***2
nاگر توانستید چیزی را بصورت کمی اندازه گیری نمایید ،موفق به کسب شناخت در مورد آن پدیده خواهید شد
سیستم مدیریت کیفیت سازمان را قادر می سازد تا کیفیت را بطور اقتصای ایجاد کرده ، حفظ و بهبود بخشد
سیستمهای مدیریت کیفیت مانند ISO 9001 در صورتی
کاربردی و اثر بخش خواهند بود که مدیریت کیفیت جامع ایجاد و در مسیر بهبود مستمر با انجام کارگروهی هدفدار و آموزش مداوم به سمت نقص صفر و حرکت در جهت افزایش مستمررضایت مشتری دست یابند.
***3
nچند سوال مهم
سوال اینجاست که اساسا در فرایند ارتقا کیفیت در شرکتهای ایرانی با اجرای این استاندارد ها چه پیامد هایی حاصل شده است ؟
آیا اجرای این استاندارد ها توانسه پیامدهای مثبت به همراه داشته باشد؟
***4
nاهداف
شناسایی و مدل سازی تاثیرات یا پیامد های مثبت و منفی حاصل از اجرای استادارد های مدیریت کیفیت درشرکتهای ایرانی
2- ارائه یک مدل جهت ارزیابی اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت که منتهی به ارائه راهکارهای لازم برای بهبود سیستم مدیریت کیفیت در آن سازمان خواهد شد
***5
nگامهای اجرایی پروژه
فاز مطالعه و شناخت:
برسی کلی سیستم مورد نظر
برسی فرایند ها سازمان بصورت کلی و جزیی
***6
nفاز طراحی سیستم ارزیابی اثر بخشی
اهداف مشخص شده برای استاندارد ISO 9001
رضایت مشتری
سودآوری
اهداف مشخص شده برای استاندارد ISO 9004
کیفیت
هزینه
تحویل
مواد
ماشین آلات
نیروی انسانی
که می توان عواملی همچون :اطلاعات ،مدیریت ،خدمت
را به آن اضافه کرد