***2
هدف
هدف از این درس آشنائی دانشجویان با ویژگی ها و
موقعیت ها ومسائل جاری سازمانهای دولتی و پیوندی
بین نظر وعمل و افزایش دانش و مهارت عقلی
دانشجویان است در این راستا ضمن تعاریف قضیه
سازمانی تعدادی از قضایا ومسائل و مشکلات سازمانها
همراه با ارائه راه حلها پرداخته خواهد شد .
***3
•مقدمه
امروزه دگرگونی شایان توجهی در روندی که ثقل آن بیشتر به سوی نظریه پردازی متمایل بوده رخ داده است وتوجه وتاکید بر واقعیتهای ملموس دنیای سازمانی در برنامه ریزی های مربوط به آموزش رشته مدیریت روند رو به رشدی رایافته است در حقیقت با چنین تمهیدی است که فر گیرنگان دانش مدیریت را می توان به گونهای آماده ساخت که فاصله طولانی بین نظر وعمل را پل زنند و به مدد نظریه های سازگار با ویژگیهای موقعیتی که در آن قرار دارند به حل معضلات واقعی بپردازند وعلم خویش را کاربرد عملی بخشند.
***4
در مدیریت دانش و مهارت هر دو ضروری هستندتاکید بر یکی و غفلت از دیگری به عدم تعادل می انجامد. به منظور نزدیکتر کردن علم وتجربه در اموزش مدیریت کارهایی از قبیل:>> بازدید از محیطهای کاری تحقیق در مورد مشکلات موجود در سازمانها استفاده از مدیران مجرب برای تدریس جنبه های علمی مدیریت استفاده از دو مدرس برای تدریس جنبه های نظری وعلمی یک درس دوره های کار آموزی ضمن تحصیل <<صورت گرفته است.
***5
•فصل اول
هدف کلی :
آشنایی با روش مورد پژوهی به عنوان یکی از روش های آموزشی در مدیریت وچگونگی تهیه و تنظیم قضایای مربوط به مدیریت وهمچنین آشنایی با نحوه تجزیه و تحلیل قضایای سازمانی
***6
•تعریف قضیه
قضیه عبات است از شرح یک سلسله حقایق در زمینه رویدادهایی واقعی وتوصیف مشکلات آنها که به منظور تجزیه و تحلیل نتیجه گیری وراه حل یابی گرد آوری شده است .