***3
•عصر دیجیتال: عصر جامعه دانش پایه
-وقوع ” پدیده شبکه“
-متحول شدن عمیق، وسیع و پیگیر کلیه شئون آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی: تحولی عمیقتر از پیدایش صنعت چاپ، ماشین بخار، برق
-ابزاری برابرساز، و توانمندکننده.
-حق دسترسی به سپهر اطلاعاتی (Cyber Space) باید در اعلامیه حقوق بشر گنجانده شود. (یونسکو)
***4
توانمند سازی و برابرسازی
انقلاب نوین آموزشی =
۱- دسترسی به شبکه +
۲- آموزش و پژوهش گروهی +
۳- بسترسازی خلاقیت =
تولید نیروی انسانی خلاق، کارآمد، کارآفرین و مسئول در جامعه برای رقابت جهانی
***5
•شیوه ها ی انقلاب نوین آموزشی
محور آموزش = دانش آموز با استفاده از رایانه و شبکه
- مهمترین روش های آموزشی:
۱. پژوهش مسئولانه، مستقل و گروهی دانش آموز
۲. همکاری های گروه های پژوهشی بین مدارس شهر، روستا، در سطح کشوری و بین المللی با استفاده از شبکه
. گفتگوی تمدن ها در میان دانش آموزان در سطح بین المللی
***6
•مهمترین روندهای انقلاب آموزشی
شکسته شدن مرزمیان آموزش و پژوهش
۲. شکسته شدن مرزمیان رشته های مختلف علوم و فرهنگ
۳. شکسته شدن مرز میان آموزش ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و عالی
۴. نیاز مبرم به آموزش مادام العمر