تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد رفتار سارمانی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 تعريف ارتباطات : واژه « ارتباطات » در جوامع نوين به وسيله همه ، به کار مي رود.اين واژه براي توضيح خطاهاي اجتماع به طور کل و سازمانها به کار مي رود . در ادبيات رفتار سازماني تعريف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهيم اطلاعات که براي اين منظور ، سمبلهايي را به کار مي برند . ***3 هدف ارتباطات به طور کلي هدف از ارتباطات به وجود آوردن تغييرات در رفتار يا تغيير در آن د ...
***3 •رفتار شناسي در پرورش اسب •به نظر مي رسدگله هاي رميده ويا درحال چراي اسب نقاشي شده در دشتهاي دوردست آنچنان قرابتي با اسبهاي اهلي درون اصطبلها که ايام را به خوردن و کار کردن و يا چريدن در پادوکها مي گذرانند نداشته باشند ، اعمال و رفتارشان را از اجداد وحشي خود به ارث برده وحفظ کرده اند. اگر با اسب سرو کار داريد بايد بر رفتار او اشراف داشته باشيد تا از واکنشهاي او در قبال ...
***3 •فصل اول: •بسياري اعتقاد دارند که انگلستان سرزمين دوستداران سگ است و در ميان حيوانات خانگي سگ يکي از محبوبترين و رايجترين آنها در اين کشور ميباشد. البته قبول اين موضوع خيلي سخت نيست زيرا که سگها طبيعتاً حيواناتي اجتماعي هستند و به راحتي با انسانها ارتباط برقرار و با آنها زندگي ميکنند. رفاقت و دوستي سگ با انسانها ميتواند کاملاً واقعي و محسوس باشد در حاليکه مثلاً دوستي ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***2 nمقدمه : بازار مصرف کننده از افراد و خانوارهایی تشکیل می شود که کالاها و خدمات را برای مصارف شخصی می خواهند ، بازار مصرف کننده آمریکا از 250 میلیون نفر تشکیل می شود که مصر ف کننده های آن بیش از 30 تریلیون دلار کالا و خدمات خریداری می کنند . مصرف کنندگان آمریکایی از نظر سن و درآمد ، سطح تحصیلات و سلیقه با هم متفاوت هستند و با این وصف این بازرا یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
***4 üماهیت ( اساس ) رفتار سازمانی : پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت ، ماهیت و اساس این علم می باشد . üتعریف رفتار سازمانی : عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می د هند. ***5 üمدیریت : فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و ...
***3 مقادیر تنشها و تغییر شکلهای بخشهای مختلف یک سد خاکی یا سنگریز در هنگام ساخت،در رفتار سد در طول عمر آن بسیار تاثیر گذار است.از پدیده هائی که در طول ساخت سد امکان وقوع دارد،پدیده قوس زدگی(Arching)در هسته رسی اینگونه سدها می باشد ***4 قوس زدگی تاثیر بسزایی در رفتار تغییر شکلی هسته در طول ساخت دارد و همچنین این امر موجب کاهش سطح تنش در هسته می گردد که احتمال شکست هیدرولیکی در ...
***4 oمقدمه کمبود مسکن و مشکلات آن دلایل متعدد و ابعاد متنوعی دارد. مسائل اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و حتی سیاسی میتواند در بروز این مشکل و نیز حل آن مؤثر باشد. بررسی مشکل مسکن در دهههای اخیر و در کشورهای اروپائی که غالباً زمانی دچار چنین مسألهای بودهاند، بیانگر این واقعیت است که اکثر این کشورها با بکارگرفتن روشهای صنعتی اجرای ساختمان و تولید انبوه نتایج مطلوبی بدست آوردهاند ...
***3 فعالیت و رفتار تعریف شناسایی مخاطب فعالیت رفتار خانوار سنتی ایرانی آشنایی با چند مفهوم رفتارهای خانوار امروزی قیاس فضایی بر اساس رفتارهای گذشته و حال نتیجه و پیشنهاد ***4 فعالیت و رفتار فعالیت:اعمالی صرفا جهت مرتفع کردن نیازها مثل غذا خوردن. رفتار : نوع و نحوه انجام دادن عملی که منجر به رفع نیاز می گردد به عبارتی نوع و نحوه انجام فعالیت ها است که بر اساس فرهنگ و جوامع مختلف ...
***3 چکیده فلات ایران از نظر لرزه خیزی بسیار پیچیده بوده و هر 5 سال یک زلزله مخرب در کشورمان رخ می دهد . لذا برای دستیابی به لرزه خیزی یک گستره، سه دسته داده های دیرینه زلزله شناسی، تاریخی و دستگاهی باید مورد استفاده قرار گیرند. ***4 قبل از طراحی و ارزیابی لرزه ای سازه ها لازم است که عواملی از قبیل لرزه زمین ساخت گستره طرح Seismotectonic)) انتخاب زمین لرزه برای سطوح مختلف طراحی، ...
***2 شترها بطور کلی رفتاری آرام و هوشی محدود دارند و بردباری، تحمل سختی ها و بی تفاوتی در برابر عوامل جوی نامناسب ، از ویژگیهای آنها به شمار می آید. این حیوانات در دشوارترین شرایط آب و هوائی، بی غذائی و بی آبی به کار خود ادامه می دهند و این کار را تا آخرین رمق باقیمانده خود دنبال میکنند. شتر ماده معمولاً آرامتر از شتر نر می باشد. ***3 شتر نسبت به تحمل درد و در قبال بیماریها تا ...
***1 فصل اول موضوع رفتار سازمانی ***2 گفتار اول : کلیات هدف کلی آشنایی وشناخت چگونگی آغاز و تکوین مدیریت رفتار سازمانی ***3 مقدمه مهمترین مسئله ای که کلیه سازمان های امروزی در آینده با آن روبرو هستند این مسئله است که : آیا می توانند به نحو اثر بخشی در بازار جهانی رقابت کنندیا نه ؟ به سخن دیگر ، آیا توان آن را دارند که در این آشفته بازار با رقابت فشرده حضوری پویا داشته باشند؟ ...
رشته مدیریت مولف:دکتر زهرا برومند ***3 مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت ...
تالیف: دکتر زهرا برومند تعداد واحد درسی: 3 ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول : کلیات ***6 موضوع رفتار سازمانی پاسخ به سوالات زیر است: 1- چرا هر کس به گونه ای خاص رفتار می کند. 2- به چه دلیل در موقعیت ها یکسان افراد عکس العمل های متفاوتی بروز می دهند؟ 3- چرا بین چند سازمان که تشکیلات ظاهرا مشابهی دارند یکسان اداره می شوند برخی موفقترند. 4- چرا مدیرانی که موفقترند ...
منبع :مدیریت رفتار سازمانی تالیف :دکتر زهرا برومند تعداد واحد :3واحد ***3 فصل اول : موضوع رفتار سازمانی ***4 •این فصل در سه گفتار به شرح ذیل تنظیم گردیده است 1- گفتار اول : کلیات 2- گفتار دوم : تاریخچه طبیعت و حیطه رفتار سازمانی 3- گفتار سوم : گرایش های رفتار سازمانی ***5 •هدفهای رفتاری فصل اول هدفهای رفتاری گفتار اول 1- ابعاد مختلف مدیریت از دیدگاه نوین 2- مشخصه های رفتار ...
نام درس: مدیریت رفتار سازمانی؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: مدیریت رفتار سازمانی؛ مؤلف: زهرا برومند؛ ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول: کلیات ***6 مقدمه کشمکشهای رویاروی سازمانهای امروزی: اقتصاد جهانی یکپارچه از راه می رسد. ما تقریباً به دومین نسل دهۀ اطلاعات پیوند خورده ایم. توجه کم و بیش به کیفیت تولید کالا و خدمت یا ”انقلاب خدمات کیفتی“. ***7 موضوع ...
***2 توصيفات رفتاري 1-تغيير مشهود در رفتار؛يعني دوري گزيني از خانواده ودوستان نزديک،فقدان علاقه به انجام فعاليتهاي معمول،انرژي پايين،خواب زياد،افت نمره هاي تحصيلي. 2-مسموميت ويااستفاده از داروبراي دو يا چند موقعيت. 3-نوسان خلقي. 4-عدم حضور يا تاخيرمتوالي براي حضوردرمدرسه. 5-تغييرگروه همتاها به گروهي که به طورقابل توجهي در کار مصرف موادهستند. ***3 6-((تصويرخود))ضعيف،توصيف خودبه ...
***3 اختلال هاي شخصيتي يا اختلال هاي رفتاري جاي ترديد وجود ندارد که هر دستگاهي اختلال پيدا مي کند؛ مثلاً موتور اتومبيل ،هواپيما،کامپوتر و ... هميشه اختلال پيدا مي کنند و لازم مي شود که دوباره تعمير شوند. دستگاه عصبي مرکزي (مخ، نخاع و اعصاب) نيز اختلال پيدا مي کند و اين اختلال در رفتار منعکس مي شود. ***4 طبقه بندي اختلال هاي رفتاري - اختلالهايي که معمولاً در دوره هاي اول و دوم ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...
***2 محورهاي يادگيري يونسکو يادگيري براي دانستن يادگيري براي انجام دادن يادگيري براي بودن يادگيري براي با هم زيستن ***3 يادگيري براي دانستن در اين محور يادگيري، فرد به توسعه مهارت هاي شناختي براي استفاده از فرصت هاي يادگيري ،که در طول عمر خود به دست خواهند آورد مي پردازد. ***4 يادگيري براي انجام دادن در اين محور، فرد نه تنها به کسب مهارت هاي شغلي مي پردازد. بلکه صلاحيت هايي که ...
***2 حافظه هاي الکترونيکي حافظه ها ي الکترونيکي با اهداف متفاوت و به اشکال گوناگون تاکنون طراحي و عرضه شده اند. حافظه فلش ، يک نمونه از حافظه هاي الکترونيکي بوده که براي ذخيره سازي آسان و سريع اطلاعات در دستگاه هائي نظير : دوربين هاي ديجيتال ، کنسول بازي هاي کامپيوتري و ... استفاده مي گردد. حافظه فلش اغلب مشابه يک هارد استفاده مي گردد تا حافظه اصلي . در تجهيزات زير از حافظه فلش ...
***2 مقدمه : Firewall در فرهنگ کامپيوتر يعني محافظت از شبکه هاي داخلي در مقابل شبکه هاي خطاکار . معمولا يک شبکه کامپيوتري با تمام دسترسي ها در طرف و در طرف ديگر شما شبکه توليدات شرکت را داريد که بايد در مقابل رفتارهاي مخرب محافظت شود. چند سوال مطرح مي شود که آيا واقعا نياز به محافظت از يک شبکه داخلي داريم و سوال ديگر اينکه چگونه از طريق يFirewall در فرهنگ کامپيوتر يعني محافظت از ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
***2 از آنجا که شبکههاي بي سيم، در دنياي کنوني هرچه بيشتر در حال گسترش هستند، و با توجه به ماهيت اين دسته از شبکهها، که بر اساس سيگنالهاي راديويياند، مهمترين نکته در راه استفاده از اين تکنولوژي، آگاهي از نقاط قوت و ضعف آنست. نظر به لزوم آگاهي از خطرات استفاده از اين شبکهها، با وجود امکانات نهفته در آنها که بهمدد پيکربندي صحيح ميتوان بهسطح قابل قبولي از بعد امنيتي دست ...
پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 •بيان مسئله •اختلال وسواس فکري- عملي يک اختلال اضطرابي است که از دو مولفه مهم تشکيل يافته است: وسواسهاي فکري و اجبارهاي عملي (مولر و رابرتز، 2005). ويژگيهاي اصلي اختلال وسواس عبارتند از وسواسهاي فکري يا عملي برگشت کننده که به دليل شديد بودن ، وقت گير هستند (يعني بيش از يک ساعت در روز وقت مي گيرند) يا به پريشاني آشکار ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله رفتارهاي اجتماعي بر تمامي جنبه هاي زندگي کودکان و نوجوانان سايه مي افکند و بر سازگاري و شادکامي بعدي آنها تأثير ميگذارد. توانايي فرد از نظر کنار آمدن با ديگران و انجام رفتارهاي اجتماعي مطلوب، ميزان محبوبيت او را ميان همسالان و نزد معلمان، والدين وديگر بزرگسالان مشخص ميکند. ميزان توانايي فرد در مهارتهاي ...
***3 بيان مساله همسر آزاري يکي از آسيب هاي اجتماعي پنهان است که معمولاً در محيط بسته خانه شکل مي گيرد و سبب از هم گسيختگي کانون خانواده مي شود .قربانيان اصلي خشونت در محيط خانواده در مرحله نخست زنان و پس از آن کودکان و سالمندان مي باشند. اگر چه زن آزاري سابقه اي طولاني دارد،ولي از سال 1970 در آمريکا به آن دسته از زناني که با شکايت همسرآزاري مراجعه کردند توجه خاصي شد و اهميت آن ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله اختلال بيش فعالي و نقص توجه شايع ترين اختلال رفتاري است که کودکان را مبتلا مي کند راهنماي تشخيصي آماري اختلال رواني(DSM-V) آن را به عنوان الگوي پايدار عدم توجه و تکانشگري شرح مي دهد. و در واقع نوعي اختلال مزمن شديد در تحول رواني است و براي تشخيص آن حد اقل 6 مورد از 9 معيار بي توجهي و يا بيش فعالي-تکانشگري ...
***4 پيشگفتار امروزه در سطحي وسيع مواجه با افرادي هستيم که ناسازگارند،بداخلاق اند،مرتکب جرم و گناه مي شوند،به سازشهاي نامشروع تن در مي دهند،براي حفظ موقعيت کنوني خود هدف را ناديده مي گيرند،رفتارشان ضد اجتماعي است،معاشرت شان بر اساس ضوابط مقبول اجتماع و مذهب نيست،به قول و فعلشان نمي توان اعتماد کرد از آن بابت که بسيار متزلزل و سست بنياد است... در سطح بين المللي و گاهي هم ملي ...
***1 •تعاريف • نظريات • الگوها ***3 تا دهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي ...
***2 ارتباطات بدون شک ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي کند. از طرف ديگر،ارتباطات معمولاً بعنوان ريشه هاي واقعي هم? مشکلات جهان است. ***3 نقش ارتباطات سنتي به عقيد? ”هنري فايول“ اگر در يک سازمان فرضي، کانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود و طبق نمودار زير فرد F بخواهد با فرد P ارتباط برقرار کند، از طريق: E-D-C-B-A-L-M-N-O-P بايستي ارتباط برقرار شده و سپس ...
***1 هدف از ارتباطات بوجود آوردن تغييرات لازم در رفتار يا تغيير در آن دسته از شرايطي است که سازمان بر آنها کنترل دارد ***2 انواع ارتباطات يک طرفه : ارسال پيام از ناحيه فرستنده بدون انتظار دريافت بازخورد دو طرفه : ارسال پيام و دريافت بازخورد از گيرنده پيام ***3 موانع ارتباطات اثربخش اختلاف در ادراک 2- اختلاف زبان 3- صدا ( شلوغي ) 4- عواطف 5- نا ...
***2 •مشاوره گروهي •در بحث خدمات مشاوره همواره تاکيد بر شناخت، توانايي ها، قابليت ها، رغبت ها، ماسئل ، نگرش ها، عقايد و ديگر ويژگيهاي فرد بوده است و از فرآيند مشاوره بعنوان تکنيکي براي کاربرد اين آگاهيها در کمک به فرد يادشده است . بديهي است بدليل تغيير و تحولات سريع و گسترده اجتماعي از طرفي و ادغام نهادهاي ايثارگري، تغيير هرم سني همسران و فرزندان شاهد و ايثارگر و نيازهاي جديد ...
***2 هدف کلي : آشنايي دانشجويان ولو به اختصار نسبت به مفاهيم مختلفي که در فهم و تفسير قرآن مجيد به عنوان کتاب ديني مسلمانان لازم است و همچنين علومي که مي توان به کمک آن به فهم بيشتر قرآن مجيد پرداخت . ***4 هدفهاي رفتاري : آشنايي دانشجو با : تعاريف مختلف در باب تأويل و تنزيل فرق انزال و تنزيل علت تدريجي بودن نزول قرآن کريم ***5 تعاريف تفسير: 1- تفسير علمي است که از معني قر ...
***2 معرفي طرح درس درس عروض و قافيه از دروس تخصصي رشته زبان و ادبيات فارسي است که آموختن آن براي شناخت فنون و شگردهاي وزن و قافيه ضروري است. ***3 اهداف درس 1-هدف کلي اين کتاب اين است که مسأله وزن بطور طبيعي در ذهن دانشجو رسوخ يابد و فنون آن ملکه ذهن شود. 2-آموختن فنون تقطيع و دست يافتن به اوزان شعري . 3-آموزش علم قافيه با شيوه علمي جديد. ***4 جايگاه درس براي دانشجوياني که مي ...
***2 •هدف کلي کتاب •هدف کلي اين درس آشنايي با نثر مصنوع در زبان فارسي است که با کليله و دمنه آغاز مي شود و در قرنهاي بعدي تحوّل مي يابد. اهداف ديگر اين درس عبارتند از: آشنا شدن با نثر دور? دوم غزنويان و سلاجقه از طريق آشنايي با شيوه نگارش اين کتاب، درک و دريافت مضامين و مفاهيم آن و آموختن لغات، ترکيبات، امثال و خصايص دستوري. ***3 •جايگاه درس درس کليله و دمنه در دو قسمت و براي ...
***3 آشنايي با مباحث بنيادي علم بيان از قبيل مجاز، تشبيه، استعاره، کنايه و مسائل نوين بلاغت امروزي از قبيل سمبل، تمثيل، اسطوره، آرکي تايپ اهداف درس ***4 •جايگاه درس •درس معاني و بيان از دروس پايه دوره کارشناسي زبان و ادبيات فارسي مي باشد ***6 1- توضيح سبک ادبي 2- توضيح موضوع علم بيان 3- تعريف علم بيان 4- توضيح اداي معناي واحد به طرق مختلف 5- ذکر فايده علم بيان 6- شناخت قرينه و ...
***1 چکيده تقريباً در هر جامعه اي، ورزش يک نهاد اجتماعي بسيار برجسته محسوب ميشود، زيرا ورزش ويژگيهاي موجد در هر نهادي را با جاذبه منحصر به فردي که فقط شايد دين موجد آن باشد، ترکيب ميکند. در اين مقاله، ديدگاههاي کارکردي) ، تضاد و فرهنگي مرور گرديده و به بحث خواهيم پرداخت که چگونه ورزش با فرآيند جامعهپذيري و تغييرات اجتماعي، ارتباط پيدا ميکند. ...
***4 •هدف هاي رفتاري آشنايي با زندگي عطار، کتاب منطق الطير و تمثيل شرح ابيات مشکل فصل هاي دوم تا هشتم آشنايي با عذرهاي پرندگاني که هر کدام ممثل طبقه يي از مردم هستند. آشنايي با بي پايه بودن عذرها در راه شناخت حقيقت آشنايي با داستان شيخ صنعان آشنايي با هفت وادي سير و سلوک يا شناخت حق آشنا شدن با تفکر و اصطلاحات عرفاني ***5 •آشنايي با زندگي عطار، کتاب منطق الطير و تمثيل عطّار ...
***5 دنباله ها و سري ها دنباله و سري از مفاهيم بنيادي حساب ديفرانسيل و انتگرال هستند. دانشجو در اين درس با اين مفاهيم ، مفاهيم وابسته و کاربردهاي ساده آنها ، نظير پيدا کردن حد برخي دنباله ها ، به دست آوردن مقدار تقريبي برخي اعداد و ... آشنا مي شود. هدف کلي از ارائه اين فصل آشنا کردن دانشجو به طوري که مطالعه درسهاي آناليز 1 و معادلات ديفرانسيل براي آنان آسانتر و لذت بخشتر باشد. ...
***2 هدف هاي کلي کتاب اصول و مباني آموزش و پرورش آشنايي با مباني آموزش و پرورش به ويژه مباني فلسفي آموزش و پرورش ، و راهگشايي و راهنمايي به کاربرد اين اطلاعات در برنامه ريزي هاي درسي، طراحي آموزشي، مديريت و اداره کلاس است ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول دلايل دروني و بيروني براي ورود به جرگه معلمي را تشخيص دهيد و براي هر کدام 3 نمونه ذکر کنيد 2- ((توجيهات )) خود آگاه و ناخود آگاه را ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***4 تعريف : - منظور از پيش بيني وضع هوا، چگونگي تغيير وضعيت فعلي درزمان است. وضعيت فعلي جو تحت تاثير عوامل مختلفي مانند تابش، دما ، فشارهوا،باد، رطوبت، ابرناکي و بارندگي است که هريک ازآنها به نوبه خود تحت تاثيرفرآيندهاي پيچيده اي در جو تغييرمي کند. ***5 درمدل هاي اوليه پيش بيني عددي وضع هوا، از تقريب هاي ساده کننده اي مانند تقريب هيدروستاتيک، حذف امواج صوتي،حذف امواج گراني ...
***4 • مگس خربزه •Myiopardalis pardalina ***5 •زيست شناسي: •در حشرات اين خانواده رگ subcostal هميشه در انتها با يک زاويه قائمه خميدگي نشان مي دهد وقبل از ان که به لبه بال برسد محو مي گردد. زمستان را بصورت شفيره در عمق 8 تا 10 سا نتي متري خاک به سر مي برد.در اواسط بهار که بوته هاي خربزه شروع به گل دادن مي کنند مگس ها خارج شده و با تخمريز خود ميوه هايي را که تازه از گل در امده اند ...
***4 فصل اول: ملاحظات تاريخي و علمي تعريف آسيب شناسي رواني: رشتهاي که به مطالعه ماهيت و شکل گيري رفتار، افکار، و احساسات نا بهنجار ميپردازد. ***5 فصل اول: ملاحظات تاريخي و علمي چالشهاي پيشروي اين رشته عبارتند از: .1تحمل ابهام .2حفظ عينيت .3تعريف رفتار نابهنجار ***6 فصل اول: ملاحظات تاريخي و علمي تحمل ابهام: يعني توان مواجهه با اطلاعات ضد و نقيض ***7 فصل اول: ملاحظات ...
***2 چکيده اين پژوهش از نوع پژوهش هاي همبستگي و پس رويدادي (علّي) است که به منظور بررسي رابطه سبک اسنادي و عزت نفس در دانشجويان صورت گرفته است. بدين منظور نمونه اي به حجم 50 نفر به صورت تصادفي طبقه اي از بين دانشجويان دانشگاه پيام نور واحد نيشابور انتخاب شدند. سبک اسنادي آزمودني ها به وسيله پرسش نامه سبک اسنادي راتر و عزت نفس آن ها به وسيله پرسش نامه عزت نفس کوپر اسميت مورد ...
***2 •آمارها نشان مي دهند که بسياري از بيماري هاي روحي هستند.البته بيشتر افرادي که به بيماري هاي روحي و رواني دچار هستند از بيماري خود اطلاعي ندارند. •يکي از اين بيماري ها بيش فعالي نام دارد که البته بيشتر در دوران کودکي رايج است ودر نوجواني وجواني کمتر ديده مي شود. •گاهي اوقات والدين اين توانايي آن را ندارند که اين بيماري را تشخيص دهند،بنا بر اين به مشکلاتي از جمله افت تحصيلي و ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***4 فرآيند و مسائل روز در رشد و تکامل هدفهاي کلي 1.آشنايي با تعريف، موضوع، هدف روان شناسي رشد 2.آشنايي با تعريف مفاهيم رشد، نمو، و نضج. 3.آشنايي با سرگذشت و تئوريهاي روان شناسي ***5 فرآيندهاي رشد و تکامل هر يک از ما فردي است بي همتا. افکار، احساسات، و رفتارهاي يک فرد به خودش اختصاص دارند و اگر چه شبيه همسالانش به نظر مي رسد. زيرا داراي همان دستگاههاي زيستي است که ديگران دارند ...
***3 بخش يکم فصل يکم حوزه روان شناسي ديدگاههاي موجود در روان شناسي خاستگاه ديدگاههاي روان شناسي ديدگاه هاي جديد ارتباط ميان ديدگاههاي روانشناسانه و زيست شناسانه روشهاي تحقيق در روانشناسي وضع فرضيه روش آزمايشگاهي روش ارتباطي روش مشاهدهاي رهيافت هاي بين رشتهاي عصب پژوهي شناختي روان شناسي تکاملي شناخت پژوهي روانشناسي فرهنگي ***5 •پنج مسئله عمده که در حوزه بررسي هاي روان شناسان ...
***2 بخش اول- شناخت و زمينه هاي يادگيري فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري تعريف يادگيري پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند که بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد. گروه ديگر از روان شناسان معتقدند که يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است. ***3 •فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري ماهيت يادگيرى يادگيرى به طور کلى ...
***14 •کلي درس: آشنايي با کم و کيف رشد و تکامل آدمي در دوران نوجواني، مفهوم خصايص، تغييرات و خطرهاي دوران بلوغ، نيازها و بزهکاري نوجوانان •جايگاه درس: از دروس پايه رشته علوم تربيتي (در کليه گرايش ها) • تعداد ساعت – 8 ساعت ***16 •مقدمه •1-روان شناسي رفتار آدمي را مطالعه مي کند •2-روان شناسي مي تواند محيط روان شناختي مساعدي براي آدمي فراهم آورد تا افراد بشر بتوانند از زندگي سالم ...
***4 مقدمه: زبان C يک زبان همه منظوره است. دستورالعملهاي اين زبان بسيار شبيه عبارات جبري و نحو آن شبيه جملات انگليسي مي باشد. اين امر سبب ميشود که C يک زبان سطح بالا باشد که برنامه نويسي در آن آسان است ***5 ++C که از نسل C است، تمام ويژگيهاي C را به ارث برده است. اما برتري فني ديگري هم دارد: C++ اکنون «شيگرا» است. ميتوان با استفاده از اين خاصيت، برنامههاي شيگرا توليد ...
***4 مديريت اطلاعات مالتي مديا در پايگاه داده: عکس و ويژگيهاي آن : به صورت مجموعهاي از تاپلها ذخيره در پايگاه داده رابطهاي مشکلات: فهرستسازي بهينه سازي Query مديريت بافرها کنترل همزماني مسائل امنيتي ترميم دادهها ***5 مديريت اطلاعات مالتيمديا در پايگاه داده: تبديل دادههاي مالتي مديا به صورت رابطه نوع خاصي از Queryها و اعمال را به صورت کارآمد Queryهايي مانند "تمام تصاويري ...
***3 دولت الکترونيکي Egovernment:راهکارهاي پياده سازي دولت الکترونيک (قسمت اول( مقاله حاضرتحت عنوان" دولت الکترونيکي درعمل" تلاش مؤلفان حول موضوع مورد بحث پيرامون چالشهاي موجود برسرراه تحقق پديده جديد دولت الکترونيک و موانععمده پيشرفت مطلوب است. مقاله حاضر سعي شده تا به راهبرد و راهکارهاي عملي برخي کشورهاي پيشرو در حوزه دولت الکترونيکيبپردازد و ...
***3 •سم مرگبار در چيپس و سيب زميني سرخ کرده •شما چيپس زياد مي خوريد؟ مصرف روزانه سيب زميني سرخ شده شما بالا است؟ •پس دقت کنيد! زيرا سيب زميني سرخ شده و چيپس سالانه قرباني هاي زيادي مي گيرند! دانشمندان موفق به کشف ماده بسيار سمي به نام"آکريلاميد" شده اند که به خصوص در سيب زميني سرخ کرده و چيپس به وفور يافت مي شود ***4 •سازمان خواربار جهاني (FAO) و سازمان جهاني بهداشت (WHO) ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***5 مزيت کنترل خودکار: عملکرد بهينه سيستم هاي پويا و بهبود کيفيت و ارزانتر شدن فرآورده ها وگسترش ميزان توليد و نيزماشيني کردن بسياري از عمليات. کنترل علمي است که به تنظيم رفتار و يا مقدار کميت هاي موجود در محيطهاي مختلف عملياتي (همانند محيطهاي صنعتي) مي پردازد. به عنوان مثال کنترل يک کوره به معني تنظيم رفتار تغييرات دمايي يا مقدار دماي آن مي باشد. ***6 سيستم هاي کنترل را به دو ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***4 اهداف درس آشنايي دانشجويان با: مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن انواع بازار و محيط بازاريابي تقسيم بازار و تعيين بازار هدف نيازها و رفتار خريداران ***5 اهداف درس اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه تحقيقات بازاريابي سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي ...
***2 قبل از پرداختن به مدل ها و مدل سازي ها بهتر است يک بار مفاهيم متدلوژي را مرور کنيم : * رهنمون هاي جامعي هستند در جهت انجام و تکميل تمام فعاليت هاي SDLC (Software Development Life Cycle) . * مجموعه اي از مدل ها ، ابزار و تکنيک ها هستند . مدل ها Models * نمايش يک ”نمود“ مهم از دنياي واقعي ، نه مشابه اجسام واقعي . * تجريد استفاده شده براي مجزا کردن ، خارج از ”نمود“ . * ...
***2 •تاريخچه برنامه ريزي استراتژيک •برنامه ريزي استراتژيک بصورت برنامه ريزي جامع و در شکل ابتداي اش در دهه 1960 آغاز شد. •هدف اوليه و اصلي از اجراي برنامه ريزي استراتژيک کنترل کل سازمان بود. ***3 برنامه ريزي استراتژيک با نگرش بر تحقيق، توسعه و بازاريابي در اين نظريه زيربناي تشکيل بنگاه اقتصادي و موجوديت آن ورود نوآوري و ابتکارات به جهان تجارت است. تکنولوژي و محصول جديد پاسخگويي ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***3 •اهداف رفتاري کل درس: دانشجو بايد بتواند پس از مشاهده اين برنامه ها: 1 - مديريت مالي را تعريف نمايد. 2 - اهداف مديريت مالي را برشمارد. 3 – مفهوم و نحوه محاسبه ارزش زماني پول را بداند. 4 - نحوه محاسبه ارزش انواع مختلف اوراق بهادار را بداند. 5 - مفهوم و نحوه محاسبه هزينه سرمايه را بداند. 6 - مفاهيم و روشهاي بودجه بندي سرمايه اي را بداند. 7 - ارتباط تصميمهاي مالي و ساختار ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***2 uطرح درس در اين درس، ضمن تبيين کليه فصول کتاب مورد نظر، توضيحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشي بيشتر در تفهيم مطالب، از نمودارها و فرمولهاي مرتبط استفاده شايسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخي مطالب که در متن کتاب حاضر موجود نيست ولي در يادگيري مباحث موثر و کارساز ميباشد، دريغ نشده است. ترتيب مطالب و مباحث ارائه شده دقيقا منطبق بر منبع درس ميباشد ...
***3 •مقدمه : •پول شويي پاک و قانوني جلوه دادن در آمدهاي حاصل از رفتارهاي مجرمانه است امروزه به دليل رشد چشمگير جرائم و اعمال خلاف در سطح جهان پول شويي رشد بسياري پيدا کرده به طوريکه به يکي از معضلات بزرگ اقتصادي جهان تبديل شده و رشد و توسعه اقتصاد جهاتي را مورد تهديد قرار داده است . ***4 •تعريف : •انجام عملياتي براي پنهان نمودن سر چشمه غير قانوني مال به نحوي که ظاهري قانوني به ...
***3 •شبيه سازي کامپيوتري (شبيه سازي رايانه، جزو مفيدي براي بسياري از سيستمهاي طبيعي در فيزيک، شيمي و زيستشناسي و نيز براي سيستمهاي انساني در اقتصاد و علوم اجتماعي (جامعهشناسي کامپيوتري) و همچنين در مهندسي براي به دست آوردن بينش نسبت به عمل اين سيستمها شده است. يک نمونه خوب از سودمندي استفاده از رايانهها در شبيه سازي را ميتوان در حيطه شبيه سازي ترافيک شبکه جستجو کرد. ***4 ...
***6 اهداف کلي درس در اين درس با مفهوم ارائه و عوامل موثر آن آشنا ميشويم. در بخش ارائه کتبي مراحل آمادهسازي ارائه را خواهيم آموخت. ارائههاي دانشگاهي و غيردانشگاهي و گونههاي مختلف هريک، اجزاء آنها و موارد کاربردشان را ميآموزيم. در پايان در مورد ارائه شفاهي، خصوصيات و انواع آن مطالبي خواهيد آموخت. ***7 جلسه اول مفهوم ارائه ***8 آنچه در اين جلسه مي خوانيد: 1- تعريف لغوي ارائه ...
***2 •جايگاه درس •درس حسابداري پيشرفته 2در نيمسال هفتم وبعداز گذراندن درس حسابداري پيشرفته يک بايد خوانده شود ***3 •هدف کلي •هدف اصلي ا ز گذراندن درس حسابداري پيشرفته 2 آ شنا شدن دانشجويان حسابداري با نحوه تلفيق حسابهاي شرکت اصلي وشرکتهاي فرعي ميباشد ***4 •اهداف رفتاري •بعد از گذراندن درس حسابداري پيشرفته 2 بايد بتوانيد کليه ثبت هاي حذفي در تلفيق حسابهاي شرکت اصلي وشرکت •هاي ...
***4 هدف کلي هدف کلي اين فصل، آشنايي دانشجو با فرآيند بازاريابي بينالمللي و تفاوت آن با بازاريابي داخلي است. همچنين به دانشجو کمک ميکند تا عضو بهتر و موفقتري در بازاريابي بينالمللي باشد. اين هدف از طريق تهيهکردن اطلاعات در مورد اينکه چه اتفاقي در بازار بينالمللي ميافتد و با کمک آنها در انتقال دانش در زمينه معاملات تجاري موفق به انجام ميرسد. ***5 هدفهاي رفتاري شما ...
***2 اهداف کلي اين درس الگوريتمي براي حل مسئله ارائه دهد اصول و مباني اوليه نرم افزار و سخت افزار را بشناسد اهداف و مفا هيم زبان هاي برنامه نويسي را بداند مفاهيم اوليه برنامه نويسي ساخت يافته را بداند و اصول لازم را در مرحله اجراء بکار ببرد دستورات زبان پاسکال را در برنامه ها بکار ببرد از توابع و روال هاي استاندارد زبان پاسکال در صورت لوزم استفاده نمايد از توابع ، روال ها براي ...