***3
•تعریف تبلیغات
•واژه تبلیغ از نظر لغوی ، از ریشه ابلاغ و به معنای رساندن پیام است ، و از نظر فنی ، Advertising عبارت از پیش بینی ، تهیه و ارایه پیام های سمعی و بصری توسط عوامل تبلیغاتی در ازای بهای نشر، اطلاعاتی از خصوصیات و امتیازات یک کالا و خدمت یا فکر در جهت افزایش فروش کالا و استقبال عمومی از آن می باشد .
***4
•اهداف تبلیغات
•آگاهی بخشی
•متقاعد سازی
•یادآوری
***5
سیاست گذاری های آگهی های تبلیغاتی در ایران
آیین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی مصوب 28/4/1368 ( ماده 26) در ذیل ماده 12 به 10 بند شامل مقررات آگهی های رادیو تلویزیونی صدا و سیما به شرح زیر اشاره دارد:
***6
•آگهی های تبلیغاتی باید با موازین شرعی و قانونی کشور منطبق باشد.
•2 استفاده از تصاویر و عناوین مقامات عالی رتبه مملکتی و تمثال پیشوایان مذهبی و شخصیت های تاریخی و فرهنگی کشور در تبلیغاتی که با هدف ارائه کالاهای مصرفی و خدماتی مشابه صورت می گیرد ممنوع است.
•3- آگهی های تبلیغاتی نباید خدمات یا کالاهای دیگران را بی ارزش یا فاقد اعتبار جلوه دهد.
•4- ادعاهای غیر قابل اثبات و مطالب گمراه کننده نباید در آگهیهای تبلیغاتی گنجانیده شود.
•5- آگهیهای تبلیغاتی نباید حاوی گفتار یا تصاویری باشد که اخلاق معتقدات مذهبی و عفت عمومی را مورد اهانت قرار دهد.