***2
کسب دانش و مهارتهای لازم در زمینه اصول و مبانی روان شناسی تربیتی و توانایی تحلیل و تفسیر مسائل و مشکلات درسی دانش آموزان در محیط آموزشی.
کسب توانایی تشخیص علل و عوامل پدیدآورنده مسائل و مشکلات تحصیلی
***3
کسب توانایی بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات تحصیلی دانش آموزان و پیداکردن راه حل برای آنها.
4- آشنا شدن با نظریه ها و قوانین اصول روانشناسی یادگیری و کسب توانایی استفاده از آنها در طراحی فعالیتهای آموزشی.
5 - کسب دانش و مهارتهای مربوط به روشها و فنون آموزشی و کسب توانایی استفاده از آنها در آموزش موضوعهای مختلف درسی
***4
علاقه مند شدن به موضوعها و مباحث گوناگون روانشناسی تربیتی.
7- آشنا شدن با منابع و مآخذ گوناگون روانشناسی تربیتی و زمینه های وابسته به آن و کسب توانایی در استفاده از این منابع و استخراج و تدوین روشها و شیوه های رفع مشکلات آموزش و پرورش
***7
هدفهای دقیق یادگیری:
دانشجو انتظار می رود که پس از مطالعه و یادگیری مطالب این فصل بتواند:
v آموزش را تعریف کند.
v تفاوت عمده آموزش کلاسی و سایر آموزشها، چون آموزش رادیویی یا تلویزیونی را توضیح دهد.
***8
vمراحل اصلی الگوی عمومی آموزشی را با ذکر مثال برای هر مرحله توضیح دهد.
v کاربرد الگوی عمومی آموزشی را در سطوح مختلف تحصیلی بیان کند.
با استفاده از الگوی عمومی آموزشی، برای یکی از دروس تحصیلی یک طرح آموزشی مقدماتی تهیه کند
***9
تعریف آموزش:
آموزش به فعالیتهای از پیش طرح ریزی شده ای گفته می شود که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دوجانبه انجام می شود.
منظور ما از آموزش در این درس آموزش رو در روی کلاسی است که متداول ترین و مؤثرترین شیوه آموزشی در سراسر جهان است.
***10
الگوی عمومی آموزشی ( اقتباس از گیج و برلاینر، 1988 )
مراحل فعالیتهای معلم:
مرحله 1: پیش از عمل آموزش
مرحله 2: پیش از عمل آموزش و ضمن عمل آموزش
مرحله 3: ضمن عمل آموزش
مرحله 4: ضمن عمل آموزش و پس از عمل آموزش