تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد سنجش در علوم تربیتی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...
***2 مقدمه یکی از دلایل عمده لزوم کسب اطلاعات از منابع زمین، آمادگی برای تهیه غذای کافی برای جهانیان است. سنجش از دور علم و فن جدیدی نیست، ولی در اواخر قرن 20 این علم وارد مرحلهی جدیدی گردیده، اما متاسفانه در کشور ما هنوز بکارگرفتن سنجش از دور در علوم مختلف به عنوان واژه غریبی است و بسیاری از دستاندرکاران علوم مرتبط با سنجش از دور از جمله کشاورزی به قدر کافی آشنا نیستند. ***3 ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***3 : هدف سابقه و نانو فناوري يکي از جديد ترين علومي است که در سه شاخه مرطوب ، خشک و محاسبه اي اينده زندگي بشر را دگرگون خواهد ساخت . يکي از مهمترين زمينه هاي تاثير گذاري نانو فناوري در زندگي انسان ، علم غذا است که به دليل احتياج روزمره و دائمي انسان به غذا هر گونه تغيير و تحو لي در ان نقش به سزايي در تغيير کيفيت زندگي انسان خواهد داشت . لذا به منظور تبيين جايگاه نانو فناوري و ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***2 ارزیابی عدم قطعیت و روش مدل :چند نظریه و آزمایش این مقاله, شیوه هایی را کشف می کند تا مدل عدم قطعیت را با ارزیابی روش ها و شیوه ها در هم آمیزد. ما یک چهار چوب کلی را شرح می دهیم که شامل شیوه های میانگین دار کردن مدل و چند اندازه گیری است که شرح می دهند آیا روش ها و پیامدهای آنها وابسته به مدل هستند یا نه. تیلور: عداد متغیرهایی که هر پدیده اجتماعی خاص را تعیین می کنند, به ...
***2 درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را (نظیری نیشابوری) در میان مجموعه فعالیتهایی که برای تعلیم و تربیت دانشآموزان انجام میشود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص مییابد، تدریس را میتوان به فعالیتهای دوجانبهای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد، برای این که تأثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیتهای تربیتی ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***3 •هدف ها ي اصلي آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طريق تجزيه و تحليل اطلاعات موجود در داده هاي نمونه اي. • ب) سنجش ميزان عدم حتميتي که در اين استنباط ها وجود دارد. علمي که براي رسيدن به هدف هاي فوق اهميت دارد, عبارتست از طرح ريزي فرايند و دامنه نمونه گيري به طور يکه مشاهدات مبنايي براي استخراج استنباط هاي معتبر تشکيل دهند. ***4 قرن بيستم شاهد افزايش روز ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***14 •کلي درس: آشنايي با کم و کيف رشد و تکامل آدمي در دوران نوجواني، مفهوم خصايص، تغييرات و خطرهاي دوران بلوغ، نيازها و بزهکاري نوجوانان •جايگاه درس: از دروس پايه رشته علوم تربيتي (در کليه گرايش ها) • تعداد ساعت – 8 ساعت ***16 •مقدمه •1-روان شناسي رفتار آدمي را مطالعه مي کند •2-روان شناسي مي تواند محيط روان شناختي مساعدي براي آدمي فراهم آورد تا افراد بشر بتوانند از زندگي سالم ...
***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای آموزش ...
***2 •متولد 1943 پنسیلوانیا •والدینش در سال 1938 از هامبورگ به آمریکا مهاجرت کردند؛ چون یهودی بودند. مرگ برادر بزرگترش در یک تصادف فعالیت های دوره کودکی او را محدود کرد و همین موضوع در تکامل فکری او مؤثر بود. •ورود به دانشگاه هاروارد در رشته حقوق. •اریک اریکسون معلم گاردنر می شود و به قول خود گاردنر بر پای تحقیقات او مهر می زند. وی از جروم برونر و دیوید رایزمن نیز تأثیر می ...
***3 •مقدمه : •هدف های اصلی آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در داده های نمونه ای. • ب) سنجش میزان عدم حتمیتی که در این استنباط ها وجود دارد. علمی که برای رسیدن به هدف های فوق اهمیت دارد, عبارتست از طرح ریزی فرایند و دامنه نمونه گیری به طور یکه مشاهدات مبنایی برای استخراج استنباط های معتبر تشکیل دهند. ***4 •قرن بیستم شاهد ...
***6 اهداف درسی آشنایی با اصول و مفاهیم تئوری و عملی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم 2- آشنایی با چگونگی بکارگیری تکنیک های تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم در عمل ***11 مفهوم سازمان •سازمان عبارت است از سیستمی متشکل از اجزای به هم پیوسته و مبتنی بر نظم و انضباط که به منظور دستیابی به هدف های خاصی فعالیت می کند و سازماندهی عبارت است از فراهم آوردن امکانات و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به ...
***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای ...
***2 هدف اصلی: بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر. ***3 •اهداف فرعی تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر. تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر ***4 v با توجه به ویژگی های فرضیه و به دنبال سؤالات مطرح شده در پژوهش حاضر، فرضیه های پژوهش را می توان ...
***2 دسته اول_ روشهاي حجمي در اين دسته از روشها قسمت غير چرب شير در اسيد سولفوريک حل شده و قسمت چرب پس از سانتريفوژ کردن در ستون مدرجي اندازه گيري مي شود. روشهاي حجمي بعلت سرعت در عمل در آزمايشهاي روزانه بکار ميروند. مهمترين و متداولترين روشهاي حجمي عبارتند از: روشهاي Gerber و Babcock ***3 دسته دوم_ روشهاي وزني در اين روشها چربي شير بوسيله انحلال در يک ماده حلاله چربي استخراج مي ...
***2 کتاب: روش تحقیق در علوم انسانی مؤلف: دکتر محمد رضا حافظ نیا چاپ 1377 ***3 فصل اول بحثی در زمینه شناخت: فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق و واقعیت های جهان هستی و کشف حقیقت پدیده ها به منابع مختلفی متوسل شده اند: ***4 عده ای عقل را به وسیله استدلال و برهان، عده ای تجربه را به وسیله حواس، عده ای قلب و دل را به وسیله تزکیه آن، عده ای وحی را از طریق کتب آسمانی وعده ای هم ...
***2 تفاوت تفکر عقلگرایان با تفکر تجربی: در تفکر عقلگرایان روش قیاسی مبنای کار است، بدین معنی که با استدلال و روش منطقی و تحلیل عقلانی فرد میتواند حقایق را کشف کند. در تفکر تجربی روش استقرایی مبنای کار است، بدین معنی که با مشاهده و آزمایش و شناخت ماهیت پدیدهها میتوان با شناخت جزئیات و ارتباط آنها با یکدیگر به کلیات پی برد. ***3 انواع علم: 1)علم حضوری: یعنی اینکه واقعیت ...
***2 ويگوتسکي vigotsky مطابق نظريه منطقه مجاور رشد ويگوتسکي، سطح رشد کودک را نميتوان فهميد. مگر آن که سطح رشد واقعي و سطح ظرفيت رشد او را نيز بشناسيم. مرز مجاور رشد، فاصله ايست ميان سطح رشد واقعي که در جريان حل مستقل مسئله تعيين ميشود . و سطح ظرفيت رشدي که از طريق حل مسئله همراه با راهنمايي مربي يا همکاري با شاگردهاي تواناتر حاصل ميشود ***3 سنجش پويا هرگاه که يک دانشآموز به ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***2 هدف کلي : آشنايي دانشجويان ولو به اختصار نسبت به مفاهيم مختلفي که در فهم و تفسير قرآن مجيد به عنوان کتاب ديني مسلمانان لازم است و همچنين علومي که مي توان به کمک آن به فهم بيشتر قرآن مجيد پرداخت . ***4 هدفهاي رفتاري : آشنايي دانشجو با : تعاريف مختلف در باب تأويل و تنزيل فرق انزال و تنزيل علت تدريجي بودن نزول قرآن کريم ***5 تعاريف تفسير: 1- تفسير علمي است که از معني قر ...
***1 به نام خدا معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «انواع ادبي» و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با انواع ادبي دنيا و چگونگي استقلال يا ارتباط آثار ادبي با يکديگر است. موضوع اصلي اين درس طبقهبندي ادبيات و کوشش در راه درک ارتباط آثار ادبي و پيدا کردن نظم و قانون در بين آنهاست. در اين درس در مورد آثار ادبي از جمله حماسه، غنا، ادبيات نمايشي، ادبيات تعليمي، قوالب ...
***2 معرفي طرح درس درس عروض و قافيه از دروس تخصصي رشته زبان و ادبيات فارسي است که آموختن آن براي شناخت فنون و شگردهاي وزن و قافيه ضروري است. ***3 اهداف درس 1-هدف کلي اين کتاب اين است که مسأله وزن بطور طبيعي در ذهن دانشجو رسوخ يابد و فنون آن ملکه ذهن شود. 2-آموختن فنون تقطيع و دست يافتن به اوزان شعري . 3-آموزش علم قافيه با شيوه علمي جديد. ***4 جايگاه درس براي دانشجوياني که مي ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***2 رعايت اصول کلي بهداشت در واحدهاي توليد کننده مواد غذائي مقدمه هدف و دامنه کاربرد نکات بهداشتي در مرا حل کاشت , داشت و برداشت . واحد توليدي مواد غذائي :طرح و امکانات واحد تو ليد مواد غذا يي : ضرورت هاي بهداشتي ضرورت هاي بهداشتي و سلامت فردي کارکنان ضرورتهاي بهداشتي در توليد ويژگيهاي فرآورده نهايي ***3 nبسمه تعالي استاندارد رعايت اصول کلي بهداشت در واحدهاي توليد کننده مواد ...
***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural Business) •کسب وکار خانوادگي ...
***3 پيشرفت و بقاي يک سازمان در دنياي کنوني که دنياي رقابتي و پرشتاب مي باشد وابستگي زيادي به تصميم مديران آن سازمان دارد. ارزش يک مدير به تصميماتي است که ميگيرد. بنابر اين ديگر نمي توان تنها بر اساس تجربه به اين امر مهم پرداخت بلکه بهرهگيري از اطلاعات و دانش مديريتي از جمله وظايف خطير يک مدير محسوب مي شود. ***5 سرچشمه پژوهش عملياتي منشأ استفاده از پژوهش عملياتي , عمليات ...
***3 تبیین وضع موجود -فرصتها برخورداری از تمدن و فرهنگی غنی با وحدت جوامع و اقوام گوناگون،یکپارچگی سرزمین و پیشنیه تاریخی طولانی که سهم شایان توجهی در تعمیق و گسترش میراث فرهنگی،علمی و فکری بشر داشته است. موقعیت استثنایی و برتر جغرافیایی و ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک برخورداری از سرمایه های انسانی،اجتماعی،پژوهشی و فناوری گسترده برخوردای از ظرفیتهای انسانی از جمله جمعیت ...
***3 انتخاب موضوع .1موضوع مورد علاقه محقق باشد . ● .2با رشته تحصیلی یا مطالعات محقق مرتبط باشد ● .3به اندازه کافی محدود شود . ● ***4 جستجوی منابع .1کتاب .2نمایه ها .3مجلات عمومی و تخصصی .4مطبوعات .5مقالات علمی .6پایان نامه ها .7صفحات وب ( اینترنت ) ***5 انتخاب روش روش کتابخانه ای فصل اول : کلیات فصل دوم : پیشینه پژوهش فصل سوم : بحث و نتیجه گیری ***6 انتخاب روش روش میدانی ● فصل ...
***3 مقدمه ای بر مدیریت پروژه مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسک و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است که هم نیازهای مشتریان (کسانیکه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای کاربران را برآورده کند. این حقیقت که پروژه ...
***2 سنجش واکنشهای ایمنی در بدن یک وجود زندهی خونگرم در صورت تزریق یک پاتوژن گیاهی نظیر ویروس، باکتری یا قارچ عامل بیماریزای گیاهی به درون سیستم گردش خون جانوارانی نظیر موش و یا خرگوش و به دنبال آن تحریک سیستم ایمنی بدن جانور به تولید آنتیبادی اختصاصی علیه این پاتوژن میباشد. روشهای ایمنیسنجی بر پایهی آزمایشات ایمونولوژی و سرولوژی استوار است. سرولوژی به معنی واکنشهای ...
***2 روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است. روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش. ***4 •” معلمان کارآمد ” پرورش مهارتهای فکری 2. ایجاد خود پنداره و انگیزش 3. اداره محیط کلاس 4. درس دادن 5. ارزیابی یادگیری 6. پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص 7. یادگیری مادام ا لعمر ***6 رویکرد ...
***2 تاریخچه منطق فازی اولین با در سال 1965 توسط دکتر لطفی زاده مطرح گردید. برای برطرف ساختن ناتوانی منطق دوگانه و ریاضیات بسیار دقیق در برخورد با دنیای واقعی و نا دقیق در سال 1968 نظریات مربوط به کارگیری منطق فازی در بحث کنترل مطرح گردید اولین با در سال 1974 در ارتباط با فرایند کنترل یک موتور بخار توسط آقایان ممدانی و اصیلیان صورت پذیرفت ***3 تاریخچه منطق فازی(ادامه) یکی از ...
***4 تاریخچه : منطق فازی اولین بار توسط پروفسور لطفی زاده استاد دانشگاه برکلی در مقاله ای تحت عنوان « مجموعه های فازی » در سال 1965 به دنیا عرضه شد، لیکن نزدیک به پنج سال طول کشید تا دانشمندان به کاربردهای آن دست یافتند و منطق فوق در سیستم های کنترلی مورد استفاده قرار گرفت. این منطق سالها بعد و در اوائل دهه 90 کاربردهای خویش را در عرصه های علوم دیگر همانند مدیریت یافت و راهی ...
***7 nروش تحقیق در مدیریت دیدگاههای شناختی 1- دیدگاه پوزیتیویسم (اثبات گرائی ) - در برابر عقل گرائی سنتی مبدع فرانسیس بیکن - اعتبار شناخت به وسیله حواس حاصل میشود - روش استقرائی - دستاوردها زیاد ***8 nروش تحقیق در مدیریت دیدگاههای شناختی 2- دیدگاه عقل گرائی - سابقه در یونان باستان و ارسطو - روش قیاسی - کبری (فرض مسلم مبتنی بر قضایای کلی و عقاید جزمی ) - صغری (رابطه کوچکتر حالت ...
***3 فصل اول بحثی در زمینه شناخت: فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق و واقعیت های جهان هستی و کشف حقیقت پدیده ها به منابع مختلفی متوسل شده اند ***4 عده ای عقل را به وسیله استدلال و برهان، عده ای تجربه را به وسیله حواس، عده ای قلب و دل را به وسیله تزکیه آن، عده ای وحی رااز طریق کتب آسمانی وعده ای هم همه این ها را منبع شناخت دانسته اند ***5 تا قبل از رنسانس عقل گرایی سنتی ...
***3 nپیشرفت و بقای یک سازمان در دنیای کنونی که دنیای رقابتی و پرشتاب می باشد وابستگی زیادی به تصمیم مدیران آن سازمان دارد. nارزش یک مدیر به تصمیماتی است که میگیرد. بنابر این دیگر نمی توان تنها بر اساس تجربه به این امر مهم پرداخت بلکه بهرهگیری از اطلاعات و دانش مدیریتی از جمله وظایف خطیر یک مدیر محسوب می شود. ***5 سرچشمه پژوهش عملیاتی منشأ استفاده از پژوهش عملیاتی , عملیات ...
***1 رشته های ریاضی ، شیمی و کامپیوتر) درس 3واحدی (حذف فصل 12و13) (رشته کامپبوتر) هریس بنسون ترجمه و تدوین: محمد رضا بهاری ***3 هدف های کلی درس آشنایی با: فیزیک ، مفهوم، مدل ، قانون ونظریه بردارها: ضرب نرده ای وبرداری ا نواع حرکت: یک بعدی و دوبعدی حرکت سقوطی آزاد و دایره ای حرکت نسبی دینامیک ذره : قوانین نیوتن و اصطکاک مفاهیم کار ، انرژی وتوان پایستگی انرژِ ی : نیروهای پایستارو ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***7 معنای تحقیق Resarch تحقیق در لغت به معنای پیدا کردن ، یافتن یا جستجوی حقیقت آورده شده است دسترسی به واقعیت و پاسخ به سوالات مشکلات و مبهمات تلاش فکری و علمی و کشف روابط علت و معلولی شناخت علمی یک مساله با روش منطقی تحقیق به روش علمی را مجموعه مقررات و قواعدی دانسته اند که چگونگی جستجو برای یافتن حقایق مربوط به یک موضوع را نشان می دهد جای دیگر آن راحقیقت پژوهی نامیده اند ...
***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ...
***2 درب و ورودی منظور از ورودی، فضای اطراف در ورودی در داخل خانه است؛ در واقع فضایی را که هنگام ورود به خانه پا به آن میگذاریم، ورودی مینامند. ***3 ورودی یک واحد مسکونی با عناصر مختلفی مثل پرده ، محافظ سر پوشیده ، جعبه های گل ، فرورفتگی در نما تشدید و مشخص می شود . ***4 برای ورود به یک بنا ، اتاقی در یک بنا و یا محدوده معینی از یک فضای خارجی ، ابتدا باید از یک صفحه عمودی عبور ...
***2 مقدمه سلسله مراتب = تفکیک اهمیت یا معنای یک فرم یا یک فضا از سایر فرمها یا فضاهای سازماندهی به وسیله اندازه، شکل یا مکان آن اصل سلسله مراتب حاکی از آن است که در اغلب و شاید هم در همه ترکیبات معماری تفاوتهای واقعی بین فرمها و فضاها وجود دارد. این تفاوتها نشان دهنده میزان اهمیت فرمها و فضاها و نقش عملکردی سوری و سمبلیکشان در سازماندهی میباشد. ***3 سلسله مراتب فرم برای ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله ...
***2 تعریف شیمی تجزیه شاخه ای از علم شیمی است و شامل جداسازی، تعیین و اندازه گیری مواد بطریقه تجزیه کمی و کیفی می باشد تقسیم بندی شیمی تجزیه برحسب آنالیز انجام شده بر روی نمونه 1- تجزیه کیفی: عبارتست از شناسایی نوع و ترکیب مواد ویا گونه های شیمیایی 2- تجزیه کمی: عبارتست از تعیین مقدار و یا غلظت یک گونه خاص ***3 انواع روش های تجزیه - تجزیه کلاسیک 2- تجزیه دستگاهی توضیح انواع روش ...
***1 آزمایشگاه مبانی شیمی آلی (رشته زیست شناسی) یک واحد عملی مٶلف: طیبه پرتوی ***3 نقطه ذوب پیش زمینه و تئوری استفاده ها تکنیک های اندازه گیری و ابزار محدوده نقطه ذوب محدوده نقطه ذوب مواد شناخته شده مخلوط و مجهول ***4 نقطه ذوب تئوری و زمینه .aنقطه ذوب دمایی است که در آن تبدیل فاز بین جامد و مایع اطفاق می افتد. دمایی است که در آن بین کریستالهای منظم و جامد و حالت قرار گرفتن شانسی ...
***2 هدف از ارائه این درس،بررسی سیستماتیک شیمی هسته ای و رشته های وابسته به آن،در دوره کارشناسی می باشد. ***5 فصل اول رادیو شیمی و علوم وابسته به آن ***6 1-1-پیدایش رادیوشیمی 1-2-دامنه کاربرد و گستره رادیوشیمی 1-3-رابطه بین شیمی هسته ای و رادیوشیمی 1-4-شیمی تابش 1-5-عوامل مشترک بین رادیوشیمی و شیمی تابش 1-6-حوزه عمل شیمی هسته ای ***7 1-1-پیدایش رادیوشیمی برای نخستین بار پیش از ...
***3 در مواقعی که باید تعادل خود را حفظ کنیم سیل اطلاعات حسی باید در سیستم عصبی یکپارچه شود و عضلات همواره با توجه به نیاز مکانیکی حرکت، فعال یا آرام و یا در حالت استراحت باشند. باید در وضعیت های نامحدودی بتوانیم تعادل خود را حفظ کنیم. بعضی اوقات بدن در وضعیت ایستا، باید متعادل باشد و پاره ای دیگر از مواقع، به ویژه هنگام حرکت به تعادل پویا نیاز است. انتظار می رود بتوانیم نه تنها ...
***4 پیشگفتار تمام فعالیتها و اقدامات بشر نمودی در طبیعت دارد و در حقیقت ریشه و بنیاد آن در طبیعت است. بر این اساس تمامی نوآوریهای بشر در زمینه علوم و مهارتهای زندگی چیزی به جز کشف گوشهای از طبیعت نبوده است. هدف از مطرح نمودن این بحث حساس شدن نسبت به محیط ویافتن نگاه معنی یاب به پدیده هاست. سپس با دانش آنها را قابل ارائه و ملموس کرده و تکمیل نماییم و با مهارت و تکنیک آن را ...
***1 نام کتاب : هوش مصنوعی رهیاتی نوین مولف : راسل و نورویگ مترجم : رامین رهنمون آناهیتا هماوندی ***2 AI: به طور رسمی در سال 1956 مطرح شده است. علل مطالعه Al: • •AI سعی دارد تا موجودیتهای هوشمند را درک کند. از این رو یکی از علل مطالعه آن یادگیری بیشتر در مورد خودمان است. • جالب و مفید بودن موجودیتهای هوشمند . ***3 AI چیست؟ تعاریفی از AI که به چهار قسمت تقسیم شدهاند: •پردازش ...
***4 * برگزاری جلسه * برگزاری امتحانات نوبت اول از تاریخ 91/10/9 الی 91/10/27 هر روز از ساعت 30: 8 الی 10 صبح، به علت نداشتن مکان مناسب جهت برگزاری امتحانات وکمبود وقت کافی برای مطالعه دانش آموزان، کلاس های درس در طول امتحانات برگزار نشد. * برگزاری کلاس های جبرانی دروس ریاضی ، زبان انگلیسی وعلوم برای دانش آموزان ضعیف روزهای پنجشنبه ***5 تاکید به دبیران جهت طراحی سوالات استاندارد ...
***2 بخش اول روش تدریس در آموزش ریاضی ***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ...
***4 •آغاز داستان •در سال 1991 در حالی که جنگ سرد رو به پایان میرفت و صلح در افقها هویدا میشد، در دنیای کامپیوتر، آینده بسیار روشنی دیده میشد. با وجود قدرت سخت افزارهای جدید، محدودیت های کامپیوترها رو به پایان میرفت. ولی هنوز چیزی کم بود... •داس، امپراطوری کامپیوترهای شخصی را در دست داشت. سیستم عامل بی استخوانی که با قیمت 50000 دلار از یک هکر سیاتلی توسط بیل گیتز (Bill Gates) ...
منبع : مبانی مدیریت دولتی (جلد اول) مؤلف: طاهره فیضی تعداد واحد : 2 پیش نیاز: مبانی سازمان و مدیریت ***3 هدف درس : آشنایی دانشجویان با مدیریت دولتی و مبانی سیاسی قابل تأمل در تصمیم گیری ***4 بخش اول : مفاهیم و تعاریف ***5 هدف کلی بخش اول : آشنایی با تعریف اداره و چگونگی ارتباط آن با سازمان و مدیریت ، تفاوت و تشابه بین اداره امور عمومی و اداره امور خصوصی و آشنایی با مفهوم و ...
رشته مدیریت مولف:دکتر زهرا برومند ***3 مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت ...
از دروس پایه دوره کارشناسی مدیریت و حسابداری به ارزش سه واحد منبع: کتاب ”مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی “ مؤلف: دکتر محمد رضا حافظ نیا؛ انتشارات سمت ***4 فصل اول : کلیات ***5 شناخت فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق واقعیتهای جهان هستی وکشف حقیقت پدیده ها را به منابع و مبانی مختلفی متوسل شده اند. این منابع عبارتند از: -عقل -تجربه -قلب و دل -وحی -..... ***6 دیدگاه های ...
رشته : حسابداری - مدیریت (دولتی ، بازرگانی و . . . ) تعداد واحد : 3 منبع : مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی مولف : دکتر محمد رضا حافظ نیا ***4 فصل اول - کلیات مباحث این فصل : -مباحثی در زمینه شناخت -دیدگاههای شناختی -مفهوم و فلسفه تحقیق علمی -هدف تحقیق علمی -قواعد تحقیق علمی -پیشنیازهای تحقیق علمی -تعاریف علم ،علوم انسانی،نظریه، و..... -شناخت انواع متغیر -... و شناخت فرایند ...
تعداد واحد: 3 واحد نام منبع : ریاضیات پایه مؤلف: لیدا فرخو ناشر: دانشگاه پیام نور ***4 هدف کلی درس هدف کلی این درس آموزش مباحثی از ریاضیات است که دانشجویان رشته های رشته های علوم انسانی دردروس تخصصی خود به آنها نیاز خواهند داشت. ***6 در آغاز هر فصل نکاتی به عنوان راهنمای مطالعه وهدف کلی آمده است،که به شما کمک می کند تا منظور کل آن فصل را دریابید،درقسمتی که با عنوان هدف های ...
نام کتاب: تاریخ عقاید سیاسی نام مؤلف : دکتر ابوالقاسم طاهری چاپ: 1382 ***3 هدف کلی آشنا نمودن دانشجویان گرامی با نظرات دیدگاه ها و تفکر فلاسفه بزرگی چون افلاطون اپیکو ژان ژاک روسو هگل و مارکس و همچنین بخث و بررسی پیرامون راههای ارائه شده وسیله این دانشمندان در راه از بین بردن ناهنجاریهای اجتماعی و برقراری نظم و ایجاد عدالت اجتماعی از اهداف اصلی تهیه و تدوین کتاب حاضر است. ***4 ...
دکتر سید مهدی الوانی رشته مدیریت دولتی تعداد واحد:3 انتشارات:پیام نور ***2 •فصل اول:مفاهیم وویژگی های خط مشی عمومی •هدف کلی:آشنایی با تعاریف،مفاهیم و ویژگی های خط مشی عمومی ،نقش عمده خط مشی عمومی درجامعه ، شناخت انواع خط مشی عمومی. ***3 •خط مشی عمومی چیست ؟ •خط مشی عمومی،عبارت است از خط مسیر وراهی است که انسان درپیش رودارد. ***4 •خط مشی ،درمعنی خاص عبارت است از تصمیمات و سیاست ...
***2 بخش اول کلیات ***3 بخش اول فصل اول مباحث پایه در تاریخ صدراسلام ***4 • تعریف تاریخ تاریخ در لغت به معنای شناساندن وقت است و علم تاریخ علمی است که حاوی ذکر وقایع و حوادث است. در اصطلاح: علم به وقایع و حوادث و اوضاع و احوال زندگی انسانها و ملتها در گذشته و تدوین آنها. ***5 • قرآن منبع تاریخ تا صدر اسلام قرآن یکی از منابع اصلی تاریخ است. ولی قرآن تاریخ محض نیست، بلکه کتاب جامع ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***4 استاندارد حسابداري شماره 14 نحوه ارائه داراييهاي جاري و بدهيهاي جاري اين استاندارد بايد با توجه به ”مقدمهاي بر استانداردهاي حسابداري“ مطالعه و بکارگرفته شود. ***5 مقدمه از جمله اطلاعات مفيدي که ميتواند در تحليل وضعيت مالي واحدتجاري براي استفادهکنندگان صورتهاي مالي مفيد واقع شود، ارائه جداگانه داراييهاي جاري و بدهيهاي جاري در ترازنامه ...
آزمایشگاه شیمی معدنی(1) (رشته شیمی) ***2 آزمایش شماره 1 تهیه اسید بوریک از بوراکس و بررسی برخی از خواص آن q هدف از انجام این آزمایش تهیه اسید بوریک از بوراکس می باشد. ابتدا بوراکس را در آب گرم حل کرده و در مرحله بعد عمل خنثی سازی را با استفاده از اسید کلریدریک انجام دهید. ***3 q اسید بوریک (اسید ارتوبوریک) اسیدی بسیار ضعیف است که از بوراتها و یا هیدرولیز هالیدهای بور با ...
***3 معرفي شرکت مايکروسافت n"Micro-soft" کوتاه شده کلمات (Microcomputer software) در ابتدا توسط Bill gates و Paul Allen در نيو مکزيکو سال 1975 ايجاد شد، که فعاليت آنان براي گسترش و فروش basic Interpreters براي Altair 8800 بود. سرانجام اين کمپاني توانست حکمفرماي تمام Operating سيستم ها شود. ***4 مدارک مايکرو سافت چيست ؟ دستيابي به مدارک قابل ارائه از طرف شرکت مايکروسافت بهترين ...
***2 مقدمه: امروزه فلسفه رياضي يا فلسفه علم رياضيات بعنوان يکي از شاخه هاي فلسفي دامنه و عمق قابل توجهي برخوردار شده است و مکاتب و ديدگاههاي متعددي در حوزه اين دانش فلسفي شکل گرفته است. در اين ميان اين نکته روشن است که دست يافتن به ديدگاهي که پاسخگوي تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه رياضي باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفي انديشان امري ممکن به نظر نميرسدوياآنکه ...
***2 •مقدمه امروزه گسترش علوم رايانه ، مهندسي صنايع را در هر چه بهتر تحقق بخشيدن اهداف خويش ياري نموده است تا جائيکه اغراق نيست اگر بگويم دانش نرمافزاري يکي از بزرگترين مسببين نقش راهبردي مهندسي صنايع در دنياي امروز به شمار ميآيد . ***3 نرم افزارهاي تحقيق در عمليات •1- نام نرمافزار: General Algebraic Modeling System (GAMS) •نوع مساله : برنامهريزي خطي، غيرخطي، عدد صحيح، مختلط ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***3 الف) طرح مباحث کلي و بنيادين ب) مراحل تحقيق از آغاز تا انجام ***4 طرح مباحث کلي و بنيادين تحقيق ***5 اهميت و اهداف روش تحقيق نقش پر اهميت روش تحقيق در حل مشکلات و معضلات زندگي انسانها و نيز رشتهها و حوزههاي مختلف تخصصي علوم نقش روش تحقيق در گسترش روزافزون و تراکم نظاممند اطلاعات و دانش بشري. 3- در پرتو روش تحقيق، شناختهاي عاميانه و سطحي يا حسي آدميان به شناخت علمي ...
***4 پيشگفتار امروزه در سطحي وسيع مواجه با افرادي هستيم که ناسازگارند،بداخلاق اند،مرتکب جرم و گناه مي شوند،به سازشهاي نامشروع تن در مي دهند،براي حفظ موقعيت کنوني خود هدف را ناديده مي گيرند،رفتارشان ضد اجتماعي است،معاشرت شان بر اساس ضوابط مقبول اجتماع و مذهب نيست،به قول و فعلشان نمي توان اعتماد کرد از آن بابت که بسيار متزلزل و سست بنياد است... در سطح بين المللي و گاهي هم ملي ...
***3 پيش گفتار درصدچشمگيري ازکودکان،براثر عواملي گوناگون(چون عوامل ارثي، عوامل دوره بارداري مادر،اشکالات موقع تولد و يا بروز بيماري ها و حوادث اولين سال هاي طفوليت) دچارنقيصه هايي ازنظرذهني وجسمي مي گردند که اين نقيصه يا معلوليت، گاه بعلت فقدان راه حل درماني مناسب،درتمام سنين وتا آخرعمراينگونه کودکان،باآنان همراه مي باشد. عليرغم برنامه هاي گسترده اي که در امر پيشگيري از معلوليت ...
***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...