تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد الگوریتم یادگیری تقویتی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***2 در یک مسئله یادگیری تقویتی با عاملی روبرو هستیم که از طریق سعی و خطا با محیط تعامل کرده و یاد میگیرد تا عملی بهینه را برای رسیدن به هدف انتخاب نماید. ***3 یادگیری تقویتی از اینرو مورد توجه است که راهی برای آموزش عامل ها برای انجام یک عمل از طریق دادن پاداش و تنبیه است بدون اینکه لازم باشد نحوه انجام عمل را برای عامل مشخص نمائیم. دو استراتژی اصلی برای اینکار وجود دارد: .1یکی ...
***2 مقدمه تعريف فرهنگ لغات از يادگيري: يادگيري عبارت است ازبدست آوردن دانش و يا فهم آن از طريق مطالعه، آموزش و يا تجربه همچنين گفته شده است که يادگيري عبارت است از بهبود عملکرد از طريق تجربه تعريف يادگيري ماشين: يادگيري ماشين عبارت است از اينکه چگونه ميتوان برنامه اي نوشت که از طريق تجربه يادگيري کرده و عملکرد خود را بهتر کند. يادگيري ممکن است باعث تغيير در ساختار برنامه و يا ...
***2 الگوریتم ژنتیک الگوریتم ژنتیک روش یادگیری بر پایه تکامل بیولوژیک است. این روش در سال 1970 توسط John Holland معرفی گردید این روشها با نام Evolutionary Algorithms نیز خوانده میشوند. ***3 ایده کلی یک GA برای حل یک مسئله مجموعه بسیار بزرگی از راه حلهای ممکن ار تولید میکند. هر یک از این راه حلها با استفاده از یک “ تابع تناسب” مورد ارزیابی قرار میگیرد. آنگاه تعدادی از بهترین راه ...
***2 lالگوریتم ژنتیک lالگوریتم ژنتیک روش یادگیری بر پایه تکامل بیولوژیک است. lاین روش در سال 1970 توسط John Holland معرفی گردید lاین روشها با نام Evolutionary Algorithms نیز خوانده میشوند. ***3 lایده کلی lیک GA برای حل یک مسئله مجموعه بسیار بزرگی از راه حلهای ممکن ار تولید میکند. lهر یک از این راه حلها با استفاده از یک “ تابع تناسب” مورد ارزیابی قرار میگیرد. lآنگاه تعدادی از ...
***3 یکی از مسائلی که به وسیله ی زیست شنا سان مورد مطالعه قرار گرفته است درک این موضوع است که چگونه موجودات تقریبا کور مانند مورچه ها کوتاه ترین مسیر را از لانه ی خود تا منبع غذا و بر عکس پیدا می کنند.آنها پی بردند که یک رسانه برای ابلاغ اطلاعات بین تک تک مورچه ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای تصمیم گیری درمورد اینکه کدام مسیر را انتخاب کنند به کار می رود که آن رسانه بو(اثر) ...
***2 ?کلاسه بندي ?فرايندي دو مرحله اي است : ?ساخت مدل : ?تحليل يک مجموعه آموزشي که مجموعهاي از تاپلهاي پايگاه است و مشخص کردن برچسب کلاسهاي مربوط به اين تاپلها . ? يک تاپل X با يک بردار صفت X=(x1,x2,…,xn) نمايش داده ميشود . فرض مي شود که هر تاپل به يک کلاس از پيش تعريف شده متعلق است . ?هرکلاس با يک صفت که به آن صفت برچسب کلاس ميگوييم مشخص ميشود . ? مجموعه آموزشي به صورت ...
***2 اهداف کلي اين درس الگوريتمي براي حل مسئله ارائه دهد اصول و مباني اوليه نرم افزار و سخت افزار را بشناسد اهداف و مفا هيم زبان هاي برنامه نويسي را بداند مفاهيم اوليه برنامه نويسي ساخت يافته را بداند و اصول لازم را در مرحله اجراء بکار ببرد دستورات زبان پاسکال را در برنامه ها بکار ببرد از توابع و روال هاي استاندارد زبان پاسکال در صورت لوزم استفاده نمايد از توابع ، روال ها براي ...
***5 مانند انسان عمل کردن Acting humanly هنر ساخت ماشینهایی که کارهایی را انجام میدهند که آن کارها توسط انسان با فکر کردن انجام میشوند مطالعه برای ساخت کامپیوترها برای انجام کارهایی که فعلاً انسان آنها را بهتر انجام میدهد. ***7 مانند انسان فکر کردن Thinking humanly تلاش جدید و هیجان انگیز برای ساخت ماشین هایی متفکر و با حس کامل خودکارسازی فعالیت های مرتبط با تفکر انسان، ...
***5 چکیده مقاله در این مقاله یک کاوش کننده داده (data miner) بر پایه اتوماتای یادگیر پیشنهاد شده است که LA-miner نام گذاری شده است. LA-miner قواعد طبقه بندی را از مجموعه داده ها (data set ) به طور خودکار استخراج می کند. ***6 الگوریتم پیشنهادی بر پایه بهینه سازی که از اتوماتای یادگیر استفاده می کند بنا نهاده شده است. نتایج عملی نشان می دهد که عملکرد LA-miner پیشنهاد شده قابل ...
***3 سبک هاي يادگيري به چگونگي يادگيري فراگيران اشاره مي کند نه اينکه فرد به چه خوبي مي تواند ياد بگيرد. ترجيحات فرد هستند نه توانايي هاي او پيرس(2000) سبک هاي يادگيري را روشي که فرد در يادگيري مطالب بر روش هاي ديگر ترجيح مي دهد تعريف کرده است ***4 حيطه هاي سبک هاي يادگيري ***5 شناختي cognitive روش هايي که فرد موضوع ها را ادراک مي کند. اطلاعات را به خاطر مي سپارد. درباره مسائل ...
***2 بخش اول- شناخت و زمينه هاي يادگيري فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري تعريف يادگيري پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند که بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد. گروه ديگر از روان شناسان معتقدند که يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است. ***3 •فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري ماهيت يادگيرى يادگيرى به طور کلى ...
***2 در مورد ساختمان داده nساختمان داده روشي است براي معرفي و دستکاري داده nو کليه برنامه هاي معرفي داده nبراي معرفي داده نيازمند يک الگوريتم ميباشد. ***3 nدر مورد ساختمان داده nروش هاي طراحي الگوريتم نيازمند پيشرفت برنامه هايي است که براي نگهداري داده است. nدر علوم کامپيوتر مطالعه ساختمان داده ها مهم وضروري ميبا شد. ***4 Perequisites C++ پيچيدگي Big oh , theta and omega ...
***3 این کتاب در باره تکنیک های مربوط به حل مسائل است. تکنیک ، روش مورد استفاده در حل مسائل است. مسئله ، پرسشی است که به دنبال پاسخ آن هستیم. ***4 بکار بردن تکنیک منجر به روشی گام به گام (الگوریتم ) در حل یک مسئله می شود. منظورازسریع بودن یک الگوریتم، یعنی تحلیل آن از لحاظ زمان و حافظه. ***5 نوشتن الگوریتم به زبان فارسی دو ایراد دارد: نوشتن الگوریتم های پیچیده به این شیوه دشوار ...
***2 در مورد ساختمان داده ساختمان داده روشی است برای معرفی و دستکاری داده و کلیه برنامه های معرفی داده برای معرفی داده نیازمند یک الگوریتم میباشد. ***3 در مورد ساختمان داده روش های طراحی الگوریتم نیازمند پیشرفت برنامه هایی است که برای نگهداری داده است. در علوم کامپیوتر مطالعه ساختمان داده ها مهم وضروری میبا شد. ***45 AbstractData Type Linear List ninstances Ordered finit ...
***2 مقدمه : برای برقراری ارتباط بین یک مبدائ و مقصد ،به مکانیزمی نیاز است تا اهداف اساسی هر پروتکل مسیریابی محقق گردد .این اهداف عبارتند از : 1: بیشینه ساختن کارایی شبکه 2: کمینه کردن هزینه شبکه با توجه به ظرفیت آن سیکل مسیریابی به شرح زیر میباشد : تولید مسیر : مسیرها را مطابق با اطلاعات جمع آوری و توزیع شده از وضعیت شبکه تولید میکند . انتخاب مسیر : مسیرهای مناسب را بر اساس ...
***2 •تحلیل الگوریتم ها 1 . با استفاده ازاستقرای ریاضی نشان دهید زمانی که n توان صحیحی از 2 است جواب رابطه بازگشتی زیربرابرچیست ؟ اگر n = 2 2 اگربرای k>1 ، n = 2 T(n) = 2T(n/2) + n 2 . مرتب سازی درجی می تواند به صورت یک روال بازگشتی بشرح زیر بیان شود . به منظور مرتب کردن A[1..n] ، آرایه A[1...n-1] را بطور بازگشتی مرتب کرده و سپس A(n) را درآرایه مرتب شده A[1..n-1] درج می کنیم . ...
***5 یادگیری انسان تنها با تعدادی رفتار رفلکسی ساده متولد می شود و بیشتر آنچه که انجام می دهد حاصل یادگیری است یادگیری: ایجاد تغییرات پایدار در رفتار موجود زنده که بر اثر تجربه حاصل شده است ***6 نگرشهای مختلف یادگیری نگرش رفتاری: یادگیری پیوندی (شرطی) تقویت و تضعیف رابطه بین محرک و پاسخ نگرش شناختی: یادگیری شناختی یادگیری به عنوان یک فرایند ذهنی فعال مفهوم بینش در یادگیری ***7 ...
***3 برنامه نویسی پویا، از این لحاظ که نمونه به نمونه های کوچکتر تقسیم می شود ، مشابه روش تقسیم و حل است ولی در این روش ، نخست نمونه های کوچک تر را حل می کنیم ، نتایج را ذخیره می کنیم و بعدا هر گاه به یکی از آن ها نیاز پیدا شد، به جای محاسبه دوباره کافی است آن را بازیابی کنیم. ***4 nمراحل بسط یک الگوریتم برنامه نویسی پویا به شرح زیر است: 1- ارائه یک ویژگی بازگشتی برای حل نمونه ...
***2 تعریف الگوریتم هر دستورالعملی که مراحل انجام کاری را با زبانی دقیق و با جزئیات کافی بیان نماید بطوریکه ترتیب مراحل و شرط خاتمه عملیات در آن کاملا“ مشخص شده باشد را الگوریتم گویند ***3 ادامه تعریف الگوریتم منظور از زبان دقیق: آن است که الگوریتم دقیقا“ به همان صورتیکه مورد نظر نویسنده است اجرا گردد. منظور از جزئیات کافی ، آن است که در طول اجرای الگوریتم عملیات ناشناخته پیش ...
***2 سازمان یادگیرنده : به عقیده « سنگه » سازمان یادگیرنده جایی است که افراد دائما تواناییهای خود را برای خلق نتایجی که مد نظرشان است توسعه می دهند، جایی که افکار و ایده های جدید پرورش داده می شود، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد پیوسته چگونه آموختن را به اتفاق هم می آموزند. یادگیری سازمانی: فرایندی است که در آن، سازمان در طول زمان می آموزد، تغییر می کند و ...
***2 جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری •جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه ...
***2 ¨معرفی گاتری گاتری در سال 1886 تولد یافت و در سال 1959 درگذشت. مهم ترین اثر او کتاب روان شناسی یادگیری است و سبک نوشتاری او ساده،عامیانه وشوخ طبعانه است. گاتری نظریه اش را با استفاده از فقط یک اصل یعنی اصل مجاورت تبیین کرد و نظریه او جزء نظریه های تداعی گرایی است. ***3 مفاهیم نظری عمده قانون مجاورت = تنها قانون یادگیری قانون مجاورت :ترکیبی از محرک ها که با حرکتی همراه شده ...
***1 کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است. فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکید بر استفاده عملی از نتایج ارزشیابی ***2 بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید ...
***2 محورهاي يادگيري يونسکو يادگيري براي دانستن يادگيري براي انجام دادن يادگيري براي بودن يادگيري براي با هم زيستن ***3 يادگيري براي دانستن در اين محور يادگيري، فرد به توسعه مهارت هاي شناختي براي استفاده از فرصت هاي يادگيري ،که در طول عمر خود به دست خواهند آورد مي پردازد. ***4 يادگيري براي انجام دادن در اين محور، فرد نه تنها به کسب مهارت هاي شغلي مي پردازد. بلکه صلاحيت هايي که ...
***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
***2 ويگوتسکي vigotsky مطابق نظريه منطقه مجاور رشد ويگوتسکي، سطح رشد کودک را نميتوان فهميد. مگر آن که سطح رشد واقعي و سطح ظرفيت رشد او را نيز بشناسيم. مرز مجاور رشد، فاصله ايست ميان سطح رشد واقعي که در جريان حل مستقل مسئله تعيين ميشود . و سطح ظرفيت رشدي که از طريق حل مسئله همراه با راهنمايي مربي يا همکاري با شاگردهاي تواناتر حاصل ميشود ***3 سنجش پويا هرگاه که يک دانشآموز به ...
***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
کارشناسي ارشد نرم افزار ***4 مقدمه پردازش تقاضا: به مراحل مورد نياز براي تبديل يک تقاضاي ورودي به طرح صحيح و کارا براي اجرا و بازيابي، پردازش تقاضا گفته مي شود. سه مرحله اصلي پردازش تقاضا تجزيه تقاضا بهينه سازي تقاضا اجراي تقاضا ***5 بهينه سازي تقاضا تحت رتبه بندي بهينه سازي تقاضا تحت رتبه بندي براي بدست آوردن K جواب بهتر بکار مي روند. روشهاي مطرح : با استفاده از عملگرهاي اتصال ...
پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد روان شناسي باليني ***3 •بيان مسئله •اختلال وسواس فکري- عملي يک اختلال اضطرابي است که از دو مولفه مهم تشکيل يافته است: وسواسهاي فکري و اجبارهاي عملي (مولر و رابرتز، 2005). ويژگيهاي اصلي اختلال وسواس عبارتند از وسواسهاي فکري يا عملي برگشت کننده که به دليل شديد بودن ، وقت گير هستند (يعني بيش از يک ساعت در روز وقت مي گيرند) يا به پريشاني آشکار ...
کارشناسي ناپيوسته کامپيوتر ***7 •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***8 چيست؟Windows Presentation Foundation Windows Presentation Foundation Windows application (WinAPP) ***9 Windows Presentation Foundation •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***10 ارائه نمونه اي ساده: ToolTip The ToolTip control hol ...
***3 بيان مساله همسر آزاري يکي از آسيب هاي اجتماعي پنهان است که معمولاً در محيط بسته خانه شکل مي گيرد و سبب از هم گسيختگي کانون خانواده مي شود .قربانيان اصلي خشونت در محيط خانواده در مرحله نخست زنان و پس از آن کودکان و سالمندان مي باشند. اگر چه زن آزاري سابقه اي طولاني دارد،ولي از سال 1970 در آمريکا به آن دسته از زناني که با شکايت همسرآزاري مراجعه کردند توجه خاصي شد و اهميت آن ...
***4 فصل اول فيل مديريت استراتژيک ***5 مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک ...
***3 مقدمه دراين جا يک الگوريتم ردياب و مسيرياب ماشيني با زمان حقيقي براي عکس هاي ويدئويي ماشيني معرفي مي کنيم. اين ردياب ماشيني با زمان حقيقي کاربردهاي قابل استفاده اي دارد مثلا" براي همين سيستم اخطار دهنده تصادم رو در روي ماشين ها . ما از سيستم CDT براي گردآوري ويژگي هاي تصاوير استفاده مي کنيم. ***5 اطلاعات مربوطه و روش پيشنهاد شده اگر بخواهيم در اين روش رديابي موانع از نظر ...
***2 nFrountPage چه کاري مي کند؟ ساخت صفحه هاي تشکيل دهنده يک سايت، فعاليت اجتماعي آن دسته از برنامه نويسان رايانه اي است که اطلاعات جامعي درباره زبان برنامه نويسي HTML -زبان مورد استفاده در ساخت صفحه هاي وب- دارند.اما با استفاده از برنامه FrontPage ديگر ضرورتي ندارد ه با زبان HTML آشنا باشيد.برنامه FrontPage 2000 به جاي شما برنامه نويسي مي کند و به شما امکان مي دهد تا روي عناصر ...
***6 هدف از يادگيري دستورزبان درک متون ادب فارسي اعم از شعر و نثر ادراک صحيح متن هاي مغلق و داراي تعقيد هاي لفظي و معنوي ***7 هدف از يادگيري دستورزبان : کسب معيار هاي لازم براي استنباط صحت و سقم آثارنويسندگان ،شعراو محققان ويرايش متون از نقطه نظردستورفارسي ***8 الفباي فارسي مجموع نشانه هايي که براي نشان دادن آواهاي هر زبان به کار مي رود: ا، ب،... ***9 واج هرکدام از آواهاي زبان ...
***1 هدف کلي اين درس آشنايي با انواع آرايشهاي لفظي و معنوي کلام ادبي و تشخيص نوع آرايه موجود در آن کلام ميباشد. در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و معنوي ميپردازيم و بعد به موضوعات مربوط به آرايش کلام ادبي اعم از تشبيه، سجع، تکرار، تمثيل و... به گونهاي که «دانشجويان عزيز بتوانند با يادگيري آنها، مصداق آنها را در متون ادبي بيابند. ***3 بديع مطالعه در ابزار و شگردها و فنوني ...
***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
***3 اصطلاحات و مفاهيم مربوط به ارزشيابي اندازه گيري آزمون آزمودن سنجش ارزشيابي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***4 ارزشيابي سنتي و کاستي هاي آن vسطحي سنجي vاعتبار و روايي اندک vاندازه گيري کمّي و غير مستقيم vمغالطه ي هدف و وسيله vمغالطه ي جزء و کل vاضطراب امتحان vفشار نهادي براي کسب نمره vايجاد رقابت نا مطلوب vامتحان ابزار تهديد و ارعاب vحذف يا کاهش خلاقيت vتقلّب vايجاد نگرش منفي نسبت ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...
***2 •طرح درس شيوه هاي مطالعه : •ابتدا کليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود . •روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، کتاب و غيره شرح داده مي شود . •انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر کدام توضيح داده مي شود . ***3 •روش هاي طبقه بندي ...
***10 هدفهاي رفتاري فصل اول يادگيري را تعريف کنيد و مفاهيم مربوط به آن را در نيم صفحه تحليل کنيد 2)تفاوت مفهوم يادگيري و عملکرد را در چند جمله بيان کنيد ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول 3)عوامل موثر در يادگيري را نام ببريد 4)نظريه معروف ياد گيري را با هم مقايسه کنيد 5)تدريس يکي از معلمان را بر اساس نظريه هاي يادگيري ارزيابي کنيد ***12 پيش سازمان دهنده فصل اول يادگيري تغيير در رفتار ...
***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***3 يادگيري الکترونيکي حتماً بارها اين سخن را شنيده ايد «توانا بود هر که دانا بود». به راستي آنچه که مي توان امروز به آن بعنوان يک سرمايه فنا ناپذير از آن ياد کرد داشتن اطلاعات و توانايي بکارگيري آن است. اطلاعات به عنوان يک کالاي ثمين و وزين محسوب مي شود و هر کشوري که از اين کالا بهره بيشتري بگيرد در عرصه بين المللي نيز پيشرفت هاي چشمگيري خواهد داشت و سخني به گزاف نگفته ايم اگر ...
***2 مقدمات قبل از شروع يادگيري هک ترمينولوژي (اصطلاحشناسي) Hacker کيست ؟ هکر کسي است که با سيستم هاي کامپيوتري آشناست و ميتواند با روشهايي خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... اين انسان ميتواند خوب يا بد باشد ( در هر حال هکر است ) - سوال: يک هکر از چه راهي وارد يک سيستم ميشود؟ از راه شبکه (نه بابا ! ) بايد توجه کنيد که هر سيستم کامپيوتري (به عبارت بهتر هر سيستم عامل) به هر ...
***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...
***3 تعريف فنّاوري اطلاعات شاخهاي ازفنّاوري است که با استفاده از سختافزار، نرمافزار، شبکه افزار وفکرافزار، مطالعه وکاربرد داده وپردازش آن را درزمينههاي: ذخيره سازي، دستکاري، انتقال، مديريت، جابهجايي، مبادله، کنترل، سوييچينگ ودادهآمايي خودکار امکانپذير ميسازد. ***4 تعريف جامعه اطلاعاتي جامعهاي است که شاخصهاي آن تراکم بسيار زياد اطلاعاتي درزندگي روزمره شهروندان، استفاده ...
***2 روش جستجوي دودويي اگر آرايه اي که عمل جستجو درآن انجام ميشود، مرتب باشد،جستجوي دودويي در آن انجام خواهد شد .در اين روش نسبت به روش ترتيبي ، با تعداد مقايسه کمتري مي توان عنصر مورد نظر را يافت.الگوريتم اين روش بدين ترتيب است:عنصر وسط آرايه پيدا مي شود و با مقدار قابل جستجومقايسه مي شود.اگر با هم برابر باشند ، جستجو خاتمه مي يابد.در غير اين صورت ، اگر مقدار مورد جستجو از عنصر ...
***3 درخت پوشا درختT درخت پوشاي گراف Gاست اگرT زيرگرافG باشد که حاوي تمامي رئوس G است. درخت پوشا را مي توان با استفاده از BFSو DFS بدست آورد… يکي از خواص جالب درخت پوشا: درخت پوشا کوچک ترين زيرگراف است... ***6 درخت پوشاي مينيمم تعريف1:منظورازهزينه درخت پوشاي يک گراف بدون جهت وزن دار،مجموع هزينه (وزن)هاي يال هاي درخت پوشا است. تعريف2: درخت پوشا با کمترين هزينه ،درخت پوشايي است که ...
***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر ضرورت اين درس: ضرورت نياز به زبان هاي سطح بالا ضرورت ترجمه برنامه هاي نوشته شده با زبان سطح بالا به برنامه به زبان ماشين تنوع زبانهاي برنامه نويسي سطح بالا دروس پيش نياز: نوع درس: اجباري تعدادکل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس:10 ***4 فصل اول : مفاهيم اساسي اهداف آشنايي با سيکل زندگي نرم افزار آشنايي با الگوريتم ***5 1-1 سيکل زندگي نرم ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***5 مکتب مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند نو ظهور مکتب قدرت : تدوين ...
***2 uطرح درس در اين درس، ضمن تبيين کليه فصول کتاب مورد نظر، توضيحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشي بيشتر در تفهيم مطالب، از نمودارها و فرمولهاي مرتبط استفاده شايسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخي مطالب که در متن کتاب حاضر موجود نيست ولي در يادگيري مباحث موثر و کارساز ميباشد، دريغ نشده است. ترتيب مطالب و مباحث ارائه شده دقيقا منطبق بر منبع درس ميباشد ...
***2 آنچه که در اين اسلايد مي خوانيم : (شبکه فعاليت روي راس ها)AOV 1) نمايش شبکه (شبکه فعاليت روي يال ها)AOE 2) نمايش شبکه 3) محاسبه ي زودترين زمان فعاليت 4) محاسبه ي ديرترين زمان فعاليت ***3 AOV ) نمايش شبکه1 هر پروژه اي را مي توان به چندين زيرپروژه که فعاليت ناميده مي شود، تقسيم کرد . به عنوان مثال : يک دانشجوي رشته مهندسي نرم افزار براي گرفتن مدرک ناچار به موفقيت در چندين درس ...
***1 •فصل اول •هزينه يابي مرحله اي پيشرفته . •2- اهداف يادگيري •1- نحوه بوجود آمدن ضايعات در هزينه يابي مرحله اي •2- ضايعات عادي را از ضايعات غير عادي (فوق العاده ) متمايز نماييد. ***2 •3- در صورت بروز ضايعات عادي بهاي تمام شده محصولات سالم را محاسبه کنيد •4- در صورت بروز ضايعات فوق العاده بهاي تمام شد ضايعات رامحاسبه کنيد. •5- در جدول معادل آماد تکيمل شده انواع ضايعات را عمل ...
***2 فصل اول اصول طراحي زبان ها ***3 چرا زبان هاي برنامه سازي را مطالعه مي کنيم؟ براي بهبود توانايي خود در توسعه الگوريتمهاي کارآمد استفاده بهينه از زبان برنامه نويسي موجود مي توانيد با اصلاحات مفيد ساختارهاي برنامه نويسي آشنا شويد. انتخاب بهترين زبان برنامه سازي آموزش زبان جديد ساده مي شود. طراحي زبان جديد ساده مي شود. ***4 تاريخچه مختصري از زبان هاي برنامه سازي توسعه زبانهاي ...
***3 •Jpeg طرفدار دسته کارشناسان عکاسي که کميته استاندارد سازي مي باشد . آن همچنين طرفدار الگوريتم فشردگي که توسط اين کميته اختراع شده است . •دو الگوريتم فشردگي jpeg وجود ارد : الگوريتم قديمي تر به jpeg اين صفحه اشاره دارد . در مورد الگوريتم جديد تر 2000 jpeg در پايين صفحه صحبت مي شود . همچنين که ذکر شده که شما بايد بين الگوريتم فشردگي که در اين صفحه صحبت شده و طرح فايل مطابق ...
***2 مقايسه ويژگي هاي مبتني بر فيلترهاي گابور و ارايه روشي جديد براي تعيين هويت نويسنده بر اساس دست نوشته فارسي ***3 •اغلب تحقيقات انجام شده در زمينه تعيين هويت نويسنده بر روي زبان انگليسي متمرکز بوده و تاکنون مطالعاتي در زمينه متون دستنويس فارسي گزارش نشده است. بنابراين در اين مقاله روشي براي تعيين هويت نويسنده بر اساس متن دست نويس فارسي پيشنهاد شده که به صورت برون خط و مستقل ...
***4 lنمایش مجموعه با درخت مجموعه را می توان به صورت یک درخت نمایش داد: در این درخت ها اشاره گرها از فرزندان به والد متصل شده اند . ***5 نمایش مجموعه ها … ابتدا گره های درخت را با یک آرایه به نام Parent[Maxsize] نشان می دهیم. i امین عنصر این آرایه نشان دهنده گره i درخت است ***9 lاجتماع مجموعه ها اگرSi,Sj دو مجموعه مجزا باشند ، آن گاه اجتماع آن ها به صورت زیر تعریف می شود : } همه ...
***3 l Merge Sort: lSort یکی از روش های مرتب سازی داخلی است. lدر مرتب سازی به روش ادغام آرایه یا لیست مورد نظر طی چند مرحله به تعدادی آرایه یا لیست تک عضوی شکسته می شود. نکات:تعداد آرایه ها یا لیست های تک عضوی همان تعداد اولیه ی نودها یا اعضای آرایه هستند . طول لیست یا آرایه ی اولیه را Nدر نظر بگیرید. به جای آرایه لیست به کار می بریم ***4 lMerge Sort: lبعد از شکستن لیست،زیرلیست ...
***3 nالگوریتم الگوریتم مجموعه محدود و پایانپذیر از دستورالعملها است. ***4 شرایط الگوریتم: ورودی خروجی قطعیت محدودیت کارایی ***5 ۱- ورودی: یک الگوریتم می تواند هیچ یا چندین کمیت ورودی داشته باشد که از محیط خارج تامین می شود. ***6 خروجی: الگوریتم بایستی حداقل یک کمیت بعنوان خروجی ایجاد کند. ۳- قطعیت: هر دستورالعمل باید واضح و بدون ابهام باشد. ***7 محدودیت: اگر ما دستورالعملهای یک ...
***3 مقدمه بسیار واضح است که امروزه امنیت اطلاعات یکی از ضروریترین مسائل در زمینه تبادل اطلاعات است. چرا که با وجود نفوذگران و دشمنانی که چه عمداً و چه غیر عمد به دنبال دستیابی به اطلاعات و خراب کردن و عوض نمودن آنها هستند، دیگر نمیتوان تصور نمود که تمام کانالها امن بوده و تبادل اطلاعات از خطر مصون میباشد. لذا استفاده از نرمافزارها و پروتکلهای رمزنگاری در لایههای مختلف ...
***2 uشرح وظائف: uمسیریابی بسته ها (Routing) uکنترل ازدحام (Congestion Control) uحل مشکل ناهمگونی شبکه ها (Heterogeneous Networks) ***4 uانواع سرویس ها در لایه شبکه: uاتصال گرا (مدار مجازی) (Virtual Circuit) uبدون اتصال (Datagram) ***5 uمدار مجازی در برابر دیتاگرام: uدر مدار مجازی ابتدا یک مسیر بین مبداء و مقصد ایجاد می گردد. uبسته های مربوط به یک اتصال خاص از همین مسیر عبور می ...
***4 •مقدمه: اثر انگشت به عنوان یک روش صحیح در تشخیص هویت قدمت زیادی دارد. منحصر به فرد بودن اثر انگشت از قرن 16 م کشف شده است. تطبیق اثر انگشت به صورت الکترونیکی به دو روش انجام میگیرد: 1) روش Minutiae : که در این روش از مقایسه پایان های مرز بندی شده و دو شاخه روی انگشت استفاده می شود. 2) در این روش ابتدا تصویر تقویت شده و خرابی های آن حذف می شود و سپس به مقایسه و بررسی این ...
***2 lتارخچه و تعریف یک سیستم خبره lگذری بر سیستمهای خبره (Expert Systems) lاشاره : l در میان اهل فن و صاحبان اندیشه تعاریف و تفاسیر متنوعی دارد. در نگاهی کلی، استفاده از دلیل و برهان برای رسیدن به یک نتیجه از فرضیاتی منطقی با استفاده از روشهای معین، تعریفی از استدلال تلقی میشود؛ تعریفی که البته با دیدگاههای فلسفی و گاه ایدهآلگرایانه از استدلال تفاوت دارد. با این حال ...
***4 الهام از طبیعت مطالعه شبکه های عصبی مصنوعی تا حد زیادی ملهم از سیستم های یادگیر طبیعی است در آنها یک مجموعه پیچیده از نرون های به هم متصل در کار یادگیری دخیل هستند. گمان میرود که مغز انسان از تعداد 10 11 نرون تشکیل شده باشد هر نرون با تقریبا 104 نرون دیگر در ارتباط است. سرعت سوئیچنگ نرون ها در حدود 10-3 ثانیه است سرعت سوئیچنگ با کامپیوترها 10 -10 ) ثانیه ( است. با این وجود ...
***2 مقدمه شبکه عصبی مصنوعی روشی عملی برای یادگیری توابع گوناگون نظیر توابع با مقادیر حقیقی، توابع با مقادیر گسسته و توابع با مقادیر برداری میباشد. یادگیری شبکه عصبی در برابر خطاهای داده های آموزشی مصون بوده و اینگونه شبکه ها با موفقیت به مسائلی نظیر شناسائی گفتار، شناسائی و تعبیر تصاویر، و یادگیری روبات اعمال شده است. ***3 شبکه عصبی چیست؟ lروشی برای محاسبه است که بر پایه اتصال ...
***2 مقدمه SQL به خودی خود، یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی با یک محصول مجزا نیست، بلکه جزء لاینفک یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی است، به طوری که با قرار دادن دستورات SQL در برنامههای کاربردی میتوان قابلیت برنامهها را افزایش داد. ***3 SQL و مزایای آن SQL وسیلهای است برای سازماندهی، مدیریت و بازیابی دادههایی که توسط بانک اطلاعاتی در کامپیوتر ذخیره شدهٍاند. SQL یک زبان ...
***2 مقدمه SQL به خودی خود، یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی با یک محصول مجزا نیست، بلکه جزء لاینفک یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی است، به طوری که با قرار دادن دستورات SQL در برنامههای کاربردی میتوان قابلیت برنامهها را افزایش داد. ***3 lSQL و مزایای آن SQL وسیلهای است برای سازماندهی، مدیریت و بازیابی دادههایی که توسط بانک اطلاعاتی در کامپیوتر ذخیره شدهٍاند. SQL یک زبان ...
***3 nمقدمه پیشرفت های اخیر در تئوری منطق فازی الگوریتم هایی را بر مبنای قانون در قلمرو گسترده ای از کاربردها فراهم کرده است . یافته های بسیاری در طی 10 سال گذشته طرح و معرفی شده است . کنترل فازی می تواند عملکرد خوبی را در مدت زمان کوتاهی در انواع کاربردهای جهانی معرفی و ثابت کند . بیشتر سازندگان پردازنده محیط های نرم افزاری برای توسعه و شبیه سازی کاربردهای فازی روی میکرو ...
***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
***2 روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است. روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش. ***4 •” معلمان کارآمد ” پرورش مهارتهای فکری 2. ایجاد خود پنداره و انگیزش 3. اداره محیط کلاس 4. درس دادن 5. ارزیابی یادگیری 6. پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص 7. یادگیری مادام ا لعمر ***6 رویکرد ...
***2 }تاریخچه }روانشناسی گشتالت، در دهه دوم قرن بیستم به منزله اعتراضی نسبت به عنصرگرایی روانشناسی "وونت" در آلمان آغاز شد. کار ویلیام جیمز(William James)، یعنی مخالفت با عنصرنگری روانشناسی نیز صورت ابتدایی روانشناسی گشتالتی است. }در نهضت گشتالت و در میان کسانی که سخت تحت تاثیر مفاهیم گشتالت قرار گرفتهاند به گروههایی بر میخوریم. }کهلر، کافکا و ورتایمر که بنیانگذار رسمی ...
***2 •متولد 1943 پنسیلوانیا •والدینش در سال 1938 از هامبورگ به آمریکا مهاجرت کردند؛ چون یهودی بودند. مرگ برادر بزرگترش در یک تصادف فعالیت های دوره کودکی او را محدود کرد و همین موضوع در تکامل فکری او مؤثر بود. •ورود به دانشگاه هاروارد در رشته حقوق. •اریک اریکسون معلم گاردنر می شود و به قول خود گاردنر بر پای تحقیقات او مهر می زند. وی از جروم برونر و دیوید رایزمن نیز تأثیر می ...
***2 طراحی در سطح مؤلفه ، که طراحی رویه ای نیز نامیده می شود ، بعد از انجام طراحی های داده ، معماری ، و رابط انجام می شود . هدف ، ترجمه مدل طراحی به نرم افزار عملیاتی است . اما سطح مجرد سازی مدل طراحی موجود نسبتا بالاست، و سطح مجرد سازی عملیاتی پایین است . این ترجمه می تواند راهی باشد برای باز نمودن در به سمت مقدمه خطاهای پنهانی که یافتن و اصلاح آنها در مراحل آخر فرآیند نرم ...
***9 •موضوعات کار عملی پیشنهادی: داده کاوی (Data Mining) 2- مهندسی مجدد (BPR) 3- برنامه ریزی منابع موسسه (ERP) 4- تجارت الکترونیک (e-Commerce) 5- یادگیری الکترونیک (e-Learning) 6- سازمان های مجازی و شبکه ای (Virtual Organizations) 7- دولت الکترونیک (e-Government) 8- مدیریت زنجیره تامین (SCM) 9- مدیریت دانش (Knowledge Management) 10- کارت های هوشمند (Smart Cards) ***19 دوران ...