***3
nالگوریتم
الگوریتم مجموعه محدود و پایانپذیر از دستورالعملها است.
***4
شرایط الگوریتم:
ورودی
خروجی
قطعیت
محدودیت
کارایی
***5
۱- ورودی:
یک الگوریتم می تواند هیچ یا چندین کمیت ورودی داشته باشد که از محیط خارج تامین می شود.
***6
خروجی:
الگوریتم بایستی حداقل یک کمیت بعنوان خروجی ایجاد کند.
۳- قطعیت:
هر دستورالعمل باید واضح و بدون ابهام باشد.
***7
محدودیت:
اگر ما دستورالعملهای یک الگوریتم را دنبال کنیم برای تمام حالات باید پس از طی مراحل محدودی الگوریتم خاتمه یابد.
***8
کارایی:
تنها قطعیت کافی نیست بلکه هر دستورالعمل نیز باید انجام پذیر باشد.
پایان پذیری تفاوت میان یک برنامه و یک الگوریتم است.
***9
nپیچیدگی فضای لازم
میزان حافظه یا پیچیدگی فضای یک برنامه مقدار حافظه مورد نیاز برای اجرای کامل یک برنامه است
***10
nفضای مورد نیاز یک برنامه:
§نیازمندیهای فضای ثابت
§نیازمندیهای فضای متغیر
***11
نیازمندیهای فضای ثابت:
این مطلب به فضای مورد نیازی که به تعداد و اندازه ورودی و خروجی بستگی ندارد اشاره دارد.
***12
نیازمندیهای فضای متغیر:
این مورد شامل فضای مورد نیاز متغیرهای ساخت یافته استکه اندازه آن بستگی به نمونه ای از مساله ای که حل می شود دارد.
***13
پیچیدگی زمانی:
میزان یا پیچیدگی زمانی یک برنامه مقدار زمانی است که کامپیوتر برای اجرای کامل برنامه لازم دارد.
***14
چرخه زندگی یک سیستم:
نیازمندیها
تحلیل
طراحی
کدنویسی
بازبینی
***15
جنبه های مهم بازبینی:
اثبات درستی
آزمایش درستی
اشکال زدایی
***17
روش آبشاری:
این روش فرایند نرم افزار را متشکل از چند مرحله می داند. پس از تعریف هر مرحله توسعه نرم افزار به سمت مرحله بعدی پیش می رود.
***18
برنامه نویسی اکتشافی:
در این روش در حداقل زمان ممکن سیستمی ایجاد می شود و سپس اصلاحات لازم در آن بوجود می آید تا به درستی عمل کند.
***19
طراحی شی گرا:
طراحی شی گرا بر مبنای پنهان سازی اطلاعات و نهادها است که دارای یک حالت اختصاصی و اعمالی بر روی آن حالت است.
***20
ویژگیهای طراحی شی گرا:
۱- ناحیه مشترک داده ها حذف می شود.
۲- اشیا نهادهای مستقلی هستند که قابل تغییر می باشند.
۳- اشیا ممکن است توزیع شده باشند و بصورت موازی یا ترتیبی اجرا شوند.