***5
• پویا شناسی تغییر
•تغییر از سوی کارکنان اعمال میشود—تغییر نیازمند تلاش بوده و تغییر در عادتها،برخوردها و مهارتهاست
•مشارکت مردم—فرآیند جمعی و اجتماعی
•حمایت فعالانه از ریاست
***6
• پویا شناسی تغییر
•دست کم گرفتن نیروی نگرش
•نشان دادن موفقیت زودرس و ثابت نگه داشتن تغییر در فرهنگ تمام سازمان
•تغییر را در راهبردهای تجاری یکپارچه سازید
•بالا تر از همه اینها و نهایتا تغییر یعنی تغییر در برخورد و رفتار
***7
•سوالات اساسی
•آیا قانع شده ایم که تغییر لازم است؟ چرا؟ چه دستاوردهایی را دارد؟
•چرا نیاز به تغییر داریم؟
•طبیعت تغییرو نوع آن چیست؟
•چطور تغییر کنیم؟
•مسئله اساسی آنست که چگونه آنرا به صورت بالفعل در آوریم؟
***8
•بهره وری و تغییرات
•در چنین موقعیتی بهره وری حاصل از باور کارکنان نسبت به تغییرات و عمل به آنهاست