تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد نظام روابط کار در سازمان با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***5 ¬مقدمه روابط کارعبارت است ازچگونگي تنظيم روابط کارگرو کارفرما و يا روابط کارکنان و مديريت و باتوجه به اين که روابط اززمان ورود افراد به سازمان تا جدا شدن و حتي بعد از جدا شدن آنها از سازمان مورد توجه است . ***6 ¬روابط کار قبل از انقلاب صنعتي تا قبل از انقلاب صنعتي ، بعلت سادگي و کم حجم بودن توليدات صنعتي و کشاورزي ، روابط کارگر و کارفرما از پيچيدگي چنداني برخوردار نبود و ...
***4 ***4 در این تحقیق ما ابتدا با استفاده از مقالات متعددی که در پایان به آنها اشاره خواهیم کرد به توضیح وجدان کاری با سرفصل های : تعریف وجدان کاری ، رابطه وجدان کاری و انضباط اجتماعی ، رابطه بین وجدان ، بهره وری و توسعه پایدار ، وجدان کاری و مفاهیم مشابه ، راه کارهای عملی تقویت وجدان کاری در نظام اداری و اجرائی ، اخلاق کار در غرب و اخلاق کار در ایران می پردازیم . و در نهایت با ...
***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
***3 پيش گفتار درصدچشمگيري ازکودکان،براثر عواملي گوناگون(چون عوامل ارثي، عوامل دوره بارداري مادر،اشکالات موقع تولد و يا بروز بيماري ها و حوادث اولين سال هاي طفوليت) دچارنقيصه هايي ازنظرذهني وجسمي مي گردند که اين نقيصه يا معلوليت، گاه بعلت فقدان راه حل درماني مناسب،درتمام سنين وتا آخرعمراينگونه کودکان،باآنان همراه مي باشد. عليرغم برنامه هاي گسترده اي که در امر پيشگيري از معلوليت ...
***7 معنای تحقیق Resarch تحقیق در لغت به معنای پیدا کردن ، یافتن یا جستجوی حقیقت آورده شده است دسترسی به واقعیت و پاسخ به سوالات مشکلات و مبهمات تلاش فکری و علمی و کشف روابط علت و معلولی شناخت علمی یک مساله با روش منطقی تحقیق به روش علمی را مجموعه مقررات و قواعدی دانسته اند که چگونگی جستجو برای یافتن حقایق مربوط به یک موضوع را نشان می دهد جای دیگر آن راحقیقت پژوهی نامیده اند ...
***2 هدف های رفتاری: از شما انتظار میرود پس از مطالعه این قسمت بتوانید: 1)اداره، سازمان و مدیریت را با یکدیگر مقایسه کنید و چگونگی ارتباط میان آنها را شرح دهید. 2)عناصر تشکیلدهنده سازمان و مدیریت را برشمارید. 3)تفاوتهای عمده میان اداره امور عمومی و اداره امور خصوصی را برشمارید. 4)سه تفاوت و سه شباهت میان نوع رهبری در اداره عمومی و اداره امور خصوصی را برشمارید. 5)تشابه میان ...
***1 چکيده تقريباً در هر جامعه اي، ورزش يک نهاد اجتماعي بسيار برجسته محسوب ميشود، زيرا ورزش ويژگيهاي موجد در هر نهادي را با جاذبه منحصر به فردي که فقط شايد دين موجد آن باشد، ترکيب ميکند. در اين مقاله، ديدگاههاي کارکردي) ، تضاد و فرهنگي مرور گرديده و به بحث خواهيم پرداخت که چگونه ورزش با فرآيند جامعهپذيري و تغييرات اجتماعي، ارتباط پيدا ميکند. ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***3 موقعیت جغرافیایی: به طور کلی بیانگر وضعیت خاص یک محل در سطح زمین است و مفاهیم گوناگونی دارد. امامعمولا اصلاح موقعیت مطلق ونسبی به کار برده می شود. موقعیت مطلق: این موقعیت بر اساس مقادیر طول و عرض جغرافیایی مشخص میشود روستاهای فرخان_علیاوسفلی کهنه وشاهراه به لحاظ موقعیت مطلق در رق شهرستان قوچان در32 58طول شرقی و 375 عرض شمال و ارتفاع 1355 متر از سطح دریا واقع شده است. موقعیت ...
***2 مقدمه انبارداري يک خدمت اقتصادي است و عبارت از تهيه و نگهداري کالا به منظور عرضه به موقع آن يا گسترش دادن مدت عرضه آن است به نحوي که کالا براي مدت بيشتري قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوري انبارداري ها حلقه هايي از زنجيره توليد ، انتقال ، توزيع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسطه را درانتقال کالا از مناطق توليد به بازارهاي مصرف وسپس توزيع محلي برعهده دارند . ...
***2 تشخيص و استفاده خلاقانه از فرصتهاي موجود براي تبديل اين فرصتها به موقعيتهاي تجاري سود آور فرايند خلق محصول جديد از طريق فعاليت تجاري با صرف زمان و انرژي لازم و در نظر گرفتن ريسکهاي مالي و رواني و اجتماعي است که در نهايت به دريافت پاداشهاي مالي و رضايت شخصي مي انجامد. ***4 اهميت کارآفريني سازماني در ايران سازمان هاي بزرگ ايراني دولت کارآفرين سازمان هاي بزرگ ايراني درصد قابل ...
***2 موضوعات عمومي در جامعه شناسي کار و بيکاري صعود و افول جامعه شناسي کار: مسائل انقلاب صنعتي، در مقابل مسائل جهاني شدن معناي کار، ماهيت بازارهاي اقتصادي : ساخت بازار کار و مقايسه آن با ساير بازارها روندها در نظام اشتغال تقسيم کار و وابستگي اقتصادي (نظام هاي توليدي تيلوريسم و فورديسم) تغييرات در کار (ظهور پست فورديسم، توليد منعطف، توليد گروهي، چند مهارتي ، نقد فورديسم) ***3 ...
***3 •پس از به وجود آمدن صنايع کشور و شکل گيري طبقه کارگر به ويژه با آغاز دوران سلطنت رضا شاه و از ابتداي قرن اخير، خواست ايجاد تشکل و آزادي فعاليت هاي سنديکايي و اتحاديهاي مستقل، اصلي ترين مطالبه جنبش کارگران و مزدبگيران ايراني بوده است. هرچند اين جنبش در مقاطع مختلف با سرکوبهاي خونيني نيز مواجه بوده است، اما به مدد مبارزات خستگي ناپذير کارگران و تلاشهاي بي دريغ پيشگامان ...
***4 بازاریابی چیست ؟ بازاریابی عبارت است از شناخت نظام بازار و انجام مبادله مطلوب از طریق : - محصول مناسب - قیمت مناسب - توزیع مناسب - ترویج و تبلیغ مناسب ***11 اهداف اساسی بازار یابی عبارتند از: تشویق و ترغیب مشتریان فعلی برای خرید به مقدار و دفعات زیاد تر. جذب و جلب خریداران و مشتریان مر بوط به رقبا به سوی خود. جذب و جلب مشتریان و مصرف کنندگان جدید. ایجاد زمینه و روحیه ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
رشته مدیریت مولف:دکتر زهرا برومند ***3 مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت ...
منبع :مدیریت رفتار سازمانی تالیف :دکتر زهرا برومند تعداد واحد :3واحد ***3 فصل اول : موضوع رفتار سازمانی ***4 •این فصل در سه گفتار به شرح ذیل تنظیم گردیده است 1- گفتار اول : کلیات 2- گفتار دوم : تاریخچه طبیعت و حیطه رفتار سازمانی 3- گفتار سوم : گرایش های رفتار سازمانی ***5 •هدفهای رفتاری فصل اول هدفهای رفتاری گفتار اول 1- ابعاد مختلف مدیریت از دیدگاه نوین 2- مشخصه های رفتار ...
نام درس: سازماندهی و تشکیلات؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: تئوری و طراحی ساختار؛ مؤلف: ریچارد ال دفت؛ترجمۀ:اعرابی-پارساییان ***4 بخش اول: مقدمه ای بر سازمان ***5 فصل اول: سازمان ها و تئوری سازمان ***6 چالشهای کنونی پیش روی سازمانها .1رقابت جهانی .2تجدید سازمان .3برتریهای استراتژیک .4روابط کارکنان .5ناهمگونی نیروی کار .6مسؤلیتهای اجتماعی و اصول اخلاقی ***7 مقدمه ”بیشتر ...
***4 مقدمه با توجه به تعريفي که امروزه از کار آفرِين به عنوان فردي داراي ايده و فکر جديد و از طريق ايجاد يک کسب و کار کسب مثل کار منزل، کسب و کار مجازي ، کسب و کار مغازه يا شرکت که توأم با منابع و مخاطره انگيز مالي و اجتماعي است و با هدف ارائه محصول يا خدمت جديد به بازار ارايه مي نمايد و همين طور نقش به سزايي که اين افراد در نظام کاري يک جامعه دارند توجه بيشتري را به اين مقوله ...
***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***3 دولت الکترونيکي Egovernment:راهکارهاي پياده سازي دولت الکترونيک (قسمت اول( مقاله حاضرتحت عنوان" دولت الکترونيکي درعمل" تلاش مؤلفان حول موضوع مورد بحث پيرامون چالشهاي موجود برسرراه تحقق پديده جديد دولت الکترونيک و موانععمده پيشرفت مطلوب است. مقاله حاضر سعي شده تا به راهبرد و راهکارهاي عملي برخي کشورهاي پيشرو در حوزه دولت الکترونيکيبپردازد و ...
***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء غيرموظف - توسعه سهامداري - مشارکت کارکنان) از ساختار سلسله مراتبي به نظام شبکه اي اين يا آن به چند انتخابي ***6 کار در سازمانهاي عصر فراصنعتي پايان استخدام مادام العمر - حذف لايه مديريت مياني - حرفه گرايي بجاي سازمان گرايي - کار در شبه سازمانها - اصالت کار فکري - غني سازي ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***3 پيشرفت و بقاي يک سازمان در دنياي کنوني که دنياي رقابتي و پرشتاب مي باشد وابستگي زيادي به تصميم مديران آن سازمان دارد. ارزش يک مدير به تصميماتي است که ميگيرد. بنابر اين ديگر نمي توان تنها بر اساس تجربه به اين امر مهم پرداخت بلکه بهرهگيري از اطلاعات و دانش مديريتي از جمله وظايف خطير يک مدير محسوب مي شود. ***5 سرچشمه پژوهش عملياتي منشأ استفاده از پژوهش عملياتي , عمليات ...
***3 nمقدمه روند تجارت طي سال هاي آينده تغيير خواهد کرد، نرخ رشد اقتصادي کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي اقتصادي (OECD) طي 20 سال آينده حدود 3% و نرخ رشد اقتصادي در کشورهاي در حال توسعه در اين دوره به حدود 5/7 % خواهد رسيد. در اين دوره سهم کشورهاي در حال توسعه از توليد جهاني از حدود 6/1 به حدود 3/1 خواهد رسيد. در نتيجه، قدرت و تأثير گذاري اقتصادي ازکشورهاي صنعتي مثل ژاپن، آمريکا و ...
***3 جایگاه درس : جامعه شناسی سازمانها از دروس تخصصی رشته علوم اجتماعی است و به ارزش یک واحد عملی و دو واحد نظری ارائه می شود . برای یک واحد عملی درس ، معمولا یک کار یا یک گزارش تحقیقی از دانشجو خواسته می شود ***4 nهدف کلی این درس : مطالعه سازمانها از دیدگاه جامعه شناسی هدف کلی و عمومی این درس است .دانشجو در این درس با نکات زیر آشنا می شود : دلایل مطالعه سازمانها ***5 nادامه ...
***3 تبیین وضع موجود -فرصتها برخورداری از تمدن و فرهنگی غنی با وحدت جوامع و اقوام گوناگون،یکپارچگی سرزمین و پیشنیه تاریخی طولانی که سهم شایان توجهی در تعمیق و گسترش میراث فرهنگی،علمی و فکری بشر داشته است. موقعیت استثنایی و برتر جغرافیایی و ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک برخورداری از سرمایه های انسانی،اجتماعی،پژوهشی و فناوری گسترده برخوردای از ظرفیتهای انسانی از جمله جمعیت ...
***4 چرا روز ملی ارتباطات و روابط عمومی؟ تعریف روابط عمومی تاریخچه روابط عمومی ( ایران و جهان ) وظایف روابط عمومی روابط عمومی کارآمد تکنیکهای روابط عمومی سنتی روابط عمومی الکترونیک تکنیکهای روابط عمومی مدرن ***5 ارتباطات زیربنای توسعه روابط عمومی ابزار اطلاع رسانی دولت روابط عمومی ابزار کاهش شکاف دولت-ملت ضعف دستگاه اطلاع رسانی دولت ***6 کوشش مدیران برای ترغیب مردم یا نفود در ...
***4 مقدمه علومی مثل روان شناسی جامعه شناسی وانسان شناسی در ایجاد مکتب رفتار گرائی موثر بودند جنبشی که در آن برخلاف مدیریت اداری وعلمی در وهلهءنخست به جنبه های انسانی مدیریت و سازمان میپردازند ***5 جنبش مدیریت رفتار (1970_1930) بنیان گذار مکتب روابط انسانی یا نئوکلاسیک التون مایو است که نتایج تحقیقات پنج ساله او در کارخانه هاثورن پایه گذار نهضت روابط انسانی بود. ***9 }عوامل ...
***6 • اهداف درسی: 1- آشنایی با مفاهیم کلی روابط صنعتی در سازمان 2- تبیین جایگاه مباحث مربوط به روابط صنعتی در سازمان 3- طرح سیر تحولات روابط صنعتی در سازمان 4- آگاهی از نظریه ها و دیدگاه های مختلف مربوط به روابط صنعتی 5- آشنایی با رویکرد سیستمی و کارکرد آن در طرح مباحث روابط صنعتی ***9 لطفاً به نکات زیر توجه فرمایید: ارایه مطالب کلاسی منطبق با رئوس مطالب درسی ارایه شده خواهد ...
***5 • اهداف درسی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و فنی سازمان و مدیریت 2- آشنایی با سازمان ها و نقش حیاتی آنها در جوامع امروز 3- آگاهی از اهمیت جایگاه مدیریت در سازمان ها 4- اطلاع از کاربرد اصول مدیریت در زمینه رفع نیازهای جامعه 5- طرح سیر تحولات دانش مدیریت و سازمان در طول چند قرن اخیر 6- آشنایی با نظریه ها و مکاتب مختلف مدیریت 7- توصیف فرایند مدیریت و نقش های مدیر در مراحل مختلف ...
***14 اساس رفتار سازمانی پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت، اساس این علم می باشد ***15 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگیری رفتار صحیح، محیط سازمان را جالب تر و جذاب تر و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد ***16 مطالعه رفتار سازمانی کشف روابط انسانی الگوهای رفتار و نظرهای رفتاری کشف روابط علت و ...
***3 nپیشرفت و بقای یک سازمان در دنیای کنونی که دنیای رقابتی و پرشتاب می باشد وابستگی زیادی به تصمیم مدیران آن سازمان دارد. nارزش یک مدیر به تصمیماتی است که میگیرد. بنابر این دیگر نمی توان تنها بر اساس تجربه به این امر مهم پرداخت بلکه بهرهگیری از اطلاعات و دانش مدیریتی از جمله وظایف خطیر یک مدیر محسوب می شود. ***5 سرچشمه پژوهش عملیاتی منشأ استفاده از پژوهش عملیاتی , عملیات ...
***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
***2 سه دیدگاه مرتبط به هم (سازمان غیر رسمی، جو سازمانی و فرهنگ سازمانی ) که دارای بعضی خصوصیات مشترک هستند برای تجزیه و تحلیل خصوصیات محل کار بررسی می شوند. سازمان غیر رسمی: یک سیستم روابط بین شخصی که به خودی خود در داخل همه سازمانهای رسمی با عمل و عکس العمل اعضا سازمان با یکدیگر، شکل می گیرد. ***3 •کارکردهای سازمان غیر رسمی در مدارس آنها به عنوان وسایل ارتباطی اثربخش 2. به ...
***2 سازمان یادگیرنده : به عقیده « سنگه » سازمان یادگیرنده جایی است که افراد دائما تواناییهای خود را برای خلق نتایجی که مد نظرشان است توسعه می دهند، جایی که افکار و ایده های جدید پرورش داده می شود، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد پیوسته چگونه آموختن را به اتفاق هم می آموزند. یادگیری سازمانی: فرایندی است که در آن، سازمان در طول زمان می آموزد، تغییر می کند و ...
***4 مشتری گرائی چیست؟ نوعی از فرهنگ سازمانی است که به کارامدترین و موثرترین شکل رفتارهای لازم به منظور خلق ارزش برای خریداران را ایجاد می کند مجموعه باورهایی که منافع مشتری را نسبت به سایر ذینفعان نظیر صاحبان سازمان، مدیران و کارکنان به منظور ایجاد شرکتی سودآور در صدر قرار می دهد. ***5 مشتری کیست؟ v مشتری کسی است که نیازش را خود تعریف می کند، کالاها و خدمات تولیدی ما را مصرف می ...
***4 üماهیت ( اساس ) رفتار سازمانی : پاسخ به سؤالات متعددی در مورد چرایی و علت رفتارهای متفاوت کارکنان ، مدیران و کل سازمان و نیز دلایل کسب نتایج متفاوت ، ماهیت و اساس این علم می باشد . üتعریف رفتار سازمانی : عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می د هند. ***5 üمدیریت : فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و ...
***2 مقدمه سلسله مراتب = تفکیک اهمیت یا معنای یک فرم یا یک فضا از سایر فرمها یا فضاهای سازماندهی به وسیله اندازه، شکل یا مکان آن اصل سلسله مراتب حاکی از آن است که در اغلب و شاید هم در همه ترکیبات معماری تفاوتهای واقعی بین فرمها و فضاها وجود دارد. این تفاوتها نشان دهنده میزان اهمیت فرمها و فضاها و نقش عملکردی سوری و سمبلیکشان در سازماندهی میباشد. ***3 سلسله مراتب فرم برای ...
***2 مقدمه معماری ژاپن در ژاپن، معماری نیز مانند تاریخ با تاخیر آغاز شد. قدمت نخستین بناهای یادبود – گورتپه های سلطنتی که به کوفون معروف است – به قرن سوم میلادی می رسد. کوفون عبارت است از تلی مدور که سکویی در جلو آن قرار گرفته است. با پلانی کلی شبیه به سوراخ کلید. طول بزرگترین کوفون (کوفون نینتوکو) 500 متر است و در ساخت آن از سه میلیون تن مصالح استفاده شده و خندقی پر از آب به ...
***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله ...
رشته مدیریت حقوق اساسی مولف:دکتر ارسلان ثابت سعیدی ***13 بسمه تعالی مقدمه برای اینکه جامعه انسانی والهی بسمت ثبات اجتماعی وعدالت اجتماعی حرکت کند لازمه اش این است که همه احاد ملت ودولت نسبت به حقوق اجتماعی یکدیگر احترام قائل باشند که برای تحقق این امر اگر افراد جامعه از لحاظ فرهنگی وانسانی به مرحله ای برسند که بجز عنایت خداوند متعال فکر نکنند وبه تعبیری انسان الهی بشود فلذا در ...
***1 فصل اول موضوع رفتار سازمانی ***2 گفتار اول : کلیات هدف کلی آشنایی وشناخت چگونگی آغاز و تکوین مدیریت رفتار سازمانی ***3 مقدمه مهمترین مسئله ای که کلیه سازمان های امروزی در آینده با آن روبرو هستند این مسئله است که : آیا می توانند به نحو اثر بخشی در بازار جهانی رقابت کنندیا نه ؟ به سخن دیگر ، آیا توان آن را دارند که در این آشفته بازار با رقابت فشرده حضوری پویا داشته باشند؟ ...
تالیف: دکتر زهرا برومند تعداد واحد درسی: 3 ***4 فصل اول: موضوع رفتار سازمانی ***5 گفتار اول : کلیات ***6 موضوع رفتار سازمانی پاسخ به سوالات زیر است: 1- چرا هر کس به گونه ای خاص رفتار می کند. 2- به چه دلیل در موقعیت ها یکسان افراد عکس العمل های متفاوتی بروز می دهند؟ 3- چرا بین چند سازمان که تشکیلات ظاهرا مشابهی دارند یکسان اداره می شوند برخی موفقترند. 4- چرا مدیرانی که موفقترند ...
Ø( برای دانشجویان رشته مدیریت دولتی ) مؤلف : محمد شکیبا مقدم ***3 فصل اول کلیات و مبانی نظری تعاونی ***5 Øتعاون را از نظراقتصادی می توان به دو دوره تقسیم نمود : Øدوره اول ، ازآغاز زندگی اجتماعی انسان شروع گردیده تا این که به شکل کنونی درمی آید Øدوره دوم، با انقلاب صنعتی و فرانسه آغاز می گردد. دوره اول را (( عصرتعاون اجتماعی )) و دوره دوم را (( عصرتعاون صنعتی یاعلمی )) می نامند ...
نام درس: مدیریت تحول؛ تعداد واحد درسی: 3 واحد؛ نام منبع درسی: 1- مدیریت تحول 2-بهبود و بازسازی سازمان؛ مؤلف: 1-اصغر زمردیان؛ 2-زهرا برومند؛ ***5 فصل اول: زمینه های دانش و محیط مدیریت تحول ***6 بخش اول: تحول نظریه های مدیریت و ”پارادایم“ در حال تکوین ***8 مدیریت علمی/سنتی:نخستین روند مدیریت متداول هدف اصلی مدیریت سنتی در قالب مدیریت علمی،دستیابی به کارآئی و بازدهی بود. ***9 ...
***2 هدف هدف آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم و نحوه مدیریت در واحد های تولیدی و فنون افزایش میزان تولید و کیفیت محصولات تولید است و ضمن بررسی مسائل و مشکلات یک سازمان صنعتی علت های آن ریشه یابی شود. ***3 فصل اول شناخت تولید و فعالیت های تولیدی ***4 مقدمه : اکثر قریب به اتفاق محصولات مختلف مورد نیاز و مورد استفاده بشر برای ادامه حیات به طور طبیعی وجود ندارند و باید انها را(( به ...
تعداد: 3 واحد منبع : تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها مؤلف: دکتر شمس السادات زاهدی مؤلف جزوه : محمد پاسبان ***2 فصل اول سیستم و نگرش سیستمی ***3 اهداف کلی : 1- آشنایی با مفهوم سیستم 2- آشنایی با طبقه بندی سیستم ها 3- آشنایی با خواص سیستم 4- آشنایی با نظریه عمومی سیستم ها 5- شناخت نگرش سیستمی ***4 1- سیستم مجموعه ای است از اجزای به هم پیوسته که به علت وابستگی حاکم بر اجزای خود ...
دکتر سید مهدی الوانی رشته مدیریت دولتی تعداد واحد:3 انتشارات:پیام نور ***2 •فصل اول:مفاهیم وویژگی های خط مشی عمومی •هدف کلی:آشنایی با تعاریف،مفاهیم و ویژگی های خط مشی عمومی ،نقش عمده خط مشی عمومی درجامعه ، شناخت انواع خط مشی عمومی. ***3 •خط مشی عمومی چیست ؟ •خط مشی عمومی،عبارت است از خط مسیر وراهی است که انسان درپیش رودارد. ***4 •خط مشی ،درمعنی خاص عبارت است از تصمیمات و سیاست ...
نام درس: تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی نام کتاب: تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی نام مولف: سید مهدی الوانی تعداد واحد درسی: 3 واحد نام تهیه کننده پاور پوینت: دکتر محمد علی سرلک ***2 فصل اول: مفاهیم و ویژگیهای خط مشی ***4 هدف کلی .1آشنائی با تعاریف،مفاهیم وویژگی های خط مشی عمومی .2نقش عمده خط مشی عمومی درجامعه .3شناخت انواع خط مشی های عمومی ***5 هدفهای رفتاری 1.خط مشی عمومی را ...
***2 انواع خط مشي هاي عمومي خط مشي هاي عمومي را به گونه هاي مختلفي طبقه بندي کرده اند که در هر يک از آنها وجه خاصي از خط مشي هاي عمومي اساس طبقه بندي واقع گرديده است. در يکي از اين تقسيم بندي ها بر اساس قواي سه گانه که هر کدام اختيار و قدرت وضع برخي از خط مشي هاي عمومي را در نظام کشوري دارا مي باشند، به سه نوع خط مشي عمومي اشاره شده است. ***3 nخط مشي هاي عمومي الف خط مشي هاي ...
***2 در برقراري سيستم EMS ملاک اصلي ايجاد برنامه اي براي جنبه هاي زيست محيطي سازمان است. يعني اينکه يک سازمان مي تواند گواهي ايزو 14001 را دريافت نمايد هر چند که بسياري از جنبه هاي زيست محيطي مربوطه آن از حد استاندارد بيشتر باشد.آن چيز که براي EMS اهميت دارد در درجه اول شناسايي جنبه مورد نظر ، سپس ايجاد يک برنامه ريزي هر چند دراز مدت به منظور رفع مشکل شناسايي شده ميباشد. زمان ...
***2 مرکز داده محلي براي نگهداري سيستمهاي کامپيوتري و تکنولوژي هاي وابسته مانند سيستمهاي ارتباطي و سيستمهاي ذخيره سازي اطلاعات است. اين مراکز معمولا شامل سيستمهاي پشتيباني تامين منبع؛ پشتيباني شبکه هاي ارتباطي و سيستمهاي امنيتي مخصوص ميباشد. و و مفاهيم تعاريف ***4 •کاربرد مرکز داده •اصلي ترين کاربرد مرکز داده ارايه خدمات نرم افزاري جهت پيشبرد اهداف سازمان ميباشد. •نرم افزارهايي ...
***1 مقدمه در رشته ظاهراً جوان شهرسازي رسم و روال بر اين است که دو گروه نقشه مورد استفاده قرار ميگيرند. گروه اول نقشه هايي در دو سه مقياس از منطقهاي که شهر و پيرامون را فرا ميگيرند و پس از آن نقشههاي بزرگ مقياستري که جزئيات وضع موجود و عوارض موجود بر روي زمين اعم از طبيعي (Natural details) يا ساخت بشر Cultural details را نشان ميدهند اين گروه نقشه را اصطلاحاً نقشههاي ...
***3 مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط ديگر افراد اشاره مي کند. اين فرايند، وظايف يا فعاليت هاي برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را دربر مي گيرد. مفهوم مديريت ***4 •مديريت تغيير و نوآوري شرکتهاي بزرگ، تجارتخانههاي کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتي در ايالات و شهرها، بيمارستانها و حتي ادارات نظامي زير فشار قرار دارند تا تغيير و تحولي را در شيوه ...
***3 فرآيند مديريت کلان دارودر توليد داروهاي جديد lاثربخشي و ايمني *** ارزيابي باليني داروها ارزيابي شيميائي lکنترل ريز مواد شيميائي بکار رفته در فرآيند توليد دارو سازمان بهداشت جهاني آمادگي همکاري فني و مشاوره اي خود را اعلام کرده است ***4 فرآيند مديريت کلان دارودر توليد داروهاي جديد کنترل GMP کنترل شديد بعد از ورود به بازار برقراري يک نظام سازمان يافته سلامت nثبت عوارض ، ...
***2 (Management) مديريّت فرآيند انجام کارها بهطور اثربخش و کارآ به وسيله ديگران ***3 تعريف مديريت مديريت فعاليتي است منظم درجهت تحقق اهداف معين ازطريق ايجادروابط ميان منابع موجود، انجام دادن کاربامشارکت افراد ديگروشرکت فعال در تصميم گيري ***4 برنامه ريزي(Planning) تعيين اهداف و روش دستيابي به آنها سازماندهي (Organizing) تنظيم کارها، اختيارات و منابع بين کارکنان .رهبري ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***2 فهرست مطالب کليات سازمان و مديريت هدف و وظايف اداره امور دفتري روابط اداري سيستم گردش نامه هاي اداري و نقش مسؤول دفتر بايگاني فراگرد تلفني- نقش و وظايف مسؤول دفتر عمليات اداري مسؤول دفتر مديريت و برنامه ريزي استفاده از تلفن جلسه چند نکته مهم مختصري از آيين نگارش ***4 سازمان مکانيکي (داراي ساختار تشکيلاتي و فرايندي به نسبت ثابت که در اثر برنامه ها و محيط ثابت پديد مي آيد.) ...
***3 ظهور سازمانها و گسترش آنها مديريت متناسب با ساختار ملاک درستي هر عمل نتيجه ***4 مديريت، فراگرد به کارگيري موثر و کارآمد منابع مادي و انساني بر مبناي يک نظام ارزشي پذيرفته شده است. اهداف تعيين شده ***6 مديريت يک فراگرد است؛ مديريت بر هدايت تشکيلات انساني دلالت دارد؛ مديريت موثر مبتني بر تصميمگيري مناسب و دستيابي به نتايج مطلوب است؛ مديريت کارآ، متضمن تخصيص و مصرف مدبرانه ...
***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***2 مديريت امور دفتري: مجموعه اصول و روشهايي است که ناظر بر دريافت و ثبت، تهيه و صدور نامه هاي اداري مي باشد و موجب هماهنگي، کنترل و بهبود روشهاي گردش نامه هاي اداري در کليه سطوح سازماني مي باشد. امور دفتري يا سيستم گردش نامه هاي اداري دريافت،ثبت، ارجاع ،پيگيري وصدور مي شودو هر کدام از مداحل مذکور نيز از اقدامها و مراحل جزيي تري برخوردارمي باشد. ***3 دبير خانه: دبيرخانه و دفاتر ...
***4 مديريت توليد انگيزه به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوي و عرفاني خويش ره صد ساله را يک شبه طي مي کردند .» سبب چه بود؟ در حالي که مباني معرفتي و مباحث فلسفه اخلاقي در قم تبيين و تدريس مي شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه قم رايج و داير بود و توصيه به اخلاق از اولين روزهاي آغاز زندگي طلبگي در دروس رسمي و در جلسات مختلف تکرار مي شد و علي الاصول در فضاي ...
***2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***2 وزارت امور اقتصادي ودارائي ، به موجب قانون ، به منظور تنظيم سياستهاي اقتصادي و مالي کشور و ايجاد هماهنگي در امور مالي و اجراي سياستهاي مالي وتنظيم و اجراي برنامه همکاري هاي اقتصادي و سرمايه گذاري مشترک با کشورهاي خارجي تشکيل شده است (ماده 1قانون تشکيل وزارت امور اقتصادي و دارائي )در اجراي اين وظايف ، اين وزارت از طريق واحدها و سازمانهاي تا بعه دو گروه فعاليت ستادي ، ...
***4 •فصل اول •کليات و مفاهيم حسابداري بهاي تمام شده •هدف کلي فصل: آشنايي با مفاهيم حسابداري بهاي تمام شده و کاربردهاي آن در مديريت حسابداري بهاي تمام شده يا حسابداري صنعتي ***5 •حوزه اي از حسابداري است که با اندازه گيري، ثبت و •گزارش اطلاعات مربوط به اقلام بهاي تمام شده سر و کار •دارد. ***6 •هر يک از اقلام بهاي تمام شده به منزله ي استفاده از يکي از منابع شرکت است. •کاربرد اصلي ...
***2 •1- نظام احتمالاً در کار کتابخانه ها اختلالاتي ايجاد نمايد و در وضعيت کنوني توسعه دهندگان خدمات عمومي و رايگان آنها تغييراتي ايجاد کند. همانطور که IFLA در يکي از مقالاتش هشدار داد که کتابخانه ها بايد تصميمات اخير سازمان تجارت جهاني (WTO) که به شدت بر جريان هاي توسعه ي خدمات کتابخانه اي در آينده مؤثر خواهد بود را به اجرا درآورند. ***3 •به منظور توسعه ي اقتصاد ملي براي رقابت ...
***2 نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد -ادخلنی برحمتک فی عبادک الصالحین -و کان فی المدینه تسعه رهط یفسدون فی الارض و لایصلحون -رب قد آتیتی من الملک و علمتنی من تاویل الاحادیث فاطر السموات و الارض انت ولیی فی الدنیا و الآخره تو فی مسلما و الحقی یالصالحین -ووهبنا له اسحاق و یعقوب و داوود و سلیمان و ایوب و یوسف و ...کذلک تجری المحسنین -ذکریا، یحیی، عیسی، الیاس .... کل بین الصالحین ...
***2 §مقدمه: §سابقه §سابقه به وجود آمدن شبکه ها §شبکه های کامپیوتری §وضعیت فعلی شبکه های کامپیوتری §رویکردهای آینده در شبکه های کامپیوتری GRID Computingو ... ***3 §کاربرد شبکه های کامپیوتری: §کاربرد های تجاری §کاربردهای خانگی §کاربردهایی برای کاربران تکنولوژی های سیار §کاربردهای اجتماعی، سیاسی و ... ***5 §کاربردهای خانگی: §وسیله ارتباطی (متنی، صوتی، تصویری) §دسترسی به اطلاعات و ...
***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...
***2 مقدمه امروزه با گسترش سیستم های پایگاهی و حجم بالای داده ها ی ذخیره شده در این سیستم ها ، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده های ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد . با استفاده ار پرسش های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش گیری معمولی ، می توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه گیری در مورد داده ها و ...
***2 مقدمه SQL به خودی خود، یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی با یک محصول مجزا نیست، بلکه جزء لاینفک یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی است، به طوری که با قرار دادن دستورات SQL در برنامههای کاربردی میتوان قابلیت برنامهها را افزایش داد. ***3 lSQL و مزایای آن SQL وسیلهای است برای سازماندهی، مدیریت و بازیابی دادههایی که توسط بانک اطلاعاتی در کامپیوتر ذخیره شدهٍاند. SQL یک زبان ...
***1 وظیفه اصلی کمیته های فنی تهیه استاندارد های بین المللی است نویس استانداردهای . پیش بین المللی که توسط کمیته های فنی مورد پذیرش واقع شده باشند ، برای رأی گیری بین اعضا با گردش در می آیند . انتشار یک استاندارد بین المللی نیازمند تأیید دست کم 75% از اعضای دارای حق رأی می باشد . استاندارد ایزو 10006 توسط کمیته فنی 176 ISO/TC ، (مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت) و توسط زیر کمیته 2 SC ...
***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
***1 ISO 10006 آشنایی با استاندارد وظیفه اصلی کمیته های فنی تهیه استانداردهای بین المللی است نویس استانداردهای . پیش بین المللی که توسط کمیته های فنی مورد پذیرش واقع شده باشند ، برای رأی گیری بین اعضا با گردش در می آیند . انتشار یک استاندارد بین المللی نیازمند تأیید دست کم 75% از اعضای دارای حق رأی می باشد . استاندارد ایزو 10006 توسط کمیته فنی 176 ISO/TC ، (مدیریت کیفیت و تضمین ...
***2 ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب ...