تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد بازار اوراق قرضه با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 مقدمه بازارهاي مالي مانند بازار سهام و اوراق قرضه مکانهايي هستند که در آنها مازادهاي پس اندازکنندگان به وام گيرندگان انتقال مي يابد . پس انداز کنندگان مي توانند سهام و اوراق قرضه خريداري کنند و وام گيرندگان مي توانند از طريق انتشار سهام و اوراق قرضه منابع مالي بدست آورند . ***3 بازار پول بازار مبادله ابزارهاي مالي با سر رسيد کتر از يک سال مي باشد ، ابزار بدهي مبادله شده در ...
***1 يک ورقه قابل معامله اي است با نرخ بهره معين که در سررسيد معين بايد پرداخت شود که به اين نوع اوراق ،قرضه مي گويند. اوراق قرضه يک بدهي بلند مدت است وقتي اوراق قرضه مي خريم طلبکار مي شويم ***2 4 موردي که در اوراق قرضه وجود دارد : 1) ارزش اسمي اوراق قرضه يعني همان مبلغي که روي ورقه قرضه نوشته شده است . 2) نرخ بهره ، نرخي است که شرکت صادر کننده در تاريخ هاي معين با نرخ معين به ...
***1 یک ورقه قابل معامله ای است با نرخ بهره معین که در سررسید معین باید پرداخت شود که به این نوع اوراق ،قرضه می گویند. اوراق قرضه یک بدهی بلند مدت است وقتی اوراق قرضه می خریم طلبکار می شویم . ***2 n4 موردی که در اوراق قرضه وجود دارد : ارزش اسمی اوراق قرضه یعنی همان مبلغی که روی ورقه قرضه نوشته شده است . 2) نرخ بهره ، نرخی است که شرکت صادر کننده در تاریخ های معین با نرخ معین به ...
***2 •مقدمه •بورس اوراق بهادار به معني يک بازار متشکل و رسمي سرمايه است که در آن خريد و فروش سهام شرکت ها يا اوراق قرضه دولتي يا موسسات معتبر خصوصي، تحت ضوابط و قوانين و مقررات خاصي انجام مي شود. مشخصه مهم بورس اوراق بهادار, حمايت قانون از صاحبان پس اندازها و سرمايه هاي راکد و الزامات قانوني براي متقاضيان سرمايه است. ***3 •بورس اوراق بهادار، از سويي مرکز جمع آوري پس اندازها و از ...
***3 nاهداف مطالعه v1- بررسي بازارهاي سرمايه بين المللي با هدف شناخت روند بازدهي و جريانات سرمايه در جهان vمعرفي و شناخت پذيرش چندگانه شرکتهاي بورسي و ثبت در بورسهاي ديگر کشورها v3- بررسي دلايل ، تبعات و اثرات پذيرش هاي چند گانه v4- مطالعه علل و متغيرهاي تاثيرگذار در پذيرش در بورسهاي خارجي v5- بررسي عوامل مهم جهت حضور شرکتهاي ايراني در بورسهاي بين المللي ***4 مروري بر بازارهاي ...
***2 •مقدمه •بورس اوراق بهادار به معنی یک بازار متشکل و رسمی سرمایه است که در آن خرید و فروش سهام شرکت ها یا اوراق قرضه دولتی یا موسسات معتبر خصوصی، تحت ضوابط و قوانین و مقررات خاصی انجام می شود. مشخصه مهم بورس اوراق بهادار, حمایت قانون از صاحبان پس اندازها و سرمایه های راکد و الزامات قانونی برای متقاضیان سرمایه است. ***3 •بورس اوراق بهادار، از سویی مرکز جمع آوری پس اندازها و از ...
***2 •مقدمه •کارخانجات توليد کنسانتره آبميوه از محصولات باغات کشور و استان آذربايجان غربي ضمن حفظ نگهداري باغات موجب شده تا زمينه اي براي اشتغال و ارزآوري جديد فراهم آورد به طوريکه از محل صادرات کنسانتره و آبميوه به طور متوسط ساليانه بالغ بر 40 ميليون دلار ارز عايد کشور شود. شرکت شهدآب در راستاي سياست هاي کلي دولت مبني بر انجام سرمايه گذاري هاي مورد نياز و به منظور کمک به حل ...
***3 يکي از مباحث مهم در مديريت مالي اندازه گيري و کاربرد هزينه سرمايه شرکت مي باشد که معمولاً در اتخاذ تصميمات سرمايه گذاري و هم چنين راههاي مختلف تامين مالي به عنوان اصل مهم تلقي مي شود. براي محاسبه سرمايه شرکت ابتدا بايستي راههاي مختلف کسب مانع مالي را بشناسيم . تامين مالي به اشکال مختلف صورت مي پذيرد : استقراض . صدور سهام . انباشت کردن سود شرکت اما به طور کلي 2 نوع است : ...
***3 ابزارهاي مالي مشتقه در بازار سرمايه هدف از اين مقاله بيشتر تشريح ابزار مشتقه و طراحي ابزار نوين براي بازار سرمايه است. شايان ذکر است که اين ابزارهاي مالي در بسياري از نقاط دنيا سخت مورد توجه افکار عمومي واقع شده و اميد است که در آينده نزديک بتوان از اين ابزار در بازار سرمايه ايران نيز بهره گرفت. ***4 مشتقه: گونه اي از ابزار مالي است که فقط، متخصصان فن، از چندوچون عملکرد ...
***4 اهداف درس آشنايي دانشجويان با: مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن انواع بازار و محيط بازاريابي تقسيم بازار و تعيين بازار هدف نيازها و رفتار خريداران ***5 اهداف درس اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه تحقيقات بازاريابي سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي ...
***3 •ابزارهاي مالي مشتقه در بازار سرمايه مقدمه هدف از اين مقاله بيشتر تشريح ابزار مشتقه و طراحي ابزار نوين براي بازار سرمايه است. شايان ذکر است که اين ابزارهاي مالي در بسياري از نقاط دنيا سخت مورد توجه افکار عمومي واقع شده و اميد است که در آينده نزديک بتوان از اين ابزار در بازار سرمايه ايران نيز بهره گرفت ***4 •م ...
***4 هدف کلي هدف کلي اين فصل، آشنايي دانشجو با فرآيند بازاريابي بينالمللي و تفاوت آن با بازاريابي داخلي است. همچنين به دانشجو کمک ميکند تا عضو بهتر و موفقتري در بازاريابي بينالمللي باشد. اين هدف از طريق تهيهکردن اطلاعات در مورد اينکه چه اتفاقي در بازار بينالمللي ميافتد و با کمک آنها در انتقال دانش در زمينه معاملات تجاري موفق به انجام ميرسد. ***5 هدفهاي رفتاري شما ...
***3 nمقدمه روند تجارت طي سال هاي آينده تغيير خواهد کرد، نرخ رشد اقتصادي کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي اقتصادي (OECD) طي 20 سال آينده حدود 3% و نرخ رشد اقتصادي در کشورهاي در حال توسعه در اين دوره به حدود 5/7 % خواهد رسيد. در اين دوره سهم کشورهاي در حال توسعه از توليد جهاني از حدود 6/1 به حدود 3/1 خواهد رسيد. در نتيجه، قدرت و تأثير گذاري اقتصادي ازکشورهاي صنعتي مثل ژاپن، آمريکا و ...
***3 •مقدمه : •جهانگردی یکی از صنایع در حال رشد جهان بوده و عموماً کشورها در تمام مراحل توسعه به طور فزاینده ای به آن وابسته هستند . توسعه ی این صنعت به ویژه در کشورهایی که بدنبال دستیابی به رشد پایدار می باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است . ***4 •تاریخچه و تعریف گردشگری •ایران بویژه از قرن هفدهم میلادی اوج دوران حکومت صفویان بعنوان یک کشور جذاب نظر بسیاری از گردشگران اروپایی ...
***4 بازاریابی چیست ؟ بازاریابی عبارت است از شناخت نظام بازار و انجام مبادله مطلوب از طریق : - محصول مناسب - قیمت مناسب - توزیع مناسب - ترویج و تبلیغ مناسب ***11 اهداف اساسی بازار یابی عبارتند از: تشویق و ترغیب مشتریان فعلی برای خرید به مقدار و دفعات زیاد تر. جذب و جلب خریداران و مشتریان مر بوط به رقبا به سوی خود. جذب و جلب مشتریان و مصرف کنندگان جدید. ایجاد زمینه و روحیه ...
***2 nمقدمه : بازار مصرف کننده از افراد و خانوارهایی تشکیل می شود که کالاها و خدمات را برای مصارف شخصی می خواهند ، بازار مصرف کننده آمریکا از 250 میلیون نفر تشکیل می شود که مصر ف کننده های آن بیش از 30 تریلیون دلار کالا و خدمات خریداری می کنند . مصرف کنندگان آمریکایی از نظر سن و درآمد ، سطح تحصیلات و سلیقه با هم متفاوت هستند و با این وصف این بازرا یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی ...
***3 •سیستم اطلاعات بازاریابی شامل افراد، تجهیزات و روش های جمع آوری ، طبقه بندی ، تجزیه و تحلیل ، ارزیابی و توزیع به موقع اطلاعات صحیح به تصمیم گیرندگاه بازاریابی است . ***4 •تعیین اطلاعات مورد نیاز یک سیستم اطلاعات بازاریابی خوب ، سیستمی است که بین اطلاعات مورد نیاز مدیران از یک سو و اطلاعاتی که فراهم کردن آن عملاً ممکن است ، از سوی دیگر تعامل برقرار کند . ***5 •تهیه اطلاعات ...
***2 مقدمه تاریخچه ***3 تعریف تحقیقات بازار یابی « فرایند نظامند و هدفدار مشخص کردن ، جمع آوری ،تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات که به منظور یاری رساندن به مدیریت در تصمیم گیری های مرتبط با تشخیص یا حل مسئله یا فرصتها در بازار انجام می گیرد. نقش و کاربرد تحقیقات بازاریابی ***4 فعالیتهای اصلی در بازار یابی : ( تجزیه و تحلیل محیط و تحقیقات بازار یابی ) ***5 آمیخته بازاریابی جزء ...
***3 •مقدمه : •جهانگردی یکی از صنابع در حال رشد جهان بوده و عموماً کشورها در تمام مراحل توسعه به طور فزاینده ای به آن وابسته هستند . توسعه این صنعت به ویژه در کشورهایی که بدنبال دستیابی به رشد پایدار می باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است . ***4 •تاریخچه و تعریف گردشگری •ایران بویژه از قرن هفدهم میلادی اوج دوران حکومت صفویان بعنوان یک کشور جذاب نظر بسیاری از گردشگران اروپایی را ...
***3 ای مومنان :غذاهای پاکیزه ای که خدا بر شما حلال کرده است حرام نکنید و از حدود (احکام خدا) تجاوز ننماییدزیرا خداوند متجاوزان را دوست ندارد. از نعمتهای حلال و پاکیزه ای که خدا به شما روزی داده است بخورید و از مخالفت خدایی که به او ایمان دارید بپرهیزید از آنچه خدا روزی شما قرار داده است ،حلال و پاکیزه بخورید. یکی از شاخص های اساسی تو سعه در دنیای امروز افزایش متوسط عمر یا امید ...
***1 اصول بازاریابی تلفنی یکی از تاکتیک های مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود. ازطرفی، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مدیریت زمان برای نیل به اهداف بنگاههای اقتصادی و همچنین اثربخشی بیشتر شیوه ...
***2 بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع میباشد. ***5 تعریف نیاز نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم زده و در او انگیزه ای برای ارضای آن پدید می ...
***2 مقدمه vشاید بزرگترین و مهم ترین نمادهای پیشرفت های دوران تازه، ابزاری به نام رایانه و فن آوری های نوین اطلاعاتی باشند. این پدیده ها افزون بر این که خود یک شگفتی بزرگ به حساب می آیند، بزرگترین منشا اثر دیگر جهش های شگفت انگیز نیز بوده اند. بازرگانی و بازاریابی نیز به همین ترتیب تحت تأثیر واقع شده اند و در شرایطی که مدون شدن خود این مباحث از جمله پیشرفت های سده اخیر به حساب ...
***2 بازار واژه بازار بازار به عنوان پیکره اصلی که از مرکز آغاز شده و در جهات اصلی گسترش می یابد به دو شکل زیر تقسیم می شود: کوی وراسته هایی که در دو سوی آن دکه هایی ساخته می شده و توسط سقف به هم متصل می شدند. میدان گاه هایی که به صورت محل تجمع و خرید و فروش بوده است. بازار ذاتأ پیکره ای خطی با گسترش طولی است که سلسله مراتب فضاهای شهری،گذرها،بازارچه ها و میدان ها را در بر می ...
***2 دامنه کاربرد اين استاندارد نحوه ارزشيابي وانعکاس موجودي مواد و کالا در صورتهاي مالي را تشريح مي کند وموارد زير را در بر نمي گيرد: کار در جريان پيشرفت پيمانهاي بلند مدت ابزارهاي مالي پيچيده موجودي گله هاي دام، محصولات کشاورزي، جنگلي ومعدني در مواردي که اين اقلام در صنايع مربوط، به خالص ارزش فروش اندازه گيري مي شود. ***4 موجودي مواد وکالا به داراييهايي اطلاق مي شود که: براي ...
***2 مقدمه انبارداري يک خدمت اقتصادي است و عبارت از تهيه و نگهداري کالا به منظور عرضه به موقع آن يا گسترش دادن مدت عرضه آن است به نحوي که کالا براي مدت بيشتري قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوري انبارداري ها حلقه هايي از زنجيره توليد ، انتقال ، توزيع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسطه را درانتقال کالا از مناطق توليد به بازارهاي مصرف وسپس توزيع محلي برعهده دارند . ...
***4 چارچوب تجارت الکترونيک از سه سطح عالي تشکيل شده است: زيرساختار: سختافزار، نرمافزار، پايگاه هاي داده اي و ارتباطاتي را شامل ميشود که براي انجام وظيفه در قالب خدماتWWW بر روي اينترنت يا پشتيبانيEDI و ساير اشکال پيامگذاري و پيامگيري بر روي اينترنت يا ساير شبکههاي ايجاد ارزشافزوده (4) بهکار ميروند. 2 - خدمات: پيامگذاري و پيامگيري و ...
***4 نقاط شاخص در مجاورت سايت ?_حرم مطهر:که شريان اصلي حاشيه سايت به آنجا منتهي مي شود. ?-استاديوم تختي:که شريان درجه 2 سايت به آنجا مي رسد. ?-مجموعه خانه هاي مسکوني که در جنوب –جنوب غربي و غرب سايت قرار دارد. ?-موسسه مالي و اعتباري انصار که در کنج خيابان مطهري جنوبي 32 و بانک صادرات در حاشيه روبرو سايت و همچنين بانک سپه در کنار ايستگاه اتويوس حاشيه قرني و همچنين بانکهاي متعدد ...
***3 مشخصه هاي توليد دستي 1 - توليد محصول طبق سفارش مشتري 2 - انعطاف زياد 3 - کارگران بسيار ماهر 4 - ابزار و ماشين آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم پايين توليد 6 - قيمت بالاي محصول 7 - تقسيم ناچيز در فعاليت ها 8 - Fitting ***4 مشخصه هاي توليد انبوه 1 – تعويض پذيري کارگر 2 – وجود نيروي غير مستقيم فراوان 3 – وجود م ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***3 نياز روز افزون به پويايي کارها ، استفاده از تجهيزاتي مانند تلفن همراه ، پيجرها و ... بواسطه وجود شبکه هاي بي سيم امکان پذير شده است. اگر کاربر يا شرکت يا برنامه کاربردي خواهان آن باشد که داده و اطلاعات مورد نياز خود را به صورت متحرک در هر لحظه در اختيار داشته باشند شبکه هاي بي سيم جواب مناسبي براي آنها ست. ***4 شبکه هاي محلي (LAN ) براي خانه و محيط کار مي توانند به دو صورت ...
***2 موضوعات عمومي در جامعه شناسي کار و بيکاري صعود و افول جامعه شناسي کار: مسائل انقلاب صنعتي، در مقابل مسائل جهاني شدن معناي کار، ماهيت بازارهاي اقتصادي : ساخت بازار کار و مقايسه آن با ساير بازارها روندها در نظام اشتغال تقسيم کار و وابستگي اقتصادي (نظام هاي توليدي تيلوريسم و فورديسم) تغييرات در کار (ظهور پست فورديسم، توليد منعطف، توليد گروهي، چند مهارتي ، نقد فورديسم) ***3 ...
***4 مقدمه با توجه به تعريفي که امروزه از کار آفرِين به عنوان فردي داراي ايده و فکر جديد و از طريق ايجاد يک کسب و کار کسب مثل کار منزل، کسب و کار مجازي ، کسب و کار مغازه يا شرکت که توأم با منابع و مخاطره انگيز مالي و اجتماعي است و با هدف ارائه محصول يا خدمت جديد به بازار ارايه مي نمايد و همين طور نقش به سزايي که اين افراد در نظام کاري يک جامعه دارند توجه بيشتري را به اين مقوله ...
***5 مقدمه تقاضاي مداوم براي سبزي هاي تازه و فراورده ها در بازار هاي کشور نشان دهنده عظيم بودن نقش اقتصادي صنعت توليد سبزي وسهم آن در بر آورد کردن عمده رژيم هاي غذايي است متخصصين علم تغذيه معتقدندکه مصرف سبزي وميوه به صورت تازه يافراورده اي ازبروزناراحتيهاي ناشي ازفقرغذايي جلو گيري مي کند.خوشبختانه مصرف سبزي و ميوه به صورت تازه در ايران بسيار رايج است. ...
دوره کارداني رشته مکانيک خودرو ***10 پيشگفتار: کارآفريني: واژه کارآفريني از کلمه فرانسوي Entreprender به معناي "متعهدشدن" نشأت گرفته است. بنابراين تعريف واژنامه دانشگاهي و بستر: کارآفريني کسي است که متعهد ميشود مخاطرههاي يک فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان نخستين کساني بودند که در نظريههاي اقتصادي خود به تشريح کارآفرين و کارآفريني پرداختند. ژوزف ...
***3 گوجهفرنگي گوجهفرنگي گياهي است با نام علمي "LYCOPERSISCOM ESCULENTUM" از خانواده سيب زميني "SOLANACEAE" که به نام عمومي "TOMATO" در جهان مشهور است. ميوه اين گياه که قسمت اصلي آن است به صورت خام يا پخته در سالاد، انواع سسها، سوپ و انواع مواد غذايي به طور وسيع در جهان مورد استفاده قرار ميگيرد. اکثرا گوجهفرنگي را در زماني که به رنگ قرمز است استفاده ميکنند و کمتر از ...
***4 صورت مسأله: ايجاد يک ميليون فرصت شغلي در سال از طريق ايجاد يکصد هزار کسب و کار در سال - افزايش ظرفيتهاي کسب و کارهاي موجود - اتمام پروژه هاي نيمه تمام - ايجاد کسب و کار هاي جديد ***5 پيش نياز اشتغال توسعه کارآفريني پيش نياز کارآفريني توسعه انواع کسب وکار پيش نيازکسب و کار برقراري محيط مناسب و فضاي کسب و کار پيش نياز محيط کسب و کار ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***2 مفاهيم اوليه کسب و کار ***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural ...
***4 مقدمه در راستاي اجراي برنامه چهارم توسعه و سياستهاي دولت خدمتگذار و وزارت متبوع، مطالعه، طراحي و راه اندازي سرويس پست لجستيک به عنوان يکي از پروژه هاي 11 گانه طرح ايجاد، توسعه و ساماندهي خدمات پستي به تائيد سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور رسيده و ابلاغ گرديده است. براساس برنامه ابلاغي سال 84 به منظور مطالعه و راه اندازي سرويس درنظر گرفته شده است. ليکن عملاً از آذر ماه سال ...
***3 مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط ديگر افراد اشاره مي کند. اين فرايند، وظايف يا فعاليت هاي برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را دربر مي گيرد. مفهوم مديريت ***4 •مديريت تغيير و نوآوري شرکتهاي بزرگ، تجارتخانههاي کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتي در ايالات و شهرها، بيمارستانها و حتي ادارات نظامي زير فشار قرار دارند تا تغيير و تحولي را در شيوه ...
***2 پروانه ثبت اختراع و مراحل ثبت آن مقدمه : پروانه ثبت اختراع عبارت اند از يک سند قانوني از طرف دولت به مخزن اعطا مي گردد و به وي حقوق کاملي در رابطه با ساخت بهره برداري و فروش يک اختراع براي سالهاي مشخص واگذار مي نمايد. اين زمان معمولاً بين 4 تا 20 سال است که بستگي به ارزش علمي – تجاري اختراع دارد. ***3 تأليف کتب و مقالات و ساخت فيلم ها ثبت و حفظ اختراعات هدف پروانه ثبت ...
***2 nتاریخچه مدرسه باهاوس باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک ...
***2 در گزینش صحیح دستگاه خنک کننده آب متناسب با مقتضیات یک پروژه معین باید چند عامل اصلی را لحاظ کرد توان خنک کنندگی , مسائل اقتصادی , سرویسهای مورد نیاز و شرایط طبیعی و . . . ***3 این عوامل اغلب به هم وابستگی متقابل دارنداما هر یک بایستی جداگانه مورد بررسی قرار گیرند از آنجا که ممکن است انواع زیادی از دستگاهها توانایی تامین مقصود را داشته باشند عواملی همچون ابعاد دستگاه , ...
***3 فرآيند مديريت کلان دارودر توليد داروهاي جديد lاثربخشي و ايمني *** ارزيابي باليني داروها ارزيابي شيميائي lکنترل ريز مواد شيميائي بکار رفته در فرآيند توليد دارو سازمان بهداشت جهاني آمادگي همکاري فني و مشاوره اي خود را اعلام کرده است ***4 فرآيند مديريت کلان دارودر توليد داروهاي جديد کنترل GMP کنترل شديد بعد از ورود به بازار برقراري يک نظام سازمان يافته سلامت nثبت عوارض ، ...
***2 تفاوت CPU يا ميکروپروسسور و ميکروکنترلر يک ميکروکنترلر داراي يک CPU (30MHZ) به همراه مقدار ثابتي از RAM، ROM و پورتهاي I/O و تايمر در درون خود مي باشد البته با استفاده از حافظه جانبي و تراشه هاي ديگر ميتوان مقدار RAM، ROM و تعداد پورتهاي I/O را در يک ميکروکنترلر افزايش داد 286(1-2MHz) – 386(4-16MHz) – 486(16-133MHz) – 586(Pentium) منظور از يک ميکروپروسسور(CPU)، ...
***3 •پيش گفتار هر محصول ويژگيها و مشخصات خاصي دارد که بيش از هر گونه بررسي فني مالي و اقتصادي طرح لازم است اين خصوصيات به درستي شناخته شوند شناخت صحيح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون ترديد راهنماي مناسبي جهت تصميم گيريهاي لازم در انتخاب روش و عمليات توليد و محاسبات بعدي مورد نياز خواهد بود در اين ارتباط يکي از مؤثرترين روشهاي قابل استفاده، به کارگيري استانداردهاي مدرن ملي و ...
***2 نرم افزار حسابداري نيازهاي يک بنگاه تجاري از قبيل سرعت ، امنيت ، قابليت اطمينان ، و قدرت تحليل و آناليز اطلاعات را برآورده مي کند. نرم افزار حسابداري ابزارهاي مورد نياز براي محاسبات و اتومات کردن خيلي از پروسه هاي حسابداري را براي پيش بيني هاي امور مالي يک شرکت (يا فروشگاه) ارائه مي کند. نرم افزار حسابداري گزارشاتي از قبيل فروش ، ارزش اموال و داراييها ، هزينه هاي بالاسري ، ...
***6 •کليات طرح کسب و کار عنوان طرح: توليد مقواي بسته بندي شرح مختصري از طرح: مرحله 1- مواد اوليه ( کاغذ و کارتن خريداري شده) به ايجاد سفارش داده شده مشتريان توسط دستگاه برش قطع و برش داده شده ميشود . مرحله 2- در مرحله دوم برروي درب برخي مقوا بوسيله دستگاه چاپ مشخصات سفارش شده مشتريان و همچنين مشخصات شرکت به چاپ مي رسد . مرحله 3- در اين مرحله درب کارتن و زيره آن به صورت بسته هاي ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***11 •شرح کسب و کار مشخص کنيد ايده شما چيست؟ آيا فکر اين کسب و کار، عملي است ؟ ايده کسب وکار دقيقا آن چيزي است که مي خواهيد انجام دهيد . در اين قسمت، خواننده بايد دقيقا بفهمد که ايده کسب و کار شما چيست؟ شکل کسب و کار نوع کسب و کار نوع محصولات يا خدمات جنبه هاي منحصر به فرد و خصوصيات ويژه ***12 با پاسخ به سؤالات زير، توجيه اقتصادي و اجرايي براي ايده خود خواهيد داشت: •ايده شما چه ...
***2 • اهداف اصلي کار آفرينان ايجاد کسب و کار نو آوري در محصول، فرايند،بازار و صنعت اشتغال زايي ، رشد و توسعه ***3 مجموعه از شناختهاي فردي که درقالب برنامه و هدايت به منظور تبديل فرصتها به ارزشها که بدنبال آن منافع فردي ، جمعي و اجتماعي را به همراه داشته باشد. •** هنر يافتن روشها صحيح و اجراء بموقع تبديل منابع “به ارزش” که با ضمانت رشد و انعطاف پذيري درسناريوهاي مختلف اقتصادي و ...
***3 مقدمه : سفرنامهها گرچه از منابع جغرافيايي محسوب ميشوند، اما حامل اطلاعات تاريخي درخصوص جوامع بشري هستند. براي سفرنامهها گذشته از ارزش تاريخي، بهعنوان آثاري که منشأ يا دست کم تسريع کننده تحولات اجتماعي و فرهنگي شدهاند، نيز نقش قائل هستند. به آساني ميتوان تصور کرد که اگر فناوري حمل و نقل، مسافرت را سهل و ساده نکرده بود؛ و فناوري ارتباطات، بهويژه سينما و تلويزيون، ...
***5 تاريخچه: صنايع چوبي کاج که نمايشگاه ان واقع دراستان اردبيل ميدان قيام بطرف دروازه مشکين وکارگاه ان درشام اسبي مي باشد يک کارگاه نوپا مي باشد وقدمت ان به پنج سال مي رسد که با انديشه دوجوان فارغ التحصيل يکي در مديريت وديگري درعمران شروع به کار کرده است. ***6 اهداف ومشکلات: هدف کاج توليدات صنايع چوبي باکيفيت عالي وبا نازلترين قيمت وکمترين سود ممکن اما باتوليدات انبوه مي باشد ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***2 مرحله توسعه سرعت تغيير طول عمر نياز نهاده اصلي ستاده اصلي سمبل سازنده فعاليتها ساختار فعاليت گسترده جغرافيايي فکري فيزيکي فعاليت مرحله ابتدايي خيلي کم نامعلوم اندک جانوران گياهان وگوشت شکارچي خيلي کم خيلي زياد دهکده مرحله کشاورزي کم 30000 کم زمين محصولات کشاورزي فئودال کم ...
***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
***3 سفيدک پودري هلو و شليل سفيدک پودري هلو و شليل Peach powdery mildew ***4 •بيماري سفيدک سطحي يا سفيدک نمدي هلو اولين بار در ايران دراطراف تهران درسال 1326 توسط اسفندياري گزارش شده است. معمولا درهرجا که هلو کشت ميشود بيماري نيز ديده ميشود. علاوه بر هلو به شليل نيز حمله ميکند. عامل بيماري قارچ Sphaerotheca pannosa var. Persica است. علت نامگذاري آن به پانوزا بواسطه توليد حالت ...
***3 مقدمه بدون شک يکي از کهن ترين فنون نگهداري فرآورده هاي غذايي که بشر آن را فرا گرفته ، توليد پنير از شير بوده است. فن پنير سازي در گذشتهء نه چندان دور يک هنر محسوب مي شده تا دانش ، ولي اکنون يکي از شاخه هاي علوم غذايي محسوب مي شود. وضعيت اين صنعت در ايران در مراحل اوليهء رشد و تکامل قرار دارد و مشکلات فني آن هنوز حل نشده است . لازم است با برنامه ريزي هاي فشرده تر گام هاي ...
***2 درخت ميوه به درختي اطلاق مي شود که داراي ميوه مي باشد – ساختارهايي که ازتخمدان رسيده يک گل که داراي يک يا چند دانه است تشکيل شده است. بنابراين چون تمام درختان گياهان گلدار ميوه توليد مي کنند ( همه درختان بجز سرخس درختي و بازدانگان) اين اصطلاح در باغداري در مورد درختاني بکار مي رود که ميوه آنها مورد مصرف غذايي انسان قرار مي گيرد.انواع ميوه ها در جاي ديگري تعريف و توصيف ...
***3 •اهميت گوشت طيور در تغذيه انسان •گوشت طيور به عنوان يک منبع غني پروتئين در سال هاي اخير به طور وسيعي در تغذيه انسان در دنيا و در کشور ما مورد استفاده قرار گرفته است به طوري که در بعضي از کشورها که از نظر شرايط طبيعي و کمبود مرتع دچار مضيقه هستند گوشت طيور به سرعت جانشين گوشت دام هاي ديگر شده است. •ارزش غذايي گوشت مرغ: مي دانيم که منظور اصلي استفاده از گوشت در جيره هاي غذايي ...
***2 مقدمه الف ) تاريخچه مصارف زعفران : زعفران خودروي ، با نام گويش کهن « کرکميس » و اسم قديمي « کرکمينه » و نام گويشي کنون « جد قاسم » ب ) نخستين زعفران زارهاي جهان : نخستين زعفران زارهاي جهان در نواحي همدان و کرمانشاه داير شده و با نام پارسي کهن و ميانه کرکم و نام گويشي کرکيماس شهرا داشته است . و با نام علمي کرکوس تيوس ( Crocus Sativus ) گياهي از تيره زنبقيان مي باشد ***3 نحوه ...
***3 •مقدمه •رب گوجه فرنگي عصاره تغليظ شده گوجه فرنگي مي باشد که به عنوان چاشني و بهبود دهنده عطر و رنگ و طعم در غذا مصرف زيادي دارد. رنگ قرمز تند، طعم وبوي مطبوع از خواص ظاهري آن مي باشد بريکس آن حدود 28% وداراي ph اسيدي در حدود3/4 مي باشد.3%-2% نمک به آن افزوده مي شود وبه دو صورت فله اي و بسته بندي در بازار موجود مي باشد. •نوع بسته بندي آن معمولاًدر دو نوع يک کيلويي ونيم ...
***3 •مقدمه •مجتمع غذائي رشته به رشته توليد کننده انواع ماکاروني واقع در کيلومتر 17 جاده سنتو مشهد قوچان در سال 1357 تأسيس گرديده است ، مالکيت مجتمع غذائي رشته به رشته خصوصي بوده و ماشين آلات آن توسط شرکت ايتاليايي Braibanti نصب و راه اندازي شده است که کليه مراحل توليد و بسته بندي محصول اتوماتيک مي باشد . و با نام تجارتي رشته به رشته که کيفيت بالاي آن موجبات رضايت مشتريان را ...
***2 nهدفهاي کلي اصلاح نباتات nهدفهاي کلي اصلاح نباتات افزايش عملکرد در واحد سطح بهتر نمودن کيفيت محصولات کشاورزي و توليد مواد اوليه مورد نياز جوامع انساني است. ارقام و واريتههاي اصلاح شده گياهان زراعي و زينتي هر ساله از کشوري به کشور ديگر انتقال داده ميشود. بدين طريق کيفيت و کميت محصولات کشاورزي افزايش يافته و احتياجات فراوردههاي زراعي رفع ميشود. ***3 در اغلب گياهان يک يا ...
***1 محصولات: TC CNC ماشين تراش ماشين فرز TN 71 BR ماشين تراش 13 ماشين دريل FP 4MB ماشين MSb20 ماشين دريل ماشين تراش TN 50 BR MS 20 ماشين دريل ***2 TC CNC ماشين تراش ماشين هاي تراش گروه TC توليدي در ماشين سازي تبريز گستره وسيع نيازهاي کشور را به اين نوع از ماشين آلات پوشش مي دهند. استفاده از بستر مايل در استراکچر اصلي ماشين ، به کارگيري دقت هاي عالي در ساخت قطعات و مجموعه هاي ...
***2 مقدمات قبل از شروع يادگيري هک ترمينولوژي (اصطلاحشناسي) Hacker کيست ؟ هکر کسي است که با سيستم هاي کامپيوتري آشناست و ميتواند با روشهايي خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... اين انسان ميتواند خوب يا بد باشد ( در هر حال هکر است ) - سوال: يک هکر از چه راهي وارد يک سيستم ميشود؟ از راه شبکه (نه بابا ! ) بايد توجه کنيد که هر سيستم کامپيوتري (به عبارت بهتر هر سيستم عامل) به هر ...
***2 تعريف اول ، هر نوع تجارتي که از طريق رابط الکترونيکي مانند تلويزيون، فکس و يا اينترنت انجام مي شود، جزء تجارت الکترونيک به حساب مي آيد تعريف دوم: تجارت الکترونيک مجموعه ارتباطات، مديريت اطلاعات و قابليت هاي امنيتي است که به سازمانها اجازه مي دهد که اطلاعات مربوط به فروش و خدمات و کالاها را با هم رد و بدل کنند ***3 فايده هاي تجارت الکترونيک: با بازکردن يک مغازه الکترونيکي در ...
***2 فصل 1: حل مسئله و سيستم هاي اطلاعاتي ***4 زماني که اصطلاح مسئله را به کار مي بريم شرايط يا اتفاقاتي را در نظر داريم که به نوعي به سازمان خسارت زده يا آن را تهديد مي کند و نيز شرايط يا اتفاقاتي مورد نظر است که به نوعي در بهبود سازمان موثر بوده يا فرصت بهبود را براي سازمان فراهم مياورد. کامپيوتر را مي توان در هر دو مسئله به کار برد. مسئله مي تواند خوب يا بد باشد. مسئله گشايي ...
***4 صورت مسأله: ايجاد يک ميليون فرصت شغلي در سال از طريق ايجاد يکصد هزار کسب و کار در سال افزايش ظرفيتهاي کسب و کارهاي موجود - اتمام پروژه هاي نيمه تمام - ايجاد کسب و کارهاي جديد ***5 نياز اشتغال توسعه کارآفريني پيش نياز کارآفريني توسعه انواع کسب وکار پيش نيازکسب و کار برقراري محيط مناسب و فضاي کسب و کار پيش نياز محيط کسب و کار ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural Business) •کسب وکار خانوادگي ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***2 •تاريخچه برنامه ريزي استراتژيک •برنامه ريزي استراتژيک بصورت برنامه ريزي جامع و در شکل ابتداي اش در دهه 1960 آغاز شد. •هدف اوليه و اصلي از اجراي برنامه ريزي استراتژيک کنترل کل سازمان بود. ***3 برنامه ريزي استراتژيک با نگرش بر تحقيق، توسعه و بازاريابي در اين نظريه زيربناي تشکيل بنگاه اقتصادي و موجوديت آن ورود نوآوري و ابتکارات به جهان تجارت است. تکنولوژي و محصول جديد پاسخگويي ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***3 مديريت دانش – معرفي اگر ميدانستيم که چه چيزهايي را نمي دانيم ، موفقيتي صد چندان داشتيم . دانش مي داندکه چه چيزهايي را نمي داند . کسي خردمند و بابصيرت است که مطالب مفيدي را بداند نه مطالب زيادي را . فناوري با تغييري که در منطق رقابت بوجود مي آورد يگر نمي تواند بعنوان منبعي پايدار براي رسيدن به ميت رقابتي مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است ...