***3
nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفرینی را به جلو رانده است.
موج اول: انتشار کتاب هایی در خصوص
1- زندگی کارآفرینان و تاریخچه شرکت های آنها
2- چگونگی ایجاد کسب و کار شخصی
3- شیوه های سریع پولدارشدن
موج دوم: ارایه رشته های آموزشی کارآفرینی در مقاطع تحصیلی در حوزه های مهندسی و بازرگانی است.
موج سوم: افزایش علاقه مندی دولت به تحقیقات درزمینه بنگاه های کوچک با هدف تشویق و تحقیق نوآوریهای صنعتی.
***4
nهر محقق در زمینه تخصص خود با این مقوله برخورد نموده است.
اقتصدانان: تعاریف کارکردی و ابعاد رشد اقتصادی و سودآوری
روانشناسان: خصوصیت فردی و روانشناختی
جامعه شناسان: انگیزه درونی کارآفرین
***5
همان توجه به کارکرد کارآفرین است.
به عبارت دیگر جایگاه اجتماعی اطلاق می شود و نقش، رفتاری است که در آن پایگاه لازم می باشد.
نقش کارآفرین
وجود همانش ویژگی ها و خصوصیات کارآفرینی فرد است
پایگاه
***7
مدیران در سازمان های صنعت
نقش تولیدی (Producing )
2- نقش اداری و بوروکراتیک (Administration)
3- نقش کارآفرینی (Entrepreneurship )
4- نقش یکپارچه کننده (Integration )
***8
nتعریف واژه ها
کارآفرینی سازمانی (Entrepreneurship )
2- کارآفرین سازمانی (Entrepreneur)
3- کارآفرینی (Entrepreneurship )
4- کارآفرین(مستقل) (Entrepreneur )
5- کارآفرینی شرکتی (Corporate Entrepreneurship )
6- آموزش (Training )
7- عوامل سازمانی
8- توانایی های فردی
9- موفقیت سازمانی
***10
کارآفرین سازمانی:
کسی که تحت حمایت یک شرکت، محصولات، فعالیت ها و تکنولوژی جدید را کشف و به بهره برداری می رساند.
کارآفرین مستقل:
فردی که مسئولیت اولیه وی جمع آوری منابع لازم برای شروع کسب و کار است. مشخصه اصلی کارآفرین، نوآوری می باشد.
کارآفرینی:
فرآیند ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه منحصر به فردی از منابع به منظور بهره گیری از فرصت ها.
***11
آموزش:
کوششی است که توسط سازمان ها برای تغییر رفتار افراد از طریق فرآیند یادگیری و به خاطر افزایش اثر بخشی آنها صورت می گیرد.
موفقیت سازمانی:
مجموعه نوآوری، رشد و ایجاد تغییر که فرد مدیر به عنوان عامل اصلی، سازمان را به حرکت درآورده، هدایت نموده و سه عامل فوق را موجب می گردد.
***12
عوامل سازمانی:
نگرش و بینش سازمانی کارآفرینان در خصوص سیاست های مالی، تولیدی، بازرگانی و بازاریابی، منابع انسانی و مدیریت استراتژیک تأثیر بسزایی بر تصمیم گیری های فرد به عنوان رهبر دارد.
کار آفرینی سازمانی:
فعالیت های کارآفرینانه فعالیت هائی است که از منابع و حمایت سازمانی به منظور دستیابی به نتایج نوآورانه برخوردار می باشد.
کارآفرینی شرکتی:
کارآفرینی شرکتی به مفهوم تعهد شرکت به ایجاد و معرفی محصولات جدید، فرآیندهای جدید و نظام های سازمانی نوین است.