(رشته مدیریت دولتی)
تعداد واحد:3
« دانشگاه پیام نور »
***2
مقدمه
مورد پژوهی درمباحث ویژه مدیریت دولتی
تعریف قضیه: شرح یک سسله حقایق درزمینه رویدادهائی واقعی و توصیف مشکلات آنها به منظورتجزیه و تحلیل . نتیجه گیری و راه حل یابی .
***3
(فصل اول ) قضیه سازمانی :
عبارت از موضوع یا مسأله ای که از برش یا مقطعی از زندگی سازمانی ،گزینش شده و مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و برای آن راه حل یابی می شود.
***4
نحوه تدوین قضیه :
1- دریافت و تبیین مشکل
***5
برای تبیین مشکل باید به محیط واقعی سازمان واردشدو از میان مسایل ومشکلات آن یکی را برگزید و در قالب قضیه تنظیم کرد.
***6
تشخیص مشکل و تبیین دقیق آن در موفقیت مراحل بعدی نقش تعیین کننده دارد.
***7
2- جمع آوری اطلاعات در باره مشکل
***8
وقتی مشکل مشخص شد بایستی در باره آن اطلاعات بیشتری کسب شود. در تدوین قضیه می توان از روشهای:مصاحبه و مشاهده در جهت جمع آوری اطلاعات مدد جست.
***9
در مصاحبه بایستی به نکات زیر توجه نمود:
به آنچه مصاحبه شونده میگوید دقیقا گوش داد.