تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد درس عروض و قافیه با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 معرفي طرح درس درس عروض و قافيه از دروس تخصصي رشته زبان و ادبيات فارسي است که آموختن آن براي شناخت فنون و شگردهاي وزن و قافيه ضروري است. ***3 اهداف درس 1-هدف کلي اين کتاب اين است که مسأله وزن بطور طبيعي در ذهن دانشجو رسوخ يابد و فنون آن ملکه ذهن شود. 2-آموختن فنون تقطيع و دست يافتن به اوزان شعري . 3-آموزش علم قافيه با شيوه علمي جديد. ***4 جايگاه درس براي دانشجوياني که مي ...
***5 «اهداف کلي درس» هدف کلي از درس سبک شناسي نثر آشنايي دانشجو با دوره هاي مختلف سبکي نثرفارسي،انواع نثرومختصات سبکي آن است، به نحوي که دانشجو بتواندپس ازآموختن کل مطالب کتاب،انواع نثر فارسي را به نحو مستدلي مشخص کند و آثارمعروف نثرهردوره را بشناسد. ***7 •مقدمه اي بر دوره هاي نثر1 ادوار سبکي از ديدگاه تاريخي(بر حسب توالي قرون): نثر مرسل (معادل سبک خراساني): قرون سوم و چهارم و ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
***2 nتاریخچه مدرسه باهاوس باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک ...
***1 به نام خدا معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «انواع ادبي» و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با انواع ادبي دنيا و چگونگي استقلال يا ارتباط آثار ادبي با يکديگر است. موضوع اصلي اين درس طبقهبندي ادبيات و کوشش در راه درک ارتباط آثار ادبي و پيدا کردن نظم و قانون در بين آنهاست. در اين درس در مورد آثار ادبي از جمله حماسه، غنا، ادبيات نمايشي، ادبيات تعليمي، قوالب ...
***2 •هدف کلي آشنايي با عبارات و ابيات عربي به منظور درک معني و مفهوم کلمات و عبارات متون فارسي، زيرا علاوه بر قرآن کريم و احاديث، بسياري از آثار ديني و ادبي ما به زبان عربي است. ***3 •مطالب مندرج آياتي از قرآن کريم، احاديث و روايات شامل سخنان حضرت رسول الله (ص)، اميرالمؤمنين (ع)، امام حسين (ع)، امام زين العابدين (ع)، امام محمدباقر (ع)، امام صادق (ع) و سخنان حکمت آميز امامان ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***3 اهداف درس آشنايي با مفاهيم اوليه فناوري اطلاعات آشنايي با جامعه اطلاعاتي و تاثير فناوري اطلاعات بر وجوه مختلف آن مطالعه سواد اطلاعاتي، توسعه اطلاعاتي و الگوهاي مختلف آشنايي با معماري کامپيوتر و سيستم عامل آشنايي با شبکه هاي کامپيوتري، پروتکلها ، سرويسها و .. ***4 سيلابس درس مفاهيم اوليه فناوري اطلاعات شامل تعاريف ، مزايا ، معايب ، محدوديتها ، مقايسه فناوري مولد و فناوري ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***2 انواع الگو های برنامه ریزی الگوهای فنی الگوهای غیر فنی الگوهای حد وسط یا میانه ***3 الگوهای فنی الگوهای رویه ای یا مرحله ای (اینکه چه مراحلی باید در برنامه ریزی درسی انجام شود) الگوهای توصیفی (طراحان برنامه درسی باید چه کاری را انجام دهند) الگوهای مفهومی (عناصر طراحی برنامه درسی چه چیزهایی هستند و چه ارتباطی با یکدیگر دارند) ***4 الگوهای مفهومی الگوهای مفهومی برنامه درسی در ...
***4 الگوی آموزش ورزش آیا نمی شود با دستکاری برخی روشها و برنامه های ورزش دانش آموزی ، در کانون های ورزشی ( ساعات تربیت بدنی ) در تمرین های تیم های ورزشی دانش آموزی ، نظام تمرینی و کاری را به گونه ای طراحی کرد که دانش آموزان ورزشکار در کنار رشد مهارتی در یک رشته ورزشی ، به هنجار های تندرستی مناسبی نیز دست یابند که نشانه ی سلامتی بیش تر از آنها باشد ؟ بیشتر از همه نگاه به ورزش ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله ...
***2 موقعیت:این بنا در خیابان فاضل نراقی کاشان در قسمت بافت کهن شهر واقع شده است0 ***3 معرفی بنا: بنای مدرسه و مسجد آقا بزرگ از با شکوهترین وزیبا ترین مساجد دوره قاجار به شمار می آید. ساختمان این بنا : با سرمایه شخصی حاج محمد تقی خانبان جهت استفاده نماز جماعت و بحث و درس داماد خود،ملا مهدی نراقی دوم ،ملقب به آقا بزرگ بنا شده و به این نام معروف شده است. معمار بنا:استاد شعبانعلی ...
***2 باهاوس: مدرسهای که یک مکتب معماری شد باهاوس نام یک مکتب معماری است که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری که از سال 1919 تا 1933 فعالیت میکرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشتههای هنر و معماری به دانشجویان تدریس میشود. ساختمان و کارگاههای این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست ...
***2 نام درس: تاریخ علم شیمی تعداد واحد: دو منبع: تاریخ علم شیمی مولف: دکتر حسین آقایی ***3 هدف از ارائه این درس آشنا شدن دانشجویان با تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی این علم در طی ادوار مختلف تاریخی می باشد ***4 معرفی تاریخ علم و برخی نکته های مقدماتی در تاریخ علم تعریفی از تاریخ علم در تاریخ علم، چگونگی تکامل و توسعه علم از عهد باستان تا به امروز و تاثیر دیگر جنبه های تاریخ انسان ...
***1 نام درس :شیمی عمومی 2 تعداد واحد :3 منبع :انتشارات پیام نور، تهران، 1368. مترجم :دکتر اعظم رحیمی ***2 اهداف فصل اول: بررسی فرایندها به هنگام حل شدن یک اسید در آب تعریف اسید وباز طبق نظریه لوری –برونستد مفهوم خود یونش آب مفهوم PH اسید ها وباز های متداول مفهوم عبارت ثابت تفکیک اسید مفهوم ثابت تفکیک باز ارتباط قدرت اسیدی با ماهیت پیوند مفهوم اسید وباز طبق نظریه لویس ***3 فصل ...
***1 ترجمه دکتر اعظم رحیمی 3 واحد درسی نویسنده رابرت دی. براون ***2 فصل اول شمی تجزیه شیمی تجزیه با تعیین کیفی و کمی مواد سرو کار دارد تجزیه کیفی تعیین هویت یک گونه شمیایی مثلا اگر یک آلوده کننده در یک رودخانه ماهیها را از بین می برد تجزیه کیفی را می توان برای تعیین هویت شیمیایی این آلوده کننده بکار برد تجزیه کمی تعیین غلظت یک گونه شیمیایی مشخص تعیین غلظت جیوه در یک رودخانه ...
***2 نام درس : شیمی عمومی 2 تعداد واحد: 3 منبع: شیمی عمومی 2 رشته شیمی مولف : دکتر طیبه پرتوی ***3 فصل اول اسید ها وباز ها ***4 اهداف کلی آشنایی با تعاریف های مختلف در مورد اسید ها وباز ها و ویژگیهای آنها، تفکیک آب و مقیاس pH، ارتباط بین ثابت تفکیک اسیدی و بازی و ارتباط بین ساختار شیمیایی ترکیبات و خصلت و یا قدرت اسیدی و بازی ***5 تجربیات روزانه ما در مورد اسید ها وباز ها اسید ...
***2 نام درس: شیمی تجزیه دستگاهی تعداد واحد درسی: سه واحد منبع: کتاب شیمی تجزیه دستگاهی (جلد 1 و2 ) از انتشارات دانشگاه پیام نور مترجم: دکتر سید احمد میرشکرایی-نادره رائی ***5 فصل اول مقدمه ای بر روش های طیف بینی ***6 •هدف : دانشجو ضمن آشنایی با محدوده طول موج و فرکانس تابشهای الکترومغناطیسی و کاربرد آنان , بطور اجمالی مهمترین روشهای طیف بینی را از نقطه نظر محدوده انرژی و ...
***1 اسپکتروسکپی تجزیه ای (1) 3 واحد درسی ( کارشناسی ارشد) مراجع: 1- Principles of Instrumental Analysis D.A.Skoog 2- Introduction to Instrumental Analysis R.D.Braun 3- Spectrochemical methods of Analysis D.Winefordner ***2 فصولی که تدریس می شود a. Atomic Spectros copy Based Upon Flam and Electro thermel Atomization ( Skoog , chapter , q ) b. Emision Spectroscopy Based Upon ...
***2 طبق وضعیت منابع درسی سال جاری، این درس شامل 7 فصل میباشد در فصل اول با اتمها و آرایش الکترونی اتمها و خواص آنها و شکل اربیتال ها و چند نظریه اتمی آشنا شده ***3 در فصل دوم پیوند اتمها و تشکیل ملکول ها و آرایش اربیتال ملکولی مطرح میشود. در فصل سوم هیبریداسیون و ساختار هندسی ملکولی بررسی میشود. ***4 در فصل چهارم حالت گازی، ویژگیها و روابط آنها در حالت ایدهآل و حقیقی ...
***2 تعداد واحد: 3 منبع :شیمی عمومی 1رشته شیمی مؤ لف :دکتر سید احمد میر شکرایی ***3 اهداف ارائه درس شیمی عمومی 1 بعنوان یک درس عمومی برای رشته های شیمی ،زیست شناسی ، فیزیک ،زمین شناسی و اکثر رشته های مهندسی در سال اول ارایه می گردد. هدف کلی از ارایه این درس آشنایی با مفاهیم اولیه و پایه شیمی است. ***4 فصل اول ساختار اتم ***5 مفاهیم کلیدی فصل اول پرتو کاتدی ،پرتو مثبت ، تابشهای ...
درس: جوشکاری پیشرفته ***2 معرفی فرایند: این روش از جوشکاری جزجوشکاری حالت جامد محسوب می شود که نخستین بار در سال 1945مورد استفاده قرار گرفت. اساس فرایند: اساس فرایند جوشکاری اصطکاکی بر اصل تبدیل انرژی مکانیکی (جنبشی)به انرژی گرمایی استوار است.در این روش سطوح دو قطعه ای که باید به متصل شوند با اعمال یک فشار اولیه در تماس با هم قرار میگیرند. با حرکت دورانی سریع یکی از قطعات بر روی ...
***2 •هدف کلی : آشنایی با کشور عراق •اهداف جزیی :پس از پایان تدریس دانش آموز : •بتواند محل کشور عراق را نسبت به ساختمان مدرسه با دست نشان دهد . •جای کشور عراق را روی نقشه جهان نما و آسیا مشخص کند . •کشورهای همسایه عراق را نام ببرد . •جای کشورهای همسایه عراق را روی نقشه مشخص کند . •وضعیت آب و هوایی عراق را پس از نام بردن روی نقشه نشان دهد . •رودهای عراق را نام ببرد . •جای رودهای ...
***4 * برگزاری جلسه * برگزاری امتحانات نوبت اول از تاریخ 91/10/9 الی 91/10/27 هر روز از ساعت 30: 8 الی 10 صبح، به علت نداشتن مکان مناسب جهت برگزاری امتحانات وکمبود وقت کافی برای مطالعه دانش آموزان، کلاس های درس در طول امتحانات برگزار نشد. * برگزاری کلاس های جبرانی دروس ریاضی ، زبان انگلیسی وعلوم برای دانش آموزان ضعیف روزهای پنجشنبه ***5 تاکید به دبیران جهت طراحی سوالات استاندارد ...
***3 " مقدمه " " چون سرو کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد “ چون آخرین یافته های تکنوژی تعلیم و تربیت گواه این مطلب است که یادگیری عمیق و پایدارزمانی اتفاق می افتد که ضمن ایجاد انگیزش لازم در دانش آموزان برای دریافت مفهوم آموزشی مورد نظر، محوریت کار باید مبتنی بر روشهای فعال و دانش آموز محور باشد، بجاست که معلم هنگام استفاده از هر کدام از روشهای سه گانه فرایند یاددهی و ...
***3 1- تجهيزات و پيکربندي يک شبکه Wireless سخت افزار مورد نياز به منظور پيکربندي يک شبکه بدون کابل به ابعادشبکه مورد نظر بستگي دارد . عليرغم موضوع فوق ، در اين نوع شبکه ها اغلب و شايد هم قطعا" به يک access point و يک اينترفيس کارت شبکه نياز خواهد بود . در صورتي که قصد ايجاد يک شبکه موقت بين دو کامپيوتر را داشته باشيد ، صرفا" به دو کارت شبکه بدون کابل نياز خواهيد داشت . ***5 ...
***2 توصيفات رفتاري 1-تغيير مشهود در رفتار؛يعني دوري گزيني از خانواده ودوستان نزديک،فقدان علاقه به انجام فعاليتهاي معمول،انرژي پايين،خواب زياد،افت نمره هاي تحصيلي. 2-مسموميت ويااستفاده از داروبراي دو يا چند موقعيت. 3-نوسان خلقي. 4-عدم حضور يا تاخيرمتوالي براي حضوردرمدرسه. 5-تغييرگروه همتاها به گروهي که به طورقابل توجهي در کار مصرف موادهستند. ***3 6-((تصويرخود))ضعيف،توصيف خودبه ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***2 شبکه هاي خصوصي اينترنت ايترانت ماهواره اينترنتي تلويزيون اينترنتي تلفن اينترنتي بلوتوث تلفن هاي ماهواره اي GPS-GIS ***3 تکلونوژِي انتقال اطلاعات 1- ماهواره اي 2- تلفني 3- اينترنتي راه هاي انتقال اطلاعات فيبر نوري شبکه هاي انتقال گيرنده و فرستنده زميني و هوايي ***4 تعريف ارتباطات ارسطو فيلسوف يوناني شايد اولين انديشمندي باشد که 2300 سال پيش نخستين بار درزمينه ي ارتباط سخن ...
***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
***1 مرورگر وب نرم افزاري است که مي تواند اطلاعات موجود در صفحات وب را از روي اينتر نت به شما نشان دهد يک مرورگر شامل امکانات زير مي با شد الف ) جستجو، دريافت ومشاهده انواع مستندات از جمله تصوير صدا وويدئودر وب گسترده جهاني ب ) فرستادن گرفتن ومديريت پيامهاي الکترونيکي که خود مي تواند شامل فايلهاي ضميمه صدا تصويرو … باشد. از مرور گرهاي معروف مي توان NetscapeCommunicator و ...
***2 محورهاي يادگيري يونسکو يادگيري براي دانستن يادگيري براي انجام دادن يادگيري براي بودن يادگيري براي با هم زيستن ***3 يادگيري براي دانستن در اين محور يادگيري، فرد به توسعه مهارت هاي شناختي براي استفاده از فرصت هاي يادگيري ،که در طول عمر خود به دست خواهند آورد مي پردازد. ***4 يادگيري براي انجام دادن در اين محور، فرد نه تنها به کسب مهارت هاي شغلي مي پردازد. بلکه صلاحيت هايي که ...
***1 (جهت رشته شیمی) (یک واحد درسی ) بر اساس سر فصلهای مصوب دانشگاه ***2 کاربرد اسپکترو فتو متری در بیو شیمی 1 – اسپکتروفتومتری بوسیله اسپکتروفتومتر شدت رنگ محلولها را با دقت اندازه گیری می کنند. دستگاههائی که برای رنگ سنجی به کار برده می شوند الکتروفتومترو یا اسپکتروفتومتر نامیده می شوند. شمای ساده زیر قسمتهای مختلف یک الکتروفتومتر را نشان می دهد. ***3 بطور کلی هر ...
***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
***2 معرفي تمامي برنامه هاي معروف موبايل : •بسياري از ما در مورد انواع و اقسام گوشي هاي تلفن همراه اطلاعات زيادي داريم ؛ اما بسياري افراد اطلاعات کمي در مورد نرم افزارهاي موجود براي اين گوشي دارند. در اين ترفند قصد داريم تا بيش از 100 نوع از نرم افزارهاي معروف تلفن همراه و به ويژه گوشي هاي نوکيا را به شما معرفي کنيم که و هر يک را مختصرا توضيح دهيم. ***3 برنامه هاي موبايل ...
کارداني نرم افزار کامپيوتر ***4 •منظور از وب چيست؟ •وب شبکه اي است متشکل از تمامي کامپيوترهاي دنيا، شبکه اي از شبکه ها. •اينترنت، وب، WWW ، web يا World Wide Web همگي يک چيزند. •تمامي کامپيوترهاي وب ميتوانند با هم ارتباط داشته باشند. •کامپيوترهاي موجود در وب با کمک استاندارد ارتباطي يا پروتوکل HTTP با هم ارتباط برقرار ميکنند . •نحوه کارکرد وب چگونه است؟ •اطلاعات وب داخل فايل ...
***2 انواع مختلف حافظه هاي ثانوي کدامند؟ مقايسه انواع حافظه ها از نظر سرعت و هزينه چگونه ميباشد؟ چه نوع حافظه براي چه حجم از داده ها مناسب ميباشد؟ ساختار ديسک هاي سخت چگونه ميباشد؟ اطلاعات سربار (Non Data Overhead) چيست؟ زمان دسترسي به ديسکها باعث چه مشکلاتي ميشود؟ ***3 انواع مختلف حافظه هاي ثانوي کدامند؟ حافظه هاي با دسترسي مستقيم (Direct Access Devices) ديسک هاي مغناطيسي ...
***2 مقدمه : Firewall در فرهنگ کامپيوتر يعني محافظت از شبکه هاي داخلي در مقابل شبکه هاي خطاکار . معمولا يک شبکه کامپيوتري با تمام دسترسي ها در طرف و در طرف ديگر شما شبکه توليدات شرکت را داريد که بايد در مقابل رفتارهاي مخرب محافظت شود. چند سوال مطرح مي شود که آيا واقعا نياز به محافظت از يک شبکه داخلي داريم و سوال ديگر اينکه چگونه از طريق يFirewall در فرهنگ کامپيوتر يعني محافظت از ...
***2 استاد رضا مرادي غياث آبادي ، درسال1345در تهران به دنياآمد. استاد درس خوانده ي رشته ي شرق شناسي - گرايش اختر شناسي - و دوره ي دکتري باستان شناسي - گرايش اخترباستان شناسي - است وي مولّف مستقل 30 عنوان کتاب و 150 مقاله است؛ ک تابهاي اثرگذار و بديعي چون: اوستاي کهن و فرضيه هايي پيرامون نجوم شناسي بخش هاي کهن اوستا ، مهاجرت آرياييان و چگونگي آب و هوا و درياهاي باستاني ايران، ...
***1 •نرم افزارها •به طور کلي نرم افزارهاي کامپيوتر به دو گروه تقسيم ميشوند: يکي برنامههاي سيستمي که عمليات کامپيوتر را مديريت ميکنند و ديگري برنامههاي کاربردي .سيستم عامل (operating system=os) اصلي ترين برنامه سيستمي است که به عنوان رابط بين کاربر و سخت افزار کامپيوتر عمل ميکند . ***2 سيستم عامل سيستم عامل بدون شک مهمترين نرم افزار در کامپيوتر است . پس از روشن کردن ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***1 کارگاه آموزشي مقاله نويسي •انتخاب کنفرانس • تدوين مقاله براي کنفرانس • ارائه مقاله در کنفرانس •انتخاب ژورنال • تدوين مقاله براي ژورنال ***2 •کارگاه آموزشي مقاله نويسي •مقاله نويسي فارسي •مقاله کنفرانس تهيه خلاصه سخنراني Transparency PowerPoint مقاله مجله ***3 •مقاله نويسي انگليسي •مقاله کنفرانس تهيه خلاصه سخنراني Transparency PowerPoint •مقاله مجله ***4 ساخ ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله رفتارهاي اجتماعي بر تمامي جنبه هاي زندگي کودکان و نوجوانان سايه مي افکند و بر سازگاري و شادکامي بعدي آنها تأثير ميگذارد. توانايي فرد از نظر کنار آمدن با ديگران و انجام رفتارهاي اجتماعي مطلوب، ميزان محبوبيت او را ميان همسالان و نزد معلمان، والدين وديگر بزرگسالان مشخص ميکند. ميزان توانايي فرد در مهارتهاي ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله اختلال بيش فعالي و نقص توجه شايع ترين اختلال رفتاري است که کودکان را مبتلا مي کند راهنماي تشخيصي آماري اختلال رواني(DSM-V) آن را به عنوان الگوي پايدار عدم توجه و تکانشگري شرح مي دهد. و در واقع نوعي اختلال مزمن شديد در تحول رواني است و براي تشخيص آن حد اقل 6 مورد از 9 معيار بي توجهي و يا بيش فعالي-تکانشگري ...
***4 پيشگفتار امروزه در سطحي وسيع مواجه با افرادي هستيم که ناسازگارند،بداخلاق اند،مرتکب جرم و گناه مي شوند،به سازشهاي نامشروع تن در مي دهند،براي حفظ موقعيت کنوني خود هدف را ناديده مي گيرند،رفتارشان ضد اجتماعي است،معاشرت شان بر اساس ضوابط مقبول اجتماع و مذهب نيست،به قول و فعلشان نمي توان اعتماد کرد از آن بابت که بسيار متزلزل و سست بنياد است... در سطح بين المللي و گاهي هم ملي ...
***3 پيش گفتار درصدچشمگيري ازکودکان،براثر عواملي گوناگون(چون عوامل ارثي، عوامل دوره بارداري مادر،اشکالات موقع تولد و يا بروز بيماري ها و حوادث اولين سال هاي طفوليت) دچارنقيصه هايي ازنظرذهني وجسمي مي گردند که اين نقيصه يا معلوليت، گاه بعلت فقدان راه حل درماني مناسب،درتمام سنين وتا آخرعمراينگونه کودکان،باآنان همراه مي باشد. عليرغم برنامه هاي گسترده اي که در امر پيشگيري از معلوليت ...
***5 مقدمه از نظر تاريخچه،پرورش قارچ در هاله اي از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به عنوان مواد توهم زا درفالگيري استفاده ميکردندوقارچ راگوشت خدا مي ناميدند،ولي بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچين تقريباًاز2000سال قبل با ساده ترين روش والهام از طبيعت برروي چوب درختان کشت مي شده است وتکنولوژي روش کاشت اين قارچ ها جزءهنرهاي خيلي قديمي و محرمانه ي اين سرزمين ها بوده ...
***6 خلاصه طرح موضوع طرح: پرورش صيفيجات ( خيار ) گلخانهاي به ظرفيت 100 تن درسال محل اجراي طرح: قابل اجرا در سراسر کشور سرمايه گذاري کل: 05/747 ميليون ريال سهم آورده متقاضي: 05/77 ميليون ريال سهم تسهيلات: 670 ميليون ريال ***7 مقدمه نرخ بالاي رشد جمعيت از يک سو و کاهش وسعت اراضي حاصلخيز به دليل توسعه روزافزون شهرها و مناطق صنعتي از سوي ديگر، ضرورت استفاده بهينه از امکانات موجود ...
***1 مقدمه در رشته ظاهراً جوان شهرسازي رسم و روال بر اين است که دو گروه نقشه مورد استفاده قرار ميگيرند. گروه اول نقشه هايي در دو سه مقياس از منطقهاي که شهر و پيرامون را فرا ميگيرند و پس از آن نقشههاي بزرگ مقياستري که جزئيات وضع موجود و عوارض موجود بر روي زمين اعم از طبيعي (Natural details) يا ساخت بشر Cultural details را نشان ميدهند اين گروه نقشه را اصطلاحاً نقشههاي ...
***5 تاريخچه سرزميني که امروزه آن رابنام سوئيس ميشناسيم درگذشته هاي دور هلوتيا (Helvetia) نام داشت.هلوتيا درسال 58 قبل از ميلاد به تصرف فاتحان امپراطوري روم درآمد و يکي از ايالات آن تمدن عظيم گشت. درسال 395 ميلادي با تجزيه امپراطوري روم، سوئيس قسمتي از روم غربي شد. در قرن پنجم، بوسيله اقوام ژرمن آلماني و بورگوني فتح و اداره شد.درقرن 6قوم فرانک برسوئيس مسلط گشت.درقرن نهم، به ...
***2 •زنجبيل زَنجِبيل يا زنجفيل يکي از گياهان دارويي است. زنجبيل از گياه زرد رنگ داراي رگههاي بنفش با نام علمي (Zingiber officinale) بدست ميايد. اگرچه معمولا" از زنجبيل به عنوان ريشه آن گياه نام برده ميشود ولي در اصل قسمت مورد استفاده گياه ساقه متورم شده زيرزميني آن است که "ريزوم" نام دارد. ***3 پيشينه زنجبيل از زمانهاي دور در چين مورد استفاده بوده وهنوز هم درطب سنتي چين نقش ...
***2 در اجتناب از اثرات سوء بر حفظ منابع طبيعي و استفاده پايدار از تنوع زيستي و با در نظر گرفتن ميزان خطر در سلامت انسان، تمامي اعضا، موظف مي باشند، هنگام حمل و نقل بين مرزي سازواره هاي دستورزي شده ژنتيکي زنده و دربه کارگيري، بسته بندي و انتقال اين سازواره هاکه درچارچوب اين پروتکل قرار ميگيرد را تحت شرايط ايمني ويا با در نظر گرفتن تمامي قواعد و استانداردهاي بين المللي مربوطه ...
***3 •نخستين مطالعات در زمينه بيوشيمي با معرفي شيمي آلي به عنوان دانش مستقل همراه بوده است. •سنتز آزمايشگاهي بعضي از ترکيبات زيستي مانند اوره توسط وولر (1828) برخي از دانشمندان را بر آن داشت تا اختصاصات زيستي را با دانش شيمي توجيه و تفسير نمايند. ***4 •شناسايي هورمونها, ليپيدها, ويتامينها, کشف چرخه اوره و چرخه کربس توسط کربن و بالاخره کشف ساختار ماده ياخته توسط واتسون و کريک ...
***2 از گذشته ها تاکنون ديوار هاي بتوني و سنگي و شالوده هاي ساختمان مي بايست داراي جدار ضد آب باشند تا از نفوذ آب به داخل آن تاحد امکان بتوان جلوگيري کرد چراکه همانطور که مي دانيم نم و رطوبت مي تواند خسارات جبران ناپذيري را به ساختمان وارد کند. رطوبت شالوده ديوارها ممکن است در اثر ايجاد ميعان در فضاي داخلي ساختمان و يا نفوذ آب از بيرون ساختمان به درون ديوارها پديد آمده باشد. ...
***3 •ذهنيت و عينيت در معماري کودکان •در راستاي ايجاد فضاي معماري زيبا ومطلوب و دوست داشتني براي کودکان و جهت ادراک ماهيت فضاي معماري به بهترين وجه ممکن به بررسي چگونگي شکل گيري ذهنيات و عينيات کودکان مي پردازيم و با توجه به کنش ها و واکنش ها در برابر قابليتهاي محيط ايجاد شده تلاش جهت بهبود فضاهاي موجود و يا در حال شکل گيري صورت گيرد. ***4 •امروزه مهمترين مساله در معماري ((ماهيت ...
***2 معماري رنسانس به معماري اروپا در سدههاي ?? و ?? ميلادي (دوره? رنسانس) اطلاق ميشود که از مشخصههاي آن، نوزايي عناصر فرهنگي روم و يونان باستان بود. ***3 ?دورههاي ?زماني ?با وجود اينکه در تاريخ هنر، آغاز رنسانس به اموري همچون سال فتح قسطنطنيه در سال 1453 به وسيله سلطان محمد فاتح و تشکيل حکومت عثماني به جاي دولت بيزانس، يا پايان يافتن بيماري طاعون و اموري از اين قبيل نسبت ...
***1 DNS مسئولیت حل مشکل اسامی کامپیوترها ( ترجمه نام به آدرس ) در یک شبکه و مسائل مرتبط با برنامه های Winsock را بر عهده دارد. بمنظور شناخت برخی از مفاهیم کلیدی و اساسی DNS ، لازم است که سیستم فوق را با سیستم دیگر نامگذاری در شبکه های مایکروسافت(NetBIOS ) مقایسه نمائیم . قبل از عرضه ویندوز 2000 تمامی شبکه های مایکروسافت از مدل NetBIOS برای نامگذاری ماشین ها و سرویس ها ی موجود ...
***2 nFrountPage چه کاري مي کند؟ ساخت صفحه هاي تشکيل دهنده يک سايت، فعاليت اجتماعي آن دسته از برنامه نويسان رايانه اي است که اطلاعات جامعي درباره زبان برنامه نويسي HTML -زبان مورد استفاده در ساخت صفحه هاي وب- دارند.اما با استفاده از برنامه FrontPage ديگر ضرورتي ندارد ه با زبان HTML آشنا باشيد.برنامه FrontPage 2000 به جاي شما برنامه نويسي مي کند و به شما امکان مي دهد تا روي عناصر ...
***3 ?پروفسور لطفى زاده واضع منطق فازى است، که گرچه بيش از چند دهه از عمر آن نمى گذرد اما تاثير آن بر فناورى هاى ديجيتال اساسى و حيرت آور برآورد مى شود. اکنون سال هاست که منطق فازى در شاخه هاى مختلف علوم کامپيوتر از ساخت ريزپردازنده تا طراحى زبان هاى هوش مصنوعى، کاربرد داشته و هر روز به تعداد مصنوعاتى که اساس آنها برپايه هوش مصنوعى استوار است افزوده مى شود. ***4 رياضيات فازي يک ...
***1 ماشين هاي جوشکاري جريان مستقيم ماشين هاي جوشکاري جريان مستقيم (cached) ماشينهاي جوشکاري با جريان مستقيم که در آنها قوس الکتريکي با جريان مستقيم ايجاد مي شود شامل انواع زير مي باشد. الف يک الکتروموتور جريان سه فاز توان لازم را از جريان سه فاز گرفته و دينامو يا محور مولد جريان مستقيم را به حرکت درآورده و در نتيجه جريان و ولتاژ يک طرف و با آمپر ضروري توليد مي گردد که بسته به ...
***2 مقدمه تعريف فرهنگ لغات از يادگيري: يادگيري عبارت است ازبدست آوردن دانش و يا فهم آن از طريق مطالعه، آموزش و يا تجربه همچنين گفته شده است که يادگيري عبارت است از بهبود عملکرد از طريق تجربه تعريف يادگيري ماشين: يادگيري ماشين عبارت است از اينکه چگونه ميتوان برنامه اي نوشت که از طريق تجربه يادگيري کرده و عملکرد خود را بهتر کند. يادگيري ممکن است باعث تغيير در ساختار برنامه و يا ...
***2 آستين بالا زدن : کنايه از با عزمي جزم کاري را شروع کردن نظير : دامن به کمر زدن از تو حرکت از خدا برکت : اگر انسان تلاش و کوشش کند خداوند حتماً به او روزي و موفقيت در انجام کاري که در آن قدم برداشته عطا خواهد کرد . آشپز که دو تا شد آش يا شور مي شود يا بي نمک : کار را بايد به کاردان واگذار شود و در دخالت ديگران در امور ، پريشان احوالي و نابساماني ***3 اگر علي ساربونه ميدونه ...
***3 •پيش گفتار هر محصول ويژگيها و مشخصات خاصي دارد که بيش از هر گونه بررسي فني مالي و اقتصادي طرح لازم است اين خصوصيات به درستي شناخته شوند شناخت صحيح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون ترديد راهنماي مناسبي جهت تصميم گيريهاي لازم در انتخاب روش و عمليات توليد و محاسبات بعدي مورد نياز خواهد بود در اين ارتباط يکي از مؤثرترين روشهاي قابل استفاده، به کارگيري استانداردهاي مدرن ملي و ...
***3 •PHP چيست؟ •PHP يک زبان برنامه نويسي با کد باز (Open-Source) است که اگرچه در ابتدا صرفا جهت برنامه نويسي تحت وب توليد شد، امروزه کارآييهاي فراواني پيدا کرده است. PHP يک زبان تحت سرور است (Server-Side) که طبيعتا براي اجرا نياز به يک برنامه سرويس دهنده وب (Web Server) دارد. •کسانيکه مانند خود من قبلا با PERL کار کرده اند و حالا قصد دارند با PHP کار کنند، احتمالا مثل من در ...
***7 فصل اول اصول کارآفريني ***8 چرا کار آفريني ؟ چرا بهره وري ؟ چرا مديريت؟ چرا رشد اقتصادي ؟ و ... چرا برخي از افراد نسبت به ديگران موفق تر هستند؟ چرا بعضي از سازمانها نسبت به ديگران موفق تر هستند؟ چرا برخي کشورها توسعه يافته اند؟ با از بين رفتن مرزهاي اقتصادي چه کنيم؟ با تغييرات سريع، رقابت تنگاتنگ ، کمبود منابع و افزايش دانش چه کنيم؟ ((ميزان توسعه اقتصادي کشورها ، ملاک فقر و ...
***2 کليد سمت راست موس سپس گزينه format و بعد order در بالا روي color کليد مي کنيم روي خط هاي line کليد مي کنيم خطهاي پيش فرض چاپ نمي شود براي حذف ناحيه دلخواه روي ناحيه کليد مي کنيم و سپس وارد format مي شويم روي nane کليد مي کنيم و سپس ok نرم افزار offic ***3 Patterms ( الگوي کار ) و حتي مي خواهيم سطح border ( ناحيه سفيد ) را براي رنگي کردن فونت Mary ، excel ( درمحيط ) تبديل ...
***1 1- وب سايت چيست ؟ وب سايت ، مجموعه اي از صفحات مرتبط به يکديگر است که اطلاعات را در قالب متن،تصوير، صدا، و فيلم در اختيار بازديد کننده وب سايت قرار مي دهد. 2- چه کساني مي توانند وب سايت داشته باشند ؟ تمام اشخاص و سازمانها مي توانند وب سايت داشته باشند. به جرات مي توان گفت که سريعترين و بهترين راه معرفي فعاليتها، محصولات و شرکتها ، وب سايت است. در واقع وب سايت نقش دفتر مجازي ...
***2 • اهداف اصلي کار آفرينان ايجاد کسب و کار نو آوري در محصول، فرايند،بازار و صنعت اشتغال زايي ، رشد و توسعه ***3 مجموعه از شناختهاي فردي که درقالب برنامه و هدايت به منظور تبديل فرصتها به ارزشها که بدنبال آن منافع فردي ، جمعي و اجتماعي را به همراه داشته باشد. •** هنر يافتن روشها صحيح و اجراء بموقع تبديل منابع “به ارزش” که با ضمانت رشد و انعطاف پذيري درسناريوهاي مختلف اقتصادي و ...
***2 لف و نشر توضيح: آوردن دو يا چند واژه است در بخشي از کلام که توضيح آنها در بخش ديگر آمده است . رابطه: لف و نشر، « مفعول وفعل » ، « فاعل وفعل » ، « مشبه و مشبه به » ، « مسند اليه و مسند » ، « اسم و متمم » ، « اسم و صفت » و ... است . لف ونشر دو گونه است : اگر نشرها به ترتيب توزيع لف ها باشد « مرتب » ناميده مي شود . و اگر چنين نباشد « مشوش : به هم ريخته » است . لف ونشر مرتب ...
***1 معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «تاريخ ادبيات (1) و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با ادبيات و تاريخ آن از زمان پيدايش آثار مربوط به آن تا قرن چهارم هجري است. موضوع اصلي اين درس تعريف و هدف ادبيات و تاريخ پيدايش آن و بررسي انواع متون ادبي هر دوره تاريخي و پيدا کردن قانون حاکم بر چگونگي پيدايش و تحول آثار ادب فارسي. ***3 ادب به همه افعال پسنديدهاي گفته ...
***1 معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «تاريخ زبان فارسي» و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با تاريخ تحول زبان و بررسي دورههاي تاريخي زبان فارسي در سه دوره مستقل فارسي باستان، فارسي ميانه و فارسي جديد (نو). در اين درس با بررسي و مقايسه زبانهاي ايران قبل از اسلام و تحولات آنها و چگونگي تحول و پيدايش فارسي بعد از اسلام بررسي ميشود.\ ***3 زبان امري اجتماعي و ...
***6 هدف از يادگيري دستورزبان درک متون ادب فارسي اعم از شعر و نثر ادراک صحيح متن هاي مغلق و داراي تعقيد هاي لفظي و معنوي ***7 هدف از يادگيري دستورزبان : کسب معيار هاي لازم براي استنباط صحت و سقم آثارنويسندگان ،شعراو محققان ويرايش متون از نقطه نظردستورفارسي ***8 الفباي فارسي مجموع نشانه هايي که براي نشان دادن آواهاي هر زبان به کار مي رود: ا، ب،... ***9 واج هرکدام از آواهاي زبان ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***2 بيوگرافي محمد رضا پهلوي در روز ? آبان ???? در تهران به دنيا آمد. پدر او «رضاخان ميرپنج سوادکوهي» (بعدها رضاشاه پهلوي) و مادرش تاجالملوک آيرملو (بعدها «ملکه? مادر») بود. محمدرضا از اين پدر و مادر، دو خواهر و يک برادر به نامهاي شمس، اشرف (دوقلو با محمدرضا) و عليرضا داشته است. محمدرضا پس از به سلطنت رسيدن پدرش به مقام وليعهدي رسيد. تحصيل را در مدرسه نظام به همراه بيست نفر از ...
***2 •هدف کلي کتاب •هدف کلي اين درس آشنايي با نثر مصنوع در زبان فارسي است که با کليله و دمنه آغاز مي شود و در قرنهاي بعدي تحوّل مي يابد. اهداف ديگر اين درس عبارتند از: آشنا شدن با نثر دور? دوم غزنويان و سلاجقه از طريق آشنايي با شيوه نگارش اين کتاب، درک و دريافت مضامين و مفاهيم آن و آموختن لغات، ترکيبات، امثال و خصايص دستوري. ***3 •جايگاه درس درس کليله و دمنه در دو قسمت و براي ...
***3 اهداف کلي درس آشنايي با زندگي وجنبه هاي ادبي ،اشعارو انديشه مسعود سعد سلمان -خواندن صحيح اشعار برگزيده مسعودسعد سلمان را بادر نظر گرفتن ضوابط دستوري - تشخيص معادل امروزي لغات ، ترکيبات واصطلاحات به کار رفته در اشعار . ***4 تشخيص آرايه هاي به کار رفته در اشعار مسعود سعد . - تشخيص وزن اشعار . - معني کردن اشعار به زبان فارسي امروزي . - درک انديشه هاي مسعود سعد وانعکاس ...
***3 آشنايي با مباحث بنيادي علم بيان از قبيل مجاز، تشبيه، استعاره، کنايه و مسائل نوين بلاغت امروزي از قبيل سمبل، تمثيل، اسطوره، آرکي تايپ اهداف درس ***4 •جايگاه درس •درس معاني و بيان از دروس پايه دوره کارشناسي زبان و ادبيات فارسي مي باشد ***6 1- توضيح سبک ادبي 2- توضيح موضوع علم بيان 3- تعريف علم بيان 4- توضيح اداي معناي واحد به طرق مختلف 5- ذکر فايده علم بيان 6- شناخت قرينه و ...
***1 هدف کلي اين درس آشنايي با انواع آرايشهاي لفظي و معنوي کلام ادبي و تشخيص نوع آرايه موجود در آن کلام ميباشد. در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و معنوي ميپردازيم و بعد به موضوعات مربوط به آرايش کلام ادبي اعم از تشبيه، سجع، تکرار، تمثيل و... به گونهاي که «دانشجويان عزيز بتوانند با يادگيري آنها، مصداق آنها را در متون ادبي بيابند. ***3 بديع مطالعه در ابزار و شگردها و فنوني ...