تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد استراتژی سازمان با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***3 تعریف سیستم 1- سیستم به مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته و مرتبط به هم که به نحوی تنظیم گرایدهاند که یک کل مجزا از تک تک اجزا را به وجود میآورند. 2- سیستم منظومه یا مجموعه ای از عناصر و اجزای مرتبط و در حال کنش و واکنش متقابل که یک کل هدفمند را به وجود می آورند. انواع سیستم 1- سیستمهای باز: رابطهی متقابل (تعامل) با محیط دارد. 2- سیستمهای بسته: به محیط وابسته نیست و به ...
***3 يک سيستم اطلاعاتي را ميتوان مجموعهاي از اجزاء مرتبط با هم تعريف کرد که اطلاعات را به منظور حمايت از هماهنگي، تصميمگيري و کنترل در يک سازمان، جمعآوري، پردازش، ذخيره، بازيابي و توزيع ميکند. در يک سيستم اطلاعاتي سه عمليات Input، Process و Output منجر به توليد اطلاعات ميشود. ***4 سيستمهاي پشتيبان عمليات مثل: TPS، PCS، OAS، ECS سيستمهاي پشتيبان مديريت مثل: MIS، DSS، EIS ...
***4 فصل اول فيل مديريت استراتژيک ***5 مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک ...
***3 •عصرهاي پيشرفت بشر : •کشاورزي •صنعت •اطلاعات و ارتباطات •عصر مجازي ***4 •تعريف سازمان مجازي : •يک نوع خاص از سازمان شبکه اي است که تمام فعاليت هاي خود را با استفاده از آخرين فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي و به صورت Online انجام مي دهد . ***5 •مشخصات : •نداشتن مرز مشخص •استفاده از منابع مالي مشترک •غير متمرکز بودن از نظر مکاني •متغير بودن شرکا •ارتباط الکترونيکي •تمرکز فعاليت ...
***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
***2 •تاريخچه برنامه ريزي استراتژيک •برنامه ريزي استراتژيک بصورت برنامه ريزي جامع و در شکل ابتداي اش در دهه 1960 آغاز شد. •هدف اوليه و اصلي از اجراي برنامه ريزي استراتژيک کنترل کل سازمان بود. ***3 برنامه ريزي استراتژيک با نگرش بر تحقيق، توسعه و بازاريابي در اين نظريه زيربناي تشکيل بنگاه اقتصادي و موجوديت آن ورود نوآوري و ابتکارات به جهان تجارت است. تکنولوژي و محصول جديد پاسخگويي ...
***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
***2 •تعريف استراتژي: •واژه استراتژي به چهار مقوله استناد مي کند: .1نهادينه ساختن خشونت .2فعال سازي ذهن .3بهبود بخشيدن به تصويرگري ذهن .4روش شناسي منفک بودن از زمان ***3 •توجه به عامل زمان و تفکيک آن به دو سطح: •زمان تاکتيک، که گردش آن بدون توقف و پيوسته است و انجام امور خرد و بي نهايت مولد در حيات يک موسسه، شرکت و سازمان را شامل مي شود. • •زمان استراتژيک، که گردش آن ناپيوسته ...
***2 •مقدمه •بورس اوراق بهادار به معني يک بازار متشکل و رسمي سرمايه است که در آن خريد و فروش سهام شرکت ها يا اوراق قرضه دولتي يا موسسات معتبر خصوصي، تحت ضوابط و قوانين و مقررات خاصي انجام مي شود. مشخصه مهم بورس اوراق بهادار, حمايت قانون از صاحبان پس اندازها و سرمايه هاي راکد و الزامات قانوني براي متقاضيان سرمايه است. ***3 •بورس اوراق بهادار، از سويي مرکز جمع آوري پس اندازها و از ...
***3 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 مقدمه استراتژی ،یک بازی جدی ، دقیق و اغلب رویایی است که مدیران همه روزه به آن مشغولند. نوعی بازی که مدیران با دیگرگروه ها در سازمان خود یا دیگر سازمانها ویا با افراد درون یا بیرون سازمان انجام می دهند. کوچکترین بازیکنان این بازی را مدیران ، سهامداران ، بازرگانان ، و.... تشکیل می دهند وبزرگترین بازیکنان نیز از تیمهای قدرتمند مدیران ارشد در شرکتهای بین المللی و سازمانهای ...
***2 nاستراتژی ،یک بازی جدی ، دقیق و اغلب رویایی است که مدیران همه روزه به آن مشغولند. نوعی بازی که مدیران با دیگرگروه ها در سازمان خود یا دیگر سازمانها ویا با افراد درون یا بیرون سازمان انجام می دهند. کوچکترین بازیکنان این بازی را مدیران ، سهامداران ، بازرگانان ، و.... تشکیل می دهند وبزرگترین بازیکنان نیز از تیمهای قدرتمند مدیران ارشد در شرکتهای بین المللی و سازمانهای دولتی شکل ...
***3 •فلسفه استراتژی : •استراتژی منابع محدود سازمان را بر موضوعات اصلی متمرکز می کند. •ماهیت استراتژی ، تشخیص فرصت های اصلی و تمرکز منابع در جهت تحقق منافع نهفته در آنها است. •درونمایه اصلی استراتژی، فرصت ها هستند.بدون دستیابی به فرصت های استراتژیک منافع استراتژیک در کار نخواهد بود. •اولین لازمه فرصت یابی ،حساسیت ذهنی است. •احساس رضایت از وضع موجود و احساس امنیت و پایداری ...
***2 این مقاله به بحث مدیریت استراتژیک میپردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت و استراتژی آغاز میشود. فرایند مدیریت استراتژیک در پنج مرحله، 1- تجزیه و تحلیل محیطی، 2- پایهگذاری جهتگیری سازمانی، 3- هدفگذاری، 4- تعیین و تدوین استراتژیها، 5- بسترسازی و اجرای استراتژیها و کنترل استراتژیها توضیح داده شده است. ***3 مهارتهای بنیادین شامل مهارت تعامل، تخصیص، نظارت و ...
***7 استراتژی یعنی هنر برنامه ریزی و هدایت عملیاتی و برای اینکه از تاکتیک متمایز شود باید دارای 3 ویژگی باشد : گستره عملیاتی بیشتری دارد دوره زمانی بلند تری دارد جابجائی انبوه نیروها هنری مینتزبرگ : برنامه ریزی استراتژیک به معنی PLAN برنامه ، تمهید ، الگو ، وضعیت ، دیدگاه می باشد . گروه مشاوران بوستون : استراتژی امری مربوط به جایگاه سازمان در میدان رقابتی می گویند . گروه مشاوران ...
***5 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***3 نقشه های استراتژی زیربنای برپایی روش ارزیابی متوازن مرتبط با استراتژی یک سازمان را فراهم میکند. -ساختن نقشه های استراتژی -نقشه استراتژی عبارت است از یک ساختار عمومی برای توصیف استراتژی نقشه های استراتژی به سازمان ها کمک میکنند تا استراتژی خود را به شکلی منسجم یا یکپارچه سیستماتیک مشاهده کنند. ***4 استراتژی گامی است در یک پیوستار استراتژی گامی است در یک پیوستار منطقی که یک ...
***2 ¨2- بحث قبلی 1-2 مدیریت حسابداری استراتژیک ¨عمده نقشهای هنجاری بر SMA عناوینی برای اصول SMA مثل حسابداری رقیب و ثبت وضعیت رقابتی بودند مدیریت هزینه استراتژیک سرمایه گذاری استراتژیک و توسعه حسابداری معاصر با عنصر استراتژیک بصورت هزینه مبتنی بر فعالیت و کارت نشان متوازن بودند . ***3 ¨یافتههای دیک وود نشان می دهد که کاربرد حسابداری بطور ادواری با محیط بیرونی عملکردهای شرکت ...
***3 معرفی دوره دوره آموزشی آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک عنوان : آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک اهداف دوره: آشنا کردن مدیران و کارشناسان با اصول و مبانی و تکنیک های برنامه ریزی استراتژیک زمان اجرای دوره: 4 روز(30 ساعت) روش اجرا: سخنرانی ، پرسش و پاسخ و روش کارگاهی ابزار مورد استفاده: ویدئو پروژکتور شرایط شرکت کنندگان در دوره: تحصیلات کارشناس و بالاتر و آشنایی با ...
***2 ساختار سازمان به عنوان نوعی ابزار مدیریتی برای اجرای استراتژی ها و تحقق اهداف ***3 چرا ساختار سازمان ابزار متداول میان مدیران است؟ (1تغییر آن نسبتاً ساده است (تغییر رفتار، اصلاح فرهنگ یا اجرای استراتژی جدید دشوارتر است). اما جذابیت آن به تاثیر شدید آن بر سازمان برمی گردد. (2تغییر ساختار را می توان به عنوان یکی از دغدغه های جدید مدیریت دانست. (3با تغییر ساختار، مدیر جدید می ...
کارشناسی ارشد کتاب« مدیریت پویای سازمان » تالیف دکتر ناصرفقهی فرهمند از صفحه 342تاآخر ***2 •هدف هدف دراین درس آشنائی با مدیریت سازمانها درایران و بررسی نقاط قوت و ضعف و بررسی سیستم های سازمانی و سبک های هدایت و ارتباط سازمان با محیط ومهارتهای هدایت و نقش اهمیت نیروی انسانی در سازمان پرداخته می شود. ***4 - اهداف سریع الانتقال: باتوجه به شرایط امروزی حاکم برمحیط که دائما درحال ...
رشته مدیریت مولف:دکتر زهرا برومند ***3 مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت ...
نام درس: سازماندهی و تشکیلات؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: تئوری و طراحی ساختار؛ مؤلف: ریچارد ال دفت؛ترجمۀ:اعرابی-پارساییان ***4 بخش اول: مقدمه ای بر سازمان ***5 فصل اول: سازمان ها و تئوری سازمان ***6 چالشهای کنونی پیش روی سازمانها .1رقابت جهانی .2تجدید سازمان .3برتریهای استراتژیک .4روابط کارکنان .5ناهمگونی نیروی کار .6مسؤلیتهای اجتماعی و اصول اخلاقی ***7 مقدمه ”بیشتر ...
***2 •کايزن چيست ؟ •کايزن ترکيبي دو کلمه اي از يک مفهوم ژاپني است که تعريف آن تغيير به سمت بهتر شدن يا بهبود مستمر و تدريجي است. در واقع کايزن بر اين فلسفه استوار است که براي ايجاد بهبود در سازمان ها لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري يا ناگهاني باشيم، بلکه هر نوع بهبود يا اصلاح به شرط آنکه پيوسته و مداوم باشد، ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد. ***3 •KAI+ ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***6 رئوس مطالب اصلي و عمده: مقدمه 2- مفهوم طرح کسب و کار 3- اهميت طرح کسب و کار 4- موارد اصلي قابل بررسي طرح کسب و کار 5- علل شکست طرح هاي کسب و کار 6- نتيجه گيري ***7 بخش اول: مقدمه ***8 مقدمه يکي ازمهمترين فعاليتها درزندگي اجتماعي بشر امروزمديريت است که به کمک اين فعاليت مي توان ازطريق اصولي و باتوجه به منابع وامکانات موجود به نحو احسن به اهداف سازمان دست يافت. براي رسيدن به ...
***2 (Management) مديريّت فرآيند انجام کارها بهطور اثربخش و کارآ به وسيله ديگران ***3 تعريف مديريت مديريت فعاليتي است منظم درجهت تحقق اهداف معين ازطريق ايجادروابط ميان منابع موجود، انجام دادن کاربامشارکت افراد ديگروشرکت فعال در تصميم گيري ***4 برنامه ريزي(Planning) تعيين اهداف و روش دستيابي به آنها سازماندهي (Organizing) تنظيم کارها، اختيارات و منابع بين کارکنان .رهبري ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***5 مکتب مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند نو ظهور مکتب قدرت : تدوين ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***2 nفلسفه مديريت ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند ***3 بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر ...
***2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***4 •فن آوری اطلاعات چیست ؟ •فن آوری اطلاعات ( IT ) ، تمامی مفاهیم سخت افزاری و نرم افزاری، که مربوط به ایجاد، ذخیره، توزیع و نمایش اطلاعات دیجیتالی است را در بر می گیرد و دارای ویژگیهای زیر میباشد: • IT بسیاری از عملیات جاری وبرنامه های دراز مدت ( استراتژی ) را تحت تأثیر قرار دهد •IT نیروی انبوه بالقوه ای برای سودبخشی دارد درحالیکه در تکنولوژی های دیگر درصد سودبخشی بسیار کمتر ...
***2 در عصری که هم از اساتید مدیریت تمجید میشود و هم انتقاد، به نظر میرسد مایکل پورتر یکی از معدود کسانی است که هم توانسته خود را به اثبات برساند و هم این که در جهان کسب و کار تقریباً بدون انتقاد باقی بماند. پورتر، از زمان چاپ نخستین کتاب به نام استراتژی رقابتی در سال 1980، به یکی از بزرگترین متفکران استراتژیک تبدیل شد. مایکل پورتر (MICHAEL E. PORTER) در سال ۱۹۴۷ در آمریکا به ...
***2 •مقدمه •بورس اوراق بهادار به معنی یک بازار متشکل و رسمی سرمایه است که در آن خرید و فروش سهام شرکت ها یا اوراق قرضه دولتی یا موسسات معتبر خصوصی، تحت ضوابط و قوانین و مقررات خاصی انجام می شود. مشخصه مهم بورس اوراق بهادار, حمایت قانون از صاحبان پس اندازها و سرمایه های راکد و الزامات قانونی برای متقاضیان سرمایه است. ***3 •بورس اوراق بهادار، از سویی مرکز جمع آوری پس اندازها و از ...
***2 نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد -ادخلنی برحمتک فی عبادک الصالحین -و کان فی المدینه تسعه رهط یفسدون فی الارض و لایصلحون -رب قد آتیتی من الملک و علمتنی من تاویل الاحادیث فاطر السموات و الارض انت ولیی فی الدنیا و الآخره تو فی مسلما و الحقی یالصالحین -ووهبنا له اسحاق و یعقوب و داوود و سلیمان و ایوب و یوسف و ...کذلک تجری المحسنین -ذکریا، یحیی، عیسی، الیاس .... کل بین الصالحین ...
***3 nتعریف مدیریت جامع کیفیت مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود. ***4 ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت فرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد. ...
***2 lتارخچه و تعریف یک سیستم خبره lگذری بر سیستمهای خبره (Expert Systems) lاشاره : l در میان اهل فن و صاحبان اندیشه تعاریف و تفاسیر متنوعی دارد. در نگاهی کلی، استفاده از دلیل و برهان برای رسیدن به یک نتیجه از فرضیاتی منطقی با استفاده از روشهای معین، تعریفی از استدلال تلقی میشود؛ تعریفی که البته با دیدگاههای فلسفی و گاه ایدهآلگرایانه از استدلال تفاوت دارد. با این حال ...
***1 سیستم عامل، یکی از عناصر چهار گانه در یک سیستم کامپیوتری است که دارای نقشی بسیار مهم و حیاتی در نحوه مدیریت منابع سخت افزاری و نرمافزاری است. پرداختن به مقولهی امنیت سیستمهای عامل ، همواره از بحثهای مهم در رابطه با ایمنسازی اطلاعات در یک سیستم کامپیوتری بوده که امروزه با گسترش اینترنت ، اهمیت آن مضاعف شدهاست. بررسی و آنالیز امنیت در سیستمهای عامل میبایست با ظرافت و ...
***1 وظیفه اصلی کمیته های فنی تهیه استاندارد های بین المللی است نویس استانداردهای . پیش بین المللی که توسط کمیته های فنی مورد پذیرش واقع شده باشند ، برای رأی گیری بین اعضا با گردش در می آیند . انتشار یک استاندارد بین المللی نیازمند تأیید دست کم 75% از اعضای دارای حق رأی می باشد . استاندارد ایزو 10006 توسط کمیته فنی 176 ISO/TC ، (مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت) و توسط زیر کمیته 2 SC ...
***1 طراحی محصولات از ایده تا تولید طراحی محصولات جدید در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی فرایند پیچیده ای است که متضمن عبور از مراحل مختلف بوده و نیازمند مطالعات گسترده و صرف زمان مناسب است. این عملیات در واحدهایی تحت عنوان واحدهای تحقیق و توسعه انجام می پذیرد. واحدهای طراحی و توسعه در هر سازمان بعنوان مغز متفکر سازمان محسوب شده و مهمترین اهداف آن ها بشرح زیر است: 1- توسعه ...
***1 ISO 10006 آشنایی با استاندارد وظیفه اصلی کمیته های فنی تهیه استانداردهای بین المللی است نویس استانداردهای . پیش بین المللی که توسط کمیته های فنی مورد پذیرش واقع شده باشند ، برای رأی گیری بین اعضا با گردش در می آیند . انتشار یک استاندارد بین المللی نیازمند تأیید دست کم 75% از اعضای دارای حق رأی می باشد . استاندارد ایزو 10006 توسط کمیته فنی 176 ISO/TC ، (مدیریت کیفیت و تضمین ...
***1 nنوعی استراتژی کسب و کار است که هدفی فراتر ازتوجه به حجم معاملات دارد و نتیجه ان نیل به سود اوری بیشتر برای سازمان و افزایش رضایت مشتری است . nایجاد ارتباط با تک تک مشتریان ارزشمندازطریق استفاده موثر از اطلاعات حساب او((kotler,2003. nCRMواژه ای برای مجموعه متدولوژیها و فرایند ها و نرم افزارها و سیستم هایی استکه به موسسات و سازمان ها در مدیریت موثر و سازمان یافته ارتباط با ...
***2 تکنیک های آزمایش نرم افزار اهمیت آزمایش نرم افزار و اثرات آن بر کیفیت نرم افزار نیاز به تأکید بیشتر ندارد. Deutch در این باره اینگونه بیان می نماید : توسعه سیستم های نرم افزاری شامل یک سری فعالیت های تولید می باشد که امکان اشتباهات انسانی در آن زیاد است. خطاها در ابتدای یک فرآیند و مراحل توسعه بعدی آن ظهور می نمایند که اهداف با خطا یا به صورت ناقص مشخص شده باشند. به دلیل ...
***2 نقش MIS در سازمانها نظارت و کنترل دقیق بر فعالیتهای سازمان کاهش حدس وگمان در تصمیم گیریها امکان برنامه ریزی استراتژیک فیدبک از نتایج تصمیمات کاهش سطوح مدیریت کاهش هزینه ***3 سیستم سازماندهی عواملی که بر یکدیگر تاثیر داشته و جهت تحصیل اهداف مشترکی بر روی داده ها عملیات پردازش را در یک زمان و یا زمانهای مختلف را انجام میدهند تا ستاده مورد نظر را بدست آورند. ***4 طبقه بندی ...
***3 ¡سرشماری در مقابل نمونه گیری ¡سرشماری: جمع آوری داده از کلیه اعضاء (عناصر) جامعه مورد نظر ¡نمونه گیری: جمع آوری اطلاعات از قسمتی از جامعه موردنظر (تعداد معدودی از عناصر جامعه) به عنوان نمونه جامعه و تعمیم نتایج بدست آمده به کل جامعه ¡نکته: عنصر لزوما تنها به افراد اشاره ندارد بلکه شرکتهای تولیدی، سازمانها، بازارها، کشورها و ... را نیز شامل میشود. ***4 ¡تعریف جامعه هدف ...
***2 موسسه آماری هندوستان(ISI) موسسه آماری هندوستان یک سازمان علمی غیر انتفاعی ثبت شده است که تحت نظارت انجمن ها عمل می کند. این موسسه بعنوان یک موسسه بین المللی اعلام شده است . در طی سالهای گذشته ، این موسسه بصورت یک سازمان چند منظوره رشد یافته است . این موسسه بعنوان یک دانشگاه در برنامه های آموزشی و اعطاء جوایز به افراد فعالیت میکند. همچنین پروژه هایی در مقیاس بزرگ را عهده دار ...
***2 بهبود بهره وری یعنی استفاده موثر تر از منابع اعم از نیروی کار, سرمایه, زمین, مواد, انرژی, ماشین آلات و ابزار, تجهیزات و اطلاعات در فرایند تولید کالاها و خدمات است. افزایش و بهبود بهره وری در گرو کار هوشمندانه و آگاهانه است نه در گرو کار سخت تر و استفاده بیشتر از عوامل تولید ***3 در افزایش بهره وری باید به مسائل اقتصادی و اجتماعی با هم توجه داشت . همچنین باید در نظر داشت که ...
***3 سيستمهاي اولويت دار جهت پياده سازي در سازمانها سيستم جامع وبانکهاي اطلاعاتي اختصاصي : اين سيستم ها معمولا در سازمانها و شرکتهاي مختلف با توجه به اهداف ، وظايف و سياستهاي سازماني متفاوت خواهد بود . براي طراحي ، پياده سازي و نصب راه اندازي اينگونه سيستم ها يا بانکهاي اطلاعاتي مستلزم نياز و درخواست سازمان مربوطه و شناخت کامل ميباشد . سيستم هاي جامع عمومي مالي و اداري : ...
***2 تشخيص و استفاده خلاقانه از فرصتهاي موجود براي تبديل اين فرصتها به موقعيتهاي تجاري سود آور فرايند خلق محصول جديد از طريق فعاليت تجاري با صرف زمان و انرژي لازم و در نظر گرفتن ريسکهاي مالي و رواني و اجتماعي است که در نهايت به دريافت پاداشهاي مالي و رضايت شخصي مي انجامد. ***4 اهميت کارآفريني سازماني در ايران سازمان هاي بزرگ ايراني دولت کارآفرين سازمان هاي بزرگ ايراني درصد قابل ...
***2 شهروند محوري شهروندان آينده خود را مي سازند. قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است. دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند. جمع آوري ماليات، کارآفريني و توسعه تکنولوژي براي دولت ها روز به روز مشکل تر مي شود. دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند. اين در حالي است که شهروندان نياز مبرم به ...
***2 تعريف ارتباطات : واژه « ارتباطات » در جوامع نوين به وسيله همه ، به کار مي رود.اين واژه براي توضيح خطاهاي اجتماع به طور کل و سازمانها به کار مي رود . در ادبيات رفتار سازماني تعريف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهيم اطلاعات که براي اين منظور ، سمبلهايي را به کار مي برند . ***3 هدف ارتباطات به طور کلي هدف از ارتباطات به وجود آوردن تغييرات در رفتار يا تغيير در آن د ...
***2 ارتباطات بدون شک ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي کند. از طرف ديگر،ارتباطات معمولاً بعنوان ريشه هاي واقعي هم? مشکلات جهان است. ***3 نقش ارتباطات سنتي به عقيد? ”هنري فايول“ اگر در يک سازمان فرضي، کانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود و طبق نمودار زير فرد F بخواهد با فرد P ارتباط برقرار کند، از طريق: E-D-C-B-A-L-M-N-O-P بايستي ارتباط برقرار شده و سپس ...
***4 آشنایی دانشجویان با: مفاهیم بهره وری و جایگاه آن سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری مفهوم مدیریت بهره وری کل اهداف درس ***5 اهداف درس اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن روشهای بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی مدیریت سیستمها اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن ***6 تلاش برای بهبود ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***5 ¬مقدمه روابط کارعبارت است ازچگونگي تنظيم روابط کارگرو کارفرما و يا روابط کارکنان و مديريت و باتوجه به اين که روابط اززمان ورود افراد به سازمان تا جدا شدن و حتي بعد از جدا شدن آنها از سازمان مورد توجه است . ***6 ¬روابط کار قبل از انقلاب صنعتي تا قبل از انقلاب صنعتي ، بعلت سادگي و کم حجم بودن توليدات صنعتي و کشاورزي ، روابط کارگر و کارفرما از پيچيدگي چنداني برخوردار نبود و ...
***3 جایگاه درس : جامعه شناسی سازمانها از دروس تخصصی رشته علوم اجتماعی است و به ارزش یک واحد عملی و دو واحد نظری ارائه می شود . برای یک واحد عملی درس ، معمولا یک کار یا یک گزارش تحقیقی از دانشجو خواسته می شود ***4 nهدف کلی این درس : مطالعه سازمانها از دیدگاه جامعه شناسی هدف کلی و عمومی این درس است .دانشجو در این درس با نکات زیر آشنا می شود : دلایل مطالعه سازمانها ***5 nادامه ...
***4 تعالی سازمانی رشد و ارتقای سطح یک سازمان در تمامی ابعاد. کسب رضایتمندی کلیه ذینفعان. ایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان. تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت. ***5 ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در مسیر تعالی،کمک به درک فاصله بین اهداف و واقعیت ها و ترغیب سازمانها به یافتن راه حلهای بهبود. مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد ...
***1 oمجمعی جهانی، متشکل از سازمان های استانداردگذاری ملی است. کار تهیه استدانداردهای بین المللی بطور معمول توسط کمیتههای فنی انجام می شود. هر سازمان عضو، علاقه مند به یکی از موضوعاتی است که برای آن ، گروه کاری فنیای تشکیل گردیده و قوانین آن موضوع در این گروه ارائه می شود. سازمان بین المللی، دولتی و غیر دولتی با ISO ارتباط داشته و همکاری میکنند. o ISO در ارتباط با کلیه ...
***4 موسساتی هستند که با میزان متفاوتی از سرمایه ،نیروی کار،وحجم محصولات یا گردش جاری بعنوان اجزای حیاتی رشد در اقتصاد جهانی ایفای نقش می نمایند .این بنگاهها اغلب بر منابع داخلی متکی بوده برروند رشد اشتغالزایی کمک می نمایند بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد کشورها از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد . نقش این بنگاهها نه فقط به جهت تعدد و تنوع فعالیت آنها ، بلکه بدلیل مشارکت اینگونه ...
***3 موضوع مطالعه مطالعه گنجایش کربن در سازمان خاک های نشاسته ای ***4 مدیریت کودهای سازمانی که رهبری میکنه یک کربن توقیف شده که متفاوته ***5 گنجایش کربن درخاک ها(سازمان کربن) 2) The C/N ratio in biomass (برگ نشاسته ای) و سازمان کودی 3) موضوع مقدار تلاش سازمانی در منطق سازمان برگ نشاسته ای ***6 ¢پیشرفته ¢دانستن راه مدیریت سازمان کود که متفاوت بسیار اثر می گذاره روی کربن توقیفی ...
***4 ***4 در این تحقیق ما ابتدا با استفاده از مقالات متعددی که در پایان به آنها اشاره خواهیم کرد به توضیح وجدان کاری با سرفصل های : تعریف وجدان کاری ، رابطه وجدان کاری و انضباط اجتماعی ، رابطه بین وجدان ، بهره وری و توسعه پایدار ، وجدان کاری و مفاهیم مشابه ، راه کارهای عملی تقویت وجدان کاری در نظام اداری و اجرائی ، اخلاق کار در غرب و اخلاق کار در ایران می پردازیم . و در نهایت با ...
***5 • اهداف درسی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و فنی سازمان و مدیریت 2- آشنایی با سازمان ها و نقش حیاتی آنها در جوامع امروز 3- آگاهی از اهمیت جایگاه مدیریت در سازمان ها 4- اطلاع از کاربرد اصول مدیریت در زمینه رفع نیازهای جامعه 5- طرح سیر تحولات دانش مدیریت و سازمان در طول چند قرن اخیر 6- آشنایی با نظریه ها و مکاتب مختلف مدیریت 7- توصیف فرایند مدیریت و نقش های مدیر در مراحل مختلف ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***2 برگ اول: هسته حرفه اى و متخصص افرادی باصلاحیت، حرفه اى و با تخصص هاى بالا در زمینه فنى و دانش مدیریت هستند. این گروه با در اختیار داشتن اطلاعات حساس و دانش خاصى که سازمان را از رقباى آن متمایز مى سازد، برای سازمان ضروری اند و رکن اصلى سازمان مى باشند. برگ دوم: مقاطعه کاران و پیمانکاران شرکتهایی هستند که با سازمان قرارداد می بندند و در ازای دریافت حق الزحمه بسیاری از کارها و ...
***2 سازمان یادگیرنده : به عقیده « سنگه » سازمان یادگیرنده جایی است که افراد دائما تواناییهای خود را برای خلق نتایجی که مد نظرشان است توسعه می دهند، جایی که افکار و ایده های جدید پرورش داده می شود، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد پیوسته چگونه آموختن را به اتفاق هم می آموزند. یادگیری سازمانی: فرایندی است که در آن، سازمان در طول زمان می آموزد، تغییر می کند و ...
***4 üماهیت ( اساس ) رفتار سازمانی : پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت ، ماهیت و اساس این علم می باشد . üتعریف رفتار سازمانی : عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می د هند. ***5 üمدیریت : فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و ...
***4 •بحران چیست؟ حادثه ای که بصورت ناگهانی اتفاق افتاده و برطرف کردن آن نیازمند اقدامات اساسی و فوق العاده است. وقایعی که:درانجام امورجاری بصورت دفعی اخلال ایجاد می کند. وقایعی که براعتبارسازمان تاثیردارد، موجب از بین رفتن زمان می شود، یا موجب جلب توجه دولت و مردم می شود. تغییرعظیمی است که یکباره در یک وضعیت صورت می پذیرد. ***5 •دو دیدگاه در زمینه چگونگی ایجاد بحران بحران ...
***2 هدف دراین درس ضمن بیان تعریف سازمان و مدیریت و وظائف و نقش هاو مهارتهای مدیران به بیان نظریه های تاریخی مدیریت ( کلاسیک ها نئوکلاسیک ها و نظریه سیستم و استثنائی ) پرداخته خواهد شد. و وظائف تصمیم گیری برنامه ریزی سازماندهی هدایت و رهبری و انگیزش و ارتباطات و کنترل و خلاقیت پرداخته خواهد شد . ***3 مدیریت و برنامه ریزی ***4 مسئولیت برنامه ریزی دربرخی سازمانها بخصوص سازمان های ...
***2 •تعریف سازمان: گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین شده برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری میکنند. ***3 •انواع سازمانها: •سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی •سازمانهای تولیدی و خدماتی •سازمانهای دولتی و خصوصی ***4 •سازمانهای انتفاعی: سازمانهایی هستند که با هدف کسب سود تشکیل میشوند. •سازمانهای غیر انتفاعی: این سازمانها، ...
***6 تعریف سازمان سازمان عبارت است از گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و ازپیش تعیین شده برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری می کنند. ***7 وجوه اشتراک سازمان ها .1هدف یا منظور .2برنامه .3منابع .4مدیر ***8 انواع سازمانها انتفاعی و غیر انتفاعی تولیدی و خدماتی دولتی و خصوصی ***10 مدیریت عبارت است از فرآیند برنامه ریزی ،سازماندهی،هدایت و نظارت بر کار اعضای ...
***1 فصل اول موضوع رفتار سازمانی ***2 گفتار اول : کلیات هدف کلی آشنایی وشناخت چگونگی آغاز و تکوین مدیریت رفتار سازمانی ***3 مقدمه مهمترین مسئله ای که کلیه سازمان های امروزی در آینده با آن روبرو هستند این مسئله است که : آیا می توانند به نحو اثر بخشی در بازار جهانی رقابت کنندیا نه ؟ به سخن دیگر ، آیا توان آن را دارند که در این آشفته بازار با رقابت فشرده حضوری پویا داشته باشند؟ ...
تالیف: دکتر زهرا برومند تعداد واحد درسی: 3 ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول : کلیات ***6 موضوع رفتار سازمانی پاسخ به سوالات زیر است: 1- چرا هر کس به گونه ای خاص رفتار می کند. 2- به چه دلیل در موقعیت ها یکسان افراد عکس العمل های متفاوتی بروز می دهند؟ 3- چرا بین چند سازمان که تشکیلات ظاهرا مشابهی دارند یکسان اداره می شوند برخی موفقترند. 4- چرا مدیرانی که موفقترند ...
منبع :مدیریت رفتار سازمانی تالیف :دکتر زهرا برومند تعداد واحد :3واحد ***3 فصل اول : موضوع رفتار سازمانی ***4 •این فصل در سه گفتار به شرح ذیل تنظیم گردیده است 1- گفتار اول : کلیات 2- گفتار دوم : تاریخچه طبیعت و حیطه رفتار سازمانی 3- گفتار سوم : گرایش های رفتار سازمانی ***5 •هدفهای رفتاری فصل اول هدفهای رفتاری گفتار اول 1- ابعاد مختلف مدیریت از دیدگاه نوین 2- مشخصه های رفتار ...
نام درس: مدیریت رفتار سازمانی؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: مدیریت رفتار سازمانی؛ مؤلف: زهرا برومند؛ ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول: کلیات ***6 مقدمه کشمکشهای رویاروی سازمانهای امروزی: اقتصاد جهانی یکپارچه از راه می رسد. ما تقریباً به دومین نسل دهۀ اطلاعات پیوند خورده ایم. توجه کم و بیش به کیفیت تولید کالا و خدمت یا ”انقلاب خدمات کیفتی“. ***7 موضوع ...