تعداد 100 فایل PowerPoint درسی و دانشگاهی با قالب آماده دانلود در مورد اصول کارآفرینی با پسوند ppt و pptx در سایت یافت شد که مناسب ارائه تحقیقات و مقالات میباشد.
***7 فصل اول اصول کارآفريني ***8 چرا کار آفريني ؟ چرا بهره وري ؟ چرا مديريت؟ چرا رشد اقتصادي ؟ و ... چرا برخي از افراد نسبت به ديگران موفق تر هستند؟ چرا بعضي از سازمانها نسبت به ديگران موفق تر هستند؟ چرا برخي کشورها توسعه يافته اند؟ با از بين رفتن مرزهاي اقتصادي چه کنيم؟ با تغييرات سريع، رقابت تنگاتنگ ، کمبود منابع و افزايش دانش چه کنيم؟ ((ميزان توسعه اقتصادي کشورها ، ملاک فقر و ...
***5 • اهداف درسي: 1- آشنايي با اصول و مفاهيم تئوري و نظري کارآفريني 2- کسب مهارت هاي راه اندازي يک کسب و کار 3- آشنايي با چگونگي مديريت سازمان هاي کسب و کار ***6 • محتواي آموزشي: 1- مطالب کلاسي 2- کتاب ”کارآفريني؛ از تئوري تا عمل“ 3- مقالات علمي 4- بازديدها ***9 • توضيحات در خصوص کارهاي عملي: الف - ارايه موضوع کار عملي (توسط استاد) ب – راهنمايي درخصوص منابع و ماخذ (توسط استاد) ...
***5 مقدمه تقاضاي مداوم براي سبزي هاي تازه و فراورده ها در بازار هاي کشور نشان دهنده عظيم بودن نقش اقتصادي صنعت توليد سبزي وسهم آن در بر آورد کردن عمده رژيم هاي غذايي است متخصصين علم تغذيه معتقدندکه مصرف سبزي وميوه به صورت تازه يافراورده اي ازبروزناراحتيهاي ناشي ازفقرغذايي جلو گيري مي کند.خوشبختانه مصرف سبزي و ميوه به صورت تازه در ايران بسيار رايج است. ...
***12 پیشگفتار: کارآفرینی: واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی Entreprender به معنای "متعهدشدن" نشأت گرفته است. بنابراین تعریف واژنامه دانشگاهی و بستر: کارآفرینی کسی است که متعهد میشود مخاطرههای یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریههای اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپیتر کارآفرین را نیروی محرکه ...
***2 جايگاه اصل در بودجه هر علمي بر پايه هاي اصولي ثابت استوار است.بودجه نيز براصول و پايه هاي نهاده شده که از آنها به اصول بودجه ياد مي شود. تدوين اين اصول اولين بار در سال 1885 توسط ((لئون سه))انجام گرفت. البته پيش از ((سه))هم اين اصول به صورت پراکنده ودر لابلاي نوشته هاي علماي اقتصاد و ماليه يافت مي شد ولي مدون نمودن آن از ((سه))به يادگار مانده است. ***3 اصل سالانه بودن بودجه ...
***2 تشخيص و استفاده خلاقانه از فرصتهاي موجود براي تبديل اين فرصتها به موقعيتهاي تجاري سود آور فرايند خلق محصول جديد از طريق فعاليت تجاري با صرف زمان و انرژي لازم و در نظر گرفتن ريسکهاي مالي و رواني و اجتماعي است که در نهايت به دريافت پاداشهاي مالي و رضايت شخصي مي انجامد. ***4 اهميت کارآفريني سازماني در ايران سازمان هاي بزرگ ايراني دولت کارآفرين سازمان هاي بزرگ ايراني درصد قابل ...
***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...
***2 شهروند محوري شهروندان آينده خود را مي سازند. قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است. دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند. جمع آوري ماليات، کارآفريني و توسعه تکنولوژي براي دولت ها روز به روز مشکل تر مي شود. دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند. اين در حالي است که شهروندان نياز مبرم به ...
دوره کارداني رشته مکانيک خودرو ***10 پيشگفتار: کارآفريني: واژه کارآفريني از کلمه فرانسوي Entreprender به معناي "متعهدشدن" نشأت گرفته است. بنابراين تعريف واژنامه دانشگاهي و بستر: کارآفريني کسي است که متعهد ميشود مخاطرههاي يک فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان نخستين کساني بودند که در نظريههاي اقتصادي خود به تشريح کارآفرين و کارآفريني پرداختند. ژوزف ...
***4 صورت مسأله: ايجاد يک ميليون فرصت شغلي در سال از طريق ايجاد يکصد هزار کسب و کار در سال - افزايش ظرفيتهاي کسب و کارهاي موجود - اتمام پروژه هاي نيمه تمام - ايجاد کسب و کار هاي جديد ***5 پيش نياز اشتغال توسعه کارآفريني پيش نياز کارآفريني توسعه انواع کسب وکار پيش نيازکسب و کار برقراري محيط مناسب و فضاي کسب و کار پيش نياز محيط کسب و کار ...
***2 طرح مسأله دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرين و ايجاد کننده شغل براي افراد عادي هستند انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا ...
***1 •تعاريف • نظريات • الگوها ***3 تا دهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي ...
***4 فصل اول فيل مديريت استراتژيک ***5 مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک ...
***4 (مهارتهاي کارآفرينانه) انقلاب کارآفريني (مهارتهاي دانش محور) جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي (مهارتهاي کسب و کار) اقتصاد ملي به اقتصاد جهاني 2- کسب و کارگرا بودن 1- همگام بودن با تغييرات جهاني 4- مديريت استراتژيک 3- بازارگرا بودن 5- دانايي – مديريت دانش 6- نوآوري 7- رشد هفت اصل موفقيت کارآفريني ***5 تعاريف کارآفرين واژه کارآفرين : از کلمه فرانسوي Entreprendre به معناي متعهد ...
***2 • اهداف اصلي کار آفرينان ايجاد کسب و کار نو آوري در محصول، فرايند،بازار و صنعت اشتغال زايي ، رشد و توسعه ***3 مجموعه از شناختهاي فردي که درقالب برنامه و هدايت به منظور تبديل فرصتها به ارزشها که بدنبال آن منافع فردي ، جمعي و اجتماعي را به همراه داشته باشد. •** هنر يافتن روشها صحيح و اجراء بموقع تبديل منابع “به ارزش” که با ضمانت رشد و انعطاف پذيري درسناريوهاي مختلف اقتصادي و ...
***11 رئوس مطالب اصلي: مقدمه 2- مفهوم کارآفريني 3- تعاريف کارآفرين 4- کارآفريني مستقل 5- کارآفريني سازماني ***12 فصل اول: مباني و مفاهيم کارآفريني ***13 •در حال حاضر بيکاري (فقدان و يا نقصان فرصت هاي شغلي کافي و مناسب براي جمعيت جوياي کار و توازن بين عرضه و تقاضاي نيروي کار) يکي از معضلات اصلي و اساسي تمامي کشورها به حساب مي آيد. •اين در حالي است که برخورداري از شغل مناسب جزو ...
***3 تعريف کار آفريني تعريف ساده کار آفريني: کار آفريني يعني راه اندازي واحدهاي توليدي جديد، بطوري که هم منجر به توليد فرصت هاي شغلي جديد شود و هم توليد ثروت حلال از طريق ايجاد ا رزش افزوده دنبال داشته باشد. تعريف علمي کارآفريني: کارآفريني فرايندي است با طعم کسب و کار که: - باعث ايجاد ((تغيير و تحول)) شود. - از طريق ((نوآوري)) محقق مي شود. - باني آن افرادي هستند ... - که ...
***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
***2 هدف هاي کلي کتاب اصول و مباني آموزش و پرورش آشنايي با مباني آموزش و پرورش به ويژه مباني فلسفي آموزش و پرورش ، و راهگشايي و راهنمايي به کاربرد اين اطلاعات در برنامه ريزي هاي درسي، طراحي آموزشي، مديريت و اداره کلاس است ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول دلايل دروني و بيروني براي ورود به جرگه معلمي را تشخيص دهيد و براي هر کدام 3 نمونه ذکر کنيد 2- ((توجيهات )) خود آگاه و ناخود آگاه را ...
***2 رعايت اصول کلي بهداشت در واحدهاي توليد کننده مواد غذائي مقدمه هدف و دامنه کاربرد نکات بهداشتي در مرا حل کاشت , داشت و برداشت . واحد توليدي مواد غذائي :طرح و امکانات واحد تو ليد مواد غذا يي : ضرورت هاي بهداشتي ضرورت هاي بهداشتي و سلامت فردي کارکنان ضرورتهاي بهداشتي در توليد ويژگيهاي فرآورده نهايي ***3 nبسمه تعالي استاندارد رعايت اصول کلي بهداشت در واحدهاي توليد کننده مواد ...
***4 صورت مسأله: ايجاد يک ميليون فرصت شغلي در سال از طريق ايجاد يکصد هزار کسب و کار در سال افزايش ظرفيتهاي کسب و کارهاي موجود - اتمام پروژه هاي نيمه تمام - ايجاد کسب و کارهاي جديد ***5 نياز اشتغال توسعه کارآفريني پيش نياز کارآفريني توسعه انواع کسب وکار پيش نيازکسب و کار برقراري محيط مناسب و فضاي کسب و کار پيش نياز محيط کسب و کار ...
***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
***5 مکتب مکتب طراحي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند مفهومي مکتب برنامه ريزي: تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند رسمي مکتب موقعيت يابي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند تحليلي مکتب کارآفريني : تدوين ايتراتژي به عنوان يک فرايند تخيلي و بينشي مکتب شناختي : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند ذهني و فکري مکتب يادگيري : تدوين استراتژي به عنوان يک فرايند نو ظهور مکتب قدرت : تدوين ...
***2 فهرست مطالب کليات سازمان و مديريت هدف و وظايف اداره امور دفتري روابط اداري سيستم گردش نامه هاي اداري و نقش مسؤول دفتر بايگاني فراگرد تلفني- نقش و وظايف مسؤول دفتر عمليات اداري مسؤول دفتر مديريت و برنامه ريزي استفاده از تلفن جلسه چند نکته مهم مختصري از آيين نگارش ***4 سازمان مکانيکي (داراي ساختار تشکيلاتي و فرايندي به نسبت ثابت که در اثر برنامه ها و محيط ثابت پديد مي آيد.) ...
***3 اصول مديريت آموزشي « طرح درس » 1- آزمون مقدماتي ( سنجش آغازين ) 2- پيش آزمون از ( پيشدانسته هاي درس ) 3- ارائه اهداف کلي و رفتاري درس 4- توضيحات روي اسلايدها ***4 اصول مديريت آموزشي پرسش و پاسخ 6- توضيحات تکميلي 7- آزمون تکويني از مطالب بحث شده 8- مقايسه پيش آزمون و آزمون تکويني ***5 اصول مديريت آموزشي 9- ارزيابي پاياني بخش اول 10- شروع بخش دوم مطابق سرفصل و اهداف تعيين ...
***2 uطرح درس در اين درس، ضمن تبيين کليه فصول کتاب مورد نظر، توضيحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشي بيشتر در تفهيم مطالب، از نمودارها و فرمولهاي مرتبط استفاده شايسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخي مطالب که در متن کتاب حاضر موجود نيست ولي در يادگيري مباحث موثر و کارساز ميباشد، دريغ نشده است. ترتيب مطالب و مباحث ارائه شده دقيقا منطبق بر منبع درس ميباشد ...
***2 فصل اول اصول طراحي زبان ها ***3 چرا زبان هاي برنامه سازي را مطالعه مي کنيم؟ براي بهبود توانايي خود در توسعه الگوريتمهاي کارآمد استفاده بهينه از زبان برنامه نويسي موجود مي توانيد با اصلاحات مفيد ساختارهاي برنامه نويسي آشنا شويد. انتخاب بهترين زبان برنامه سازي آموزش زبان جديد ساده مي شود. طراحي زبان جديد ساده مي شود. ***4 تاريخچه مختصري از زبان هاي برنامه سازي توسعه زبانهاي ...
***6 اهداف این درس در این درس به بخشی از مفاهیم مبنایی دانش و تکنولوژی پایگاه دادهها و اصول مدلسازی و طراحی آن پرداخته میشود. پایگاه داده و عناصر اصلی محیط آن معرفی میشود. با مدلسازی معنایی دادهها و محیط انتزاعی آشنا میشویم. سطوح معماریهای پایگاه دادهها بیان میشود. سیستم مدیریت پایگاه دادهها (DBMS) و اجزاء آن شرح داده میشود. به انواع معماریهای سیستم پایگاهی و مفاهیم ...
***6 فصل اول: مفاهیم شبکههای کامپیوتری هدفهای آموزشی : •مفهوم شبکه و کاربردهای آن • سختافزار شبکه • انواع سوئیچینگ • طراحی شبکه و اصول لایهبندی • مدل هفتلایهای OSI از سازمان استاندارد جهانی • مدل چهارلایهای TCP/IP ***7 شبکههای کامپیوتری مجموعهای از کامپیوترهای مستقل است که به نحوی با یکدیگر اطلاعات و داده مبادله مینمایند. استقلال کامپیوترها کارکردن هر ماشین به تنهایی در ...
***2 •کارآفرینی: •فرآیند ایجاد یک طرح کسب و کار جدید را کارآفرینی گویند.حالا خواه این طرح در هر زمینه باشد. کشاورزی, صنعت و خدماتی و غیره. کارآفرینی به ایجاد فرصتهای شغلی برای افراد جامعه را گویند. •در کارآفرینی یک فرد با یک ایده جدید می خواهد زمینه ای را برای کسب و کار خود یا دیگران راه اندازی کند. البته یک کارآفرین موفق کسی است که طرحی بدهد که جدید باشد و از نظر علمی و عملی ...
***1 اصول بازاریابی تلفنی یکی از تاکتیک های مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود. ازطرفی، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مدیریت زمان برای نیل به اهداف بنگاههای اقتصادی و همچنین اثربخشی بیشتر شیوه ...
***3 پیشینه مکاتب بررسی های تاریخی نشان می دهد که در مورد چگونگی اداره سازمان ها (واحدهای تجاری / اداری) پیشینیان از جمله : مصریان ، چینی یان، ایرانیان، رومیان و آلمان ها و دیگران دارای بینیش ها و سیستم های خاص و متناسب با سازمان های اداری و تجاری خود بوده اند. . دوره ای که دانش مدیریت از ابتدای شکل گیری تاکنون طی نموده است و همچنین کلیه نظراتی که تا حال از طریق دانشمندان و ...
***3 اهداف کلی این درس •دانشجو پس از مطالعه این درس باید بتواند اصول و مبانی اولیه نرم افزار و سخت افزار را بشناسد مفهوم زبان های برنامه نویسی را بداند مفاهیم اولیه برنامه نویسی ساخت یافته را بداند بتواند دستورات زبان پاسکال را در برنامه بکار ببرد از توابع و روال های استاندارد زبان پاسکال استفاده نماید از توابع ، روال ها و فایل ها در برنامه استفاده کند با استفاده از قابلیت های ...
***2 واحد نظری ( رشته شیمی کاربردی) نام منبع و مؤلف: تکنولوژی فراورش غذا( اصول و کاربرد)، پی. جی. فیلاوز، ترجمه مرتضی سهرابی ***3 جایگاه درس درس شیمی و تکنولوژی مواد غذایی یک درس دو واحدی نظری همراه با یک واحد عملی از دروس اختیاری رشته شیمی کاربردی است. ***4 از نظر مصرف کننده، مهمترین کیفیت غذا مشخصههای احساسی آن (بافت، طعم، بو، شکل و رنگ) است. این خواص سبب گزینش محصولات معینی ...
کتاب اصول مدیریت اسلامی و الگو های آن حجتالاسلام دکتر ولیالله نقیپورفر ***3 جایگاه درس درس مدیریت اسلامی و الگوهای آن از دروس پایه مقطع کارشناسی رشتههای مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی میباشد. ***4 مقدمه اول نقش زمان و مکان در فهم و تحقق دین ***5 نقش زمان و مکان در فهم و تحقق دین هر موجودی در عالم طبیعت موجودی زمانی – مکانی است. پس برای مطالعه وجه مادی هر پدیده باید به زمان ...
رشته : مدیریت( بازرگانی ، دولتی و ... ) تعداد واحد : 3 واحد نام منبع : اصول حسابداری 1 مولف : دکتر ویدا مجتهد زاده ***3 فصل اول هدف : آشنایی با تاریخچه حسابداری، تعاریف و مفاهیم آن ***4 قرون وسطی جمع آوری مالیات توسط فرمانروایان و انجام مخارج حکومت در ایران خزانه دار و مستوفی ها حساب های دخل و خرج شاهانه را نکه می داشتند. ***5 اولین جرقه حسابداری دو طرفه کتاب ریاضیات نویسنده ...
رشته : مدیریت( بازرگانی ، دولتی و ... ) تعداد واحد : 3 واحد نام منبع : اصول حسابداری2 مولف : یحیی حساس یگانه ***3 فصل اول در این فصل پس از توصیف خصوصیات سیستم, حسابداری بعنوان یک سیستم که دارای مجموعه عناصر؛ - داده ها, ستاده ها,پردازش داده ها و باز خور است, مورد بحث قرار گرفته است. - مطالعه این فصل به عهده دانشجو نهاده شده است ***4 فصل دوم آنچه در این فصل میخوانیم: دفاتر روزنامه ...
***2 دو نمونه از مهمترين گستره هاي اينترنت، " اينترانت ها و اکسترانت ها " هستند که شايد کمتر به آنها توجه شده است. گاهي وجود "اينترانت " و " اکسترانت " در مشاغل کوچک در راستاي اجراي برنامه هاي مربوط به اين گونه کسب و کارها تعجب آور است. البته شايد بتوان گفت بهره گيري از اين خدمات، صرفا براي کسب و کارهاي محدود امکان پذير است و ناگفته پيداست که کار با اين شبکه ها در شرکت هاي بزرگ ...
***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...
***2 مقدمه انبارداري يک خدمت اقتصادي است و عبارت از تهيه و نگهداري کالا به منظور عرضه به موقع آن يا گسترش دادن مدت عرضه آن است به نحوي که کالا براي مدت بيشتري قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوري انبارداري ها حلقه هايي از زنجيره توليد ، انتقال ، توزيع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسطه را درانتقال کالا از مناطق توليد به بازارهاي مصرف وسپس توزيع محلي برعهده دارند . ...
***2 رعايت نظم و ترتيب در چيدن کالاها و مواد مختلف شيميايي و نيز نظافت عمومي انبارها جزء اصول اوليه ايمني انبار داري بوده و بايستي دقيقا" رعايت گردد. حتي الامکان بايستي در انبارداري تجانس کالاها و اجناس مد نظر قرار گيرد بطوري که بتوان با نصب تابلوهاي راهنما بخشهاي مختلف انبار را از يکديگر مجزا نمود. اجناس سنگين و نيز مايعات شيميايي يا مواد خطرناک بايستي در طبقات زيرين قفسه ها ...
***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
***2 انواع خط مشي هاي عمومي خط مشي هاي عمومي را به گونه هاي مختلفي طبقه بندي کرده اند که در هر يک از آنها وجه خاصي از خط مشي هاي عمومي اساس طبقه بندي واقع گرديده است. در يکي از اين تقسيم بندي ها بر اساس قواي سه گانه که هر کدام اختيار و قدرت وضع برخي از خط مشي هاي عمومي را در نظام کشوري دارا مي باشند، به سه نوع خط مشي عمومي اشاره شده است. ***3 nخط مشي هاي عمومي الف خط مشي هاي ...
***2 مقدمه: امروزه فلسفه رياضي يا فلسفه علم رياضيات بعنوان يکي از شاخه هاي فلسفي دامنه و عمق قابل توجهي برخوردار شده است و مکاتب و ديدگاههاي متعددي در حوزه اين دانش فلسفي شکل گرفته است. در اين ميان اين نکته روشن است که دست يافتن به ديدگاهي که پاسخگوي تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه رياضي باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفي انديشان امري ممکن به نظر نميرسدوياآنکه ...
***1 کامپيوتر ها داراي منابع زيادي هستند که در هر لحظه فقط توسط يک processمي توانند استفاده شوند . مثلا printer ها ،tape drive ها ، scanner ها ، slot هاي process table . اگر دو پروسس همزمان بخواهند در يک slot درون process table بنويسند، باعث خراب شدن سيستم ميشود.اگر دو پروسس بخواهند روي printer بنويسند حاصل آشغال خواهد بود. بنا بر اين تمام سيستم هاي عامل قدرت تخصيص دسترسي ...
***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
***4 üمقدمه üخريد واهميت آن üبخش خريد ومديريت خريد üخريد به عنوان تدارکات ونقش سيستماتيک آن üروند سيستمي درتهيه مواد اوليه üتبادل سيستماتيک اطلاعات وارتباطات بخش خريد üتعريف مديريت خريد üاصول خريد عاقلانه üاهداف بخش خريد üارتباط بخش خريد با سايربخشها اصول خريد عاقلانه(مديريت خريد1) منابع 1- مديريت خريد دکتر رضا مهربان ازنشر البرز 2- سيستمهاي خريد وانبارداري دکترروستا انتشارات ...
کارشناسي کامپيوتر گرايش: نرم افزارکامپيوتر ***2 مقدمه رادار چيست؟ ***3 تاريخچه • 1886 •1901 •1930 •1935 •1950 ***4 مکانيسم عمل انتشار امواج عامل انعکاس ***5 اصول رادار اجزاء تشکيل دهنده سيستم رادار فرستنده گيرنده آنتن سيستم هاي الکتريکي ***9 اثرات سطح بر تصوير رادار : 1) صيقلي بودن سطح 2) ...
***3 مقدمه: در اين فصل، به تشريح موضوع علم فيزيک مي پردازيم. پس با زمينه هايي که فيزيک در آنها کاربرد دارد و شاخه هاي مختلف علم فيزيک آشنا مي شويم. سرانجام به اهميت اندازه گيري در فيزيک و کميتهاي اصلي و فرعي و کميتهاي نرده اي و بُرداري وعمليات جبري آنها مي پردازيم. تاريخچه پيدايش و گسترش فيزيک: علم مطالعه حرکت، نيرو، انرژي و اثرات آنها بر ماده را علم فيزيک گويند. واژه فيزيک از ...
***4 پيشگفتار امروزه در سطحي وسيع مواجه با افرادي هستيم که ناسازگارند،بداخلاق اند،مرتکب جرم و گناه مي شوند،به سازشهاي نامشروع تن در مي دهند،براي حفظ موقعيت کنوني خود هدف را ناديده مي گيرند،رفتارشان ضد اجتماعي است،معاشرت شان بر اساس ضوابط مقبول اجتماع و مذهب نيست،به قول و فعلشان نمي توان اعتماد کرد از آن بابت که بسيار متزلزل و سست بنياد است... در سطح بين المللي و گاهي هم ملي ...
***5 •توسعه باغداري در شهرستان خلخال •شهرستان خلخال با وسعتي معادل 292867 هکتار در جنوب استان اردبيل واقع شده است. اين شهرستان به لحاظ سيب زياد اراضي و غالب بودن مساحت مناطق مرتفع و کوهستاني، جزو مناطق متوسط از نظر کشاورزي محسوب شده و در ميان شهرستان هاي استان از نظر سطح اراضي کشاورزي در رتبه پاييني قرار دارد. به طوري که از مجموع مساحت شهرستان حدود 40780 هکتار آن را اراضي ...
***5 مقدمه از نظر تاريخچه،پرورش قارچ در هاله اي از ابهام به سر برده.قبلاً از قارچ ها به عنوان مواد توهم زا درفالگيري استفاده ميکردندوقارچ راگوشت خدا مي ناميدند،ولي بدون شک معلوم شده است که قارچ برنج که درچين تقريباًاز2000سال قبل با ساده ترين روش والهام از طبيعت برروي چوب درختان کشت مي شده است وتکنولوژي روش کاشت اين قارچ ها جزءهنرهاي خيلي قديمي و محرمانه ي اين سرزمين ها بوده ...
***4 مقدمه با توجه به تعريفي که امروزه از کار آفرِين به عنوان فردي داراي ايده و فکر جديد و از طريق ايجاد يک کسب و کار کسب مثل کار منزل، کسب و کار مجازي ، کسب و کار مغازه يا شرکت که توأم با منابع و مخاطره انگيز مالي و اجتماعي است و با هدف ارائه محصول يا خدمت جديد به بازار ارايه مي نمايد و همين طور نقش به سزايي که اين افراد در نظام کاري يک جامعه دارند توجه بيشتري را به اين مقوله ...
***4 خلاصه طرح عنوان: سازهاي چوبي(کارگاه ايکاروس) نوع توليدات: تخت خواب بوفه دراور کمد انواع ميز و... مديريت:آقاي محمد امين گريواني سرمايه گذاري اوليه:8000000 بازگشت سرمايه:2تا 4سال درآمد روزانه:20000تومان تا30000تومان درآمدماهيانه:500000تا700000تومان دربعضي ازروزدرآمدي کسب نميشود تعداد کارکنان:4نفر ***5 هر تخته MDF به ابعاد40/3در2متر ميباشدکه قيمتي معادل90000تومان داردوهر تخته ...
***6 خلاصه طرح موضوع طرح: پرورش صيفيجات ( خيار ) گلخانهاي به ظرفيت 100 تن درسال محل اجراي طرح: قابل اجرا در سراسر کشور سرمايه گذاري کل: 05/747 ميليون ريال سهم آورده متقاضي: 05/77 ميليون ريال سهم تسهيلات: 670 ميليون ريال ***7 مقدمه نرخ بالاي رشد جمعيت از يک سو و کاهش وسعت اراضي حاصلخيز به دليل توسعه روزافزون شهرها و مناطق صنعتي از سوي ديگر، ضرورت استفاده بهينه از امکانات موجود ...
***7 مقدمه ضرورت خود کفائي و عدم وابستگي از لحاظ کشاورزي و دامپروري و يا به عبارتي ديگر تهيه ارزاق عمومي بر هيچ فردي از افراد ديگر پوشيده نيست و هر فرد سليمي با جزئي تفکر و تعقل نمي تواند از قبول آن سرباز زند . به عقيده صاحب نظران ، اولين و ابتدائي ترين شرط لازم و ضروري براي پيشرفت سريع در تمام امور کشور، همانا خود کفا شدن از لحاظ ارزاق عمومي مي باشد و به همين مناسبت است که ...
***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...
***1 شناسايي عوامل موفقيت 1- عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتب ...
***2 مفاهيم اوليه کسب و کار ***3 کسب وکار چيست؟ به مجموعه فعاليتهايي گفته مي شود که براي ارائه محصولات يا خدمات با رويکردي مالي,تجاري وصنعتي انجام مي پذيرد. انواع کسب وکار: •کسب وکارهاي بزرگ(Business) •کسب وکارهاي کوچک ومتوسط (Small and Medium.B ) •کسب وکار اينترنتي يا مجازي:(Virtual ) E-Business توليد بدون کار خانه ***4 •کسب و کار خانگي (Home Business ) •کسب وکار روستائي(Rural ...
***2 nتاریخچه مدرسه باهاوس باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک ...
***1 ماشين هاي جوشکاري جريان مستقيم ماشين هاي جوشکاري جريان مستقيم (cached) ماشينهاي جوشکاري با جريان مستقيم که در آنها قوس الکتريکي با جريان مستقيم ايجاد مي شود شامل انواع زير مي باشد. الف يک الکتروموتور جريان سه فاز توان لازم را از جريان سه فاز گرفته و دينامو يا محور مولد جريان مستقيم را به حرکت درآورده و در نتيجه جريان و ولتاژ يک طرف و با آمپر ضروري توليد مي گردد که بسته به ...
***3 •پيش گفتار هر محصول ويژگيها و مشخصات خاصي دارد که بيش از هر گونه بررسي فني مالي و اقتصادي طرح لازم است اين خصوصيات به درستي شناخته شوند شناخت صحيح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون ترديد راهنماي مناسبي جهت تصميم گيريهاي لازم در انتخاب روش و عمليات توليد و محاسبات بعدي مورد نياز خواهد بود در اين ارتباط يکي از مؤثرترين روشهاي قابل استفاده، به کارگيري استانداردهاي مدرن ملي و ...
***6 رئوس مطالب اصلي و عمده: مقدمه 2- مفهوم طرح کسب و کار 3- اهميت طرح کسب و کار 4- موارد اصلي قابل بررسي طرح کسب و کار 5- علل شکست طرح هاي کسب و کار 6- نتيجه گيري ***7 بخش اول: مقدمه ***8 مقدمه يکي ازمهمترين فعاليتها درزندگي اجتماعي بشر امروزمديريت است که به کمک اين فعاليت مي توان ازطريق اصولي و باتوجه به منابع وامکانات موجود به نحو احسن به اهداف سازمان دست يافت. براي رسيدن به ...
***5 تاريخچه: صنايع چوبي کاج که نمايشگاه ان واقع دراستان اردبيل ميدان قيام بطرف دروازه مشکين وکارگاه ان درشام اسبي مي باشد يک کارگاه نوپا مي باشد وقدمت ان به پنج سال مي رسد که با انديشه دوجوان فارغ التحصيل يکي در مديريت وديگري درعمران شروع به کار کرده است. ***6 اهداف ومشکلات: هدف کاج توليدات صنايع چوبي باکيفيت عالي وبا نازلترين قيمت وکمترين سود ممکن اما باتوليدات انبوه مي باشد ...
***2 تاريخچه و قانون تاسيس 1304 – نخستين قانون اوزان و مقياس ها به تصويب مجلسين رسيد . 1332 - موسسه استاندارد در قالب يک اداره آزمايشگاهي به منظور کنترل کيفي کالا هاي صادراتي آغاز بکار کرد . 1339 – قانون " اجازه تاُسيس موسسه استاندارد ايران " در شش ماده به تصويب مجلسين وقت رسيد. 1343 - آزمايشگاه هاي واقع در شهر صنعتي کرج (محل فعلي) ضميمه شد و نام موسسه استاندارد ايران به " موسسه ...
***1 چکيده تقريباً در هر جامعه اي، ورزش يک نهاد اجتماعي بسيار برجسته محسوب ميشود، زيرا ورزش ويژگيهاي موجد در هر نهادي را با جاذبه منحصر به فردي که فقط شايد دين موجد آن باشد، ترکيب ميکند. در اين مقاله، ديدگاههاي کارکردي) ، تضاد و فرهنگي مرور گرديده و به بحث خواهيم پرداخت که چگونه ورزش با فرآيند جامعهپذيري و تغييرات اجتماعي، ارتباط پيدا ميکند. ...
***2 مرحله توسعه سرعت تغيير طول عمر نياز نهاده اصلي ستاده اصلي سمبل سازنده فعاليتها ساختار فعاليت گسترده جغرافيايي فکري فيزيکي فعاليت مرحله ابتدايي خيلي کم نامعلوم اندک جانوران گياهان وگوشت شکارچي خيلي کم خيلي زياد دهکده مرحله کشاورزي کم 30000 کم زمين محصولات کشاورزي فئودال کم ...
***3 •هدف ها ي اصلي آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طريق تجزيه و تحليل اطلاعات موجود در داده هاي نمونه اي. • ب) سنجش ميزان عدم حتميتي که در اين استنباط ها وجود دارد. علمي که براي رسيدن به هدف هاي فوق اهميت دارد, عبارتست از طرح ريزي فرايند و دامنه نمونه گيري به طور يکه مشاهدات مبنايي براي استخراج استنباط هاي معتبر تشکيل دهند. ***4 قرن بيستم شاهد افزايش روز ...
***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
***2 پمپ هاي هيدروليکي: با توجه به نفوذ روز افزون سيستم هاي هيدروليکي در صنايع مختلف وجود پمپ هايي با توان و فشار هاي مختلف بيش از پيش مورد نياز است . پمپ به عنوان قلب سيستم هيدروليک انرژي مکانيکي را که توسط موتورهاي الکتريکي، احتراق داخلي و ... تامين مي گردد به انرژي هيدروليکي تبديل مي کند. در واقع پمپ در يک سيکل هيدروليکي يا نيوماتيکي انرژي سيال را افزايش مي دهد تا در مکان ...
***2 روانشناسى تربيتى يا روانشناسى پرورشى شاخهاى از علم روانشناسى است که يافتههاى اين علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد است؛ روانشناسى تربيتى علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. ***3 روانشناسى تربيتى بيش از هر چيز ديگر معلمان را با ماهيت يادگيرى دانشآموزان آشنا مىکند و روشها و فنون ...
***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
***2 •جرياني از مايع را در نظر بگيريد هرگاه فشار درون لوله به فشار بخار مايع نزديک شود يا برسد مايع موجود در لوله شروع به جوشيدن مي کند. و حباب هاي بخار در آن تشکيل مي شود. اين حباب هاي کوچک به همراه مايع به نقاطي که فشار در انجا با لاتر است منتقل مي شود و مي ترکند و باعث ايجاد اسيب به بدنه هاي لوله و پره هاي توربين مي شود. اين پديده را کاويتاسيون (خلازايي) مي نامند. کاويتاسيون ...
***3 بکرزايي بکرزايي نوعي توليد مثل در جانداران است که در آن تخمک بدون آنکه بوسيله گامت نر تلقيح شود، خودبخود تقسيم شده و به جاندار جديد ، تبديل ميشود که اين نوع توليد مثل هم در گياهان و هم در جانوران ديده ميشود. ***4 ديد کلي در هر جاندار ، اعم از اينکه تک جنسي باشد يا هرمافروديت ، بسيار اتفاق ميافتد که نتوانند جفت مناسبي پيدا کنند. بيشتر چنين گامتهاي ناموفقي پس از اندک زماني ...
***3 •اختلافي که بين استان هاي يزد و اصفهان بر سر سرچشمه رود زاينده رود رخ داد، موضوعي فراتر از يک اختلاف منطقه اي و بين استاني است و به يک بحران بزرگ ملي و فراتر از آن بين المللي مربوط است. •براساس گزارش سازمان ملل در آينده اي نزديک ?? کشور جهان با کمبود آب مواجه خواهند شد و نام ايران به عنوان يکي از بزرگترين کشورهاي درگير بحران آب در آينده برده مي شود.انتظار مي رود تا سال ???? ...
***2 گياهان زينتي بخشي از کل گياهان موجود در دنيا هستند که بر اساس سليقه انسان و دارا بودن خصوصيات ويژه اي از جمله رنگ، شکل اندازه گل، برگ و ساقه جزء گروه گياهان زينتي قرار داده شده اند. يک گياه را نمي توان به يک گروه خاصي از گياهان محدود و منحصر نمود. با توجه به اين امر مشاهده مي شود که روز به روز تعدادي از گياهان، از يک گروه به گروه ديگري وارد مي شوند و بر تعداد گياهان مشترک ...