تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***3 اصطلاحات و مفاهيم مربوط به ارزشيابي اندازه گيري آزمون آزمودن سنجش ارزشيابي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***4 ارزشيابي سنتي و کاستي هاي آن vسطحي سنجي vاعتبار و روايي اندک vاندازه گيري کمّي و غير مستقيم vمغالطه ي هدف و وسيله vمغالطه ي جزء و کل vاضطراب امتحان vفشار نهادي براي کسب نمره vايجاد رقابت نا مطلوب vامتحان ابزار تهديد و ارعاب vحذف يا کاهش خلاقيت vتقلّب vايجاد نگرش منفي نسبت ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...
***2 توصيفات رفتاري 1-تغيير مشهود در رفتار؛يعني دوري گزيني از خانواده ودوستان نزديک،فقدان علاقه به انجام فعاليتهاي معمول،انرژي پايين،خواب زياد،افت نمره هاي تحصيلي. 2-مسموميت ويااستفاده از داروبراي دو يا چند موقعيت. 3-نوسان خلقي. 4-عدم حضور يا تاخيرمتوالي براي حضوردرمدرسه. 5-تغييرگروه همتاها به گروهي که به طورقابل توجهي در کار مصرف موادهستند. ***3 6-((تصويرخود))ضعيف،توصيف خودبه ...
***2 دامنه کاربرد اين استاندارد نحوه ارزشيابي وانعکاس موجودي مواد و کالا در صورتهاي مالي را تشريح مي کند وموارد زير را در بر نمي گيرد: کار در جريان پيشرفت پيمانهاي بلند مدت ابزارهاي مالي پيچيده موجودي گله هاي دام، محصولات کشاورزي، جنگلي ومعدني در مواردي که اين اقلام در صنايع مربوط، به خالص ارزش فروش اندازه گيري مي شود. ***4 موجودي مواد وکالا به داراييهايي اطلاق مي شود که: براي ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
دوره کارداني رشته مکانيک خودرو ***10 پيشگفتار: کارآفريني: واژه کارآفريني از کلمه فرانسوي Entreprender به معناي "متعهدشدن" نشأت گرفته است. بنابراين تعريف واژنامه دانشگاهي و بستر: کارآفريني کسي است که متعهد ميشود مخاطرههاي يک فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان نخستين کساني بودند که در نظريههاي اقتصادي خود به تشريح کارآفرين و کارآفريني پرداختند. ژوزف ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***2 چکيده اين پژوهش از نوع پژوهش هاي همبستگي و پس رويدادي (علّي) است که به منظور بررسي رابطه سبک اسنادي و عزت نفس در دانشجويان صورت گرفته است. بدين منظور نمونه اي به حجم 50 نفر به صورت تصادفي طبقه اي از بين دانشجويان دانشگاه پيام نور واحد نيشابور انتخاب شدند. سبک اسنادي آزمودني ها به وسيله پرسش نامه سبک اسنادي راتر و عزت نفس آن ها به وسيله پرسش نامه عزت نفس کوپر اسميت مورد ...
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته روانشناسی بالینی ***3 بیان مسئله تیاد یک بیماری مزمن است که عوامل گوناگون زیست شناختی، روان شناختی و اجتماعی در آن تاثیر دارند. ولع مصرف نقش مهمی را در پدیده بازگشت پس از درمان و حفظ موقعیت مصرف و وابستگی به مواددارد. در فرایند درمان معتادان، پس از رسیدن به حالت پرهیز، میل شدیدی برای تجربه دوباره اثرات ماده روان گردان دیده می ...
***7 •اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی دارای سه هدف است: 1- استقرار پایگاه اطلاعاتی و الگوی روش شناسی برای بهبود برنامه ریزی توسعه منابع انسانی به صورتی نظام یافته و ***8 •ادامه اهداف تحلیل های بخش آموزش و پرورش و منابع انسانی 2- مشخص نمودن زمینه های نیازمند به تغییر در نظام آموزشی و تعیین محدودیت ها و امکانات و ***11 • تعریف بخش هر بخش دارای مجموعه ای از ویژگی ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***4 در حال حاضر حقوق کارکنان رسمی مشمول قانون استخدام کشوری و مقررات استخدامی شرکتهای دولتی بر اساس قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 13/6/1370 مجلس شورای اسلامی ، آیین نامه اجرایی آن و سایر بخشنامه های صادره بر اساس آن پرداخت می گردد. ***6 lضریب حقوق lدولت هر سال با توجه به شاخص هزینه زندگی ، ضریب حقوق کارکنان را تعیین و ابلاغ می نماید که در سال 1386 ، ضریب حقوق جدول ...
***1 طرح مسأله در دنیای امروز، دانشگاهها درجهت رشد وتعالی جامعه نقشی کلیدی وحیاتی ایفا می کنند به همین دلیل در بسیاری از جوامع برای گسترش کمی وکیفی مراکز آموزش عالی ، قدم های حساب شده ای برداشته می شود. یکی از مواردی که در جهت توسعه این مراکز اهمیت بسیاردارد ، امکانات رفاهی و در رأس آنها تأمین محل اسکان دانشجویان (خوابگاه) است. اگر « پرورش نیروی انسانی سازنده و متخصص مورد نیاز ...
***2 جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری •جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه ...
***2 ارزیابی عدم قطعیت و روش مدل :چند نظریه و آزمایش این مقاله, شیوه هایی را کشف می کند تا مدل عدم قطعیت را با ارزیابی روش ها و شیوه ها در هم آمیزد. ما یک چهار چوب کلی را شرح می دهیم که شامل شیوه های میانگین دار کردن مدل و چند اندازه گیری است که شرح می دهند آیا روش ها و پیامدهای آنها وابسته به مدل هستند یا نه. تیلور: عداد متغیرهایی که هر پدیده اجتماعی خاص را تعیین می کنند, به ...
***4 * برگزاری جلسه * برگزاری امتحانات نوبت اول از تاریخ 91/10/9 الی 91/10/27 هر روز از ساعت 30: 8 الی 10 صبح، به علت نداشتن مکان مناسب جهت برگزاری امتحانات وکمبود وقت کافی برای مطالعه دانش آموزان، کلاس های درس در طول امتحانات برگزار نشد. * برگزاری کلاس های جبرانی دروس ریاضی ، زبان انگلیسی وعلوم برای دانش آموزان ضعیف روزهای پنجشنبه ***5 تاکید به دبیران جهت طراحی سوالات استاندارد ...
***2 برنامه ریزی شامل تعیین هدف و وضع خط مشی تبدیل هدف بصورت برنامه عملیاتی پیش بینی چگونگی اجرای آنها ***3 سنجش وضعیت: تحلیل وضع موجود، شناخت نیازها و الویتها و پیش بینی آنچه که در آینده باید صورت گیرد. برنامه ریزی برنامه: زمان بندی، تخصیص منابع، بودجه بندی، تقسیم وظایف، تفویض مسئولیتها و اختیار تعیین مقررات و قواعد اجرایی اجرا: هدایت اجرایی، سرپرستی، سنجش، پیشرفت عملیات ...
***2 آشنایی با مشکلات تحصیلی و آموزشی دانشجویان ***3 ¨افت تحصیلی ¨انصراف، اخراجی یا مشروطی ¨بی علاقگی به رشته ¨عدم آشنایی به قوانین آموزش و انظباطی ¨استاد راهنما ***4 ¨مقابله با مشکلات تحصیلی و آموزشی ¨داشتن جلسه های توجیهی در مورد مقرارات آموزش و تحصیلی ¨راه کارهای موفقیت در رشته تحصیلی ¨آشنایی با سیستم آموزشی و شیوه گرفتن کمک ¨آشنایی با استاد راهنما و داشتن ارتباط مستمر با او ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***2 مقدمه و معرفي درس برنامهسازي پيشرفته: بيان مفاهيم پيشرفته برنامهسازي با استفاده از زبان C ***3 منبع اصلي جهت مطالعه دانشجويان کتاب: برنامهنويسي به زبان C (ويرايش دوم) ***4 سابقه تاريخي زبان C زبان B زبان BCPL زبان C : در سال 1972 توسط دنيس ريچي طراحي شد. ***5 ويژگيهاي بارز زبان C .1C يک زبان مياني است ***6 سطوح زبان هاي برنامه سازي زبانهاي سطح پايين Assembl ...
***4 مقدمه: زبان C يک زبان همه منظوره است. دستورالعملهاي اين زبان بسيار شبيه عبارات جبري و نحو آن شبيه جملات انگليسي مي باشد. اين امر سبب ميشود که C يک زبان سطح بالا باشد که برنامه نويسي در آن آسان است ***5 ++C که از نسل C است، تمام ويژگيهاي C را به ارث برده است. اما برتري فني ديگري هم دارد: C++ اکنون «شيگرا» است. ميتوان با استفاده از اين خاصيت، برنامههاي شيگرا توليد ...
***2 •جايگاه درس •درس حسابداري پيشرفته 2در نيمسال هفتم وبعداز گذراندن درس حسابداري پيشرفته يک بايد خوانده شود ***3 •هدف کلي •هدف اصلي ا ز گذراندن درس حسابداري پيشرفته 2 آ شنا شدن دانشجويان حسابداري با نحوه تلفيق حسابهاي شرکت اصلي وشرکتهاي فرعي ميباشد ***4 •اهداف رفتاري •بعد از گذراندن درس حسابداري پيشرفته 2 بايد بتوانيد کليه ثبت هاي حذفي در تلفيق حسابهاي شرکت اصلي وشرکت •هاي ...
***2 •جایگاه درس •درس حسابداری پیشرفته 2در نیمسال هفتم وبعداز گذراندن درس حسابداری پیشرفته یک باید خوانده شود ***3 •هدف کلی •هدف اصلی ا ز گذراندن درس حسابداری پیشرفته 2 آ شنا شدن دانشجویان حسابداری با نحوه تلفیق حساب های شرکت اصلی وشرکتهای فرعی میباشد ***4 •اهداف رفتاری •بعد از گذراندن درس حسابداری پیشرفته 2 باید بتوانید کلیه ثبت های حذفی در تلفیق حسابهای شرکت اصلی وشرکت •های ...
***4 مقدمه زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب میشود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامهنویسی در آن آسان است ››› ***5 ++C که از نسل C است، تمام ویژگیهای C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شیگرا» است. میتوان با استفاده از این خاصیت، برنامههای شیگرا تولید ...
***4 مقدمه: زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب میشود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامهنویسی در آن آسان است ***5 که از نسل C است، تمام ویژگیهای C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شیگرا» است. میتوان با استفاده از این خاصیت، برنامههای شیگرا تولید نمود. ...
***3 •تعاریف ، مفاهیم واهداف ارزشیابی کارکنان . •معیارهای مورد نظر در ارزشیابی کارکنان. •عوامل عینی وذهنی در ارزشیابی کارکنان . •انحرافات در ارزشیابی کارکنان . •کسانی که باید در ارزشیابیها دخالت داشته باشند. •روشهای ارزشیابیکارکنان . •کاربرد ارزشیابی . •تنگناهای ارزشیابی شایستگی کارکنان . ***4 •مقدمه •میزان موفقیت درنیل به اهداف سازمانی در • ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد نیروهای ...
***4 زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب میشود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامهنویسی در آن آسان است ››› ***5 ++C که از نسل C است، تمام ویژگیهای C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شیگرا» است. میتوان با استفاده از این خاصیت، برنامههای شیگرا تولید نمود. ...
***2 lطرح درس: lدرس 4 واحدی جهت دانشگاه پیام نور l40 ساعت (20 جلسه 2 ساعته در سایت یا (1+1) ساعته در کلاس و سایت. lتوصیه می شود که کلاس در سایت کامپیوتر بر گزار شود, در غیر این صورت پیشنهاد می شود قسمت اول هر جلسه در کلاس و قسمت دوم در سایت, جهت تمرین عملی مطالب تدریس شده, برگزار شود. ***3 lجایگاه درس lاین درس یکی از اصلی ترین دروس رشته های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر می ...
***4 •برنامهسازی پیشرفته سابقه تاریخی زبان C زبان B زبان BCPL زبان C : در سال 1972 توسط دنیس ریچی طراحی شد. ***6 سطوح زبانهای برنامهسازی زبانهای سطح پایین Assembly زبانهای میانی Java، C زبانهای سطح بالا Pascal، Ada، Cobol، Basic ***7 •برنامهسازی پیشرفته ویژگیهای بارز زبان C .2C یک زبان ساختیافته است. .3C زبان برنامهنویسی سیستم است. .4C یک زبان قابل حمل است. .5C زبانی ...
***2 این درس 3 واحدی است. منبع: کتاب شیمی معدنی پیشرفته تالیف :دکتر عزیز الله بهشتی ***8 فصل اول: تقارن مولکولی و نظریه گروه ***9 عناصر تقارن و اعمال تقارنی: 1-محور چرخش ساده یا متعارفC n) ): عمل تقارنی این عنصر یک حرکت چرخشی است که سیستم را بعد از انجام یک دورکامل (360) به حالت اولیه خود بر میگرداند. ***10 عناصر تقارن و اعمال تقارنی 2-عمل تقارن یکسانی (E ) 3-مرکز تقارن یا مرکز ...
درس: جوشکاری پیشرفته ***2 معرفی فرایند: این روش از جوشکاری جزجوشکاری حالت جامد محسوب می شود که نخستین بار در سال 1945مورد استفاده قرار گرفت. اساس فرایند: اساس فرایند جوشکاری اصطکاکی بر اصل تبدیل انرژی مکانیکی (جنبشی)به انرژی گرمایی استوار است.در این روش سطوح دو قطعه ای که باید به متصل شوند با اعمال یک فشار اولیه در تماس با هم قرار میگیرند. با حرکت دورانی سریع یکی از قطعات بر روی ...
***3 مقدمه : امروزه برای پایداری خودرو در شرایط بحرانی از سیستم های پیشرفته ای استفاده می کنند . پایداری خودرو باعث ثبات حرکت خودرو در جادهای مارپیچ و در شرایط بد آب و هوایی می شود که در نتیجه باعث کاهش تصادفات و تلفات جانی رانندگان و افراد می شود. امروزه برای ایجاد پایداری از سیستم های پیشرفته الکترونیکی ، مکانیکی استفاده میکنند. در صفحات بعدی به معرفی و عملکرد بیشتر آنها می ...
***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...
***2 شبکه هاي خصوصي اينترنت ايترانت ماهواره اينترنتي تلويزيون اينترنتي تلفن اينترنتي بلوتوث تلفن هاي ماهواره اي GPS-GIS ***3 تکلونوژِي انتقال اطلاعات 1- ماهواره اي 2- تلفني 3- اينترنتي راه هاي انتقال اطلاعات فيبر نوري شبکه هاي انتقال گيرنده و فرستنده زميني و هوايي ***4 تعريف ارتباطات ارسطو فيلسوف يوناني شايد اولين انديشمندي باشد که 2300 سال پيش نخستين بار درزمينه ي ارتباط سخن ...
***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
***1 مرورگر وب نرم افزاري است که مي تواند اطلاعات موجود در صفحات وب را از روي اينتر نت به شما نشان دهد يک مرورگر شامل امکانات زير مي با شد الف ) جستجو، دريافت ومشاهده انواع مستندات از جمله تصوير صدا وويدئودر وب گسترده جهاني ب ) فرستادن گرفتن ومديريت پيامهاي الکترونيکي که خود مي تواند شامل فايلهاي ضميمه صدا تصويرو … باشد. از مرور گرهاي معروف مي توان NetscapeCommunicator و ...
***2 مقدمه دسترسي تعداد زيادي از مردم جهان به شبکه جهاني اينترنت و گسترش ارتباطات الکترونيک بين افراد و سازمان هاي مختلف از طريق دنياي مجازي بستر مناسبي براي برقراري مراودات تجاري و اقتصادي فراهم کرده است. به طوري که با گسترش فناوري اطلاعات تمامي ابعاد زندگي بشر دچار تحولي بنيادين شده و دنياي کنوني در جريان يک دگرديسي کامل قرار گرفته است. ***3 استفاده از اين فناوري موجب توسعه ...
***3 بشر اوليه شمارش را باانگشتان دست و اندازگيري کميت ها رابا بعضي از اعضاي بدن مانند دست و پا انجام ميداد و بدين ترتيب واحدهاي اندازه گيري مانند وجب و قدم بوجود آمد . سيستم دهدهي امروزه که براي بيان کميتها بکار ميرود از بکار بردن انگشتان دست براي انجام شمارش نتيجه شده است . قديمي ترين دستگاهي که براي شمارش و انجام محاسبات عددي بکار ميرفت چرتکه بود که در حدود 610 سال قبل از ...
***4 چارچوب تجارت الکترونيک از سه سطح عالي تشکيل شده است: زيرساختار: سختافزار، نرمافزار، پايگاه هاي داده اي و ارتباطاتي را شامل ميشود که براي انجام وظيفه در قالب خدماتWWW بر روي اينترنت يا پشتيبانيEDI و ساير اشکال پيامگذاري و پيامگيري بر روي اينترنت يا ساير شبکههاي ايجاد ارزشافزوده (4) بهکار ميروند. 2 - خدمات: پيامگذاري و پيامگيري و ...
***2 مقدمه: امروزه فلسفه رياضي يا فلسفه علم رياضيات بعنوان يکي از شاخه هاي فلسفي دامنه و عمق قابل توجهي برخوردار شده است و مکاتب و ديدگاههاي متعددي در حوزه اين دانش فلسفي شکل گرفته است. در اين ميان اين نکته روشن است که دست يافتن به ديدگاهي که پاسخگوي تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه رياضي باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفي انديشان امري ممکن به نظر نميرسدوياآنکه ...
***3 فصل اول تحقيق چيست؟ ***4 برداشت شما از تحقيق چيست؟ چگونه به تحقيق نگاه ميکنيد؟ چه تعريفي از تحقيق در نظر داريد؟ اين جمله را حد اکثر با بيست کلمه تکميل کنيد. تحقيق عبارتست از: ***5 تعريف تحقيق تحقيق فرايندي است برنامه ريزي شده، هوشيارانه، نظام مند (systematic ) و قابل اعتماد براي يافتن حقايق يا فهم عميق مسايل. ***6 ده نکته در مورد تحقيق تحقيق خيلي وقت گير است. تحقيق يک پديده ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***3 الف) طرح مباحث کلي و بنيادين ب) مراحل تحقيق از آغاز تا انجام ***4 طرح مباحث کلي و بنيادين تحقيق ***5 اهميت و اهداف روش تحقيق نقش پر اهميت روش تحقيق در حل مشکلات و معضلات زندگي انسانها و نيز رشتهها و حوزههاي مختلف تخصصي علوم نقش روش تحقيق در گسترش روزافزون و تراکم نظاممند اطلاعات و دانش بشري. 3- در پرتو روش تحقيق، شناختهاي عاميانه و سطحي يا حسي آدميان به شناخت علمي ...
***2 مقدمه راجرز نظریه راجرز از نظر تکامل 3دوره است 1. درمان غیرمستقیم 2.درمان بر طبق انعکاس مطالب 3. درمان تجربی آمریکایی با داشتن سالها تجربۀ بالینی گسترده یکی از صاحب نظران مشهور در زمینۀ روان درمانی است وی یکی از بانفوذترین روانشناسان می باشد روش او پدیدارشناسی و دیدگاهش انسان گرایی است. راجرز را مبتکر رویکرد روان درمانی دانسته اند، که در آغاز به درمان بی رهنمود یا درمان ...
پايان نامه جهت دريافت درجه دکتري در رشته دندانپزشکي ***3 •مقدمه •سرطان بيماري است که در آن سلول هاي بدن بعلت آسيب مکانيسم هاي تنظيم کننده ي طبيعي آن به طور غير قابل کنترلي رشد مي کنند در اکثر سرطان ها غدد توپري در قسمتهاي معيني از بدن، بطور شايع در پوست، پستان، ريه، روده ها يا غده پروستات بوجود مي آيند. اين بيماري ممکن است از طريق خون و سيستم لنفاوي به جاهاي ديگر منتشر شود. ...
***2 مرکز داده محلي براي نگهداري سيستمهاي کامپيوتري و تکنولوژي هاي وابسته مانند سيستمهاي ارتباطي و سيستمهاي ذخيره سازي اطلاعات است. اين مراکز معمولا شامل سيستمهاي پشتيباني تامين منبع؛ پشتيباني شبکه هاي ارتباطي و سيستمهاي امنيتي مخصوص ميباشد. و و مفاهيم تعاريف ***4 •کاربرد مرکز داده •اصلي ترين کاربرد مرکز داده ارايه خدمات نرم افزاري جهت پيشبرد اهداف سازمان ميباشد. •نرم افزارهايي ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله رفتارهاي اجتماعي بر تمامي جنبه هاي زندگي کودکان و نوجوانان سايه مي افکند و بر سازگاري و شادکامي بعدي آنها تأثير ميگذارد. توانايي فرد از نظر کنار آمدن با ديگران و انجام رفتارهاي اجتماعي مطلوب، ميزان محبوبيت او را ميان همسالان و نزد معلمان، والدين وديگر بزرگسالان مشخص ميکند. ميزان توانايي فرد در مهارتهاي ...
***4 پيشگفتار امروزه در سطحي وسيع مواجه با افرادي هستيم که ناسازگارند،بداخلاق اند،مرتکب جرم و گناه مي شوند،به سازشهاي نامشروع تن در مي دهند،براي حفظ موقعيت کنوني خود هدف را ناديده مي گيرند،رفتارشان ضد اجتماعي است،معاشرت شان بر اساس ضوابط مقبول اجتماع و مذهب نيست،به قول و فعلشان نمي توان اعتماد کرد از آن بابت که بسيار متزلزل و سست بنياد است... در سطح بين المللي و گاهي هم ملي ...
***3 پيش گفتار درصدچشمگيري ازکودکان،براثر عواملي گوناگون(چون عوامل ارثي، عوامل دوره بارداري مادر،اشکالات موقع تولد و يا بروز بيماري ها و حوادث اولين سال هاي طفوليت) دچارنقيصه هايي ازنظرذهني وجسمي مي گردند که اين نقيصه يا معلوليت، گاه بعلت فقدان راه حل درماني مناسب،درتمام سنين وتا آخرعمراينگونه کودکان،باآنان همراه مي باشد. عليرغم برنامه هاي گسترده اي که در امر پيشگيري از معلوليت ...
***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...
***5 مقدمه تقاضاي مداوم براي سبزي هاي تازه و فراورده ها در بازار هاي کشور نشان دهنده عظيم بودن نقش اقتصادي صنعت توليد سبزي وسهم آن در بر آورد کردن عمده رژيم هاي غذايي است متخصصين علم تغذيه معتقدندکه مصرف سبزي وميوه به صورت تازه يافراورده اي ازبروزناراحتيهاي ناشي ازفقرغذايي جلو گيري مي کند.خوشبختانه مصرف سبزي و ميوه به صورت تازه در ايران بسيار رايج است. ...
***7 مقدمه ضرورت خود کفائي و عدم وابستگي از لحاظ کشاورزي و دامپروري و يا به عبارتي ديگر تهيه ارزاق عمومي بر هيچ فردي از افراد ديگر پوشيده نيست و هر فرد سليمي با جزئي تفکر و تعقل نمي تواند از قبول آن سرباز زند . به عقيده صاحب نظران ، اولين و ابتدائي ترين شرط لازم و ضروري براي پيشرفت سريع در تمام امور کشور، همانا خود کفا شدن از لحاظ ارزاق عمومي مي باشد و به همين مناسبت است که ...
پايان نامه تحصيلي کارشناسي مهندسي کشاورزي ***2 چکيده : نوسانات توليد متأثر از عوامل مختلفي از قبيل تغييرات اقليمي ، آفات و بيماريها ، علفهاي هرز و ... مي باشد . درميان اين عوامل ، نماتد چغندر قند علاوه بر دامنه گسترش بالا بعنوان يکي از مهمترين عوامل محدود کننده کاهش عملکرد در منطقه چناران مي باشد . متأسفانه تکنيک هاي کنترل که تا به حال مورد استفاده قرار گرفته اند، سازگاري و ...
***3 اهداف آموزشي کارگاه: -آشنايي شرکت کنندگان با مفهوم خلاقيت ، موانع و منابع آن. 2-آشنايي شرکت کنندگان با گزيده اي از کاربردي ترين تکنيک هاي خلاقيت . 3- افزايش توان ايده پردازي شرکت کنندگان جهت دستيابي به راه حلهاي بهترجهت حل مسايل. ***4 خلاقيت چيست؟ 1-توانايي حل مسايلي که فرد قبلا حل آنها را نياموخته است(Weisberg) 2-فرآيندي که نتيجه آن کار تازه اي باشد که توسط گروهي در يک ...
***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...
***2 طرح مسأله دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرين و ايجاد کننده شغل براي افراد عادي هستند انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا ...
***1 •تعاريف • نظريات • الگوها ***3 تا دهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي ...
***2 nتاریخچه مدرسه باهاوس باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک ...
***2 معماري رنسانس به معماري اروپا در سدههاي ?? و ?? ميلادي (دوره? رنسانس) اطلاق ميشود که از مشخصههاي آن، نوزايي عناصر فرهنگي روم و يونان باستان بود. ***3 ?دورههاي ?زماني ?با وجود اينکه در تاريخ هنر، آغاز رنسانس به اموري همچون سال فتح قسطنطنيه در سال 1453 به وسيله سلطان محمد فاتح و تشکيل حکومت عثماني به جاي دولت بيزانس، يا پايان يافتن بيماري طاعون و اموري از اين قبيل نسبت ...
***3 معرفي و مقدمه در اين گزارش با توجه به آمارهاي گرفته شده از تقاضاي مردم و مشخصات خودرو هاي موجود در کشور و جهان،مناسب ترين خودرو را براي جامعه انتخاب مي کنيم . ***4 تعين نياز انتخاب خودرويي متناسب باسليقه ايرانيان که با شرايط فرهنگي و جغرافيايي و... ايران سازگاري داشته باشد . ***5 تعين هدف خودرو مناسب ، خودرويي است که شرايط زير را به طور کلي داشته باشد : 1- ايمني 2- امکانات ...
***4 اگر سابقه ي صنعت و چگونگي رشد آن در کشورهاي جنوب شرقي آسيا را مورد مطالعه قرار دهيم به اين مطلب خواهيم رسيد که در کمتر مواردي اين کشورها داراي ابداعات فن آوري بوده اند. پس چه عاملي باعث اين رشد شگفت آور و فني در کشورهاي خاور دور گرديده است؟ در اين سميناربه يکي از راهکارهاي اين کشورها در رسيدن به اين سطح از دانش فني مي پردازيم. ***5 مثالي از کاربرد مهندسي معکوس صنعت ...
***1 1950 تا دهه 1960 : معماري کامپيوترهاي محاسباتي 1970 تا اواسط دهه 1980 : طراحي مجموعه دستورالعملها 1990 : طراحي مالتي پروسسورها و شبکه ها تطبيق سيستمها , سازماندهي ساختارها , 2010: محاسبات کوانتومي و يا سيستمهاي DNA ***2 lمروري بر تکامل معماري کامپيوتر و تکنولوژي دهه 1950: تکنولوژي لامپهاي خلاء سال 1951:ارائه Index Register ها سال 1958:تکنولوژي ترانزيستورها سال 1960: بحث ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***3 •هدف ها ي اصلي آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طريق تجزيه و تحليل اطلاعات موجود در داده هاي نمونه اي. • ب) سنجش ميزان عدم حتميتي که در اين استنباط ها وجود دارد. علمي که براي رسيدن به هدف هاي فوق اهميت دارد, عبارتست از طرح ريزي فرايند و دامنه نمونه گيري به طور يکه مشاهدات مبنايي براي استخراج استنباط هاي معتبر تشکيل دهند. ***4 قرن بيستم شاهد افزايش روز ...
خلاصه پروژه : دراين پروژه ما به بررسي و مقايسه وضعيت تحصيلي بعضي از دانش آموزان رشته ادبيات و علوم انساني درسطح شهرستان کرده ايم که اين بررسي و مقايسه درغالب چند جدول فراواني و نمودار تقديم شما گرديده است دراين پروژه به بررسي معدل دانش آموزن :براي ورود به رشته انساني معدل دانش آموزان درسال دوم دبيرستان مشوق اين دانش آموزان و اينکه چه رشته اي اولين اولويت بوده اگر رشته تحصيل ...
***3 •زلزله • زمين لرزه يکي از وحشتناک ترين پديده هاي طبيعت محسوب مي شود. اغلب زميني را که روي آن ايستاده ايم، به صورت تخته سنگ هاي صلب و محکمي تصور مي کنيم که از استحکام زيادي برخوردار است. ***4 •زمين لرزه يکي از وحشتناک ترين پديده هاي طبيعت محسوب مي شود. اغلب زميني را که روي آن ايستاده ايم، به صورت تخته سنگ هاي صلب و محکمي تصور مي کنيم که از استحکام زيادي برخوردار است. هنگامي ...
***8 مقدمه انسان از هزاران سال گذشته از قارچها آشنا بوده و از آن به عنوان منبع تأمين غذا استفاده کرده است. قارچها که بيشتر در مناطق جنگلي به صورت خودرو رشد ميکنند به علت بالا بودن پروتئين بهعنوان پروتئين جنگل معروف شدهاند. زمينهايي که داراي خاک غني از مواد آلي هستند مکان مناسب براي رويش قارچها ميباشند. استفاده از قارچها به صورت خودرو تا زمان ناپلئون ادامه داشت تا اين که ...
***3 مقدمه بدون شک يکي از کهن ترين فنون نگهداري فرآورده هاي غذايي که بشر آن را فرا گرفته ، توليد پنير از شير بوده است. فن پنير سازي در گذشتهء نه چندان دور يک هنر محسوب مي شده تا دانش ، ولي اکنون يکي از شاخه هاي علوم غذايي محسوب مي شود. وضعيت اين صنعت در ايران در مراحل اوليهء رشد و تکامل قرار دارد و مشکلات فني آن هنوز حل نشده است . لازم است با برنامه ريزي هاي فشرده تر گام هاي ...
***3 مقدمه: از مهمترين عواملي که پيشرفت در هر فعاليت توليدي و اقتصادي را تضمين مي کند، تلفيق دانسته هاي علمي با امکانات عملي است و اين امر به ويژه در برخي از رشته هاي توليدي مانند فعاليت هاي دامپروري و بخصوص گوسفند داري، حائز اهميت است. نکته حائز اهميت در آستانه ورود به اقتصاد جهاني ?سال????ميلادي? تنها پرورش آن دسته از دام و طيور توجيح پذير است که در جيره غذايي آنها از اقلام ...
***2 سنتر پيوت يکي از پيشرفته ترين دستگاه هاي آبياري باراني است . استفاده از اين دستگاه ها براي آبياري مزارع سابقه اي حدود 50 سال در دنيا دارد . در اين سيستم ها يک دکل مرکزي در وسط مزرعه نصب شده ومجموعه اسپن ها حول آن در يک مسير دايره و يا نيم دايره دوران مي کنند در انتهاي هر اسپن يک برج وجود دارد . هر برج داراي يک الکتروموتور ، دو گيربکس و دو چرخ در طرفين خود مي باشد . اسپن ها ...
***4 مقدمه علف هاي هرز بعنوان جزء جدايي ناپذير اکوسيستم هاي زراعي و غير زراعي و يکي از مهمترين عوامل کاهش دهنده محصولات کشاورزي به شمار ميروند، به طوريکه مشکلات اين گياهان،ميليونها کشاورز و هزاران محقق را به خود مشغول داشته است. به عقيده برخي از محققين، خسارت علفهاي هرز به محصولات زراعي مي تواند بين10 تا 100 درصد متغير باشد و به طوري که اگر اين گياهان بدرستي کنترل يا مديريت ...
***2 مقدمه امروزه علف هاي هرز از جمله مسائل و مشکلاتي است که کشاورزان سراسر دنيا با آن دست به گريبان مي باشند. علف هاي هرز معمولا ازطريق دانه هاي گياهي، پرندگان، حيوانات و باد پراکنده شده و تکثير مي شوند. اکثر علف هاي هرز خطرناک نيستند و تعدادي از آنها را مي توان را بايک زراعت خوب که لازمه توليد اقتصادي محصولات زراعي است قابل کنترل نگهه داشت. علفهاي هرز بعنوان جزء جدايي ناپذير ...
***2 •آمارها نشان مي دهند که بسياري از بيماري هاي روحي هستند.البته بيشتر افرادي که به بيماري هاي روحي و رواني دچار هستند از بيماري خود اطلاعي ندارند. •يکي از اين بيماري ها بيش فعالي نام دارد که البته بيشتر در دوران کودکي رايج است ودر نوجواني وجواني کمتر ديده مي شود. •گاهي اوقات والدين اين توانايي آن را ندارند که اين بيماري را تشخيص دهند،بنا بر اين به مشکلاتي از جمله افت تحصيلي و ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***14 •کلي درس: آشنايي با کم و کيف رشد و تکامل آدمي در دوران نوجواني، مفهوم خصايص، تغييرات و خطرهاي دوران بلوغ، نيازها و بزهکاري نوجوانان •جايگاه درس: از دروس پايه رشته علوم تربيتي (در کليه گرايش ها) • تعداد ساعت – 8 ساعت ***16 •مقدمه •1-روان شناسي رفتار آدمي را مطالعه مي کند •2-روان شناسي مي تواند محيط روان شناختي مساعدي براي آدمي فراهم آورد تا افراد بشر بتوانند از زندگي سالم ...
***3 ماشين هاي برداشت چغندر قند تکامل ماشين هاي برداشت چغندرقند در کشور هاي پيشرفته به قدري با موفقيت همراه بوده است که امروزه کمتر کشاورزي است که چغندقند کشت نمايد اما فاقد يکي از انواع ماشين هاي برداشت اين محصول باشد . حتي کشاورزاني که فقط چند هکتار محصول چغندرقند مي کارند نيز مي توانند مالک يک ماشين برداشت چغندرقند به نيروي کارگري زيادي نياز دارد ، گواينکه طوقه زدن ها و ...