تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد مدیریت مالی 2 با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***5 مديريت دارايي هاي جاري مقدمه : براي بسياري از شرکتها سهم سرمايه گذاري در دارايي هاي جاري از کل دارايي ها بيش از 50% است . مديريت دارايي هاي جاري بيشتر از مديريت هزينه ماشين آلات و تجهيزات نيازمند دقت است . ***6 جنبه هريک از دارايي ها : 1- ويژگيهاي اصلي دارايي مورد نظر و چگونگي کاربرد آن در شرکت 2- هزينه و فايده سرمايه گذاري در دارايي ها 3- مخاطره سرمايه گذاري در دارايي ها ...
تالیف : دکتر مهدی تقوی رشته های حسابداری و مدیریت تهیه کننده : مهدی هدایتیان ***2 جایگاه درس این درس در نیمسال ششم و بعد از گذراندن درس مدیریت مالی 1 بایستی خوانده شود ***5 مدیریت دارایی های جاری مقدمه : برای بسیاری از شرکتها سهم سرمایه گذاری در دارایی های جاری از کل دارایی ها بیش از 50% است . مدیریت دارایی های جاری بیشتر از مدیریت هزینه ماشین آلات و تجهیزات نیازمند دقت است . ...
***3 •اهداف رفتاري کل درس: دانشجو بايد بتواند پس از مشاهده اين برنامه ها: 1 - مديريت مالي را تعريف نمايد. 2 - اهداف مديريت مالي را برشمارد. 3 – مفهوم و نحوه محاسبه ارزش زماني پول را بداند. 4 - نحوه محاسبه ارزش انواع مختلف اوراق بهادار را بداند. 5 - مفهوم و نحوه محاسبه هزينه سرمايه را بداند. 6 - مفاهيم و روشهاي بودجه بندي سرمايه اي را بداند. 7 - ارتباط تصميمهاي مالي و ساختار ...
***6 •هدف مدیریت مالی: هدف اصلی مدیریت مالی، بکارگیری مهارتهائی است که با استفاده از آن مهارتها هدف اصلی بنگاههای اقتصادی، که همانا حداکثر کردن ثروت صاحبان بنگاه است، محقق گردد. ***7 •هدف اصلی بنگاههای اقتصادی: §برخی افراد هدف اصلی بنگاههای اقتصادی را حداکثر کردن سود می دانند. اما این دیدگاه به دلایل زیر اشکال دارد: •کلمه سود دارای تعاریف مختلفی است. •سودی که در حسابداری تعریف ...
رشته های حسابداری و مدیریت بازرگانی ***2 •هدف کلی درس: •آشنائی با تکنیک های حداکثر کردن ثروت و استفاده بهینه از منابع مالی ***3 •اهداف رفتاری کل درس: دانشجو باید بتواند پس از مشاهده این برنامه ها: 1 - مدیریت مالی را تعریف نماید. 2 - اهداف مدیریت مالی را برشمارد. 3 – مفهوم و نحوه محاسبه ارزش زمانی پول را بداند. 4 - نحوه محاسبه ارزش انواع مختلف اوراق بهادار را بداند. 5 - مفهوم و ...
***2 تأثير پيوسته روي کارکرد شرکتي برخي پژوهشها نشان ميدهد که اجراي سيستمهاي طرح ريزي محل شرکت EPR بهبوددهنده کارکرد شرکت است در صورتيکه پژوهش ديگري نشان ميدهد که مشمول انگيزه هاي کارکرد غير مالي NFPI در قرردادهاي جبراني اجرائي نيز افزايش دهنده کارکرد است . چون سيستم هاي EPR طراحي ميشوند براي تغيير شاخص هاي کارکرد کليدي در طبيعت بطور مالي و غيرمالي هستند . سوال پژوهش اوليه ...
***2 •مروري اجمالي بر سيستم نگاهداري داده ها (File System) فايل ( File ) چِيست ؟ فايل سيستم (File System) چِيست ؟ ديسک (Disk) چيست ؟ دسترسي کاربران به فايلهاي داده چگونه ميباشد؟ ***3 •مروري اجمالي بر سيستم نگاهداري داده ها (File System) فايل ( File ) چِيست ؟ üمجموعه اي از داده ها ( Data ) ميباشد ، üکه بطور واحد بوسيله سيستم عامل ((Operating System قابل شناسايي و مديريت است. üهر ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
***2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ...
***7 به منظور يادآوري مطالب اصول حسابرسي 1 و همچنين آمادگي بيشتر براي آموزش اصول حسابرسي 2 اهم مطالب مطالعه شده در کتاب اصول حسابرسي 1 در اينجا ارائه مي شود. ***8 nخلاصه مطالب اصول حسابرسي(1) جدايي مالکيت از مديريت ويژگي عصر حاضر را مي توان بشرح زير خلاصه نمود: 1- تنوع و گستردگي فعاليت هاي اقتصادي 2- پيچيدگي فعاليت هاي مختلف که اجراي آنها نياز به تخصص هاي خ ...
***3 يکي از مباحث مهم در مديريت مالي اندازه گيري و کاربرد هزينه سرمايه شرکت مي باشد که معمولاً در اتخاذ تصميمات سرمايه گذاري و هم چنين راههاي مختلف تامين مالي به عنوان اصل مهم تلقي مي شود. براي محاسبه سرمايه شرکت ابتدا بايستي راههاي مختلف کسب مانع مالي را بشناسيم . تامين مالي به اشکال مختلف صورت مي پذيرد : استقراض . صدور سهام . انباشت کردن سود شرکت اما به طور کلي 2 نوع است : ...
***3 طرح درس درس ماليه عمومي و خط مشي دولت ها شامل عناوين زير مي باشد که به 8 فصل تقسيم شده است. .1مفاهيم کلي ماليه عمومي و سياست مالي .2روند تغييرات سهم دولت از درآمد ملي .3عدم کارايي مکانيسم بازار .4دولت و توزيع درآمد .5ماليات و انواع آن .6تاثير ماليات در بازار .7بودجه .8سياست هاي مالي دولت ***4 •اهداف درس • علل و شرايط دخالت دولت در امور اقتصادي •امور مالي دولت ها •ابزار هاي ...
***3 مقدمه ای بر مدیریت پروژه مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسک و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است که هم نیازهای مشتریان (کسانیکه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای کاربران را برآورده کند. این حقیقت که پروژه ...
***1 رهبری هدف رفتاری رهبری در مدیریت تعریف رهبری: رهبری مقوله ای فراتر از مدیریت است، همانگونه که در یک انقلاب یا کشور رهبر عامل وحدت، همسویی، جهش ونوآوری وهدایت کلی و ضامن تداوم بقاء و سلامتی یک نهضت است، در مدیریت نیز فراتر از امور جاریه مدیریت نوع ویژگی و خصوصیت در مدیر باید وجود داشته باشد که موجب وحدت و یکپارچگی کارکنان و هدایت کلی ایشان در جهت رشد و تعالی معنوی و اخلاقی ...
***5 اصول مدیریت و کنترل پروژه تعریف پروژه یک پروژه را می توان بصورت زیر تعریف نمود : ” مجموعه ای از فعالیتها که برای دستیابی به منظور یا هدفی خاص انجام می گیرند.” ”پروژه به مجموعه ای از فعالیت ها با روابط وابستگی و زمان خاص که برای دستیابی به هدف مشخصی باید انجام شوند اطلاق می گردد“ بعبارت دیگر پروژه شامل فعالیتهایی می باشد که می بایست در تاریخهای معین , با هزینه هایی معین و با ...
***2 در سال 1343 شرکت برق منطقه ای خراسان تشکیل شد و مسئولیت تامین برق شهرستان مشهد را با استفاده از چند دستگاه مولد دیزلی بر عهده گرفت. در سال 1347 برای تامین برق شهرهای دیگر استان نیروگاه حرارتی مشهد به بهره برداری رسید. در سال 1349 بنا به تصمیم وزارت متبوع (آب و برق) مدیریت نیروگاه مشهد به شرکت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) منتقل و بدین ترتیب این شرکت تا سال 1365 ...
***3 nپیشرفت و بقای یک سازمان در دنیای کنونی که دنیای رقابتی و پرشتاب می باشد وابستگی زیادی به تصمیم مدیران آن سازمان دارد. nارزش یک مدیر به تصمیماتی است که میگیرد. بنابر این دیگر نمی توان تنها بر اساس تجربه به این امر مهم پرداخت بلکه بهرهگیری از اطلاعات و دانش مدیریتی از جمله وظایف خطیر یک مدیر محسوب می شود. ***5 سرچشمه پژوهش عملیاتی منشأ استفاده از پژوهش عملیاتی , عملیات ...
منبع :مدیریت رفتار سازمانی تالیف :دکتر زهرا برومند تعداد واحد :3واحد ***3 فصل اول : موضوع رفتار سازمانی ***4 •این فصل در سه گفتار به شرح ذیل تنظیم گردیده است 1- گفتار اول : کلیات 2- گفتار دوم : تاریخچه طبیعت و حیطه رفتار سازمانی 3- گفتار سوم : گرایش های رفتار سازمانی ***5 •هدفهای رفتاری فصل اول هدفهای رفتاری گفتار اول 1- ابعاد مختلف مدیریت از دیدگاه نوین 2- مشخصه های رفتار ...
رشته : مدیریت( بازرگانی ، دولتی و ... ) تعداد واحد : 3 واحد نام منبع : اصول حسابداری2 مولف : یحیی حساس یگانه ***3 فصل اول در این فصل پس از توصیف خصوصیات سیستم, حسابداری بعنوان یک سیستم که دارای مجموعه عناصر؛ - داده ها, ستاده ها,پردازش داده ها و باز خور است, مورد بحث قرار گرفته است. - مطالعه این فصل به عهده دانشجو نهاده شده است ***4 فصل دوم آنچه در این فصل میخوانیم: دفاتر روزنامه ...
مربوط به درس: مدیریت کتابخانه ***3 مدیریت در قدیم ***4 موضوع دانش مدیریت بخصوص هدایت و رهبری موضوعی است که همراه با زندگی اجتماعی انسان و حتی قبل از آن مطرح بوده است. ***8 سنگ نوشته ها و سندهای موجود نشان می دهد که در چین باستان،ایران کهن،مصر، یونان و روم مهارتهایی برای ایجاد هماهنگی و رهبری سازمانهای همگانی وجود داشته است. ***9 در سده های میانی و هنگامی که اروپا و زیر نفوذ ...
***2 مقدمه انبارداري يک خدمت اقتصادي است و عبارت از تهيه و نگهداري کالا به منظور عرضه به موقع آن يا گسترش دادن مدت عرضه آن است به نحوي که کالا براي مدت بيشتري قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوري انبارداري ها حلقه هايي از زنجيره توليد ، انتقال ، توزيع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسطه را درانتقال کالا از مناطق توليد به بازارهاي مصرف وسپس توزيع محلي برعهده دارند . ...
جغرافيا ***3 •بيشتر از تمام مناطق دنيا جنگل هاي برگ ريز معتدل بر اثر فعاليت هاي انسان تحت تاثير قرار گرفته اند . در اکثر مناطق معتدل ، نواحي وسيعي از جنگلها براي احداث راههاي کشاورزي از بين رفته اند . اين فرآيند چندين قرن پيش در اروپا آغاز شد و منجر به باقي ماندن تعداد کمي از جنگلهاي خالي از سکنه شد . در شرق آمريکاي شمالي ، جنگل زدايي با ورود مهاجران اروپايي آغاز شد اما هنوزبه ...
***3 •تاريخچه فعاليت شرکت : شرکت سهامي خاص آزمايشگاه فني و مکانيک خاک طبق مصوبه مورخ 28 فروردين ماه 1362 مجلس شوراي اسلامي تاسيس و در تاريخ 11/3/1366 تحت شماره 65535 در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجارتي تهران به ثبت رسيده است . طبق قانون تاسيس شرکت ، رياست مجمع عمومي به عهده وزير راه وترابري مي باشد . قبل از تاسيس شرکت فعاليتهاي آن طبق مصوبات هيئت دولت تحت نام بنگاه آزمايشگاه فني ...
***2 در برقراري سيستم EMS ملاک اصلي ايجاد برنامه اي براي جنبه هاي زيست محيطي سازمان است. يعني اينکه يک سازمان مي تواند گواهي ايزو 14001 را دريافت نمايد هر چند که بسياري از جنبه هاي زيست محيطي مربوطه آن از حد استاندارد بيشتر باشد.آن چيز که براي EMS اهميت دارد در درجه اول شناسايي جنبه مورد نظر ، سپس ايجاد يک برنامه ريزي هر چند دراز مدت به منظور رفع مشکل شناسايي شده ميباشد. زمان ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...
***2 تعريف اول ، هر نوع تجارتي که از طريق رابط الکترونيکي مانند تلويزيون، فکس و يا اينترنت انجام مي شود، جزء تجارت الکترونيک به حساب مي آيد تعريف دوم: تجارت الکترونيک مجموعه ارتباطات، مديريت اطلاعات و قابليت هاي امنيتي است که به سازمانها اجازه مي دهد که اطلاعات مربوط به فروش و خدمات و کالاها را با هم رد و بدل کنند ***3 فايده هاي تجارت الکترونيک: با بازکردن يک مغازه الکترونيکي در ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural Business) •کسب وکار خانوادگي ...
***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
***2 شناخت ICANN ICANN چيست؟ موسسه اينترنتي واگذاري نامها و عددها Internet Corporation for Assigned Names and Numbers يک موسسه غير انتفاعي و تشکل بين المللي است ***3 اهداف ICANN حفظ پايداري عملياتي اينترنت توسعه رقابت حضور وسيع جوامع جهاني اينترنتي توسعه سياستها و خط مشي ها ، مرتبط پروسه هاي از پايين به بالا و مبتني بر اجماع ***4 وظايف ICANN مسئوليت واگذاري آدرس هاي IP مشخصه هاي ...
***4 •فصل اول •کليات و مفاهيم حسابداري بهاي تمام شده •هدف کلي فصل: آشنايي با مفاهيم حسابداري بهاي تمام شده و کاربردهاي آن در مديريت حسابداري بهاي تمام شده يا حسابداري صنعتي ***5 •حوزه اي از حسابداري است که با اندازه گيري، ثبت و •گزارش اطلاعات مربوط به اقلام بهاي تمام شده سر و کار •دارد. ***6 •هر يک از اقلام بهاي تمام شده به منزله ي استفاده از يکي از منابع شرکت است. •کاربرد اصلي ...
***2 •مفاهيم حسابداري صنعتي مقدمه : حتماً تاکنون بارهاو بارها با اين واژه برخورد داشته ايد . به راستي حسابداري بهاي تمام شده چيست ؟ چرا مديران مالي سازمانها همواره سعي دارند تا خود را به مرحله اي برسانند که بتوانند از اين شاخه از فن حسابداري استفاده نمايند ؟ آيا اين درست است که بعضي ميگويند به واقع نميتوان حسابداري بهاي تمام شده را به صورت کامل در شرکتهاي ايراني پياده سازي نمود ...
***3 nاهداف مطالعه v1- بررسي بازارهاي سرمايه بين المللي با هدف شناخت روند بازدهي و جريانات سرمايه در جهان vمعرفي و شناخت پذيرش چندگانه شرکتهاي بورسي و ثبت در بورسهاي ديگر کشورها v3- بررسي دلايل ، تبعات و اثرات پذيرش هاي چند گانه v4- مطالعه علل و متغيرهاي تاثيرگذار در پذيرش در بورسهاي خارجي v5- بررسي عوامل مهم جهت حضور شرکتهاي ايراني در بورسهاي بين المللي ***4 مروري بر بازارهاي ...
***3 •بيمه عبارت است از سازوکاري براي انتقال ريسک يا احتمال بروز خطر. در تعريف حقوقي : بيمه عبارتست از قراردادي که به موجب آن يک طرف (بيمه گر) تعهد مي کند در ازاي پرداخت وجه يا وجوهي از طرف ديگر(بيمه گذار) در صورت وقوع يا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده يا وجه معيني را بپردازد. متعهد را بيمه گر، طرف تعهد را بيمه گذار و وجهي را که بيمه گذار به بيمه گر مي پردازد حق ...
***2 •مروری اجمالی بر سیستم نگاهداری داده ها (File System) فایل ( File ) چِیست ؟ فایل سیستم (File System) چِیست ؟ دیسک (Disk) چیست ؟ دسترسی کاربران به فایلهای داده چگونه میباشد؟ ***3 •مروری اجمالی بر سیستم نگاهداری داده ها (File System) فایل ( File ) چِیست ؟ üمجموعه ای از داده ها ( Data ) که بطور واحد بوسیله سیستم عامل ((Operating System قابل شناسایی و مدیریت میباشد. üهر فایل یک ...
***3 افزایش جمعیت و کمبود آب آلودگی رودخانه تغذیه گرایی دریاچه سد لتیان طراحی قبلی تصفیه خانه ها ***4 بررسی وضعیت کیفی موجود تعیین روابط متغیرها بررسی تغییرات زمانی و مکانی کیفیت آب رودخانه تعیین سهم منابع مختلف آلودگی ارزیابی کاآمدی الگوهای کاهش داده ***5 1983 و1988 ویتفیلد و اسریواستاوا CAمنطقه بندی کیفی رودخانه ها 1955 لیمبراندو PCA طبقه بندی ایستگاه ها و تعیین پارامتر مهم ...
***2 در عصری که هم از اساتید مدیریت تمجید میشود و هم انتقاد، به نظر میرسد مایکل پورتر یکی از معدود کسانی است که هم توانسته خود را به اثبات برساند و هم این که در جهان کسب و کار تقریباً بدون انتقاد باقی بماند. پورتر، از زمان چاپ نخستین کتاب به نام استراتژی رقابتی در سال 1980، به یکی از بزرگترین متفکران استراتژیک تبدیل شد. مایکل پورتر (MICHAEL E. PORTER) در سال ۱۹۴۷ در آمریکا به ...
***2 نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد -ادخلنی برحمتک فی عبادک الصالحین -و کان فی المدینه تسعه رهط یفسدون فی الارض و لایصلحون -رب قد آتیتی من الملک و علمتنی من تاویل الاحادیث فاطر السموات و الارض انت ولیی فی الدنیا و الآخره تو فی مسلما و الحقی یالصالحین -ووهبنا له اسحاق و یعقوب و داوود و سلیمان و ایوب و یوسف و ...کذلک تجری المحسنین -ذکریا، یحیی، عیسی، الیاس .... کل بین الصالحین ...
***4 ارزیابی امنیتی سیستم عامل ویندوز سیستم عامل ویندوز یکی از ده ها سیستم عامل موجود در جهان است که مدیریت منابع سخت افزاری در یک کامپیوتر را بر عهده دارد. استفاده از ویندوز بعنوان سیستم عاملی شبکه ای همزمان با عرضه NT وارد مرحله جدیدی گردید. در ادامه و بدنبال ارائه نسخه های دیگری از ویندوز فصل جدیدی از بکار گیری سیستم عامل فوق در شبکه های کامپیوتری گشوده گردید. استفاده از ...
***1 وظیفه اصلی کمیته های فنی تهیه استاندارد های بین المللی است نویس استانداردهای . پیش بین المللی که توسط کمیته های فنی مورد پذیرش واقع شده باشند ، برای رأی گیری بین اعضا با گردش در می آیند . انتشار یک استاندارد بین المللی نیازمند تأیید دست کم 75% از اعضای دارای حق رأی می باشد . استاندارد ایزو 10006 توسط کمیته فنی 176 ISO/TC ، (مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت) و توسط زیر کمیته 2 SC ...
***2 •تاریخچه قدمت مدیریت پروژه ها بدون توجه به دانش مدیرت پروژه به حداقل 4500 سال پیش بر میگردد. پیدایش مدیریت پروژه به عنوان یک علم از جنگ جهانی اول آغاز شد به طوری که در سال1917 آقای هنری ال . گانت نمودار معروف گانت را ابداع کرد. مدیرت پروژه با دیدگاه امروزی به برنامه ریزی و کنترل و مدیریت پروژه هایی اتلاق می شود که غیر تکراری و منحر به فرد و موقتی بوده و قابل شکسته شدن به ...
***2 طرح درس حسابداری بهای تمام شده مفاهیم حسابداری بهای تمام شده بهای تمام شده در موسسات بازرگانی بهای تمام شده در موسسات تولیدی – ادواری بهای تمام شده مواد اولیه ***3 طرح درس بهای تمام شده دستمزد بهای تمام شده سربار هزینه یابی سفارشات هزینه یابی مرحله ای هزینه یابی استاندارد ***4 اهداف درس wآشنایی با ماهیت هزینهها و بسط و توسعه داخلی اطلاعات بهای تمام شده و نحوه استفاده از آن ...
***4 •فصل اول •کلیات و مفاهیم حسابداری بهای تمام شده •هدف کلی فصل: آشنایی با مفاهیم حسابداری بهای تمام شده و کاربردهای آن در مدیریت حسابداری بهای تمام شده یا حسابداری صنعتی ***5 •حوزه ای از حسابداری است که با اندازه گیری، ثبت و •گزارش اطلاعات مربوط به اقلام بهای تمام شده سر و کار •دارد. ***6 •یک از اقلام بهای تمام شده به منزله ی استفاده از یکی از منابع شرکت است. •کاربرد اصلی و ...
***2 مقدمه ای بر Registry با ظهور Windows 95 شرکت Microsoft محفظه ای برای نگهداری اطلاعات سیستم و برنامه ها ، با عنوان Registry طراحی نمود . از این پایگاه داده کد شده و پر رمز و راز در عملکرد هر یک از بخش های مختلف سیستم عامل های Windows 9X / ME / 2K / XP استفاده می شود . درک صحیح ماهیت ، عملکرد و نحوه تنظیم Registry به کاربران قدرت ویژه ای در کار با سیستم ها می دهد ***3 رجیستری ...
***2 تعریف ساده تجارت الکترونیک (E-Commerce): به عملیات خرید و فروش اطلاعات، کالا و خدمات از طریق شبکه های رایانه ای، اینترنت وWWW گفته می شود. تعریف کاملتر: استفاده از رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات که باعث سادگی انتقال دادهها بین دو طرف یک معامله تجاری میشود. ***4 •کلیه عملیات تجارت سنتی فیزیکی است و حضور دو طرف معامله لازم است. •در تجارت الکترونیکی حداقل یکی از عوامل ...
***3 uآشنایی با مهمترین مفاهیم اقتصادی نظیر هزینه فرصت، کمیابی، منحنی امکانات تولید، نظامهای مختلف اقتصادی، عرضه، تقاضا، تولید، رفتار مصرف کننده و مطلوبیت، کشش، بازارهای مختلف و ... و بررسی ابعاد و جوانب گوناگون مسائل مطروحه فوق در زمره مهمترین اهداف این درس میباشند. ***4 درس اقتصاد خرد بعنوان نخستین درس در سلسله دروس اقتصادی رشته مدیریت بوده و چون بسیاری از مفاهیم بنیادی که در ...
***3 lدستورالعمل اجرایی ماده 144 قانون برنامه چهارم توسعه lاقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران lموضوع قیمت تمام شده فعالیتها و خدمات) lماده 15_ تشویق کارکنان و مدیران واحد مجری lصرفهجویی حاصل از تفاضل بین قیمت تمام شده مورد توافق در توافقنامه مبادله شده با مدیر واحد مجری (اعتبارات مصوب) و هزینههای قطعی فعالیت یا خدمات در همان سال، در طول برنامه چهارم به شرح ذیل ...
مقدمه شهرک صنعتی چناران واقع در 5 کیلومتری جنوب چناران در دامنه کوههای بینالود به مساحت 1000 هکتار قرار گرفته است و یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی استان خراسان رضوی می باشد پروژه تولید انواع ماتینگ و شیلنگ های خودرو به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های گروه کارخانجان پارت لاستیک در زمینی به مساحت 80000 مترمربع در دو سایت به مساحت های 50000 متر مربع در سایت 1 و 30000 متر مربع تولید ...
***3 معرفی دوره دوره آموزشی آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک عنوان : آشنایی با مبانی برنامه ریزی استراتژیک اهداف دوره: آشنا کردن مدیران و کارشناسان با اصول و مبانی و تکنیک های برنامه ریزی استراتژیک زمان اجرای دوره: 4 روز(30 ساعت) روش اجرا: سخنرانی ، پرسش و پاسخ و روش کارگاهی ابزار مورد استفاده: ویدئو پروژکتور شرایط شرکت کنندگان در دوره: تحصیلات کارشناس و بالاتر و آشنایی با ...
نام درس: اقتصاد خرد رشته مدیریت تعداد واحد درسی: 3 واحد نام منبع درس: اقتصاد خرد، نگارش دکتر جمشید پژویان انتشارات دانشگاه پیام نور ***2 طرح درس در این درس، ضمن تبیین کلیه فصول کتاب مورد نظر، توضیحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشی بیشتر در تفهیم مطالب، از نمودارها و فرمولهای مرتبط استفاده شایسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخی مطالب که در متن کتاب حاضر ...
***5 پیشگفتار کمیابی موضوع مشترک علومی چون اقتصاد،مدیریت وبودجه است اقتصاد به علم اداره منابع کمیاب تعبیرمی شود مدیریت را استفاده موثر وکارآمد ازمنابع عالی مادی ومالی و انسانی می دانند بودجه نیزازیک دیدگاه به تبدیل منابع مالی به اهداف انسانی تعریف شده است ***6 مقدمه بودجه شاهرگ حیاتی دولت است. بودجه آیینه تمام نمای همه برنامه هاوفعالیتهای دولت بوده و نقشی بسیارمهم وحیاتی درتوسعه ...
رشته : مدیریت( بازرگانی ، دولتی و ... ) تعداد واحد : 3 واحد نام منبع : اصول حسابداری 1 مولف : دکتر ویدا مجتهد زاده ***3 فصل اول هدف : آشنایی با تاریخچه حسابداری، تعاریف و مفاهیم آن ***4 قرون وسطی جمع آوری مالیات توسط فرمانروایان و انجام مخارج حکومت در ایران خزانه دار و مستوفی ها حساب های دخل و خرج شاهانه را نکه می داشتند. ***5 اولین جرقه حسابداری دو طرفه کتاب ریاضیات نویسنده ...
رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
***2 متن پروژه مقایسه بین لینوکس ، ویندوز 2000 و سیستم عامل Open Source دیگری به نام FreeBSD است که البته به نظر می آید نویسندش از طرفدارهای سرسخت لینوکس باشد! مقایسه اجمالی سیستم عاملهای ویندوز 2000، لینوکس و FreeBSD : ***5 FreeBSD : FreeBSD بسیار قدرتمند است (سرور های فعال با دوره های عمر چند ساله دلیل این ادعا است). سیستم فایلی جدید Soft Updates ورودی و خروجی های دیسک را برای ...
کارشناسی ارشد کتاب« مدیریت پویای سازمان » تالیف دکتر ناصرفقهی فرهمند از صفحه 342تاآخر ***2 •هدف هدف دراین درس آشنائی با مدیریت سازمانها درایران و بررسی نقاط قوت و ضعف و بررسی سیستم های سازمانی و سبک های هدایت و ارتباط سازمان با محیط ومهارتهای هدایت و نقش اهمیت نیروی انسانی در سازمان پرداخته می شود. ***4 - اهداف سریع الانتقال: باتوجه به شرایط امروزی حاکم برمحیط که دائما درحال ...
***2 مشخصات عمومي پروژه: •برج بين الملل تهران با زيربناي کل 220،000 متر مربع در تهران واقع شده است. اين برج با سه بال پهناور در 56 طبقه که مشتمل بر 572 واحد است داراي 43 آپارتمان سوئيت، 172 آپارتمان دوخوابه، 313 آپارتمان سه خوابه، 16 آپارتمان چهارخوابه ، 11 آپارتمان پنت هاوس تريپلکس و 17 واحد تجاري در همکف مي باشد. ***3 موقعيت پروژه برج بلند مرتبه تهران در ميان 4 شاهراه حياتي ...
پاياننامه براي دريافت درجه کارشناسي در رشته مهندسي فناوري اطلاعات (IT) ***2 مقدمه امروزه اکثر تکنولوژي هاي جديد به دنبال راه هايي هستند که منجر به صرفه جويي در زمان، هزينه و انرژي شوند. طرح پيشنهادي ما که در اين پروژه به آن مي پردازيم نيز به دنبال رسيدن به چنين هدفي است در اين ارائه خواهيم ديد که چگونه مديريت يک شبکه کامپيوتري که از ارکان اصلي آن است از راه دور و تنها با فشار ...
***2 ارتباطات بدون شک ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي کند. از طرف ديگر،ارتباطات معمولاً بعنوان ريشه هاي واقعي هم? مشکلات جهان است. ***3 نقش ارتباطات سنتي به عقيد? ”هنري فايول“ اگر در يک سازمان فرضي، کانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود و طبق نمودار زير فرد F بخواهد با فرد P ارتباط برقرار کند، از طريق: E-D-C-B-A-L-M-N-O-P بايستي ارتباط برقرار شده و سپس ...
***5 خلاصه طرح محل اجراي طرح : قابل اجرا در سراسر کشور سرمايه گذاري کل: 85/1203 ميليون ريال سهم آورده متقاضي: 85/423 ميليون ريال سهم تسهيلات: 780 ميليون ريال دوره بازگشت سرمايه: 28 ماه ***6 مقدمه : جمعيت جهان که در آغاز قرن پيش حدود دو ميليارد نفر تخمين زده ميشد به بيش از شش ميليارد نفر در آغاز سده جديد افزايش يافته و پيش بيني ميشود که تا سال 2020 اين رقم از مرز هشت ميليارد ...
***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
***3 •از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. •در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري پيدا مي شد. •ولي واقعيتي که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتي از بدو زندگي اجتماعي انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود ...
***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
***2 مديريت امور دفتري: مجموعه اصول و روشهايي است که ناظر بر دريافت و ثبت، تهيه و صدور نامه هاي اداري مي باشد و موجب هماهنگي، کنترل و بهبود روشهاي گردش نامه هاي اداري در کليه سطوح سازماني مي باشد. امور دفتري يا سيستم گردش نامه هاي اداري دريافت،ثبت، ارجاع ،پيگيري وصدور مي شودو هر کدام از مداحل مذکور نيز از اقدامها و مراحل جزيي تري برخوردارمي باشد. ***3 دبير خانه: دبيرخانه و دفاتر ...
***2 nفلسفه مديريت ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند ***3 بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر ...
***3 مديريت دانش – معرفي اگر ميدانستيم که چه چيزهايي را نمي دانيم ، موفقيتي صد چندان داشتيم . دانش مي داندکه چه چيزهايي را نمي داند . کسي خردمند و بابصيرت است که مطالب مفيدي را بداند نه مطالب زيادي را . فناوري با تغييري که در منطق رقابت بوجود مي آورد يگر نمي تواند بعنوان منبعي پايدار براي رسيدن به ميت رقابتي مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است ...
***4 فصل اوّل موضوع رفتار سازماني هدف اصلي اين فصل آشنا ساختن دانشجويان با چگونگي آغاز و تکوين مديريت رفتار سازماني مي باشد ***5 اساس رفتار سازماني پاسخ به سؤالات متعددي در مورد چرايي و علت رفتارهاي متفاوت کارکنان ، مديران و کل سازمان و نيز دلايل کسب نتايج متفاوت ، اساس اين علم مي باشد ***6 نقش رفتار در سازمان شناخت و بکارگيري رفتار صحيح ، محيط سازمان را جالبتر و جذابتر و ميزان ...
***2 •تعريف استراتژي: •واژه استراتژي به چهار مقوله استناد مي کند: .1نهادينه ساختن خشونت .2فعال سازي ذهن .3بهبود بخشيدن به تصويرگري ذهن .4روش شناسي منفک بودن از زمان ***3 •توجه به عامل زمان و تفکيک آن به دو سطح: •زمان تاکتيک، که گردش آن بدون توقف و پيوسته است و انجام امور خرد و بي نهايت مولد در حيات يک موسسه، شرکت و سازمان را شامل مي شود. • •زمان استراتژيک، که گردش آن ناپيوسته ...
***3 nسازمان عبارت است از هماهنگي معقول تعدادي از افراد که براي تحقق هدف يا منظور مشترکي از طريق تقسيم وظايف و برقراري روابط منظم و منطقي به طور مستمر فعاليت مي کنند. ***4 عناصر و ويژگيهاي مشترک سازمانها - سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند . - سازمانها از ترکيب اجتماعي افرادي که به طور گروهي کار ميکنند تشکيل مي شوند . فعاليت سازمانها ...
***1 •فصل اول •هزينه يابي مرحله اي پيشرفته . •2- اهداف يادگيري •1- نحوه بوجود آمدن ضايعات در هزينه يابي مرحله اي •2- ضايعات عادي را از ضايعات غير عادي (فوق العاده ) متمايز نماييد. ***2 •3- در صورت بروز ضايعات عادي بهاي تمام شده محصولات سالم را محاسبه کنيد •4- در صورت بروز ضايعات فوق العاده بهاي تمام شد ضايعات رامحاسبه کنيد. •5- در جدول معادل آماد تکيمل شده انواع ضايعات را عمل ...
***5 فصل اول تعريف ماليات و انواع آن ماليات مبلغي است که افراد و مؤسسات براي تأمين بخشي از هزينه ها و تحقق برخي از اهداف دولت مي پردازند و معمولاً متناسب با ميزان درآمد ، و يا ثروت آن ها تعيين مي گردد. که دولت ها ماليات را براي رسيدن به اهدافي وضع مي کنند. ***6 فصل اول تعريف ماليات و انواع آن اهداف وضع ماليات تحقق بخشي از درآمدهاي دولت تعديل توزيع درآمد و ثروت جامعه کنترل و ...
***6 oهدف اين درس در رشته مهندسي کامپيوتر: برهيچ کس پوشيده نيست که امروزه نرم افزارنقش کليدي وحياتي درزندگي انسانهادارد. به طوريکه جداکردن نرم افزارهاي کامپيوتري اززندگي بشرغير ممکن است. ***7 oهدف اين درس در رشته مهندسي کامپيوتر: برهيچ کس پوشيده نيست که امروزه نرم افزارنقش کليدي وحياتي درزندگي انسانهادارد. به طوريکه جداکردن نرم افزارهاي کامپيوتري اززندگي بشرغير ممکن است. ***9 1- ...