تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد مهارت های هندبال با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله رفتارهاي اجتماعي بر تمامي جنبه هاي زندگي کودکان و نوجوانان سايه مي افکند و بر سازگاري و شادکامي بعدي آنها تأثير ميگذارد. توانايي فرد از نظر کنار آمدن با ديگران و انجام رفتارهاي اجتماعي مطلوب، ميزان محبوبيت او را ميان همسالان و نزد معلمان، والدين وديگر بزرگسالان مشخص ميکند. ميزان توانايي فرد در مهارتهاي ...
***3 هدف کار در آزمايشگاه پژوهش در درستي مطالب نظري افزايش توانايي انديشيدن و استدلال ايجاد علاقه به دانش تجربي ايجاد مهارت در کار و حل دشواري هاي روزمره زندگي آساني انتقال مفاهيم فرا گيري انجام کار گروهي ايجاد حس اعتماد بنفس ***4 سلامتي در مرحله ي نخست ايمني در آزمايشگاه ايمني آزمايشگاه مکان آزمايشگاه تهويه مناسب جعبه کمک هاي اوليه کپسول آتش نشان دوش اضطراري ماسک هاي گاز محلول ...
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته روانشناسی بالینی ***3 بیان مسئله تیاد یک بیماری مزمن است که عوامل گوناگون زیست شناختی، روان شناختی و اجتماعی در آن تاثیر دارند. ولع مصرف نقش مهمی را در پدیده بازگشت پس از درمان و حفظ موقعیت مصرف و وابستگی به مواددارد. در فرایند درمان معتادان، پس از رسیدن به حالت پرهیز، میل شدیدی برای تجربه دوباره اثرات ماده روان گردان دیده می ...
***2 محورهاي يادگيري يونسکو يادگيري براي دانستن يادگيري براي انجام دادن يادگيري براي بودن يادگيري براي با هم زيستن ***3 يادگيري براي دانستن در اين محور يادگيري، فرد به توسعه مهارت هاي شناختي براي استفاده از فرصت هاي يادگيري ،که در طول عمر خود به دست خواهند آورد مي پردازد. ***4 يادگيري براي انجام دادن در اين محور، فرد نه تنها به کسب مهارت هاي شغلي مي پردازد. بلکه صلاحيت هايي که ...
پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 بيان مسئله اختلال بيش فعالي و نقص توجه شايع ترين اختلال رفتاري است که کودکان را مبتلا مي کند راهنماي تشخيصي آماري اختلال رواني(DSM-V) آن را به عنوان الگوي پايدار عدم توجه و تکانشگري شرح مي دهد. و در واقع نوعي اختلال مزمن شديد در تحول رواني است و براي تشخيص آن حد اقل 6 مورد از 9 معيار بي توجهي و يا بيش فعالي-تکانشگري ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***2 •نام بازي: جاي منه زودتر نشستم مهارت هاي حرکتي: جابه جايي-استواري مفاهيم حرکتي:مفهوم فضايي(شخصي)تلاش(سرعت)رابطه بااشياء شکل قرار گيري: به صورت دايره وسايل مورد نياز: تعدادي صندلي تعداد بازي کنان:6 تا 10 مفهوم علمي و شناختي: سرعت –چابکي –سرعت عکس العمل ***3 صندلي ها را کنار هم قرار داده بچه ها دور صندلي ها مي دوند يا تند راه مي روند با صداي قطع شدن اهنگ يا صداي دست ها بچه ها ...
***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...
***2 رعايت اصول کلي بهداشت در واحدهاي توليد کننده مواد غذائي مقدمه هدف و دامنه کاربرد نکات بهداشتي در مرا حل کاشت , داشت و برداشت . واحد توليدي مواد غذائي :طرح و امکانات واحد تو ليد مواد غذا يي : ضرورت هاي بهداشتي ضرورت هاي بهداشتي و سلامت فردي کارکنان ضرورتهاي بهداشتي در توليد ويژگيهاي فرآورده نهايي ***3 nبسمه تعالي استاندارد رعايت اصول کلي بهداشت در واحدهاي توليد کننده مواد ...
***2 فهرست مطالب کليات سازمان و مديريت هدف و وظايف اداره امور دفتري روابط اداري سيستم گردش نامه هاي اداري و نقش مسؤول دفتر بايگاني فراگرد تلفني- نقش و وظايف مسؤول دفتر عمليات اداري مسؤول دفتر مديريت و برنامه ريزي استفاده از تلفن جلسه چند نکته مهم مختصري از آيين نگارش ***4 سازمان مکانيکي (داراي ساختار تشکيلاتي و فرايندي به نسبت ثابت که در اثر برنامه ها و محيط ثابت پديد مي آيد.) ...
***3 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***5 مسئولیتهای مدیر پروژه –جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، ...
***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
***2 هدف اصلی: بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر. ***3 •اهداف فرعی تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر. تعیین تأثیر آموزش گروهی مهارت حل مسأله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر ***4 v با توجه به ویژگی های فرضیه و به دنبال سؤالات مطرح شده در پژوهش حاضر، فرضیه های پژوهش را می توان ...
***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ...
***2 برگ اول: هسته حرفه اى و متخصص افرادی باصلاحیت، حرفه اى و با تخصص هاى بالا در زمینه فنى و دانش مدیریت هستند. این گروه با در اختیار داشتن اطلاعات حساس و دانش خاصى که سازمان را از رقباى آن متمایز مى سازد، برای سازمان ضروری اند و رکن اصلى سازمان مى باشند. برگ دوم: مقاطعه کاران و پیمانکاران شرکتهایی هستند که با سازمان قرارداد می بندند و در ازای دریافت حق الزحمه بسیاری از کارها و ...
***2 مقدمه: درک طبیعت توسط انسان درکی غریزی و درونی است. آلودگی فزاینده انسان امروز به زندگی در فضاهای محدود و نازیبای شهری، اگر نگوئیم احساس آدمی را نسبت به جلوههای طبیعی از بین میبرد، حداقل تا حد زیادی میتواند آن را ضعیف سازد. عشق به طبیعت و پرورش گیاهان و احداث باغ در ایران پدیدهای است که از لحظهای که مردم وارد تمدن کشاورزی شدهاند با آنان همراه بوده و ریشه در اندیشه و ...
***4 ویژگی طرح های بوتا دقت در توپوگرافی دقت به ویژگی های بوم شناختی توجه به ساده گرایی در انتخاب الگو های معماری گرایش به فرم های هندسی تاکید بر مهارت های حرفه ای در اجرا ایجاد فضای سایه روشن در کارها دعوت طبیعت به داخل ساختمان با ایجاد فضاهای باز داخل ساختمان تعبیه نور گیر های مشابه در اکثر کارها ***5 آنچه ماریو بوتا میسازد؟ طراحی یک ساختمان بزرگ، طی یک پروسه از تصور کردن، ...
***2 ¨معرفی گاتری گاتری در سال 1886 تولد یافت و در سال 1959 درگذشت. مهم ترین اثر او کتاب روان شناسی یادگیری است و سبک نوشتاری او ساده،عامیانه وشوخ طبعانه است. گاتری نظریه اش را با استفاده از فقط یک اصل یعنی اصل مجاورت تبیین کرد و نظریه او جزء نظریه های تداعی گرایی است. ***3 مفاهیم نظری عمده قانون مجاورت = تنها قانون یادگیری قانون مجاورت :ترکیبی از محرک ها که با حرکتی همراه شده ...
***2 مقدمه قارهی آمریکا (Americas) یکی از قارههای کرهی زمین است. این قاره 3/8 درصد از مساحت زمین و 4/28 درصد از مساحت خشکیها را در بر میگیرد. همچنین ۱۴درصد از جمعیت جهان برابر با ۹۰۰ میلبون نفر در این قاره زندگی میکنند. این قاره به سه بخش آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی تقسیم میشود. ***3 کشف قارهی آمریکا ایف اریکسون، معروف به ایف خوش شانس، پسر اریک سرخ بود. ...
•مشاور پیر یک مشاور میمیرد و در آن دنیا در صفی که هزاران نفر جلوی او بودند برای محاسبه اعمالش میایستد. اندکی نگذشته بود که فرشته محاسب میز خود را ترک میکند و صف طولانی را طی کرده و به سمت مشاور میآید و به گرمی به او سلام کرده و احترام میگذارد. فرشته، مشاور را به اول صف برده و او را بر روی مبل راحتی کنار میزش مینشاند. مشاور میگوید: "من از این توجه شما سپاسگزارم، اما چه ...
***2 بخش اول روش تدریس در آموزش ریاضی ***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ...
***2 جرات ورزی جرأتورزی یکی از مهمترین مهارت های زندگی است که به افزایش اعتماد به نفس خودمان و جلب احترام دیگران منجر میشود. خیلی از آدمها در رویارویی با مشکلات زندگی ناتواناند و در مقابل، عده دیگری میتوانند از این مشکلات به آسانی عبور کنند و به کسانی تبدیل شوند که ما به آنها میگوییم آدمهای موفق. ***3 آیاجرات ورزی قابل آموزش است؟؟؟!!! روانشناسان با بررسی زندگی همین ...
***5 تعریف اختلال اوتیستیک با نقایص کیفی در تعاملات اجتماعی و مهارتهای ارتباطی و محدود شدن الگو های رفتاری مشخص می شود. این اختلال دارای انواع زیر می باشد/ 1 اختلال اوتیستیک 2 اختلال رت (Rett) 3 اختلال انسجام نیافته کودکی(childhood disintegrative dis) 4 اختلال آسپرگر 5 اختلال نافذ رشد طبقه بندی نشده می باشد (2و1) ***6 علائم اوتیسم اصلی ترین کرایتریا های تشخیصی اوتیسم عبارت است ...
***3 انسان دنیای امروزی به دلیل پیچیدگی های زندگی با مسایل و بحران های زیادی دست به گریبان است . مواجه شدن با این بحران ها مهارت های خاصی را می طلبد . هدف از آموزش مهارت ها ی زندگی ،ایجاد روابط موثر با دیگران،مدیریت هیجان های خود و نحوه ی برخورد مناسب با هیجانهای دیگران تقویت تفکر خلاق و نقادانه برای تصمیم گیری های صحیح و مناسب و... است . ***4 استرس چیست؟ برای استرس تعاریف ...
***2 توصيفات رفتاري 1-تغيير مشهود در رفتار؛يعني دوري گزيني از خانواده ودوستان نزديک،فقدان علاقه به انجام فعاليتهاي معمول،انرژي پايين،خواب زياد،افت نمره هاي تحصيلي. 2-مسموميت ويااستفاده از داروبراي دو يا چند موقعيت. 3-نوسان خلقي. 4-عدم حضور يا تاخيرمتوالي براي حضوردرمدرسه. 5-تغييرگروه همتاها به گروهي که به طورقابل توجهي در کار مصرف موادهستند. ***3 6-((تصويرخود))ضعيف،توصيف خودبه ...
***2 شبکه هاي خصوصي اينترنت ايترانت ماهواره اينترنتي تلويزيون اينترنتي تلفن اينترنتي بلوتوث تلفن هاي ماهواره اي GPS-GIS ***3 تکلونوژِي انتقال اطلاعات 1- ماهواره اي 2- تلفني 3- اينترنتي راه هاي انتقال اطلاعات فيبر نوري شبکه هاي انتقال گيرنده و فرستنده زميني و هوايي ***4 تعريف ارتباطات ارسطو فيلسوف يوناني شايد اولين انديشمندي باشد که 2300 سال پيش نخستين بار درزمينه ي ارتباط سخن ...
***3 معرفي شرکت مايکروسافت n"Micro-soft" کوتاه شده کلمات (Microcomputer software) در ابتدا توسط Bill gates و Paul Allen در نيو مکزيکو سال 1975 ايجاد شد، که فعاليت آنان براي گسترش و فروش basic Interpreters براي Altair 8800 بود. سرانجام اين کمپاني توانست حکمفرماي تمام Operating سيستم ها شود. ***4 مدارک مايکرو سافت چيست ؟ دستيابي به مدارک قابل ارائه از طرف شرکت مايکروسافت بهترين ...
***3 فصل اول تحقيق چيست؟ ***4 برداشت شما از تحقيق چيست؟ چگونه به تحقيق نگاه ميکنيد؟ چه تعريفي از تحقيق در نظر داريد؟ اين جمله را حد اکثر با بيست کلمه تکميل کنيد. تحقيق عبارتست از: ***5 تعريف تحقيق تحقيق فرايندي است برنامه ريزي شده، هوشيارانه، نظام مند (systematic ) و قابل اعتماد براي يافتن حقايق يا فهم عميق مسايل. ***6 ده نکته در مورد تحقيق تحقيق خيلي وقت گير است. تحقيق يک پديده ...
***3 الف) طرح مباحث کلي و بنيادين ب) مراحل تحقيق از آغاز تا انجام ***4 طرح مباحث کلي و بنيادين تحقيق ***5 اهميت و اهداف روش تحقيق نقش پر اهميت روش تحقيق در حل مشکلات و معضلات زندگي انسانها و نيز رشتهها و حوزههاي مختلف تخصصي علوم نقش روش تحقيق در گسترش روزافزون و تراکم نظاممند اطلاعات و دانش بشري. 3- در پرتو روش تحقيق، شناختهاي عاميانه و سطحي يا حسي آدميان به شناخت علمي ...
***2 موضوعات عمومي در جامعه شناسي کار و بيکاري صعود و افول جامعه شناسي کار: مسائل انقلاب صنعتي، در مقابل مسائل جهاني شدن معناي کار، ماهيت بازارهاي اقتصادي : ساخت بازار کار و مقايسه آن با ساير بازارها روندها در نظام اشتغال تقسيم کار و وابستگي اقتصادي (نظام هاي توليدي تيلوريسم و فورديسم) تغييرات در کار (ظهور پست فورديسم، توليد منعطف، توليد گروهي، چند مهارتي ، نقد فورديسم) ***3 ...
***3 مقدمه: در اين فصل، به تشريح موضوع علم فيزيک مي پردازيم. پس با زمينه هايي که فيزيک در آنها کاربرد دارد و شاخه هاي مختلف علم فيزيک آشنا مي شويم. سرانجام به اهميت اندازه گيري در فيزيک و کميتهاي اصلي و فرعي و کميتهاي نرده اي و بُرداري وعمليات جبري آنها مي پردازيم. تاريخچه پيدايش و گسترش فيزيک: علم مطالعه حرکت، نيرو، انرژي و اثرات آنها بر ماده را علم فيزيک گويند. واژه فيزيک از ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***1 ماشين هاي جوشکاري جريان مستقيم ماشين هاي جوشکاري جريان مستقيم (cached) ماشينهاي جوشکاري با جريان مستقيم که در آنها قوس الکتريکي با جريان مستقيم ايجاد مي شود شامل انواع زير مي باشد. الف يک الکتروموتور جريان سه فاز توان لازم را از جريان سه فاز گرفته و دينامو يا محور مولد جريان مستقيم را به حرکت درآورده و در نتيجه جريان و ولتاژ يک طرف و با آمپر ضروري توليد مي گردد که بسته به ...
***2 آستين بالا زدن : کنايه از با عزمي جزم کاري را شروع کردن نظير : دامن به کمر زدن از تو حرکت از خدا برکت : اگر انسان تلاش و کوشش کند خداوند حتماً به او روزي و موفقيت در انجام کاري که در آن قدم برداشته عطا خواهد کرد . آشپز که دو تا شد آش يا شور مي شود يا بي نمک : کار را بايد به کاردان واگذار شود و در دخالت ديگران در امور ، پريشان احوالي و نابساماني ***3 اگر علي ساربونه ميدونه ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***5 تاريخچه: صنايع چوبي کاج که نمايشگاه ان واقع دراستان اردبيل ميدان قيام بطرف دروازه مشکين وکارگاه ان درشام اسبي مي باشد يک کارگاه نوپا مي باشد وقدمت ان به پنج سال مي رسد که با انديشه دوجوان فارغ التحصيل يکي در مديريت وديگري درعمران شروع به کار کرده است. ***6 اهداف ومشکلات: هدف کاج توليدات صنايع چوبي باکيفيت عالي وبا نازلترين قيمت وکمترين سود ممکن اما باتوليدات انبوه مي باشد ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***4 فرآيند و مسائل روز در رشد و تکامل هدفهاي کلي 1.آشنايي با تعريف، موضوع، هدف روان شناسي رشد 2.آشنايي با تعريف مفاهيم رشد، نمو، و نضج. 3.آشنايي با سرگذشت و تئوريهاي روان شناسي ***5 فرآيندهاي رشد و تکامل هر يک از ما فردي است بي همتا. افکار، احساسات، و رفتارهاي يک فرد به خودش اختصاص دارند و اگر چه شبيه همسالانش به نظر مي رسد. زيرا داراي همان دستگاههاي زيستي است که ديگران دارند ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***3 تعريف فنّاوري اطلاعات شاخهاي ازفنّاوري است که با استفاده از سختافزار، نرمافزار، شبکه افزار وفکرافزار، مطالعه وکاربرد داده وپردازش آن را درزمينههاي: ذخيره سازي، دستکاري، انتقال، مديريت، جابهجايي، مبادله، کنترل، سوييچينگ ودادهآمايي خودکار امکانپذير ميسازد. ***4 تعريف جامعه اطلاعاتي جامعهاي است که شاخصهاي آن تراکم بسيار زياد اطلاعاتي درزندگي روزمره شهروندان، استفاده ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural Business) •کسب وکار خانوادگي ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***3 •اهداف رفتاري کل درس: دانشجو بايد بتواند پس از مشاهده اين برنامه ها: 1 - مديريت مالي را تعريف نمايد. 2 - اهداف مديريت مالي را برشمارد. 3 – مفهوم و نحوه محاسبه ارزش زماني پول را بداند. 4 - نحوه محاسبه ارزش انواع مختلف اوراق بهادار را بداند. 5 - مفهوم و نحوه محاسبه هزينه سرمايه را بداند. 6 - مفاهيم و روشهاي بودجه بندي سرمايه اي را بداند. 7 - ارتباط تصميمهاي مالي و ساختار ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***3 تبیین وضع موجود -فرصتها برخورداری از تمدن و فرهنگی غنی با وحدت جوامع و اقوام گوناگون،یکپارچگی سرزمین و پیشنیه تاریخی طولانی که سهم شایان توجهی در تعمیق و گسترش میراث فرهنگی،علمی و فکری بشر داشته است. موقعیت استثنایی و برتر جغرافیایی و ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک برخورداری از سرمایه های انسانی،اجتماعی،پژوهشی و فناوری گسترده برخوردای از ظرفیتهای انسانی از جمله جمعیت ...
***6 •هدف مدیریت مالی: هدف اصلی مدیریت مالی، بکارگیری مهارتهائی است که با استفاده از آن مهارتها هدف اصلی بنگاههای اقتصادی، که همانا حداکثر کردن ثروت صاحبان بنگاه است، محقق گردد. ***7 •هدف اصلی بنگاههای اقتصادی: §برخی افراد هدف اصلی بنگاههای اقتصادی را حداکثر کردن سود می دانند. اما این دیدگاه به دلایل زیر اشکال دارد: •کلمه سود دارای تعاریف مختلفی است. •سودی که در حسابداری تعریف ...
***3 nسیستمهای برنامه ریزی منابع بنگاه که از دهه 90 میلادی مطرح شده اند، از جدیدترین جلوه های توسعه فناوری اطلاعات به شمار می آیند. n استقرار آنها پیچیده، زمان بر و هزینه زاست و آمادگیهای سازمانی ویژه ای را طلب می کند. nپژوهشها نشان می دهد که موفقیت پروژه های سنگین ERP درمراحل انتخاب، پیاده سازی، بهره برداری و بروزآوری، در سازمان متقاضی نیازمند وجود دانشهای ویژه ای در سازمان ...
***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
***5 • پویا شناسی تغییر •تغییر از سوی کارکنان اعمال میشود—تغییر نیازمند تلاش بوده و تغییر در عادتها،برخوردها و مهارتهاست •مشارکت مردم—فرآیند جمعی و اجتماعی •حمایت فعالانه از ریاست ***6 • پویا شناسی تغییر •دست کم گرفتن نیروی نگرش •نشان دادن موفقیت زودرس و ثابت نگه داشتن تغییر در فرهنگ تمام سازمان •تغییر را در راهبردهای تجاری یکپارچه سازید •بالا تر از همه اینها و نهایتا تغییر یعنی ...
***2 ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب ...
***22 lارائه 14 اصل برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت lایجاد و انتشار اهداف و مقاصد برای سازمان . l2- بکارگیری فلسفه جدید . l3- درک هدف بازرسی . l4- پایان دادن به پاداشهای بازاریابی صرفا بر اساس قیمت l5- بهبود مستمر و مداوم سیستم . ***23 lارائه 14 اصل برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت lنهادینه کردن آموزش . l7- تحلیل برقراری رهبری . . بر طرف ترس و ایجاد اعتماد و فضای نوآوری 8- l9- ...
***1 میانجی های شیمیایی در سیستم اعصاب مرکزی Ach 1) استیل کولین : A استیل کوآنزیم+ کولین Ach کولین + استات NE نور اپی نفرین ( 2 تجزیه می شودCOMT , MAOسنتز آن از اسید آمینه تیروزین آغازمی شود ونهایتا توسط سیستم آنزیمی هوشیاری و تنظیم بیداری برعهده آن میباشد ( افسردگی بدلیل کمبود آن می باشد ) Do 3) دوپامین در نیمه راه سنتز نور اپی نفرین بوده و در مغز به عنوان یک میانجی مستقل عمل ...
***1 Epilepsy صرع : تخلیه الکتریکی ناگهانی در سیستم عصبی مرکزی ، منشاء حسی ، حرکتی ، اتونومیک غیر طبیعی و فرکانس زیاذ برروی نوار مغز همراه با تشنج انواع صرع : Grandmal 1) صرع بزرگ اخطار اولیه ( بو ، طعم ، خاطره ) ، بیمار به زمین می افتد ، هشیار نیست ، عضلات اسکلتی وارد انقباضات می شوند ، تشنج در تمام بدن ، بی اختیاری در کنترل ادرار و مدفوع ، از دهان بیمار کف خارج می شود Petitmal ...
***2 روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است. روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش. ***4 •” معلمان کارآمد ” پرورش مهارتهای فکری 2. ایجاد خود پنداره و انگیزش 3. اداره محیط کلاس 4. درس دادن 5. ارزیابی یادگیری 6. پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص 7. یادگیری مادام ا لعمر ***6 رویکرد ...
***2 •متولد 1943 پنسیلوانیا •والدینش در سال 1938 از هامبورگ به آمریکا مهاجرت کردند؛ چون یهودی بودند. مرگ برادر بزرگترش در یک تصادف فعالیت های دوره کودکی او را محدود کرد و همین موضوع در تکامل فکری او مؤثر بود. •ورود به دانشگاه هاروارد در رشته حقوق. •اریک اریکسون معلم گاردنر می شود و به قول خود گاردنر بر پای تحقیقات او مهر می زند. وی از جروم برونر و دیوید رایزمن نیز تأثیر می ...
***1 اصول بازاریابی تلفنی یکی از تاکتیک های مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود. ازطرفی، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مدیریت زمان برای نیل به اهداف بنگاههای اقتصادی و همچنین اثربخشی بیشتر شیوه ...
***2 ▫کارفرما((master •کارفرما کسی است که با به وجود اوردن شرایط و مقدمات لازم محیط کار مناسب را ایجاد می نماید. •برای درک بهتر به بررسی روابط کارفرما و کارگر می پردازیم •در ادبیات اقتصادی روشهای ایجاد انگیزه در کارکنان به مسئله کارگزار - کارفرما اشاره شده است که برای حل آن از تئوری قرارداد بهینه استفاده میشود. روش صریح با استفاده زا میزان و نحوه پرداخت ...
***5 •همگرایی فناوری ها •فناوریهای پردازش اطلاعات، ثبت اطلاعات، جمع آوری اطلاعات، انتقال اطلاعات •همگرایی رسانه ها، محیط چند رسانه ای –دهه 90میلادی – اینترنت –دهه جاری - تلفن همراه –آینده ترکیب اینترنت و تلفن همراه •مصادیقی از همگرایی –تلفن –دوربین عکاسی و فیلم برداری –رادیو و تلویزیون –ضبط و پخش صدا و تصویر –ساعت –تقویم –سیستم تنظیم برنامه (منشی) –ماشین حساب –کارت عابر بانک ...
***6 اهداف درسی آشنایی با اصول و مفاهیم تئوری و عملی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم 2- آشنایی با چگونگی بکارگیری تکنیک های تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم در عمل ***11 مفهوم سازمان •سازمان عبارت است از سیستمی متشکل از اجزای به هم پیوسته و مبتنی بر نظم و انضباط که به منظور دستیابی به هدف های خاصی فعالیت می کند و سازماندهی عبارت است از فراهم آوردن امکانات و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به ...
***5 • اهداف درسی: آشنایی با مفاهیم عملیاتی و فنی سازمان و مدیریت 2- آشنایی با سازمان ها و نقش حیاتی آنها در جوامع امروز 3- آگاهی از اهمیت جایگاه مدیریت در سازمان ها 4- اطلاع از کاربرد اصول مدیریت در زمینه رفع نیازهای جامعه 5- طرح سیر تحولات دانش مدیریت و سازمان در طول چند قرن اخیر 6- آشنایی با نظریه ها و مکاتب مختلف مدیریت 7- توصیف فرایند مدیریت و نقش های مدیر در مراحل مختلف ...
***2 این مقاله به بحث مدیریت استراتژیک میپردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت و استراتژی آغاز میشود. فرایند مدیریت استراتژیک در پنج مرحله، 1- تجزیه و تحلیل محیطی، 2- پایهگذاری جهتگیری سازمانی، 3- هدفگذاری، 4- تعیین و تدوین استراتژیها، 5- بسترسازی و اجرای استراتژیها و کنترل استراتژیها توضیح داده شده است. ***3 مهارتهای بنیادین شامل مهارت تعامل، تخصیص، نظارت و ...
***2 تاثیر فناوری اطلاعات بر ساخت و تولید بدلیل نفوذ و تأثیر فناوری اطلاعات تکنولوژی ساخت و تولید به نقطه عطف خود رسیده است بطوریکه برخی از آن بعنوان عصر ساخت یاد میکنند ***3 تاثیر فناوری اطلاعات بر ساخت و تولید همچنین ساختار نیروی انسانی در سازمانها و بخش تولید تغییرکرده است و از حالت هرمی بسوی یک ساختار سازمانی مسطح و غیر متمرکز سوق یافته است و تأثیر مدیریتهای میانی نیز کاهش ...
***2 lطرح درس: lدرس 4 واحدی جهت دانشگاه پیام نور l40 ساعت (20 جلسه 2 ساعته در سایت یا (1+1) ساعته در کلاس و سایت. lتوصیه می شود که کلاس در سایت کامپیوتر بر گزار شود, در غیر این صورت پیشنهاد می شود قسمت اول هر جلسه در کلاس و قسمت دوم در سایت, جهت تمرین عملی مطالب تدریس شده, برگزار شود. ***3 lجایگاه درس lاین درس یکی از اصلی ترین دروس رشته های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر می ...
***2 AI: به طور رسمی در سال 1956 مطرح شده است. علل مطالعه Al: •AI سعی دارد تا موجودیتهای هوشمند را درک کند. از این رو یکی از علل مطالعه آن یادگیری بیشتر در مورد خودمان است. • جالب و مفید بودن موجودیتهای هوشمند . ***3 AI چیست؟ تعاریفی از AI که به چهار قسمت تقسیم شدهاند: •پردازش فکری و استدلالی • پردازش رفتاری • ایدهآل هوشمندی (منطقی بودن) • ارائه انسانی ***5 .1انسان گونه عمل ...
***4 1) سیر تحول سیستم های ذخیره و بازیابی اطلاعات (Storage and Real-time Systems) 1-1) مقدمه : نیاز همیشه انسان به اطلاعات : - سیر تحول رسانه ذخیره سازی : - لوحهای سنگی، گلی ، چوبی، پوستی - کاغذ : سیستم های دستی برای ثبت اسناد و مدارک “دفتر داری” ، “داده داری” ، “ بایگانی” دفترهای مختلفی ایجاد شد. - نوارهای مغناطیسی (Tapes) - دیسکها، RAIDS ***5 2-1) تعریف سیستم ذخیره و بازیابی ...
***2 n1 - پرورش خاک n2 - تولید، گسترش یا پیشرفت یک گیاه، حیوان، کالا یا ... خاص n3 - رشد باکتری، ریزجاندارها؛ جمعی از ریزجاندارها یا سلول ها بدان گونه که رشد کنند. n4 - الف ) توسعه، پیشرفت، پالایش خرد، احساسات، علایق، روش ها و سلیقه ب ) نتیجه این عمل : شیوه های مُهذب اندیشیدن، سخن گفتن و عمل کردن ***3 - الف ) اندیشه ها، رسوم، مهارت ها، هنرها و غیره متعلق به یک مردم یا گروه که به ...
***2 موسسه آماری هندوستان(ISI) موسسه آماری هندوستان یک سازمان علمی غیر انتفاعی ثبت شده است که تحت نظارت انجمن ها عمل می کند. این موسسه بعنوان یک موسسه بین المللی اعلام شده است . در طی سالهای گذشته ، این موسسه بصورت یک سازمان چند منظوره رشد یافته است . این موسسه بعنوان یک دانشگاه در برنامه های آموزشی و اعطاء جوایز به افراد فعالیت میکند. همچنین پروژه هایی در مقیاس بزرگ را عهده دار ...
***4 الگوی آموزش ورزش آیا نمی شود با دستکاری برخی روشها و برنامه های ورزش دانش آموزی ، در کانون های ورزشی ( ساعات تربیت بدنی ) در تمرین های تیم های ورزشی دانش آموزی ، نظام تمرینی و کاری را به گونه ای طراحی کرد که دانش آموزان ورزشکار در کنار رشد مهارتی در یک رشته ورزشی ، به هنجار های تندرستی مناسبی نیز دست یابند که نشانه ی سلامتی بیش تر از آنها باشد ؟ بیشتر از همه نگاه به ورزش ...
***2 مقدمه: باغ ایرانی نتیجه تلاش انسانی در ایجاد محیطی مساعد با عناصر طبیعی در گستره طبیعت است. عناصر طبیعی بر اساس داده ها و شاخص های بی شمار ذاتی و پنهان خود به وجود می آید. مشارکت عناصر در ترکیب و ایجاد محیط مساعد، هر چند مشروط عوامل مشخص به خود می باشد، در کل اتفاقی است؛ یعنی، رویدادی است بدون قصد انسانی که بدون نظم معینی رخ کرده است. تکرار اتفاق ها طبیعت را شکل می دهد، اما ...
***4 مقدمه معماری اسلامی برگرفته از زبان قرآن است و عمق و غنای تمدن اسلام را با بهرهگیری از روح معنویت نشان میدهد. این امر به گونهای است که اعتقاد به توحید و ایمان به تعالیم اسلام به عنوان اندیشه زیباییشناسی دین اسلام در معماری اسلامی تجلی مییابد مؤلفههای به جا مانده از پیش از ظهور اسلام نشان میدهد از زمانی که انسان هنر را شناخت یعنی از هزاران سال پیش به طراحی رنگی از ...