تعداد 99 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد افسردگی دانشجویان با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 چکيده اين پژوهش از نوع پژوهش هاي همبستگي و پس رويدادي (علّي) است که به منظور بررسي رابطه سبک اسنادي و عزت نفس در دانشجويان صورت گرفته است. بدين منظور نمونه اي به حجم 50 نفر به صورت تصادفي طبقه اي از بين دانشجويان دانشگاه پيام نور واحد نيشابور انتخاب شدند. سبک اسنادي آزمودني ها به وسيله پرسش نامه سبک اسنادي راتر و عزت نفس آن ها به وسيله پرسش نامه عزت نفس کوپر اسميت مورد ...
***2 آشنایی با مشکلات تحصیلی و آموزشی دانشجویان ***3 ¨افت تحصیلی ¨انصراف، اخراجی یا مشروطی ¨بی علاقگی به رشته ¨عدم آشنایی به قوانین آموزش و انظباطی ¨استاد راهنما ***4 ¨مقابله با مشکلات تحصیلی و آموزشی ¨داشتن جلسه های توجیهی در مورد مقرارات آموزش و تحصیلی ¨راه کارهای موفقیت در رشته تحصیلی ¨آشنایی با سیستم آموزشی و شیوه گرفتن کمک ¨آشنایی با استاد راهنما و داشتن ارتباط مستمر با او ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***1 مهمترین فرضیه ای که برای افسردگی ذکر شده کاهش میزان کاتکول آمین ها خصوصا سروتونین می باشد افسردگی واکنشی : علت : مشکلات روزمره و ناملایمات زندگی و بیماریهای سخت علائم : اضطراب ، نگرانی ، ترس ، اندوه ، احساس گناه ( هنگام غروب) افسردگی درون زاد : علت : عدم تعادل هورمونی علائم : شبیه قبل ( هنگام صبح) (Manic-Depressive افسردگی دو قطبی با حملات بیماری مانی همراه است داروهای ضد ...
***2 جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری •جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه ...
***3 اختلالات خلقی 1/افسردگی اساسی; Major depression 2/اختلال دوقطبی; Bipolar disorder خلق حال وهوای پایداری است که بصورت درونی تجربه میشود وبر رفتار فرد تاثیر میگذارد. عاطفه/Affect/به تظاهربیرونی خلق اطلاق میشود. مشخصه اختلالات خلقی اینست که احساس تسلط ازبین رفته وفرد رنج عذابی عظیم میکشد.دربیمارانی که خلق افسرده ای دارند;ازدست دادن انرری وعلاقه-احساس گناه-دشوارشدن تمرکز-ازدست ...
***2 محورهاي يادگيري يونسکو يادگيري براي دانستن يادگيري براي انجام دادن يادگيري براي بودن يادگيري براي با هم زيستن ***3 يادگيري براي دانستن در اين محور يادگيري، فرد به توسعه مهارت هاي شناختي براي استفاده از فرصت هاي يادگيري ،که در طول عمر خود به دست خواهند آورد مي پردازد. ***4 يادگيري براي انجام دادن در اين محور، فرد نه تنها به کسب مهارت هاي شغلي مي پردازد. بلکه صلاحيت هايي که ...
***4 افزايش تعداد معتادان به مواد مخدر اگر بزرگترين معضل سلامت رواني و اجتماعي حال حاضر ايران نباشد لا اقل يکي از بزرگترين هاست . چنانکه کارل مارکس نياز بک جامعه به مواد مخدر را نشانه افول و سير قهقرايي آن جامعه مي دانست يا در يکي از معروف ترين جملات خود چنين گفته : " دين افيون ملت هاست ". با اين همه مواد مخدر به راحتي و صميمانه وارد کشورها و زندگي افراد گشته و زندگي آنها را ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 •بيان مسئله •اختلال وسواس فکري- عملي يک اختلال اضطرابي است که از دو مولفه مهم تشکيل يافته است: وسواسهاي فکري و اجبارهاي عملي (مولر و رابرتز، 2005). ويژگيهاي اصلي اختلال وسواس عبارتند از وسواسهاي فکري يا عملي برگشت کننده که به دليل شديد بودن ، وقت گير هستند (يعني بيش از يک ساعت در روز وقت مي گيرند) يا به پريشاني آشکار ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله اختلال بيش فعالي و نقص توجه شايع ترين اختلال رفتاري است که کودکان را مبتلا مي کند راهنماي تشخيصي آماري اختلال رواني(DSM-V) آن را به عنوان الگوي پايدار عدم توجه و تکانشگري شرح مي دهد. و در واقع نوعي اختلال مزمن شديد در تحول رواني است و براي تشخيص آن حد اقل 6 مورد از 9 معيار بي توجهي و يا بيش فعالي-تکانشگري ...
***2 •زنجبيل زَنجِبيل يا زنجفيل يکي از گياهان دارويي است. زنجبيل از گياه زرد رنگ داراي رگههاي بنفش با نام علمي (Zingiber officinale) بدست ميايد. اگرچه معمولا" از زنجبيل به عنوان ريشه آن گياه نام برده ميشود ولي در اصل قسمت مورد استفاده گياه ساقه متورم شده زيرزميني آن است که "ريزوم" نام دارد. ***3 پيشينه زنجبيل از زمانهاي دور در چين مورد استفاده بوده وهنوز هم درطب سنتي چين نقش ...
***2 هدف کلي : آشنايي دانشجويان ولو به اختصار نسبت به مفاهيم مختلفي که در فهم و تفسير قرآن مجيد به عنوان کتاب ديني مسلمانان لازم است و همچنين علومي که مي توان به کمک آن به فهم بيشتر قرآن مجيد پرداخت . ***4 هدفهاي رفتاري : آشنايي دانشجو با : تعاريف مختلف در باب تأويل و تنزيل فرق انزال و تنزيل علت تدريجي بودن نزول قرآن کريم ***5 تعاريف تفسير: 1- تفسير علمي است که از معني قر ...
***2 معرفي طرح درس درس عروض و قافيه از دروس تخصصي رشته زبان و ادبيات فارسي است که آموختن آن براي شناخت فنون و شگردهاي وزن و قافيه ضروري است. ***3 اهداف درس 1-هدف کلي اين کتاب اين است که مسأله وزن بطور طبيعي در ذهن دانشجو رسوخ يابد و فنون آن ملکه ذهن شود. 2-آموختن فنون تقطيع و دست يافتن به اوزان شعري . 3-آموزش علم قافيه با شيوه علمي جديد. ***4 جايگاه درس براي دانشجوياني که مي ...
***3 ازميان 8 واحد قواعد عربي که دانشجويان رشته زبان و ادبيات فارسي مي خوانند 4 واحد آن به صرف (شناخت انواع کلمه و دگرگوني هاي آن) اختصاص دارد که قواعد1 و 2 به آن مي پردازد. و قواعد عربي 3و4 به نحو اختصاص دارد. ازآن ميان قواعد عربي 3 در24 فصل به مرفوعات، منصوبات و مجرورات مي پردازد. ***4 علم نحو: علم نحو علمي است که از حالات اواخر کلمات هنگام ترکيب کلمه اي با کلمه ي ديگر بحث مي ...
***1 هدف کلي اين درس آشنايي با انواع آرايشهاي لفظي و معنوي کلام ادبي و تشخيص نوع آرايه موجود در آن کلام ميباشد. در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و معنوي ميپردازيم و بعد به موضوعات مربوط به آرايش کلام ادبي اعم از تشبيه، سجع، تکرار، تمثيل و... به گونهاي که «دانشجويان عزيز بتوانند با يادگيري آنها، مصداق آنها را در متون ادبي بيابند. ***3 بديع مطالعه در ابزار و شگردها و فنوني ...
***3 •هدف ها ي اصلي آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طريق تجزيه و تحليل اطلاعات موجود در داده هاي نمونه اي. • ب) سنجش ميزان عدم حتميتي که در اين استنباط ها وجود دارد. علمي که براي رسيدن به هدف هاي فوق اهميت دارد, عبارتست از طرح ريزي فرايند و دامنه نمونه گيري به طور يکه مشاهدات مبنايي براي استخراج استنباط هاي معتبر تشکيل دهند. ***4 قرن بيستم شاهد افزايش روز ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***2 روانشناسى تربيتى يا روانشناسى پرورشى شاخهاى از علم روانشناسى است که يافتههاى اين علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد است؛ روانشناسى تربيتى علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. ***3 روانشناسى تربيتى بيش از هر چيز ديگر معلمان را با ماهيت يادگيرى دانشآموزان آشنا مىکند و روشها و فنون ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***3 •مقدمه اي در مورد آموزش الکترونيکي کلمه E-Learning از دو قسمت تشکيل شده است: •E اول واژه کلمه ي Electronic است و از نظر مفهومي شامل هر شکلي از وسايل الکترونيکي است که آموزش يا منابع آموزشي ارائه شده از طريق شبکه هاي کامپيوتري را در بر مي گيرد. • Learning آموزشي است که مي تواند در هر زمان ، هر مکان و براي هر کسي انجام گيرد. ***4 •آموزش الکترونيکي •عبارت است از ارائه محتواي ...
***2 مقدمه و معرفي درس برنامهسازي پيشرفته: بيان مفاهيم پيشرفته برنامهسازي با استفاده از زبان C ***3 منبع اصلي جهت مطالعه دانشجويان کتاب: برنامهنويسي به زبان C (ويرايش دوم) ***4 سابقه تاريخي زبان C زبان B زبان BCPL زبان C : در سال 1972 توسط دنيس ريچي طراحي شد. ***5 ويژگيهاي بارز زبان C .1C يک زبان مياني است ***6 سطوح زبان هاي برنامه سازي زبانهاي سطح پايين Assembl ...
***3 : هدف سابقه و نانو فناوري يکي از جديد ترين علومي است که در سه شاخه مرطوب ، خشک و محاسبه اي اينده زندگي بشر را دگرگون خواهد ساخت . يکي از مهمترين زمينه هاي تاثير گذاري نانو فناوري در زندگي انسان ، علم غذا است که به دليل احتياج روزمره و دائمي انسان به غذا هر گونه تغيير و تحو لي در ان نقش به سزايي در تغيير کيفيت زندگي انسان خواهد داشت . لذا به منظور تبيين جايگاه نانو فناوري و ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***4 اهداف درس آشنايي دانشجويان با: مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن انواع بازار و محيط بازاريابي تقسيم بازار و تعيين بازار هدف نيازها و رفتار خريداران ***5 اهداف درس اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه تحقيقات بازاريابي سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***2 مقدمه : براساس بررسيهاي ديرين شناسي،اجداد ماهيان خاوياري بيش از يکصد ميليون سال پيش درروي زمين ظاهر گشتند وبه علت سازش با محيط توانسته اند از دوره مزوزوئيک تا امروز به زندگي خود ادامه دهند ماهيان خاوياري در حوزه هاي درياي خزر ، درياي ازوف ، درياي سياه ، درياچه ارال ، درياي بالتيک ودرابهاي شوروشيرين بخشهايي از شمال وخاوردورمانند سرزمين پهناورروسيه ، سيبري وچين وهمچنين درقاره ...
***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***2 •جايگاه درس •درس حسابداري پيشرفته 2در نيمسال هفتم وبعداز گذراندن درس حسابداري پيشرفته يک بايد خوانده شود ***3 •هدف کلي •هدف اصلي ا ز گذراندن درس حسابداري پيشرفته 2 آ شنا شدن دانشجويان حسابداري با نحوه تلفيق حسابهاي شرکت اصلي وشرکتهاي فرعي ميباشد ***4 •اهداف رفتاري •بعد از گذراندن درس حسابداري پيشرفته 2 بايد بتوانيد کليه ثبت هاي حذفي در تلفيق حسابهاي شرکت اصلي وشرکت •هاي ...
***2 •مفاهيم حسابداري صنعتي مقدمه : حتماً تاکنون بارهاو بارها با اين واژه برخورد داشته ايد . به راستي حسابداري بهاي تمام شده چيست ؟ چرا مديران مالي سازمانها همواره سعي دارند تا خود را به مرحله اي برسانند که بتوانند از اين شاخه از فن حسابداري استفاده نمايند ؟ آيا اين درست است که بعضي ميگويند به واقع نميتوان حسابداري بهاي تمام شده را به صورت کامل در شرکتهاي ايراني پياده سازي نمود ...
***4 ايجاد فروشگاه اينترنتي : با ايجاد فروشگاه اينترنتي، تبليغ و اطلاعات کامل محصولات يک شرکت به نمايش در مي آيد و مشتري با داشتن کارت پرداخت واسطه ويا کارتهاي اعتباري، پس از جستجو و انتخاب، در خواست خريد مي کند. سايت واسطه پس از کسر مبلغ محصول از حساب وي، اين درخواست را در وهله اول از طريق فکس و يا تلفن (در آينده از طريق کامپيوتر به صورت آنلاين و يا از طريق SMS و يا تلفن گويا ...
***2 اهداف آموزشي: تشويق دانش آموزان و دانشجويان به فعاليت بدني بيشتر شناخت ورزش و اثرات آن بر پيشگيري از بيماري ها ارائه مثال هايي از فعاليت بدني ساده و با شدت متوسط تشويق به فعاليت بدني منظم در کشورهاي در حال توسعه به ويژه براي زنان تشويق به تناسب بدني در افراد داراي معلوليت فيزيکي ايجاد يک المپيک فعاليت بدني و سلامت با Supercourse ***3 بازيهاي المپيک امسال، آتن 2004 تعداد: ...
***6 اهداف این درس در این درس به بخشی از مفاهیم مبنایی دانش و تکنولوژی پایگاه دادهها و اصول مدلسازی و طراحی آن پرداخته میشود. پایگاه داده و عناصر اصلی محیط آن معرفی میشود. با مدلسازی معنایی دادهها و محیط انتزاعی آشنا میشویم. سطوح معماریهای پایگاه دادهها بیان میشود. سیستم مدیریت پایگاه دادهها (DBMS) و اجزاء آن شرح داده میشود. به انواع معماریهای سیستم پایگاهی و مفاهیم ...
***3 هدف: چگونگی استفاده از ابزار و وسایل ترسیم و تسلط بر آنها. آشنایی با علائم و قراردادهای ترسیم نقشه برای ثبت و انتقال اطلاعات مختلف. روشهای ترسیم و ارائه یک بنا بصورت دو بعدی. ترسیم اشکال سه بعدی از روی تصاویر دو بعدی. قدرت بخشیدن به تصور فضایی. آشنا نمودن ترسیم جسم سه بعدی به روی صفحات از طریق قوانین خاص. کسب توانایی درک و تجسم احجام و دخل و تصرف در آنها. ***4 موضوع: این ...
***3 •مقدمه •ایران کشوری است که سیم کشی ارتباطی گسترده ای دارد . ایران دارای پنج میلیون استفاده کننده از اینترنت است و انتظار میرود که تعداد آنان تا سال 2009 به 20 میلیون نفر برسد. بنابراین این تکنولوژی جدید می تواند زمینه ای بسیار مناسب برای کارآفرینی باشد.یکی از شغلهای معروف در این رابطه تاسیس یک کافی نت می باشد.البته در ایران به دلیل بازاریابی و جذب مشتری در کافی نت ها اعمال ...
***2 •جایگاه درس •درس حسابداری پیشرفته 2در نیمسال هفتم وبعداز گذراندن درس حسابداری پیشرفته یک باید خوانده شود ***3 •هدف کلی •هدف اصلی ا ز گذراندن درس حسابداری پیشرفته 2 آ شنا شدن دانشجویان حسابداری با نحوه تلفیق حساب های شرکت اصلی وشرکتهای فرعی میباشد ***4 •اهداف رفتاری •بعد از گذراندن درس حسابداری پیشرفته 2 باید بتوانید کلیه ثبت های حذفی در تلفیق حسابهای شرکت اصلی وشرکت •های ...
***2 جایگاه درس این در نیمسال ششم توسط دانشجویان حسابداری خوانده می شود ***3 هد ف کلی هدف کلی این درس آشنایی دانشجویان با نحوه محاسبه مالیات می باشد ***4 اهداف رفتاری بعد از خواندن این درس باید بتوانید مالیات بر دارایی ها ومالیات بر انواع درآمد را محاسبه نمایید ***5 فصل اول تعریف مالیات و انواع آن مالیات مبلغی است که افراد و مؤسسات برای تأمین بخشی از هزینه ها و تحقق برخی از ...
***2 طرح درس: 1- ارائه واژگان کلیدی و عمومی به منظور مرور معنی، معادل فارسی و تلفظ صحیح 2- مرور نکات پربسامد دستوری، واژگانی، تلفظی و معنایی با اشاره به خط مربوطه 3-مرور نکات مهم درک مطلب با انجام تمرینات درست/غلط 4- مرور واژگان مهم با انجام تمرینات چند گزینه ای ***3 اهداف آموزشی درس: انتظار می رود دانشجویان پس از مطالعه این درس قادر باشند: 1- معنی و کاربرد واژگان مهم درس را ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***1 میانجی های شیمیایی در سیستم اعصاب مرکزی Ach 1) استیل کولین : A استیل کوآنزیم+ کولین Ach کولین + استات NE نور اپی نفرین ( 2 تجزیه می شودCOMT , MAOسنتز آن از اسید آمینه تیروزین آغازمی شود ونهایتا توسط سیستم آنزیمی هوشیاری و تنظیم بیداری برعهده آن میباشد ( افسردگی بدلیل کمبود آن می باشد ) Do 3) دوپامین در نیمه راه سنتز نور اپی نفرین بوده و در مغز به عنوان یک میانجی مستقل عمل ...
***7 داروهای کولینرژیکی ( اثرات و عوارض) (1اعصاب مرکزی :( درمان آلزایمر) (Rivastigmine) (2چشم :( درمان گلوکوم ) ( Pilocarpine ) (3قلب و عروق : عوارض تاکیکاردی رفلکسی و برادیکاردی (4تنفس :عوارض انقباضات ریوی و افزایش ترشحات تشدید آسم (5گوارش :( درمان فلج روده)( Bethanechol ) (6ادراری :( درمان فلج مثانه)( Bethanechol ) (7عضلات ارادی : ( درمان میاستنی گراوا) ( Neostigmine , ...
***1 فشار خون : برون ده قلبی + مقاومت محیطی مکانیسم های کنترلی فشار خون : الف) بارورسپتورها : ( سریع ) افزایش فشار باعث تحریک گیرنده های کاروتید ( قوس آئورت و ابتدای شریان کاروتید) تحریک مرکز وازوموتور در بصل النخاع مهار سیستم سمپاتیک به قلب و عروق کاهش برون ده قلبی کاهش ضربان قلب و کاهش قدرت انقباضی آن مهار B1 کاهش فشار خون کاهش مقاومت محیطی اتساع عروقی مهار a1 ***2 رنین – ...
***3 •مقدمه : •هدف های اصلی آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در داده های نمونه ای. • ب) سنجش میزان عدم حتمیتی که در این استنباط ها وجود دارد. علمی که برای رسیدن به هدف های فوق اهمیت دارد, عبارتست از طرح ریزی فرایند و دامنه نمونه گیری به طور یکه مشاهدات مبنایی برای استخراج استنباط های معتبر تشکیل دهند. ***4 •قرن بیستم شاهد ...
***2 هدف کلی: آشنا نمودن دانشجویان با انواع منابع شیمی وروش علمی استفاده از آنها عناوین مطالب درس: بخش اول معرفی دائر المعا رفها ، دستنامه ها فرهنگها وروش علمی استفاده از آنها بخش دوم معر فی چکیده نامه های شیمی ،نمایه نامه هاوراهنماهای آنها ، روش استفاده از نمایه نامه ها چکیده نا مه های شیمی برای جستجوی چکیده های موردنظر روش دستیابی به متون اصلی با استفاده از چکیده ها ***3 اهمیت ...
***4 •آغاز داستان •در سال 1991 در حالی که جنگ سرد رو به پایان میرفت و صلح در افقها هویدا میشد، در دنیای کامپیوتر، آینده بسیار روشنی دیده میشد. با وجود قدرت سخت افزارهای جدید، محدودیت های کامپیوترها رو به پایان میرفت. ولی هنوز چیزی کم بود... •داس، امپراطوری کامپیوترهای شخصی را در دست داشت. سیستم عامل بی استخوانی که با قیمت 50000 دلار از یک هکر سیاتلی توسط بیل گیتز (Bill Gates) ...
***2 lطرح درس: lدرس 4 واحدی جهت دانشگاه پیام نور l40 ساعت (20 جلسه 2 ساعته در سایت یا (1+1) ساعته در کلاس و سایت. lتوصیه می شود که کلاس در سایت کامپیوتر بر گزار شود, در غیر این صورت پیشنهاد می شود قسمت اول هر جلسه در کلاس و قسمت دوم در سایت, جهت تمرین عملی مطالب تدریس شده, برگزار شود. ***3 lجایگاه درس lاین درس یکی از اصلی ترین دروس رشته های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر می ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
***6 در این درس به بخشی از مفاهیم مبنایی دانش و تکنولوژی پایگاه دادهها و اصول مدلسازی و طراحی آن پرداخته میشود. پایگاه داده و عناصر اصلی محیط آن معرفی میشود. با مدلسازی معنایی دادهها و محیط انتزاعی آشنا میشویم. سطوح معماریهای پایگاه دادهها بیان میشود. سیستم مدیریت پایگاه دادهها (DBMS) و اجزاء آن شرح داده میشود. به انواع معماریهای سیستم پایگاهی و مفاهیم اساسی مدل ...
***1 رشته های ریاضی ، شیمی و کامپیوتر) درس 3واحدی (حذف فصل 12و13) (رشته کامپبوتر) هریس بنسون ترجمه و تدوین: محمد رضا بهاری ***3 هدف های کلی درس آشنایی با: فیزیک ، مفهوم، مدل ، قانون ونظریه بردارها: ضرب نرده ای وبرداری ا نواع حرکت: یک بعدی و دوبعدی حرکت سقوطی آزاد و دایره ای حرکت نسبی دینامیک ذره : قوانین نیوتن و اصطکاک مفاهیم کار ، انرژی وتوان پایستگی انرژِ ی : نیروهای پایستارو ...
***2 هدف اصلی: بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر. ***3 •اهداف فرعی تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر. تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر ***4 v با توجه به ویژگی های فرضیه و به دنبال سؤالات مطرح شده در پژوهش حاضر، فرضیه های پژوهش را می توان ...
***2 •مقدمه •درسال 1991،توسط یکی از دانشجویان دانشگاه هلسینکی به نام Linus Torvalds بوجود آمد. وی پس از تنظیم قسمت های اصلی برنامه، از طریق اینترنت مجموعه ای از برنامه نویسان با استعداد تشکیل داد و افراد این مجموعه به کمک هم سیستم عامل یا هسته ای به وجود اوردند که امروزه به Linux موسوم است. در اوایل بهار 1994، اولین نسخه واقعی لینوکس (نسخه 1.0) برای استفاده عموم عرضه گردید . ...
***6 بلور شناسی هندسی هدف کلی درس: آشنا شدن دانشجویان با واژه بلور، فراگیری بعضی از قوانین مهم بلور شناسی، شناسایی رده ها وفرمهای بلور شناسی،اشنایی باروشهای مطالعه شکل ظاهریوساختمان داخلی بلور ها ورده بندی آنها. ***7 بلور یکی از حالت های اجسام جامد همگن است که در آن ها اجزای تشکیل دهنده دارای نظم سه بعدی هستند و به سطح های خارجی صاف و منظم محدود می شود که این نظم بیرونی بازتاب ...
***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ...
***2 مقدمه: •دنیای شگفت و شیرین کودکان، با همه لطافتها و زیباییها، شکننده و آسیبپذیر است. برای ورود به این سرزمین تُرد و شکننده، نیازمند شناخت و آشنایی دقیق و همه سونگرانهایم. •شناخت عواطف، خواستهها ، نگرانیها و ترسهای این دوره ما را به ارتباطی واقعیتر و درستتر میرساند، همچنان که فقدان شناخت و درک درست؛ آسیبزا و آفت آفرین است و به ضایعاتی جبران ناپذیر منجر خواهد شد. ...
***2 نام پدر: نام خانوادگی: نام: محل سکونت استان: اردبیل روستای ایمیچه محل تولد:اردبیل روستای ایمیچه تاریخ تولد:1347/5/3 وضعیت تأهل:متأهل مذهب: شیعه شغل: میزان تحصیلات: پنجم ابتدایی کشاورز منبع ارجاع دهنده: خانواده دفعات بستری: 5 بار تاریخ بستری: 90/6/28 آدرس و تلفن: اردبیل روستای ایمیچه ***3 وضعیت فعلی بیماری: (Present Illness) بیمار فردی 44 ساله که حدود 2 سال پیش گوشه گیر و ...
***2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مسائل جمعیت شناسی و روش های مختلف پیش گیری از بارداری در جهت کنترل جمعیت ***3 تعریف تنظیم خانواده( Family planning ): طبق تعریف W.H.O ،اتخاذ یک سیاست جمعیتی از سوی خانواده ها است که داوطلبانه و بر پایه آگاهی، بینش و تصمیم گیری مسئولانه توسط والدین به خاطر ارتقاء تندرستی و بهزیستی اعضای آن به مورد اجرای گذارده می شود. ***4 اهداف برنامه های تنظیم ...
***2 •مقدمه یکى از نخستین حل هاى معادله اینشتین را فیزیک پیشه منجمى به نام کارل شوارتس شیلد به دست آورد. شوارتس شیلدمتریک اطراف یک کره مثلاً اطراف یک ستاره را به دست آورد. این متریک که امروزه متریک شوارتس شیلد نام دارد، خاصیت بسیار عجیبى دارد: اگر شعاع ستاره از حدى کوچک تر شود، دیگر حتى نور هم از آن نمى تواند بیرون بیاید. در این حالت ستاره تبدیل به شىء عجیبى مى شود که سیاهچاله ...
***1 طرح مسأله در دنیای امروز، دانشگاهها درجهت رشد وتعالی جامعه نقشی کلیدی وحیاتی ایفا می کنند به همین دلیل در بسیاری از جوامع برای گسترش کمی وکیفی مراکز آموزش عالی ، قدم های حساب شده ای برداشته می شود. یکی از مواردی که در جهت توسعه این مراکز اهمیت بسیاردارد ، امکانات رفاهی و در رأس آنها تأمین محل اسکان دانشجویان (خوابگاه) است. اگر « پرورش نیروی انسانی سازنده و متخصص مورد نیاز ...
***2 مقدمه در سال های اخیر، محافظت از پی به شکل فزاینده ای، تبدیل به یک تکنیک طراحی کاربردی در سازه ساختمان ها و پل زلزله قرار دارند، گشته است. انواع گوناگونی از سازه ها با استفاده از این شیوه ساخته شده اند و بسیاری دیگر نیز در فاز طراحی قرار داشته و یا در حال ساخت هستند. اغلب ساختمان های تکمیل شده و آنهایی که در حال ساخت هستند، به شکلی از اسباب حفاظتی لاستیکی در سیستم های خود ...
***2 باهاوس: مدرسهای که یک مکتب معماری شد باهاوس نام یک مکتب معماری است که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری که از سال 1919 تا 1933 فعالیت میکرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشتههای هنر و معماری به دانشجویان تدریس میشود. ساختمان و کارگاههای این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست ...
***2 روانشناسی رنگ ها رنگها بر نیازهای روحی-روانی، شرایط یادگیری، کنترل رفتارهای خشمگینانه، احساسات، درمان افسردگی و اختلالات یادگیری و سطح انرژی اثر دارند.رنگها در کنترل نبض، تپش قلب، فشار خون، اشتها و حتی خواب مفید هستند و همچنین در درمان بیماریهایی مثل میگرن، سرطان، اعتیاد و امراض پوستی و حتی تومورهای مغزی اثر دارند. رنگها در هر جا از دنیا و به تناسب فرهنگ و عرف هر جامعه ...
***6 معماری چیه ؟ واقعا معماری چیه ؟؟؟ شاید سوال مسخره ای به نظر برسه ولی من مدتهاست با این سوال مشکل دارم ! بعضی اوقات به نتیجه های قانع کننده ای میرسم ولی بعد که زاویه ی نگاهم رو عوض میکنم این سوال دوباره تو مغزم میچرخه ! از روز اول دانشگاه به ما گفتن «معماری خلق فضا است!» ، منم همیشه سعی میکردم فضا خلق کنم ، خودم و تو اون فضا که میخواستم تصور میکردم و سعی میکردم تصویر ذهنیم ...
***2 •شناسنامه درس •نام درس: تحلیل آماری نتایج •تعداد واحد: 3 واحد •مقطع: دکتری شیمی تجزیه •منابع: •Chemometrics: Experimental Design (Ed. Morgan, Analytical Chemistry by Open Learning, ACOL, John Wiley & Sons, New York, 1991. •J.C. Miller, J.N. Miller, Statistics for Analytical Chemistry, 1992. •تهیه کننده: محمود پایه قدر _ پیام نور ابهر ***3 •مقدمه •این Power Point در هفت فصل ...
***2 نام درس: تاریخ علم شیمی تعداد واحد: دو منبع: تاریخ علم شیمی مولف: دکتر حسین آقایی ***3 هدف از ارائه این درس آشنا شدن دانشجویان با تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی این علم در طی ادوار مختلف تاریخی می باشد ***4 معرفی تاریخ علم و برخی نکته های مقدماتی در تاریخ علم تعریفی از تاریخ علم در تاریخ علم، چگونگی تکامل و توسعه علم از عهد باستان تا به امروز و تاثیر دیگر جنبه های تاریخ انسان ...
***1 ترجمه : دکتر سید احمد میر شکرایی (3 واحد) برای دانشجویان رشته شیمی محض و شیمی کاربردی ***6 فصل اول : صنایع شیمیایی و تولید مواد شیمیایی در مقیاس بزرگ هدف کلی : آشنایی با فرآورده ها در صنایع شیمیایی آشنایی با عناوین اصلی تشکیل دهنده مباحث صنایع شیمیایی شامل : مواد خام ، عوامل زیست محیطی ، مسائل اقتصادی ، تجهیزات و وسایل ، کنترل کیفیت و غیره ***7 هدف های رفتاری گروه بندی مواد ...
•برای دانشجویان رشته ی زیست شناسی ***5 •هدف های آموزشی فصل اول •دانشجویان بعداز خواندن و بررسِی این فصل باید بتوانند: 1: فرایندی که به هنگام حل شدن یک اسید در آب رخ می دهد را تشریح نمایند. 2: درباره ی شکل هایی که پروتون در آب می پذیرد توضیح دهند ***6 3: اسید ، باز، اسید مزدوج و باز مزدوج را طبق نظریه ی اسید و باز برونشتد – لوری تعریف کنند. 4: مفهوم خود یونش آب را شرح دهند و ...
***2 این درس سه واحدی است. منابع این درس کتاب شیمی معدنی1 تالیف: 1- دکتر عزیزالله بهشتی (منبع پیشنهادی دانشگاه پیام نور) 2- دکترمحمود دلاور میباشد. هدف از ارائه این واحد درسی بررسی مباحث پایه در شیمی معدنی است ***3 فصل اول تقارن در شیمی مقدمه تقارن یکی از فراگیرترین مفاهیم در جهان است که در طبیعت نمونه های بیشماری از آن وجود دارد، بطوریکه بشر در تمام موارد توجیهی این مفهوم کلی ...
***1 جی.میلتون هریس کارل.سی .ومسر ترجمه : دکتر محمد رحیمی زاده دکتر فریدون میلانی نژاد دکتر مجید هروی دکتر مهدی بکاولی ***2 نام درس: شیمی فیزیک آلی تعداد واحد :3 واحد مولف : جی. میلتون هریس- کارل.سی.ومسر ***3 فصل 1: توصیف نظری مولکول های آلی ***4 هدفهای کلی : در این مبحث دانشجویان با توجه به مطالب شیمی کوانتوم ، مبحث اوربیتال مولکولی را منطبق با معادلات بکار رفته در شیمی کوانتوم ...
***3 تاریخچه بسکتبال جیمزنای اسمیت یک پزشک کانادایی بود که به ایاﻻت متحده، مهاجرت کرد و تابعیت آن کشور را گرفت. در سال ١٨٩١ ، زمانی که دکتر نای اسمیت در دانشگاه ورزش اسپرینگ فیلد ایالت ماساچوست درس می داد، رئیس دانشگاه از او خواست ورزشی ابداع نماید که دانشجویان بتوانند در فصل زمستان در سالن به آن بپردازند تا آمادگی جسمانی خود را برای پرداختن به مسابقات میدانی فوتبال، هاکی و ...
***3 ترکیب بدن اندازه گیری ترکیب بدن سابقه بسیار طولانی دارد و در طی 20 سال گذشته رشد شایان توجهی کرده است اهمیت ترکیب بدن - تاثیر بر اجرای ورزش میدانی و آزمایشگاهی - تفاوتهای جنسی در شاخصهای فیزیولوژیکی - تاثیر چاقی بر آمادگی قلبی تنفسی - پیامدهای بهداشتی ( تندرستی) نامطلوب ***4 روشهای اندازه گیری ترکیب بدن متاسفانه ابزارهایی برای اندازه گیری مستقیم وزن چربی و عضله وجود ندارد. ...
***2 Field فیلد: کوچکترین جزء یک بانک اطلاعاتی را فیلد گویند. بهعنوان مثال در برگهی ثبتنام دانشگاه هر کدام از قسمتهای نام- نامخانوادگی و... که بایستی با داده پر شوند را فیلد گویند. مانند فیلد نام خانوادگی. Record رکورد: مجموعهای از فیلدهای مرتبط به هم را یک رکورد مینامند بهعنوان مثال برگهی ثبتنام دانشگاه بعد از پر شدن توسط دانشجو بهعنوان رکورد آن دانشجو محسوب میشود ...
***2 عنوان دوره اصول طراحی Pipig I (Materials & Stadards ) اصول طراحی Pipig II (Plat Desig & Supportig) آشنایی با انواع ساپورت و اصول ساپورت گذاری در Pipig آشنایی با کدهای ASME B۳۱.۳, ۴, ۸ در طراحی Pipig اصول طراحی و تهیهء مدرک PMS آشنایی با الزامات فنی لازم در خرید تجهیزات Pipig آشنایی با مدارک فنی پایه و تفصیلی بخش Pipig آشنایی با انواع شیرهای صنعتی و نحوه انتخاب وکاربرد آنها ...
***4 فصل اول مهارت های پیشرفته ورزش بدمینتون هدف کلی آشنایی دانشجویان با مهارت های پیشرفته ورزش بدمینتون ***5 •ضربات کلاسیک دربدمینتون به ۸ نوع تقسیم می شوند:۱. سرویس ٢. تاس ۳.آندرهند ٤. اسمش ۵. درایو •٦. دراپ ٧.نت ۸. ضربات دفاعی ضربات به دوشکل فورهند(با روی راکت) و بک هند (با پشت راکت)قابل اجراهستند. درکلیه ضربات می توان بنا به مقتضای بازی از نوع فورهند ویا بک هند استفاده کرد ...