پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: پاورپوینت کد فایل: 2036
سال: 1386 مقطع: دانشگاهی دسته بندی: دانشگاهی
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
کلمات کلیدی: سیستم عامل - لینوکس - یونیکس
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس

    ***5

    سیستم فایل هر کامپیوتر ، امکان ذخیره سازی فایل‌ها و اطلاعات را روی آن فراهم می‌سازد. هنگامی که از داخل برنامه واژه پرداز خود سندی را ذخیره می‌کنید ، این سیستم فایل است که تعیین می‌کند سند چگونه و کجا ذخیره شود.

    ابزارهای ذخیره سازی مانند فلاپی دیسک‌ها ، دیسک‌های سخت ، درایوهای CD-ROM، درایوهای Zip  و... تا قبل از اینکه سیستم‌عامل ، سیستم فایل را روی آنها تشکیل دهد ، قابل استفاده نیستند.

    سیستم فایلهای گوناگونی برای سیستم‌عامل‌های مبتنی بر یونیکس و لینوکس ارائه شده‌اند که برخی از آنها عبارتند ازext2، ext3، xfs و غیره.  این سیستم فایل‌ها در جزئیات فنی دارای تفاوت‌هایی با هم هستند ولی از نظر ساختاری که ایجاد می‌کنند مشابه بوده و تفاوت چندانی باهم ندارند.

     

    ***6

    سیستم فایل یا درخت

    سیستم فایل ، در سیستم‌عامل‌های مبتنی بر یونیکس و لینوکس بصورت یک درخت وارونه پیاده سازی شده است. در یونیکس و لینوکس دیگر شما چیزی به نام درایوهای C، A و ... ندارید. تمام ابزارها و سیستم فایلها شاخه‌هایی از این درخت وارونه هستند. مرکز این درخت ، ریشه یا Root نام دارد که بالاترین سطح سیستم فایل را تشکیل می‌دهد. زیر ریشه ، پوشه‌هایی قرار دارند که سایر قسمت‌های سیستم فایل را تشکیل می‌دهند که اکنون درباره آنها توضیح می‌دهیم. 

     

    ***8

    پارتیشن ها

    در سیستم فایل سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس و یونیکس ، دیسک‌های سخت می‌توانند پارتیشن‌های متعددی داشته باشند. در این صورت هر پارتیشن دارای یک نقطه اتصال یا mount point  می‌باشد که در آن نقطه به درخت سیستم فایل متصل می‌شود. مثلا می‌توانید اطلاعات کاربران سیستم را در یک پارتیشن جداگانه ذخیره نموده و نقطه اتصال آنرا home  تعیین کنید که محل قرارگیری اطلاعات کاربران است و به همین ترتیب .

    بخش‌های درخت سیستم فایل

    اکنون به بررسی تک تک شاخه‌های سیستم فایل می‌پردازیم. توجه داشته باشید که دسترسی به اکثر این شاخه‌ها فقط توسط کاربر ریشه امکان پذیر است.

  • فهرست و منابع پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس

    فهرست:

    •سیستم فایل یا درخت

    •پارتیشن ها

    •بخش های درخت سیستم فایل

    •پارتیشن Swap

    •کار کردن با سیستم فایل لینوکس

    •فایل سیستم های مورد پشتیبانی در لینوکس Red Hat

    •استفاده از دستور  Mount برای اتصال سیستم فایل ها

    •نمایش فضای خالی سیستم با استفاده از دستورDF

     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, تحقیق در مورد پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, پاورپوینت دانشگاهی پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, مقاله در مورد پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, پاورپوینت پایان نامه پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, دانلود پاورپوینت پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, دانلود نمونه پاورپوینت پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, پاورپوینت آماده درسی پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, پاورپوینت آماده دانشگاهی پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, دانلود قالب پاورپوینت پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس, پاورپوینت با موضوع پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس ، موضوع انشا در مورد پاورپوینت ساختار سیستم فایل لینوکس و یونیکس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت