پاورپوینت روانشناسی تربیتی

تعداد صفحات: 271 فرمت فایل: پاورپوینت کد فایل: 459
سال: مشخص نشده مقطع: دانشگاهی دسته بندی: دانشگاهی
قیمت: ۲۹,۹۵۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت روانشناسی تربیتی

    ***2

    روان‏شناسى تربیتى یا روان‏شناسى پرورشى شاخه‏اى از علم روان‏شناسى است که یافته‏هاى این علم را در خدمت معلمان قرار مى‏دهد. روان‏شناسى، علم مطالعه اعمال و اندیشه‏هاى افراد است؛ روان‏شناسى تربیتى علم مطالعه اعمال و اندیشه‏هاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. 

     

    ***3

    روان‏شناسى تربیتى بیش از هر چیز دیگر معلمان را با ماهیت یادگیرى دانش‏آموزان آشنا مى‏کند و روشها و فنون مؤثر هدایت یادگیرى، یعنى آموزش، را در اختیار آنان مى‏گذارد. دلیل تأکید زیاد روان‏شناسى تربیتى بر یادگیرى و آموزش این است که این دو جریان هسته اصلى فعالیتهاى معلمان و مدارس را تشکیل مى‏دهند

     

    ***4

    تعریف آموزش

     آموزش کار اصلى معلم است. آموزش، به فعالیتهاى از پیش طرح‏ریزى شده‏اى گفته مى‏شود که‏ با هدف ایجاد یادگیرى در دانش‏آموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش‏آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام مى‏شود.

     

    ***5

    لذا ویژگى مهم و امتیاز عمده آموزش رو در روى کلاسى همین کنش متقابل آن است. با این حال، آموزش، تنها به آموزش کلاسى محدود نمى‏شود و سایر شیوه‏هاى آموزشى از جمله آموزش رادیویى، آموزش تلویزیونى، آموزش از روى کتاب، یا آموزش مکاتبه‏اى نیز در ردیف فعالیتهاى آموزشى قرار دارند.

     

    ***6

    منظور ما از آموزش همان آموزش رو در روى کلاسى است که متداولترین و مؤثرترین شیوه آموزشى در سراسر جهان است.

     

    ***8

    منابع انتخاب هدفهای آموزشی

    تهیه و تدوین هدفهاى آموزشى اولین مرحله از مراحل فعالیتهاى آموزشى معلم است. در این مرحله است که معلم تصمیم مى‏گیرد چه درس بدهد و در نتیجه آموزش، از دانش‏آموزان خود چه انتظاراتى داشته باشد. 

     

    ***9

    فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی   

    هنگام انتخاب هر هدف آموزشى، معلم باید پرسشهاى زیر را مورد توجه قرار دهد:

    چرا دانش‏آموزان باید به هدف مورد نظر برسند؟

    آیا دانش‏آموزان آمادگى کافى براى رسیدن به هدف مورد مورد نظر را دارند؟

    آیا امکانات آموزشى، چنان هستند که دستیابى دانش‏آموزان را به هدف آموزشى تضمین کنند؟

     

    ***10

    طرح هفت مرحله ای هدف گزینی 

    یکى از متخصصان آموزش و پرورش به نام رالف تایلر (1970) در کتاب خود به نام اصول ‏رالف‏تایلر. اصول اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، ترجمه تقى‏پور ظهیر (تهران، انتشارات ابوریحان، 1358 اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، براى گزینش هدفهاى آموزشى طرح هفت مرحله‏اى زیر را پیشنهاد کرده است: 

     

    ***12

    فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی   

    سه اصل انتخاب هدفهاى کلى عبارت‏اند از: 1. نیازهاى فراگیران 2. نیازهاى جامعه 3. نظر متخصصان موضوعهاى درسى. منظور این است که برنامه‏ریزان و هدف نویسان آموزش و پرورش، هم باید نیازهاى فراگیران را در نظر بگیرند، هم احتیاجات جامعه را تأمین کنند. 

     

    ***13

    هدفهاى انتخاب شده از اصول سه گانه بالا، هدفهایى کلى و موقتى هستند که باید از دو صافى فلسفه آموزش و پرورش و روان‏شناسى پرورشى و یادگیرى بگذرند تا به صورت هدفهاى قطعى قابل تجزیه و تبدیل به هدفهاى دقیق آموزشى در آیند.

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت روانشناسی تربیتی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی پاورپوینت روانشناسی تربیتی , تحقیق در مورد پاورپوینت روانشناسی تربیتی , پاورپوینت دانشگاهی پاورپوینت روانشناسی تربیتی , مقاله در مورد پاورپوینت روانشناسی تربیتی , پاورپوینت پایان نامه پاورپوینت روانشناسی تربیتی , دانلود پاورپوینت پاورپوینت روانشناسی تربیتی , دانلود نمونه پاورپوینت پاورپوینت روانشناسی تربیتی , پاورپوینت آماده درسی پاورپوینت روانشناسی تربیتی , پاورپوینت آماده دانشگاهی پاورپوینت روانشناسی تربیتی , دانلود قالب پاورپوینت پاورپوینت روانشناسی تربیتی , پاورپوینت با موضوع پاورپوینت روانشناسی تربیتی ، موضوع انشا در مورد پاورپوینت روانشناسی تربیتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت