***2
•تعریف استراتژی:
•واژه استراتژی به چهار مقوله استناد می کند:
.1نهادینه ساختن خشونت
.2فعال سازی ذهن
.3بهبود بخشیدن به تصویرگری ذهن
.4روش شناسی منفک بودن از زمان
***3
•توجه به عامل زمان و تفکیک آن به دو سطح:
•زمان تاکتیک، که گردش آن بدون توقف و پیوسته است و انجام امور خرد و بی نهایت مولد در حیات یک موسسه، شرکت و سازمان را شامل می شود.
•
•زمان استراتژیک، که گردش آن ناپیوسته است و برای تصمیمات بزرگ و عمده تنظیم می شود، زیربنای آن مکاتب و اصولی است که تفکر انتقادی مداوم را امکان پذیر می سازد؛ لذا به ایجاد یک دوگانگی می انجامد و در یک زمان گذشته و حال با هم حضور می یابند.
***4
•مدیریت استراتژیک از دیدگاه اجتماعی:
•مدیریت استراتژیک نوعی مدیریت آینده نگر، انطباق پذیر و خلاق و پویاست.
•مدیریت استراتژیک یک فراگرد است نه یک پدیده. فراگردی که از بینش و نگرشی آینده نگر و آینده ساز آغاز می شود.
•
***5
•ویژگی های یک مدیر استراتژیک:
•دارای قدرت تخیل وذهن مبتکر و نوآور
•اهل خطر کردن
•توانمند در تشخیص واقعیتها از امورغیر واقعی و خیالی
•شکیبا و پیگیر
•دارای ارزیابی درست از امکانات و محدودیتهای محیط بیرونی و درونی
•ترسیم آینده قابل تحقق
•متوجه زمینه فرهنگی جامعه