***3
nمعرفی طرح درس :
معرفی ، مسایل برنامه ریزی آموزشی و درسی برنامه ریزی آموزشی و درسی (مفاهیم و نظریات) منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی (مبانی برنامه ریزی درسی) اطلاعات درباره جامعه مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی اطلاعات درباره معرفت و دانش بشری طرح ریزی برنامه های درسی انواع طرح های برنامه درسی ارزشیابی برنامه های درسی .
هر کدام از این فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهای مناسب تدریس برای دانشجویان در ساعات معین تدریس می شود.
***4
اهداف درس:
nهدف کلی : دانشجویان رشته ی علوم تربیتی با گذراندن این درس ضمن آشنایی با مفاهیم ، مسایل و نظریات و روشهای برنامه ریزی و مبانی فلسفی برنامه ریزی درس و انواع طرحهای مربوط به برنامه درسی را فرا می گیرند.
***5
nاهداف رفتاری :
n 1 آشنایی با مسایل برنامه ریزی آموزشی و درسی
n 2 آشنایی دانشجویان با برنامه ریزی آموزشی و درسی (دانشجویان می توانند مفاهیم و نظریات مربوط به برنامه درسی را تعریف کرده و شرح دهند.
***6
nمبانی فلسفی برنامه ریزی درس را تشریح می کنند.
n 4 و بالاخره انواع طرح های برنامه درسی و ارزیابی برنامه های درسی را توصیف می کنند.
***7
جایگاه درس :
n درس مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی در رشته علوم تربیتی جزو دروس اصلی می باشد و این درس پیش نیاز اصول برنامه ریزی آموزشی و اصول برنامه ریزی درسی می باشد که دانشجویان بدون گذراندن این درس نمی توانند دروس اصول برنامه ریزی آموزش و اصول برنامه ریزی درس را پاس نمایند.
***10
به نام خدا
مقدمه ای بربرنامه ریزی آموزشی و درسی
پیشگفتار
زمانی که تلاش برای توسعه در کشورهای «جهان سوم» آغاز شد، آموزش و پرورش به دلیل مزایای اجتماعی اقتصادی اش ، وکسب برتری ها موردتوجه بیشتری قرارگرفت وتوزیع آموزش وپرورش درسطح کشوروچگونگی بهره مندی افراداز آن یکی از شاخص های پیشرفت اجتماعی به حساب آمد. اما به دلیل محدود بودن منابع انسانی و مالی و گونه گونی تقاضا برای دستیابی به آن بحث شدیدی را میان تصمیم گیرندگان به وجود آورد و لزوم اتخاذ شیوه های انقلابی برای برنامه ریزی متناسب با تحولات اجتماعی و تربیتی را موجب گردید.