***3
مقدمه:
تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جوامع در قالب آموزش های فنی و حرفه ای از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفت، به طوری که توسعه برنامه های آموزش فنی و حرفه ای، از اهداف ملی بیشتر کشورها شد و امروزه یکی از شاخص های موفقیت هر کشوری، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات می باشد. توسعه این بخش نیازمند تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد در زمینه های فنی و حرفه ای است.
***4
lبیان مسئله:
lدربرگزاری دوره های فنی وحرفه ای نیازها وعلایق ورغبت های کار آموزان توجه نمی شود . فرآیند تربیت نیروی کار متضمن توجه به نیاز بازار کار ونیازمندیهای کارآموزان می باشند یک دوره آموزشی زمانی از اثر بخشی کافی برخوردار است که فرایند آن موجبات انگیزش ومشارکت کار آموزان را فراهم آورد.
***5
محدوده مطالعه:
شش پارامتر محدوده مطالعه را تشکیل می دهد.در واقع این شش پارامتر، متغیرهای مستقل را تشکیل می دهند
1-پارامتر فضای آموزشی 2- تخصص مربیان،3- مدیریت دوره،4- محتوای استانداردهای آموزشی، 5-فرایند یاددهی- یادگیری و6- فرایند ارزشیابی تحصیلی
***6
اهمیت موضوع:
آموزشهای فنی وحرفه ای یکی از ضرورت های جوامع وتوسعه نیروی انسانی محسوب می گردد. و از طریق توانمند کردن نیروی کار به رشد وبهروری از منابع به ویژه توسعه منابع انسانی می انجامد چنانچه بتوان رابطه سطح رضایت مندی کارآموزان را درمورد هریک از عوامل موثر در کیفیت دوره مورد شناسایی قرار دهیم یافته های آن می تواند مورد استفاده روسای مراکز وکارشناسان آموزش قرار گیرد.
***7
روش تحقیق :
توصیفی پیمایشی
دراین تحقیق رابطه بین میزان رضایت مندی کارآموزان نسبت به یک از عوامل ششگانه موثربرکیفیت آموزش مورد سنجش وبررسی قرار گیرد.
که این شرایط از تحقیق توصیفی همبستگی می باشد.