تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد روش های ارزشیابی آموزشی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***2 جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری •جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***3 •تعاریف ، مفاهیم واهداف ارزشیابی کارکنان . •معیارهای مورد نظر در ارزشیابی کارکنان. •عوامل عینی وذهنی در ارزشیابی کارکنان . •انحرافات در ارزشیابی کارکنان . •کسانی که باید در ارزشیابیها دخالت داشته باشند. •روشهای ارزشیابیکارکنان . •کاربرد ارزشیابی . •تنگناهای ارزشیابی شایستگی کارکنان . ***4 •مقدمه •میزان موفقیت درنیل به اهداف سازمانی در • ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد نیروهای ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***2 برنامه ریزی شامل تعیین هدف و وضع خط مشی تبدیل هدف بصورت برنامه عملیاتی پیش بینی چگونگی اجرای آنها ***3 سنجش وضعیت: تحلیل وضع موجود، شناخت نیازها و الویتها و پیش بینی آنچه که در آینده باید صورت گیرد. برنامه ریزی برنامه: زمان بندی، تخصیص منابع، بودجه بندی، تقسیم وظایف، تفویض مسئولیتها و اختیار تعیین مقررات و قواعد اجرایی اجرا: هدایت اجرایی، سرپرستی، سنجش، پیشرفت عملیات ...
***2 آشنایی با مشکلات تحصیلی و آموزشی دانشجویان ***3 ¨افت تحصیلی ¨انصراف، اخراجی یا مشروطی ¨بی علاقگی به رشته ¨عدم آشنایی به قوانین آموزش و انظباطی ¨استاد راهنما ***4 ¨مقابله با مشکلات تحصیلی و آموزشی ¨داشتن جلسه های توجیهی در مورد مقرارات آموزش و تحصیلی ¨راه کارهای موفقیت در رشته تحصیلی ¨آشنایی با سیستم آموزشی و شیوه گرفتن کمک ¨آشنایی با استاد راهنما و داشتن ارتباط مستمر با او ...
***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ...
***2 دو نمونه از مهمترين گستره هاي اينترنت، " اينترانت ها و اکسترانت ها " هستند که شايد کمتر به آنها توجه شده است. گاهي وجود "اينترانت " و " اکسترانت " در مشاغل کوچک در راستاي اجراي برنامه هاي مربوط به اين گونه کسب و کارها تعجب آور است. البته شايد بتوان گفت بهره گيري از اين خدمات، صرفا براي کسب و کارهاي محدود امکان پذير است و ناگفته پيداست که کار با اين شبکه ها در شرکت هاي بزرگ ...
***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
***3 هوش زباني هوش رياضي - منطقي هوش مکاني هوش حرکتي - جسماني هوش موسيقيايي هوش ميان فردي هوش درون فردي هوش طبيعت گرا هوش وجودي ***4 شرايط را براي تجارب عملي آماده مي سازد. M I معلم روش تدريس خود را از زباني به تصويري و از تصويري به . . . تغيير مي دهد. کلاس را گروه بندي مي کند. فرصت انديشيدن را فراهم مي کند. از ابزار هاي متنوع در آموزشي استفاده مي کند. ***5 تکنيک هاي آموزش هوش ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***3 •عصر ديجيتال: عصر جامعه دانش پايه -وقوع ” پديده شبکه“ -متحول شدن عميق، وسيع و پيگير کليه شئون آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي: تحولي عميقتر از پيدايش صنعت چاپ، ماشين بخار، برق -ابزاري برابرساز، و توانمندکننده. -حق دسترسي به سپهر اطلاعاتي (Cyber Space) بايد در اعلاميه حقوق بشر گنجانده شود. (يونسکو) ***4 توانمند سازي و برابرسازي انقلاب نوين آموزشي = ?- دسترسي به ...
***2 vاين کتاب شامل سه بخش است : 1. بخش اول : تاريخ و مفهوم تکنولوژي آموزشي در جهان . 2. بخش دوم : آشنايي با طراحي منظم آموزشي . 3 . بخش سوم : معرفي رسانه ها . ***3 آشنايي با مفهوم تکنولوژي آموزشي ، طراحي منظم آموزشي و انواع رسانه ها . ***4 هدف هاي کلي : آ شنايي با تکنولوژي آموزشي ،تاريخچه و مفاهيم وابسته ***5 vمفهوم تکنولوژي آموزشي vتعريف ت ...
***2 ?کلاسه بندي ?فرايندي دو مرحله اي است : ?ساخت مدل : ?تحليل يک مجموعه آموزشي که مجموعهاي از تاپلهاي پايگاه است و مشخص کردن برچسب کلاسهاي مربوط به اين تاپلها . ? يک تاپل X با يک بردار صفت X=(x1,x2,…,xn) نمايش داده ميشود . فرض مي شود که هر تاپل به يک کلاس از پيش تعريف شده متعلق است . ?هرکلاس با يک صفت که به آن صفت برچسب کلاس ميگوييم مشخص ميشود . ? مجموعه آموزشي به صورت ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***2 مقدمه شبکه عصبی مصنوعی روشی عملی برای یادگیری توابع گوناگون نظیر توابع با مقادیر حقیقی، توابع با مقادیر گسسته و توابع با مقادیر برداری میباشد. یادگیری شبکه عصبی در برابر خطاهای داده های آموزشی مصون بوده و اینگونه شبکه ها با موفقیت به مسائلی نظیر شناسائی گفتار، شناسائی و تعبیر تصاویر، و یادگیری روبات اعمال شده است. ***3 شبکه عصبی چیست؟ lروشی برای محاسبه است که بر پایه اتصال ...
***7 •اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی دارای سه هدف است: 1- استقرار پایگاه اطلاعاتی و الگوی روش شناسی برای بهبود برنامه ریزی توسعه منابع انسانی به صورتی نظام یافته و ***8 •ادامه اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی 2- مشخص نمودن زمینه های نیازمند به تغییر در نظام آموزشی و تعیین محدودیت ها و امکانات و ***11 • تعریف بخش هر بخش دارای مجموعه ای از ویژگی ...
***7 •اهداف دوره آموزشی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و سازمانی داده و اطلاعات 2- آگاهی از کارکردهای سازمانی مدیریت اطلاعات و منابع اطلاعاتی 3- آشنایی با مفهوم سیستم های اطلاعاتی و جایگاه آنها در سازمان 4- آشنایی با کارکرد روش های مختلف تبادل اطلاعات با تاکید بر شبکه های اطلاع رسانی 5- تشریح انواع سیستم های اطلاعاتی 6- توصیف نحوه طراحی فرایندهای یک سیستم اطلاعاتی 7- موارد عملیاتی ...
***3 چکیده در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است. در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن ...
***2 «سیستم» به نظر می رسد که واژه سیستم واژه ای است مناسب روز...... معنی واژه نامه ای معادل سیستم را چنین بیان می کند: مجموعه ای از اشیاء که به وسیله نوعی تعامل یا وابستگی متقابل و منظم وحدت یافته اند، یک کل ارگانیک یا سازمان یافته چون منظومه شمسی یا یک سیستم تلگراف جدید . از این تعریف چنین بر می آید که سیستم به صورت طبیعی موجود است مانند منظومه شمسی یا انسان آنها را ساخته است ...
***3 lدستورالعمل اجرایی ماده 144 قانون برنامه چهارم توسعه lاقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران lموضوع قیمت تمام شده فعالیتها و خدمات) lماده 15_ تشویق کارکنان و مدیران واحد مجری lصرفهجویی حاصل از تفاضل بین قیمت تمام شده مورد توافق در توافقنامه مبادله شده با مدیر واحد مجری (اعتبارات مصوب) و هزینههای قطعی فعالیت یا خدمات در همان سال، در طول برنامه چهارم به شرح ذیل ...
***3 معرفی دوره دوره آموزشی آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک عنوان : آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک اهداف دوره: آشنا کردن مدیران و کارشناسان با اصول و مبانی و تکنیک های برنامه ریزی استراتژیک زمان اجرای دوره: 4 روز(30 ساعت) روش اجرا: سخنرانی ، پرسش و پاسخ و روش کارگاهی ابزار مورد استفاده: ویدئو پروژکتور شرایط شرکت کنندگان در دوره: تحصیلات کارشناس و بالاتر و آشنایی با ...
***5 اهداف این درس: علل ایست قلبی ماساژ قلبی و انواع آن و نحوه اجرای ماساژ قلبی (به همراه فایل صوتی و تصویری آموزشی) ***6 علل ایست قلبی: 1- خونریزی های شدید 2- تصلب شرایین یا تنگ شدن عروق تاجی قلب 3- انواع خفگی ها و نرسیدن اکسیژن به ریه ها و خون 4- ناسازگاری برخی از داروها 5- انواع شوک ها و ... ***7 علائم ایست قلبی 1- عدم وجود نبض گردنی 2- گشاد شدن مردمک های چشم مصدوم یا بیمار ...
***3 " مقدمه " " چون سرو کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد “ چون آخرین یافته های تکنوژی تعلیم و تربیت گواه این مطلب است که یادگیری عمیق و پایدارزمانی اتفاق می افتد که ضمن ایجاد انگیزش لازم در دانش آموزان برای دریافت مفهوم آموزشی مورد نظر، محوریت کار باید مبتنی بر روشهای فعال و دانش آموز محور باشد، بجاست که معلم هنگام استفاده از هر کدام از روشهای سه گانه فرایند یاددهی و ...
***5 •نرم افزار آزاد چیست؟ •آزادی صفرم: آزادی برای اجرای برنامه با هر قصدی •آزادی یکم: آزادی برای مطالعه و بررسی اینکه برنامه چطور کار میکند و تغییردادن آن برای تأمین نیازهای خود. (دسترسی به کد منبع) •آزادی دوم: آزادی تکثیر برنامه، مثلاً برای همسایه تان. •آزادی سوم: آزادی برای بهبود برنامه و امکان توزیع تغییرات اعمال شده، به طوری که دیگران نیز از مزایای آن بهره مند شوند. (دسترسی ...
***4 •آغاز داستان •در سال 1991 در حالی که جنگ سرد رو به پایان میرفت و صلح در افقها هویدا میشد، در دنیای کامپیوتر، آینده بسیار روشنی دیده میشد. با وجود قدرت سخت افزارهای جدید، محدودیت های کامپیوترها رو به پایان میرفت. ولی هنوز چیزی کم بود... •داس، امپراطوری کامپیوترهای شخصی را در دست داشت. سیستم عامل بی استخوانی که با قیمت 50000 دلار از یک هکر سیاتلی توسط بیل گیتز (Bill Gates) ...
***2 دامنه کاربرد اين استاندارد نحوه ارزشيابي وانعکاس موجودي مواد و کالا در صورتهاي مالي را تشريح مي کند وموارد زير را در بر نمي گيرد: کار در جريان پيشرفت پيمانهاي بلند مدت ابزارهاي مالي پيچيده موجودي گله هاي دام، محصولات کشاورزي، جنگلي ومعدني در مواردي که اين اقلام در صنايع مربوط، به خالص ارزش فروش اندازه گيري مي شود. ***4 موجودي مواد وکالا به داراييهايي اطلاق مي شود که: براي ...
***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***2 مقدمه زراعت و اصلاح نباتات نام يکي از رشتههاي آموزشي کشاورزي در دانشگاههاي ايران است. اين رشته را ميتوان به عنوان گرايش در مقطع کارشناسي انتخاب نمود. مباحث اين رشته در دوران کارشناسي ارشد تخصصي است.شامل زير گروههاي زراعت ،اصلاح نباتات و بيوتکنولوژي ميشود.در دوره دکتري زراعت مي توان اکولوژِي گياهي ويا فيزيولوژِي را پيگيري کرد ***3 گياهان زراعي بسيار متنوع بوده ،به صورت ...
***2 روانشناسى تربيتى يا روانشناسى پرورشى شاخهاى از علم روانشناسى است که يافتههاى اين علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد است؛ روانشناسى تربيتى علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. ***3 روانشناسى تربيتى بيش از هر چيز ديگر معلمان را با ماهيت يادگيرى دانشآموزان آشنا مىکند و روشها و فنون ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***3 •مقدمه اي در مورد آموزش الکترونيکي کلمه E-Learning از دو قسمت تشکيل شده است: •E اول واژه کلمه ي Electronic است و از نظر مفهومي شامل هر شکلي از وسايل الکترونيکي است که آموزش يا منابع آموزشي ارائه شده از طريق شبکه هاي کامپيوتري را در بر مي گيرد. • Learning آموزشي است که مي تواند در هر زمان ، هر مکان و براي هر کسي انجام گيرد. ***4 •آموزش الکترونيکي •عبارت است از ارائه محتواي ...
***2 •مفاهيم حسابداري صنعتي مقدمه : حتماً تاکنون بارهاو بارها با اين واژه برخورد داشته ايد . به راستي حسابداري بهاي تمام شده چيست ؟ چرا مديران مالي سازمانها همواره سعي دارند تا خود را به مرحله اي برسانند که بتوانند از اين شاخه از فن حسابداري استفاده نمايند ؟ آيا اين درست است که بعضي ميگويند به واقع نميتوان حسابداري بهاي تمام شده را به صورت کامل در شرکتهاي ايراني پياده سازي نمود ...
***6 فصل اول: مفاهیم شبکههای کامپیوتری هدفهای آموزشی : •مفهوم شبکه و کاربردهای آن • سختافزار شبکه • انواع سوئیچینگ • طراحی شبکه و اصول لایهبندی • مدل هفتلایهای OSI از سازمان استاندارد جهانی • مدل چهارلایهای TCP/IP ***7 شبکههای کامپیوتری مجموعهای از کامپیوترهای مستقل است که به نحوی با یکدیگر اطلاعات و داده مبادله مینمایند. استقلال کامپیوترها کارکردن هر ماشین به تنهایی در ...
***3 انتخاب موضوع .1موضوع مورد علاقه محقق باشد . ● .2با رشته تحصیلی یا مطالعات محقق مرتبط باشد ● .3به اندازه کافی محدود شود . ● ***4 جستجوی منابع .1کتاب .2نمایه ها .3مجلات عمومی و تخصصی .4مطبوعات .5مقالات علمی .6پایان نامه ها .7صفحات وب ( اینترنت ) ***5 انتخاب روش روش کتابخانه ای فصل اول : کلیات فصل دوم : پیشینه پژوهش فصل سوم : بحث و نتیجه گیری ***6 انتخاب روش روش میدانی ● فصل ...
***2 lتارخچه و تعریف یک سیستم خبره lگذری بر سیستمهای خبره (Expert Systems) lاشاره : l در میان اهل فن و صاحبان اندیشه تعاریف و تفاسیر متنوعی دارد. در نگاهی کلی، استفاده از دلیل و برهان برای رسیدن به یک نتیجه از فرضیاتی منطقی با استفاده از روشهای معین، تعریفی از استدلال تلقی میشود؛ تعریفی که البته با دیدگاههای فلسفی و گاه ایدهآلگرایانه از استدلال تفاوت دارد. با این حال ...
***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...
***2 مهندسی نرم افزار ***5 فرآیند در یک کتاب جذاب که دیدگاه یک اقتصاددان را ازنرم افزارومهندسی نرم افزاربیان میکند Howard Baetjer، درمورد فرآیند نرم افزاراین مطالب رابیان نموده است : چون نرم افزار، مانند بسیاری موارد عمده دیگرنیازمند دانش وآگاهی است و چون این آگاهی درابتدا پراکنده ، قابل فهم و درک وناقص می باشد ، توسعه نرم افزارفرآیندی آموزشی - اجتماعی است . این فرآیند شامل ...
***3 اهداف آموزشی درس بررسی ماهیت فلسفه ارائه فلسفه های اصلی ریاضیات نقد فلسفه های موجود تحلیل فلسفی فلسفه تاثیر شناخت فلسفی در آموزش ریاضی آشنایی با بحران های ریاضی ***4 فصل یک ماهیت فلسفه اهداف فصل توضیح پیرامون ماهیت فلسفه نظریات ریاضیدانان مقایسه علم وفلسفه سوالات علم وفلسفه ومقایسه آنها ***5 فصل یک ماهیت فلسفه تقسیم بندی بر اساس سوالاتی از قبیل : ماهیت وجود ماهیت حقیقت ...
***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
***3 پیشینه مکاتب بررسی های تاریخی نشان می دهد که در مورد چگونگی اداره سازمان ها (واحدهای تجاری / اداری) پیشینیان از جمله : مصریان ، چینی یان، ایرانیان، رومیان و آلمان ها و دیگران دارای بینیش ها و سیستم های خاص و متناسب با سازمان های اداری و تجاری خود بوده اند. . دوره ای که دانش مدیریت از ابتدای شکل گیری تاکنون طی نموده است و همچنین کلیه نظراتی که تا حال از طریق دانشمندان و ...
***6 اهداف درسی آشنایی با اصول و مفاهیم تئوری و عملی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم 2- آشنایی با چگونگی بکارگیری تکنیک های تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم در عمل ***11 مفهوم سازمان •سازمان عبارت است از سیستمی متشکل از اجزای به هم پیوسته و مبتنی بر نظم و انضباط که به منظور دستیابی به هدف های خاصی فعالیت می کند و سازماندهی عبارت است از فراهم آوردن امکانات و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به ...
***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای ...
***2 بهره برداری های غیر اصولی و بی رویه از منابع محدود طی سالیان متمادی سیر قهقرایی منابع طبیعی را موجب شده است به گونه ای که وقوع سیلاب های سهمگین و افزایش چشمگیر فرسایش خاک از عواقب اولیه آن است ***4 •سیلاب بعنوان یک پدیده معمولا مخرب, کشور و به خصوص مناطق خشک و نیمه خشک را تهدید می کند. این سیلابها اغلب از دسترس خارج می شود و حتی در مواردی خسارات جانی و مالی وارد می سازد. ...
***3 شرح بیماری آبلهمرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است ، ایجاد میشود. این ویروس بعد از ایجاد آبلهمرغان، ، در همه افراد به صورت نهفته ، درمسیر رشته های عصبی که از نخاع خارج می شوند ، جایگزین می شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هریس زوستر می گردد. این ویروس از راه قطره های ریز در هوا یا تماس با ضایعات پوستی ، از فرد بیمار انتقال می یابد . ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***3 تعریف تنظیم خانواده( Family planning ): nطبق تعریف W.H.O ،اتخاذ یک سیاست جمعیتی از سوی خانواده ها است که داوطلبانه و بر پایه آگاهی، بینش و تصمیم گیری مسئولانه توسط والدین به خاطر ارتقاء تندرستی و بهزیستی اعضای آن به مورد اجرای گذارده می شود. ***4 nاهداف برنامه های تنظیم خانواده : کاهش مرگ و میر مادران 2 – کاهش مرگ و میر کودکان 3 – جلوگیری از سوء تغذیه کودکان و مادران با ...
***2 در اکتبر سال 2001 سازمان هواشناسی جهانی1 به همراه مرکز ملی اقیانوسی و جوی2 ایالات متحده آمریکا و موسسه هواشناسی و هیدرولوژی وابسته به دریای کارائیب یک کارگاه منطقه ای را با حضور 25 متخصص از 21 کشور در رابطه با گسترش بولتن های هواشناسی کشاورزی در بارابادوس برگزار کرد و شرکت کنندگان در آن پیشنهادات خود را در ایجاد یک سایت اختصاصی هواشناسی کشاورزی بیان کردند. هدف از ایجاد این ...
***4 الگوی آموزش ورزش آیا نمی شود با دستکاری برخی روشها و برنامه های ورزش دانش آموزی ، در کانون های ورزشی ( ساعات تربیت بدنی ) در تمرین های تیم های ورزشی دانش آموزی ، نظام تمرینی و کاری را به گونه ای طراحی کرد که دانش آموزان ورزشکار در کنار رشد مهارتی در یک رشته ورزشی ، به هنجار های تندرستی مناسبی نیز دست یابند که نشانه ی سلامتی بیش تر از آنها باشد ؟ بیشتر از همه نگاه به ورزش ...
***4 مشتری گرائی چیست؟ نوعی از فرهنگ سازمانی است که به کارامدترین و موثرترین شکل رفتارهای لازم به منظور خلق ارزش برای خریداران را ایجاد می کند مجموعه باورهایی که منافع مشتری را نسبت به سایر ذینفعان نظیر صاحبان سازمان، مدیران و کارکنان به منظور ایجاد شرکتی سودآور در صدر قرار می دهد. ***5 مشتری کیست؟ v مشتری کسی است که نیازش را خود تعریف می کند، کالاها و خدمات تولیدی ما را مصرف می ...
***2 پیشگفتار شهرستان بجنورد یکی از مهم ترین شهرستان های استان خراسان شمالی است که دارای مردمانی سخت کوش، پاک اندیش، مهمان نواز و از نژاد آریایی هستند. اکثر آن ها مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری بوده و بهفارسی،کردی و ترکی سخن می گویند.. مهمترین صنایع دستی این شهرستان فرش و قالیچه بافی است با طرحهای کردی، ترکمنی، گلیم و جاجیم بافی (پلای بافی) است. فرش و قالیچه بافی از مهم ترین ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسهای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بناهای اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله دنیاهای ...
***2 معرفی برنامه فتوشاپ فتوشاپ یکی از نرم افزار های گرافیکی است که اساس کار آن بر پایه ی Bitmap می باشد.نرم افزار فتوشاپ متعلق به شرکت Adobe بوده و برای ویرایش تصاویر ، طراحی موارد گرافیکی چاپی یا غیر چاپی و ... مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرد .ضمن اینکه این نرم افزار با چاپگرها و دستگاههای خروجی فیلم و زینک بصورت استاندارد هماهنگی دارد .برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز ...
***2 ارزیابی عدم قطعیت و روش مدل :چند نظریه و آزمایش این مقاله, شیوه هایی را کشف می کند تا مدل عدم قطعیت را با ارزیابی روش ها و شیوه ها در هم آمیزد. ما یک چهار چوب کلی را شرح می دهیم که شامل شیوه های میانگین دار کردن مدل و چند اندازه گیری است که شرح می دهند آیا روش ها و پیامدهای آنها وابسته به مدل هستند یا نه. تیلور: عداد متغیرهایی که هر پدیده اجتماعی خاص را تعیین می کنند, به ...
***4 یونیکس چیست یونیکس معروفترین سیستم عاملی است که بر روی انواع مختلف کامپیوتر ها پیاده سازی شده است. یونیکس سیستم عاملی چند کاربره و چند برنامه ای می باشد و قابلیت های شبکه ای ، پردازش توزیع شده ، بلادرنگ و چند پردازنده ای در نسخه های متعددی از آن پیاده سازی شده است.این سیستم عامل در محیطی تحقیقاتی متولد شده و در دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی به تدریج قابلیت های زیادی به ...
***2 هدف هدف از این درس آشنائی دانشجویان با ویژگی ها و موقعیت ها ومسائل جاری سازمان های دولتی و پیوندی بین نظر وعمل و افزایش دانش و مهارت عقلی دانشجویان است در این راستا ضمن تعاریف قضیه سازمانی تعدادی از قضایا ومسائل و مشکلات سازمانها همراه با ارائه راه حلها پرداخته خواهد شد ***3 •مقدمه امروزه دگرگونی شایان توجهی در روندی که ثقل آن بیشتر به سوی نظریه پردازی متمایل بوده رخ داده ...
منبع : مباحث ویژه در مدیریت دولتی مولف: دکتر مهدی الوانی دکترشمس السادات زاهدی ***2 فصل اول هدف کلی: آشنایی با روش مورد پژوهی به عنوان یکی از روش های آموزشی در مدیریت و چگونگی تنظیم قضایای مربوط به مدیریت و آشنایی با نحوه نجزیه و تحلیل قضایای سازمانی ***3 قضیه: شرح یک سلسله حقایق در زمینه رویدادهایی واقعی و توصیف مشکلات آنها جهت تجزیه و تحلیل ، نتیجه گیری و راه حل یا بی قضیه ...
***2 هدف هدف از این درس آشنائی دانشجویان با ویژگی ها و موقعیت ها ومسائل جاری سازمانهای دولتی و پیوندی بین نظر وعمل و افزایش دانش و مهارت عقلی دانشجویان است در این راستا ضمن تعاریف قضیه سازمانی تعدادی از قضایا ومسائل و مشکلات سازمانها همراه با ارائه راه حلها پرداخته خواهد شد . ***3 •مقدمه امروزه دگرگونی شایان توجهی در روندی که ثقل آن بیشتر به سوی نظریه پردازی متمایل بوده رخ داده ...
منبع : تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها خانم دکتر زاهدی و جزوه آقای پاسبان تعداد واحد :3 واحد ***3 فصل اول : سیستم و نگرش سیستمی ***4 اهداف کلی فصل اول 1- آشنایی با مفهوم سیستم ،ترکیب و نحو عملکرد و طبقه بندی و خواص سیستمها 2- آشنایی با نظریه عمومی سیستمها 3- آشنایی با نگرش سیستمی ***5 هدفهای رفتاری فصل اول 1- سه خصلت اساسی سیستمها را بر شمارید 2- اجزاءسیستم را نام برده و هر یک را ...
***3 مقدمه: در اين پايان نامه ضمن آشنايي با معادلات انتگرال خطي و غير خطي روش هايي را براي حل معادلات مذکور که معروف به روش تجزيه آدوميان و آشفتگي هموتوپي مي باشند ارائه مي دهيم. همچنين تلاش گرديده ضمن مقايسه اين دو روش در محيط نرم افزاري مطلب به مزيت ها و معايب بکار گيري آنها در حل معادلات انتگرال اعم از خطي و غير خطي آشنا شويم. در اين پايان نامه ضمن آشنايي با روش تجزيه آدوميان ...
***3 مقدمه با توجه به افزايش سريع جمعيت کشور، نياز به توليد بيشتر مواد غذايي احساس مي?گردد. بهترين راه براي نيل به اين هدف و همچنين تامين قسمتي از ارز مورد نياز، افزايش توليد در واحد سطح است. در بين نهادهاي کشاورزي، اضافه نمودن متعادل کودهاي شيميايي بيشتر از ساير نهادها در افزايش توليد محصولات کشاورزي موثر است. نظر به اينکه توليد کنندگان محصولات کشاورزي کشور براي توليد بيشتر، ...
***2 دسته اول_ روشهاي حجمي در اين دسته از روشها قسمت غير چرب شير در اسيد سولفوريک حل شده و قسمت چرب پس از سانتريفوژ کردن در ستون مدرجي اندازه گيري مي شود. روشهاي حجمي بعلت سرعت در عمل در آزمايشهاي روزانه بکار ميروند. مهمترين و متداولترين روشهاي حجمي عبارتند از: روشهاي Gerber و Babcock ***3 دسته دوم_ روشهاي وزني در اين روشها چربي شير بوسيله انحلال در يک ماده حلاله چربي استخراج مي ...
***3 : هدف سابقه و نانو فناوري يکي از جديد ترين علومي است که در سه شاخه مرطوب ، خشک و محاسبه اي اينده زندگي بشر را دگرگون خواهد ساخت . يکي از مهمترين زمينه هاي تاثير گذاري نانو فناوري در زندگي انسان ، علم غذا است که به دليل احتياج روزمره و دائمي انسان به غذا هر گونه تغيير و تحو لي در ان نقش به سزايي در تغيير کيفيت زندگي انسان خواهد داشت . لذا به منظور تبيين جايگاه نانو فناوري و ...
***2 مقايسه ويژگي هاي مبتني بر فيلترهاي گابور و ارايه روشي جديد براي تعيين هويت نويسنده بر اساس دست نوشته فارسي ***3 •اغلب تحقيقات انجام شده در زمينه تعيين هويت نويسنده بر روي زبان انگليسي متمرکز بوده و تاکنون مطالعاتي در زمينه متون دستنويس فارسي گزارش نشده است. بنابراين در اين مقاله روشي براي تعيين هويت نويسنده بر اساس متن دست نويس فارسي پيشنهاد شده که به صورت برون خط و مستقل ...
***4 هدف از آنجائیکه شیر و فرآورده های لبنی از اهمیت غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند و مصرف فرآورده های لبنی در گروه های سنی مختلف لازم می باشد پس سالم بودن و عاری بودن از هرگونه آلودگی و سموم قارچی در این فرآورده ها بسیار حائز اهمیت است و از آنجا که سموم قارچی مانند آفلاتوکسین ها دارای اثرات سمی سرطانزایی ، جهش زایی و ناقص الخلقه زایی می باشند و از جمله خطرات بالقوه برای ...