***5
nتوجه مهّم
وضعیت منابع درسی رشته علوم تربیتی جهت درس اصول برنامه ریزی آموزشی دو منبع منظور شده است تحت عنوان :
فرایند برنامه ریزی آموزشی ؛ مؤلف یا مترجم : یونسکو ؛ مترجم : فریده مشایخ
برنامه ریزی آموزشی چیست ؟ . مؤلف : فیلیپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش
که ابتدا اسلایدهای خلاصه محتوای منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است .
در
***6
آشنایی با کتاب فرایند برنامه ریزی
دانشجویان پس از گذراندن مقدمات برنامه ریزی آموزشی در این کتاب که هفتمین جلد از یک مجموعه گسترده مواد آموزشی است که در زمینه برنامه ریزی آموزشی به منظور اشاعه مفاهیم و روشهای این زمینه توسط بخش سیاست گذاری و برنامه ریزی آموزشی سازمان یونسکو تهیه شده ، کتاب مذبور از 6 بخش تشکیل شده که برای طیف گسترده ای از افراد دست اندرکار تهیه ، اجرا و ارزیابی برنامه آموزشی کشور می تواند مفید باشد .
***10
nهدفهای یادگیری این بخش
پس از پایان مطالعه این بخش از خواننده انتظار می رود قادر باشد :
ضرورت برنامه ریزی آموزشی در جوامع نوین / مفاهیم «تغییر » ، « توسعه » ، « رشد » / تغییراتی که در چهار چوب فرایند توسعه کشور پدید می آید / شاخصهای عمده توسعه اجتماعی اقتصادی ، را توضیح ، تشریح ، بیان ، تعریف نمایند .
***11
امروز امر آموزش در هر کجا بدون اینکه برنامه ریزی شود با اشکال انجام می پذیرد در طی نیم قرن اخیر برنامه آموزشی به عنوان پاسخی به مسائل مبتلا به جامعه مطرح شده است . در جوامع نوین با مشاهده سرعتی که در وقوع تغییرات ایجاد شده از یک سو و اعتقادات انسانها به ضرورت تغییر از سوی دیگر تأمل در باره مفهوم تغییر را ضروری کرده است .