***4
هدف کلی
هدف کلی این فصل، آشنایی دانشجو با فرآیند بازاریابی بینالمللی و تفاوت آن با بازاریابی داخلی است. همچنین به دانشجو کمک میکند تا عضو بهتر و موفقتری در بازاریابی بینالمللی باشد. این هدف از طریق تهیهکردن اطلاعات در مورد اینکه چه اتفاقی در بازار بینالمللی میافتد و با کمک آنها در انتقال دانش در زمینه معاملات تجاری موفق به انجام میرسد.
***5
هدفهای رفتاری
شما انتظار میرود پس از مطالعه این فصل بتوانید:
◄مفاهیم بازاریابی را تعریف کنید
◄بازاریابی بینالمللی را تعریف کنید.
◄تفاوت بازاریابی بینالمللی را با بازاریابی داخلی بیان کنید.
◄بازاریابی تطبیقی را شرح دهید.
◄بازاریابی بینالمللی و سطوح رقابت را شرح دهید.
◄عناصر مزیت استراتژیک را نام ببرید.
◄عوامل محیطی بازاریابی بینالمللی را شرح دهید.
***6
هدف بازاریابی
هدف بازاریابی ، فروش فراوان است. هدف، شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارایه شده دقیقاً متناسب باشد، به طریقی که کالا یا خدمات با نیازهای او منطبق گردد و کالاهای خود را به فروش رساند
***7
تعریف بازاریابی
عبارت است از مجموعهای از فعالیتهای انسانی و اقتصادی هدایت شده در جهت ارضای نیازها و خواستههای افراد جامعه
***8
تعریف بازریابی بینالمللی
عبارت است از بازاریابی کالا و خدمات در بیش از یک کشور که شامل صدور کالا از کشوری به کشور دیگر میباشد.
***9
با استفاده از اصول علمی به چه سولاتی میتوان پاسخ داد؟
چگونه میتوان تولیدات یا خدمات مناسب بازاریابی بینالمللی را شناخت؟
چه نوع قضاوتی لازم است یا لازم خواهد بود؟
چه رفتاری از طریق رقبای جهانی انتظار میرود؟
گزینههای استراتژیک جهانی کدامند؟
***10
اهمیت تجارت جهانی
کشورهایی که هرگز نمیتوانستند نقش اصلی در تجارت جهانی داشته باشند ناگهان به قطب اقتصادی تبدیل شدهاند،بدین ترتیب،افراد و شرکتها دریافتهاند که حیطه رقابت آنها بازار داخلی نبوده بلکه بازار جهانی هستند.
*11
تجارت جهانی، امروزه یک مجموعه به هم پیوسته جهانی از بازارها، تکنولوژی و شرایط زندگی استاندارد که در گذشته ناشناخته بودهاند، میباشد.
***12
بازاریابی تطبیقی
اساس مطالعه بازاریابی تطبیقی، پیرامون تشابهات و تفاوتهای موجود بین بازاریابی کشورهای مختلف دور میزند. در بازاریابی تطبیقی، تلاش بر آن است که تفاوتها و تشابهات موجود
***13
در کشورهای مختلف در خصوص تقاضای مردم و بازار محصولات شناسایی،مطالعه، تجزیه تحلیل شده،مورد تفسر قرار گیرد و سپس طبقهبندی شوند.