***2
vاین کتاب شامل سه بخش است :
1. بخش اول : تاریخ و مفهوم تکنولوژی آموزشی
در جهان .
2. بخش دوم : آشنایی با طراحی منظم آموزشی .
3 . بخش سوم : معرفی رسانه ها .
***3
آشنایی با مفهوم تکنولوژی آموزشی ،
طراحی منظم آموزشی و انواع رسانه ها .
***4
هدف های کلی :
آ شنایی با تکنولوژی آموزشی ،تاریخچه و مفاهیم وابسته
***5
vمفهوم تکنولوژی آموزشی
vتعریف تکنولوژی آموزشی
vتعریف سیستم
vسیستم برتر
vنگرش سیستمتیک
vتعریف ارتباط
vانواع مدل ارتباطی و قیاس
آنها
***6
vگروهی تکنولوژی آموزشی را کار با ابزارهایی مانند انواع پروژکتورها و فیلم میدانند.
دستهای دیگر تصورشان از این رشته کاربرد مواد در آموزش است و میگویند کاربرد هر مادهای در آموزش اعم از گچ یا ابزار بسیار ساده معلم ساخته تا پیچیده همه استفاده از تکنولوژی در آموزش است
***7
vبعضی دیگر کاربرد روشها و فنون مختلف تدریس و طراحی درس را تکنولوژی آموزشی میدانند.
vگروهی نیز تکنولوژی آموزشی بسان معجزه ای
می پندارند که قادر است پاسخگوی مشکلات آموزشی ناشی از فضای کم، تعداد زیاد دانش آموزان، عدم کارآیی معلمان و تعداد کم آنها باشد.
تعداد کمی از نیز تکنولوژی آموزشی به عنوان جزئی از فلسفه حاکم بر برنامه ریزی یک کشور یاد میکنند
***8
دلیل این گوناگونی تصورات ذهنی از یک رشته علمی نحوه وارد شدن این رشته به سیستم آموزشی کشورها و به طور کلی تکامل مفهوم تکنولوژی آموزشی است.
***9
تکنولوژی آموزشی در طی تکامل خود از چهار مرحله گذر کرده و اکنون وارد مرحله پنجم شده است :
vمرحله اول- ابزار و وسایل
vمرحله دوم- مواد آموزشی
vمرحله سوم- نظامهای درسی
vمرحله چهارم- نظامهای آموزشی
vمرحله پنجم- نظامهای اجتماعی