***2
گسترش ترک خستگی:
برخی از شکستهای سیستمهای مهندسی را میتوان بهوجود ریزشیارهای ازپیش موجودی نسبت داد که پس از اعمال تنش بحرانی معین باعث شکست میشوند. بهعلاوه، ممکن است این نواقص قبل از شکست تا ابعاد بحرانی رشد کنند.
***3
ضریب شدت تنش-که خود تابعی از طول ترک و تنش است- کنترل کنندهی فرایندFCP است. این ادعا معقول بهنظر میرسد، زیرا میتوان انتظار داشت k، که شکست استاتیکی و ترک خوردن ناشی از محیط را کنترل میکند شکست دینامیکی خستگی را نیز کنترل کند.
***4
شکست نگاری با میکروسکوپی شکست های خستگی
بررسی سطوح شکست بسیاری از شکستهای درحین کار که براثر بارگذاری تناوبی بوده است علایم سطحی متمایزی را نشان میدهد. اول اینکه سطح شکست معمولاً مسطح است، که نشاندهندهی نبود تغییر شکل مومسان چشمگیری در امر کاری است، در بیشتر موارد، بهخصوص شکستهایی که در زمانهای طولانیتر رخ میدهد، سطح شکست دارای خطوط توقیفی است که «علائم صدف حلزون» یا «علائم ساحلی» نامیده میشود