***1
رهبران تجارت بین المللی خیلی بیشتر از قبل درک کرده اند که باید دسته به اقدام قطعی در جهت نگهداری موقعیت خود بعنوان یک عرضه کننده کالا وخدمات (سرویس)در جهان بزنید. تعداد زیادی از شرکتها (سازمانها) درتغییر وریه به مدیریت و فرآیندهای کار خود به نفع آنهایی که بیشتر در برآورد نیازها وانتظارات مشتری موثرند اقدام کردند این درس بزرگ ودراثر عدم رهبریت اقتصادی از دسته رفته ممالک گرفته شده نهایتا ًکیفیت درحال دریافت جایگاه واقعی خود است. تاریخچه :
بهد از جنک جهانی دوم اقتصاد به تاریخ مدرنی راه یافت، بطوری که مصرف کنندگان به یک نظم و آرایش کامل انتخاب و خدمات دست یافتند(شکل 1-1)از بودن نسبی بازرا بین المللی بروری شرکت های خارجی این مفهوم را برداشت که بصورت فزنیده رقابت شدید در بین کالاهای اقتصادی بادرجات دستمزد کمتر تولیدایجاد شده است.ازنظر اقتصادی این نوید دهنده هزینه کمتر سرمایه ای در اقتصاد وبکارگیری روش های دیگر اداری از نقطه نظر اقتصاد شاغلین است. این شرایط با این واقعیت که مصرف کنندگان در سطح جهان آن کالاها وخدماتی را انتخاب می کنند که کلیه انتظاراتشان را برآورد کند همراه گردید. این به آن معنی است که مدیران بایستی روش های مدیریت خود را به طریقی عوض کنند تا در بازار باقی بمانند.وملتها بایستی در حفظ و نگهداری استاندارد، در زندگی خود کوشا باشند.
***2
این بدان کعنی است که مشکل صنعت نیز یک حادثه اتفاقی نیست که بگوئیم، زمان آنرا خود تصحیح خواهد کرد، بلکه یک علامت سیستماتیک منتشر شونده است که با انجام کار سخت شکست خورده قبلی قابل تصحیح نیست، ومابایستی با محیط اقتصاد نو که با آن روبرو هستیم، خود را تطبیق دهیم.
فسلفه های مدیریت کیفیت :
1- اصول مدیریت دیمینگ
تابلوی 1-1 اصول مدیریت دیمنیگ
هفت مرض مرگبار
نبودن ثابت در اهداف
تاکید بر منافع کوتاه مدت
ارزیابی کارائی میزان شایستگی یا مرور سالیانه
جابجائی مدیران
مدیریت بر اساس ارقام قابل مشاهده
هزینه های زیاد ترمیم
هزینه های زیاد خسارت