مي کند •2-روان شناسي مي تواند محيط روان شناختي مساعدي براي آدمي فراهم آورد تا افراد بشر بتوانند از زندگي سالم ...
***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای آموزش ...
***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***2 درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را (نظیری نیشابوری) در میان مجموعه فعالیتهایی که برای تعلیم و تربیت دانشآموزان انجام میشود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص مییابد، تدریس را میتوان به فعالیتهای دوجانبهای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد، برای این که تأثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیتهای تربیتی ...
***2 هدف کلي : آشنايي دانشجويان ولو به اختصار نسبت به مفاهيم مختلفي که در فهم و تفسير قرآن مجيد به عنوان کتاب ديني مسلمانان لازم است و همچنين علومي که مي توان به کمک آن به فهم بيشتر قرآن مجيد پرداخت . ***4 هدفهاي رفتاري : آشنايي دانشجو با : تعاريف مختلف در باب تأويل و تنزيل فرق انزال و تنزيل علت تدريجي بودن نزول قرآن کريم ***5 تعاريف تفسير: 1- تفسير علمي است که از معني قر ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***2 روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است. روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش. ***4 •” معلمان کارآمد ” پرورش مهارتهای فکری 2. ایجاد خود پنداره و انگیزش 3. اداره محیط کلاس 4. درس دادن 5. ارزیابی یادگیری 6. پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص 7. یادگیری مادام ا لعمر ***6 رویکرد ...
***2 کتاب: روش تحقیق در علوم انسانی مؤلف: دکتر محمد رضا حافظ نیا چاپ 1377 ***3 فصل اول بحثی در زمینه شناخت: فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق و واقعیت های جهان هستی و کشف حقیقت پدیده ها به منابع مختلفی متوسل شده اند: ***4 عده ای عقل را به وسیله استدلال و برهان، عده ای تجربه را به وسیله حواس، عده ای قلب و دل را به وسیله تزکیه آن، عده ای وحی را از طریق کتب آسمانی وعده ای هم ...
***2 تفاوت تفکر عقلگرایان با تفکر تجربی: در تفکر عقلگرایان روش قیاسی مبنای کار است، بدین معنی که با استدلال و روش منطقی و تحلیل عقلانی فرد میتواند حقایق را کشف کند. در تفکر تجربی روش استقرایی مبنای کار است، بدین معنی که با مشاهده و آزمایش و شناخت ماهیت پدیدهها میتوان با شناخت جزئیات و ارتباط آنها با یکدیگر به کلیات پی برد. ***3 انواع علم: 1)علم حضوری: یعنی اینکه واقعیت ...
***2 مقدمه: امروزه فلسفه رياضي يا فلسفه علم رياضيات بعنوان يکي از شاخه هاي فلسفي دامنه و عمق قابل توجهي برخوردار شده است و مکاتب و ديدگاههاي متعددي در حوزه اين دانش فلسفي شکل گرفته است. در اين ميان اين نکته روشن است که دست يافتن به ديدگاهي که پاسخگوي تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه رياضي باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفي انديشان امري ممکن به نظر نميرسدوياآنکه ...
***2 •مقدمه امروزه گسترش علوم رايانه ، مهندسي صنايع را در هر چه بهتر تحقق بخشيدن اهداف خويش ياري نموده است تا جائيکه اغراق نيست اگر بگويم دانش نرمافزاري يکي از بزرگترين مسببين نقش راهبردي مهندسي صنايع در دنياي امروز به شمار ميآيد . ***3 نرم افزارهاي تحقيق در عمليات •1- نام نرمافزار: General Algebraic Modeling System (GAMS) •نوع مساله : برنامهريزي خطي، غيرخطي، عدد صحيح، مختلط ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***3 الف) طرح مباحث کلي و بنيادين ب) مراحل تحقيق از آغاز تا انجام ***4 طرح مباحث کلي و بنيادين تحقيق ***5 اهميت و اهداف روش تحقيق نقش پر اهميت روش تحقيق در حل مشکلات و معضلات زندگي انسانها و نيز رشتهها و حوزههاي مختلف تخصصي علوم نقش روش تحقيق در گسترش روزافزون و تراکم نظاممند اطلاعات و دانش بشري. 3- در پرتو روش تحقيق، شناختهاي عاميانه و سطحي يا حسي آدميان به شناخت علمي ...
***4 پيشگفتار امروزه در سطحي وسيع مواجه با افرادي هستيم که ناسازگارند،بداخلاق اند،مرتکب جرم و گناه مي شوند،به سازشهاي نامشروع تن در مي دهند،براي حفظ موقعيت کنوني خود هدف را ناديده مي گيرند،رفتارشان ضد اجتماعي است،معاشرت شان بر اساس ضوابط مقبول اجتماع و مذهب نيست،به قول و فعلشان نمي توان اعتماد کرد از آن بابت که بسيار متزلزل و سست بنياد است... در سطح بين المللي و گاهي هم ملي ...
***3 پيش گفتار درصدچشمگيري ازکودکان،براثر عواملي گوناگون(چون عوامل ارثي، عوامل دوره بارداري مادر،اشکالات موقع تولد و يا بروز بيماري ها و حوادث اولين سال هاي طفوليت) دچارنقيصه هايي ازنظرذهني وجسمي مي گردند که اين نقيصه يا معلوليت، گاه بعلت فقدان راه حل درماني مناسب،درتمام سنين وتا آخرعمراينگونه کودکان،باآنان همراه مي باشد. عليرغم برنامه هاي گسترده اي که در امر پيشگيري از معلوليت ...
***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...
***5 مقدمه از نظر تاريخچه،پرورش قارچ در هاله اي از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به عنوان مواد توهم زا درفالگيري استفاده ميکردندوقارچ راگوشت خدا مي ناميدند،ولي بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچين تقريباًاز2000سال قبل با ساده ترين روش والهام از طبيعت برروي چوب درختان کشت مي شده است وتکنولوژي روش کاشت اين قارچ ها جزءهنرهاي خيلي قديمي و محرمانه ي اين سرزمين ها بوده ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***2 طرح مسأله دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرين و ايجاد کننده شغل براي افراد عادي هستند انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا ...
***3 ?پروفسور لطفى زاده واضع منطق فازى است، که گرچه بيش از چند دهه از عمر آن نمى گذرد اما تاثير آن بر فناورى هاى ديجيتال اساسى و حيرت آور برآورد مى شود. اکنون سال هاست که منطق فازى در شاخه هاى مختلف علوم کامپيوتر از ساخت ريزپردازنده تا طراحى زبان هاى هوش مصنوعى، کاربرد داشته و هر روز به تعداد مصنوعاتى که اساس آنها برپايه هوش مصنوعى استوار است افزوده مى شود. ***4 رياضيات فازي يک ...
***2 مقدمه تعريف فرهنگ لغات از يادگيري: يادگيري عبارت است ازبدست آوردن دانش و يا فهم آن از طريق مطالعه، آموزش و يا تجربه همچنين گفته شده است که يادگيري عبارت است از بهبود عملکرد از طريق تجربه تعريف يادگيري ماشين: يادگيري ماشين عبارت است از اينکه چگونه ميتوان برنامه اي نوشت که از طريق تجربه يادگيري کرده و عملکرد خود را بهتر کند. يادگيري ممکن است باعث تغيير در ساختار برنامه و يا ...
***6 رئوس مطالب اصلي و عمده: مقدمه 2- مفهوم طرح کسب و کار 3- اهميت طرح کسب و کار 4- موارد اصلي قابل بررسي طرح کسب و کار 5- علل شکست طرح هاي کسب و کار 6- نتيجه گيري ***7 بخش اول: مقدمه ***8 مقدمه يکي ازمهمترين فعاليتها درزندگي اجتماعي بشر امروزمديريت است که به کمک اين فعاليت مي توان ازطريق اصولي و باتوجه به منابع وامکانات موجود به نحو احسن به اهداف سازمان دست يافت. براي رسيدن به ...
***1 به نام خدا معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «انواع ادبي» و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با انواع ادبي دنيا و چگونگي استقلال يا ارتباط آثار ادبي با يکديگر است. موضوع اصلي اين درس طبقهبندي ادبيات و کوشش در راه درک ارتباط آثار ادبي و پيدا کردن نظم و قانون در بين آنهاست. در اين درس در مورد آثار ادبي از جمله حماسه، غنا، ادبيات نمايشي، ادبيات تعليمي، قوالب ...
***1 معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «تاريخ ادبيات (1) و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با ادبيات و تاريخ آن از زمان پيدايش آثار مربوط به آن تا قرن چهارم هجري است. موضوع اصلي اين درس تعريف و هدف ادبيات و تاريخ پيدايش آن و بررسي انواع متون ادبي هر دوره تاريخي و پيدا کردن قانون حاکم بر چگونگي پيدايش و تحول آثار ادب فارسي. ***3 ادب به همه افعال پسنديدهاي گفته ...
***2 معرفي طرح درس درس عروض و قافيه از دروس تخصصي رشته زبان و ادبيات فارسي است که آموختن آن براي شناخت فنون و شگردهاي وزن و قافيه ضروري است. ***3 اهداف درس 1-هدف کلي اين کتاب اين است که مسأله وزن بطور طبيعي در ذهن دانشجو رسوخ يابد و فنون آن ملکه ذهن شود. 2-آموختن فنون تقطيع و دست يافتن به اوزان شعري . 3-آموزش علم قافيه با شيوه علمي جديد. ***4 جايگاه درس براي دانشجوياني که مي ...
***3 ازميان 8 واحد قواعد عربي که دانشجويان رشته زبان و ادبيات فارسي مي خوانند 4 واحد آن به صرف (شناخت انواع کلمه و دگرگوني هاي آن) اختصاص دارد که قواعد1 و 2 به آن مي پردازد. و قواعد عربي 3و4 به نحو اختصاص دارد. ازآن ميان قواعد عربي 3 در24 فصل به مرفوعات، منصوبات و مجرورات مي پردازد. ***4 علم نحو: علم نحو علمي است که از حالات اواخر کلمات هنگام ترکيب کلمه اي با کلمه ي ديگر بحث مي ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***2 مرحله توسعه سرعت تغيير طول عمر نياز نهاده اصلي ستاده اصلي سمبل سازنده فعاليتها ساختار فعاليت گسترده جغرافيايي فکري فيزيکي فعاليت مرحله ابتدايي خيلي کم نامعلوم اندک جانوران گياهان وگوشت شکارچي خيلي کم خيلي زياد دهکده مرحله کشاورزي کم 30000 کم زمين محصولات کشاورزي فئودال کم ...
***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
***3 •هدف ها ي اصلي آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طريق تجزيه و تحليل اطلاعات موجود در داده هاي نمونه اي. • ب) سنجش ميزان عدم حتميتي که در اين استنباط ها وجود دارد. علمي که براي رسيدن به هدف هاي فوق اهميت دارد, عبارتست از طرح ريزي فرايند و دامنه نمونه گيري به طور يکه مشاهدات مبنايي براي استخراج استنباط هاي معتبر تشکيل دهند. ***4 قرن بيستم شاهد افزايش روز ...
خلاصه پروژه : دراين پروژه ما به بررسي و مقايسه وضعيت تحصيلي بعضي از دانش آموزان رشته ادبيات و علوم انساني درسطح شهرستان کرده ايم که اين بررسي و مقايسه درغالب چند جدول فراواني و نمودار تقديم شما گرديده است دراين پروژه به بررسي معدل دانش آموزن :براي ورود به رشته انساني معدل دانش آموزان درسال دوم دبيرستان مشوق اين دانش آموزان و اينکه چه رشته اي اولين اولويت بوده اگر رشته تحصيل ...
***3 •عصر ديجيتال: عصر جامعه دانش پايه -وقوع ” پديده شبکه“ -متحول شدن عميق، وسيع و پيگير کليه شئون آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي: تحولي عميقتر از پيدايش صنعت چاپ، ماشين بخار، برق -ابزاري برابرساز، و توانمندکننده. -حق دسترسي به سپهر اطلاعاتي (Cyber Space) بايد در اعلاميه حقوق بشر گنجانده شود. (يونسکو) ***4 توانمند سازي و برابرسازي انقلاب نوين آموزشي = ?- دسترسي به ...
***2 همه ساله دومين چهارشنبه ماه اکتبر (ده اکتبر) به عنوان "روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي" اعلام شده است، وبه مدت يک هفته ادامه دارد . هجدهم لغايت بيست و پنجم مهرماه سالجاري “روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي” ***3 •جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي •روز •يکي از اقدامات مهم در امر آموزش عمومي و ارتقاء سطح آگاهي مردم نسبت به خطرات ناشي از وقوع سوانح و حوادث و نحوه مقابله با ...
***3 •زلزله • زمين لرزه يکي از وحشتناک ترين پديده هاي طبيعت محسوب مي شود. اغلب زميني را که روي آن ايستاده ايم، به صورت تخته سنگ هاي صلب و محکمي تصور مي کنيم که از استحکام زيادي برخوردار است. ***4 •زمين لرزه يکي از وحشتناک ترين پديده هاي طبيعت محسوب مي شود. اغلب زميني را که روي آن ايستاده ايم، به صورت تخته سنگ هاي صلب و محکمي تصور مي کنيم که از استحکام زيادي برخوردار است. هنگامي ...
***3 مقدمه بدون شک يکي از کهن ترين فنون نگهداري فرآورده هاي غذايي که بشر آن را فرا گرفته ، توليد پنير از شير بوده است. فن پنير سازي در گذشتهء نه چندان دور يک هنر محسوب مي شده تا دانش ، ولي اکنون يکي از شاخه هاي علوم غذايي محسوب مي شود. وضعيت اين صنعت در ايران در مراحل اوليهء رشد و تکامل قرار دارد و مشکلات فني آن هنوز حل نشده است . لازم است با برنامه ريزي هاي فشرده تر گام هاي ...
***2 روانشناسى تربيتى يا روانشناسى پرورشى شاخهاى از علم روانشناسى است که يافتههاى اين علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد است؛ روانشناسى تربيتى علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. ***3 روانشناسى تربيتى بيش از هر چيز ديگر معلمان را با ماهيت يادگيرى دانشآموزان آشنا مىکند و روشها و فنون ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...
***2 در مورد ساختمان داده nساختمان داده روشي است براي معرفي و دستکاري داده nو کليه برنامه هاي معرفي داده nبراي معرفي داده نيازمند يک الگوريتم ميباشد. ***3 nدر مورد ساختمان داده nروش هاي طراحي الگوريتم نيازمند پيشرفت برنامه هايي است که براي نگهداري داده است. nدر علوم کامپيوتر مطالعه ساختمان داده ها مهم وضروري ميبا شد. ***4 Perequisites C++ پيچيدگي Big oh , theta and omega ...
***2 سير تحولي و رشد اصولا توسعه و تغيير پايدار در فنون و روشهاي تجزيه وجود دارد. طراحي دستگاه بهتر و فهم کامل مکانيسم فرآيندهاي تجزيهاي ، موجب بهبود پايدار حساسيت ، دقت و صحت روشهاي تجزيهاي ميشوند. چنين تغييراتي به انجام تجزيههاي اقتصاديتر کمک ميکند که غالبا به حذف مراحل جداسازي وقت گير ، منجر ميشوند. بايد توجه داشت که اگر چه روشهاي جديد تيتراسيون مانند کريوسکوپي ، ...
***2 رعايت اصول کلي بهداشت در واحدهاي توليد کننده مواد غذائي مقدمه هدف و دامنه کاربرد نکات بهداشتي در مرا حل کاشت , داشت و برداشت . واحد توليدي مواد غذائي :طرح و امکانات واحد تو ليد مواد غذا يي : ضرورت هاي بهداشتي ضرورت هاي بهداشتي و سلامت فردي کارکنان ضرورتهاي بهداشتي در توليد ويژگيهاي فرآورده نهايي ***3 nبسمه تعالي استاندارد رعايت اصول کلي بهداشت در واحدهاي توليد کننده مواد ...
***3 : هدف سابقه و نانو فناوري يکي از جديد ترين علومي است که در سه شاخه مرطوب ، خشک و محاسبه اي اينده زندگي بشر را دگرگون خواهد ساخت . يکي از مهمترين زمينه هاي تاثير گذاري نانو فناوري در زندگي انسان ، علم غذا است که به دليل احتياج روزمره و دائمي انسان به غذا هر گونه تغيير و تحو لي در ان نقش به سزايي در تغيير کيفيت زندگي انسان خواهد داشت . لذا به منظور تبيين جايگاه نانو فناوري و ...
***11 علم بنيادي اساس علوم فيزيکي ديگر تقسيم بندي به پنج شاخه مکانيک ترموديناميک الکترومغناطيس نسبيت مکانيک کوانتمي پايه نظريه هاي آزمون در علوم نياز به داشتن سيستمهاي خودسازگار از واحدها براي اندازه گيري عدم قطعيتها ذاتي هستند نياز به قواعدي براي ارتباط با عدم قطعيتها اندازه گيري ***12 سيستمهاي استاندارد توافق با کشورهاي مختلف ?سيستم بين المللي SI -- توافق در يک کميته بين ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural Business) •کسب وکار خانوادگي ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***2 فهرست مطالب کليات سازمان و مديريت هدف و وظايف اداره امور دفتري روابط اداري سيستم گردش نامه هاي اداري و نقش مسؤول دفتر بايگاني فراگرد تلفني- نقش و وظايف مسؤول دفتر عمليات اداري مسؤول دفتر مديريت و برنامه ريزي استفاده از تلفن جلسه چند نکته مهم مختصري از آيين نگارش ***4 سازمان مکانيکي (داراي ساختار تشکيلاتي و فرايندي به نسبت ثابت که در اثر برنامه ها و محيط ثابت پديد مي آيد.) ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***2 •تاريخچه برنامه ريزي استراتژيک •برنامه ريزي استراتژيک بصورت برنامه ريزي جامع و در شکل ابتداي اش در دهه 1960 آغاز شد. •هدف اوليه و اصلي از اجراي برنامه ريزي استراتژيک کنترل کل سازمان بود. ***3 برنامه ريزي استراتژيک با نگرش بر تحقيق، توسعه و بازاريابي در اين نظريه زيربناي تشکيل بنگاه اقتصادي و موجوديت آن ورود نوآوري و ابتکارات به جهان تجارت است. تکنولوژي و محصول جديد پاسخگويي ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***4 مديريت توليد انگيزه به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوي و عرفاني خويش ره صد ساله را يک شبه طي مي کردند .» سبب چه بود؟ در حالي که مباني معرفتي و مباحث فلسفه اخلاقي در قم تبيين و تدريس مي شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه قم رايج و داير بود و توصيه به اخلاق از اولين روزهاي آغاز زندگي طلبگي در دروس رسمي و در جلسات مختلف تکرار مي شد و علي الاصول در فضاي ...
***3 مديريت دانش – معرفي اگر ميدانستيم که چه چيزهايي را نمي دانيم ، موفقيتي صد چندان داشتيم . دانش مي داندکه چه چيزهايي را نمي داند . کسي خردمند و بابصيرت است که مطالب مفيدي را بداند نه مطالب زيادي را . فناوري با تغييري که در منطق رقابت بوجود مي آورد يگر نمي تواند بعنوان منبعي پايدار براي رسيدن به ميت رقابتي مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است ...
***3 •پرسش هاي اساسي در ارتباط با جهاني شدن •جهاني شدن چه تاثيري بر توسعه و پيشرفت علوم خواهد داشت؟ •سياست بين الملل چه تاثيري بر جهاني شدن خواهد داشت؟ •جهان سوم چگونه مي تواند به رشد برسد؟ •جهاني شدن چه تاثيري بر روند فنآوري در کشورهاي اسلامي دارد؟ •آيا دانشمندان جهان سوم و يا مسلمانان مي توانند با يکديگر کار کرده و به توسعه دلخواه برسند؟ •بررسي و دسته بندي مخاطرات و فرصت هاي ...
***2 آنچه که در اين اسلايد مي خوانيم : (شبکه فعاليت روي راس ها)AOV 1) نمايش شبکه (شبکه فعاليت روي يال ها)AOE 2) نمايش شبکه 3) محاسبه ي زودترين زمان فعاليت 4) محاسبه ي ديرترين زمان فعاليت ***3 AOV ) نمايش شبکه1 هر پروژه اي را مي توان به چندين زيرپروژه که فعاليت ناميده مي شود، تقسيم کرد . به عنوان مثال : يک دانشجوي رشته مهندسي نرم افزار براي گرفتن مدرک ناچار به موفقيت در چندين درس ...
***3 •شبيه سازي کامپيوتري (شبيه سازي رايانه، جزو مفيدي براي بسياري از سيستمهاي طبيعي در فيزيک، شيمي و زيستشناسي و نيز براي سيستمهاي انساني در اقتصاد و علوم اجتماعي (جامعهشناسي کامپيوتري) و همچنين در مهندسي براي به دست آوردن بينش نسبت به عمل اين سيستمها شده است. يک نمونه خوب از سودمندي استفاده از رايانهها در شبيه سازي را ميتوان در حيطه شبيه سازي ترافيک شبکه جستجو کرد. ***4 ...
***3 پيشرفت و بقاي يک سازمان در دنياي کنوني که دنياي رقابتي و پرشتاب مي باشد وابستگي زيادي به تصميم مديران آن سازمان دارد. ارزش يک مدير به تصميماتي است که ميگيرد. بنابر اين ديگر نمي توان تنها بر اساس تجربه به اين امر مهم پرداخت بلکه بهرهگيري از اطلاعات و دانش مديريتي از جمله وظايف خطير يک مدير محسوب مي شود. ***5 سرچشمه پژوهش عملياتي منشأ استفاده از پژوهش عملياتي , عمليات ...
***3 جایگاه درس : جامعه شناسی سازمانها از دروس تخصصی رشته علوم اجتماعی است و به ارزش یک واحد عملی و دو واحد نظری ارائه می شود . برای یک واحد عملی درس ، معمولا یک کار یا یک گزارش تحقیقی از دانشجو خواسته می شود ***4 nهدف کلی این درس : مطالعه سازمانها از دیدگاه جامعه شناسی هدف کلی و عمومی این درس است .دانشجو در این درس با نکات زیر آشنا می شود : دلایل مطالعه سازمانها ***5 nادامه ...
***3 تبیین وضع موجود -فرصتها برخورداری از تمدن و فرهنگی غنی با وحدت جوامع و اقوام گوناگون،یکپارچگی سرزمین و پیشنیه تاریخی طولانی که سهم شایان توجهی در تعمیق و گسترش میراث فرهنگی،علمی و فکری بشر داشته است. موقعیت استثنایی و برتر جغرافیایی و ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک برخورداری از سرمایه های انسانی،اجتماعی،پژوهشی و فناوری گسترده برخوردای از ظرفیتهای انسانی از جمله جمعیت ...
***5 چند علتی بودن اعتیاد : درواقع ۳ گروه از عوامل در پیدایش و ادامه این بیماری نقش دارند که شامل عوامل روانشناختی، زیست شناختی و اجتماعی میشوند. این موضوع از دو جنبه حائز اهمیت میباشد. نخست آنکه، هیچگاه نمیتوان یک دلیل واحد برای اعتیاد معرفی کرد و در قریب باتفاق موارد بیش از یک علت موجب بیماری گشته است. دوم آنکه، اگر در علل اعتیاد دقت کنید متوجه میشوید که این علل در کشورهای ...
***4 توضیحاتی درباره زنبور عسل: زنبوران عسل معمولاً از ماده قندی مخصوصی که در ریشه گلها قرار داده شده است، می مکند و آن را جمع آوری می کنند. ولی زنبور شناسان می گویند کار زنبوران تنها استفاده از این ماده نیست. بلکه احیاناً از تخمدان گلها و ده برگها ومیوه ها نیز استفاده می کنند که قرآن از گل اینها تعبیر به " من کل ثمرات" کرده است. جعبه عجیبی که از دانشمند زیست شناس"متر لینگ" نقل ...
***3 بخش اول توسعه ***4 •توسعه چیست؟ •”توسعه“ در لغت به معنای رشد تدریجی در جهت پیشرفتهترشدن, قدرتمندترشدن و حتی بزرگترشدن است (فرهنگ لغات آکسفورد, 2001). ادبیات توسعه در جهان از بعد جنگ جهانی دوم مطرح و مورد تکامل قرار گرفت. هدف, کشف چگونگی بهبود شرایط کشورهای عقبمانده (یا جهان سوم) تا شرایط مناسب همچون کشورهای پیشرفته و توسعهیافته است. •امروز تلقی ما از مفهوم توسعه, ...
***3 انتخاب موضوع .1موضوع مورد علاقه محقق باشد . ● .2با رشته تحصیلی یا مطالعات محقق مرتبط باشد ● .3به اندازه کافی محدود شود . ● ***4 جستجوی منابع .1کتاب .2نمایه ها .3مجلات عمومی و تخصصی .4مطبوعات .5مقالات علمی .6پایان نامه ها .7صفحات وب ( اینترنت ) ***5 انتخاب روش روش کتابخانه ای فصل اول : کلیات فصل دوم : پیشینه پژوهش فصل سوم : بحث و نتیجه گیری ***6 انتخاب روش روش میدانی ● فصل ...
***2 مقدمه یکی از دلایل عمده لزوم کسب اطلاعات از منابع زمین، آمادگی برای تهیه غذای کافی برای جهانیان است. سنجش از دور علم و فن جدیدی نیست، ولی در اواخر قرن 20 این علم وارد مرحلهی جدیدی گردیده، اما متاسفانه در کشور ما هنوز بکارگرفتن سنجش از دور در علوم مختلف به عنوان واژه غریبی است و بسیاری از دستاندرکاران علوم مرتبط با سنجش از دور از جمله کشاورزی به قدر کافی آشنا نیستند. ***3 ...
***5 مقدمه هدف پیاده سازی سیستم انبارداری در تام خراسان می باشد که در این پروژه بخش انبار تجهیزات سالن رنگ برای پیاده سازی انتخاب شده اند بر این اساس فاز های تحلیلی را آغاز می کنیم ***6 فاز اول ملاحظات داخلی این شناخت توسط مصاحبه با افراد شروع می شود که براساس فرمهای طراحی شده با تک تک افراد مصاحبه شده و خواستها و دیدگاهها معلوم می شود . بر این اساس نتایج بدست آمده : ***7 زیر ...
***2 مقدمه شبکه عصبی مصنوعی روشی عملی برای یادگیری توابع گوناگون نظیر توابع با مقادیر حقیقی، توابع با مقادیر گسسته و توابع با مقادیر برداری میباشد. یادگیری شبکه عصبی در برابر خطاهای داده های آموزشی مصون بوده و اینگونه شبکه ها با موفقیت به مسائلی نظیر شناسائی گفتار، شناسائی و تعبیر تصاویر، و یادگیری روبات اعمال شده است. ***3 شبکه عصبی چیست؟ lروشی برای محاسبه است که بر پایه اتصال ...
***2 مقدمه تجزیه تحلیل و طراحی سیستمها بخش مهمی از فرایند تولید نرم افزار و سیستمهای نرم افزاری است. فرایند تولید نرم افزار چگونگی ایجاد کد برنامه برای حل یک مسئله پیچیده را که شامل مراحل گوناگونی است توصیف می کند. ***3 مقدمه حل مسئله حداقل شامل مراحل زیر است : درک صورت مسئله یا تجزیه و تحلیل ( نیازمندیها ، معلومات و مجهولات ، ورودیها و خروجیها ، گردش فعالیتها و فرایندها و ... ) ...
***2 lمقدمه امروزه با با پدیدار شدن ریزپردازنده ها (microprocessors) و پیشرفت فنآوری حالت جامد Solid state در عرضه علم و تکنولوژی که بیشک آن را میتوان بزرگترین پدیده در علوم الکترونیک دانست. چهره محیطهای صنعتی به کلی دگرگون شده است. این مهم که به موازات تحول در عرصه کامپیوتر پا به دنیای الکترونیک گذاشت، در نقش پلی بین این دو علم یعنی الکترونیک و کامپیوتر قرار گرفت و برای ...
***2 nمقدمه بشریت همواره در تمام دوران زندگی به دنبال ابدء و یافتن روشهای جدید و کاربردی جهت آسان نمودن کارهای روزمره ی خویش بوده. در همین راستا انسان ها همواره تلاش بر آن داشتند تا با بکار گیری ابزار آلات و خلق فناوریهای جدید به آرمان ها و رویاهای خویش دست یابند. بدیهی است که انسانها همواره در این راه موفق ظاهر شده و خواهند شد. یکی از پر افتخار و پر کاربرد ترین فناوریهای خلق ...
***2 در مورد ساختمان داده ساختمان داده روشی است برای معرفی و دستکاری داده و کلیه برنامه های معرفی داده برای معرفی داده نیازمند یک الگوریتم میباشد. ***3 در مورد ساختمان داده روش های طراحی الگوریتم نیازمند پیشرفت برنامه هایی است که برای نگهداری داده است. در علوم کامپیوتر مطالعه ساختمان داده ها مهم وضروری میبا شد. ***45 AbstractData Type Linear List ninstances Ordered finit ...