تعداد 49 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد رهبری با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***1 رهبری هدف رفتاری رهبری در مدیریت تعریف رهبری: رهبری مقوله ای فراتر از مدیریت است، همانگونه که در یک انقلاب یا کشور رهبر عامل وحدت، همسویی، جهش ونوآوری وهدایت کلی و ضامن تداوم بقاء و سلامتی یک نهضت است، در مدیریت نیز فراتر از امور جاریه مدیریت نوع ویژگی و خصوصیت در مدیر باید وجود داشته باشد که موجب وحدت و یکپارچگی کارکنان و هدایت کلی ایشان در جهت رشد و تعالی معنوی و اخلاقی ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***3 مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط ديگر افراد اشاره مي کند. اين فرايند، وظايف يا فعاليت هاي برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را دربر مي گيرد. مفهوم مديريت ***4 •مديريت تغيير و نوآوري شرکتهاي بزرگ، تجارتخانههاي کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتي در ايالات و شهرها، بيمارستانها و حتي ادارات نظامي زير فشار قرار دارند تا تغيير و تحولي را در شيوه ...
***7 فصل اول اصول کارآفريني ***8 چرا کار آفريني ؟ چرا بهره وري ؟ چرا مديريت؟ چرا رشد اقتصادي ؟ و ... چرا برخي از افراد نسبت به ديگران موفق تر هستند؟ چرا بعضي از سازمانها نسبت به ديگران موفق تر هستند؟ چرا برخي کشورها توسعه يافته اند؟ با از بين رفتن مرزهاي اقتصادي چه کنيم؟ با تغييرات سريع، رقابت تنگاتنگ ، کمبود منابع و افزايش دانش چه کنيم؟ ((ميزان توسعه اقتصادي کشورها ، ملاک فقر و ...
***2 (Management) مديريّت فرآيند انجام کارها بهطور اثربخش و کارآ به وسيله ديگران ***3 تعريف مديريت مديريت فعاليتي است منظم درجهت تحقق اهداف معين ازطريق ايجادروابط ميان منابع موجود، انجام دادن کاربامشارکت افراد ديگروشرکت فعال در تصميم گيري ***4 برنامه ريزي(Planning) تعيين اهداف و روش دستيابي به آنها سازماندهي (Organizing) تنظيم کارها، اختيارات و منابع بين کارکنان .رهبري ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***2 فهرست مطالب کليات سازمان و مديريت هدف و وظايف اداره امور دفتري روابط اداري سيستم گردش نامه هاي اداري و نقش مسؤول دفتر بايگاني فراگرد تلفني- نقش و وظايف مسؤول دفتر عمليات اداري مسؤول دفتر مديريت و برنامه ريزي استفاده از تلفن جلسه چند نکته مهم مختصري از آيين نگارش ***4 سازمان مکانيکي (داراي ساختار تشکيلاتي و فرايندي به نسبت ثابت که در اثر برنامه ها و محيط ثابت پديد مي آيد.) ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***3 ظهور سازمانها و گسترش آنها مديريت متناسب با ساختار ملاک درستي هر عمل نتيجه ***4 مديريت، فراگرد به کارگيري موثر و کارآمد منابع مادي و انساني بر مبناي يک نظام ارزشي پذيرفته شده است. اهداف تعيين شده ***6 مديريت يک فراگرد است؛ مديريت بر هدايت تشکيلات انساني دلالت دارد؛ مديريت موثر مبتني بر تصميمگيري مناسب و دستيابي به نتايج مطلوب است؛ مديريت کارآ، متضمن تخصيص و مصرف مدبرانه ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***2 nفلسفه مديريت ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند ***3 بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر ...
***3 •پس از به وجود آمدن صنايع کشور و شکل گيري طبقه کارگر به ويژه با آغاز دوران سلطنت رضا شاه و از ابتداي قرن اخير، خواست ايجاد تشکل و آزادي فعاليت هاي سنديکايي و اتحاديهاي مستقل، اصلي ترين مطالبه جنبش کارگران و مزدبگيران ايراني بوده است. هرچند اين جنبش در مقاطع مختلف با سرکوبهاي خونيني نيز مواجه بوده است، اما به مدد مبارزات خستگي ناپذير کارگران و تلاشهاي بي دريغ پيشگامان ...
***3 nتعریف مدیریت جامع کیفیت مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود. ***4 ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت فرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد. ...
***3 مقدمه ای بر مدیریت پروژه مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسک و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است که هم نیازهای مشتریان (کسانیکه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای کاربران را برآورده کند. این حقیقت که پروژه ...
***3 •دید کلی •تا زمانی که ویندوز مایکروسافت عمومیت نیافته بود، موس نیز محبوبیت چندانی نداشت و هر از چندگاهی در برنامههای مختلف مورد استفاده قرار میگرفت. امروزه استفاده کامپیوتر بدون موس اگر غیر ممکن نباشد، بسیار مشکل است. ***4 •تاریخچه •داگلاس انگبارت ماوس را در یک موسسه تحقیقاتی اختراع کرد نام این موسسه استانفورد بود ولی بعد از چند سال یعنی در سال ۱۹۷۰ شرکت زیراکس در ...
***3 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***1 وظیفه اصلی کمیته های فنی تهیه استاندارد های بین المللی است نویس استانداردهای . پیش بین المللی که توسط کمیته های فنی مورد پذیرش واقع شده باشند ، برای رأی گیری بین اعضا با گردش در می آیند . انتشار یک استاندارد بین المللی نیازمند تأیید دست کم 75% از اعضای دارای حق رأی می باشد . استاندارد ایزو 10006 توسط کمیته فنی 176 ISO/TC ، (مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت) و توسط زیر کمیته 2 SC ...
***1 طراحی محصولات از ایده تا تولید طراحی محصولات جدید در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی فرایند پیچیده ای است که متضمن عبور از مراحل مختلف بوده و نیازمند مطالعات گسترده و صرف زمان مناسب است. این عملیات در واحدهایی تحت عنوان واحدهای تحقیق و توسعه انجام می پذیرد. واحدهای طراحی و توسعه در هر سازمان بعنوان مغز متفکر سازمان محسوب شده و مهمترین اهداف آن ها بشرح زیر است: 1- توسعه ...
***1 ISO 10006 آشنایی با استاندارد وظیفه اصلی کمیته های فنی تهیه استانداردهای بین المللی است نویس استانداردهای . پیش بین المللی که توسط کمیته های فنی مورد پذیرش واقع شده باشند ، برای رأی گیری بین اعضا با گردش در می آیند . انتشار یک استاندارد بین المللی نیازمند تأیید دست کم 75% از اعضای دارای حق رأی می باشد . استاندارد ایزو 10006 توسط کمیته فنی 176 ISO/TC ، (مدیریت کیفیت و تضمین ...
***1 رهبران تجارت بین المللی خیلی بیشتر از قبل درک کرده اند که باید دسته به اقدام قطعی در جهت نگهداری موقعیت خود بعنوان یک عرضه کننده کالا وخدمات (سرویس)در جهان بزنید. تعداد زیادی از شرکتها (سازمانها) درتغییر وریه به مدیریت و فرآیندهای کار خود به نفع آنهایی که بیشتر در برآورد نیازها وانتظارات مشتری موثرند اقدام کردند این درس بزرگ ودراثر عدم رهبریت اقتصادی از دسته رفته ممالک ...
***2 با سه کلمه زیر سر و کار داریم : TQM در تجزیه لغت فراگیر: نشان دهنده همه گیر بودن آن است کیفیت: درجه تطابق کالای تولید شده یا خدمت ارایه شده با نیاز مشتری بیان می کند مدیریت: فن –هنر- یا روش اداره کردن –کنترل کردن و... است . ***3 lفراهم آوردن محصول با کیفیت برای مشتریان است که انجام این کار افزایش بهره وری و کاهش هزینه را در بر دارد lبا کیفیت بالاتر محصول و قیمت کمتر آن ...
***22 lارائه 14 اصل برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت lایجاد و انتشار اهداف و مقاصد برای سازمان . l2- بکارگیری فلسفه جدید . l3- درک هدف بازرسی . l4- پایان دادن به پاداشهای بازاریابی صرفا بر اساس قیمت l5- بهبود مستمر و مداوم سیستم . ***23 lارائه 14 اصل برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت lنهادینه کردن آموزش . l7- تحلیل برقراری رهبری . . بر طرف ترس و ایجاد اعتماد و فضای نوآوری 8- l9- ...
***3 }زندگینامه توماس آکویناس توماس آکویناس که نام صحیحش توماس آکوئینی است، اواخر سال 1224 یا اوایل سال 1225میلادی در قلعه روکاسکا در منطقه اکینیو در نزدیکی شهر ناپل، در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش فئودال منطقه اکینو بود و توماس را که کوچکترین فرزندش بود، در پنج سالگی به دیر فرستاد، به امید آنکه روزی رئیس آن دیر شود. توماس در آن دیر که ”مونته کاسینو“ نام داشت، به عنوان ...
***2 مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT) هدف: ارائه اجزای برنامهریزی و روشهای هدایت برنامههای پروژه و ارتباط آنها با یکدیگر به گونهای که اهداف پروژه حاصل گ مقدّمه: • تعاریفی از پروژه (PROJECT) • تعاریفی از مدیریت (MANAGEMENT) • تعاریفی از مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT) • تعریف سیستم (SYSTEM) تعریف سیستم مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT SYSTEM ***3 فعالیتهای عمده و اصلی ...
***3 موضوع مطالعه مطالعه گنجایش کربن در سازمان خاک های نشاسته ای ***4 مدیریت کودهای سازمانی که رهبری میکنه یک کربن توقیف شده که متفاوته ***5 گنجایش کربن درخاک ها(سازمان کربن) 2) The C/N ratio in biomass (برگ نشاسته ای) و سازمان کودی 3) موضوع مقدار تلاش سازمانی در منطق سازمان برگ نشاسته ای ***6 ¢پیشرفته ¢دانستن راه مدیریت سازمان کود که متفاوت بسیار اثر می گذاره روی کربن توقیفی ...
***5 • اهداف درسی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و فنی سازمان و مدیریت 2- آشنایی با سازمان ها و نقش حیاتی آنها در جوامع امروز 3- آگاهی از اهمیت جایگاه مدیریت در سازمان ها 4- اطلاع از کاربرد اصول مدیریت در زمینه رفع نیازهای جامعه 5- طرح سیر تحولات دانش مدیریت و سازمان در طول چند قرن اخیر 6- آشنایی با نظریه ها و مکاتب مختلف مدیریت 7- توصیف فرایند مدیریت و نقش های مدیر در مراحل مختلف ...
***5 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 تاثیر فناوری اطلاعات بر ساخت و تولید بدلیل نفوذ و تأثیر فناوری اطلاعات تکنولوژی ساخت و تولید به نقطه عطف خود رسیده است بطوریکه برخی از آن بعنوان عصر ساخت یاد میکنند ***3 تاثیر فناوری اطلاعات بر ساخت و تولید همچنین ساختار نیروی انسانی در سازمانها و بخش تولید تغییرکرده است و از حالت هرمی بسوی یک ساختار سازمانی مسطح و غیر متمرکز سوق یافته است و تأثیر مدیریتهای میانی نیز کاهش ...
***4 üماهیت ( اساس ) رفتار سازمانی : پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت ، ماهیت و اساس این علم می باشد . üتعریف رفتار سازمانی : عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می د هند. ***5 üمدیریت : فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و ...
***4 •پیشینه سرزمین پارس زادگاه هخامنشیان بودهاست. خاندان پارس، که به رهبری کوروش دوم (که از ۵۲۹ تا ۵۵۹ پیش از میلاد سلطنت نمود) در سال ۵۵۰ پیش از میلاد، بر مادها پیروز شدند. بر پایه سنت، کوروش دوم این منطقه را به پایتختی انتخاب کرد، زیرا در نزدیکی منطقهای بود که بر ایشتوویگو پادشاه ماد پیروز شد. این اولین پیروزی، پیروزیهای دیگری چون غلبه بر لیدی، بابل نو، و مصر را به دنبال ...
***2 مقدمه در سال های اخیر، محافظت از پی به شکل فزاینده ای، تبدیل به یک تکنیک طراحی کاربردی در سازه ساختمان ها و پل زلزله قرار دارند، گشته است. انواع گوناگونی از سازه ها با استفاده از این شیوه ساخته شده اند و بسیاری دیگر نیز در فاز طراحی قرار داشته و یا در حال ساخت هستند. اغلب ساختمان های تکمیل شده و آنهایی که در حال ساخت هستند، به شکلی از اسباب حفاظتی لاستیکی در سیستم های خود ...
***2 تاریخچه غواصی ریشه اصلی آشنایی با غواصی در نیاز و اشتیاق بشر، رهبری نظامی، انجام خدمات زیرآبی، تجارت زیرآبی و گسترش دروازههای دانش از طریق کشف و جستجو نهفته است. یکی از داستان های غواصی که به روایت هرودوت مورخ یونانی در تاریخ ثبت شده داستان غواصی بنام سیلیس است که در پنج قرن قبل از میلاد مسیح برای خشایارشاه پادشاه ایران جهت کشف و جمع آوری گنجهای غرق شده کار می کرد. در عصر ...
***3 تعریف سیستم 1- سیستم به مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته و مرتبط به هم که به نحوی تنظیم گرایدهاند که یک کل مجزا از تک تک اجزا را به وجود میآورند. 2- سیستم منظومه یا مجموعه ای از عناصر و اجزای مرتبط و در حال کنش و واکنش متقابل که یک کل هدفمند را به وجود می آورند. انواع سیستم 1- سیستمهای باز: رابطهی متقابل (تعامل) با محیط دارد. 2- سیستمهای بسته: به محیط وابسته نیست و به ...
***2 مظفرالدینشاه در اواخر دورهی سلطنت ناصرالدین شاه، مردم، رفته رفته اعتراض خود را نسبت به حکومت قاجار را آشکار کردند. ترور ناصرالدینشاه، آخرین نمونهی این اعتراض عمومی بود. او پادشاهی خودکامه بود که در طی حکمرانی پنجاه سالهاش، با شیوههای استبدادی، از ابراز علنی انتقادهای مردم جلوگیری میکرد. جانشین او، مظفرالدین شاهفردی سستعنصر، بیاراده و بیمار بود و توانایی سروسامان ...
***2 گرایش رضاشاه به آلمان نازی در سال بعد از جنگ جهانی اول سیاست انگلستان و فرانسه نسبت به آلمان تغییر کرد. زیرا آنها از جانب کمونیست احساس خطر میکردند. بنابراین انگلیس تقویت آلمان تحت رهبری هیتلر را برای مقابله با شوروی مناسب میدانستند. دولت انگلیس به حکومت رضاشاه اجازهی مناسبات سیاسی و اقتصادی با آلمان را داد و رضاشاه روابط تجاری با آلمان را گسترش داد و صدها کارشناس ...
فرض کنید... به شما، (انسان ساده/معمولی/ بازاری/دانشمند/محقق/سیاسی) این امکان را میدهند که یک رییس برای دنیا انتخاب کنید که بتواند دنیا را به بهترین وجه رهبری کرده، صلح، ترقی و خوشبختی برای بشریت به ارمغان بیاورد. بین این سه داوطلب کدام را انتخاب میکنید؟ قبلا یک سئوال: شما مشاور و مددکار اجتماعی هستید... زن حامله ای میشناسید که هشت فرزند دارد. سه فرزند او ناشنوا، دو فرزند کور و ...
***2 •مدیریت=رهبری=نفوذ •نفوذ:ترغیب فرد به همکاری و همدلی با یکدیگر و با بصیرت کامل •موقیت هر کسب و کار در گرو برقراری ارتباط موثر یک مدیر با کارکنانش است که نفوذ عامل حیاتی در موقیتهای رفتاری یک مدیر است. •3 مهارت اساسی نفوذ: شناخت انطباق مهارت برقراری ارتباط راغبانه ***3 •ارتقاء مهارت تشخیص وشناخت هرچه بیشتر مدیران از طریق تجزیه و تحلیل مراودهای صورت میگیرد: •تجزیه و تحلیل ...
نام درس: حقوق اساسی تعداد واحد: 2 واحد منبع: حقوق اساسی (رشته مدیریت) تالیف: دکتر ارسلان ثابت سعیدی تهیه کننده: علی ناصحی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور- مرکزقم ***2 اهداف کلی آشنایی دانشجویان با تعریف حقوق، رشته های حقوق، کلیات مربوط به حقوق اساسی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ***3 اهداف جزئی آشنایی دانشجویان با تعریف حقوق و رشته های آن آشنایی دانشجویان با منابع حقوق خصوصاً ...
منبع : مبانی مدیریت دولتی (جلد اول) مؤلف: طاهره فیضی تعداد واحد : 2 پیش نیاز: مبانی سازمان و مدیریت ***3 هدف درس : آشنایی دانشجویان با مدیریت دولتی و مبانی سیاسی قابل تأمل در تصمیم گیری ***4 بخش اول : مفاهیم و تعاریف ***5 هدف کلی بخش اول : آشنایی با تعریف اداره و چگونگی ارتباط آن با سازمان و مدیریت ، تفاوت و تشابه بین اداره امور عمومی و اداره امور خصوصی و آشنایی با مفهوم و ...
***2 هدف های رفتاری: از شما انتظار میرود پس از مطالعه این قسمت بتوانید: 1)اداره، سازمان و مدیریت را با یکدیگر مقایسه کنید و چگونگی ارتباط میان آنها را شرح دهید. 2)عناصر تشکیلدهنده سازمان و مدیریت را برشمارید. 3)تفاوتهای عمده میان اداره امور عمومی و اداره امور خصوصی را برشمارید. 4)سه تفاوت و سه شباهت میان نوع رهبری در اداره عمومی و اداره امور خصوصی را برشمارید. 5)تشابه میان ...
***2 هدف دراین درس ضمن بیان تعریف سازمان و مدیریت و وظائف و نقش هاو مهارتهای مدیران به بیان نظریه های تاریخی مدیریت ( کلاسیک ها نئوکلاسیک ها و نظریه سیستم و استثنائی ) پرداخته خواهد شد. و وظائف تصمیم گیری برنامه ریزی سازماندهی هدایت و رهبری و انگیزش و ارتباطات و کنترل و خلاقیت پرداخته خواهد شد . ***3 مدیریت و برنامه ریزی ***4 مسئولیت برنامه ریزی دربرخی سازمانها بخصوص سازمان های ...
کارشناسی ارشد کتاب« مدیریت پویای سازمان » تالیف دکتر ناصرفقهی فرهمند از صفحه 342تاآخر ***2 •هدف هدف دراین درس آشنائی با مدیریت سازمانها درایران و بررسی نقاط قوت و ضعف و بررسی سیستم های سازمانی و سبک های هدایت و ارتباط سازمان با محیط ومهارتهای هدایت و نقش اهمیت نیروی انسانی در سازمان پرداخته می شود. ***4 - اهداف سریع الانتقال: باتوجه به شرایط امروزی حاکم برمحیط که دائما درحال ...
کتاب اصول مدیریت اسلامی و الگو های آن حجتالاسلام دکتر ولیالله نقیپورفر ***3 جایگاه درس درس مدیریت اسلامی و الگوهای آن از دروس پایه مقطع کارشناسی رشتههای مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی میباشد. ***4 مقدمه اول نقش زمان و مکان در فهم و تحقق دین ***5 نقش زمان و مکان در فهم و تحقق دین هر موجودی در عالم طبیعت موجودی زمانی – مکانی است. پس برای مطالعه وجه مادی هر پدیده باید به زمان ...
مؤلف: سید مهدی الوانی تعداد واحد :3 نوع واحد :نظری پیش نیاز : مبانی سازمان و مدیریت و رفتار سازمانی ***3 •اهداف درس 1- آگاهی از فرآیند های مختلف خط مشی گذاری عمومی 2 آشنایی با مشکلات و مسایلی که در راه وضع واجرای خط مشی گذاری عمومی پدید میآید. 3 شناخت تنگناها و موارد ارزشی خط مشی گذاری عمومی ***4 فصل اول : مفاهیم و ویژگی های خط مشی عمومی ***5 •هدف کلی فصل اول •آشنایی با مفاهیم ...
دکتر سید مهدی الوانی رشته مدیریت دولتی تعداد واحد:3 انتشارات:پیام نور ***2 •فصل اول:مفاهیم وویژگی های خط مشی عمومی •هدف کلی:آشنایی با تعاریف،مفاهیم و ویژگی های خط مشی عمومی ،نقش عمده خط مشی عمومی درجامعه ، شناخت انواع خط مشی عمومی. ***3 •خط مشی عمومی چیست ؟ •خط مشی عمومی،عبارت است از خط مسیر وراهی است که انسان درپیش رودارد. ***4 •خط مشی ،درمعنی خاص عبارت است از تصمیمات و سیاست ...
نام درس: تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی نام کتاب: تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی نام مولف: سید مهدی الوانی تعداد واحد درسی: 3 واحد نام تهیه کننده پاور پوینت: دکتر محمد علی سرلک ***2 فصل اول: مفاهیم و ویژگیهای خط مشی ***4 هدف کلی .1آشنائی با تعاریف،مفاهیم وویژگی های خط مشی عمومی .2نقش عمده خط مشی عمومی درجامعه .3شناخت انواع خط مشی های عمومی ***5 هدفهای رفتاری 1.خط مشی عمومی را ...
***1 قسمت اول – دادسرا الف – دادسرای عمومی و انقلاب 1- دادستان 2- معاونین در استان معاون قضایی معاون اجرایی معاون نظارت و بازرسی معاون امور زندانها سرپرست ناحیه 3- بازپرس 1/3- جانشین بازپرس (در امر تحقیق) الف – دادیار تحقیق ب – دادرس دادگاه بخش 4- دادیار 1/4- دادیار تحقیق 2 /4 – دادیار اظهار نظر 3/4 دادیار ناظر زندان 4/4 – دادیار اجرای احکام 5/4- دادیار نماینده دادستان در دادگاه ...
مربوط به درس: مدیریت کتابخانه ***3 مدیریت در قدیم ***4 موضوع دانش مدیریت بخصوص هدایت و رهبری موضوعی است که همراه با زندگی اجتماعی انسان و حتی قبل از آن مطرح بوده است. ***8 سنگ نوشته ها و سندهای موجود نشان می دهد که در چین باستان،ایران کهن،مصر، یونان و روم مهارتهایی برای ایجاد هماهنگی و رهبری سازمانهای همگانی وجود داشته است. ***9 در سده های میانی و هنگامی که اروپا و زیر نفوذ ...