تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد سازمان های آموزشی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***7 •اهداف دوره آموزشی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و سازمانی داده و اطلاعات 2- آگاهی از کارکردهای سازمانی مدیریت اطلاعات و منابع اطلاعاتی 3- آشنایی با مفهوم سیستم های اطلاعاتی و جایگاه آنها در سازمان 4- آشنایی با کارکرد روش های مختلف تبادل اطلاعات با تاکید بر شبکه های اطلاع رسانی 5- تشریح انواع سیستم های اطلاعاتی 6- توصیف نحوه طراحی فرایندهای یک سیستم اطلاعاتی 7- موارد عملیاتی ...
***5 • اهداف درسی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و فنی سازمان و مدیریت 2- آشنایی با سازمان ها و نقش حیاتی آنها در جوامع امروز 3- آگاهی از اهمیت جایگاه مدیریت در سازمان ها 4- اطلاع از کاربرد اصول مدیریت در زمینه رفع نیازهای جامعه 5- طرح سیر تحولات دانش مدیریت و سازمان در طول چند قرن اخیر 6- آشنایی با نظریه ها و مکاتب مختلف مدیریت 7- توصیف فرایند مدیریت و نقش های مدیر در مراحل مختلف ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
***2 «سیستم» به نظر می رسد که واژه سیستم واژه ای است مناسب روز...... معنی واژه نامه ای معادل سیستم را چنین بیان می کند: مجموعه ای از اشیاء که به وسیله نوعی تعامل یا وابستگی متقابل و منظم وحدت یافته اند، یک کل ارگانیک یا سازمان یافته چون منظومه شمسی یا یک سیستم تلگراف جدید . از این تعریف چنین بر می آید که سیستم به صورت طبیعی موجود است مانند منظومه شمسی یا انسان آنها را ساخته است ...
***3 lدستورالعمل اجرایی ماده 144 قانون برنامه چهارم توسعه lاقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران lموضوع قیمت تمام شده فعالیتها و خدمات) lماده 15_ تشویق کارکنان و مدیران واحد مجری lصرفهجویی حاصل از تفاضل بین قیمت تمام شده مورد توافق در توافقنامه مبادله شده با مدیر واحد مجری (اعتبارات مصوب) و هزینههای قطعی فعالیت یا خدمات در همان سال، در طول برنامه چهارم به شرح ذیل ...
***3 معرفی دوره دوره آموزشی آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک عنوان : آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک اهداف دوره: آشنا کردن مدیران و کارشناسان با اصول و مبانی و تکنیک های برنامه ریزی استراتژیک زمان اجرای دوره: 4 روز(30 ساعت) روش اجرا: سخنرانی ، پرسش و پاسخ و روش کارگاهی ابزار مورد استفاده: ویدئو پروژکتور شرایط شرکت کنندگان در دوره: تحصیلات کارشناس و بالاتر و آشنایی با ...
***2 علی (ع): قِیمَهُ کُلِ اِمراءُ مایَحسَنه ارزش هر انسانی به آن چیزی است که آنرا نیکو میدارد و به کار میبرد. ***4 هر سازمانی با نیروی انسانی ایجاد و بدون آن هیچ سازمانی قادر به ادامه حیات نخواهد بود. بنابراین شناخت نیازها، انگیزهها، تمایلات، عوامل رضایت و عدم رضایت کارمندان نه تنها لازم است بلکه جهت اتخاذ سیاستهای صحیح، راهبردهای مناسب و برنامههای مؤثر ضروری میباشد. ...
***3 مشخصه هاي توليد دستي 1 - توليد محصول طبق سفارش مشتري 2 - انعطاف زياد 3 - کارگران بسيار ماهر 4 - ابزار و ماشين آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم پايين توليد 6 - قيمت بالاي محصول 7 - تقسيم ناچيز در فعاليت ها 8 - Fitting ***4 مشخصه هاي توليد انبوه 1 – تعويض پذيري کارگر 2 – وجود نيروي غير مستقيم فراوان 3 – وجود م ...
***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***2 همه ساله دومين چهارشنبه ماه اکتبر (ده اکتبر) به عنوان "روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي" اعلام شده است، وبه مدت يک هفته ادامه دارد . هجدهم لغايت بيست و پنجم مهرماه سالجاري “روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي” ***3 •جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي •روز •يکي از اقدامات مهم در امر آموزش عمومي و ارتقاء سطح آگاهي مردم نسبت به خطرات ناشي از وقوع سوانح و حوادث و نحوه مقابله با ...
***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء غيرموظف - توسعه سهامداري - مشارکت کارکنان) از ساختار سلسله مراتبي به نظام شبکه اي اين يا آن به چند انتخابي ***6 کار در سازمانهاي عصر فراصنعتي پايان استخدام مادام العمر - حذف لايه مديريت مياني - حرفه گرايي بجاي سازمان گرايي - کار در شبه سازمانها - اصالت کار فکري - غني سازي ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***2 •مفاهيم حسابداري صنعتي مقدمه : حتماً تاکنون بارهاو بارها با اين واژه برخورد داشته ايد . به راستي حسابداري بهاي تمام شده چيست ؟ چرا مديران مالي سازمانها همواره سعي دارند تا خود را به مرحله اي برسانند که بتوانند از اين شاخه از فن حسابداري استفاده نمايند ؟ آيا اين درست است که بعضي ميگويند به واقع نميتوان حسابداري بهاي تمام شده را به صورت کامل در شرکتهاي ايراني پياده سازي نمود ...
***6 فصل اول: مفاهیم شبکههای کامپیوتری هدفهای آموزشی : •مفهوم شبکه و کاربردهای آن • سختافزار شبکه • انواع سوئیچینگ • طراحی شبکه و اصول لایهبندی • مدل هفتلایهای OSI از سازمان استاندارد جهانی • مدل چهارلایهای TCP/IP ***7 شبکههای کامپیوتری مجموعهای از کامپیوترهای مستقل است که به نحوی با یکدیگر اطلاعات و داده مبادله مینمایند. استقلال کامپیوترها کارکردن هر ماشین به تنهایی در ...
***2 lتارخچه و تعریف یک سیستم خبره lگذری بر سیستمهای خبره (Expert Systems) lاشاره : l در میان اهل فن و صاحبان اندیشه تعاریف و تفاسیر متنوعی دارد. در نگاهی کلی، استفاده از دلیل و برهان برای رسیدن به یک نتیجه از فرضیاتی منطقی با استفاده از روشهای معین، تعریفی از استدلال تلقی میشود؛ تعریفی که البته با دیدگاههای فلسفی و گاه ایدهآلگرایانه از استدلال تفاوت دارد. با این حال ...
***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...
***2 مهندسی نرم افزار ***5 فرآیند در یک کتاب جذاب که دیدگاه یک اقتصاددان را ازنرم افزارومهندسی نرم افزاربیان میکند Howard Baetjer، درمورد فرآیند نرم افزاراین مطالب رابیان نموده است : چون نرم افزار، مانند بسیاری موارد عمده دیگرنیازمند دانش وآگاهی است و چون این آگاهی درابتدا پراکنده ، قابل فهم و درک وناقص می باشد ، توسعه نرم افزارفرآیندی آموزشی - اجتماعی است . این فرآیند شامل ...
***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
***3 •تعاریف ، مفاهیم واهداف ارزشیابی کارکنان . •معیارهای مورد نظر در ارزشیابی کارکنان. •عوامل عینی وذهنی در ارزشیابی کارکنان . •انحرافات در ارزشیابی کارکنان . •کسانی که باید در ارزشیابیها دخالت داشته باشند. •روشهای ارزشیابیکارکنان . •کاربرد ارزشیابی . •تنگناهای ارزشیابی شایستگی کارکنان . ***4 •مقدمه •میزان موفقیت درنیل به اهداف سازمانی در • ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد نیروهای ...
***3 پیشینه مکاتب بررسی های تاریخی نشان می دهد که در مورد چگونگی اداره سازمان ها (واحدهای تجاری / اداری) پیشینیان از جمله : مصریان ، چینی یان، ایرانیان، رومیان و آلمان ها و دیگران دارای بینیش ها و سیستم های خاص و متناسب با سازمان های اداری و تجاری خود بوده اند. . دوره ای که دانش مدیریت از ابتدای شکل گیری تاکنون طی نموده است و همچنین کلیه نظراتی که تا حال از طریق دانشمندان و ...
***6 اهداف درسی آشنایی با اصول و مفاهیم تئوری و عملی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم 2- آشنایی با چگونگی بکارگیری تکنیک های تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم در عمل ***11 مفهوم سازمان •سازمان عبارت است از سیستمی متشکل از اجزای به هم پیوسته و مبتنی بر نظم و انضباط که به منظور دستیابی به هدف های خاصی فعالیت می کند و سازماندهی عبارت است از فراهم آوردن امکانات و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***2 موسسه آماری هندوستان(ISI) موسسه آماری هندوستان یک سازمان علمی غیر انتفاعی ثبت شده است که تحت نظارت انجمن ها عمل می کند. این موسسه بعنوان یک موسسه بین المللی اعلام شده است . در طی سالهای گذشته ، این موسسه بصورت یک سازمان چند منظوره رشد یافته است . این موسسه بعنوان یک دانشگاه در برنامه های آموزشی و اعطاء جوایز به افراد فعالیت میکند. همچنین پروژه هایی در مقیاس بزرگ را عهده دار ...
***2 در اکتبر سال 2001 سازمان هواشناسی جهانی1 به همراه مرکز ملی اقیانوسی و جوی2 ایالات متحده آمریکا و موسسه هواشناسی و هیدرولوژی وابسته به دریای کارائیب یک کارگاه منطقه ای را با حضور 25 متخصص از 21 کشور در رابطه با گسترش بولتن های هواشناسی کشاورزی در بارابادوس برگزار کرد و شرکت کنندگان در آن پیشنهادات خود را در ایجاد یک سایت اختصاصی هواشناسی کشاورزی بیان کردند. هدف از ایجاد این ...
***4 مشتری گرائی چیست؟ نوعی از فرهنگ سازمانی است که به کارامدترین و موثرترین شکل رفتارهای لازم به منظور خلق ارزش برای خریداران را ایجاد می کند مجموعه باورهایی که منافع مشتری را نسبت به سایر ذینفعان نظیر صاحبان سازمان، مدیران و کارکنان به منظور ایجاد شرکتی سودآور در صدر قرار می دهد. ***5 مشتری کیست؟ v مشتری کسی است که نیازش را خود تعریف می کند، کالاها و خدمات تولیدی ما را مصرف می ...
•رشته : مدیریت دولتی •تعداد واحد : 3 واحد •نام منبع : حسابداری و حسابرسی دولتی •مولف : دکتر جعفر باباجانی •تهیه کننده : دکتر محمد جواد حضوری ***3 •حسابداری دولتی جلسه اول هدف : شناخت سازمان های دولتی و تفاوت حسابداری دولتی و بازرگانی ***4 1- شناخت سازمان دولتی وظایف دولتها امور اقتصادی امور سیاسی امور دفاعی امور آموزشی امور فرهنگی امور اجتماعی ***5 برای اجرای هر وظیفه تشکیل ...
***2 هدف هدف از این درس آشنائی دانشجویان با ویژگی ها و موقعیت ها ومسائل جاری سازمان های دولتی و پیوندی بین نظر وعمل و افزایش دانش و مهارت عقلی دانشجویان است در این راستا ضمن تعاریف قضیه سازمانی تعدادی از قضایا ومسائل و مشکلات سازمانها همراه با ارائه راه حلها پرداخته خواهد شد ***3 •مقدمه امروزه دگرگونی شایان توجهی در روندی که ثقل آن بیشتر به سوی نظریه پردازی متمایل بوده رخ داده ...
منبع : مباحث ویژه در مدیریت دولتی مولف: دکتر مهدی الوانی دکترشمس السادات زاهدی ***2 فصل اول هدف کلی: آشنایی با روش مورد پژوهی به عنوان یکی از روش های آموزشی در مدیریت و چگونگی تنظیم قضایای مربوط به مدیریت و آشنایی با نحوه نجزیه و تحلیل قضایای سازمانی ***3 قضیه: شرح یک سلسله حقایق در زمینه رویدادهایی واقعی و توصیف مشکلات آنها جهت تجزیه و تحلیل ، نتیجه گیری و راه حل یا بی قضیه ...
***2 هدف هدف از این درس آشنائی دانشجویان با ویژگی ها و موقعیت ها ومسائل جاری سازمانهای دولتی و پیوندی بین نظر وعمل و افزایش دانش و مهارت عقلی دانشجویان است در این راستا ضمن تعاریف قضیه سازمانی تعدادی از قضایا ومسائل و مشکلات سازمانها همراه با ارائه راه حلها پرداخته خواهد شد . ***3 •مقدمه امروزه دگرگونی شایان توجهی در روندی که ثقل آن بیشتر به سوی نظریه پردازی متمایل بوده رخ داده ...
منبع : تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها خانم دکتر زاهدی و جزوه آقای پاسبان تعداد واحد :3 واحد ***3 فصل اول : سیستم و نگرش سیستمی ***4 اهداف کلی فصل اول 1- آشنایی با مفهوم سیستم ،ترکیب و نحو عملکرد و طبقه بندی و خواص سیستمها 2- آشنایی با نظریه عمومی سیستمها 3- آشنایی با نگرش سیستمی ***5 هدفهای رفتاری فصل اول 1- سه خصلت اساسی سیستمها را بر شمارید 2- اجزاءسیستم را نام برده و هر یک را ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***2 شهروند محوري شهروندان آينده خود را مي سازند. قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است. دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند. جمع آوري ماليات، کارآفريني و توسعه تکنولوژي براي دولت ها روز به روز مشکل تر مي شود. دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند. اين در حالي است که شهروندان نياز مبرم به ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***3 •عصرهاي پيشرفت بشر : •کشاورزي •صنعت •اطلاعات و ارتباطات •عصر مجازي ***4 •تعريف سازمان مجازي : •يک نوع خاص از سازمان شبکه اي است که تمام فعاليت هاي خود را با استفاده از آخرين فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي و به صورت Online انجام مي دهد . ***5 •مشخصات : •نداشتن مرز مشخص •استفاده از منابع مالي مشترک •غير متمرکز بودن از نظر مکاني •متغير بودن شرکا •ارتباط الکترونيکي •تمرکز فعاليت ...
***3 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***1 oمجمعی جهانی، متشکل از سازمان های استانداردگذاری ملی است. کار تهیه استدانداردهای بین المللی بطور معمول توسط کمیتههای فنی انجام می شود. هر سازمان عضو، علاقه مند به یکی از موضوعاتی است که برای آن ، گروه کاری فنیای تشکیل گردیده و قوانین آن موضوع در این گروه ارائه می شود. سازمان بین المللی، دولتی و غیر دولتی با ISO ارتباط داشته و همکاری میکنند. o ISO در ارتباط با کلیه ...
***3 موضوع مطالعه مطالعه گنجایش کربن در سازمان خاک های نشاسته ای ***4 مدیریت کودهای سازمانی که رهبری میکنه یک کربن توقیف شده که متفاوته ***5 گنجایش کربن درخاک ها(سازمان کربن) 2) The C/N ratio in biomass (برگ نشاسته ای) و سازمان کودی 3) موضوع مقدار تلاش سازمانی در منطق سازمان برگ نشاسته ای ***6 ¢پیشرفته ¢دانستن راه مدیریت سازمان کود که متفاوت بسیار اثر می گذاره روی کربن توقیفی ...
***5 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 برگ اول: هسته حرفه اى و متخصص افرادی باصلاحیت، حرفه اى و با تخصص هاى بالا در زمینه فنى و دانش مدیریت هستند. این گروه با در اختیار داشتن اطلاعات حساس و دانش خاصى که سازمان را از رقباى آن متمایز مى سازد، برای سازمان ضروری اند و رکن اصلى سازمان مى باشند. برگ دوم: مقاطعه کاران و پیمانکاران شرکتهایی هستند که با سازمان قرارداد می بندند و در ازای دریافت حق الزحمه بسیاری از کارها و ...
***2 سازمان یادگیرنده : به عقیده « سنگه » سازمان یادگیرنده جایی است که افراد دائما تواناییهای خود را برای خلق نتایجی که مد نظرشان است توسعه می دهند، جایی که افکار و ایده های جدید پرورش داده می شود، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد پیوسته چگونه آموختن را به اتفاق هم می آموزند. یادگیری سازمانی: فرایندی است که در آن، سازمان در طول زمان می آموزد، تغییر می کند و ...
***3 تعریف سیستم 1- سیستم به مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته و مرتبط به هم که به نحوی تنظیم گرایدهاند که یک کل مجزا از تک تک اجزا را به وجود میآورند. 2- سیستم منظومه یا مجموعه ای از عناصر و اجزای مرتبط و در حال کنش و واکنش متقابل که یک کل هدفمند را به وجود می آورند. انواع سیستم 1- سیستمهای باز: رابطهی متقابل (تعامل) با محیط دارد. 2- سیستمهای بسته: به محیط وابسته نیست و به ...
تعداد: 3 واحد منبع: اداره امور سازمان های محلی مؤلف: دکتر ابوالقاسم طاهری ***2 فصل اول پیدایش دولت ***3 اهداف کلی: 1-آشنایی بانظرات گوناگون صاحب نظران درزمینه پیدایش دولت 2-آگاهی از وجوه اشتراک و اختلاف نظر فلاسفه درباب دولت ***4 مقدمه در منشاء ومبداء دولت اختلافات زیادی بین علمای علم سیاست و علم حقوق وجود داشته است و از زمان قدیم تا کنون نظریاتی دراین خصوص اظهار شده است که به ...
***3 يک سيستم اطلاعاتي را ميتوان مجموعهاي از اجزاء مرتبط با هم تعريف کرد که اطلاعات را به منظور حمايت از هماهنگي، تصميمگيري و کنترل در يک سازمان، جمعآوري، پردازش، ذخيره، بازيابي و توزيع ميکند. در يک سيستم اطلاعاتي سه عمليات Input، Process و Output منجر به توليد اطلاعات ميشود. ***4 سيستمهاي پشتيبان عمليات مثل: TPS، PCS، OAS، ECS سيستمهاي پشتيبان مديريت مثل: MIS، DSS، EIS ...
***2 دو نمونه از مهمترين گستره هاي اينترنت، " اينترانت ها و اکسترانت ها " هستند که شايد کمتر به آنها توجه شده است. گاهي وجود "اينترانت " و " اکسترانت " در مشاغل کوچک در راستاي اجراي برنامه هاي مربوط به اين گونه کسب و کارها تعجب آور است. البته شايد بتوان گفت بهره گيري از اين خدمات، صرفا براي کسب و کارهاي محدود امکان پذير است و ناگفته پيداست که کار با اين شبکه ها در شرکت هاي بزرگ ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***3 سيستمهاي اولويت دار جهت پياده سازي در سازمانها سيستم جامع وبانکهاي اطلاعاتي اختصاصي : اين سيستم ها معمولا در سازمانها و شرکتهاي مختلف با توجه به اهداف ، وظايف و سياستهاي سازماني متفاوت خواهد بود . براي طراحي ، پياده سازي و نصب راه اندازي اينگونه سيستم ها يا بانکهاي اطلاعاتي مستلزم نياز و درخواست سازمان مربوطه و شناخت کامل ميباشد . سيستم هاي جامع عمومي مالي و اداري : ...
***2 مقدمه اکثر شبکه هاي پياده سازي شده در کشور مبتني برسيستم عامل شبکه اي ويندوز مي باشند . شبکه هاي کامپيوتري، بستر و زير ساخت مناسب براي سازمان ها و موسسات را در رابطه با تکنولوژي اطلاعات فراهم مي نمايد . با توجه به جايگاه والاي اطلاعات از يکطرف و نقش شبکه هاي کامپيوتري ( اينترانت و يا اينترنت ) از طرف ديگر ، لازم است به مقوله امنيت در شبکه هاي کامپيوتري توجه جدي شود. سرويس ...
***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***2 از آنجا که شبکههاي بي سيم، در دنياي کنوني هرچه بيشتر در حال گسترش هستند، و با توجه به ماهيت اين دسته از شبکهها، که بر اساس سيگنالهاي راديويياند، مهمترين نکته در راه استفاده از اين تکنولوژي، آگاهي از نقاط قوت و ضعف آنست. نظر به لزوم آگاهي از خطرات استفاده از اين شبکهها، با وجود امکانات نهفته در آنها که بهمدد پيکربندي صحيح ميتوان بهسطح قابل قبولي از بعد امنيتي دست ...
***3 نياز روز افزون به پويايي کارها ، استفاده از تجهيزاتي مانند تلفن همراه ، پيجرها و ... بواسطه وجود شبکه هاي بي سيم امکان پذير شده است. اگر کاربر يا شرکت يا برنامه کاربردي خواهان آن باشد که داده و اطلاعات مورد نياز خود را به صورت متحرک در هر لحظه در اختيار داشته باشند شبکه هاي بي سيم جواب مناسبي براي آنها ست. ***4 شبکه هاي محلي (LAN ) براي خانه و محيط کار مي توانند به دو صورت ...
پاياننامه براي دريافت درجه کارشناسي در رشته مهندسي فناوري اطلاعات (IT) ***2 مقدمه امروزه اکثر تکنولوژي هاي جديد به دنبال راه هايي هستند که منجر به صرفه جويي در زمان، هزينه و انرژي شوند. طرح پيشنهادي ما که در اين پروژه به آن مي پردازيم نيز به دنبال رسيدن به چنين هدفي است در اين ارائه خواهيم ديد که چگونه مديريت يک شبکه کامپيوتري که از ارکان اصلي آن است از راه دور و تنها با فشار ...
***2 در برقراري سيستم EMS ملاک اصلي ايجاد برنامه اي براي جنبه هاي زيست محيطي سازمان است. يعني اينکه يک سازمان مي تواند گواهي ايزو 14001 را دريافت نمايد هر چند که بسياري از جنبه هاي زيست محيطي مربوطه آن از حد استاندارد بيشتر باشد.آن چيز که براي EMS اهميت دارد در درجه اول شناسايي جنبه مورد نظر ، سپس ايجاد يک برنامه ريزي هر چند دراز مدت به منظور رفع مشکل شناسايي شده ميباشد. زمان ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله اختلال بيش فعالي و نقص توجه شايع ترين اختلال رفتاري است که کودکان را مبتلا مي کند راهنماي تشخيصي آماري اختلال رواني(DSM-V) آن را به عنوان الگوي پايدار عدم توجه و تکانشگري شرح مي دهد. و در واقع نوعي اختلال مزمن شديد در تحول رواني است و براي تشخيص آن حد اقل 6 مورد از 9 معيار بي توجهي و يا بيش فعالي-تکانشگري ...
***2 تشخيص و استفاده خلاقانه از فرصتهاي موجود براي تبديل اين فرصتها به موقعيتهاي تجاري سود آور فرايند خلق محصول جديد از طريق فعاليت تجاري با صرف زمان و انرژي لازم و در نظر گرفتن ريسکهاي مالي و رواني و اجتماعي است که در نهايت به دريافت پاداشهاي مالي و رضايت شخصي مي انجامد. ***4 اهميت کارآفريني سازماني در ايران سازمان هاي بزرگ ايراني دولت کارآفرين سازمان هاي بزرگ ايراني درصد قابل ...
***3 اهداف آموزشي کارگاه: -آشنايي شرکت کنندگان با مفهوم خلاقيت ، موانع و منابع آن. 2-آشنايي شرکت کنندگان با گزيده اي از کاربردي ترين تکنيک هاي خلاقيت . 3- افزايش توان ايده پردازي شرکت کنندگان جهت دستيابي به راه حلهاي بهترجهت حل مسايل. ***4 خلاقيت چيست؟ 1-توانايي حل مسايلي که فرد قبلا حل آنها را نياموخته است(Weisberg) 2-فرآيندي که نتيجه آن کار تازه اي باشد که توسط گروهي در يک ...
***2 تعريف ارتباطات : واژه « ارتباطات » در جوامع نوين به وسيله همه ، به کار مي رود.اين واژه براي توضيح خطاهاي اجتماع به طور کل و سازمانها به کار مي رود . در ادبيات رفتار سازماني تعريف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهيم اطلاعات که براي اين منظور ، سمبلهايي را به کار مي برند . ***3 هدف ارتباطات به طور کلي هدف از ارتباطات به وجود آوردن تغييرات در رفتار يا تغيير در آن د ...
***2 ارتباطات بدون شک ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي کند. از طرف ديگر،ارتباطات معمولاً بعنوان ريشه هاي واقعي هم? مشکلات جهان است. ***3 نقش ارتباطات سنتي به عقيد? ”هنري فايول“ اگر در يک سازمان فرضي، کانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود و طبق نمودار زير فرد F بخواهد با فرد P ارتباط برقرار کند، از طريق: E-D-C-B-A-L-M-N-O-P بايستي ارتباط برقرار شده و سپس ...
***3 هوش زباني هوش رياضي - منطقي هوش مکاني هوش حرکتي - جسماني هوش موسيقيايي هوش ميان فردي هوش درون فردي هوش طبيعت گرا هوش وجودي ***4 شرايط را براي تجارب عملي آماده مي سازد. M I معلم روش تدريس خود را از زباني به تصويري و از تصويري به . . . تغيير مي دهد. کلاس را گروه بندي مي کند. فرصت انديشيدن را فراهم مي کند. از ابزار هاي متنوع در آموزشي استفاده مي کند. ***5 تکنيک هاي آموزش هوش ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***3 •عصر ديجيتال: عصر جامعه دانش پايه -وقوع ” پديده شبکه“ -متحول شدن عميق، وسيع و پيگير کليه شئون آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي: تحولي عميقتر از پيدايش صنعت چاپ، ماشين بخار، برق -ابزاري برابرساز، و توانمندکننده. -حق دسترسي به سپهر اطلاعاتي (Cyber Space) بايد در اعلاميه حقوق بشر گنجانده شود. (يونسکو) ***4 توانمند سازي و برابرسازي انقلاب نوين آموزشي = ?- دسترسي به ...
***2 vاين کتاب شامل سه بخش است : 1. بخش اول : تاريخ و مفهوم تکنولوژي آموزشي در جهان . 2. بخش دوم : آشنايي با طراحي منظم آموزشي . 3 . بخش سوم : معرفي رسانه ها . ***3 آشنايي با مفهوم تکنولوژي آموزشي ، طراحي منظم آموزشي و انواع رسانه ها . ***4 هدف هاي کلي : آ شنايي با تکنولوژي آموزشي ،تاريخچه و مفاهيم وابسته ***5 vمفهوم تکنولوژي آموزشي vتعريف ت ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***2 ?کلاسه بندي ?فرايندي دو مرحله اي است : ?ساخت مدل : ?تحليل يک مجموعه آموزشي که مجموعهاي از تاپلهاي پايگاه است و مشخص کردن برچسب کلاسهاي مربوط به اين تاپلها . ? يک تاپل X با يک بردار صفت X=(x1,x2,…,xn) نمايش داده ميشود . فرض مي شود که هر تاپل به يک کلاس از پيش تعريف شده متعلق است . ?هرکلاس با يک صفت که به آن صفت برچسب کلاس ميگوييم مشخص ميشود . ? مجموعه آموزشي به صورت ...
***2 تعريف سيستم اطلاعاتي سيستم اطلاعاتي ، اطلاعات را براي يک هدف مشخص جمع آوري، پردازش، تحليل و منتشر مي کند. ***4 انواع سيستم هاي اطلاعات: اين سيستمهاي اطلاعاتي مبتني بر رايانه ( CBIS ) ميباشند. سيستم پردازش تراکنش (TPS ) سيستم کارگران دانش (KWS ) سيستم اطلاعاتي مديريت ( MIS ) سيستم تصميم يار ( DSS ) سيستم اطلاعات اجرايي (EIS ) سيستم اطلاعات حسابرسي ( AIS ) سيستم اطلاعات ...
***2 فصل 1: حل مسئله و سيستم هاي اطلاعاتي ***4 زماني که اصطلاح مسئله را به کار مي بريم شرايط يا اتفاقاتي را در نظر داريم که به نوعي به سازمان خسارت زده يا آن را تهديد مي کند و نيز شرايط يا اتفاقاتي مورد نظر است که به نوعي در بهبود سازمان موثر بوده يا فرصت بهبود را براي سازمان فراهم مياورد. کامپيوتر را مي توان در هر دو مسئله به کار برد. مسئله مي تواند خوب يا بد باشد. مسئله گشايي ...
***2 دسته اول_ روشهاي حجمي در اين دسته از روشها قسمت غير چرب شير در اسيد سولفوريک حل شده و قسمت چرب پس از سانتريفوژ کردن در ستون مدرجي اندازه گيري مي شود. روشهاي حجمي بعلت سرعت در عمل در آزمايشهاي روزانه بکار ميروند. مهمترين و متداولترين روشهاي حجمي عبارتند از: روشهاي Gerber و Babcock ***3 دسته دوم_ روشهاي وزني در اين روشها چربي شير بوسيله انحلال در يک ماده حلاله چربي استخراج مي ...
***3 : هدف سابقه و نانو فناوري يکي از جديد ترين علومي است که در سه شاخه مرطوب ، خشک و محاسبه اي اينده زندگي بشر را دگرگون خواهد ساخت . يکي از مهمترين زمينه هاي تاثير گذاري نانو فناوري در زندگي انسان ، علم غذا است که به دليل احتياج روزمره و دائمي انسان به غذا هر گونه تغيير و تحو لي در ان نقش به سزايي در تغيير کيفيت زندگي انسان خواهد داشت . لذا به منظور تبيين جايگاه نانو فناوري و ...
***3 اهداف آموزشي کارگاه آشنايي شرکت کنندگان با مفهوم خلاقيت ، موانع و منابع آن. 2-آشنايي شرکت کنندگان با گزيده اي از کاربردي ترين تکنيکهاي خلاقيت . 3- افزايش توان ايده پردازي شرکت کنندگان جهت دستيابي به راه حلهاي بهترجهت حل مسايل. ***4 خلاقيت چيست؟ 1-توانايي حل مسايلي که فرد قبلا حل آنها را نياموخته است(Weisberg) 2-فرآيندي که نتيجه آن کار تازه اي باشد که توسط گروهي در يک زمان ...
***3 ابزارهاي مالي مشتقه در بازار سرمايه هدف از اين مقاله بيشتر تشريح ابزار مشتقه و طراحي ابزار نوين براي بازار سرمايه است. شايان ذکر است که اين ابزارهاي مالي در بسياري از نقاط دنيا سخت مورد توجه افکار عمومي واقع شده و اميد است که در آينده نزديک بتوان از اين ابزار در بازار سرمايه ايران نيز بهره گرفت. ***4 مشتقه: گونه اي از ابزار مالي است که فقط، متخصصان فن، از چندوچون عملکرد ...