***2
این شکل به صورت یک نوار می باشد که روی آن یک میله لغزان(Slider) قرار دارد و برای تنظیم روی مقدار دلخواه(از یک محدوده مقادیر) بکار می رود. (مثل نوار ولوم صدا در ویندوز)
خواص:
Cursor:شکل اشاره گرماوس هنگام درگ میله لغزان
Enabled: نوار فعال باشد(True) یا غیرفعال(False)
Orientation (افقی یا عمودی بودن نوار) (افقی= Horizontal ، عمودی =Vertical)
Minimum :کمترین مقدار قابل انتخاب توسط میله لغزان
Maximum:بیشترین مقدار قابل انتخاب توسط میله لغزان
Value:مقدارانتخاب شده توسط میله لغزان
***4
•Right to left : (شروع از سمت راست به چپ(Yes) یا از سمت چپ به راست(No)
•Use wait cursor :هنگام درگ میله انتخاب، اشاره گر تبدیل به ساعت شنی شود(True) یا خیر(False)
***5
در برنامه نویسی رویدادگرا،برنامه منتظر یک اتفاق است و به محض رخ دادن آن اتفاق ،برنامه مربوطه اجرا می شود.(این اتفاق ممکن است توسط خود کاربر رخ دهد(مثل کلیک یک دکمه ) یا توسط خود برنامه(مثل cdهای Autorun )
مثلاً:در ویندوز پس از حذف یک فایل،یک کادر تایید ظاهر می شود،تا زمانیکه yes نکردیم،برنامه هیچ کاری انجام نمی دهد،به محض کلیک Yes برنامه اجرا شده (در پاسخ به رویدادClick ) و فایل را حذف می کند.
شکل کلی: نام رویداد_نام شی
مثال: TrackBar2_Scroll
این اتفاق زمانی می افتد که ما میله لغزان را جابجا کنیم.
طریقه بکارگیری رویدادهای شی Track bar:
روی شی Track bar دوبار کلیک کرده تا وارد محیط کد نویسی شویم،
TrackBar2_Scroll
End Sub
هر دستوری که بین این 2 خط بنویسیم ،به محض درگ میله لغزنده(رخ دادن اتفاق)،آن دستورات اجرا می شوند(پاسخ به اتفاق)