***2
(Management) مدیریّت
فرآیند انجام کارها بهطور اثربخش و کارآ
به وسیله دیگران
***3
تعریف مدیریت
مدیریت فعالیتی است منظم درجهت تحقق اهداف معین ازطریق ایجادروابط میان منابع موجود، انجام دادن کاربامشارکت افراد دیگروشرکت فعال در تصمیم گیری
***4
برنامه ریزی(Planning)
تعیین اهداف و روش دستیابی به آنها
سازماندهی (Organizing)
تنظیم کارها، اختیارات و منابع بین کارکنان
.رهبری (Leading)
اعمال نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنان
کنترل (Controlling)
مقایسه فعّالیّتها با استانداردهای برنامه
برنامه ریزی بهسان لکوموتیوی است که واگنهای
سازماندهی، رهبری و کنترل را به حرکت در میآورد
***6
•تعریف برنامه ریزی
•برنامه ریزی عبارت است از تهیه و توزیع و تخصیص امکانات محدود برای رسیدن به هدف های مطلوب، در حداقل زمان و با حداقل هزینه ممکن
•برنامه ریزی فرایند دستیابی به اهداف سازمان است
•در یک کلام برنامه ریزی یعنی تعیین فعالیت های اثربخش در جهت تحقق هدف به بهترین شکل ممکن (کارآیی)
•