***1
هدف از ارتباطات بوجود آوردن تغییرات لازم در رفتار یا تغییر در آن دسته از شرایطی است که سازمان بر آنها کنترل دارد
***2
انواع ارتباطات
یک طرفه : ارسال پیام از ناحیه فرستنده بدون انتظار دریافت بازخورد
دو طرفه : ارسال پیام و دریافت بازخورد از گیرنده پیام
***3
موانع ارتباطات اثربخش
اختلاف در ادراک 2- اختلاف زبان
3- صدا ( شلوغی ) 4- عواطف
5- ناسازگاری ارتباطات کلامی و غیر کلامی 6- عدم اعتماد
***4
غلبه بر موانع ارتباطات بین افراد
با شناسایی دقیق هر یک از موانع موجود بر سر راه ارتباطات و برنامه ریزی مناسب برای آن مانع می توان به ارتباطات اثربخش دست یافت